Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:02

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-05 11:33

Linksquest

[Serie] Fallout
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J-cUcNbfYvdS2ieDvAFkCQUy2VI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DvowpCNv4RLE36dILZwZ65IP.png?f=user_large
Release-datum: 11-04-2024
Aantal Seizoenen: 1 seizoen (2de Seizoen aangekondigd)
Aantal afleveringen seizoen 1: 8 afleveringen

Fallout is gebaseerd op een van de bekendste videogames van de afgelopen jaren. De serie gaat over de verdeeldheid tussen de mensen die iets bezitten en zij die niets hebben. En dat is belangrijk in een wereld waar er bijna niets meer is.

200 jaar na de apocalyps keren de vriendelijke bewoners van de luxe schuilkelders gedwongen terug naar het door straling verwoeste landschap dat hun voorouders achterlieten. Ze zijn verbijsterd wanneer ze een ongelofelijk complexe, verrassend eigenaardige en zeer gewelddadige wereld ontdekken.

Ella Purnell speelt "Lucy"
Lucy is een optimistische Vault Dweller met een all-American can-do geest. Haar vredelievende en idealistische aard wordt op de proef gesteld wanneer mensen haar dierbaren kwaad doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fN0h63iGwUe9EbXsP_5VO43lSBw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3cnsHsAApdHxJsVscWRXdqPK.png?f=user_large

Aaron Moten speelt "Maximus".
Een jonge soldaat verbergt zijn tragische verleden terwijl hij dient in een militaristische factie genaamd Brotherhood of Steel. Hij gelooft in de nobelheid van de missie van de Brotherhood om orde en rust te brengen in het Wasteland en zal alles doen om hun doelen te bereiken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rPM_qaI7KKrBIgMTdKDRn-5h4bo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DXF8ghNvlEVtMLuiH5cnUTe8.png?f=user_large

Walton Goggins speelt "The Ghoul".
The Ghoul overleeft de woestenij als premiejager. Hij is pragmatisch, meedogenloos en verbergt een mysterieus verleden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJFQGEw3zFoWqvjo-xszBt-ElZQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eY7YtkZvfNVys8TfVYihGnPF.png?f=user_large

Kyle MacLachlan speelt "Opzichter Hank".
Hank is de opzichter van kluis 33 en de vader van Lucy. Hij wil de wereld graag ten goede veranderen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9L3wg8rxfWES0sxXrPXDYNfGU38=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iYcTHekfERAgsptIswBu9hEe.png?f=user_large

CX404
CX404 zal in de serie te zien zijn als metgezel die door de post-apocalyptische wereld navigeert. Hoewel we nog niet te veel kunnen zeggen, weten we dat veel hondenliefhebbende fans van Fallout enthousiast zullen zijn om dit personage in de serie te zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JiJV8kkro3-Q-mB2cDz0iDl2s34=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LQJTTqCoSNIvmB7iGuQ27Szm.png?f=user_large

Wil je Mede-auteur worden? Doe gerust een berichtje..
^ Naar boven ^

[ Voor 58% gewijzigd door G_Dragon op 13-05-2025 11:06 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:05
Ken de naam, en het fallout poppetje, maar meer niet. Ben benieuwd naar de serie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:43

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik heb de games grijs gespeeld (met name de eerste, isometrische delen + New Vegas). Voornamelijk om de dialoog en keuzes die je kan maken. Nuke je een stad wel of niet, ben je good of evil, looten, etc. Passief voor de tv een verhaal volgen in de fallout setting zal mij persoonlijk waarschijnlijk teleurstellen.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

https://youtu.be/HEvaZQIT54o
Deze game is zo'n beetje de laatste die ik samen met mijn zoon speelde. Hierna kwam voornamelijk Fifa en dat speel je niet me je ouwe, dus toen ik zag dat de serie eraan kwam, moest ik meteen hieraan denken.

Dubbel liggen om geen reden _O-

Heerlijke nostalgie en met de woorden van Ma Flodder; Leuk zo'n feestje, maar het geeft altijd zo'n rommel, hè "Ze groeien zo snel, hè" O+

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Fallout helemaal grijs gespeeld en dan vooral new vegas. Ik vraag me af wat voor verhaallijn ze erin gaan gooien. Als het alleen gaat over bewoners van luxe schuilkelders die in een nieuwe wereld terecht komen, dan heb ik weinig hoop op een goede serie.

