Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Korvaag schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:16:
Het sfeertje in de serie is geweldig. Met ontzettend veel plezier gekeken. Helaas ben ik er al doorheen :+ Wachten op seizoen 2.
Welke nog niet bevestigd is overigens en dat is niet direct een goed teken helaas.

Geen goed teken omdat het dus nog heel lang gaat duren als seizoen 2 er komt maar ook geen goed teken omdat een tweede seizoen vaak wel aangekondigd wordt als de eerste dagen een succes zijn.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Tomski1986 schreef op zondag 14 april 2024 @ 18:16:
Vraag me af waarom de vergelijking tussen Fallout en Chernobyl? :/
Ja, kan je helemaal niets bedenken waarom mensen dat in dit specifieke geval zouden doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Donstil schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:53:
[...]

Welke nog niet bevestigd is overigens en dat is niet direct een goed teken helaas.

Geen goed teken omdat het dus nog heel lang gaat duren als seizoen 2 er komt maar ook geen goed teken omdat een tweede seizoen vaak wel aangekondigd wordt als de eerste dagen een succes zijn.
Hmja ik kan me er iets bij voorstellen hoor. Dit is echt een serie voor mensen die de game(s) gespeeld hebben. Als je de games niet kent is het al snel raar denk ik. Kunnen er 2 dingen gebeuren als de serie doorgaat:
- of de serie wordt geschikt gemaakt voor het grote publiek
- of ze houden het voor een beperkte groep enthousiastelingen

Bij optie 1 verlies je de fans en wordt het een 13 in een dozijn serie. Bij optie 2 zijn de aandeelhouders niet blij :) We gaan het merken.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Korvaag schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:57:
[...]

Hmja ik kan me er iets bij voorstellen hoor. Dit is echt een serie voor mensen die de game(s) gespeeld hebben. Als je de games niet kent is het al snel raar denk ik. Kunnen er 2 dingen gebeuren als de serie doorgaat:
- of de serie wordt geschikt gemaakt voor het grote publiek
- of ze houden het voor een beperkte groep enthousiastelingen

Bij optie 1 verlies je de fans en wordt het een 13 in een dozijn serie. Bij optie 2 zijn de aandeelhouders niet blij :) We gaan het merken.
Ja ik verwacht daarom ook niet echt dat de serie een lang leven gaat krijgen. Zoals ik hierboven al zei is het wel behoorlijk van de hak op de tak allemaal als je de games niet gespeeld hebt.

Maar ik begreep online dat seizoen 1 vooral in NY (de staat, niet de stad) en Utah gedraaid is. Voor seizoen 2 zou er een belasting voordeel van 30 miljoen liggen om daadwerkelijk in California te gaan draaien. Geen idee of dat door de studio zelf aangevraagd is maar mocht dat zo zijn doe je dat ook niet voor niets natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:44
Donstil schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:57:
[...]

Ja, kan je helemaal niets bedenken waarom mensen dat in dit specifieke geval zouden doen?
Ik was de persoon die dat deed. Wat ik met mijn vergelijking wilde doen is niet aantonen dat een enkel ongeluk zoals in Chernobyl hetzelfde is als een hele full blown oorlog. Tuurlijk is dat het niet. Wat ik wel wilde aantonen is dat de natuur een stuk veerkrachtiger is dan dat sommige denken. Iemand zat te klagen dat er teveel groen in de serie zat en dat dat niet kon bla bla bla. Nou sorry dat lijkt mij zeer zeker wel mogelijk. Ook al is de hele wereld naar de klo..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Webgnome schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:05:
[...]

Ik was de persoon die dat deed. Wat ik met mijn vergelijking wilde doen is niet aantonen dat een enkel ongeluk zoals in Chernobyl hetzelfde is als een hele full blown oorlog. Tuurlijk is dat het niet. Wat ik wel wilde aantonen is dat de natuur een stuk veerkrachtiger is dan dat sommige denken. Iemand zat te klagen dat er teveel groen in de serie zat en dat dat niet kon bla bla bla. Nou sorry dat lijkt mij zeer zeker wel mogelijk. Ook al is de hele wereld naar de klo..
Nee ik snapte het hoor maar was meer verbaasd dat de tweaker waar ik op reageerde dat niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 18:55

D4NG3R

kiwi

:)

Even voor de duidelijkheid, voordat deze hele discussie doorgaat, de reden waarom ik de eerste twee afleveringen te groen vond heeft weinig te maken met straling. Laat staan dat ik beweer dat het niet kan.

D4NG3R in "[Serie] Fallout"

De overige 6 afleveringen zijn mij een stuk beter bevallen, ik schrijf een dezer dagen wel een keer een uitgebreidere review. :Y
Webgnome schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:05:
Iemand zat te klagen dat er teveel groen in de serie zat en dat dat niet kon bla bla bla. Nou sorry dat lijkt mij zeer zeker wel mogelijk. Ook al is de hele wereld naar de klo..
offtopic:
Je komt zelf met de verkeerde aanname waarom ik van mening ben dat de eerste twee afleveringen te groen zijn. Je verdraait de werkelijkheid en legt mij nu zelfs woorden in de mond, zullen we het gezellig houden en daar mee stoppen? :/

[ Voor 84% gewijzigd door D4NG3R op 15-04-2024 11:45 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08:54
Ik ben nu bij de derde aflevering en als Fallout-enthousiast van het tweede uur (pas FO1 en FO2 gespeeld nadat ik klaar was met FO4) zit ik mij te verlekkeren met alle referenties en de ambiance van de Vault en daarbuiten.

De stimpacks, de bobbleheads, de raider die zijn Jet neemt en berserk wil gaan, de turret, de brahmin die voorbij komt lopen in de vesting die lijkt op Megaton. :9~ Ik smul ervan tot nu toe.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-05 14:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yY840CMUxyGx_ObgyTzy7IVWJJA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UycGF4BBmqSqw6V8HSuYUmQz.png?f=fotoalbum_large

Zijn er nu ook achter dat de thumbs up een diepere betekenis heeft ;)
ik vind het een zalige serie en hoop dat ze nog vele jaren mag verder gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wolfp4ck schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:34:
[Afbeelding]

Haha ja dat hadden ze leuk verzonnen inderdaad.
Gelijk mijn bobblehead weer van zolder gehaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het grappige is dat dit oorspronkelijk nooit zo bedoeld is geweest: https://twitter.com/BrianFargo/status/400277541295886337

De discussie rondom dat stomme duimpje gaat echt al 15+ jaar rond. _O- _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
[Afbeelding]

Ik heb de achtergrond even voor je verwijderd :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/6QEFOIDl2UDKzpFnRouyP1Xi.png

[ Voor 18% gewijzigd door G_Dragon op 15-04-2024 11:25 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:52

St@m

@ Your Service

Ik heb de games niet gespeeld, dus in het begin was het even zoeken hoe en wat, en gaandeweg de serie zijn de meeste vragen toch wel beantwoord. Dus goed gedaan, met plezier aan een stuk gekeken van het weekend.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05:47

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik moet er nog steeds aan beginnen, hoop deze week.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolfp4ck
D4NG3R schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:17:
[...]

