[Serie] Fallout

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-01 11:08
Enorme Fallout fan, aardig feest van herkenning, maar wat is het toch tegenwoordig met series met zo verschrikkelijk veel gore? Zijn we allemaal zo verziekt dat het tegenwoordig normaal is? In de eerste aflevering
spoiler:
wordt er een gezicht open geritst met een kapotte vaas (diezelfde persoon komt daarna nog even terug), worden er vorken in ogen gestoken, mensen neergestoken, worden verpulverd in een vault deur, enz. enz.).

En dat is dan nog maar het eerste half uurtje van de serie, en het wordt niet echt minder :+ Het is wel heel erg overdreven/over the top wat mij betreft, ondanks dat je in de games een mooie kill-cam hebt, vind ik de toegevoegde waarde voor de serie niet zo groot. Het is soms zelf ongemakkelijk om te zien, wel jammer, want ik ben zo'n grote fan van de games.

Had trouwens nog een hele mooie modded install staan van Fallout 4, maar die is met de game update mooi verziekt, nu dus weer eens New Vegas opgestart :D

[ Voor 8% gewijzigd door Divak op 29-04-2024 23:23 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:18

D4NG3R

kiwi

:)

Divak schreef op maandag 29 april 2024 @ 23:22:
Enorme Fallout fan, aardig feest van herkenning, maar wat is het toch tegenwoordig met series met zo verschrikkelijk veel gore? Zijn we allemaal zo verziekt dat het tegenwoordig normaal is?
Nog nooit de Bloody Mess perk of trait gekozen? O-)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:03

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ricmaniac schreef op maandag 29 april 2024 @ 12:52:
Ik ben hem gisteravond begonnen.. dacht 1 episode kijken om 12 uur en toen was het ineens bijna half 3 hahah

Nu 3 episodes gekeken en wat zit ik er lekker in zeg! Heerlijke fallout vibe gewoon. vooral met die muziek er bij enzo :D
Inmiddels 6 episodes gezien en vind het dik hoor :D
Hoorde van een aantal vrienden dat ze het eerst vetter vonden dan latere episodes maar ik heb dat niet.

Vind het echt heel nice en de stijl van fallout pakken ze geniaal.

Morgen avond de laatste 2 kijken. kan niet wachten.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:12
Enorme Fallout fan, aardig feest van herkenning, maar wat is het toch tegenwoordig met series met zo verschrikkelijk veel gore? Zijn we allemaal zo verziekt dat het tegenwoordig normaal is? In de eerste aflevering
spoiler:
wordt er een gezicht open geritst met een kapotte vaas (diezelfde persoon komt daarna nog even terug), worden er vorken in ogen gestoken, mensen neergestoken, worden verpulverd in een vault deur, enz. enz.).

En dat is dan nog maar het eerste half uurtje van de serie, en het wordt niet echt minder :+ Het is wel heel erg overdreven/over the top wat mij betreft, ondanks dat je in de games een mooie kill-cam hebt, vind ik de toegevoegde waarde voor de serie niet zo groot. Het is soms zelf ongemakkelijk om te zien, wel jammer, want ik ben zo'n grote fan van de games.

Had trouwens nog een hele mooie modded install staan van Fallout 4, maar die is met de game update mooi verziekt, nu dus weer eens New Vegas opgestart :D
Ik begrijp wel wat je zegt inderdaad. In de fallout games is men ook niet vies van een beetje bloed en spatters etc. In de eerste paar afleveringen van de serie is het echter soms echt net iets te veel. Zo zijn er dingen die in de games aan de fantasie worden overgelaten die hier in beeld worden gebracht

spoiler:
Zo is daar de 'prothese' in een van de afleveringen. Vrij duidelijk in beeld gebracht. Dat had van mij niet gehoeven :+

Strava | AP | IP | AW

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:11
@Webgnome Dat uit je spoiler vond ik juist wel mooie worldbuilding. Het is precies het soort apparaat wat een moreel bankroet bedrijf in het Fallout universum zou ontwikkelen.
JK schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:47:
Heerlijke serie! Fallout 3 en 4 gespeeld en ik weet niet meer of ik New Vegas heb gespeeld.
Niets houdt je tegen om New Vegas alsnog te spelen. Ik heb er inmiddels alweer aardig wat uren ingestopt en ik ben nog lang niet klaar 8)

• Webgnome
ErikT738 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 07:49:
@Webgnome Dat uit je spoiler vond ik juist wel mooie worldbuilding. Het is precies het soort apparaat wat een moreel bankroet bedrijf in het Fallout universum zou ontwikkelen.

[...]

Niets houdt je tegen om New Vegas alsnog te spelen. Ik heb er inmiddels alweer aardig wat uren ingestopt en ik ben nog lang niet klaar 8)
Ik begrijp ook wel waarom het er in zit. Het voegt zeker world building toe al had het voor mij iets minder expliciet gemogen. 🤣

Strava | AP | IP | AW

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:48

Nogne

>.<

spoiler:

Het zou pas raar zijn als het er niet in zat. Gore is juist onderdeel van Fallout en het zou echt afbreuk doen als het er niet in zat.

PS/XBL: Nogne

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:32

JK

ErikT738 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 07:49:
[...]

Eerst Fallout 4 nog maar weer eens spelen. Ik zie in Steam dat ik die voor het laatst in 2018 heb gespeeld. Kan het bijna niet geloven, maar het zal wel. Die heb ik ook nog niet uitgespeeld. Verder heb ik van alles te doen in mijn vrije tijd en nog 2 kinderen die ook tijd slurpen, dus denk dat ik het meer richting herfst/winter dan moet schuiven. Ook geen probleem. New Vegas misschien daarna maar eens kijken of hopen dat er een tipje van de sluier los komt over Fallout 5.

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:34
spoiler:

Neem eens de Bloody Mess perk in je volgende playthrough. ;)

• ErikT738
JK schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:16:
[...]

Eerst Fallout 4 nog maar weer eens spelen. Ik zie in Steam dat ik die voor het laatst in 2018 heb gespeeld. Kan het bijna niet geloven, maar het zal wel. Die heb ik ook nog niet uitgespeeld. Verder heb ik van alles te doen in mijn vrije tijd en nog 2 kinderen die ook tijd slurpen, dus denk dat ik het meer richting herfst/winter dan moet schuiven. Ook geen probleem. New Vegas misschien daarna maar eens kijken of hopen dat er een tipje van de sluier los komt over Fallout 5.
Fallout 4 heb ik nooit uitgespeeld, omdat ik mezelf per ongeluk in een quest-track heb gelocked die ik niet wil doen. Het einde van New Vegas is wel echt fantastisch als je alle juiste factions aan jouw kant hebt gekregen.