Als het absurde, de humor, de wapens en een aantal grote storylines eruit gehouden worden, waar moet het dan over gaan?

Visueel ziet het er top uit maar totaal onduidelijk welk verhaal we gaan zien.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik denk yes de serie gaat dan eindelijk beginnen!

Lees ik verder
Release-datum: 12-04-2024
-O-

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkeizer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22-05 13:26
Beb benieuwd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:47

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-05 22:15
sh4d0wman schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:38:
Ik heb de games grijs gespeeld (met name de eerste, isometrische delen + New Vegas). Voornamelijk om de dialoog en keuzes die je kan maken. Nuke je een stad wel of niet, ben je good of evil, looten, etc. Passief voor de tv een verhaal volgen in de fallout setting zal mij persoonlijk waarschijnlijk teleurstellen.
Dit is eigenlijk bijna altijd het probleem met het verfilmen van RPG's. "Ja, maar de hoofdrolspeler is niet mij. Het maakt andere keuzes". Dat heb je veel minder bij b.v. een lineaire shooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Heh. Net nu ik op het punt sta Prime weer op te zeggen zie ik dit topic. Na The Last of Us op Max ben ik ook wel benieuwd naar deze serie. Toch maar even wachten met opzeggen dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ziet er leuk uit, moet ik zeggen. Krijg er een aardig Fallout-gevoel bij :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Laatst online: 22-05 15:30

Nikeo

Jawelles

Ik had 1% hoop op een rauwe fallout. Maar ik wist eigenlijk wel dat het fallout 4-achtig zou worden. Niks voor mij vrees ik. Lijkt me allemaal wat flauw. Maar ik ga het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ziet er goed uit!!!!! _/-\o_
Ik heb er ontzettend veel zin in, ik zat al mee te zingen met ''I Don't Want to Set the World on Fire'' :D
Hopelijk word dit een groot succes!

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 08-03-2024 08:52 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:55

D4NG3R

kiwi

:)

De trailer valt mij niet tegen, al vind ik het wel een gemis dat de ghoul niet klinkt alsof hij heel z'n leven een pakje per dag heeft zitten roken. (en nogal smooth is) :P

Ik hoop oprecht dat deze serie niet zo tegen gaat vallen als Halo en in mindere mate Witcher.. Vooral de Halo serie spuugt gewoon in het gezicht van fans en snapt het bronmateriaal compleet niet. :|

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 08-03-2024 08:59 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

D4NG3R schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:55:
De trailer valt mij niet tegen, al vind ik het wel een gemis dat de ghoul niet klinkt alsof hij heel z'n leven een pakje per dag heeft zitten roken. (en nogal smooth is) :P

Ik hoop oprecht dat deze serie niet zo tegen gaat vallen als Halo en in mindere mate Witcher.. Vooral de Halo serie spuugt gewoon in het gezicht van fans en snapt het bronmateriaal compleet niet. :|
Ja zoals de witcher vrees ik dus ook. Seizoen 1 was bomme hard en toen kwam de afwijken van verhaal zoals we het kennen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:42

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nikeo schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:45:
Ik had 1% hoop op een rauwe fallout. Maar ik wist eigenlijk wel dat het fallout 4-achtig zou worden. Niks voor mij vrees ik. Lijkt me allemaal wat flauw. Maar ik ga het proberen
Ik ook, maar als die-hard fan ga ik het gewoon kijken.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20:47
Ben erg benieuwd of ze nog bepaalde spelelementen zoals Perks en VATS kunnen integreren in de serie. Ik kijk erg uit naar de Wasteland setting.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 10:13
Ben ook benieuwd naar deze serie, de trailer ziet er goed uit!

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-05 12:05
Speler van het 1e uur hier, in de 90ies de oude games (inclusief Fallout tactics) gespeeld en daarna alles behalve Fallout76(die online variant) . Nu PC gamer in ruste, maar daar zou bij Civ6 of Fallout 5 verandering in kunnen komen...

Ik zie op social media diverse berichten die suggereren dat mensen hem al gezien hebben.. maar volgens mijn info pas in april op amazon prime te kijken?

Ik hoop uiteraard op de sfeer van het orgineel, maar dat zal wel te duister zijn voor het grote publiek..