Het grappige is dat dit oorspronkelijk nooit zo bedoeld is geweest: https://twitter.com/BrianFargo/status/400277541295886337

De discussie rondom dat stomme duimpje gaat echt al 15+ jaar rond. _O- _O-
geeft wel aan hoeveel werk en hoeveel er aandacht er is geweest :)
en geeft ook aan dat de bedenker van net dat klein dingetje in zijn steam profile wellicht meer dan 2000 uur per Fallout spel heeft (natuurlijk niet Fallout 76)

Daar hou ik van, en dat zorgt nu net voor goede adaptaties.
Dat is het verschil tussen
Dune / Fallout / Godzilla Minus One /Foundation / Halo / One piece ... langs de ene kant en
Star wars ensemble / Marvel ensemble / Doctor who van de laatste 2 -3 jaar / Willow (wordt nog altijd agressief als ik eraan denk) / ... aan de andere kant.

Liefde voor hun adaptatie en franchise
Ps : ik vernoem nu net niet The Rings of Power omdat ik hoop de creators net zoals bij Halo season 2 het licht gaan zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Wolfp4ck schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:52:
geeft wel aan hoeveel werk en hoeveel er aandacht er is geweest :)
en geeft ook aan dat de bedenker van net dat klein dingetje in zijn steam profile wellicht meer dan 2000 uur per Fallout spel heeft (natuurlijk niet Fallout 76)
Ach, ik heb geen idee in hoe verre de schrijvers in conclaaf gegaan zijn met lore junkies. Sowieso heeft Bethesda in haar eigen Fallout games genoeg dingen uit het verleden geschrapt of aangepast.

Ik ben er blij mee dat de serie in grote lijnen geen afbraak doet aan de gevestigde lore, en deze her en der zelfs op prima wijze aanvult. :D

Er is maar 1 ding waar ik absoluut wel flink teleurgesteld over ben: (MAJOR spoiler voor de laatste aflevering)
spoiler:
Het was altijd een groot mysterie wie of wat nu precies de eerste atoombommen liet vallen.

De Amerikanen? De Chinezen? Aliens? De ondergrondse overheid (Enclave)? Vault-tec?
De serie gaat gewoon van 'Oh ja lol het was waarschijnlijk Vault-tec'. -O-

Het is natuurlijk nog altijd niet bevestigt dat ze dit plan doorgezet hebben, maar het eerdere gebrek aan aanknopingspunten was heerlijk voor de fantasie en speculatie. Daar zit nu wel een aardige domper op.
offtopic:
Deze moet ik persoonlijk helaas onder de tegenvallers scharen, direct in de 1e aflevering Chief's gezicht laten zien was een aardige dooddoener. ;(

Wellicht geef ik 'em ooit weer een kans. Rings of Power daarentegen, nee. Gewoon nee. |:( |:(

[ Voor 29% gewijzigd door D4NG3R op 15-04-2024 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05 18:51
Hoe Gamespot Fallout een 7/10 kan geven en Resident Evil een 9, dat kan ik totaal niet begrijpen 🙄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[...]

Hmja ik kan me er iets bij voorstellen hoor. Dit is echt een serie voor mensen die de game(s) gespeeld hebben. Als je de games niet kent is het al snel raar denk ik.
Waarom? Ik ken de games totaal niet. Maar vond juist dat 'rare' heel verrassend.
Nooit weten wat voor een idioterie er nu weer zou komen. Heerlijk. d:)b

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
@D4NG3R sorry.

Heb net de laatste aflevering gezien en ik heb toch gemixte gevoelens.

spoiler:
Zoals anderen al aangaven, we 'weten' nu wie de bommen hebben laten vallen. Maar het is totaal onduidelijk waarom. Zijn ze echt zo dom om niet in te zien dat dit niet controleerbaar is? Is het doorgedraaide kapitalisme?

Ben verder wel benieuwd naar de NCR. Die was volgens mij hartstikke kapot. Is wel een interessante plotwending om die weer tot leven te wekken enigszins?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-05 21:21
Ik zit inmiddels op aflevering 3 en vermaak me prima. Fallout New Vegas heb ik ook maar weer eens aangeslingerd.

Wel bizar dat Amazon deze show in het Nederlands heeft gedubbed. Bij Wheel of Time viel dat me ook al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:15

Nogne

>.<

@Webgnome in de serie word ook uitgelegd waarom, iets met tijd.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@Nogne ja, die uitleg heb ik gezien maar die uitleg slaat als een tang op een varken natuurlijk. Maar goed misschien begrijp ik het niet helemaal

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Webgnome schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:34:
@Nogne ja, die uitleg heb ik gezien maar die uitleg slaat als een tang op een varken natuurlijk. Maar goed misschien begrijp ik het niet helemaal
Ene kant slaat het natuurlijk nergens op, maar Vault-Tec die in het bezit is van G.E.C.K's kan natuurlijk alles uitzitten. Niet dat het zo is gelopen maar dat was zo ver ik begreep wel de intentie.

En mensen die de Fallout games hebben gespeeld weten dat sommige zich lieten inslapen zoals je ook in de serie hebt kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-05 19:41
Per ongelijk stond bij mij de Nederlandse nasynchronisatie aan. Is dit nu AI dubbing? Kan er nergens iets online over vinden maar dit kan toch niet anders?? Er worden ook bizar veel talen aangeboden.

Edit: het is ai. Netflix gebruikt wavel AI, zoals bijvoorbeeld bij the last airbender. Van Amazon is het niet bekend wat ze gebruiken, maar de nasyncrhonisatie van Amazon heeft dezelfde kenmerken als die van Netflix: dialoog in een rustige ruimte is echt heel goed. Tijdens actiescenes is het echter volledig onverstaanbaar wat er gezegd wordt. Wel bijzonder dat streaming diensten hier niet de publiciteit voor zoeken en hier ook in (sociale) media niets over terug te vinden is. Ik kon het alleen terugvinden via een zoekterm met copilot en die verwijst weer naar de website van Wavel AI.

[ Voor 59% gewijzigd door friketje1 op 16-04-2024 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:48

FeaR

In GoT we trust

[...]
Hmja ik kan me er iets bij voorstellen hoor. Dit is echt een serie voor mensen die de game(s) gespeeld hebben. Als je de games niet kent is het al snel raar denk ik.
* FeaR heeft de games niet gespeeld maar wel genoeg bekend met de franchise om het een toffe serie gevonden te hebben. Natuurlijk zal ik minder referenties meegekregen hebben dan mijn serie-binge-maatje die honderden uren in de games heeft zitten, maar ik heb me goed vermaakt. Mogelijk is niet te diep in de games zitten ook een voordeel, dan zie je niet kloppende dingen ook minder/niet.

