Aliexpress bestelling weigeren voor geld terug kan dit?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 22.624 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-06 10:39
NicoHF schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:11:
[...]

Het bedrag wat uitgekeerd zal gaan worden in tegoed dat maak ik uit op de tekst die jij poste.
Maar voor de zekerheid zou je het na moeten vragen.

Hoe zou ik moeten weten waar het heen moet? Ik heb alleen de evaring dat het naar Schiedam toe moest.
Ook dat zou je moeten vragen.
Ja ik maak in onderstaande op als als de verkoper je retour weigert je dan een coupon krijgt.
heeft iemand hier een slechte ervaring met Aliexpress ivm met iets terugsturen?

iemand anders schreef hier eerder dat ik niets meer met de verkoper te maken zou hebben nu Aliexpress het over heeft genomen maar dat blijkt dus volgens onderstaande richtlijnen wel zo te zijn.. de verkoper moet sowieso al een retouradres verstrekken en die leest mijn berichten wel maar beantwoord ze niet.

Richtlijnen voor verzendkosten van retourzendingen
Volgens AliExpress-richtlijnen worden de verzendkosten voor de retourzending in rekening gebracht bij de shopper op basis van het volgende:
- Als de reden voor restitutie een 'Persoonlijke reden' is, zoals 'Ik heb het artikel niet meer nodig'.
- Als de shopper niet voldoende relevante ondersteunende informatie heeft verstrekt voor de problemen die hij heeft gemeld.

Volgens AliExpress-richtlijnen worden de verzendkosten voor de retourzending in rekening gebracht bij de verkoper op basis van het volgende:
- Er is redelijk bewijs dat het artikel niet voldoet aan de specificaties die door de verkoper zijn opgegeven op het moment van aankoop.

Raadpleeg de onderstaande richtlijnen voor hulp bij het retourneren van artikelen:

1. U kunt contact opnemen met het bezorgbedrijf en het artikel retourneren via het postkantoor. Een volgnummer en alle andere aangegeven details moeten worden verstrekt binnen het tijdsbestek dat wordt weergegeven door de timer op het platform Restitutie/Retourzending.

2. Als de verkoper de verzendkosten voor de retourzending betaalt, gaat u als volgt te werk:
- Bevestig de retourkosten voordat u het artikel retourneert via chatbericht.
- Ga naar het plaatselijke postkantoor en verzend het item.
- Geef het trackingnummer en details op om de retourzending te bevestigen. Zodra het artikel is afgeleverd, informeert u de verkoper om de terugbetaling voort te zetten. Als de verkoper in strijd handelt, neem dan contact op met AliExpress met het ontvangstbewijs van de retourzending. AliExpress zal een coupon uitgeven om het te dekken.
(Gelieve geen commerciële express te gebruiken. De verkoper of AliExpress dekt alleen de verzendkosten van het postkanaal.)

Zo zend je het product terug:

Vraag de verkoper om het retour adres
Verstuur je pakketje binnen 10 dagen na ontvangst van de verzendinformatie. Dit kan bij het postkantoor.
Kopieer de Track & Trace code van je bestelling naar je account onder ‘Add Tracking Details’
Je ontvang je geld terug zodra de verkoper je pakketje heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:10

DataGhost

iPL dev

drestar schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:03:
[...]

iemand anders schreef hier eerder dat ik niets meer met de verkoper te maken zou hebben nu Aliexpress het over heeft genomen maar dat blijkt dus volgens onderstaande richtlijnen wel zo te zijn.. de verkoper moet sowieso al een retouradres verstrekken en die leest mijn berichten wel maar beantwoord ze niet.
Misschien had ik dit echt super-super-expliciet op moeten schrijven maar er zijn verschillende fases in het proces en in de meeste daarvan moet je NIET met de verkoper communiceren. Dat begint al wanneer het voor jou zeker wordt dat de verkoper je op wil lichten. Op het moment dat jij een dispute hebt en daarmee bezig bent moet je NIET buiten dat dispute om met de verkoper over en weer gaan moddergooien en rommelen. Wat zoiets meestal als resultaat heeft is dat de verkoper je weet te overtuigen dat je het dispute moet sluiten en dan heb je niks meer. Ook wist je allang dat de verkoper je niet jouw gewenste product ging sturen dus om er dan nog mee te blijven praten kan ik gewoon echt niet bij. Daarom zei ik dat.

DAARNA pas, als jij een van de oplossingen gekozen hebt en de bevestiging daarvan zichtbaar wordt in je dispute (de verkoper moet er ook nog mee akkoord gaan, of Aliexpress doet het een tijdje later zelf), EN als Aliexpress je vertelt dat je dingen direct met de verkoper moet gaan regelen, daarna pas zou je weer met de verkoper in contact moeten voor de verzendkosten en/of het retouradres, voor zover je die niet al van Aliexpress zelf ontvangen hebt. Ook hierbij moet je het alleen bij de feiten houden, dus niet meer zeiken over dat de verkoper een oplichter is ofzo, gewoon simpel zeggen dat je een retouradres moet hebben en (waarschijnlijk daarna pas) dat je X euro nodig hebt voor de retourzending. Als de verkoper daar niet op reageert kan je gewoon weer contact opnemen met Aliexpress en zeggen dat de verkoper niet meewerkt, lijkt me simpel. En als je dit allemaal te lastig/sketchy vindt voor krap 100 euro extra, kies je gewoon voor die 57 euro terug en gooi je die pop in de kliko.

Verder staat er al "is het geldig: ja" dus vastgesteld is dat het product niet aan verwachtingen voldoet en de retourkosten in principe voor de bezorger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Ik vind dat Aliexpress wel behoorlijk achteruit gaat. als ik vroeger een dispute opende dan kreeg ik altijd mijn geld volledig terug en mocht ik het verkeerde artikel houden maar het lijkt er sterk op dat Aliexpress hiervan afgestapt is. ik had eerder dit jaar ook al een dispute waarbij retour werd voorgesteld door AE terwijl ik alleen mijn geld terug wilde .ze verklaren je reden als geldig maar stellen zelf retour voor of anders gedeeltelijke terug betaling met behoud van het verkeerde artikel. 2 jaar geleden was dit nooit. hun beleid is veranderd. ik lees nu ook een hoop negatieve reviews over AE dat retourneren bijna onmogelijk is.

ik kreeg net een melding van een ander artikel wat ik besteld had en stond er zie onderstaande..

.
Voor uw veiligheid is deze bestelling gesloten en terugbetaald vanwege een ongeldig trackingnummer dat door de verkoper is verstrekt. U ontvangt binnen drie tot twintig werkdagen een restitutie. Onze excuses voor het ongemak en de verkoper wordt gewaarschuwd volgens de regelgeving van het platform.

als AE zo doorgaat verliezen ze mij als klant. ik bestelde er al sinds 2015 en ik vind het sinds laatste tijd achteruit gaan.er zitten veel nep verkopers of die denken kopers te kunnen misleiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:04

TeeDee

CQB 241

drestar schreef op zondag 17 december 2023 @ 21:53:
als AE zo doorgaat verliezen ze mij als klant. ik bestelde er al sinds 2015 en ik vind het sinds laatste tijd achteruit gaan.er zitten veel nep verkopers of die denken kopers te kunnen misleiden.
Ik denk dat ze dat heel erg vinden. Sterker nog, volgens mij kunnen ze wel opdoeken omdat jij geen klant meer bent.

Gekheid op een stokje natuurlijk.