[ Voor 7% gewijzigd door _Anvil_ op 14-03-2024 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
_Anvil_ schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:18:
Ik zie op social media diverse berichten die suggereren dat mensen hem al gezien hebben.. maar volgens mijn info pas in april op amazon prime te kijken?
Ja, vziw is het pas in april te bekijken

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
Misschien journalisten die een preview hebben gekregen om er alvast artikelen over te schrijven? Dat gebeurt toch wel eens?

Hail to the king baby!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Vind hem er niet verkeerd uitzien, heb er wel zin in om deze te kijken.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:08
Het moment komt steeds dichterbij. Wat ik bij deze serie heel erg gevoel heb is dat deze heel erg goed kan worden of ontzettend slecht. Het Fallout universum is enorm ( maar niet heel complex ). Ik hoop dat ze er een nieuw verhaal in kunnen plaatsen dat niet lijkt op een van de andere verhalen binnen de franchise. Dat het een vault dweller is die er op uit trekt stemt mij al een beetje ongerust. Immers dat is een concept dat we eerder hebben gezien. Het zou mooi zijn als en het van een andere kant bekijkt. Of dat men nu eens werk maakt van wat er nu in de rest van de wereld is gebeurd ipv. alleen in de USA.

We gaan het zien. Nog een klein weekje wachten

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JoQdk_f_2tGmQUUuICRlbjAaRwk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z7nbwJvU6fIDphvc0UUET7wC.jpg?f=fotoalbum_large

Dag eerder!

[ Voor 24% gewijzigd door G_Dragon op 09-04-2024 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
O nice, zit vanaf donderdag toch 2 weken thuis, iets om te kijken 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:42

Robtimus

me Robtimus no like you

Ga er maar niet vanuit dat alle afleveringen tegelijk uitkomen, Prime heeft net zoals Disney de neiging om elke week een aflevering toe te voegen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Als ik het goed heb vandaag aflevering 1, en morgen of overmorgen (even onduidelijk met de tijd zone) volgend de andere 7, in totaal zouden het 8 afleveringen zijn.

Bron: https://www.gameinformer....-dropping-one-day-earlier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
Linksquest schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:00:
Als ik het goed heb vandaag aflevering 1, en morgen of overmorgen (even onduidelijk met de tijd zone) volgend de andere 7, in totaal zouden het 8 afleveringen zijn.

Bron: https://www.gameinformer....-dropping-one-day-earlier
April 10 at 6 p.m. PT/9 p.m. ET.
Dat is voor ons dus nog steeds op 11 april, om 3 uur 's nachts, aangezien ik morgen werken moet ga ik daar niet voor opblijven :'( :+

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Nee dat snap ik, maar als je in het weekend lekker wilt kijken, kun je wel doorkijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:51
https://www.ign.com/artic...SeKV2EaRMRVB60a1IYE4LXAwQ
'' A bright and funny apocalypse filled with dark punchlines and bursts of ultra-violence, Fallout stands up there with The Last of Us among the best game adaptations ever made. Brilliantly constructed, its three distinct leads travel through cleverly linked storylines that build to a fantastic finale. Along the way, there’s a megaton of treats for long-term fans thanks to immaculate production design and attention to detail, but never at the expense of making this an ideal starting point for the uninitiated. It’s another special effort from Jonathan Nolan and Lisa Joy, and easily earns a big thumbs up.''
9/10

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSCcd0fo2iDBVPBduZksldM4-I8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vnaK1tnlB1eLNKu4y4DzAY4N.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Tomski1986 op 10-04-2024 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik kan niet wachten, heb ik komende dagen wat te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 22:56
Engadget is ook erg positief. Weer een nieuwe afkorting geleerd... V.A.T.S. (a very awesome TV show)

https://www.engadget.com/...me-tv-show-130039789.html

"But most importantly, just like HBO’s The Last of Us, Fallout is more than just a video game adaptation. It’s a really good show in its own right – an apocalyptically good one at that."

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Morgen de eerste aflevering eens kijken, na de eerste reviews is de hype bij mij wel enorm groot geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Robtimus schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:13:
Ga er maar niet vanuit dat alle afleveringen tegelijk uitkomen, Prime heeft net zoals Disney de neiging om elke week een aflevering toe te voegen.
Volgens mij staat wel alles er in 1x op.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
Gunner schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:12:
[...]