Fallout 5 zou ik dit decennium niet op rekenen, tenzij Microsoft het bij Bethesda weghaalt.

• sigmundfreund
YouTube: Honest Trailers | Fallout Season 1

Deze is wel goud :') vooral 0:10

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:18
sigmundfreund schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:27:
[...]

Neem eens de Bloody Mess perk in je volgende playthrough. ;)
En niet te vergeten de Super Mutant gore bags.

Fallout | TES | CIV | Lego | PS5 | Switch

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-01 20:36
Gisteren de serie afgekeken. Zeer leuke serie en een feest van herkenning als je de games hebt gespeeld. De details zijn echt goed gedaan. De vaults, de steden, alles klopt gewoon met hoe je door de game loopt.

Het verhaal vind ik ook goed bedacht. De hele Vault tec is evil was een leuke twist.

Zullen ze in seizoen 2 zelf een settlement gaan opzetten :P

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15-01 07:51
Ik heb de serie wat wezen uitstellen want ik was bang voor een teleurstelling.

Ik heb deel 1 ooit gespeeld, maar niet veel. (ik was nog wat te jong voor RPG's met isometrisch perspectief) Veel later Fallout 3 gespeeld, veel plezier mee gehad. Ook Fallout New Vegas gespeeld. Op bepaalde punten een betere game, maar op bepaalde punten vind ik hem ook slechter. Overall speel ik liever deel 3. Ook deel 4 gespeeld. Grafisch en game mechanics de beste, maar als Fallout ervaring eigenlijk de slechtste vind ik.

Uiteindelijk toch maar de serie gaan kijken met mijn vrouw. We zijn bijna klaar. Zij heeft nooit die games aangeraakt en vindt de serie leuk. Ik vind hem ook leuk. Qua verhaallijn de leuke game die niet bestaat.

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:32

Kluus

Gang is alles

Inmiddels eindelijk ook gekeken en ik vond hem top, ik kan niet wachten op seizoen 2.

spoiler:
Wel grappig dat een aantal hier die de spellen gespeeld hebben(?) niet wisten dat vault-tec volkomen immoreel ("evil") is trouwens. Dit ligt er vrij dik bovenop in de spellen vond ik, waar je best een aantal vaults bezoekt waar de meest zieke experimenten worden/werden gedaan op de "vault dwellers".

Dat ze waarschijnlijk de eerste bom gegooid hebben was wel nieuw voor mij, maar niet onverwacht en past volkomen in het beeld wat ik voor de serie al had van vault-tec. >:)

• ErikT738
Kluus schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:52:
Inmiddels eindelijk ook gekeken en ik vond hem top, ik kan niet wachten op seizoen 2.

spoiler:
Wel grappig dat een aantal hier die de spellen gespeeld hebben(?) niet wisten dat vault-tec volkomen immoreel ("evil") is trouwens. Dit ligt er vrij dik bovenop in de spellen vond ik, waar je best een aantal vaults bezoekt waar de meest zieke experimenten worden/werden gedaan op de "vault dwellers".

Dat ze waarschijnlijk de eerste bom gegooid hebben was wel nieuw voor mij, maar niet onverwacht en past volkomen in het beeld wat ik voor de serie al had van vault-tec. >:)
Misschien hebben ze enkel Fallout 1 gespeeld, daar werkten de vaults zoals geadverteerd (al gingen ze wel vaak stuk, mogelijk door het gebruik van slechte materialen).

Dat laatste werd enkel geïmpliceerd, en ik vermoed dat we er nooit een canon antwoord op gaan krijgen.

Ik kan ook niet wachten op het volgende seizoen, zeker nu ik New Vegas net weer heb uitgespeeld.
spoiler:
Ik ben benieuwd wat het canon einde van NV gaat zijn. Legion lijkt me sterk, maar House, Yes Man en NCR zijn allemaal goed mogelijk. Stiekem hoop ik op NCR omdat dat "mijn" einde is, en omdat ik wat Rangers in hun volle glorie wil zien.

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:32

Kluus

Gang is alles

ErikT738 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:43:
[...]

Dat laatste werd enkel geïmpliceerd, en ik vermoed dat we er nooit een canon antwoord op gaan krijgen.
Klopt, het geeft eigenlijk slechts aan hoe ver Vault Tec bereid is om te gaan, ik heb hier eens over nagedacht en eigenlijk vermoed ik zelfs dat in de serie blijkt dit helemaal niet zo is gegaan.

spoiler:
In de serie had Cooper Howard namelijk op het moment dat The Great War begon Janey bij zich, dat had Barb waarschijnlijk nooit toegestaan als ze wist dat op dat moment de bommen zouden gaan vallen.

Al moeten we het hele verhaal daarachter nog gaan zien natuurlijk :)

Zelf weer begonnen aan Fallout 4, die heb ik nooit uitgespeeld volgens mij, vermaak me er wel weer mee! :)

[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 17-06-2024 15:25 ]

• ErikT738
Kluus schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:22:
[...]

Klopt, het geeft eigenlijk slechts aan hoe ver Vault Tec bereid is om te gaan, ik heb hier eens over nagedacht en eigenlijk vermoed ik zelfs dat in de serie blijkt dit helemaal niet zo is gegaan.

spoiler:
In de serie had Cooper Howard namelijk op het moment dat The Great War begon Janey bij zich, dat had Barb waarschijnlijk nooit toegestaan als ze wist dat op dat moment de bommen zouden gaan vallen.
spoiler:
Dan ga je er gemakshalve wel even van uit dat Barb haar baan nog heeft nadat haar man betrapt is op spioneren voor de communisten :P

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-01 13:45

Mad-Matt

TheDoctor#2181

spoiler:

Ik denk meer dat we het als maatschappij niet meer aan kunnen.
Dan denk ik even aan oude films zoals Robocop die toch echt zwaar grof was en erger dan dit (vind ik persoonlijk)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7EEzNbi.jpeg

via; Reddit

:*) _/-\o_

Liedje

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:57

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
(jarig!)
Seizoen 2 en 3 zijn zojuist aangekondigd! *O*

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Webgnome
Dat ik nu al weet wat ik deze december ga doen :+. moet nu alleen nog even inlezen in het hele New Vegas story line aangezien ik die nooit heb gespeeld ( en ook niet ga doen, want geen tijd )

Strava | AP | IP | AW

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik kijk opzich wel uit naar S2 (en hopelijk na het kijken van S2 ook S3 :+ ) maar houd als NV-fan wel m'n adem in..

spoiler:
Aan het einde van S1 zie je de camera door NV heen vliegen en is alles kapot en iedereen weg: YouTube: The fallout television show credits episode eight [Fallout] 2160p

Ik hoop niet dat ze op dezelfde manier met die locatie omgegaan als met Shady Sands in S1.