Enige waar ik tegenaan liep qua minpunten (al is dat echt een te sterk woord) heb ik hier ook voorbij zien komen. Als eerste de cheap looks van de Power Armor, niet in elke scène overigens. Ten tweede de muziek. Ik snap dat het past in de setting en rechtstreeks uit de game komt, maar na acht afleveringen in twee avonden begon de muziek soms iets te zeurderig over te komen.

Aflevering twee vond ik briljant, puur vanwege Michael
Emerson. De referenties naar Person of Interest waren nice.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-05 20:07

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Wat ik leuk vond in de serie, was toch het code kraken d.m.v. puzzel/woorden van een vaul-tec computer, en tja de quote 'war, war never changes' te horen.

Voor de rest me goed geamuseerd, 8 afleveringen goed te overzien, allen een uur, soms iets langer soms iets korter. Het sfeertje zat er goed in, en tja het einde bied ruimte om nog een seizoen te doen, maar laat het niet uitgemolken worden zoals the walking dead. Gewoon twee seizoenen dan, en iedereen in verbazing achter laten dat we eindelijk een verfilmde-game-tv serie hebben die een beetje recht doet aan de game.

Mijn eye opener is dan wel dat ik niet doorhad als je fallout4 speelt, dat vault-tec evil is.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:31

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Gisteren de eerste 3 afleveringen gezien en het is dat ik toch echt naar bed moest, anders had ik nog doorgekeken.... ;)

Als Fallout speler inderdaad een feest der herkenning, allemaal heel goed gedaan en ik zat er direct goed in. De humor hier en daar kon ik ook erg waarderen.

Wat mij betreft dus prima geslaagd, komend weekend maar weer een paar afleveringen kijken, ben benieuwd!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:21
loewie1984 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:40:

Mijn eye opener is dan wel dat ik niet doorhad als je fallout4 speelt, dat vault-tec evil is.
Alle Vaults in 4 waren een experiment voor zover ik me kan herinneren.

Geniale serie, doet de franchise wel eer aan. Wat ik dan wel weer grappig vind is dat 8 uur Fallout zo ongelofelijk weinig aanvoelt alsof je de main rushed. Ik ben 100+ uur gewend en dan was dit wel heel abrupt afgelopen. Maar een ander medium, dus ik snap dat het anders werkt.

[ Voor 33% gewijzigd door sigmundfreund op 17-04-2024 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:30

OMD

Alle vaults zijn inderdaad experimenten. Daar komen ook die lelijke groene rakkers vandaan

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:10

Rmg

loewie1984 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:40:

Zou toch nog eens terug de wasteland in gaan en de vaults in fallout 4 opnieuw bezoeken :+ over alle vaults is wel lore te vinden met het doel van de vaults.

lichte game spoilers met de vaults die te vinden zijn in fo4
spoiler:
Vault 75 (Fallout 4): Developing suitable human subjects that would be capable of surviving the Wasteland through mental and physical torture on inhabitants under 18 years old to make a desirable gene pool of strong and intelligent humans. Those that failed to meet standards were executed after turning 18, though some that succeeded were killed off regardless to maintain the refined genetic linage desired.

Vault 81 (Fallout 4): Research diseases and expose those diseases to radiation to see if any mutations occurred, and exposing those new strains to dwellers. Vault is to remain inhabited unless ordered by Vault-Tec to be evacuated.

Vault 88 (Fallout 4): Test prototype technologies which would be sent to other vaults.

Vault 95 (Fallout 4): The vault was housed completely by drug addicts except for one undercover employee from Vault-Tec who secretly monitored the experiment. The inhabitants were to undergo a rehab program and in five years of the vault door closing a secret stash of drugs is to be revealed to the inhabitants after rehabilitation.

Vault 111 (Fallout 4): Research long-term effects of humans when cryogenically frozen.

Vault 114 (Fallout 4): Was going to house Boston politicians and other wealthy elites were to live in a lifestyle experienced by those in extreme poverty.

Vault 118 (Fallout 4): Was going to have a social hierarchy of the rich and the poor under discriminatory guidelines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-05 15:31
Iemand al nagedacht over dat BOS luchtschip?

spoiler:
Ik vind het jammer als dat luchtschip daadwerkelijk de Prydwen is uit Fallout 4. Wat ze wel lijken te suggereren door dat ding Prydwen te noemen.
In veel (de meeste?) einde's schiet je dat ding kapot, dus met het verschijnen van de Prydwen in de TV show die zich na Fallout 4 afspeelt sluit je in je canon in principe einde's uit waarin dat ding veranderd in een hoop schroot.
Dat is voor mij niet persé een heilig huisje, maar wel als dat zoals hier gezien de afstand tot de games, onnodig is.
Er is ook niet echt een goede reden om te geloven dat de Prydwen een uniek schip was, dus je kan best wel een soortgelijk schip in je show hebben zonder aan game lore te zitten.

[ Voor 41% gewijzigd door Polderviking op 17-04-2024 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:10
Webgnome schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:57:
@D4NG3R sorry.

Heb net de laatste aflevering gezien en ik heb toch gemixte gevoelens.

spoiler:
Zoals anderen al aangaven, we 'weten' nu wie de bommen hebben laten vallen. Maar het is totaal onduidelijk waarom. Zijn ze echt zo dom om niet in te zien dat dit niet controleerbaar is? Is het doorgedraaide kapitalisme?
spoiler:
Het is geen feit dat Vault-Tec ook echt de bommen heeft gegooid. Het was een optie die besproken werd. Kan nog steeds zijn dat China de eerste gooide.
Tijdens die bespreking in aflevering 8 was House ook te zien. Uit 'New Vegas', als baas van RobCo. Dat is duidelijk de link naar seizoen 2.

Verder is het fictie en overdreven. De filosofische vraag of het misschien soms niet beter is om alle mensen uit te roeien en met een select groepje een doorstart te maken, is verder niet nieuw. Is ook een groot thema in Fallout 1 en 2.

Vond het een mooie serie. Het voegt netjes toe aan de bestaande game-serie. Voor mij was het vooral Fallout 1 en 2 die als setting en verhaal aanwezig waren, met deels de looks van Fallout 3, NV en 4. Mooi gemaakt, degelijk verhaal. Heb het met mijn non-gamer vriendin gezien en zij vond het ook erg leuk.
spoiler:
Verwijzingen naar een kapotte waterchip (het hoofdonderdeel in Fallout 1). Het lied 'Maybe' op het juiste moment (een hoofdplotmoment in Fallout 1). De kerk met cultleiders (Fallout 2). Bekende plaatsnamen. Regelmatig mooie momenten voor de echte fans. Voor de Bethesda games was het meer dat een pistool een exact kopie uit F4 was, de looks van de robots, enz. En qua verhaal dat men achter een familielid aanging. En de rode draad met een koerier (FNV).

