Ja ik maak in onderstaande op als als de verkoper je retour weigert je dan een coupon krijgt.NicoHF schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:11:
[...]
Het bedrag wat uitgekeerd zal gaan worden in tegoed dat maak ik uit op de tekst die jij poste.
Maar voor de zekerheid zou je het na moeten vragen.
Hoe zou ik moeten weten waar het heen moet? Ik heb alleen de evaring dat het naar Schiedam toe moest.
Ook dat zou je moeten vragen.
heeft iemand hier een slechte ervaring met Aliexpress ivm met iets terugsturen?
iemand anders schreef hier eerder dat ik niets meer met de verkoper te maken zou hebben nu Aliexpress het over heeft genomen maar dat blijkt dus volgens onderstaande richtlijnen wel zo te zijn.. de verkoper moet sowieso al een retouradres verstrekken en die leest mijn berichten wel maar beantwoord ze niet.
Richtlijnen voor verzendkosten van retourzendingen
Volgens AliExpress-richtlijnen worden de verzendkosten voor de retourzending in rekening gebracht bij de shopper op basis van het volgende:
- Als de reden voor restitutie een 'Persoonlijke reden' is, zoals 'Ik heb het artikel niet meer nodig'.
- Als de shopper niet voldoende relevante ondersteunende informatie heeft verstrekt voor de problemen die hij heeft gemeld.
Volgens AliExpress-richtlijnen worden de verzendkosten voor de retourzending in rekening gebracht bij de verkoper op basis van het volgende:
- Er is redelijk bewijs dat het artikel niet voldoet aan de specificaties die door de verkoper zijn opgegeven op het moment van aankoop.
Raadpleeg de onderstaande richtlijnen voor hulp bij het retourneren van artikelen:
1. U kunt contact opnemen met het bezorgbedrijf en het artikel retourneren via het postkantoor. Een volgnummer en alle andere aangegeven details moeten worden verstrekt binnen het tijdsbestek dat wordt weergegeven door de timer op het platform Restitutie/Retourzending.
2. Als de verkoper de verzendkosten voor de retourzending betaalt, gaat u als volgt te werk:
- Bevestig de retourkosten voordat u het artikel retourneert via chatbericht.
- Ga naar het plaatselijke postkantoor en verzend het item.
- Geef het trackingnummer en details op om de retourzending te bevestigen. Zodra het artikel is afgeleverd, informeert u de verkoper om de terugbetaling voort te zetten. Als de verkoper in strijd handelt, neem dan contact op met AliExpress met het ontvangstbewijs van de retourzending. AliExpress zal een coupon uitgeven om het te dekken.
(Gelieve geen commerciële express te gebruiken. De verkoper of AliExpress dekt alleen de verzendkosten van het postkanaal.)
Zo zend je het product terug:
Vraag de verkoper om het retour adres
Verstuur je pakketje binnen 10 dagen na ontvangst van de verzendinformatie. Dit kan bij het postkantoor.
Kopieer de Track & Trace code van je bestelling naar je account onder ‘Add Tracking Details’
Je ontvang je geld terug zodra de verkoper je pakketje heeft