Aliexpress bestelling weigeren voor geld terug kan dit?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 21.783 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-03 00:17
Halo ik koop al jaren op aliexpress maar had nu een bestelling van meer dan 100 euro en deze werd eerst niet verzonden. toen de verwachte levertijd verstreken was werd het pas opgestuurd. ik heb veel contact gezocht met de verkoper en gevraagd of hij de zending wilde annuleren. hier wilde hij niets van weten en stuurde het dus uiteindelijk gewoon op. nu is het onderweg. wat kan ik doen? kan ik weigeren het in ontvangst te nemen zodat het word terug gestuurd? en daarna een geschil openen voor mijn geld terug? ik heb dit nog nooit bij aliexpress gedaan dus wil jullie ervaring weten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:07
Je besteld voor meer dan 100 euro en nu wil je het niet meer? Waarom niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

drestar schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:25:
Halo ik koop bij ....al jaren op maar had nu een bestelling van meer dan 100 euro en deze werd eerst niet verzonden. toen de verwachte levertijd verstreken was werd het pas opgestuurd. ik heb veel contact gezocht met de verkoper en gevraagd of hij de zending wilde annuleren. hier wilde hij niets van weten en stuurde het dus uiteindelijk gewoon op. nu is het onderweg. wat kan ik doen? kan ik weigeren het in ontvangst te nemen zodat het word terug gestuurd? en daarna een geschil openen voor mijn geld terug? ik heb dit nog nooit bij dit platform gedaan dus wil jullie ervaring weten.
geschil openen met verkopersplatform zelf

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:33
Je kan aliexpress klantenservice mailen, maar als verkoper weigert heb je geen bescherming.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• drestar
jannus66 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:21:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 11-12-2023 12:28 . Reden: Bericht in mo-tags geplaatst ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:43
Je kunt contact opnemen met de support afdeling van ali. Dat zou mijn eerste reactie zijn.

Product weigeren zou ik niet doen, kan is dan best groot, dat je en het product en je geld kwijt bent.

Dit is ook wel een beetje het risico met ali. Je moet het product eigenlijk direct afschrijven. Risico van daar bestellen.

Acties:
  • +68 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:19
drestar schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:18:
[...]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Gewoon aannemen gebruiken en terug sturen dat zal hem leren de boef

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 17-12-2023 11:40 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:25
jannus66 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:21:
Wat maakt dat nou weer uit? Je mag toch gewoon van gedachten veranderen of iets niet meer nodig hebben, met name als het niet eens op tijd verzonden wordt? Totaal irrelevant om TS hier verantwoording voor te laten afleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Ik heb nu nog een bestelling op aliexpress. de verkoper drukte op de knop is verzonden maar bij de tracking komt niets. kijk ik bij het bestelde artikel staat er sorry dit artikel is niet langer beschikbaar. de verkoper leest mijn berichten maar reageerd niet terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:07
Recrush schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:36:
[...]

Wat maakt dat nou weer uit? Je mag toch gewoon van gedachten veranderen of iets niet meer nodig hebben, met name als het niet eens op tijd verzonden wordt? Totaal irrelevant om TS hier verantwoording voor te laten afleggen.
Ik vraag geen verantwoording, ik stel gewoon een vraag waarom TS het niet meer wil. Niet meer en niet minder. En TS heeft al uitgelegd waarom, dus die vindt het geen probleem. Waarom jij wel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Je kan via Aliexpress gewoon binnen 14 dagen alles terugsturen. Ging in 'mijn' geval om een adres ergens in Kerkrade.
Zodra je hem binnen hebt kan je in je account een return opstarten krijg je een label en kan je de boel terugsturen. En binnen een paar dagen heb je je geld terug.

[ Voor 41% gewijzigd door rikadoo op 07-12-2023 22:17 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
rikadoo schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:17:
Je kan via Aliexpress gewoon binnen 14 dagen alles terugsturen. Ging in 'mijn' geval om een adres ergens in Kerkrade.
Zodra je hem binnen hebt kan je in je account een return opstarten krijg je een label en kan je de boel terugsturen. En binnen een paar dagen heb je je geld terug.
Dit inderdaad, weet alleen niet of het met alle artikelen kan.
Het retoursturen gaat trouwens naar Schiedam en is redelijk snel verwerkt, ik geloof ik laatst met 10 dagen me geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
NicoHF schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:55:
[...]

Dit inderdaad, weet alleen niet of het met alle artikelen kan.
Het retoursturen gaat trouwens naar Schiedam en is redelijk snel verwerkt, ik geloof ik laatst met 10 dagen me geld terug.
Meestal staat het er dan bij dat je het kan retourneren. bij deze niet zie ik.
ik denk ook niet dat de verkoper erg mee werkend is. ik had mijn geld al teruggevraagd en hij bleef maar doorgaan de pop aan te prijzen en dat het een best verkocht item was.. ondertussen heb ik nog geen enkele positie review gelezen over deze poppen.

[ Voor 6% gewijzigd door drestar op 08-12-2023 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-05 12:14
Bij Ali is er een verwachte verzenddatum en een andere auto-cancel datum als de verzending niet heeft plaatsgevonden voor die datum.

Als het wel als verzonden gemarkeerd is dan moet je 15 dagen wachten tot je een geschil kan openen.

Ik heb overigens wel hele goede ervaringen met de geschillenbehandeling van Ali, ben er nog nooit berooid vanaf gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:48

ViezeVis

Sample Text

XelaRetak schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:48:
Bij Ali is er een verwachte verzenddatum en een andere auto-cancel datum als de verzending niet heeft plaatsgevonden voor die datum.

Als het wel als verzonden gemarkeerd is dan moet je 15 dagen wachten tot je een geschil kan openen.

Ik heb overigens wel hele goede ervaringen met de geschillenbehandeling van Ali, ben er nog nooit berooid vanaf gekomen.
Ik heb andere ervaringen. Zodra het te technisch wordt stokt de kennis en kan AliExpress het probleem 'niet ontdekken'. Zit je dan met een kapot product. Ben blij dat ze nu die 14-dagen retourrecht hebben. Scheelt een hoop gedoe en gezeik.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
XelaRetak schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:48:

Dat is alleen als het niet als verzonden gemarkeerd is? de verkoper markeerde het een dag na betaling als verzonden en bood het na de verwachte leverdatum 2 weken later pas aan bij de post. dit truukje word vaak toegepast door verkopers zodat je zelf niet meer kan annuleren voor je geld terug. zo pakken ze je geld.

ik vind dit een rotstreek, zo kan ik het ook. ik kan natuurlijk ook de pop op de naden leksteken en dan een filmpje maken van dat de pop lek is, een geschil openen ,filmpje laten zien en mijn volledige geld terug eisen en het op een fabrikagefout gooien.

eigenlijk zou ik het moeten doen omdat de verkoper mij niet wilde horen ,verzend buiten de verwachte leverdatum en ik de kans niet kreeg te annuleren.

[ Voor 19% gewijzigd door drestar op 08-12-2023 12:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

drestar schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:17:
[...]

ik vind dit een rotstreek, zo kan ik het ook. ik kan natuurlijk ook de pop op de naden leksteken en dan een filmpje maken van dat de pop lek is, een geschil openen ,filmpje laten zien en mijn volledige geld terug eisen en het op een fabrikagefout gooien.
Vind ik het nou heel raar dat jij aannam dat je voor 100 Euro een volledige siliconen/TPE produkt in huis kon halen terwijl je (waarschijnlijk) heel goed weet dat dat een onrealistisch bedrag is en dat vergelijkbare produkten vele malen duurder zijn (los van in welk land je ze bestelt)?

Dat je je nu (niet) genaaid voelt over de gang van zaken van het versturen, neemt niet weg dat je alsnog een geschil kan openen bij de klantenservice hierover. Echter zou ik je dan wel aanraden om de werkelijkheid neit te verdraaien (net zo min als dat je dat van de verkoper verwacht) en dat je met screenshots en vergelijkbare produkten kan aantonen dat produkt A afgebeeld is, niet omschreven is maar dat je produkt B (inferieur) geleverd hebt gekregen.

Het voelt heel erg als een gevalletje "if it's too good to be true..."; iedereen die Googlet op "silicone sex doll" zal al snel weten / zien dat een dergelijk produkt vanaf $598 lijkt te zijn en oploopt richting $4000+.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:23
MAX3400 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:32:
[...]

Vind ik het nou heel raar dat jij aannam dat je voor 100 Euro een volledige siliconen/TPE produkt in huis kon halen terwijl je (waarschijnlijk) heel goed weet dat dat een onrealistisch bedrag is en dat vergelijkbare produkten vele malen duurder zijn (los van in welk land je ze bestelt)?

Dat je je nu (niet) genaaid voelt over de gang van zaken van het versturen, neemt niet weg dat je alsnog een geschil kan openen bij de klantenservice hierover. Echter zou ik je dan wel aanraden om de werkelijkheid neit te verdraaien (net zo min als dat je dat van de verkoper verwacht) en dat je met screenshots en vergelijkbare produkten kan aantonen dat produkt A afgebeeld is, niet omschreven is maar dat je produkt B (inferieur) geleverd hebt gekregen.