Ik vind dat je het jezelf heel moeilijk maakt. Er zijn al tig redenen aangegeven wat je wel en niet kan doen, maar je blijft door piepen. Wat wil je nou?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ik vind dat Aliexpress wel behoorlijk achteruit gaat. als ik vroeger een dispute opende dan kreeg ik altijd mijn geld volledig terug en mocht ik het verkeerde artikel houden maar het lijkt er sterk op dat Aliexpress hiervan afgestapt is.
Ging dat ook om artikelen van 150 euro? En om artikelen waar in wezen niks mis mee is, behalve dat het niet is wat je besteld had? Geld terug met artikel houden doen ze nog steeds, als het om goedkope shit gaat waarvan je duidelijk laat zien dat het kapot is. Niemand heeft er wat aan om random afval rond de wereld terug te gaan sturen tegen verzendkosten hoger dan de waarde van het artikel, om het in China in de afvalbak te gooien, dat kan je zelf ook. Maar als het een verder werkend artikel is met een zekere waarde die waarschijnlijk richting of over de 100 euro gaat, dan is het het wel waard om terug te laten komen.
ik had eerder dit jaar ook al een dispute waarbij retour werd voorgesteld door AE terwijl ik alleen mijn geld terug wilde .ze verklaren je reden als geldig maar stellen zelf retour voor of anders gedeeltelijke terug betaling met behoud van het verkeerde artikel. 2 jaar geleden was dit nooit. hun beleid is veranderd. ik lees nu ook een hoop negatieve reviews over AE dat retourneren bijna onmogelijk is.

ik kreeg net een melding van een ander artikel wat ik besteld had en stond er zie onderstaande..

.
Voor uw veiligheid is deze bestelling gesloten en terugbetaald vanwege een ongeldig trackingnummer dat door de verkoper is verstrekt. U ontvangt binnen drie tot twintig werkdagen een restitutie. Onze excuses voor het ongemak en de verkoper wordt gewaarschuwd volgens de regelgeving van het platform.

Je zegt dat je jarenlang ervaring hebt en ook heel veel ervaring met disputes, dan heb je toch een idee hoe het met de kwaliteit en klantenservice zit, en hoe je winkels moet kiezen. Dat je nu alweer een winkel te pakken hebt die wellicht de boel aan het flessen is spreekt daar niet voor. Hoeveel % positieve feedback had die winkel? En de winkel waar je die pop besteld had?

Ik heb zelf afgelopen jaar 23 bestellingen geplaatst en die zijn stuk voor stuk aangekomen. Tegenwoordig gaat de verzending ook veel sneller en is het er vaak al binnen een week, soms eentje extra. Twee disputes voor niet-werkende of deels-werkende producten zijn beide binnen een paar dagen afgerond met terugbetaling zonder retour. Dat was vorige maand, en dat ging om 20 en 8 euro. Ik kan me dus niet vinden in jouw ervaring. Maar ik sta er wel op een andere manier in, ten eerste let ik op de rating van de winkel en de productreviews voordat ik iets bestel, ten tweede ga ik ervan uit dat ik geen kwaliteit hoef te verwachten en dat ik in het ergste geval gewoon mijn geld kwijt ben. Alles daarboven is dan mooi meegenomen en dat heeft me tot nu toe best positief verrast. Ik zie wel veel verhalen langskomen over oplichterij/scams enzo dus dat stel ik niet ter discussie. Maar je moet dus wel op blijven letten en dan heb je er (naar mijn ervaring) geen last van.

Als dat dus niet jouw ervaring is en je vindt dat het allemaal achteruit gaat zou ik inderdaad snel stoppen met klant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Je komt dus geen stap verder met AE. ik heb gechat met klantenservice. het adres voor retour zou in het dispute staan maar dat staat er niet. ik kan het niet vinden en klantenservice die dat zegt laat mij geen screenshot ervan zien. en de verkoper geeft het retouradres ook niet.

op de vraag als ik retour kies en geen adres heb word geen antwoord gegeven

ik wil graag terugsturen maar wil dan eerst weten hoe het werkt met terugsturen ivm waar de retour naartoe moet. en wat eventueel de kosten daarvoor zijn , en of ik die eerst zelf moet betalen of een retourlabel krijg.

op deze vragen krijg ik gewoon geen antwoord van AE klantenservice. en dan word het wel erg moeilijk.

stel ik kies nu volledig geld terug met terugkeer van het artikel , dan weet ik dus niet wat het vervolg is.

[ Voor 38% gewijzigd door drestar op 18-12-2023 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01-10 10:22
drestar schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:15:
Je komt dus geen stap verder met AE. ik heb gechat met klantenservice. het adres voor retour zou in het dispute staan maar dat staat er niet. ik kan het niet vinden en klantenservice die dat zegt laat mij geen screenshot ervan zien. en de verkoper geeft het retouradres ook niet.

op de vraag als ik retour kies en geen adres heb word geen antwoord gegeven

ik wil graag terugsturen maar wil dan eerst weten hoe het werkt met terugsturen ivm waar de retour naartoe moet. en wat eventueel de kosten daarvoor zijn , en of ik die eerst zelf moet betalen of een retourlabel krijg.

op deze vragen krijg ik gewoon geen antwoord van AE klantenservice. en dan word het wel erg moeilijk.

stel ik kies nu volledig geld terug met terugkeer van het artikel , dan weet ik dus niet wat het vervolg is.
Normaliter moet je even afwachten tot de verkoper een retouradres voorziet in het dispute, dat was in ieder geval bij mij het geval vorige keer. Duurde geloof ik 2 dagen.

Vervolgens een screenshot van de verzendkosten gemaakt, die waren hoger dan de waarde van het artikel (240euro artikel, 290 euro verzendkosten).

Het dispute is toen gesloten met geld terug zonder retour.

Je moet inderdaad volgens procedure zelf de verzendkosten betalen, en die krijg je dan terug van verkoper/ali achteraf. Het is bij mij nog nooit zo ver gekomen dat iets daadwerkelijk terug moest.

[ Voor 7% gewijzigd door XelaRetak op 18-12-2023 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Je moet natuurlijk eerst retour kiezen voordat er een retouradres verschijnt ja. Verder stond in de uitleg die je nota bene zelf hier hebt gepost:
drestar schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:03:
[...]