Vond de ghoul naar mijn idee te sterk voor een ghoul. En te zelfverzekerd. Geen 10/10, maar een 9 voor dit eerste seizoen. Volgende seizoen zullen Mr House en supermutants vast ook in beeld komen.

Veel mensen die het spel weer gaan spelen na het zien van de serie. Voor mensen die het niet weten: op 25 april komt er een grote update voor Fallout 4, dus mogelijk goed om dat af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Polderviking schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:25:
Iemand al nagedacht over dat BOS luchtschip?

spoiler:
Ik vind het jammer als dat luchtschip daadwerkelijk de Prydwen is uit Fallout 4. Wat ze wel lijken te suggereren door dat ding Prydwen te noemen.
In veel (de meeste?) einde's schiet je dat ding kapot, dus met het verschijnen van de Prydwen in de TV show die zich na Fallout 4 afspeelt sluit je in je canon in principe einde's uit waarin dat ding veranderd in een hoop schroot.
Dat is voor mij niet persé een heilig huisje, maar wel als dat zoals hier gezien de afstand tot de games, onnodig is.
Er is ook niet echt een goede reden om te geloven dat de Prydwen een uniek schip was, dus je kan best wel een soortgelijk schip in je show hebben zonder aan game lore te zitten.
spoiler:
Denk zelf dat met de serie de Brotherhood of Steel degene is die Fallout 4 heeft overleefd, anders word het heel lastig. Daarbij merk je in de serie ook dat BoS veel sterker en meer verspreid is dan je merkt in de games. Mogelijk brengt seizoen 2 meer duidelijkheid maar het lijkt er nu op dat NCR zo goed als weg is en BoS de sterkste factie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-05 15:31
Nogne schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:28:
[...]

spoiler:
Denk zelf dat met de serie de Brotherhood of Steel degene is die Fallout 4 heeft overleefd, anders word het heel lastig. Daarbij merk je in de serie ook dat BoS veel sterker en meer verspreid is dan je merkt in de games. Mogelijk brengt seizoen 2 meer duidelijkheid maar het lijkt er nu op dat NCR zo goed als weg is en BoS de sterkste factie is.
spoiler:
Fallout 4 was Boston hé. Niet L.A. / Californie.
Naar mijn mening kunnen ze B.O.S. in Boston compleet uitroeien zonder dat dat persé consequenties heeft voor hun positie in de rest van het land.
Er zit daarbij tien jaar tussen de game en de serie, daarin kunnen ze vast nog wel zo'n luchtschip uit de mouwen toveren.
Die vervolgens weer Prydwen noemen en doen alsof er niks aan de hand om gezichtsverlies te voorkomen past ook wel in hun modus operandi.

[ Voor 8% gewijzigd door Polderviking op 17-04-2024 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Polderviking schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:42:
[...]

spoiler:
Fallout 4 was Boston hé. Niet L.A. / Californie.
Naar mijn mening kunnen ze B.O.S. in Boston compleet uitroeien zonder dat dat persé consequenties heeft voor hun positie in de rest van het land.
Er zit tien jaar tussen de game en de serie, daarin kunnen ze vast nog wel zo'n luchtschip uit de mouwen toveren.
Die vervolgens weer Prydwen noemen en doen alsof er niks aan de hand is past ook wel in hun modus operandi.
spoiler:
Haha ja dat weet ik, mijn verwijzing dat BoS niet zo sterk en overal actief is komt meer vanuit Fallout 1 en 2 die wel in die regio afspelen, al speelt dat nog meer jaren daarvoor af. Dus mogelijk heeft BoS zichzelf beter weten te versterken aan de West kust na het verslaan van NCR en The Chosen One die een goeie deuk heeft geslagen bij de Enclave.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:06
Ken het spel niet maar ik vind het een heerlijke serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:27
Aaaaaaaah heerlijk!

Ik heb de games beperkt gespeeld, maar ga 4 nog een keertje doen zeg!

Sfeer: 10/10
Graphics: 10/10
Personages: 8/10
Verhaallijn: 9/10
Snelheid: 10/10
Muziek: tsja 11/10

Deze serie is he-le-maal mijn ding. Love it......

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:10
wowly schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:19:
Aaaaaaaah heerlijk!

Ik heb de games beperkt gespeeld, maar ga 4 nog een keertje doen zeg!

Sfeer: 10/10
Graphics: 10/10
Personages: 8/10
Verhaallijn: 9/10
Snelheid: 10/10
Muziek: tsja 11/10

Deze serie is he-le-maal mijn ding. Love it......
Mogelijk kies je voor alleen F4 om goede redenen, maar heb zelf kort geleden alle delen voor F4 ook doorgespeeld. F1 en F2 vond ik erg leuk en de serie heeft veel verwijzingen naar die oudere delen. Je kunt het overwegen, het is nu allemaal in de aanbieding op Steam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Laatst online: 23:27
Jup, heb net voor 24 euro's alles gekocht op de VR na via Fanatical op steam :)

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:15
Was een sterke seizoen, al vond ik de laatste twee afleveringen wel wat zwakker. Seizoen twee mag snel komen.

Ik raak wel een beetje geirriteerd van de korte seizoenen tegenwoordig. Het hoeft niet 24 afleveringen te zijn, maar iets meer dan 8-10 mag wel voor wat meer opbouw en expositie. Seizoen twee zal ook wel twee jaar op zich laten wachten gezien de trend tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Gisteren de eerste aflevering gezien, ziet er niet verkeerd uit, ben zeer benieuwd naar de rest. Tot nu toe vind de vrouw hem ook leuk, en zij heeft de games nooit gespeeld, maar ze heeft wel een hekel aan het Vault Guy figuurtje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

mister_S schreef op woensdag 17 april 2024 @ 23:00:
Was een sterke seizoen, al vond ik de laatste twee afleveringen wel wat zwakker. Seizoen twee mag snel komen.

Ik raak wel een beetje geirriteerd van de korte seizoenen tegenwoordig. Het hoeft niet 24 afleveringen te zijn, maar iets meer dan 8-10 mag wel voor wat meer opbouw en expositie. Seizoen twee zal ook wel twee jaar op zich laten wachten gezien de trend tegenwoordig.
Van oudsher is het format vaak 8x 44 minuten of 16x 22 minuten (Gaf in de US ruimte voor 8 minuten reclame per 30 minuten TV). 8x 60-70 minuten vind ik persoonlijk een flink stuk prettiger dan dat. :)

Sowieso is er natuurlijk ook het feit dat de hele boel doorgaans in 1x online komt te staan, dan is de lengte per episode al helemaal niet echt relevant meer. Start/stop/kijk wanneer je wil en zo lang als je wil.