Het voelt heel erg als een gevalletje "if it's too good to be true..."; iedereen die Googlet op "silicone sex doll" zal al snel weten / zien dat een dergelijk produkt vanaf $598 lijkt te zijn en oploopt richting $4000+.
Ja je aanname is raar want hij zegt meer dan 100 euro. ;) Nee flauwe grap.

Wat ik me afvraag is als je de bestelling gewoon weigert aan de deur of niet op een afhaalpunt ophaalt wat gebeurd er dan? Dan gaat het pakket toch retour?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:37

MrMarcie

CFMoto 650MT

Rolfie schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:24:
Je kunt contact opnemen met de support afdeling van ali. Dat zou mijn eerste reactie zijn.

Product weigeren zou ik niet doen, kan is dan best groot, dat je en het product en je geld kwijt bent.

Dit is ook wel een beetje het risico met ali. Je moet het product eigenlijk direct afschrijven. Risico van daar bestellen.
Alie heeft hele goede klantenafhandeling. Nooit problemen met ze gehad en bij geschillen altijd naar tevredenheid opgelost.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
morritz34 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:46:
[...]

Wat ik me afvraag is als je de bestelling gewoon weigert aan de deur of niet op een afhaalpunt ophaalt wat gebeurd er dan? Dan gaat het pakket toch retour?
Daar was ik dus ook benieuwd naar?
en ik ben er ingetrapt zoals zoveel anderen die deze pop hebben besteld. ook zij willen hun geld terug las ik.

kan wel zijn dat je voor je geld dat niet kan verwachten maar ze laten je wel mooie foto's zien en schrijven er niet bij dat het om een opblaaspop gaat.maar ik weet dus niet hoe de geschillen commissie van Aliexpress dit gaat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:57
*knip* Offtopic.

[ Voor 98% gewijzigd door Yorinn op 09-12-2023 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savalizz
  • Laatst online: 13-05 21:53
Goede foto's maken en uitleggen wat het probleem is. Kan gewoon in het Nederlands. Eigenlijk altijd gelijk gekregen. Soms vragen ze om meer details. Die dan ook geven. Meerdere keren een geschil gehad, slechts 1x geen gelijk gekregen, maar toen had ik geen moeite gedaan met goede foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

drestar schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:38:
[...]
Daar was ik dus ook benieuwd naar?
en ik ben er ingetrapt zoals zoveel anderen die deze pop hebben besteld. ook zij willen hun geld terug las ik.

kan wel zijn dat je voor je geld dat niet kan verwachten maar ze laten je wel mooie foto's zien en schrijven er niet bij dat het om een opblaaspop gaat.maar ik weet dus niet hoe de geschillen commissie van Aliexpress dit gaat zien?
Tsja, het blijft wel aliexpress waar je zelf importeert uit China van een 3e partij en waarvan toch wel aardig bekend is dat het geleverde wel eens niet voldoet aan de plaatjes en de beloftes vooraf.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
YakuzA schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 09:20:
[...]

Tsja, het blijft wel aliexpress waar je zelf importeert uit China van een 3e partij en waarvan toch wel aardig bekend is dat het geleverde wel eens niet voldoet aan de plaatjes en de beloftes vooraf.
Ik weet dat je in een geschil een optie kan selecteren, niet als beschreven ,of niet zoals afgebeeld.

best vreemd dat een verkoper het nog opstuurt als ik bij berichten aangeef dat ik geen opblaaspop wil en het een opblaaspop is maar dit niet in de advertentie staat. het wekte mij de indruk dat het een massieve pop was.

ik heb nu meerdere reviews gelezen bij andere verkopers die hetzelfde aanbieden. en daar las ik oa dat de pop niets met de getoonde foto's heeft te maken. maar daar staat wel bij dat het om een opblaaspop gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

drestar schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:02:
[...]
Ik weet dat je in een geschil een optie kan selecteren, niet als beschreven ,of niet zoals afgebeeld.

best vreemd dat een verkoper het nog opstuurt als ik bij berichten aangeef dat ik geen opblaaspop wil en het een opblaaspop is maar dit niet in de advertentie staat. het wekte mij de indruk dat het een massieve pop was.

ik heb nu meerdere reviews gelezen bij andere verkopers die hetzelfde aanbieden. en daar las ik oa dat de pop niets met de getoonde foto's heeft te maken. maar daar staat wel bij dat het om een opblaaspop gaat.
Dat doen ze omdat als ze niet versturen ze waarschijnlijk van Ali op hun kop krijgen dat ze niet versturen.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prima
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
<<rotonde voor linksinhalende doperwten>

[ Voor 75% gewijzigd door Prima op 26-01-2024 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Het is dus pure oplichterij nu ik ook een foto van een klant heb gezien. hopelijk krijg ik mijn geld van Aliexpress terug., ik moet hier serieus werk van gaan maken. filmpjes van het uitpakken en goede foto's maken enz.

https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld

[ Voor 33% gewijzigd door drestar op 09-12-2023 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

drestar schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 13:00:
Het is dus pure oplichterij nu ik ook een foto van een klant heb gezien. hopelijk krijg ik mijn geld van Aliexpress terug., ik moet hier serieus werk van gaan maken. filmpjes van het uitpakken en goede foto's maken enz.

Prima plan! Je ziet vaak dat dit soort artikelen populair zijn, maar dat de verkoper vaak het geld in eigen zak steekt.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-05 19:28
drestar schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 13:00:

..en niet vergeten foto's van de advertentie te maken!

(link geeft error)

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Mandrake466 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:06:
[...]

..en niet vergeten foto's van de advertentie te maken!

(link geeft error)
Bij mij werkt de link gewoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als ze niet bevalt neem ik haar wel van je over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
drestar schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:30:
[...]

Bij mij werkt de link gewoon?
Bij mij via de app wel. Via de browser op mobiel ook niet

According to local laws and regulations, this item could not be shown

Krijg ik te zien in de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
loki504 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:03:
[...]

Bij mij via de app wel. Via de browser op mobiel ook niet

According to local laws and regulations, this item could not be shown

Krijg ik te zien in de browser.
Ik werk vanaf een pc.
XeNeRgY schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:46:
Als ze niet bevalt neem ik haar wel van je over :P
haha denk niet dat je haar dan nog wilt. ik steek ze lek.

een paar reviews met geen goed nieuws. Aliexpress betaald hun klanten hierop niet terug. ook terugsturen lijkt geen optie. ik vraag mij wel af waarom Aliexpress achter zulke misleidende praktijken staat?

Het biedt in afbeeldingen een pop die er goed uitziet als silicium, maar wat aankomt is een opblaasbare zak van zeer slechte kwaliteit, letterlijk afval en AliExpress helpt hen niet om in geld terug te keren.

Het artikel komt helemaal niet overeen. Werd geretourneerd, En ik heb nog steeds geen restitutie, meer dan 8 dagen zijn verstreken sinds de acceptatie.
Aanvullende feedback
31 Aug 2023
Restitutie niet ontvangen!!

Dit product is een onzin Ik kocht een siliconen pop en het kwam een plastic het is niet goed voor alles wat ik wil een terugbetaling

Om eerlijk te zijn zijn de beschrijving en foto's erg misleidend. Zeer teleurstellend en een verspilling van geld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

drestar schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 22:24:
een paar reviews met geen goed nieuws. Aliexpress betaald hun klanten hierop niet terug. ook terugsturen lijkt geen optie. ik vraag mij wel af waarom Aliexpress achter zulke misleidende praktijken staat?

Het biedt in afbeeldingen een pop die er goed uitziet als silicium, maar wat aankomt is een opblaasbare zak van zeer slechte kwaliteit, letterlijk afval en AliExpress helpt hen niet om in geld terug te keren.

Het artikel komt helemaal niet overeen. Werd geretourneerd, En ik heb nog steeds geen restitutie, meer dan 8 dagen zijn verstreken sinds de acceptatie.
Aanvullende feedback
31 Aug 2023
Restitutie niet ontvangen!!

Dit product is een onzin Ik kocht een siliconen pop en het kwam een plastic het is niet goed voor alles wat ik wil een terugbetaling

Om eerlijk te zijn zijn de beschrijving en foto's erg misleidend. Zeer teleurstellend en een verspilling van geld
Ali kan het niet zoveel uitmaken omdat ze toch weten dat jij niet naar China komt of in China komt procederen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:52

Qwerty-273

Meukposter

Tja, het is en blijft een marktplaats waar heel veel troep tussen zit en natuurlijk ook her en der een pareltje. Nu schat ik het ook in dat men aanneemt dat je weinig bezwaren gaat maken met deze producten, het is toch een product wat "men" eerder in een ongemarkeerde doos afgeleverd wilt krijgen. Zodat niet direct iedereen in de buurt weet wat je nu weer in huis hebt gekregen. En je jezelf te beschaamd voelt om hierover een juridische zaak te maken.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Qwerty-273 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 22:39:
Tja, het is en blijft een marktplaats waar heel veel troep tussen zit en natuurlijk ook her en der een pareltje. Nu schat ik het ook in dat men aanneemt dat je weinig bezwaren gaat maken met deze producten, het is toch een product wat "men" eerder in een ongemarkeerde doos afgeleverd wilt krijgen. Zodat niet direct iedereen in de buurt weet wat je nu weer in huis hebt gekregen. En je jezelf te beschaamd voelt om hierover een juridische zaak te maken.
Nou dan zit er dus maar 1 ding op, en dat is zorgen dat de pop lucht lekt op de naad en dan een geschil openen en het plaatsen onder kwaliteitsprobleem of defect item. Ali zal dan niet anders kunnen dan restitutie verlenen. ik moet geen opblaaspop dus heb ik daar geen moeite mee. ik heb ook wel eens een bij Ali besteld T shirt kapot getrokken bij het passen omdat het te krap was en kreeg toen ook mijn geld terug wegens kwaliteits problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-05 12:12
morritz34 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:46:
[...]