Aan de andere kant; m'n verwachtingen van S1 waren flink laag, en die is uiteindelijk ook wel okay uitgevallen. Het is gelukkig niet niveautje Halo ( ;( ) geworden.

Wel benieuwd wat nu de canon ending van NV gaat zijn, aangezien de show zo'n 15 jaar na de gebeurtenissen in het spel plaats vind. :)

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 13-05-2025 11:42 ]

• Webgnome
@D4NG3R kun je iets meer uitleg geven over wat je bedoeld met je spoiler? Want ik heb zowel de serie als de lore niet heel scherp

Strava | AP | IP | AW

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Webgnome schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:46:
@D4NG3R kun je iets meer uitleg geven over wat je bedoeld met je spoiler? Want ik heb zowel de serie als de lore niet heel scherp
Ik houd het nog ff bij spoilers gezien het lore-junky speculatie is waar niet iedereen op zit te wachten, maar:

spoiler:
Aan het einde van S1 zie je in de credits dat New Vegas, de stad waar Wikipedia: Fallout: New Vegas en het 2e seizoen van de TV show plaatsvinden, uitgestorven en compleet vervallen lijkt te zijn. Terwijl het juist een zeer drukke stad is vol met neonlichten welke nooit slaapt.

In S1 is er van Shady Sands enkel een krater na een atoombom over, terwijl het de 1e stad is welke je in de 1e Fallout game tegen komt. Opgericht door Vault dwellers en de oorsprong/thuisbasis van de NCR, een van de grotere (al dan niet de grootste) nog actieve factions in het Fallout universum.

Aldus de lore in New Vegas (speelt zich af in 2282) bestaat Shady Sands nog, volgens de TV show is deze in 2283 opgeblazen.

Mijn angst is dat ze New Vegas en/of de NCR een vergelijkbare behandeling hebben gegeven en maar weinig gaan doen met alle lore uit het spel. Net zoals dat er weinig met de lore rondom Shady Sands is gedaan, lekker makkelijk ook om er omheen/overheen te schrijven als de stad/inwoners niet meer bestaan.. :')

Maar ja, dat zijn mijn aannames. We gaan het later dit jaar zien. :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 13-05-2025 12:26 ]

• Linksquest
  • Laatst online: 15-01 12:26

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
O nice, seizoen 1 was erg tof, kijk er al naar uit.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Webgnome
@D4NG3R thanks. De spoiler tags zijn zeker geen probleem op dit punt. Ik dacht al Shady sands, ik ben gestart bij Fallout 3 dus vandaar dat ik het niet kende. Ik neem het de schrijvers overigens niet kwalijk dat ze proberen zoveel mogelijk van de bestaande lore af te blijven ( goedschiks of kwaadschiks ). Kunnen ze namelijk ook niks 'fout' doen door bestaande lore te verprutsen.

Strava | AP | IP | AW

• Webgnome
Hebben jullie deze al gespot?

Strava | AP | IP | AW

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Daar gaan we weer, zin in. :)

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:01
Deze serie helemaal uit het oog verloren. Thanks voor het kicken :D
Ik ben benieuwd of het 2e seizoen weer net zo goed gaat zijn want seizoen 1 was geweldig.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

HYPE! ik heb hier zoo zin in he hahah

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:32
New Vegas! Veel herkenbare plekken/beelden, tof! :*)

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• Webgnome
Hen Vegas nooit gespeeld. Ben benieuwd wat het gaat worden.

Strava | AP | IP | AW

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik ben wel benieuwd wat nu de 'canon' ending van NV gaat worden, want:

spoiler:
We zien Caesars Legion, terwijl deze in elke ending van NV behalve die van de Legion zelf weggejaagd worden.

Anderzijds speelt de serie zich grofweg 15 jaar na NV uit.

Ik hoop heel erg dat we ook iets van de DLC's locaties/karakters/verhalen langs gaan zien komen, die van NV waren ontzettend sterk. :)

[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 20-08-2025 09:13 ]

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Season Two Trailer

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Direct weer zin in :D Seizoen 1 keek zo lekker weg

• Linksquest
  • Laatst online: 15-01 12:26

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Hier ook erg zin erin, straks even samen de trailer met mijn vrouw kijken :P

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:57

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
(jarig!)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rCTiAQb1hnHJcpgVc5VaO-FKVSo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JGIBry2e4nAokyjoBHOnuk1t.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-01 09:51
Ik heb de eerste aflevering van het tweede seizoen gezien. Bij het 'previously' had ik echt het idee dat ik maar de helft van het eerste seizoen gezien had of zo. Heel veel blijkbaar alweer vergeten. Maar eea kwam wel weer terug bij het zien daarvan en de eerste aflevering.
Maar ik ben wel een beetje vergeten waarom ik de serie volg. Ik weet niet of ik het nu wel zo goed vindt...
Komt misschien wel weer.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Truus01 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 17:48:
Ik heb de eerste aflevering van het tweede seizoen gezien. Bij het 'previously' had ik echt het idee dat ik maar de helft van het eerste seizoen gezien had of zo. Heel veel blijkbaar alweer vergeten. Maar eea kwam wel weer terug bij het zien daarvan en de eerste aflevering.
Maar ik ben wel een beetje vergeten waarom ik de serie volg. Ik weet niet of ik het nu wel zo goed vindt...
Komt misschien wel weer.
Was dat niet die AI bullshit misschien ? :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9h8-1Ep7BcJ80FWJT0YF0RViLXI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/VBwEqMIYtA9gwIbHOgMGZ8mg.png?f=user_large

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:29

Player1S

Probably out in the dark

Ricmaniac schreef op woensdag 17 december 2025 @ 21:42:
[...]

Was dat niet die AI bullshit misschien ? :P

[Afbeelding]
Dat verklaard waarom alles door elkaar zat en niet chronologisch 8)7

Verder vond ik het een hele sterke aflevering. Verbaas me eigenlijk wel hoe gory het is. Vind het positief hoor maar meer dat ze er mee weg komen.

Zat al gelijk leuke plottwist in deze aflevering.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Webgnome
@Player1S gory is toch een van de kenmerken van deze franchise?