Volgens mij staat wel alles er in 1x op.
Yep ik zie 8 afleveringen in Prime. Dat wordt bingen komend weekend 8)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:02
Zojuist even de eerste 7 minuten gekeken van aflevering 1. Pfoe, dat begint al lekker hoor. Zit er meteen goed in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomski1986
https://www.theguardian.c...solute-blast-of-a-tv-show

(review met SPOILERS)

[ Voor 10% gewijzigd door Tomski1986 op 11-04-2024 13:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Even een heads-up, hier zitten HEEL veel spoilers in over de eerste aflevering!
Ik had nog niets gezien en weet nu dus meer dan ik wilde weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:01
Vanaf aflevering 2 heb ik continue de gedachte: “waar zit ik in godsnaam naar de kijken?”. CGI is ook echt niet best

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomski1986
hotymoty schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:35:
Vanaf aflevering 2 heb ik continue de gedachte: “waar zit ik in godsnaam naar de kijken?”. CGI is ook echt niet best
Dan is het gewoon jouw ding niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
hotymoty schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:35:
Heb je de Fallout-games gespeeld?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixxie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 15:52
Ziet er juist erg goed uit, vooral de game gerelateerde karakters en de omgeving.
En...het kan inderdaad niet jou ding zijn 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-05 11:03
Helaas, niet mijn kopje thee. Na 2,5 afleveringen afgehaakt (voor nu in ieder geval)

De fan service (Fallout 3 en 4) is wel op en top aanwezig, maar daarmee ook Bethesda niveau van verhaal/diepgang wat niet slecht hoeft te zijn... (verhaal van the last of us is ook flinterdun)

Soms hoor ik vrienden wel eens zeggen. 'verstand op nul en kijken maar.... ik vind het verhaal en de personages te saai daarvoor, en sommige dingen onsamenhangend en te oppervlakkig. Het kan mij niet echt meeslepen in de suspension of disbelief (wat is het Nederlandse woord hiervoor?).
Sommige scenes met vergezichten komt de wasteland heel even tot leven, maar de scenes waarin dialoog of actie plaatsvindt, vaak niet. In deze scenes oogt het voor mij teveel als een film set en dat haalt mij verder uit verhaal. Het klopt voor mijn gevoel niet .
Een uitzondering is de wereld pre-fallout en de scenes in de vault..

In vergelijking daarmee, hoe bizar de wereld van The Boys ook is, ik geloof in die wereld, de gebeurtenissen en de personages. Hetzelfde geldt voor Mad Max, (cult of the V8). Of misschien een beter voorbeeld The Last of Us.

Doet de serie dan helemaal niets goed? De over top gore is zeker aanwezig, (al komt het op mij soms wat te geforceerd over).

Misschien had ik toch te hoge verwachtingen van de regisseur, die bekend staat als de schrijver van Westworld (en schijnbaar ook Interstellar, The Prestige en Memento).

En toch ondanks mijn negatieve ervaring, hoop ik dat anderen fallout fans met veel plezier naar kijken..

[ Voor 27% gewijzigd door seez op 11-04-2024 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:01
fixxie schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:03:
Ziet er juist erg goed uit, vooral de game gerelateerde karakters en de omgeving.
En...het kan inderdaad niet jou ding zijn 😉
Ze hebben de game wel goed vertaald, dat wel. Sfeertje is ook erg goed gelukt. Maar die cgi met de ridderpak, kom op zeg. Dat is echt bizar slecht gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
2 afleveringen gekeken en echt een hele toffe serie tot nu toe.
Ze hebben het Fallout sfeertje uitstekend nagemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 19:54

Honesty

kattenneus!

Ben nu eind aflevering 1 en vind het ook wel wat hebben, wel het spel gespeeld dus de sfeer bevalt me wel.
In ieder geval beter dan de bitcoin King.

Festina lente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-05 09:21
Als groot fan van de games hou ik altijd mijn hart vast als zo'n serie aangekondigd wordt. Ik vond de trailer veelbelovend maar wilde mezelf niet teveel hypen om teleurstelling te voorkomen.