2. Als de verkoper de verzendkosten voor de retourzending betaalt, gaat u als volgt te werk:
- Bevestig de retourkosten voordat u het artikel retourneert via chatbericht.
- Ga naar het plaatselijke postkantoor en verzend het item.
- Geef het trackingnummer en details op om de retourzending te bevestigen. Zodra het artikel is afgeleverd, informeert u de verkoper om de terugbetaling voort te zetten. Als de verkoper in strijd handelt, neem dan contact op met AliExpress met het ontvangstbewijs van de retourzending. AliExpress zal een coupon uitgeven om het te dekken.
(Gelieve geen commerciële express te gebruiken. De verkoper of AliExpress dekt alleen de verzendkosten van het postkanaal.)
dat je eerst (ofja, super-expliciet-modus: pas na ontvangst van het adres) uitzoekt wat de verzendkosten gaan zijn, dat bevestig je dan met de verkoper (het staat er allemaal) en daarna stuur je het pas terug. En zoals hierboven is er een kans dat het bij exorbitant hoge kosten alsnog wordt omgezet in gewoon direct terugbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Tja en wat als de verkoper geen adres wil geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ben je al akkoord gegaan met terugzending? Tot die tijd gaat de verkoper je inderdaad geen adres geven en gaat Aliexpress je daar ook niet mee helpen, want je hebt het proces nog niet doorlopen. Het adres zou dan in het dispute zichtbaar moeten worden binnen X tijd (uren? dag of twee?). Als dat dan nog niet gebeurt (na akkoord gaan met terugzending dus) lijkt me dat je gewoon de boel nogmaals bij Aliexpress kan escaleren. Zolang je je maar dingen af blijft vragen en verder niks onderneemt zal er niks gebeuren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
DataGhost schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:59:
Ben je al akkoord gegaan met terugzending? Tot die tijd gaat de verkoper je inderdaad geen adres geven en gaat Aliexpress je daar ook niet mee helpen, want je hebt het proces nog niet doorlopen. Het adres zou dan in het dispute zichtbaar moeten worden binnen X tijd (uren? dag of twee?). Als dat dan nog niet gebeurt (na akkoord gaan met terugzending dus) lijkt me dat je gewoon de boel nogmaals bij Aliexpress kan escaleren. Zolang je je maar dingen af blijft vragen en verder niks onderneemt zal er niks gebeuren denk ik.
Ik wil graag elke vervolgstap vooraf weten. en als ik het nu goed begrijp kies ik voor optie retour en dan moet de verkoper met een retouradres op de proppen komen. doet hij dit niet dan escaleert het dispute en zoekt AE een andere oplossing?

de verzendkosten moet ik dan zelf vooraf betalen??? . het leek mij handiger vooraf dat te weten.. heb liever een gratis retourlabel.. ik keek op de site van postnl , jammer dat het net een paar honderd gram meer weegt dan 2 kilo dus kom ik op 40 euro voor retour sturen tot 5 kilo naar China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Een paar nieuwe zorgelijke reviews van andere klanten,

Het biedt in afbeeldingen een pop die eruit ziet als een goed materiaal zoals siliconen, maar wat er arriveert is een opblaasbare tas van zeer slechte kwaliteit, letterlijk afval en AliExpress helpt niet om geld terug te geven.

Het artikel klopt totaal niet. Het is geretourneerd en ik heb na 2 maanden nog steeds geen restitutie ontvangen

Dit product is een porcaria en je koopt een siliconen bot en krijgt een plastic bot, het levert niets op en ik krijg geen restitutie.

Eerlijk gezegd zijn de beschrijving en foto's erg misleidend. Ik heb de fout gemaakt het pakket te openen en kon het niet retourneren. Zeer teleurstellend en zonde van het geld

Ik ben zeer, zeer ontevreden over deze aankoop. Vooral omdat er op de foto's een realistische, levensgrote siliconen pop verschijnt, met de relevante beschrijving en waarvan de uiteindelijke prijs een korting van 75% heeft, wat voor mij een onverslaanbare prijs is, daarom heb ik de operatie uitgevoerd. Maar later bij de aankoop feliciteerde de verkoper me met de aankoop, feliciteerde me en vertelde me hoeveel de opblaaspop kostte, ik weet het niet, ik weet niet hoeveel. Daarna stuurde ik hem een ​​heleboel berichten met vragen over bijvoorbeeld de afmetingen van de doos, die hij mij niet wilde vertellen, en zoveel andere vragen dat hij mij alleen maar ontweek. Dus in plaats van wat ik zie en lees in de aankondiging van de aanbieding, ontvang ik een opblaaspop, onzin vergeleken met degene die ik eigenlijk heb uitgekozen en waarvoor ik heb betaald. Ik heb mij bedrogen gevoeld.

j'ai ontvangt nooit een terugbetaling.

[ Voor 39% gewijzigd door drestar op 18-12-2023 11:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XelaRetak
drestar schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:12:
[...]

Ik wil graag elke vervolgstap vooraf weten. en als ik het nu goed begrijp kies ik voor optie retour en dan moet de verkoper met een retouradres op de proppen komen. doet hij dit niet dan escaleert het dispute en zoekt AE een andere oplossing?

de verzendkosten moet ik dan zelf vooraf betalen??? . het leek mij handiger vooraf dat te weten.. heb liever een gratis retourlabel.. ik keek op de site van postnl , jammer dat het net een paar honderd gram meer weegt dan 2 kilo dus kom ik op 40 euro voor retour sturen tot 5 kilo naar China.
Als je, nota bene je eigen, berichten terugleest die je van Ali hebt gekopieerd, dan zie je alle antwoorden.

Ja, het is kut, maar met deze communicatieskills ga je dit niet beter maken.

Wat moeten we met die lappen aan slechte reviews van andere kopers?

Nog een keer dan:

-Je krijgt het retouradres nadat je met de return akkoord bent gegaan
-Je stuurt dan een copy van de retourkosten naar de shop, die gaan dan akkoord of niet. (bij geen respons - contact Ali support)
-Je stuurt het op, ja je betaald zelf
-De shop betaald terug incl verzendkosten zodra het ontvangen is. Als niet, dan betaald Ali terug. Helaas wel in Store tegoed en geen geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

drestar schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:12:
[...]

Het vooraf weten wat alle vervolgstappen zijn is geen recht dat je hebt. Er staat in jouw screenshot dat de kosten voor retour voor de verkoper zijn, dus dat beantwoordt jouw vraag.

Verder is heel gewoon dat AliExpress omschrijvingen en foto's niet matchen met het product dat je ontvangt. Vaak worden er trucs gebruikt zoals een A/B-optie waarbij de B-optie vele malen duurder is en het product is dat op de foto's staat, terwijl de A-optie de gegeven prijs is en niet op de foto's te vinden is. Je moet dan expliciet voor de B-optie kiezen om het 'juiste' product te ontvangen, maar dan is de prijs lang niet meer zo interessant.
Daarnaast zijn vrijwel alle omschrijvingen op AliExpress door een computer vertaald vanuit het Chinees naar het Engels en/of Nederlands, dus daar klopt al helemaal niks van. Machinevertalingen zijn gewoon nog echt heel slecht en niet betrouwbaar.

Al met al is het gewoon geen goed idee om iets van meer dan een paar euro bij AliExpress te kopen. Ze zijn geen Europese partij, je komt vaak met extra kosten te zitten of pakketten die überhaupt niet door de douane heen komen en omdat de verkopers allemaal Chinees zijn en geen Nederlands spreken is communicatie in de gevallen waar je meer nodig hebt dan de automatische afhandeling meestal ook niet te doen.
Daar ben je nu natuurlijk niet mee geholpen, ik zou gewoon de retour aanmelden en op kosten van de verkoper terugsturen (al zal die snel zeggen 'laat maar, hier is je geld', want het ontvangen product zal ongeveer even waard zijn als de retourkosten), en anders voor de 50 euro geld terug gaan en dit zien als leergeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Volgens mij als je gewoon oplossing 2 had gekozen dan had je en alles terug gehad en ook een verzendlabel gekregen (was gewoon een PostNL label). Dit is bij mij 2 keer zo gegaan zonder problemen.

Laatste keer was eind vorige maand.

Verzending gaat naar een centraal/lokaal punt in Nederland.
NL-RTN-AE
Antwoordnummer 20
6460WB KERKRADE

[ Voor 14% gewijzigd door rikadoo op 18-12-2023 12:53 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
rikadoo schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:51:
Volgens mij als je gewoon oplossing 2 had gekozen dan had je en alles terug gehad en ook een verzendlabel gekregen (was gewoon een PostNL label). Dit is bij mij 2 keer zo gegaan zonder problemen.

Laatste keer was eind vorige maand.