Strava | AP | IP | AW

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Webgnome schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:40:
Ja maar je ziet het niet zo vaak in series of films van dit kaliber. Een Walking Dead of Game of Thrones had het ook minder dan dit.
De verbazing is meer dat ze het zo durven te vertonen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:20
Player1S schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:05:
[...]
Verder vond ik het een hele sterke aflevering. Verbaas me eigenlijk wel hoe gory het is. Vind het positief hoor maar meer dat ze er mee weg komen.
De gore en wansmaak (het genre, geen oordeel) doen me een beetje denken aan de scene met al het 'hakwerk' in Kill Bill.
Ik vind het lachwekkend (in positieve zin) hoezeer ze (in Fallout en in die filmscene) tegen dat cliché van grote hoeveelheden rode verf/ketchup leunen.

[ Voor 17% gewijzigd door Kapoen op 18-12-2025 10:26 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01:22

Fanta

FordPerformance™️

Webgnome schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:40:
Ik vond dat juist een beetje een nadeel van de serie, waarom moet het allemaal zo overdreven, voegt het echt zoveel toe? De hele setting en de characters zijn al over the top, waarom dan ook nog zo overdreven veel gore. Persoonlijk heb ik er niet eens zo heel veel moeite mee, maar het zorgt er wel voor dat ik de serie alleen moet kijken.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer

• Webgnome
@Fanta heb je de games gespeeld? Daar is het niet anders. Dit hoort nu eenmaal bij die franchise

[ Voor 48% gewijzigd door Webgnome op 18-12-2025 10:36 ]

Strava | AP | IP | AW

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Webgnome schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:36:
@Fanta heb je de games gespeeld? Daar is het niet anders. Dit hoort nu eenmaal bij die franchise
Precies. Dingen als
spoiler:
een headshot waarbij de kogel wordt gevolgd en een hoofd uit elkaar spettert, of het reverse pickpocketen van een handgranaat met een bloederig resultaat
zijn juist kenmerken van het spel/franchise.
Ik vond het juist leuk dat ze het erin hebben gedaan.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• sigmundfreund
Player1S schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:05:
[...]

Verbaas me eigenlijk wel hoe gory het is. Vind het positief hoor maar meer dat ze er mee weg komen.
Wederom, Bloody Mess perk genomen. Extra damage en lichaamsdelen vliegen er af ;)

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01:22

Fanta

FordPerformance™️

Webgnome schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:36:
Ik heb Fallout 4 behoorlijk grijs gespeeld, dus ik heb wel een redelijk gevoel bij de franchise. Ik zeg ook niet dat veel gore niet bij de franchise past, ik vraag me alleen af wat zoveel gore toevoegt in een televisieserie. Misschien beredeneer ik het teveel vanuit de ogen van iemand die niets met de franchise heeft, maar wel wil meekijken.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:56

Punkrocker

Mostly harmless

Kapoen schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:18:
[...]

Ik vind het lachwekkend (in positieve zin) hoezeer ze (in Fallout en in die filmscene) tegen dat cliché van grote hoeveelheden rode verf/ketchup leunen.
Dan raad ik Ash vs Evil Dead aan voor je. _/-\o_

"What do you get if you multiply six by nine..."

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:58

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Fanta schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:02:
[...]

Ik heb Fallout 4 behoorlijk grijs gespeeld, dus ik heb wel een redelijk gevoel bij de franchise. Ik zeg ook niet dat veel gore niet bij de franchise past, ik vraag me alleen af wat zoveel gore toevoegt in een televisieserie. Misschien beredeneer ik het teveel vanuit de ogen van iemand die niets met de franchise heeft, maar wel wil meekijken.
Waarom? Het is een onderdeel van de visuele visie. Het hoort bij het Fallout universum. Het zou just vreemd zijn als ze dat weg zouden laten. De zelfde reden als dat er maar een goede Wolverine film is, Logan.

Ninety percent of everything is crap.

• Slappyjoez
Voor degenen die een meer gedetailleerde recap willen zien (en even de tijd hebben) heeft de Fallout lore-koning Oxhorn een season 1 recap gemaakt:
Let op, de video bevat niet alleen informatie uit seizoen 1 van de serie maar ook veel achtergrond vanuit de games.

• Truus01
Slappyjoez schreef op donderdag 18 december 2025 @ 15:29:
Voor degenen die een meer gedetailleerde recap willen zien (en even de tijd hebben) heeft de Fallout lore-koning Oxhorn een season 1 recap gemaakt: [YouTube: Fallout Season 1 Recap: Watch This Before Season 2]

Let op, de video bevat niet alleen informatie uit seizoen 1 van de serie maar ook veel achtergrond vanuit de games.
'Even' bekeken. Goede video!

Ik heb nooit de games gespeeld, van gezien of van gehoord, dus die hele game-uitleg maakte het mij niet veel duidelijker (eerder verwarrender). OK, er zijn/waren dus fracties in bepaalde gebieden en die zijn er nog, of niet meer, maar waardoor precies is (nog) niet duidelijk. Nou, zoiets verwacht ik eigenlijk in elk soort toekomst dystopia wel.
Maar ik denk dat het voor degenen die wel die games kennen leuk is hoe het toch aan mekaar gelinkt is.

Ik had (gelukkig!) heel veel 'oh ja'-momenten. Dus blij dat ik deze samenvatting van S01 bekeken heb. En nu weet ik ook weer iets meer waarom ik in ieder geval dat hele seizoen gevolgd heb. En dat geeft me ook weer meer zin om dit seizoen te blijven volgen, in ieder geval zin in de volgende aflevering.

Dus bedankt voor het delen!

• Slappyjoez
Truus01 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 22:17:
[...]

'Even' bekeken. Goede video!

Ik heb nooit de games gespeeld, van gezien of van gehoord, dus die hele game-uitleg maakte het mij niet veel duidelijker (eerder verwarrender). OK, er zijn/waren dus fracties in bepaalde gebieden en die zijn er nog, of niet meer, maar waardoor precies is (nog) niet duidelijk. Nou, zoiets verwacht ik eigenlijk in elk soort toekomst dystopia wel.
Maar ik denk dat het voor degenen die wel die games kennen leuk is hoe het toch aan mekaar gelinkt is.

Ik had (gelukkig!) heel veel 'oh ja'-momenten. Dus blij dat ik deze samenvatting van S01 bekeken heb. En nu weet ik ook weer iets meer waarom ik in ieder geval dat hele seizoen gevolgd heb. En dat geeft me ook weer meer zin om dit seizoen te blijven volgen, in ieder geval zin in de volgende aflevering.