Denk niet dat dat geldt voor buitenlandse zendingen, al helemaal niet voor zendingen uit China. Er worden dan kosten gemaakt voor retour sturen die niemand zal betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XelaRetak
drestar schreef op zondag 10 december 2023 @ 00:11:
[...]

Nou dan zit er dus maar 1 ding op, en dat is zorgen dat de pop lucht lekt op de naad en dan een geschil openen en het plaatsen onder kwaliteitsprobleem of defect item. Ali zal dan niet anders kunnen dan restitutie verlenen. ik moet geen opblaaspop dus heb ik daar geen moeite mee. ik heb ook wel eens een bij Ali besteld T shirt kapot getrokken bij het passen omdat het te krap was en kreeg toen ook mijn geld terug wegens kwaliteits problemen.
Je loopt een beetje te hard van stapel.

Ontvangen, aangeven dat het niet het product is dat je besteld hebt in een Dispute met duideijke foto's, en dan krijg je zeker je geld terug.

Die reviews waar ze 't geld niet hebben teruggekregen zijn waarschijnlijk van mensen die in praatjes van de seller trappen "als je je dispute cancelled stuur ik je geld terug"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XelaRetak schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:52:
[...] ;)
Je loopt een beetje te hard van stapel.

Ontvangen, aangeven dat het niet het product is dat je besteld hebt in een Dispute met duideijke foto's, en dan krijg je zeker je geld terug.

Die reviews waar ze 't geld niet hebben teruggekregen zijn waarschijnlijk van mensen die in praatjes van de seller trappen "als je je dispute cancelled stuur ik je geld terug"
Of de tijd wordt zo gerekt dat de seller al zijn geld van Ali heeft gekregen en dan zijn webshop laat 'verdwijnen' waarna je via de coulance van Ali je geld terug moet krijgen.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05 14:59
Als er nog steeds niets staat bij de tracking info kan je proberen een dispute aan te maken dat je nog niks ontvangen hebt en aangeven dat de verkoper nog niets verzonden heeft.
Ik heb ook zoiets gehad met wat onderdelen voor een stofzuiger, verkoper had eerst geen voorraad, later toch wel en zou het opsturen... Een week later nog niks, dus een dispute aangemaakt en binnen een dag was het geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Er staat nu wel info bij de tracking. kan precies zien welke datum de post het ontvangen heeft en waar de zendding zich bevind etc. dus dan komt er straks ook op dat de zending is afgeleverd...

ik ga dan maar direct na ontvangst een dispute openen. ,maar in reacties van andere kopers lees ik dat niet de verkoper niet wilde terugbetalen maar Aliexpress zelf. het kan dus ook zo zijn dat Aliexpress op de hand van de verkoper is. ik heb dit eerder ook al eens meegemaakt ondanks duidelijke foto's etc. ik kreeg van Ali gewoon te horen dat het product klopte. ik koop al 5 jaar bij Ali en heb al heel wat dispute ervaringen. als de verkoper dwars ligt dan escaleert een dispute en moet Aliexpress zich erover buigen. en ik heb al het idee dat de verkoper het er niet bij gaat laten zitten. *knip* Aansporen tot fraude is niet de bedoeling op Tweakers. ik heb al vaak met klantenservice gechat over verkopers waarbij ik scenario's schetste,. en dan kreeg ik ook altijd antwoorden van waarom zou de verkoper dat doen. en ze hebben tenslotte de optie defect ontvangen bij het openen van een geschil.

het is helaas niet anders. maar als verkopers oneerlijk zijn en handelen dan vind ik dat de klant dat recht dat ook heeft. .

[ Voor 14% gewijzigd door Yorinn op 18-12-2023 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05 14:59
Hoe heb je betaald trouwens? Als je met een creditcard of Paypal betaald hebt is het terugkrijgen van je geld wel een stuk makkelijker, als de verkoper en/of AE niet meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Capa schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:47:
Hoe heb je betaald trouwens? Als je met een creditcard of Paypal betaald hebt is het terugkrijgen van je geld wel een stuk makkelijker, als de verkoper en/of AE niet meewerken.
Betaald met Ideal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-05 14:26

PinusRigida

I put the p in pool.

Mag ik de olifant in de kamer bespreken?

Betaal liever wat extra voor een aankoop via een betrouwbare webshop, óf fysiek, maar bestel -ietwat duurdere dingen- NOOIT bij Chinese Webshop-platforms.

En ja, ik ben klaar voor de backlash van diegenen die me hier zullen op aanspreken dat zij al zoveel jaar ditjes en datjes bestellen via AlieExpress, Schein, Wish, etc etc etc... meestal geen probleem voor spulletjes zoals citruspersen van 2 euro of een collectie kerstballen van 5ct/stuk... maar als het een beetje geld kost: doe - het - niet.

Niet alleen dat het -in het beste geval- grenst aan oplichting of het vaak gewoon IS (check maar 's de """fast chargers""" en """wireless fast chargers""" dat die platforms verkopen als voorbeeld), het spul dat ze verkopen is vaak niet voorzien van veiligheidskeurmerken, en als er eens iets misloopt: probeer maar je geld terug te krijgen... of om het even welk geschil op te lossen met de verkopende partij ergens in de provincie van Guizhou bvb.

Geef gewoon wat meer geld uit en koop fysiek of via een EU erkende webshop.

Voor TS is dat nu weliswaar te laat, hopelijk vindt hij nog een oplossing, zo niet; leermomentje... voor wat TS zocht, zijn fysieke winkels en de wat meer discrete, maar uiteindelijk EU-gehoste webshops, tuurlijk zal je daar een veelvoud van 100 euro voor moeten betalen maar op z'n minst word je niet opgelicht.

[ Voor 18% gewijzigd door PinusRigida op 11-12-2023 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:57

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

drestar schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:38:
Er staat nu wel info bij de tracking. kan precies zien welke datum de post het ontvangen heeft en waar de zendding zich bevind etc. dus dan komt er straks ook op dat de zending is afgeleverd...

ik ga dan maar direct na ontvangst een dispute openen. ,maar in reacties van andere kopers lees ik dat niet de verkoper niet wilde terugbetalen maar Aliexpress zelf. het kan dus ook zo zijn dat Aliexpress op de hand van de verkoper is. ik heb dit eerder ook al eens meegemaakt ondanks duidelijke foto's etc. ik kreeg van Ali gewoon te horen dat het product klopte. ik koop al 5 jaar bij Ali en heb al heel wat dispute ervaringen. als de verkoper dwars ligt dan escaleert een dispute en moet Aliexpress zich erover buigen. en ik heb al het idee dat de verkoper het er niet bij gaat laten zitten. [knip].. dat weet ik zeker dat Ali zo denkt. ik heb al vaak met klantenservice gechat over verkopers waarbij ik scenario's schetste,. en dan kreeg ik ook altijd antwoorden van waarom zou de verkoper dat doen. en ze hebben tenslotte de optie defect ontvangen bij het openen van een geschil.

het is helaas niet anders. maar als verkopers oneerlijk zijn en handelen dan vind ik dat de klant dat recht dat ook heeft. .
Waarom overgaan tot vandalisme/fraude?

Gewoon retour sturen met de melding dat je niet ontvangen hebt wat je besteld hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 18-12-2023 16:39 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
m-vw schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:57:
[...]

Waarom overgaan tot vandalisme/fraude?

Gewoon retour sturen met de melding dat je niet ontvangen hebt wat je besteld hebt.
En dan je geld niet terug krijgen? en hoge retourkosten betalen? wie fraude pleegt is de verkoper. ik betaal liever met gelijke munt terug. een koekje van eigen deeg heet dat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
drestar schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:10:
[...]

En dan je geld niet terug krijgen? en hoge retourkosten betalen? wie fraude pleegt is de verkoper. ik betaal liever met gelijke munt terug. een koekje van eigen deeg heet dat.
Wie fraude pleegt ben jij. Want jij licht willens en wetens iemand op terwijl je de verkoper nog geen kans hebt gegeven het op te lossen...

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
SmurfLink schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:13:
[...]

Wie fraude pleegt ben jij. Want jij licht willens en wetens iemand op terwijl je de verkoper nog geen kans hebt gegeven het op te lossen...
Wat een onzin! de verkoper heeft geen gehoor gegeven na meerdere verzoeken toen ik wilde annuleren. hij stuurde mij wel berichten dat hij het artikel nog niet had en was pas weken later binnen. op mijn eerdere verzoeken annuleren wilde hij niets weten. wat gaat de verkoper dan nog oplossen? die wil gewoon cashen door kopers te misleiden met zijn rommel. wie fraudeert er hier dan? je bent echt een domme eikel als je dat nog niet snapt. ik word hier een beetje boos om.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:25

DataGhost

iPL dev

Je moet bij Ali gewoon netjes het proces volgen. Advocaat van de duivel: je weet op dit moment nog helemaal niet zeker dat je straks niet precies binnenkrijgt wat je dacht te bestellen. Als het straks binnenkomt en het klopt niet, maak je gewoon een dispute met foto's/video's van de zending, het product en de advertentie, vergezeld van (feitelijke!) uitleg. Het tekstveld is te klein om er allemaal scheldwoorden in te zetten en dat leidt ook alleen maar af van het probleem. En als het niet binnenkomt krijg je vanzelf je geld terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
drestar schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:18:
[...]