Verzending gaat naar een centraal/lokaal punt in Nederland.
NL-RTN-AE
Antwoordnummer 20
6460WB KERKRADE
Stond er misschien bij het artikel toen je kocht dat je gratis kon retourneren?
bij mij stond dat er niet bij. mijn zending komt uit Honkong. ik betaal liever niet eerst uit eigen zak 40 euro voor het terugsturen. en op shoptegoed zit ik ook niet te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
drestar schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:34:
[...]

Stond er misschien bij het artikel toen je kocht dat je gratis kon retourneren?
bij mij stond dat er niet bij. mijn zending komt uit Honkong. ik betaal liever niet eerst uit eigen zak 40 euro voor het terugsturen. en op shoptegoed zit ik ook niet te wachten.
Hmm even gecheckt en er staat inderdaad gratis retouren bij. Dan zal dit een verschil zijn met jou aankoop.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

drestar schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:34:
[...]

ik betaal liever niet eerst uit eigen zak 40 euro voor het terugsturen. en op shoptegoed zit ik ook niet te wachten.
Dan moet je kiezen voor de optie van 57 euro terugbetaling.

Voor de zo-fucking-veelste keer: alles wat jij afwijkt van het duidelijk uitgelegde dispute-proces vergroot de kans dat jij niks terugkrijgt. Het genoemde adres hier hoeft niet het retouradres van de shop zelf te zijn. Dat adres krijg je alleen maar te zien in je dispute. Volg de procedure voor de beste kansen. Geen zin in? Kies dan de andere optie. Niemand hier gaat iets kunnen veranderen aan je dispute-proces of de uitkomst ervan. De derde optie is dat je hier zo lang door blijft posten totdat de deadline bij Ali verstreken is en je helemaal niks meer krijgt.

Je hebt iets gekocht voor een veel te lage prijs bij een net nieuwe Chinese webshop met 0% positieve feedback en alleen maar slechte reviews, op een platform waarvan je vindt dat de kwaliteit achteruit holt, met een betaalmethode die geen aankoopbescherming kent. Als je bij je aankoop net zo "zorgvuldig" was geweest als in dit topic met je retour was heel dit probleem er niet geweest.

[ Voor 45% gewijzigd door DataGhost op 18-12-2023 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Na nog een keer chatten met klantenservice is het mij nu eindelijk duidelijk. het pakket in mijn geval moet terug naar China.dus niet naar kerkrade daarvoor betaal ik de verzendkosten . er vanuitgaand dat de verkoper de kosten voor het terugsturen niet gaat vergoeden krijg ik een kortingsbon. als het artikel is ontvangen dan zal aliexpress dat moeten zien omdat ik de trackingcode in het geschil moet posten en ze mij kunnen terugbetalen als de zending de bestemming heeft bereikt.

dus even rekensommetje maken ik krijg dus 140 euro terugbetaald van ali met aftrek van 40 euro die ik zelf betaal krijg ik een tegoedbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:31

ViezeVis

Sample Text

DataGhost schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:40:
[...]

Je hebt iets gekocht voor een veel te lage prijs bij een net nieuwe Chinese webshop met 0% positieve feedback en alleen maar slechte reviews, op een platform waarvan je vindt dat de kwaliteit achteruit holt, met een betaalmethode die geen aankoopbescherming kent. Als je bij je aankoop net zo "zorgvuldig" was geweest als in dit topic met je retour was heel dit probleem er niet geweest.
Het klopt niet helemaal wat je zegt hier. Het is niet duidelijk of het product, voordat hij het kocht slechte reviews had. Ik heb de indruk dat er helemaal geen reviews waren. Ook stelt TS dat hij vindt dat de kwaliteit achteruit holt nádat hij het dispute-traject start. Dus dat is geen vooringenomen stelling toen hij ging bestellen.

M.a.w. TS had zelf ten rade kunnen gaan of hij 150 euro wil spenderen aan een product waarvan hij eigenlijk wel kan inschatten dat het niet kan kloppen. Maar het verdraaien van de woorden van TS is niet netjes imo.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

ViezeVis schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:32:
[...]

Het klopt niet helemaal wat je zegt hier. Het is niet duidelijk of het product, voordat hij het kocht slechte reviews had. Ik heb de indruk dat er helemaal geen reviews waren.
Op Aliexpress staat geen reviews gelijk aan 0 sterren, net als alle positieve feedback onder 91%. Tenminste, voor iemand die er al jaren bestelt zou dat duidelijk moeten zijn. Echt Aliexpress 101. Dit gaat eigenlijk wel voor elke niet-Ali-winkel in meer of mindere mate op.
Ook stelt TS dat hij vindt dat de kwaliteit achteruit holt nádat hij het dispute-traject start. Dus dat is geen vooringenomen stelling toen hij ging bestellen.

M.a.w. TS had zelf ten rade kunnen gaan of hij 150 euro wil spenderen aan een product waarvan hij eigenlijk wel kan inschatten dat het niet kan kloppen. Maar het verdraaien van de woorden van TS is niet netjes imo.
Nja, ik maakte dat op uit passages als
drestar schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:38:
het kan dus ook zo zijn dat Aliexpress op de hand van de verkoper is. ik heb dit eerder ook al eens meegemaakt ondanks duidelijke foto's etc.
drestar schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 19:26:
ik geloof ook echt dat Aliexpress partij trekt voor de verkoper in dit geval. ik heb het al eens eerder meegemaakt met iets wat geleverd werd er niet op leek wat ik kreeg.
Ik vind dat Aliexpress wel behoorlijk achteruit gaat. als ik vroeger een dispute opende dan kreeg ik altijd mijn geld volledig terug en mocht ik het verkeerde artikel houden maar het lijkt er sterk op dat Aliexpress hiervan afgestapt is. ik had eerder dit jaar ook al een dispute waarbij retour werd voorgesteld door AE terwijl ik alleen mijn geld terug wilde .ze verklaren je reden als geldig maar stellen zelf retour voor of anders gedeeltelijke terug betaling met behoud van het verkeerde artikel. 2 jaar geleden was dit nooit. hun beleid is veranderd. ik lees nu ook een hoop negatieve reviews over AE dat retourneren bijna onmogelijk is.
[..]
ik bestelde er al sinds 2015 en ik vind het sinds laatste tijd achteruit gaan.er zitten veel nep verkopers of die denken kopers te kunnen misleiden.
Niet mijn bedoeling om woorden te verdraaien maar zo komt het over, dit zijn meer oordelen over het algemene geval dan puur deze bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:31
Ik herken veel punten momenteel. Ik heb een TopTon computer besteld. Defect aangekomen.
Claim aangemaakt, kreeg 25% vergoed om hetzelf te laten maken, of terug sturen en daarna verzendkosten terug te krijgen.

Pakketje moet naar China toe, en ze vragen mij het bedrag van het pakketje op 20 dollar te zetten.

Ik krijg alleen heel traag reactie van de seller, ook nog steeds geen bevesting dat ze akkoord gaan met de verzendkosten en dat ik geen incorrect bedrag ga vermelden.
Dit soort producten verzenden naar China is ook niet gemakkelijk. Customs is niet gemakkelijk om computer onderdelen zomaar te verzenden naar China.

Laatste antwoord was ook in chinees van de seller... Diepe zucht...

Heb al aangegeven dat ik 75% terug wil hebben, of anders mijn CC beschrerming ga activeren.

Een ander dispute was trouwens direct uitbetaald. Dat was echter 4 euro en deze is 230 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
ViezeVis schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:32:
[...]