Dus bedankt voor het delen!
Geen dank, mooi om te lezen. Ik ben zelf fan sinds Fallout 3 en op een later moment nog wel eens Fallout 1 en 2 gespeeld. Enorm fan van de franchise echter sla ik in de spellen vaak de gedetailleerde informatie over. In de spellen is er enorm veel te lezen qua achtergrondinformatie als je daar de tijd voor wilt nemen, en de maker van het Youtube filmpje heeft daar enorm veel interessante filmpjes over. Die pakt een bepaald onderwerp of gebeurtenis en diept dat dan volledig uit.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Vandaag S2E2 gekeken.

Wow. Ik heb me opperbest vermaakt! d:)b
Je kunt idd wel zien, en beleven, dat de productie een kostbaar grapje was.

Mooie Plaatjes   

• Truus01
Ja, ik kon de tweede aflevering ook wel waarderen. En ik weet het niet zeker, maar de 'previously' is denk ik niet meer door AI gemaakt, want dit was goed te volgen.
Maar het heeft me echt veel gebracht om laatst die recap die @Slappyjoez gelinkt had te kijken.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Truus01 schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 21:37:
Ja, ik kon de tweede aflevering ook wel waarderen. En ik weet het niet zeker, maar de 'previously' is denk ik niet meer door AI gemaakt, want dit was goed te volgen.
Maar het heeft me echt veel gebracht om laatst die recap die @Slappyjoez gelinkt had te kijken.
Volgens mij ging dat alleen om de recap van het eerste seizoen en hebben ze die offline gehaald nadat bleek dat er niets van klopte.

• Webgnome
@ehtweak ik moet eerlijk bekennen dat ik deze aflevering eigenlijk niet heel erg sterk vond. Dat komt misschien ook omdat ik het character Maximus niet echt kan waarderen en daar ging het toch een heel eind om.
Zelf heb ik new vegas nooit gespeeld overigens dus veel dingen zijn voor mij nog een soort van onbekend.

Strava | AP | IP | AW

• Truus01
Webgnome schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 08:27:
Zelf heb ik new vegas nooit gespeeld overigens dus veel dingen zijn voor mij nog een soort van onbekend.
Lijkt je dat een nadeel?
Ik had nog nooit van Fallout gehoord voordat ik aan de serie begon. En eigenlijk pas laatst een beetje begon te beseffen hoe dat zit met die games. (En nog niet echt.)
Misschien is dat juist wel waarom ik blijf kijken, omdat alles nieuw voor me is en ik het interessant genoeg vind om te ontdekken hoe het zit, tijdens het kijken.
Misschien word ik het 'n keer moe, maar nog niet. Ik vind vooral de rode draad verhaallijn van Lucy en Ghoul (die samen ook eigenlijk overal wel een beetje mee te maken hebben) interessant genoeg (en leuk) om de serie te blijven volgen.

• Webgnome
Het is niet echt een nadeel denk ik. Al merk ik dat ik bij deel 1 heel veel 'oh ja' of 'zou dat er ook in zitten' momentjes had. Dat heb ik nu minder. Dat is niet perse nadelig natuurlijk. Kijken blijf ik toch wel want Fallout

Strava | AP | IP | AW

• Webgnome
En aflevering 3 gekeken. Twee dingen
  • Macaulay Culkin kan echt niet acteren
  • Vette aflevering weer

Strava | AP | IP | AW

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Webgnome schreef op woensdag 31 december 2025 @ 15:53:
Ik dacht al... waar ken ik dat babyface van? :+
Dank voor de hint.
En idd... geen porem.
• Vette aflevering weer
Dat zeker. d:)b

Mooie Plaatjes   

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ehtweak schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 12:28:
[...]

Ik dacht al... waar ken ik dat babyface van? :+
Ik had ook even zoiets van, waar ken ik hem ook alweer van, toen het kwartje viel herinnerde ik
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/3nYd-tKSM8UAAAAM/home-alone-faint.gif

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:20
Stop! Hammertime!

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-01 11:08

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Fallout op Prime voelt voor mij als een Wasteland zonder tanden…

Als fanatieke Fallout-gamer, iemand die met name Fallout: New Vegas, maar ook Fallout 1, 2, 3 en Fallout 4 niet alleen heeft gespeeld maar doorleefd, voelt de tv-serie Fallout als een gemiste kans. Niet omdat het er slecht uitziet, maar omdat het fundamenteel iets anders wil zijn dan wat Fallout altijd was.

De serie begrijpt Fallout als stijl, maar niet als ervaring.

Dat leidt tot stijl- en toonbreuk: van existentiële dreiging naar ironische lichtheid. De Fallout-games, met name New Vegas draaien om schaarste, morele spanning en de constante dreiging van verkeerde keuzes. Humor was er zeker, maar altijd zwart, cynisch en vaak pas grappig achteraf, wanneer de schade al was aangericht.

De serie kiest daarentegen voor een bijna voortdurende lichtheid. De protagonist wordt consequent neergezet als “grappig” en relativerend, zelfs in situaties die in de games juist ongemakkelijk, gewelddadig of ronduit traumatisch zouden zijn. Dit zorgt voor een toon die eerder aanvoelt als moderne streaming-satire dan als post-apocalyptische overleving.

Het resultaat: een wereld die veilig voelt. En Fallout hoort dat nooit te zijn.

De protagonist is hier geen survivor, maar een soort verkapte gids voor de serie. Dat de hoofdrolspeelster vrouwelijk is, is inhoudelijk irrelevant (hoewel het mij stoort aangezien het acteerwerk van haar belabberd is). Fallout liet spelers altijd hun eigen identiteit kiezen. Het probleem zit in haar positie binnen de wereld. Ze voelt niet als iemand die moet overleven, maar als iemand die door het verhaal wordt gedragen.

Wat ontbreekt is de zichtbare afhankelijkheid van stimpaks, rad-management (Rad-X, RadAway), scavenging als noodzaak en het gevoel dat één fout fataal kan zijn.

In de games ben jij kwetsbaar. In de serie lijkt ze dat alleen.

Factions als karikatuur?! Een van de grootste teleurstellingen zit in de behandeling van iconische facties.

Caesar’s Legion wordt neergezet als een bijna lollige curiositeit, terwijl deze factie in New Vegas juist angstaanjagend was door haar ideologische consequentie en brute wreedheid. Ze waren geen grap; ze waren een morele nachtmerrie.

De Brotherhood of Steel oogt visueel indrukwekkend, maar wordt eveneens verzacht door ironie en humor. Waar zij in de games vaak dogmatisch, bedreigend en onwrikbaar waren, voelen ze hier eerder als excentrieke cosplayers met machtige pakken.

Fallout-facties horen je te dwingen positie te kiezen. De serie laat je comfortabel toekijken.