Zowel heel tof als heel jammer, elke week weer voor een nieuwe episode gaan zitten heeft wel wat, maar zonder onderbreking een hele rits kunnen kijken is ook wel weer heul prettig. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Ik ben inmiddels bij aflevering 6 aangekomen en vind het echt heel goed neergezet, ik hoor om mij heen van vrienden wel wisselende reacties op het eind van de serie waardoor ik stiekem toch wel heel nieuwsgierig begin te worden wat voor een eind zoveel verschillende reacties los kan maken. Maar daar komen we vanzelf :)

In het begin vond ik de afleveringen net te lang, maar ik merk dat aflevering 5 en 6 nu onder een uur vallen en dat kijkt toch wel fijner weg dan gelijk meer dan een uur van een aflevering.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfp4ck
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJGT9OEd1EgrxuX8l_-PB-e8uw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zF9LGEmIe40bYd5G6Rcv1aSE.jpg?f=fotoalbum_large

Wie kreeg er hier op dit moment, dankzij de soundtrack die net op die moment werd afgespeeld.... Rillingen in de nek en ontroering ?
Man ... al het haar in mijn nek kwam overeind. En wat hou ik van dat stukje muziek

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 18-04-2024 22:04 . Reden: Toch even een spoiler ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Die vlag ben ik nog niet tegengekomen voor aflevering 6 of ik heb iets gemist? Dus nee heb die rillingen nog niet gehad, hopelijk krijg ik die nu nog wel. Nu ik weet dat dit eraan zit te komen en de verrassing eraf is :P

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 18-04-2024 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Wolfp4ck schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:14:
[Afbeelding]

Wie kreeg er hier op dit moment, dankzij de soundtrack die net op die moment werd afgespeeld.... Rillingen in de nek en ontroering ?
Man ... al het haar in mijn nek kwam overeind. En wat hou ik van dat stukje muziek
Nee ik eigenlijk niet. Maar dat is denk ik ook omdat ik niet zo'n lore junkie ben en new vegas nooit heb gespeeld.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TuxDePinguïn
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-05 15:32
Webgnome schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:41:
[...]

Nee ik eigenlijk niet. Maar dat is denk ik ook omdat ik niet zo'n lore junkie ben en new vegas nooit heb gespeeld.
Hoeft ook niet. Muziek die hier gespeeld wordt is het thema van Fallout 4

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:28
Leuk stuk hoe de drie hoofdrol acteurs google vragen beantwoorden met niet al te serieuze antwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-05 15:57

Mon0lith

Yes Herr Flick

Tot nu toe vermakelijke serie :) Sfeertje wat wordt neergezet is helemaal prima!
Vooral met de jaren vijftig muziek. Maakt het helemaal af!

Nooit de games gespeeld maar dmv van memes en YT footage wel beetje iets van mee gekregen.

Vroeg me alleen af vanuit wie zijn personage speel je het spel eigenlijk?
Om dat je in de serie van één naar de andere gaat (wat logisch lijkt met storytelling, anders wordt het wel heel saai)

[ Voor 5% gewijzigd door Mon0lith op 19-04-2024 10:17 ]

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:24
Mon0lith schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:15:
Tot nu toe vermakelijke serie :) Sfeertje wat wordt neergezet is helemaal prima!
Vooral met de jaren vijftig muziek. Maakt het helemaal af!

Nooit de games gespeeld maar dmv van memes en YT footage wel beetje iets van mee gekregen.

Vroeg me alleen af vanuit wie zijn personage speel je het spel eigenlijk?
Om dat je in de serie van één naar de andere gaat (wat logisch lijkt met storytelling, anders wordt het wel heel saai)
De serie is gebaseerd op de games, maar volgt niet het verhaal uit de games zoals bijvoorbeeld bij de The Last of Us serie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
De kogel is door de kerk, er komt een tweede seizoen.
Helaas wel pas nu officieel, dus dat gaat nog wel even duren.

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 19-04-2024 12:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Donstil schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:40:
Dat is mooi nieuws, maar inderdaad wel weer even wachten. Ik heb de info bij het openingsbericht erbij vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Leuke serie. Ik heb eigenlijk geen "easter eggs" opgemerkt behalve te code van de cold fusion techniek :+

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
Donstil schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:40:
Fallout 5 gaat nog even duren. Ik denk dat we dit wel goed kunnen doorkomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Seroczynski schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:55:
Leuke serie. Ik heb eigenlijk geen "easter eggs" opgemerkt behalve te code van de cold fusion techniek :+
Geen bobbleheads tegengekomen? ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 16:28
Seroczynski schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:55:
spoiler:
De hack minigame in de laatste aflevering gemist?

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Gundogan

Rip and tear, until it is done

De gemiddele Fallout aflevering voor mij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AC-vZrLAQGwON-MisRYwAiY9HJ4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/910WiVmiHKUlMFvTMrTSL1pM.jpg?f=user_large

En dan ben ik niet eens een diehard fan :D

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

De serie gekeken en het was een feest van herkenning. Ik heb de games Fallout 3, New Vegas en 4 helemaal doorspeelt. Seizoen 2 van de serie staat ook op mijn verlanglijst. De 25ste van deze maand komt er een nextgen update voor Fallout 4 uit waar ik met smart op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Gisteren aflevering 2 gezien, vind de serie tot nu toe wel leuk, vanavond en anders morgen avond nummer 3 kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:52

Player1S

Probably out in the dark

Kut serie. Maar 8 afleveringen en nu minstens jaar wachten tot seizoen 2 komt.

IK WIL NU VERDER KIJKEN :+

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Laatst online: 23-05 21:07
Dat heb ik dus ook, ik moet alleen de laatste aflevering nog maar wat jammer dat je dan minstens weer een jaar moet wachten voor een volgend seizoen.

Erg leuke serie! Heb nu ook wel weer zin om de game weer op te gaan starten.

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Zo dat was de laatste aflevering die echt heel goed en verrassend was met een mooi tevreden eind!
Veel leuke plot twists ook die je niet zag aankomen :)
Kan niet wachten op het tweede seizoen.