Het klopt niet helemaal wat je zegt hier. Het is niet duidelijk of het product, voordat hij het kocht slechte reviews had. Ik heb de indruk dat er helemaal geen reviews waren. Ook stelt TS dat hij vindt dat de kwaliteit achteruit holt nádat hij het dispute-traject start. Dus dat is geen vooringenomen stelling toen hij ging bestellen.

Klopt wat je schrijft. op moment van kopen waren er helemaal nog geen reviews.
er stond ook bij de foto's product show, en daar lieten ze heel iets anders zien dan wat ik kreeg.

ik vind ook dat er door sommigen makkelijk aannames worden gedaan zonder dat men echt weet hoe het allemaal is gegaan.

ik voel mij bedrogen op de manier hoe het is gelopen. de verkoper heeft ondanks mijn meerdere verzoeken tot annuleren de verzending gewoon express doorgezet om mij een opblaaspop in de maag te splitsen

. eerst had hij de pop niet die ik besteld had en dan stuurt hij nog express buiten de verwachte leverdatum om de verkeerde pop. ook in het dispute gaat de verkoper door met bedriegen. hij laat foto's als verweer zien waar op te zien is wat de afmetingen van het pakket is met het gewicht zodat gesuggereert word dat het nooit een volle siliconen pop kan zijn. maar bij geen enkele verkoop advertentie van hem van deze poppen waar klanten kunnen bestellen staat dit. hij heeft dus gewoon enkel zelf een model waar dit op staat en het zou mij niets verbazen dat hij die in elk dispute laat zien. zo word je dus keihard als klant genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
DataGhost schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:52:
[...]

Op Aliexpress staat geen reviews gelijk aan 0 sterren,
Deze verkoper had 0 sterren op moment dat ik bestelde.0 feedback, hij was net open met zijn winkel.
anderen die al voor mij besteld hadden kregen hun pop allermaal rond dezelfde tijd.

pas een paar dagen ater kwam ik soortgelijke advertenties met deze poppen tegen bij andere verkopers en toen zag ik dat het niet pluis was aan de reviews die daar eerder stonden.

mijn pop was nog niet verzonden dus wilde ik annuleren. maar de verkoper wilde daar niets van weten. hij schreef mij zelfs nog een bericht dat elke klant dik tevreden was over deze poppen , als ik nu al die negatieve reviews zie die met de dag oplopen moet deze verkoper zich toch eens heel goed achter de oren gaan krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

DataGhost schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:52:
[...]

Op Aliexpress staat geen reviews gelijk aan 0 sterren, net als alle positieve feedback onder 91%. Tenminste, voor iemand die er al jaren bestelt zou dat duidelijk moeten zijn. Echt Aliexpress 101. Dit gaat eigenlijk wel voor elke niet-Ali-winkel in meer of mindere mate op.

Niet mijn bedoeling om woorden te verdraaien maar zo komt het over, dit zijn meer oordelen over het algemene geval dan puur deze bestelling.
Grotendeels met je eens hoor :). Als het product nog niet eerder is gekocht zie je er niks bij staan. En als er geen review is achtergelaten, zie je dus ook géén sterren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PefJoCSVsjha-iDfDXs-v94AD4U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NbDES0vlPvSxV0jzq1eq7laC.png?f=fotoalbum_large

Als TS dus een afbeelding ziet wat hij denkt te kopen, geen reviews enz. had hij 2 dingen kunnen checken.
1. Klopt de prijs voor het product?
> Dat lijkt zeer onwaarschijnlijk

2. Hoe scoort de verkoper?
> In dit geval is de verkoper pas sinds 31 okt 2023 actief. En inmiddels allemaal slechte recenties. Maar ja... toen TS bestelde was de kans natuurlijk aanwezig dat er nog helemaal geen reviews waren. Dan had TS idd ten rade kunnen gaan of dat wel, met bovenstaande in acht nemend, een handige zet is geweest.

TS gaat ondanks toch vanuit dat hij geleverd krijgt wat hij op de afbeeldingen ziet. De link van de advertentie doet niet anders blijken. Maar, krijg je gelijk maar eens. @drestar: tel je zegeningen en pak je verlies. De lange verhalen in dit topic maken het er niet beter op. Je tijd is wel meer waard dan dit. Voortaan dus niet meer via iDeal bestellen. Of gewoon, zoals ik ook al eerder zei, in Nederland deze producten aanschaffen. Zijn ze ook nog eens gekeurd voor het doeleinde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
ViezeVis schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:18:
[...]

Grotendeels met je eens hoor :). Als het product nog niet eerder is gekocht zie je er niks bij staan. En als er geen review is achtergelaten, zie je dus ook géén sterren.

[Afbeelding]

Als TS dus een afbeelding ziet wat hij denkt te kopen, geen reviews enz. had hij 2 dingen kunnen checken.
1. Klopt de prijs voor het product?
> Dat lijkt zeer onwaarschijnlijk

2. Hoe scoort de verkoper?
> In dit geval is de verkoper pas sinds 31 okt 2023 actief. En inmiddels allemaal slechte recenties. Maar ja... toen TS bestelde was de kans natuurlijk aanwezig dat er nog helemaal geen reviews waren. Dan had TS idd ten rade kunnen gaan of dat wel, met bovenstaande in acht nemend, een handige zet is geweest.

TS gaat ondanks toch vanuit dat hij geleverd krijgt wat hij op de afbeeldingen ziet. De link van de advertentie doet niet anders blijken. Maar, krijg je gelijk maar eens. @drestar: tel je zegeningen en pak je verlies. De lange verhalen in dit topic maken het er niet beter op. Je tijd is wel meer waard dan dit. Voortaan dus niet meer via iDeal bestellen. Of gewoon, zoals ik ook al eerder zei, in Nederland deze producten aanschaffen. Zijn ze ook nog eens gekeurd voor het doeleinde.
Nou ik had in ieder geval geen goedkope opblaaspop verwacht omdat dit er niet bij stond. ik had ook geen volledig siliconen pop met metalen skelet verwacht maar gewoon wel een pop van tpe. er stond ook bij dat het afgeprijst was van 724 euro voor 158 . de prijs had dan wel kunnen kloppen als het echt zo was.

ik snap echter niet dat Aliexpress zulke dingen toelaat op hun verkoop platform. ze helpen oplichters in het zadel ipv ze te weren.

ik vind dat Aliexpress gewoon mijn geld volledig had moeten terug geven en mij de pop laten houden. dan geef je mijn inziens zulke verkopers het nakijken. wat Aliexpress doet is zijn klanten er nog eens extra mee benadelen met extra kosten uit eigen zak om terug te verzenden en al die moeite doen. ik vind dat het aan AE is klanten te beschermen voor dit soort oplichterij en niet zulke verkopers overeind houden. als ik die 57 euro pak dan krijgt de verkoper nog 90 euro voor zijn prul. die gaat natuurlijk gewoon door dan! ik vind dus dat AE dan medeplichtig is aan zulke misleidende praktijken.