De wereldopbouw is gefocust op decor in plaats van de plaats/plek. Iconische locaties (denk aan Primm of vergelijkbare nederzettingen) waren in de games klein, menselijk en tragisch. Ze vertelden verhalen zonder cutscenes, puur via omgeving en consequenties.

De serie kiest vooral voor nieuwe locaties en snelle voortgang. De wereld is er om het plot te dienen, niet andersom. Dat maakt het wasteland visueel rijk, maar emotioneel leeg.

Als Obsidian Entertainment deze serie had gemaakt, zou ze er fundamenteel anders uitzien. Langzamer tempo, met stilte en spanning. Humor die voortkomt uit wanhoop, niet uit timing. Een protagonist die fouten maakt en daar blijvend voor betaalt. Facties die moreel afstotelijk, maar logisch zijn. Afleveringen die draaien om keuzes zonder goede uitkomst en minder plotbescherming en meer consequentie.

Een Obsidian-versie van Fallout zou geen serie zijn die je “lekker wegkijkt”, maar eentje die schuurt. Die je soms ongemakkelijk maakt. Die je laat twijfelen of je de juiste kant hebt gekozen en je daarna geen kans geeft het terug te draaien.

Mijn eindbeoordeling: Fallout (Prime Video) is technisch verzorgd, visueel trouw en toegankelijk voor een breed publiek. Maar voor spelers die Fallout kennen als een harde, cynische en moreel complexe ervaring, voelt de serie als een wasteland zonder gevaar.

Niet slecht.
Maar wel tandeloos.

Steam || Diablo 3

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik denk ook niet dat de serie gemaakt is om de hardcore Fallout-speler te plezieren.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Truus01
Webgnome schreef op woensdag 31 december 2025 @ 15:53:
  • Vette aflevering weer
Eens! Ik heb laatst ook nog een interview met hem gezien (hij was bij Jimmy Kimmel). :X

• Truus01
l0n3w012ph schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 19:29:
Mijn eindbeoordeling: Fallout (Prime Video) is technisch verzorgd, visueel trouw en toegankelijk voor een breed publiek. Maar voor spelers die Fallout kennen als een harde, cynische en moreel complexe ervaring, voelt de serie als een wasteland zonder gevaar.
Gunner schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 19:38:
Ik denk ook niet dat de serie gemaakt is om de hardcore Fallout-speler te plezieren.
Dit.

Geen Fallout-speler en vind de serie leuk om te zien en volgen.
Als die echt zo distopisch zou zijn als @l0n3w012ph zou willen, zou het in een heel ander genre vallen. Horror? En ik denk dat veel minder mensen het interessant genoeg zouden vinden om te kijken. Zeker niet een breed publiek en nu wel (denk ik).

Wel ook eens dat ik niet echt het gevoel heb dat het allemaal zo onveilig is of dat Lucy ook maar iets gevaar loopt. Maar ik wist dus ook niet dat dat wel zou moeten. Op zich zou iets meer een gevoel van doom en gevaar wel goed passen.

(En heel misschien kijk ik wel, vanwege Dogmate (wacht, is het Dogmeat?!).)

• Webgnome
Truus01 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 20:00:
[...]

[...]
Geen Fallout-speler en vind de serie leuk om te zien en volgen...
eh, daar heb je het mis. Vind de Fallout games heel erg leuk, de ambiance etc en de serie is een welkome toevoeging aan het universum. Het is net zo anders dan, als ik de expert mag geloven, Fallout 3 t.o.v. Fallout 1 en 2. En toch zijn er mensen die Fallout 3 slecht vinden al heeft die er wel voor gezorgd dat de game serie weer bekend is geworden.

Dat het niet:
  • zo donker is als de games
  • zoveel lore bevat als de games
  • overal gevaar bevat als de games
is misschien wel waar, echter is dat voor een serie ook niet heel erg verrassend? Het zijn twee heel andere beesten. Het ene, de games, zijn voor een bepaald publiek gemaakt en elke uitbreiding is bedoelt voor liefhebbers. De serie daarentegen is gemaakt voor het grotere publiek want ja er moet ook gewoon geld ( kijkcijfers ) in het laadje komen. Dat doe je niet door alles 100% hetzelfde te doen als de games die een heel groot deel van de mogelijke kijkers nooit hebben gespeeld.

Voor mij een goed voorbeeld waarbij je dat fout doet is de World of Warcraft film. Die was zo ontzettend voor de fans gemaakt dat het een regelrechte flop is geworden ( ok ok, de effecten waren soms ook erg slecht ). Niemand buiten de World of Warcraft fanbase snapte er iets van of vond het echt heel erg tof. Je moest al tot je knieen in de lore zitten om dingen te begrijpen. Dat moet je als producent van dit soort producties NIET willen als je wil dat het een vervolg krijgt.

[ Voor 74% gewijzigd door Webgnome op 02-01-2026 22:04 ]

Strava | AP | IP | AW

• Truus01
Ik denk dat je mijn zin verkeerd begrijpt (het woordje 'en' gemist hebt), want ik probeerde te zeggen dat ik geen Fallout-speler ben en dat ik de TV-serie leuk vind.
Maar als je gelezen hebt dat 'geen Fallout-speler de serie leuk vindt', snap ik je reactie dat ik het mis zou hebben...

Want verder ben ik het met je eens, dat de serie gericht is op het grotere publiek.
En ook dat het vast twee andere beesten zijn.

[ Voor 56% gewijzigd door Truus01 op 02-01-2026 21:58 ]

• Webgnome
En wat vonden we van de laatste aflevering ( ep4 ). Het voelde voor mij als een typische voorbereiding voor iets groots.
spoiler:
Ik heb new vegas nooit gespeeld. Ik weet wel door youtube het eea over House en de mogelijke eindes van die game.
  • Echter lijkt House hier niet meer actief te zijn? Is er iets geks aan de hand. Waarschijnlijk speelt dit zich af na het einde waarbij House dood gaat?
  • Wat deed de deathclaw in Alaska Pre-war? OxHorn, dacht dat hij het was, had in een video al over dat DeathClaws voor de war al bestonden alleen nog in laboratoria.
  • Wat gaat er gebeuren met de Brotherhood. Ze zijn nu wel lekker op elkaar aan het schieten met van alles en nog wat. Is dit het einde van die arc? Zien we ze nog terug?
  • Hoe zal Ms OkiDoki reageren op de afkickverschijnselen?
  • En wat doet een Deathclaw op de strip?