[ Voor 11% gewijzigd door G_Dragon op 25-04-2024 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-05 21:42

Mad-Matt

TheDoctor#2181

spoiler:
Nou, ik heb hem gister ook eindelijk afgekeken.
Wat een heerlijk eind. Iets in mij kon er geen vrede mee hebben dat Vault 33 een nette vault was zonder experiment of andere achterliggende gedachte. Mooi opgelost zo op deze manier. En de reveal dat de Ghoul de mensen uit de Vault kende van voor de bommen was ook mooi onthult. Heerlijke serie, nu met smacht wachten op seizoen 2

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
G_Dragon schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:36:
Zo dat was de laatste aflevering die echt heel goed en verrassend was met een mooi tevreden eind!
Veel leuke plot twists ook die je niet zag aankomen :)
Kan niet wachten op het tweede seizoen.
Ik moet nog 2 afleveringen, gisteren aflevering 5 en 6 gezien, erg leuke film met ook een hele leuke twist moet ik zeggen. Waarschijnlijk dit weekend dat ik de laatste 2 ga kijken, maar de serie bevalt tot nu toe heel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:16
Als iemand die de games nooit gespeeld heeft (behalve kort Fallout Shelter, maar dat telt denk ik niet echt) en alleen van nieuwsberichten/reviews kent, vond ik het echt een heel toffe serie!

Grootste vraagteken voor mij is vooral nu de uitleg over
spoiler:
hoe Moldaver zo lang heeft kunnen leven zonder ghoul te zijn.
Is daar vanuit de games een theorie voor?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
@millerman_sf
spoiler:
Is het niet een kwestie van dat ze zelf ook ingevroren is? Ze is namelijk een stuk ouder dan voor de oorlog. Althans ik denk dat dat de enige uitleg is

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:16
Dat klinkt opzich vrij logisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:36

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wordt ook niet bekend gemaakt, maar kan prima dat dit dus in volgende seizoen wel meer aandacht krijgt.

spoiler:
Maar Vault 32 zal niet de enige zijn geweest met cryotechniek, gezien haar bedrijf met cold fusion was opgekocht door Vault-tec, zij mogelijk wel de 'privilege' heeft gekregen in 1 van de vaults te mogen met dezelfde cryotechniek. Maar dat zal wel met korte periodes zijn, anders had ze nooit de positie kunnen bereiken - of haar einddoel - als ze de volledige 200 jaar in cryo zat

Verwacht in ieder geval niet dat ze ook 1 of ander serum gebruikte, die maakt die andere gast vrijwel onsterfelijk en zij gaat per saldo dood aan een 'simpele' schotwond

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:56
Net de laatste aflevering gezien ,ik vind het fantastisch! Ooit een paar uur fallout 4 gespeeld dus was wel al leuk om bepaalde zaken te herkennen.

Vind de show goed neergezet, leuke verschillende verhaal lijnen die ook op een vlotte manier samenkomen op het einde.

Ook die random rare zooi vind ik dus fantastisch, het maakt de serie alvast uniek.

Jammer dat het nu weer zo lang wachten is..

Net als the last of us, krijgt fallout van mij ook een 9/10

[ Voor 10% gewijzigd door Rubberen op 27-04-2024 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 08:22

JK

Heerlijke serie! Fallout 3 en 4 gespeeld en ik weet niet meer of ik New Vegas heb gespeeld.
Zelfs mijn vrouw vond het wel aardig om te kijken en zij is helemaal geen gamer. Heb niet alles met haar gezien, denk dat ze de helft heeft gezien incl het seizoenseinde.
Nu dus wachten op seizoen 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik heb de serie gisteren afgekeken, wat een toffe serie, zelfs de vrouw die niks met de games heeft vond hem leuk.

spoiler:
Alleen jammer van dit open einde, maakt het wachten alleen maar moeilijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:59

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik ben hem gisteravond begonnen.. dacht 1 episode kijken om 12 uur en toen was het ineens bijna half 3 hahah

Nu 3 episodes gekeken en wat zit ik er lekker in zeg! Heerlijke fallout vibe gewoon. vooral met die muziek er bij enzo :D

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:52

Player1S

Probably out in the dark

SinergyX schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:50:
Wordt ook niet bekend gemaakt, maar kan prima dat dit dus in volgende seizoen wel meer aandacht krijgt.

spoiler:
Maar Vault 32 zal niet de enige zijn geweest met cryotechniek, gezien haar bedrijf met cold fusion was opgekocht door Vault-tec, zij mogelijk wel de 'privilege' heeft gekregen in 1 van de vaults te mogen met dezelfde cryotechniek. Maar dat zal wel met korte periodes zijn, anders had ze nooit de positie kunnen bereiken - of haar einddoel - als ze de volledige 200 jaar in cryo zat

Verwacht in ieder geval niet dat ze ook 1 of ander serum gebruikte, die maakt die andere gast vrijwel onsterfelijk en zij gaat per saldo dood aan een 'simpele' schotwond
spoiler: over Fallout4 en show
Vault 111 is sowieso ook al met cryotechniek. :+

En in end-credits zie je ook een billboard met iets over cryopods

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Laatst online: 16-05 13:58
Enorme Fallout fan, aardig feest van herkenning, maar wat is het toch tegenwoordig met series met zo verschrikkelijk veel gore? Zijn we allemaal zo verziekt dat het tegenwoordig normaal is? In de eerste aflevering
spoiler:
wordt er een gezicht open geritst met een kapotte vaas (diezelfde persoon komt daarna nog even terug), worden er vorken in ogen gestoken, mensen neergestoken, worden verpulverd in een vault deur, enz. enz.).

En dat is dan nog maar het eerste half uurtje van de serie, en het wordt niet echt minder :+ Het is wel heel erg overdreven/over the top wat mij betreft, ondanks dat je in de games een mooie kill-cam hebt, vind ik de toegevoegde waarde voor de serie niet zo groot. Het is soms zelf ongemakkelijk om te zien, wel jammer, want ik ben zo'n grote fan van de games.

Had trouwens nog een hele mooie modded install staan van Fallout 4, maar die is met de game update mooi verziekt, nu dus weer eens New Vegas opgestart :D

[ Voor 8% gewijzigd door Divak op 29-04-2024 23:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Divak schreef op maandag 29 april 2024 @ 23:22:
Enorme Fallout fan, aardig feest van herkenning, maar wat is het toch tegenwoordig met series met zo verschrikkelijk veel gore? Zijn we allemaal zo verziekt dat het tegenwoordig normaal is?
Nog nooit de Bloody Mess perk of trait gekozen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:59

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ricmaniac schreef op maandag 29 april 2024 @ 12:52:
Ik ben hem gisteravond begonnen.. dacht 1 episode kijken om 12 uur en toen was het ineens bijna half 3 hahah

Nu 3 episodes gekeken en wat zit ik er lekker in zeg! Heerlijke fallout vibe gewoon. vooral met die muziek er bij enzo :D
Inmiddels 6 episodes gezien en vind het dik hoor :D
Hoorde van een aantal vrienden dat ze het eerst vetter vonden dan latere episodes maar ik heb dat niet.