Wat een onzin! de verkoper heeft geen gehoor gegeven na meerdere verzoeken toen ik wilde annuleren. hij stuurde mij wel berichten dat hij het artikel nog niet had en was pas weken later binnen. op mijn eerdere verzoeken annuleren wilde hij niets weten. wat gaat de verkoper dan nog oplossen? die wil gewoon cashen door kopers te misleiden met zijn rommel. wie fraudeert er hier dan? je bent echt een domme eikel als je dat nog niet snapt. ik word hier een beetje boos om.
Wat niet binnen het proces past, dus voeren ze het niet uit. De juiste procedure gaat pas na ontvangst in, dat heb je hier van meerdere mensen al gehoord, dus daar zal je op moeten wachten.

En dat is allemaal niet relevant tot de fraude die jij hier wil gaan plegen. Two wrongs don't make a right.

[ Voor 6% gewijzigd door SmurfLink op 11-12-2023 17:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:13

Theo

moederbord

Vorig jaar met een totaal ander product soortgelijk meegemaakt. Foto's op Ali liet een 3D epoxy resin beeld (kerst dinosaurus) zien van 30 euro per stuk, en dat vanuit veel hoeken. Foto's en text was dus gelijkwaardig aan jouw item @drestar. Drie items besteld voor 90 euro samen, en bij binnenkomst bleek het compleet niet overeen te komen, het was een plat stukje acrylaat waarop een plaatje van het beeld was gedrukt.

Ik heb een video gemaakt van elk plaatje zodat het heel goed te zien was dat het geen beeld was. De vide was een paar seconde elk, en zonder geluid en ging gewoon even van links naar rechts, en van boven naar beneden over het plakkaatje heen.

Totaal had ik per item één korte video.

Vervolgens heb ik een aantal foto's gemaakt van elk beeld. Met Paint/Word/anders een tabel gemaakt met daarin een 'ALI PICTURE' an 'RECEIVED ITEM' met daaronder de foto's. Dat als één JPG per artikel opgeslagen.

In jouw geval is het ook handig om een foto te maken van de verzennddoos. Eventueel ook op een weegschaal.

Ik heb toen bij Ali een calim ingedient met korte simpele zinnen dat het artikel niet overéén kwam, met tabelfoto en video als bewijs toegevoegd. Binnen notime (24 uur) waren door Ali alledrie de claims goedgekeurd en had ik het geld terug.

Jij moet dus hetzelfde doen:
- Maak, zodra je de bestelling hebt onvangen een claim aan bij Ali.
- Met max 2-3 plaatjes en een korte video (zonder geluid!) moet het zo ongelooflijk ondubbelzinnig duidelijk zijn dat er in de verzending 'iets fout is gegaan' , en dat je 'een verkeerd artikel hebt geleverd'. Als je enkel die video/plaatjes ziet moet het probleem gelijk duidelijk zijn. Dus niet enkel een foto van je luchtpop, maar ook een printscreen van Ali. En uiteraard met iets van 'Item Received' and "Item on Ali' eronder geschreven.
- Omschrijf in je claim in korte en simpele zinnen het probleem, zonder emotie. Ga niet beschuldigen en wees eerbiedig naar de verkoper (geen 'die gore vuile oplichter heeft mij opgelicht, de naarling!')
- Geen spelfouten in je tekst omdat dit soms door een vertaler gaat.
- Communiceer niet met de verkoper. Ali is de bemiddelaar.

Ali zal dan binnen no-time je claim goedkeuren en je geld retourneren. Je item kun je veelal gewoon houden. Mocht het retour moeten dan zal dat in de claim naar voren komen, en zal Ali dit zelf voorstellen, en niet de verkoper.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
DataGhost schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:22:
Je moet bij Ali gewoon netjes het proces volgen. Advocaat van de duivel: je weet op dit moment nog helemaal niet zeker dat je straks niet precies binnenkrijgt wat je dacht te bestellen. Als het straks binnenkomt en het klopt niet, maak je gewoon een dispute met foto's/video's van de zending, het product en de advertentie, vergezeld van (feitelijke!) uitleg. Het tekstveld is te klein om er allemaal scheldwoorden in te zetten en dat leidt ook alleen maar af van het probleem. En als het niet binnenkomt krijg je vanzelf je geld terug.
De verkoper heeft na betaling in een bericht geschreven dat ik een opblaaspop krijg. hij schreef ook niet teveel lucht of vullen met water. en dan ga jij zeggen dat ik nog maar moet afwachten wat ik krijg? ik heb veel contact gehad met de verkoper en hem steeds gevraagd of bijna gesmeekt om het niet te verzenden omdat ik geen opblaaspop wil en mijn geld terug wilde hebben. toen ik hem oplichter noemde lachte hij er gewoon om en dat ik niet zo moest denken want al zijn klanten waren dik tevreden met zijn opblaaspopen. ik lees nu alleen maar dat dit niet zo is en er komen steeds meer negatieve reviews bij. niemand is tevreden als hij denkt dat hij een siliconen pop koopt en dan een simpele opblaaspop krijgt. de advertentie is gewoon super misleidend. er staat bij dat je een levensechte pop krijgt. en dan lees je in reviews dat Ali het nog voor de verkoper opneemt ook en hun geld niet terug krijgen. ik wil gewoon op safe spelen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

drestar schreef op maandag 11 december 2023 @ 20:19:
[...]

en dan ga jij zeggen dat ik nog maar moet afwachten wat ik krijg?
Ja, want zonder foto's een claim/dispute starten op Ali is volledig kansloos. Maar als je het zelf beter weet, waarom dan dit topic nog starten?
ik wil gewoon op safe spelen.
Dan moet je dus wachten tot je het binnen hebt, foto's maken, dispute starten. Mag best eerder, maar als je dispute is afgewezen omdat je nergens foto's van hebt is het klaar. Een tweede dispute gaat niet dus succes met Opblaasbare Olivia.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Waarmee heb je betaalt? Misschien kan je later ook nog via hun iets "regelen" mocht ali niet meewerken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:13

Theo

moederbord

Ali gaat gewoon meewerken, mits je hun process exact volgt en er niet van afwijkt. Zoals ik hierboven ook al aangaf zijn ze heel makkelijk wanneer je een heel goedkoop aftreksel ontvangt van wat je besteld hebt. Maar volg hun process hiervoor.

- Wacht totdat je de bestelling in huis hebt.
- Geef bij Ali aan dat je je bestelling hebt ontvangen.
- Open een claim/dispute en gebruik simpel, foutloos en emotieloos Engels
- Voeg een paar plaatjes en een korte video bij als bewijs.

En dan krijg je gewoon je geld terug.
Wijk je af van het process? Contacteer je de verkoper ipv via een claim? Zijn je foto's niet duidelijk? Ga je schelden of op de man spelen? Dan is het pech en is je geld weg.
Nogmaals, volg het process en wacht af, en dat komt het gewoon goed.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
Blerp schreef op maandag 11 december 2023 @ 20:59:
[...]

Ja, want zonder foto's een claim/dispute starten op Ali is volledig kansloos. Maar als je het zelf beter weet, waarom dan dit topic nog starten?

[...]

Dan moet je dus wachten tot je het binnen hebt, foto's maken, dispute starten. Mag best eerder, maar als je dispute is afgewezen omdat je nergens foto's van hebt is het klaar. Een tweede dispute gaat niet dus succes met Opblaasbare Olivia.
Dit gaat helemaal de verkeerde kant op hier. mensen lezen kennelijk niet meer en gaan er hun eigen verhaal van maken. mijn vraag was zie kop van dit topic. maar discussie wijkt altijd af

en ik heb al duidelijk uitgelegd dat ik foto's en filmpjes maak.

ook gaan mensen weer opnieuw vragen hoe ik betaald heb terwijl ik dit al eerder geschreven heb.

het getuigd weer dat men de moeite niet neemt om alle berichten eerst te lezen aan voorgeschiedenis maar gewoon maar het laatste leest en daar een eigen conclusie uit trekt . zo heb je het bij deze mensen dus altijd gedaan. als we nog 2 paginas doorgaan is de verkoper helemaal heilig en ben ik de schuldige.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

De vraag in je topictitel is allang in de eerste posts beantwoord met twee "verschillende" antwoorden:
- nee, dat kan niet
- ja, maar verwacht niet dat het pakket daarmee retour afzender gaat en jij je geld terugkrijgt

De rest borduurt gewoon voort op hoe jouw kristallen bol al heeft aangetoond dat je 100% het dispute gaat verliezen, waar je eigenlijk zelf verder over ging. Met die instelling en met alle eventuele pogingen die je doet (of lijkt te willen gaan doen) om buiten het reguliere proces om je geld terug te halen weet je behoorlijk zeker dat je gelijk krijgt. Omdat iemand aan de andere kant van de wereld zich behoorlijk weinig aan hoeft te trekken van Europese wetgeving en consumentenbescherming ligt de bal bij jou. Je mag blij zijn dat Aliexpress überhaupt iets met probleemgevallen doet maar dan wel volgens hun regels, en daarom probeert iedereen je het advies te geven om gewoon geduld te hebben, af te wachten totdat je het pakket binnen hebt en daarna pas kan je een dispute openen. Nergens is gezegd dat de verkoper helemaal heilig is, ook door mij niet. Maar als jij nu al allerlei rare shit uit gaat halen sta je straks volledig zonder enig bewijs van wat dan ook.