Nu ben ik halverwege aflevering 3 en wat zit ik te genieten! Ik vind dat ze de sfeer, de humor, de gore echt geweldig neerzetten. En de "details", zoals een locatie instellen op de Pip-Boy, top.
seez schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:03:
[...]. ik vind het verhaal en de personages te saai daarvoor, en sommige dingen onsamenhangend en te oppervlakkig. Het kan mij niet echt meeslepen in de suspension of disbelief (wat is het Nederlandse woord hiervoor?).
Sommige scenes met vergezichten komt de wasteland heel even tot leven, maar de scenes waarin dialoog of actie plaatsvindt, vaak niet.
En hier kan ik ook wel inkomen. Sommige scenes ogen wat goedkoop, of "te gemaakt". Maar als fanboy, en door de humor, kan ik me er niet aan storen.

Edit:
Ik vind wel dat sommige props er erg nep uitzien. Zo zijn er stukjes waarin het Brotherhood of steel armor er super lichtgewicht uitziet (plastic), dat handzaag-mes leek wel van plastic en zo zijn er nog wel wat dingetjes

[ Voor 10% gewijzigd door pimskie op 11-04-2024 20:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 10:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Moet zeggen dat ze de sfeer goed te pakken hebben, objecten, style, heel erg fallout-ish gemaakt.

Hele opbouw van Maximus in BoS beetje 'raar' (alsof hij opeens 2nd best is), maar die T60s zien er bijzonder goed uit :D Verhaal ben ik nog niet over uit of dit interessant gaat worden, maar lore-technisch hebben ze mijn 'fanspot' al goed geraakt (tegenstelling tot bv Borderlands).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Heb net eerste aflevering gehad en dit smaakt zeker naar meer

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De eerste twee afleveringen achter de rug, even in het kort: éh.
spoiler:
+ Bloederig
+ Lomp
- Veel te groen
- Veel te steriel

De serie doet mij tot dusver meer denken aan de werelden van Wikipedia: Rage (video game), Mad Max en Waterworld... Natuurlijk hebben die vergelijkbare post-apocalyptische settings, maar ik vind dat de serie op wat outfits na eigenlijk maar weinig uitgesproken 'Fallout' is.. :/

Ik ben als Fallout fan blij dat ik de verwachtingen laag heb gehouden. Het stelt (nog) niet compleet teleur zoals dat de serie van Halo en de latere afleveringen van Witcher deden, maar ik hoop dat de overige 6 afleveringen beter vallen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:21

DeTeraarist

#Boots2Asses

Zit nu op aflevering twee, de muziek is in ieder geval dikke prima!

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
D4NG3R schreef op donderdag 11 april 2024 @ 20:17:
De eerste twee afleveringen achter de rug, even in het kort: éh.
spoiler:
+ Bloederig
+ Lomp
- Veel te groen
- Veel te steriel

De serie doet mij tot dusver meer denken aan de werelden van Wikipedia: Rage (video game), Mad Max en Waterworld... Natuurlijk hebben die vergelijkbare post-apocalyptische settings, maar ik vind dat de serie op wat outfits na eigenlijk maar weinig uitgesproken 'Fallout' is.. :/

Ik ben als Fallout fan blij dat ik de verwachtingen laag heb gehouden. Het stelt (nog) niet compleet teleur zoals dat de serie van Halo en de latere afleveringen van Witcher deden, maar ik hoop dat de overige 6 afleveringen beter vallen. :)
spoiler:
Ben het toch niet met je eens. De wereld ademt juist fallout. Ja het is wat groener (2 scènes) maar denk je nu echt dat het alleen maar woestijn is na een nucl. Oorlog. Kijk even naar Chernobyl en zie dat dat niet klopt

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
DeTeraarist schreef op donderdag 11 april 2024 @ 20:47:
Ik heb nu ook twee afleveringen gezien en ook als je niet heel diep in de games zit, geweldige serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Webgnome schreef op donderdag 11 april 2024 @ 21:16:
spoiler:
Ja het is wat groener (2 scènes) maar denk je nu echt dat het alleen maar woestijn is na een nucl. Oorlog. Kijk even naar Chernobyl en zie dat dat niet klopt
spoiler:
De serie speelt zich af in Californië, om precies te zijn om en nabij LA. In het FO universum een van de zwaarst getroffen locaties tijdens de oorlog door de grote aanwezigheid van militaire basissen, en een van de drogere staten met veel woestijnen. ;)

Begrijp mij niet verkeerd; genoeg groen te vinden in CA, maar het past helaas niet echt in het plaatje wat de games en lore tot dusver hebben geschetst van vrijwel de gehele zuid-westelijke kust.