Vind het echt heel nice en de stijl van fallout pakken ze geniaal.

Morgen avond de laatste 2 kijken. kan niet wachten.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Enorme Fallout fan, aardig feest van herkenning, maar wat is het toch tegenwoordig met series met zo verschrikkelijk veel gore? Zijn we allemaal zo verziekt dat het tegenwoordig normaal is? In de eerste aflevering
spoiler:
wordt er een gezicht open geritst met een kapotte vaas (diezelfde persoon komt daarna nog even terug), worden er vorken in ogen gestoken, mensen neergestoken, worden verpulverd in een vault deur, enz. enz.).

En dat is dan nog maar het eerste half uurtje van de serie, en het wordt niet echt minder :+ Het is wel heel erg overdreven/over the top wat mij betreft, ondanks dat je in de games een mooie kill-cam hebt, vind ik de toegevoegde waarde voor de serie niet zo groot. Het is soms zelf ongemakkelijk om te zien, wel jammer, want ik ben zo'n grote fan van de games.

Had trouwens nog een hele mooie modded install staan van Fallout 4, maar die is met de game update mooi verziekt, nu dus weer eens New Vegas opgestart :D
Ik begrijp wel wat je zegt inderdaad. In de fallout games is men ook niet vies van een beetje bloed en spatters etc. In de eerste paar afleveringen van de serie is het echter soms echt net iets te veel. Zo zijn er dingen die in de games aan de fantasie worden overgelaten die hier in beeld worden gebracht

spoiler:
Zo is daar de 'prothese' in een van de afleveringen. Vrij duidelijk in beeld gebracht. Dat had van mij niet gehoeven :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
@Webgnome Dat uit je spoiler vond ik juist wel mooie worldbuilding. Het is precies het soort apparaat wat een moreel bankroet bedrijf in het Fallout universum zou ontwikkelen.
JK schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:47:
Heerlijke serie! Fallout 3 en 4 gespeeld en ik weet niet meer of ik New Vegas heb gespeeld.
Niets houdt je tegen om New Vegas alsnog te spelen. Ik heb er inmiddels alweer aardig wat uren ingestopt en ik ben nog lang niet klaar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
ErikT738 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 07:49:
@Webgnome Dat uit je spoiler vond ik juist wel mooie worldbuilding. Het is precies het soort apparaat wat een moreel bankroet bedrijf in het Fallout universum zou ontwikkelen.

[...]

Niets houdt je tegen om New Vegas alsnog te spelen. Ik heb er inmiddels alweer aardig wat uren ingestopt en ik ben nog lang niet klaar 8)
Ik begrijp ook wel waarom het er in zit. Het voegt zeker world building toe al had het voor mij iets minder expliciet gemogen. 🤣

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

spoiler:

Het zou pas raar zijn als het er niet in zat. Gore is juist onderdeel van Fallout en het zou echt afbreuk doen als het er niet in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 08:22

JK

ErikT738 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 07:49:
[...]

Eerst Fallout 4 nog maar weer eens spelen. Ik zie in Steam dat ik die voor het laatst in 2018 heb gespeeld. Kan het bijna niet geloven, maar het zal wel. Die heb ik ook nog niet uitgespeeld. Verder heb ik van alles te doen in mijn vrije tijd en nog 2 kinderen die ook tijd slurpen, dus denk dat ik het meer richting herfst/winter dan moet schuiven. Ook geen probleem. New Vegas misschien daarna maar eens kijken of hopen dat er een tipje van de sluier los komt over Fallout 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
spoiler:

Neem eens de Bloody Mess perk in je volgende playthrough. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
JK schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:16:
[...]

Eerst Fallout 4 nog maar weer eens spelen. Ik zie in Steam dat ik die voor het laatst in 2018 heb gespeeld. Kan het bijna niet geloven, maar het zal wel. Die heb ik ook nog niet uitgespeeld. Verder heb ik van alles te doen in mijn vrije tijd en nog 2 kinderen die ook tijd slurpen, dus denk dat ik het meer richting herfst/winter dan moet schuiven. Ook geen probleem. New Vegas misschien daarna maar eens kijken of hopen dat er een tipje van de sluier los komt over Fallout 5.
Fallout 4 heb ik nooit uitgespeeld, omdat ik mezelf per ongeluk in een quest-track heb gelocked die ik niet wil doen. Het einde van New Vegas is wel echt fantastisch als je alle juiste factions aan jouw kant hebt gekregen.

Fallout 5 zou ik dit decennium niet op rekenen, tenzij Microsoft het bij Bethesda weghaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
YouTube: Honest Trailers | Fallout Season 1

Deze is wel goud :') vooral 0:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08:54
sigmundfreund schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:27:
[...]

Neem eens de Bloody Mess perk in je volgende playthrough. ;)
En niet te vergeten de Super Mutant gore bags.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05 13:17
Gisteren de serie afgekeken. Zeer leuke serie en een feest van herkenning als je de games hebt gespeeld. De details zijn echt goed gedaan. De vaults, de steden, alles klopt gewoon met hoe je door de game loopt.

Het verhaal vind ik ook goed bedacht. De hele Vault tec is evil was een leuke twist.

Zullen ze in seizoen 2 zelf een settlement gaan opzetten :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:30
Ik heb de serie wat wezen uitstellen want ik was bang voor een teleurstelling.

Ik heb deel 1 ooit gespeeld, maar niet veel. (ik was nog wat te jong voor RPG's met isometrisch perspectief) Veel later Fallout 3 gespeeld, veel plezier mee gehad. Ook Fallout New Vegas gespeeld. Op bepaalde punten een betere game, maar op bepaalde punten vind ik hem ook slechter. Overall speel ik liever deel 3. Ook deel 4 gespeeld. Grafisch en game mechanics de beste, maar als Fallout ervaring eigenlijk de slechtste vind ik.

Uiteindelijk toch maar de serie gaan kijken met mijn vrouw. We zijn bijna klaar. Zij heeft nooit die games aangeraakt en vindt de serie leuk. Ik vind hem ook leuk. Qua verhaallijn de leuke game die niet bestaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:05

Kluus

Gang is alles

Inmiddels eindelijk ook gekeken en ik vond hem top, ik kan niet wachten op seizoen 2.

spoiler:
Wel grappig dat een aantal hier die de spellen gespeeld hebben(?) niet wisten dat vault-tec volkomen immoreel ("evil") is trouwens. Dit ligt er vrij dik bovenop in de spellen vond ik, waar je best een aantal vaults bezoekt waar de meest zieke experimenten worden/werden gedaan op de "vault dwellers".