[ Voor 4% gewijzigd door Webgnome op 08-01-2026 09:51 ]

Strava | AP | IP | AW

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik vond mevrouw OkiDoki weer heerlijk... in S2E4.

Die achteloze manier waarop er van alles aan gort geknald wordt.
Het leek The Boys wel. :+

Maar voor de rest... ik ken de games totaal niet...ben ik best wel in verwarring. WTF gebeurt er allemaal?!? 7(8)7 d:)b 8)7

Mooie Plaatjes   

• Webgnome
Zoek op YouTube de video van OxHorn die legt het eea goed uit 👍

Strava | AP | IP | AW

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik ken de games ook niet maar de schietles op medicatie was redelijk vermakelijk :Y

Hopelijk blijven ze in gedachten houden dat je als kijker ook een niet-gamer kan zijn, dan gaat het verder prima.

Dat zit wel Schnorr.

• Slappyjoez
"The Original" drug increases strength, reflexes, and raises the maximum health, with the disadvantage of being highly addictive.
Voor degenen die niet bekend zijn met de eigenschappen van de drugs Buffout. :Y)

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Een soort oxy's dus, maar dan zonder alle voordelen? :p

Dat zit wel Schnorr.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:17

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ik moet hier eigenlijk helemaal niet zijn, ik bewaar alle afleveringen even en ga dan eerst S1 ff herhalen en dan S2 er achteraan :) .

Fallout 4 speler hier overigens........duizenden uren in de Wasteland rondgelopen en alle facties/storylines gespeeld, wat een game _/-\o_

Ik kan gelukkig de serie prima "los" kijken van de game en ik vond S1 fantastisch d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Webgnome
Even een kleine spoiler. Wat mij tijdens de aflevering trouwens opviel en nu tijdens de herbespreking door OxHorn ook weer.
spoiler:
De scene tussen de twee overseers.
De achtergrond. Volgens mij maken ze voor de rotspartij gebruik van led schermen of iets vergelijkbaars ? Op een eerste gezicht lijkt het er heel goed / natuurlijk uit te zien. Echter als je naar de randen kijkt dan lijkt er diepte te missen. Of ben ik nu gek?

Strava | AP | IP | AW

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is er eigenlijk al bekend of er een seizoen 3 komt?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

anandus schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 09:38:
Is er eigenlijk al bekend of er een seizoen 3 komt?
quick google search says: yes

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01 16:32
Webgnome schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 08:16:
Even een kleine spoiler. Wat mij tijdens de aflevering trouwens opviel en nu tijdens de herbespreking door OxHorn ook weer.
spoiler:
De scene tussen de twee overseers.
De achtergrond. Volgens mij maken ze voor de rotspartij gebruik van led schermen of iets vergelijkbaars ? Op een eerste gezicht lijkt het er heel goed / natuurlijk uit te zien. Echter als je naar de randen kijkt dan lijkt er diepte te missen. Of ben ik nu gek?
Zou kunnen, sind de Mandalorian serie wordt dat volgens mij vaak gebruikt: Wikipedia: StageCraft

Hail to the king baby!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-01 13:37
Reactie op E4.
spoiler:
Ik begin het redelijk teleurstellend te vinden dat alle locaties die we kennen uit de games gewoon aan gort zijn.
En die ghoulificatie en subsequentie redelijk arbitraire uitroeien van de Kings vond ik ook een beetje onnodig.

Kan me toch niet van de indruk ontrekken dat dit Bethesda invloed is die er moeite mee heeft dat hun populairste Fallout game niet uit hun eigen stal komt en een eind aan die hele Vegas aftakking probeert te knopen hiermee.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Polderviking schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 12:47:
Reactie op E4.
spoiler:
Ik begin het redelijk teleurstellend te vinden dat alle locaties die we kennen uit de games gewoon aan gort zijn.
En die ghoulificatie en subsequentie redelijk arbitraire uitroeien van de Kings vond ik ook een beetje onnodig.

Kan me toch niet van de indruk ontrekken dat die Bethesda invloed is die er moeite mee heeft dat hun populairste Fallout game niet uit hun eigen stal komt en een eind aan die hele Vegas aftakking probeert te knopen hiermee.
spoiler:
De serie kijkt verder prima weg hoor, maar ik heb zeer zeker het gevoel dat er enige rancune jegens de niet-Bethesda games is.

Het voelt ook zo goedkoop 'opgelost':
"Die locatie uit de spellen (1, 2, NV) waar jij X en Y gedaan hebt en karakter(s) Z van kent? Ja dat is niet meer relevant, want die locaties bestaan niet meer en/of zijn uitgeroeid."
Dat was ook een beetje mijn angst na S1, en bleek dus correct te zijn:
D4NG3R schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:02:
spoiler:
Mijn angst is dat ze New Vegas en/of de NCR een vergelijkbare behandeling hebben gegeven en maar weinig gaan doen met alle lore uit het spel. Net zoals dat er weinig met de lore rondom Shady Sands is gedaan, lekker makkelijk ook om er omheen/overheen te schrijven als de stad/inwoners niet meer bestaan.. :')

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 09-01-2026 13:04 ]

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:07
Helaas in seizoen 1 gestopt tijdens de tweede aflevering. Ik heb het spel nooit gespeeld, maar ik vond er echt alles slecht aan.
Zoveel toevalligheden hoe ze elkaar ontmoeten bijvoorbeeld. Stoere soldaat die uit verveling uit de helikopter springt om te gaan schieten, maar meteen in paniek raakt als er iets gebeurd :X
Het gehuil van Maximus.
Helaas niks voor mij, had er wel zin in.

• Polderviking
D4NG3R schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 12:53:
[...]
spoiler:
De serie kijkt verder prima weg hoor, maar ik heb zeer zeker het gevoel dat er enige rancune jegens de niet-Bethesda games is.

Het voelt ook zo goedkoop 'opgelost':
"Die locatie uit de spellen (1, 2, NV) waar jij X en Y gedaan hebt en karakter(s) Z van kent? Ja dat is niet meer relevant, want die locaties bestaan niet meer en/of zijn uitgeroeid."
Vind het ook prima vermakelijk hoor.
Maar las gister ook een stuk over dat de showrunner kennelijk geroepen heeft dat het niet te doen is om de fans tevreden te stellen, vermoedelijk naar wat luider wordende kritieken, maar dat vind ik met dit soort keuze's best verklaarbaar, en een beetje makkelijk om kritiek mee weg te wuiven.
spoiler:
Je kan niet herhaaldelijk mensen blij maken met "kijk eens welke mooie locatie uit de game we gaan bezoeken!" en er dan 4 afleveringen doen om er te komen, en dan aankomen met "oh plottwist, alles is kapot!" zonder dat mensen daar op reageren.