Met de verkoper moet je helemaal niet meer praten. Sluit dat berichtencentrum en kijk er niet meer naar om. Dat gaat helemaal nul verandering brengen in de situatie behalve dat jij alleen nog maar bozer wordt. Of dat de verkoper je zodanig door het dispute-proces lult dat jij je geld kwijt bent. En de advertentie is misleidend, sure, maar ook daar gaat niemand iets aan kunnen veranderen en het heeft ook helemaal geen zin om je daar nog bozer over te maken. De grootste kans om de verkoper aan te pakken heb je als jij straks het dispute volgens de regels weet te doorlopen, als het goed is gewoon je geld terugkrijgt, en de verkoper een kruisje krijgt in het systeem van Ali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
DataGhost schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:22:
De vraag in je topictitel is allang in de eerste posts beantwoord met twee "verschillende" antwoorden:
- nee, dat kan niet
- ja, maar verwacht niet dat het pakket daarmee retour afzender gaat en jij je geld terugkrijgt

De rest borduurt gewoon voort op hoe jouw kristallen bol al heeft aangetoond dat je 100% het dispute gaat verliezen, waar je eigenlijk zelf verder over ging. Met die instelling en met alle eventuele pogingen die je doet (of lijkt te willen gaan doen) om buiten het reguliere proces om je geld terug te halen weet je behoorlijk zeker dat je gelijk krijgt. Omdat iemand aan de andere kant van de wereld zich behoorlijk weinig aan hoeft te trekken van Europese wetgeving en consumentenbescherming ligt de bal bij jou. Je mag blij zijn dat Aliexpress überhaupt iets met probleemgevallen doet maar dan wel volgens hun regels, en daarom probeert iedereen je het advies te geven om gewoon geduld te hebben, af te wachten totdat je het pakket binnen hebt en daarna pas kan je een dispute openen. Nergens is gezegd dat de verkoper helemaal heilig is, ook door mij niet. Maar als jij nu al allerlei rare shit uit gaat halen sta je straks volledig zonder enig bewijs van wat dan ook.

Met de verkoper moet je helemaal niet meer praten. Sluit dat berichtencentrum en kijk er niet meer naar om. Dat gaat helemaal nul verandering brengen in de situatie behalve dat jij alleen nog maar bozer wordt. Of dat de verkoper je zodanig door het dispute-proces lult dat jij je geld kwijt bent. En de advertentie is misleidend, sure, maar ook daar gaat niemand iets aan kunnen veranderen en het heeft ook helemaal geen zin om je daar nog bozer over te maken. De grootste kans om de verkoper aan te pakken heb je als jij straks het dispute volgens de regels weet te doorlopen, als het goed is gewoon je geld terugkrijgt, en de verkoper een kruisje krijgt in het systeem van Ali.
Over kristallen bol gesproken. jij weet blijkbaar nu al 100% zeker dat ik mijn geld ga terugkrijgen en Aliexpress op mijn hand heb als ik eerlijk aangeef een opblaaspop te hebben ontvangen dit niet lijkt te kloppen met de verkoop advertentie en de verkoper dan een aantekening krijgt..

vreemd dat de verkoper dit dan nog niet heeft en gewoon van Ali door mag gaan met zijn verkoop. inmiddels regent het negatieve reviews onder zijn verkoop advertenties . en het lijkt mij sterk dat andere kopers hiervoor geen dispute hebben geopend voor hun geld terug en de advertentie hebben gemeld als fraude . kan je dan toch niet voorzichtig de conclusie trekken dat Ali op de hand van de verkoper is omdat de verkoop tot op de dag van vandaag door mag gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-05 14:04

Perkouw

Moderator General Chat
Laten we ontopic, en zonder moddergooien, verder gaan met dit topic. Zo niet dan denk ik dat we op het punt zijn gekomen dat er voldoende is gezegd over dit onderwerp en dat dit topic genomineerd wordt voor een slotje. . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Als je anderen beticht van niet lezen en eigen verhalen fabriceren moet je dat niet zelf ook doen he? Ik zeg nergens dat ik 100% zeker weet dat jij je geld terugkrijgt. Ik zeg wel dat de manieren die ik langs heb zien komen vrijwel 100% garantie zijn dat je het niet terugkrijgt. En aan de hand van mijn eigen ervaringen geef ik je goede hoop dat je je geld grotendeels of geheel terugkrijgt mits je het volgens hun regels doet. Je mag verder helemaal zelf weten of je dat wilt doen, of dat je een van de afgeraden opties wilt proberen. Veel andere mogelijkheden zijn er verder niet.

Wat andere kopers al dan niet aan disputes hebben gedaan (of bijv. gesloten omdat de verkoper zei "sluit het dispute dan maak ik je geld terug over") kan ik niet zien. Ook de verkoper zelf of de advertentie in kwestie niet blijkbaar, bij de enige die je hebt gelinkt heeft de verkoper uberhaupt maar 1 review dus dat moet dan wel een andere zijn als het daar echt "negatieve reviews regent". Dat geloof ik best hoor, maar zonder die advertentie is ook niet zichtbaar hoe lang die verkoper al actief is en hoeveel positieve feedback er wel is. Standaard krijgen shops volgens mij iets van 90 dagen de tijd om de producten bij de kopers te krijgen. Pas als die tijd verstreken is kan een dispute geopend worden. Dus als de winkel nog niet zo lang bestaat is er ook nog geen of nauwelijks kans geweest om die volgens het systeem te bestraffen. Daar kan je wat van vinden, maar dat zal neerkomen op voortaan elders bestellen.

Ik kan verder alleen maar redeneren vanuit mijn ervaringen, ik heb tot nu toe in totaal drie disputes geopend en die zijn allemaal netjes naar tevredenheid afgehandeld. Een keer met wat getouwtrek als ze vonden dat ik niet genoeg bewijsmateriaal had meegestuurd maar toen ik dat had aangevuld was de oplossing snel daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Zoals ik al eerder schreef wil ik geen risico nemen. ik doe volgens hun regels het dispute. de optie defect item kan gekozen worden. het is ook een aanname om telkens aan te halen dat de verkoper gezegd zou kunnen hebben sluit het dispute en ik betaal je terug. daar trapt niemand toch in. er staat duidelijk dat je buiten Aliexpress om niet moet handelen want anders vervalt je kopers recht. ik geloof ook echt dat Aliexpress partij trekt voor de verkoper in dit geval. ik heb het al eens eerder meegemaakt met iets wat geleverd werd er niet op leek wat ik kreeg. dan kan je nog zoveel foto's maken maar kreeg de melding niet valid. het gaat om 150 euro geen klein bedrag dus ik neem liever het zekere voor het onzekere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:11

dragonhaertt

@_'.'

Als je weinig risico wil kan je in de toekomst beter met een creditcard betalen

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
dragonhaertt schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:22:
Als je weinig risico wil kan je in de toekomst beter met een creditcard betalen
Als ik mijn geld niet terug krijg dan schrap ik mijn Ali account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Ben er ook ingetrapt 2 ssd van 2 tb besteld,uur later verkoper aangeschreven voor de koop te annuleren.
Maar helaas reageerde meneer niet want het waren nep ssd schijfjes.
Na een hoop gedoe met de klantenservice heb ik ze retour gedaan.
Na 4 weken krijg ik een filmpje te zien dat ze stuk waren aangekomen zogenaamd,dus geen geld terug...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Als je weinig risico wilt lopen, moet je bij gerenomeerde bedrijven kopen. Bijvoorbeeld bedrijven in Nederland die zich redelijkerwijs committeren aan de WKOA. If you pay peanuts, you get monkeys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Theodor schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:10:
Ben er ook ingetrapt 2 ssd van 2 tb besteld,uur later verkoper aangeschreven voor de koop te annuleren.
Maar helaas reageerde meneer niet want het waren nep ssd schijfjes.
Na een hoop gedoe met de klantenservice heb ik ze retour gedaan.
Na 4 weken krijg ik een filmpje te zien dat ze stuk waren aangekomen zogenaamd,dus geen geld terug...
Zo zie je maar weer. ik ga bij Ali nooit iets terugsturen. ik betaal ze liever met gelijke munt terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XelaRetak
drestar schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:15:
[...]

Zo zie je maar weer. ik ga bij Ali nooit iets terugsturen. ik betaal ze liever met gelijke munt terug.
Je blijft dit drama maar groter en groter maken en hebt Ali bij voorbaat al afgeschreven. Er is gewoon verder niets te zeggen over wat er gaat gebeuren als je niet eerst afwacht tot het (verkeerde) product binnenkomt en je je dispute met degelijke foto's hebt gevuld.