[ Voor 15% gewijzigd door drestar op 18-12-2023 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

drestar schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:16:
[...]
Nou ik had in ieder geval geen goedkope opblaaspop verwacht omdat dit er niet bij stond. ik had ook geen volledig siliconen pop met metalen skelet verwacht maar gewoon wel een pop van tpe. er stond ook bij dat het afgeprijst was van 724 euro voor 158 . de prijs had dan wel kunnen kloppen als het echt zo was.

ik snap echter niet dat Aliexpress zulke dingen toelaat op hun verkoop platform. ze helpen oplichters in het zadel ipv ze te weren.

ik vind dat Aliexpress gewoon mijn geld volledig had moeten terug geven en mij de pop laten houden. dan geef je mijn inziens zulke verkopers het nakijken. wat Aliexpress doet is zijn klanten er nog eens extra mee benadelen met extra kosten uit eigen zak om terug te verzenden en al die moeite doen. ik vind dat het aan AE is klanten te beschermen voor dit soort oplichterij en niet zulke verkopers overeind houden. als ik die 57 euro pak dan krijgt de verkoper nog 90 euro voor zijn prul. die gaat natuurlijk gewoon door dan! ik vind dus dat AE dan medeplichtig is aan zulke misleidende praktijken.
Je vergeet dat de ‘klant’ van AliExpress hier de verkoper is.
Dat is gewoon een 3e partij die het platform van AE gebruikt om zooi te verkopen.
Net zoals een Marktplaats of een 3rd party reseller op Bol in Nederland.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
YakuzA schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:39:
[...]

Dat is gewoon een 3e partij die het platform van AE gebruikt om zooi te verkopen.
AE krijgt natuurlijk commissie geld van deze deals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

drestar schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:14:
[...]
AE krijgt natuurlijk commissie geld van deze deals.
En geen commissie als ze jou terug betalen ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:10
YakuzA schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:39:
[...]

Nee de klant is zowel de verkoper als de koper. Neem Amazon die stuurt stoort in dit soort zaken vaak al gewoon je geld terug zonder pardon puur omdat ze weten dat het niet pluis is. En juist door active oplichters en misleiders aan te pakken maar je een leuke en fijne plek voor je klanten om te kopen en verkoper en dus goed voor beide.

Bol.com spoort erg aan op zelf oplossen en voornamelijk hun er niet te veel bij te betrekken. Amazon.de bv regelt het voor jou en die regelt het wel met de verkoper. En dat vind ik zelf toch prettig.

[ Voor 12% gewijzigd door loki504 op 18-12-2023 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
ik heb gekozen voor retour , ik moet het pakket terugsturen zolang de tijd loopt dat is nog 23 uur dan moet ik een tracking nummer posten maar ik krijg geen retouradres.

als de verkoper dit moet verstrekken kan ik er wel naar fluiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
drestar schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:57:
ik heb gekozen voor retour , ik moet het pakket terugsturen zolang de tijd loopt dat is nog 23 uur dan moet ik een tracking nummer posten maar ik krijg geen retouradres.

als de verkoper dit moet verstrekken kan ik er wel naar fluiten
Als hij geen retouradres verstrekt dan krijg je van Ali je geld terug.

Heb je het hele dispute, en ook je Messages buiten het dispute gechecked voor een retouradres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
XelaRetak schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:20:
[...]

Als hij geen retouradres verstrekt dan krijg je van Ali je geld terug.

Heb je het hele dispute, en ook je Messages buiten het dispute gechecked voor een retouradres?
Nee dus niet. ik heb net met klantenservice gechat , en het zit namelijk zo ..

de verkoper heeft dat bod gedaan en Aliexpress heeft dat geaccepteerd en de verkoper heeft geen retour geaccepteerd op het voorstel van Aliexpress dus als de verkoper niet meewerkt met verstrekken van retoradres etc krijg ik geen terugbetaling. en de verkoper houd zich lekker stil. die leest wel maar reageert niet. die komt er zo onderuit. ik ben er weer in getrapt het dispute word gewoon gesloten ik had wel kunnen afwijzen dan zou het opnieuw worden bekeken nu heb ik niets

[ Voor 6% gewijzigd door drestar op 19-12-2023 09:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XelaRetak
drestar schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:37:
[...]

Nee dus niet. ik heb net met klantenservice gechat , en het zit namelijk zo ..

de verkoper heeft dat bod gedaan en Aliexpress heeft dat geaccepteerd en de verkoper heeft geen retour geaccepteerd op het voorstel van Aliexpress dus als de verkoper niet meewerkt met verstrekken van retoradres etc krijg ik geen terugbetaling. en de verkoper houd zich lekker stil. die leest wel maar reageert niet. die komt er zo onderuit. ik ben er weer in getrapt het dispute word gewoon gesloten ik had wel kunnen afwijzen dan zou het opnieuw worden bekeken nu heb ik niets
Het zal wel aan je communicatieskills liggen want hier klopt geen hout van.

Als je daar net zo warrig schrijft als hier... met nog als extra risico een mogelijk taalbarriere.

[ Voor 6% gewijzigd door XelaRetak op 19-12-2023 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
XelaRetak schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:41:
[...]

Het zal wel aan je communicatieskills liggen want hier klopt geen hout van.
Tuurlijk geef mij maar weer de schuld. denk eerder dat Aliexpress het zo moeilijk maakt ,
waarom betrekken ze de verkoper erin ervan uitgaande dat die wel meewerkt..

als ze de optie geven het terug te sturen geef dan de klant vanuit Aliexpress dispute geef dan de klant gewoon een adres verzendlabel die je kan uitprinten van een depot in Nederland zodat hun het verder kunnen door verzenden naar de verkoper in China. maar nee ze doen graag ingewikkeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

drestar schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:46:
[...]

Tuurlijk geef mij maar weer de schuld. denk eerder dat Aliexpress het zo moeilijk maakt ,
waarom betrekken ze de verkoper erin ervan uitgaande dat die wel meewerkt..

als ze de optie geven het terug te sturen geef dan de klant vanuit Aliexpress dispute geef dan de klant gewoon een adres verzendlabel die je kan uitprinten van een depot in Nederland zodat hun het verder kunnen door verzenden naar de verkoper in China. maar nee ze doen graag ingewikkeld.
Nee, AliExpress hanteert gewoon hun eigen retourbeleid. Je koopt niet bij een Nederlandse winkel hè, waar je zo even een pakketlabel ontvangt. Wees je daar van bewust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
ViezeVis schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:58:
[...]

Nee, AliExpress hanteert gewoon hun eigen retourbeleid. Je koopt niet bij een Nederlandse winkel hè, waar je zo even een pakketlabel ontvangt. Wees je daar van bewust.
Een retourbeleid met als de verkoper niet meewerkt Ali blijkbaar ook niets kan doen.

ik had 2 dagen geleden ook al contact met klantenservice en die hebben de verkoper voor mij ook gecontacteerd maar hij reageert daarop ook niet terug.

bij artikelen die je retour kan sturen omdat verkopers terugsturen toestaan krijg je wel een verzendlabel voor binnen Nederland. terugsturen vanuit en geschil waar de verkoper het al niet eens mee is ,dat is een ander verhaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IceFox
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23:18
drestar schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:05:
[...]
bij artikelen die je retour kan sturen omdat verkopers terugsturen toestaan krijg je wel een verzendlabel voor binnen Nederland. terugsturen vanuit en geschil waar de verkoper het al niet eens mee is ,dat is een ander verhaal.
Volgens mij maak je het jezelf erg moeilijk. In een perfecte wereld zou terugsturen naar Ali net zo makkelijk moeten zijn als naar Coolblue of Amazon. Echter is algemeen bekend dat als je op Ali besteld je minder betaald maar ook meer kans hebt op gezeur met kwaliteit, garantieafhandeling en ondersteuning.