Vooral bij die ghouls, dat konden compleet willekeurige ghouls zijn, dat zou niks aan die scene veranderen, zeker niet voor mensen die de games niet kennen, maar door dat toch even de Kings te maken voelt het echt een beetje als een por richting fans van NV.

• Webgnome
We zijn nog maar 1 aflevering bij Vegas aangekomen he. Dus we weten nog niet wat er precies is gebeurd,
spoiler:
waarom de kings ghouls zijn geworden, waarom er een deathclaw zit etc.
Dit speelt zich duidelijk af NA de games. Dan kun je niet verwachten dat alles hetzelfde is gebleven?. Zeker niet in een wereld waarin iedereen elkaar naar het leven staat

Strava | AP | IP | AW

• NitroX infinity
  • Nu online
Zie de serie gewoon als losstaand van de games maar wel met een knipoog er naar toe; multiverse. Dat geldt voor alle series trouwens, kijkt een stuk leuker als je je niet hoeft te ergeren aan inconsistenties.

[ Voor 3% gewijzigd door NitroX infinity op 09-01-2026 14:58 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

NitroX infinity schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 14:57:
Zie de serie gewoon als losstaand van de games maar wel met een knipoog er naar toe; multiverse. Dat geldt voor alle series trouwens, kijkt een stuk leuker als je je niet hoeft te ergeren aan inconsistenties.
Ja maar het is toch hip om elk klein detail te analyseren en daar vervolgens over te klagen? 8)7

• Polderviking
NitroX infinity schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 14:57:
Ben ik prima toe in staat hoor, maar het helpt dan niet dat Todd Howard constant blijft benadrukken dat we dit allemaal zeker wel in dezelfde continuiteit moeten zien en dus zo gerelateerde kritiek over zich afroepen.
Webgnome schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 14:02:
We zijn nog maar 1 aflevering bij Vegas aangekomen he. Dus we weten nog niet wat er precies is gebeurd,
spoiler:
waarom de kings ghouls zijn geworden, waarom er een deathclaw zit etc.
Dit speelt zich duidelijk af NA de games. Dan kun je niet verwachten dat alles hetzelfde is gebleven?. Zeker niet in een wereld waarin iedereen elkaar naar het leven staat
Probleem is natuurlijk niet dat het niet hetzelfde is.
Mijn kritiek in deze is dat het een vrije luie manier vind van omgaan met wat je allemaal in de games doet.
Misschien is dat omdat ze dan voor New Vegas weg kunnen blijven van het kiezen van een "canon einde", maar ze kwamen ook met de Prydwen over de brug, dus dat wat ze in de show doen kan conflicteren met wat je als speler hebt gedaan lijken ze niet héél nerveus voor.

[ Voor 50% gewijzigd door Polderviking op 09-01-2026 15:35 ]

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
wat vinden jullie van de karakter die maximus speelt? wat een mis-cast, erg ondermaats haalt het niveau naar beneden en mist een flink stuk charisma voor die rol.

[ Voor 23% gewijzigd door Farabi op 14-01-2026 16:58 ]

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:07
Farabi schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 16:57:
wat vinden jullie van de karakter die maximus speelt? wat een mis-cast, erg ondermaats haalt het niveau naar beneden en mist een flink stuk charisma voor die rol.
Voor mij de reden om te stoppen met kijken.

• Slappyjoez
spoiler:
Ik had stiekem op meer confrontatie-actie gehoopt met de Deathclaw(s). Vond dit vrij mager. Verder wel grappig te zien hoe de scene met de brein-chip dit keer niet leidde tot een bloedige massa. Blijft wel vermakelijk om te kijken maar jammer om te zien dat er naar mijn idee zo weinig wordt gedaan met de hoeveelheid aan bestaande lore, locaties en karakters/factions.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@Slappyjoez misschien even de [spoiler][/spoiler] tags gebruiken als we het inhoudelijk over een aflevering van nog geen dag oud hebben. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door D4NG3R op 15-01-2026 09:06 ]

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:43
Ik ben het wel met je eens ja. Ik heb weinig te klagen over hoe de serie is opgezet, maar de invulling van deze rol is matig. Zouteloos en weinig toevoegend.

UNOX: The worst operating system

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De acteur van Maximus vind ik so-so, ik stoor mij vooral aan hoe de brotherhood überhaupt wordt geschetst in de serie.
spoiler:
Ze houden er in de games aparte gedachtengangen op aan, maar in de serie zijn ze gewoon letterlijk achterlijk. Alle chapters en vrijwel alle personages lijken van die stereotype 'jock' figuren te zijn welke alleen maar aan geweld denken. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 15-01-2026 09:04 ]

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Slappyjoez schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 08:52:
spoiler:
Ik had stiekem op meer confrontatie-actie gehoopt met de Deathclaw(s). Vond dit vrij mager. Verder wel grappig te zien hoe de scene met de brein-chip dit keer niet leidde tot een bloedige massa.
Blijft wel vermakelijk om te kijken maar jammer om te zien dat er naar mijn idee zo weinig wordt gedaan met de hoeveelheid aan bestaande lore, locaties en karakters/factions.
Graag bij zulke reacties de [ spoiler] tags gebruiken :P mijn eigen fout om een topic te openen als ik niet bij ben met de show maargoed :P

• Slappyjoez
Ricmaniac schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 09:06:
[...]

Graag bij zulke reacties de [ spoiler] tags gebruiken :P mijn eigen fout om een topic te openen als ik niet bij ben met de show maargoed :P
Snap ik, aangepast. :X

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Eigenlijk prima.
Komt over als een 'sulletje'. Zeker als je z'n gezichtsuitdrukkingen ziet.
Maar ondertussen doet 'ie wel significante dingen in het verhaal.

Is dat wellicht nou precies de bedoeling van de scriptschrijvers?

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou, na de aflevering van vandaag is mevrouw OkiDoki niet meer OkiDoki... :+

Ik vond het weer een prima aflevering. Duidelijk de opmaat naar een nog grotere onthulling.

Mooie Plaatjes   

• NitroX infinity
  • Nu online
Twee dingen die me opvielen mbt eventueel canon ending van NV;
spoiler:
1) Dus die deathclaws kwamen uit Quarry Junction. Dan is de courier daar waarschijnlijk dus niet langs geweest. Ook niet achteraf.

2) Geen securitron leger op de strip om de deathclaws te weerstaan. Dus ook niet naar de bunker onder Caesar's fort geweest?

Pagina: 1 2 3 Laatste