Dit topic moet eigenlijk gewoon op slot tot je Ali dispute want het gaat geen kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Modbreak:Let op! Afbeeldingen in spoilertags zijn NSFW
XelaRetak schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:13:
[...]

Je blijft dit drama maar groter en groter maken en hebt Ali bij voorbaat al afgeschreven. Er is gewoon verder niets te zeggen over wat er gaat gebeuren als je niet eerst afwacht tot het (verkeerde) product binnenkomt en je je dispute met degelijke foto's hebt gevuld.

Dit topic moet eigenlijk gewoon op slot tot je Ali dispute want het gaat geen kant op.
Ok prima dat mag jij vinden.

ik heb inmiddels de pop binnen. en ze lijkt helemaal niet op wat ik heb besteld.
ik heb een filmpje gemaakt van het uitpakken en natuurlijk foto's

ik heb deze besteld ,
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NdjJl4V18vBNMnfxjuH-iNUQ5E0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bYAgbPxMF309d7WiDtdB04NN.jpg?f=fotoalbum_large

en ik kreeg dit?

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XeqnJzlnZ2Yzlhq8guoT8pgTvdc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q8vRKtWfT9xTlBzdo2nG92iE.jpg?f=fotoalbum_large

het wijkt dus nogal erg af van de foto

wat zouden jullie dan doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 17-12-2023 16:56 . Reden: NSFW afbeeldingen in spoilertags gezet ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:33
Ik zou psychologische hulp zoeken. Het feit dat je dit zo groot maakt maar tegelijkertijd wel uit China wilt bestellen toont aan dat er meer speelt dan enkel verkeerd pakketje.

Loop gewoon een willekeurige winkel met poppen in, je betaalt misschien paar euro meer maar je weet zeker dat wat je ziet je mee naar huis krijgt. En ja, ook voor dit soort poppen bestaan gewoon winkels, en nee je hoeft niet per se een klantenkaart met koppeling aan Facebook/Instagram likes ervoor te hebben, dus je collega s zullen het niet meteen merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Dispute is ingediend.

ik heb gekozen voor het artikel voldoet niet aan het uiterlijk.

een filmpje erbij gedaan van het uitpakken zodat ze zien dat ik niet iets anders laat zien. en een filmpje erbij gedaan van het meten van de pop want die is 140cm en niet 160cm zoals beschreven staat.

een foto van dat er staat in de advertentie dat die 160cm is. en dan een foto van het hoofd waarop te zien is dat het gezicht anders is en de haarkleur. en dan foto's van het getoonde artikel in de verkoop advertentie om te vergelijken.

ik ben benieuwd hoie Aliexpress daar tegen aan kijkt??

ik heb gekozen voor full refund zonder terugkeer van het artikel. en bij beschrijving gezet dat het artikel niet overeenkomt en ik het verkeerde artikel heb ontvangen. eerlijker kan het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
99ruud99 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:29:
Ik zou psychologische hulp zoeken. Het feit dat je dit zo groot maakt maar tegelijkertijd wel uit China wilt bestellen toont aan dat er meer speelt dan enkel verkeerd pakketje.

Loop gewoon een willekeurige winkel met poppen in, je betaalt misschien paar euro meer maar je weet zeker dat wat je ziet je mee naar huis krijgt. En ja, ook voor dit soort poppen bestaan gewoon winkels, en nee je hoeft niet per se een klantenkaart met koppeling aan Facebook/Instagram likes ervoor te hebben, dus je collega s zullen het niet meteen merken.
Wat een onzin van jou!! zoek zelf hulp. en de verkoper kan dit beter ook doen.

Er zijn gewoon oplichters actief op Aliexpress , telkens als de verkoper negatieve feedback krijgt op 1 van zijn poppen word dit artikel verwijderd zag ik nu.

jammer dat Alliexpress zulke verkopers er niet per direct afgooit.

en wie besteld er nu niet uit China tegenwoordig? bijna alles wat je hier in de winkel kunt kopen komt ook daar vandaan en dan betaal je voor hetzelfde artikel in Nederland vaak nog meer. verkopers moeten gewoon eens eerlijk zijn. je verwacht van Aliexpress ook dat het eerlijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
drestar schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:16:
[...]

Wat een onzin van jou!! zoek zelf hulp. en de verkoper kan dit beter ook doen.

Er zijn gewoon oplichters actief op Aliexpress , telkens als de verkoper negatieve feedback krijgt op 1 van zijn poppen word dit artikel verwijderd zag ik nu.

jammer dat Alliexpress zulke verkopers er niet per direct afgooit.

en wie besteld er nu niet uit China tegenwoordig? bijna alles wat je hier in de winkel kunt kopen komt ook daar vandaan en dan betaal je voor hetzelfde artikel in Nederland vaak nog meer. verkopers moeten gewoon eens eerlijk zijn. je verwacht van Aliexpress ook dat het eerlijk is.
Hij heeft wel een punt. Hier is alles goed geregeld (retour/garantie). Wanneer ik iets van AliExpress koop, verwacht ik vaak dat het niet a-merk kwaliteit is. Ik zou nooit iets boven >50€ kopen uit China. Hetzelfde met iets van de Action: goedkoop is gewoon vaak duurkoop. Hoe vaak mijn zak led lampen al kapot zijn gegaan omdat ik er maximaal €3-5 aan heb uitgegeven. Ik had er eigenlijk dan gewoon 1 van €25 moeten halen. En voor €3-5 ga je ook geen moeite doen, de benzine naar de winkel is duurder.

En met dit soort producten, wie weet heeft ie er zelf in geroerd. Zelfs al was het het correcte product. Ik hoop voor je dat het een goede afloop heeft. Maar vaak is het het bekende antwoord: take your loss, lesson learned.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
ByteMe_ schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:40:
[...]

Hij heeft wel een punt. Hier is alles goed geregeld (retour/garantie). Wanneer ik iets van AliExpress koop, verwacht ik vaak dat het niet a-merk kwaliteit is. Ik zou nooit iets boven >50€ kopen uit China. Hetzelfde met iets van de Action: goedkoop is gewoon vaak duurkoop. Hoe vaak mijn zak led lampen al kapot zijn gegaan omdat ik er maximaal €3-5 aan heb uitgegeven. Ik had er eigenlijk dan gewoon 1 van €25 moeten halen. En voor €3-5 ga je ook geen moeite doen, de benzine naar de winkel is duurder.

En met dit soort producten, wie weet heeft ie er zelf in geroerd. Zelfs al was het het correcte product. Ik hoop voor je dat het een goede afloop heeft. Maar vaak is het het bekende antwoord: take your loss, lesson learned.
er is een verschil tussen crap kwaliteit en komt totaal niet overeen met winkel.

en hier zijn ook genoeg oplichters te vinden dus nee hij heeft geen punt. als je wordt opgelicht door wie dan ook voor welke bedrag dan ook is dat kut en mag je er alles(binnen de marge van de wet) aan doen om je geld terug te krijgen. en ik vind het jammer dat mensen het blijkbaar normaal vinden dat als je wordt opgelicht je er niet een groot ding van moet maken. en alles onder de 1000 euro verspilling is van de rechtsstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
[...]

mwah, dat is allemaal wel wat overdreven, niets boven 50eu uit china kopen.

Maar als je er emotioneel zo kwetsbaar in staat als @drestar dan heb je misschien wel een punt, dan kan je beter nul risico nemen.

Er zijn zat betrouwbare verkopers op Ali en elders. En als het eens fout gaat en je je hoofd koel houdt is er ook niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
loki504 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:53:
[...]

er is een verschil tussen crap kwaliteit en komt totaal niet overeen met winkel.

en hier zijn ook genoeg oplichters te vinden dus nee hij heeft geen punt. als je wordt opgelicht door wie dan ook voor welke bedrag dan ook is dat kut en mag je er alles(binnen de marge van de wet) aan doen om je geld terug te krijgen. en ik vind het jammer dat mensen het blijkbaar normaal vinden dat als je wordt opgelicht je er niet een groot ding van moet maken. en alles onder de 1000 euro verspilling is van de rechtsstaat.
Er is een verschil tussen recht hebben en recht krijgen. Niet dat het hier perfect is geregeld, maar er zijn flink wat betere regels waar aan moet worden gehouden. En onderzoek doen naar een verkoper is hier wel een stuk makkelijker dan een Ali Express verkoper. Mijn persoonlijke ervaring van issues met verkopers op AliExpress zijn goed opgelost en soms wordt er iets opnieuw gestuurd of geld wordt terug gestort, dus mijn ervaringen zijn nog altijd goed geweest. Maar wees wel realistisch met wat je aangaat. Het kan 99x goed gaan van de 100, maar de grotere aankopen doe ik bewust hier. Als we het hebben over oplichters dan is Marktplaats een zeer goed voorbeeld, maar ook dat past weer in het beeld "goedkoop is duurkoop".
XelaRetak schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:54:
[...]

mwah, dat is allemaal wel wat overdreven, niets boven 50eu uit china kopen.

Maar als je er emotioneel zo kwetsbaar in staat als @drestar dan heb je misschien wel een punt, dan kan je beter nul risico nemen.