Je hebt zelf gekozen om een pop te kopen waarvan de prijs twijfelachtig is, de verkoper geen reviews had én terugsturen via Ali niet aangeboden werd… nu verwacht je al die zaken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
IceFox schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:25:
[...]

Volgens mij maak je het jezelf erg moeilijk. In een perfecte wereld zou terugsturen naar Ali net zo makkelijk moeten zijn als naar Coolblue of Amazon. Echter is algemeen bekend dat als je op Ali besteld je minder betaald maar ook meer kans hebt op gezeur met kwaliteit, garantieafhandeling en ondersteuning.

Je hebt zelf gekozen om een pop te kopen waarvan de prijs twijfelachtig is, de verkoper geen reviews had én terugsturen via Ali niet aangeboden werd… nu verwacht je al die zaken wel.
Hoe voelt het nu om alles op mij af te blijven schuiven? en maar tegen mij blijven aanschoppen is het enige wat jullie kunnen!

ik heb hier ook nog niemand gelezen die in een geschil voor terugsturen is gegaan als de verkoper niet meewerkt. enkel voor retour met gekregen retourlabel omdat de verkoper dit bij zijn producten aanbood. allemaal wijsneuzen hier die het beter denken te weten tot hun zelf iets dergelijks overkomt... en ga nou niet beweren dat dit voor jou niet bestaat!

het feit blijft dat niet alleen ik maar vele anderen hier ook mee gedupeerd zijn. ondertussen genoeg andere klantreviews gelezen die geen geld terug kregen. volgens jullie ligt dat dan weer aan de vertaling die niet juist blijkt te zijn. maar nooit aan AE want die handeld het allemaal zeer correct af en zo niet ligt het nog niet aan hun maar aan jezelf. natuurlijk blijft kopen op afstand altijd een gok maar niet alleen op AE. er worden dagelijks mensen opgelicht ook in Nederland . iedereen kan wel eens een foutje maken maar waarom moet ik het dan telkens bij jullie ontgelden? ik vind het een beetje erg persoonlijk tegen mij worden. misschien hebben jullie daar plezier in maar ik niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XelaRetak
drestar schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:08:
[...]

Hoe voelt het nu om alles op mij af te blijven schuiven? en maar tegen mij blijven aanschoppen is het enige wat jullie kunnen!

ik heb hier ook nog niemand gelezen die in een geschil voor terugsturen is gegaan als de verkoper niet meewerkt. enkel voor retour met gekregen retourlabel omdat de verkoper dit bij zijn producten aanbood. allemaal wijsneuzen hier die het beter denken te weten tot hun zelf iets dergelijks overkomt... en ga nou niet beweren dat dit voor jou niet bestaat!

het feit blijft dat niet alleen ik maar vele anderen hier ook mee gedupeerd zijn. ondertussen genoeg andere klantreviews gelezen die geen geld terug kregen. volgens jullie ligt dat dan weer aan de vertaling die niet juist blijkt te zijn. maar nooit aan AE want die handeld het allemaal zeer correct af en zo niet ligt het nog niet aan hun maar aan jezelf. natuurlijk blijft kopen op afstand altijd een gok maar niet alleen op AE. er worden dagelijks mensen opgelicht ook in Nederland . iedereen kan wel eens een foutje maken maar waarom moet ik het dan telkens bij jullie ontgelden? ik vind het een beetje erg persoonlijk tegen mij worden. misschien hebben jullie daar plezier in maar ik niet.
Het is niet persoonlijk naar jou, maar je blijft gewoon dezelfde informatie geven en vanaf hier kan je verder niet geholpen worden want dat wil je ook niet echt.

Wat wil je hier horen. Wij kunnen niets voor je betekenen. Mijn eigen disputes met en zonder retouren gaan altijd goed.

Jij wilt ons wijsmaken dat Aliexpress je een retour forceert zonder retouradres en dat jij dan het haasje bent. Nouja, laat maar screenshots zien dan, kunnen we misschien meehelpen.

Tot nu toe vind ik je verhaal warrig en ongeloofwaardig en ga ik er vanuit dat je zelf iets niet begrijpt. Ik geloof er geen snars van dat AliExpres zegt dat je terug moet sturen zonder adres en als je dat niet doet krijg je je geld niet terug.

Ik wil wel helpen, maar wat kan ik (en anderen) verder nog voor je betekenen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:54

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

*knip* Dit voegt niets toe aan de discussie.

[ Voor 90% gewijzigd door Yorinn op 19-12-2023 18:55 ]

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

drestar schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:08:
[...]
In de meeste reacties valt te lezen dat AE een Chinese webshop is die gebruik maakt van het feit dat dit voor de consument allerlei dingen compliceert.

Als je zelf van Chinese resellers op een Chinees platform gaat kopen loop je meer risico dat er iets fout loopt en ben je veel meer op coulance van AE aangewezen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Ik weet het, ik moet volgende keer beter uitkijken. dit doe ik niet meer. duurdere spullen kopen als er nog geen reviews zijn. *knip* Laat dit soort uitspraken maar achtewege. ik voel mij genaaid maar ik kom er wel weer overheen.

ik ga toch ook niet meer zoveel bestellen op AE. ik zoek het eerder wel bij bol.com of Amazone daar heb ik betere ervaringen mee.

ik vond vanmiddag nog dezelfde poppen op AE bij een andere verkoper. en die liet tenminste wel echte foto's zien aan hoe de pop eruit zag. en uiteraard ,dan koopt niemand zo'n pop. ze kosten daar 55 euro . al had ik die 57 euro genomen dan was het nog duur betaald.

[ Voor 10% gewijzigd door Yorinn op 19-12-2023 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

drestar schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 17:15:
ik ga toch ook niet meer zoveel bestellen op AE. ik zoek het eerder wel bij bol.com of Amazone daar heb ik betere ervaringen mee.
Zolang je op die platformen oppast voor de dropshippers die met dezelfde plaatjes als AE adverteren, heb je daar wat minder risico en kun je met je reclamatie iig in NL terecht.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Het valt mij op bij een review schrijven dat als je een geschil hebt doorlopen je dit niet mag . mijn tekst werd weer eens niet geplaatst. alleen 1 ster. ik vraag mij af hoe dat nu komt? iemand anders ook ervaring mee???

ook aanvullend feedback werkte niet. alleen bij buyers replay kon ik mijn tekst plaatsen zodat anderen dit toch nog kunnen lezen op de feedback pagina van de verkoper maar bij het artikel zelf krijg ik de feedback niet geplaatst.

of kan de verkoper dit blokkeren? want ik heb het al vaker gehad maar andere keren ook niet. heel vreemd dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
drestar schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:21:
Het valt mij op bij een review schrijven dat als je een geschil hebt doorlopen je dit niet mag . mijn tekst werd weer eens niet geplaatst. alleen 1 ster. ik vraag mij af hoe dat nu komt? iemand anders ook ervaring mee???

ook aanvullend feedback werkte niet. alleen bij buyers replay kon ik mijn tekst plaatsen zodat anderen dit toch nog kunnen lezen op de feedback pagina van de verkoper maar bij het artikel zelf krijg ik de feedback niet geplaatst.

of kan de verkoper dit blokkeren? want ik heb het al vaker gehad maar andere keren ook niet. heel vreemd dus..
Ik heb dit even gechecked maar dit was voor mij niet het geval. Dispute doorlopen en mijn review (1 ster) en ook Additional Review zijn wel geplaatst. Je kan ze hier zien: https://www.aliexpress.com/item/1005005873731859.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
XelaRetak schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:39:
[...]

