Aliexpress bestelling weigeren voor geld terug kan dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 24.362 views

• drestar
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-12-2025
Modbreak:Let op! Afbeeldingen in spoilertags zijn NSFW
XelaRetak schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:13:
[...]

Je blijft dit drama maar groter en groter maken en hebt Ali bij voorbaat al afgeschreven. Er is gewoon verder niets te zeggen over wat er gaat gebeuren als je niet eerst afwacht tot het (verkeerde) product binnenkomt en je je dispute met degelijke foto's hebt gevuld.

Dit topic moet eigenlijk gewoon op slot tot je Ali dispute want het gaat geen kant op.
Ok prima dat mag jij vinden.

ik heb inmiddels de pop binnen. en ze lijkt helemaal niet op wat ik heb besteld.
ik heb een filmpje gemaakt van het uitpakken en natuurlijk foto's

ik heb deze besteld ,
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NdjJl4V18vBNMnfxjuH-iNUQ5E0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bYAgbPxMF309d7WiDtdB04NN.jpg?f=fotoalbum_large

en ik kreeg dit?

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XeqnJzlnZ2Yzlhq8guoT8pgTvdc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q8vRKtWfT9xTlBzdo2nG92iE.jpg?f=fotoalbum_large

het wijkt dus nogal erg af van de foto

wat zouden jullie dan doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 17-12-2023 16:56 . Reden: NSFW afbeeldingen in spoilertags gezet ]

• drestar
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-12-2025
DaWizza schreef op zondag 17 december 2023 @ 14:06:
Je kunt ook een tegenvoorstel doen, meer geld terug en het alsnog houden.

Dat heb ik ook wel eens gedaan, was goedgekeurd en geen probleem als de verkoper dat goedkeurt.
De optie om een tegenvoorstel te doen is dat optie 3 op de foto? ik ben nog nooit zover gegaan in een dispute..

en als de verkoper niet akkoord gaat met een hoger bedrag wat gebeurd er dan? ben ik dan alles kwijt of word er door Aliexpress opnieuw wat aangeboden?

ik heb niet het idee dat de verkoper mee gaat werken. hij leest mijn berichten maar reageert niet en wilde eerder al dat ik het dispute sloot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HN7Kj3p5yaUnCGiW1b5HWdOZSVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mDRsBrI010sYALIt1pxQLUZY.jpg?f=fotoalbum_large

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-04 22:14

ViezeVis

Sample Text

DataGhost schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:52:
[...]

Op Aliexpress staat geen reviews gelijk aan 0 sterren, net als alle positieve feedback onder 91%. Tenminste, voor iemand die er al jaren bestelt zou dat duidelijk moeten zijn. Echt Aliexpress 101. Dit gaat eigenlijk wel voor elke niet-Ali-winkel in meer of mindere mate op.

Niet mijn bedoeling om woorden te verdraaien maar zo komt het over, dit zijn meer oordelen over het algemene geval dan puur deze bestelling.
Grotendeels met je eens hoor :). Als het product nog niet eerder is gekocht zie je er niks bij staan. En als er geen review is achtergelaten, zie je dus ook géén sterren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PefJoCSVsjha-iDfDXs-v94AD4U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NbDES0vlPvSxV0jzq1eq7laC.png?f=fotoalbum_large

Als TS dus een afbeelding ziet wat hij denkt te kopen, geen reviews enz. had hij 2 dingen kunnen checken.
1. Klopt de prijs voor het product?
> Dat lijkt zeer onwaarschijnlijk

2. Hoe scoort de verkoper?
> In dit geval is de verkoper pas sinds 31 okt 2023 actief. En inmiddels allemaal slechte recenties. Maar ja... toen TS bestelde was de kans natuurlijk aanwezig dat er nog helemaal geen reviews waren. Dan had TS idd ten rade kunnen gaan of dat wel, met bovenstaande in acht nemend, een handige zet is geweest.

TS gaat ondanks toch vanuit dat hij geleverd krijgt wat hij op de afbeeldingen ziet. De link van de advertentie doet niet anders blijken. Maar, krijg je gelijk maar eens. @drestar: tel je zegeningen en pak je verlies. De lange verhalen in dit topic maken het er niet beter op. Je tijd is wel meer waard dan dit. Voortaan dus niet meer via iDeal bestellen. Of gewoon, zoals ik ook al eerder zei, in Nederland deze producten aanschaffen. Zijn ze ook nog eens gekeurd voor het doeleinde.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.