Dat ze waarschijnlijk de eerste bom gegooid hebben was wel nieuw voor mij, maar niet onverwacht en past volkomen in het beeld wat ik voor de serie al had van vault-tec. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Kluus schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:52:
Inmiddels eindelijk ook gekeken en ik vond hem top, ik kan niet wachten op seizoen 2.

spoiler:
Wel grappig dat een aantal hier die de spellen gespeeld hebben(?) niet wisten dat vault-tec volkomen immoreel ("evil") is trouwens. Dit ligt er vrij dik bovenop in de spellen vond ik, waar je best een aantal vaults bezoekt waar de meest zieke experimenten worden/werden gedaan op de "vault dwellers".

Dat ze waarschijnlijk de eerste bom gegooid hebben was wel nieuw voor mij, maar niet onverwacht en past volkomen in het beeld wat ik voor de serie al had van vault-tec. >:)
Misschien hebben ze enkel Fallout 1 gespeeld, daar werkten de vaults zoals geadverteerd (al gingen ze wel vaak stuk, mogelijk door het gebruik van slechte materialen).

Dat laatste werd enkel geïmpliceerd, en ik vermoed dat we er nooit een canon antwoord op gaan krijgen.

Ik kan ook niet wachten op het volgende seizoen, zeker nu ik New Vegas net weer heb uitgespeeld.
spoiler:
Ik ben benieuwd wat het canon einde van NV gaat zijn. Legion lijkt me sterk, maar House, Yes Man en NCR zijn allemaal goed mogelijk. Stiekem hoop ik op NCR omdat dat "mijn" einde is, en omdat ik wat Rangers in hun volle glorie wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:05

Kluus

Gang is alles

ErikT738 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:43:
[...]

Dat laatste werd enkel geïmpliceerd, en ik vermoed dat we er nooit een canon antwoord op gaan krijgen.
Klopt, het geeft eigenlijk slechts aan hoe ver Vault Tec bereid is om te gaan, ik heb hier eens over nagedacht en eigenlijk vermoed ik zelfs dat in de serie blijkt dit helemaal niet zo is gegaan.

spoiler:
In de serie had Cooper Howard namelijk op het moment dat The Great War begon Janey bij zich, dat had Barb waarschijnlijk nooit toegestaan als ze wist dat op dat moment de bommen zouden gaan vallen.

Al moeten we het hele verhaal daarachter nog gaan zien natuurlijk :)

Zelf weer begonnen aan Fallout 4, die heb ik nooit uitgespeeld volgens mij, vermaak me er wel weer mee! :)

[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 17-06-2024 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Kluus schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:22:
[...]

Klopt, het geeft eigenlijk slechts aan hoe ver Vault Tec bereid is om te gaan, ik heb hier eens over nagedacht en eigenlijk vermoed ik zelfs dat in de serie blijkt dit helemaal niet zo is gegaan.

spoiler:
In de serie had Cooper Howard namelijk op het moment dat The Great War begon Janey bij zich, dat had Barb waarschijnlijk nooit toegestaan als ze wist dat op dat moment de bommen zouden gaan vallen.
spoiler:
Dan ga je er gemakshalve wel even van uit dat Barb haar baan nog heeft nadat haar man betrapt is op spioneren voor de communisten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-05 21:42

Mad-Matt

TheDoctor#2181

spoiler:

Ik denk meer dat we het als maatschappij niet meer aan kunnen.
Dan denk ik even aan oude films zoals Robocop die toch echt zwaar grof was en erger dan dit (vind ik persoonlijk)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7EEzNbi.jpeg

via; Reddit

:*) _/-\o_

Liedje

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Seizoen 2 en 3 zijn zojuist aangekondigd! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Dat ik nu al weet wat ik deze december ga doen :+. moet nu alleen nog even inlezen in het hele New Vegas story line aangezien ik die nooit heb gespeeld ( en ook niet ga doen, want geen tijd )

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik kijk opzich wel uit naar S2 (en hopelijk na het kijken van S2 ook S3 :+ ) maar houd als NV-fan wel m'n adem in..

spoiler:
Aan het einde van S1 zie je de camera door NV heen vliegen en is alles kapot en iedereen weg: YouTube: The fallout television show credits episode eight [Fallout] 2160p

Ik hoop niet dat ze op dezelfde manier met die locatie omgegaan als met Shady Sands in S1.

Aan de andere kant; m'n verwachtingen van S1 waren flink laag, en die is uiteindelijk ook wel okay uitgevallen. Het is gelukkig niet niveautje Halo ( ;( ) geworden.

Wel benieuwd wat nu de canon ending van NV gaat zijn, aangezien de show zo'n 15 jaar na de gebeurtenissen in het spel plaats vind. :)

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 13-05-2025 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@D4NG3R kun je iets meer uitleg geven over wat je bedoeld met je spoiler? Want ik heb zowel de serie als de lore niet heel scherp

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Webgnome schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:46:
@D4NG3R kun je iets meer uitleg geven over wat je bedoeld met je spoiler? Want ik heb zowel de serie als de lore niet heel scherp
Ik houd het nog ff bij spoilers gezien het lore-junky speculatie is waar niet iedereen op zit te wachten, maar:

spoiler:
Aan het einde van S1 zie je in de credits dat New Vegas, de stad waar Wikipedia: Fallout: New Vegas en het 2e seizoen van de TV show plaatsvinden, uitgestorven en compleet vervallen lijkt te zijn. Terwijl het juist een zeer drukke stad is vol met neonlichten welke nooit slaapt.

In S1 is er van Shady Sands enkel een krater na een atoombom over, terwijl het de 1e stad is welke je in de 1e Fallout game tegen komt. Opgericht door Vault dwellers en de oorsprong/thuisbasis van de NCR, een van de grotere (al dan niet de grootste) nog actieve factions in het Fallout universum.

Aldus de lore in New Vegas (speelt zich af in 2282) bestaat Shady Sands nog, volgens de TV show is deze in 2283 opgeblazen.

Mijn angst is dat ze New Vegas en/of de NCR een vergelijkbare behandeling hebben gegeven en maar weinig gaan doen met alle lore uit het spel. Net zoals dat er weinig met de lore rondom Shady Sands is gedaan, lekker makkelijk ook om er omheen/overheen te schrijven als de stad/inwoners niet meer bestaan.. :')

Maar ja, dat zijn mijn aannames. We gaan het later dit jaar zien. :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 13-05-2025 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
O nice, seizoen 1 was erg tof, kijk er al naar uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
@D4NG3R thanks. De spoiler tags zijn zeker geen probleem op dit punt. Ik dacht al Shady sands, ik ben gestart bij Fallout 3 dus vandaar dat ik het niet kende. Ik neem het de schrijvers overigens niet kwalijk dat ze proberen zoveel mogelijk van de bestaande lore af te blijven ( goedschiks of kwaadschiks ). Kunnen ze namelijk ook niks 'fout' doen door bestaande lore te verprutsen.

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1 2 Laatste