Er zijn zat betrouwbare verkopers op Ali en elders. En als het eens fout gaat en je je hoofd koel houdt is er ook niets aan de hand.
Hoezo overdreven? Dat is een keuze, dat heeft niks met emoties te maken. Ik betaal meer voor zekerheid. Meeste transacties gaan goed, maar als je een situatie krijgt zoals TS, mag je hopen dat je je geld nog terugkrijgt. Dat vind ik de gok niet waard. Als een ander die wel wil aangaan, ga je gang ;)

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
[...]

Lijkt mij dat het Aliexpress dispute team bv niet kan negeren als er in de advertentie staat 160cm en de pop is maar 140cm? dit is nogal groot verschil. ik heb hiervan duidelijke bewijzen in het dispute gepost. ook is de haarkleur en gezicht anders dan op de verkoop foto . ik kon nog wel even doorgaan want de handen en voeten plus borsten zijn van gewoon plastic en niet van zacht tpe zoals in de advertentie staat maar dat is misschien moeilijker te bewijzen op een foto of filmpje zonder te voelen . dit is puur opgelicht worden en heeft niets te maken met goedkoop is duurkoop. ook heeft het niets te maken met mijn emoties. maar ik wist al na betaling toen de verkoper niet wilde annuleren omdat de verkoper er niet op inging dat ik opgelicht zou worden. nu heb ik duidelijk het bewijs ervan en dan zou het nog mijn eigen schuld zijn ook? tot je zelf opgelicht word dan zie het wel anders.. ik neem mijn verlies niet. dan wint de oplichter en stopt hij nooit. ik kan ook nog altijd in hoger beroep gaan als ik niet tevreden ben met de uitspraak. ik houd er ook rekening mee dat Ali een voorstel gaat doen voor een bepaald bedrag en dat ik dan de pop terug moet sturen. in dat geval zal ik goed moeten nadenken want je krijgt je geld dan pas als de pop terug s ontvangen en dan heb je dus kans dat je je geld in credits krijgt of helemaal niets.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je gekocht goed komt compleet niet overeen, als iemand dat niet visueel kan beoordelen is er iets visueel niet in orde met je. Iemand aanpraten om psychologische hulp te gaan zoeken, gaat voor mij ook buiten de lijnen hier. Je hebt iets ontvangen wat je niet hebt gekocht, klaar= klara

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Theodor schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:10:
Ben er ook ingetrapt 2 ssd van 2 tb besteld,
en waren die qua prijs ook vergelijkbaar met een 2tb ssd van bol of amazon? Of waren ze 30 euro per stuk? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
En de volgende 1 ster negatieve review weeral. Ali moet zulke verkopers er toch eens afgooien van hun verkoop platform??? ze verzieken de boel behoorlijk, wat bezielt zo'n verkoper eigenlijk?. hij krijgt alleen maar disputen aan zijn broek en 1 ster reviews.

ik ben gelukkig ook niet de enige die word misleid en opgelicht. ik denk ook dat anderen denken ,en zo denk ik namelijk zelf ook, dat bestellen op Aliexpress veilig is omdat je kopers bescherming geniet. je daarom eerder denkt dat je niet opgelicht kan worden omdat de verkoper vanwege de bescherming van de kopers dat niet kan maken.

Sorteren op standaard

Toon originele vertaling

16 Dec 2023
V***L
Er worden foto’s geplaatst van echte realdoll’s maar word niet bij verteld dat het opblaas poppen zijn is een beetje misleidend…

Behulpzaam
(0)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Idd het waren neppers daarom had ik ze ook meteen geanuleerd,maar toch doorzetten die bestelling.
De Boefjes daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
De verkoper heeft zich al in het dispute gemengd. hij schrijft dat een echte siliconen pop meer dan 700 euro kost en vraagt mij om begrip en het dispute te sluiten. maar waarom toont hij dan echte siliconen poppen bij de advertentie en staat er niet bij dat het een opblaaspop betreft? hij heeft ook een foto met tekst gepost waar in zou staan dat het pakket kleine afmetingen heeft en 1.9 kilo weegt, maar die tekst staat ook vreemd genoeg niet in mijn verkoop advertentie? deze verkoper gaat ondanks het dispute gewoon door met oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Nou hier ben ik ook niet erg blij mee, er vanuit gaande dat de verkoper hiermee niet akkoord gaat krijg ik dan het hele bedrag in de vorm van een kortingsbon alleen te besteden bij Aliexpress?

Oplossing 1: Gedeeltelijke terugbetaling 57,40 EUR Oplossing 2: Retourgoederen, volledige terugbetaling 143,51 EUR (de verkoper betaalt de verzendkosten voor de retourzending) Opmerking: Als het geschil eindigt met een retour- en terugbetalingsoplossing en de verkoper de verzendkosten betaalt, verzoeken wij u: 1. Bevestig de retourzending vriendelijk kosten voordat u het artikel retourneert via chatbericht. 2. Ga alleen verder met retourneren als de verkoper hiermee akkoord gaat en het bedrag voor de retourzending bevestigt. 3.Ga naar het plaatselijke postkantoor en verzend het artikel. 4. Geef het trackingnummer en de details op om de retourzending te bevestigen. Zodra het artikel is afgeleverd, informeert u de verkoper om over te gaan tot terugbetaling. Als de verkoper dit schendt, informeer AliExpress dan met het ontvangstbewijs van de retourzending. AliExpress zal een kortingsbon uitgeven om dit te dekken. (Gebruik alstublieft geen commerciële express. De verkoper of AliExpress dekt alleen de verzendkosten van het postkanaal.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
drestar schreef op zondag 17 december 2023 @ 10:35:
Nou hier ben ik ook niet erg blij mee, er vanuit gaande dat de verkoper hiermee niet akkoord gaat krijg ik dan het hele bedrag in de vorm van een kortingsbon alleen te besteden bij Aliexpress?
Heb je een kortingsbon gebruikt om het te kopen? Zo niet dan is dit wettelijk verboden in NL. Je hebt recht op je geld terug in de manier waarmee je betaald hebt. Is dat een creditcard, moeten ze daarop terug betalen. Paypal, ideal, idem. Kortingsbon dus expliciet NIET mee akkoord gaan en aangeven dat je het geld teruggestort wenst te hebben op je rekening conform de wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
SmurfLink schreef op zondag 17 december 2023 @ 10:51:
[...]

Heb je een kortingsbon gebruikt om het te kopen? Zo niet dan is dit wettelijk verboden in NL. Je hebt recht op je geld terug in de manier waarmee je betaald hebt. Is dat een creditcard, moeten ze daarop terug betalen. Paypal, ideal, idem. Kortingsbon dus expliciet NIET mee akkoord gaan en aangeven dat je het geld teruggestort wenst te hebben op je rekening conform de wet.
Nee ik heb geen korting bon gebruikt. gewoon betaald met ideal. maar het gaat erover als de verkoper niet wil meewerken voor terugbetalen ,dan gaat Aliexpress dit dekken met een tegoedbon. althans dat is wat ik ervan begrijp toch???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Als Ali het geschil sluit, dan is dat het einde en kun je niet verder in bezwaar. Ze schikken zich redelijk naar NL wet, maar niet altijd. Het gaat niet om NL verkoper, maar om Aliexpress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Hackus schreef op zondag 17 december 2023 @ 11:15:
[...]

Als Ali het geschil sluit, dan is dat het einde en kun je niet verder in bezwaar. Ze schikken zich redelijk naar NL wet, maar niet altijd. Het gaat niet om NL verkoper, maar om Aliexpress
Klopt ik heb nu 3 dagen bedenktijd. ik kan wel alles afwijzen wat Aliexpress heeft voorgesteld, maar ik weet niet wat er dan gebeurd...?

bij retour moet ik de verkoper vragen of hij de verzendkosten betaald. ik heb al een bericht gestuurd..

maar wil hij dit niet doen wat dan? ik vind terugsturen wel een risico. als ik het goed begrijp betaal je eerst de verzendkosten uit eigen zak. het pakket weegt 2 kilo dus hoeveel zou ik dan moeten betalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

drestar schreef op zondag 17 december 2023 @ 13:13:
[...]

Klopt ik heb nu 3 dagen bedenktijd. ik kan wel alles afwijzen wat Aliexpress heeft voorgesteld, maar ik weet niet wat er dan gebeurd...?

bij retour moet ik de verkoper vragen of hij de verzendkosten betaald. ik heb al een bericht gestuurd..

maar wil hij dit niet doen wat dan? ik vind terugsturen wel een risico. als ik het goed begrijp betaal je eerst de verzendkosten uit eigen zak. het pakket weegt 2 kilo dus hoeveel zou ik dan moeten betalen....
Zie: https://customerservice.a...24300488.searchresult.406

Als je geen free-return hebt, is de kans groot dat je de retourzending zelf moet betalen. Tel je eieren, en kies zelf de gunstigste weg. Hier ga je niet veel meer uithalen ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Ali express is zelf importeren uit China.
Geen NL consumenten rechten, geen EU rechten en bescherming etc ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je kunt ook een tegenvoorstel doen, meer geld terug en het alsnog houden.

Dat heb ik ook wel eens gedaan, was goedgekeurd en geen probleem als de verkoper dat goedkeurt.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
DaWizza schreef op zondag 17 december 2023 @ 14:06:
Je kunt ook een tegenvoorstel doen, meer geld terug en het alsnog houden.