Ik heb dit even gechecked maar dit was voor mij niet het geval. Dispute doorlopen en mijn review (1 ster) en ook Additional Review zijn wel geplaatst. Je kan ze hier zien: https://www.aliexpress.com/item/1005005873731859.html
Ja klopt. normaal gezien moet dit gewoon kunnen maar ik heb het alleen ook maar in sommige gevallen meegemaakt. meestal als de verkoper het niet met je eens is merk ik dat als het dispute is gesloten je geen feedback kan schrijven. een foto plaatsen was ook geen mogelijkheid voor. normaal kan je ook altijd foto's plaatsen. ik heb zelfs al gehad dan plaatste ik foto's en dan waren ze niet eens te zien bij mijn geplaatste feedback . heel vreemd. en ook al eens gehad toen een dispute gesloten werd dat ik helemaal geen feedback meer kon plaatsen terwijl ik daarvoor eerst nog 30 dagen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
drestar schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:48:
[...]

Ja klopt. normaal gezien moet dit gewoon kunnen maar ik heb het alleen ook maar in sommige gevallen meegemaakt. meestal als de verkoper het niet met je eens is merk ik dat als het dispute is gesloten je geen feedback kan schrijven. een foto plaatsen was ook geen mogelijkheid voor. normaal kan je ook altijd foto's plaatsen. ik heb zelfs al gehad dan plaatste ik foto's en dan waren ze niet eens te zien bij mijn geplaatste feedback . heel vreemd. en ook al eens gehad toen een dispute gesloten werd dat ik helemaal geen feedback meer kon plaatsen terwijl ik daarvoor eerst nog 30 dagen had.
Dit was een dispute waar ik het met de shop ook niet eens kon worden. Uiteindelijk heeft Ali besloten dat ik het terug moest sturen voor mijn geld terug - precies dezelfde situatie als jij nu hebt/had.

Ik heb toen de verzendkosten screenshot gemaakt (290 euro, meer dan de orderwaarde, omdat het grote autoonderdelen zijn) en toen is het allemaal zonder return in gang gezet. En kon ik gewoon m'n reviews plaatsen & fotos (zoals je ziet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
XelaRetak schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:50:
[...]

Dit was een dispute waar ik het met de shop ook niet eens kon worden. Uiteindelijk heeft Ali besloten dat ik het terug moest sturen voor mijn geld terug - precies dezelfde situatie als jij nu hebt/had.

Ik heb toen de verzendkosten screenshot gemaakt (290 euro, meer dan de orderwaarde, omdat het grote autoonderdelen zijn) en toen is het allemaal zonder return in gang gezet. En kon ik gewoon m'n reviews plaatsen & fotos (zoals je ziet)
Vreemd dat het dan bij mij niet gaat soms. maar je hebt het dan toch niet terug gestuurd? omdat je schrijft zonder return. 290 euro voor een retour is wel belachelijk veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
drestar schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:47:
[...]

Vreemd dat het dan bij mij niet gaat soms. maar je hebt het dan toch niet terug gestuurd? omdat je schrijft zonder return. 290 euro voor een retour is wel belachelijk veel geld.
Nee, ik heb het niet retour gestuurd. Omdat de verkoper bij het zien van de verzendkosten eieren voor z'n geld koos.

Als ik het dispute open staat er nu "return accepted" dus ik denk dat ie gewoon op het "ontvangen" knopje heeft gedrukt.

De verzendkosten waren inderdaad belachelijk, maar het pakket was te lang om met normale post mee te gaan. Er was geen goedkopere optie beschikbaar.

Ergens wel heel krom dat ik aankoop+verzending voor 250 kan doen, maar enkel verzending in de andere richting meer is dan aankoop+verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
XelaRetak schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:27:
[...]

Nee, ik heb het niet retour gestuurd. Omdat de verkoper bij het zien van de verzendkosten eieren voor z'n geld koos.

Als ik het dispute open staat er nu "return accepted" dus ik denk dat ie gewoon op het "ontvangen" knopje heeft gedrukt.

De verzendkosten waren inderdaad belachelijk, maar het pakket was te lang om met normale post mee te gaan. Er was geen goedkopere optie beschikbaar.

Ergens wel heel krom dat ik aankoop+verzending voor 250 kan doen, maar enkel verzending in de andere richting meer is dan aankoop+verzending.
Ik heb gehoord dat in China verzenden bijna niks kost en in veel gevallen daar gratis is. kun je nagaan hoeveel belasting je hier betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

drestar schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 20:08:
[...]
Ik heb gehoord dat in China verzenden bijna niks kost en in veel gevallen daar gratis is. kun je nagaan hoeveel belasting je hier betaald.
Nee, is geen belasting.
Dat is omdat China nog onder een arm 3e wereld land valt door lobbyen bij de UPU.

Hun kunnen voor een habbekrats verzenden omdat ze zo ‘zielig’ zijn. En de PostNL etc wordt verplicht het onder kostprijs te bezorgen en vervoeren.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:15

Theo

moederbord

@drestar Hoe is het afgelopen met het dsipute? Heb je je aankoopbedrag terug kunnen krijgen, en een AliTegoedbon voor je betaalde retourverzending?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

YakuzA schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 20:32:
[...]

Nee, is geen belasting.
Dat is omdat China nog onder een arm 3e wereld land valt door lobbyen bij de UPU.
Met belastingen is al wel veranderd intussen. Goedkoop verzenden is omdat ze ongebruikte ruimte in vliegtuigen daarvoor heel goedkoop gebruiken (daarom duurt het ook soms langer).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Marzman schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 06:46:
[...]

Met belastingen is al wel veranderd intussen. Goedkoop verzenden is omdat ze ongebruikte ruimte in vliegtuigen daarvoor heel goedkoop gebruiken (daarom duurt het ook soms langer).
Nee want als ik het terug stuur en ook ongebruikte ruimte in neem betaal ik via postnl of dhl of dpd wel de hoofdprijs. En postNL moet je pakketje nog steeds thuis afleveren en vraagt daar zelf 6 euro voor. Maar dat krijgen ze echt niet van China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

loki504 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 07:38:
[...]

Nee want als ik het terug stuur en ook ongebruikte ruimte in neem betaal ik via postnl of dhl of dpd wel de hoofdprijs. En postNL moet je pakketje nog steeds thuis afleveren en vraagt daar zelf 6 euro voor. Maar dat krijgen ze echt niet van China.
Omdat Postnl en DHL die deal niet hebben met de Chinese vliegmaatschappijen/Chinese overheid.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Marzman schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 07:53:
[...]

Omdat Postnl en DHL die deal niet hebben met de Chinese vliegmaatschappijen/Chinese overheid.
Maar dan als nog betalen ze over het hele traject vaak minder als en jij ook verzending binnen NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

loki504 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 07:55:
[...]

Maar dan als nog betalen ze over het hele traject vaak minder als en jij ook verzending binnen NL.
Ze zullen er geen geld op toeleggen nee, dat doe jij toch ook niet?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Theo schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 06:26:
@drestar Hoe is het afgelopen met het dsipute? Heb je je aankoopbedrag terug kunnen krijgen, en een AliTegoedbon voor je betaalde retourverzending?
@drestar? Update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:59

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic is alweer uit 2023 en krijgt van mij een slotje. Aan de TS, mocht je nog een update hebben en die willen plaatsen dan kan je mij of een collega een berichtje sturen en heropenen we het topic graag voor je!

[ Voor 53% gewijzigd door Perkouw op 25-07-2024 08:34 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.