Dat heb ik ook wel eens gedaan, was goedgekeurd en geen probleem als de verkoper dat goedkeurt.
De optie om een tegenvoorstel te doen is dat optie 3 op de foto? ik ben nog nooit zover gegaan in een dispute..

en als de verkoper niet akkoord gaat met een hoger bedrag wat gebeurd er dan? ben ik dan alles kwijt of word er door Aliexpress opnieuw wat aangeboden?

ik heb niet het idee dat de verkoper mee gaat werken. hij leest mijn berichten maar reageert niet en wilde eerder al dat ik het dispute sloot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HN7Kj3p5yaUnCGiW1b5HWdOZSVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mDRsBrI010sYALIt1pxQLUZY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
drestar schreef op zondag 17 december 2023 @ 15:56:
[...]

De optie om een tegenvoorstel te doen is dat optie 3 op de foto? ik ben nog nooit zover gegaan in een dispute..

en als de verkoper niet akkoord gaat met een hoger bedrag wat gebeurd er dan? ben ik dan alles kwijt of word er door Aliexpress opnieuw wat aangeboden?

ik heb niet het idee dat de verkoper mee gaat werken. hij leest mijn berichten maar reageert niet en wilde eerder al dat ik het dispute sloot.

[Afbeelding]
Dat is idd optie 3.

Wat er gebeurt als ze die niet accepteren weet ik niet, bij mij was het meteen raak.

Succes met de keuze.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Wat je hebt gekregen is in ieder geval niet zo'n pop van een tientje als ik dat zo zie. Ook niet wat je besteld hebt, maar volgens mij ook niet supergoedkoop. Geen idee wat ze normaal kosten, maar die 150 euro zou er wel eens een redelijke prijs voor kunnen zijn. Daarom is het ook niet eerlijk een volledige restitutie te verwachten waarbij jij het product mag houden. Ik denk dat die 57,40 heel redelijk is. Anders moet je inderdaad de pop terugsturen en dat is een optie die je wordt aangeboden. Wat dat gaat kosten, geen idee. Maar de bedoeling is dat jij de verzendkosten vergoed krijgt, van een simpele verzending door een partij die daar niet de hoofdprijs voor vraagt. En-en is onredelijk. Er is een kans dat je dat toch voor elkaar krijgt maar die acht ik klein. Dus ik zou gewoon dat ding terugsturen (met videos enz natuurlijk) en je geld terugkrijgen. Mocht het met de verzendkosten nou echt niet lukken ga je daar misschien twee tientjes op achteruit en dan heb je alsnog meer dan tweemaal zoveel teruggekregen als optie 1.
drestar schreef op zondag 17 december 2023 @ 15:56:
[...]

Je moet hier echt van af stappen. Je bent nu met het dispute-proces bezig, dat is in eerste instantie met de verkoper maar op een gegeven moment (nu al?) neemt Aliexpress het over en heb je eigenlijk niets meer met de verkoper zelf te maken. Alleen als jij je daarin ook niet redelijk opstelt komt het natuurlijk niet goed. Berichten moet je niet meer met de verkoper uitwisselen, is je al eerder gezegd.

[ Voor 24% gewijzigd door DataGhost op 17-12-2023 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Als je terugstuurt zal de verkoper vast zeggen dat die gebruikt is 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Anoniem: 454358 schreef op zondag 17 december 2023 @ 16:11:
Als je terugstuurt zal de verkoper vast zeggen dat die gebruikt is 😬
Zolang de zak nog geseald is en je filmt dat terwijl je het pakket inpakt lijkt me dat lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
DataGhost schreef op zondag 17 december 2023 @ 16:12:
[...]

Zolang de zak nog geseald is en je filmt dat terwijl je het pakket inpakt lijkt me dat lastig.
Nee ik heb de pop van begin al uit de zak gehaald voor op te meten. anders kwam ik er niet achter dat die 20cm kleiner is..

ik heb ook een filmpje van het meten in het dispute gepost dus ze konden daar ook zien dat de pop niet meer geseald in de zak zat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

YakuzA schreef op zondag 17 december 2023 @ 14:03:
[...]

Ali express is zelf importeren uit China.
Geen NL consumenten rechten, geen EU rechten en bescherming etc ;)
AE richt zich op een Nederlands publiek. AE mag zelf bepalen welke wetgeving van toepassing is, maar bij overeenkomsten met consumenten moet minimaal hetzelfde beschermingsniveau worden geboden als onder de Nederlandse wetgeving. Onder het Nederlandse recht is de pop niet conform en moet de verkoper die op zijn kosten vervangen.
Nu geldt dat AE een buitenlandse partij is waardoor het lastig is om je recht te halen. Ik laat de praktische tips om via een dispuut je recht te halen daarom graag aan anderen over.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
drestar schreef op zondag 17 december 2023 @ 11:04:
[...]

Nee ik heb geen korting bon gebruikt. gewoon betaald met ideal. maar het gaat erover als de verkoper niet wil meewerken voor terugbetalen ,dan gaat Aliexpress dit dekken met een tegoedbon. althans dat is wat ik ervan begrijp toch???
Volgens mij dekken ze de verzendkosten dan met een tegoedbon.
Het geld zal je wel terugkrijgen dat staat als het goed is namelijk nog op een tussen rekening bij aliexpres.

De verzendkosten zijn afhankelijk van waar het heen moet, grote kans dat het naar Schiedam toe moet of toch naar China maar dat lijkt mij gezien de hoge verzendkosten niet het geval.

Dit is wat speculeren omdat wij met de zelfde informatie als jij moeten gaan werken icm wat praktijk evaring van eerdere retouren waar ik trouwens wel gewoon label voor kreeg.

Als ik trouwens een tip mag geven wees niet zo negatief Aliexpres zit er nu tussen dus het komt vast wel goed, als je alles zo negatief blijft inzien en alles zo aan het wantrouwen bent dan kan je beter de gedeeltijke terugbetalijg accepteren dan heb je je zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
NicoHF schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:31:
[...]

Volgens mij dekken ze de verzendkosten dan met een tegoedbon.
Het geld zal je wel terugkrijgen dat staat als het goed is namelijk nog op een tussen rekening bij aliexpres.

De verzendkosten zijn afhankelijk van waar het heen moet, grote kans dat het naar Schiedam toe moet of toch naar China maar dat lijkt mij gezien de hoge verzendkosten niet het geval.

Dit is wat speculeren omdat wij met de zelfde informatie als jij moeten gaan werken icm wat praktijk evaring van eerdere retouren waar ik trouwens wel gewoon label voor kreeg.

Als ik trouwens een tip mag geven wees niet zo negatief Aliexpres zit er nu tussen dus het komt vast wel goed, als je alles zo negatief blijft inzien en alles zo aan het wantrouwen bent dan kan je beter de gedeeltijke terugbetalijg accepteren dan heb je je zekerheid.
Ok ik dacht dat je het aankoop bedrag in een tegoedbon terug kreeg maar het zijn dan de verzendkosten?.
en hoe weet ik waar ik het naartoe moet verzenden? dat staat er niet bij. of moet de verkoper die informatie verstrekken aan mij? wat als de verkoper hiermee in gebreke blijft . ik heb dit nog nooit eerder gedaan en dus geen enkele ervaring mee. maar als ik zeker weet dat ik mijn aankoop bedrag volledig terug krijg dan wil ik uiteraart eerder voor terugsturen kiezen...

en moet de verkoper dan ook niet bevestigen dat het pakket is aangekomen voordat er word terug betaald? ik hoop niet dat de verkoper dan moeilijk gaat doen door het niet te willen accepteren. waar kan ik dan nog verhaal halen?

[ Voor 7% gewijzigd door drestar op 17-12-2023 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
[...]

Het is niet verboden. Je hoeft er alleen niet mee akkoord te gaan. Als ik zeg goh doe maar een tegoedbon dan kan ik direct bij jullie een nieuwe kopen is dat natuur prima en dat niet verboden.

En ja ik begrijp dat 150 euro aan aliexpress tegoedbonnen wat te veel is. En zou dat ook niet zo snel accepteren.

[ Voor 7% gewijzigd door loki504 op 17-12-2023 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
drestar schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:56:
[...]

Ok ik dacht dat je het aankoop bedrag in een tegoedbon terug kreeg maar het zijn dan de verzendkosten?.
en hoe weet ik waar ik het naartoe moet verzenden? dat staat er niet bij. of moet de verkoper die informatie verstrekken aan mij? wat als de verkoper hiermee in gebreke blijft . ik heb dit nog nooit eerder gedaan en dus geen enkele ervaring mee. maar als ik zeker weet dat ik mijn aankoop bedrag volledig terug krijg dan wil ik uiteraart eerder voor terugsturen kiezen...

en moet de verkoper dan ook niet bevestigen dat het pakket is aangekomen voordat er word terug betaald? ik hoop niet dat de verkoper dan moeilijk gaat doen door het niet te willen accepteren. waar kan ik dan nog verhaal halen?
Het bedrag wat uitgekeerd zal gaan worden in tegoed dat maak ik uit op de tekst die jij poste.
Maar voor de zekerheid zou je het na moeten vragen.

Hoe zou ik moeten weten waar het heen moet? Ik heb alleen de evaring dat het naar Schiedam toe moest.
Ook dat zou je moeten vragen.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.