Is dat oneerlijk aangezien Bethesda de originele lore/games niet geschreven noch gemaakt heeft, en de serie meer richt op spelers/fans van FO4 en 76? Wellicht, maar scenes nog groener dan Fallout 76 had ik persoonlijk niet verwacht. Tenzij ze later ergens een keer op een G.E.C.K of vage Vault stuiten. :D

Geeft verder ook niet, m'n verwachtingen hield ik met opzet vrij laag. Ik ben allang blij dat het geen absolute teleurstelling is zoals de Halo serie.. :')

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 11-04-2024 22:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ben ik blij dat ik dat soort games, of überhaupt games, nooit speel.

Dus ik ben er gewoon naar gaan kijken vanavond. En heb er nu 2 afleveringen opzitten.

Heerlijk gewoon. Weer eens wat anders, ik blijf me verbazen met wat ze nou weer verzonnen hebben. Je weet van gekkigheid gewoon niet waar je moet kijken.
Ach, en dat af en toe het bloed van je scherm druipt, who cares. :+

Maar gewoon alle figuren/personages, de idioterie, het landschap, etc, etc.
Whatever studio setting en/of cgi, het komt imho voldoende geloofwaardig over.

En van de ene humoristische kwinkslag naar de andere, hoppa, weer een paar (lichaams)onderdelen die in de rondte vliegen. Mij om 't even. Ik vind het gewoon vermakelijk. d:)b

't Is trouwens wel een nadeel hoor, dat alle afleveringen nu online staan. Nu moet ik ze ook allemaal gaan zien en geen verplichte wachttijd tussen twee afleveringen. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 11-04-2024 22:53 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
D4NG3R schreef op donderdag 11 april 2024 @ 22:11:
[...]

spoiler:
De serie speelt zich af in Californië, om precies te zijn om en nabij LA. In het FO universum een van de zwaarst getroffen locaties tijdens de oorlog door de grote aanwezigheid van militaire basissen, en een van de drogere staten met veel woestijnen. ;)

Begrijp mij niet verkeerd; genoeg groen te vinden in CA, maar het past helaas niet echt in het plaatje wat de games en lore tot dusver hebben geschetst van vrijwel de gehele zuid-westelijke kust.

Is dat oneerlijk aangezien Bethesda de originele lore/games niet geschreven noch gemaakt heeft, en de serie meer richt op spelers/fans van FO4 en 76? Wellicht, maar scenes nog groener dan Fallout 76 had ik persoonlijk niet verwacht. Tenzij ze later ergens een keer op een G.E.C.K of vage Vault stuiten. :D

Geeft verder ook niet, m'n verwachtingen hield ik met opzet vrij laag. Ik ben allang blij dat het geen absolute teleurstelling is zoals de Halo serie.. :')
spoiler:
ah dat wist ik niet. Zelf ben ik niet zo'n lore junkie en weet dit dus niet. Dat verklaard ook wel het verschil in zienswijze dus. Vind tot nu toe de referenties etc die ik herken goed uitgewerkt. Ben benieuwd of we super mutants gaan zien

update: Heb nog even in de auto na zitten denken over wat ik allemaal gezien heb en de vele referenties zijn echt heel tof gedaan
  • Jongetje dat uit een koelkast komt als verkapte bescherming voor de blast
  • De klok in het huisje waar de twee skeletten liggen die 'Optie d' hebben genomen
  • De overdreven ' niks aan de hand, slaap maar verder' attitude op het kinderfeestje
  • De referentie in aflevering drie waarbij een schrijver is ontslagen want te communistisch
  • De kleding van de raiders tijdens de slachtpartij in vault 33
  • De raiders die de power armor willen jatten
  • De power armor! Die is echt overtuigend gemaakt. Al kun je soms zien dat het echt gewoon waarschijnlijk iets van rubber is maar dat mag de pret niet drukken
  • het gevecht met die 'beer' ( Weet ff de in game naam niet meer ) en Titus. Dat is echt zoals het mij ook wel eens overkomen is. Power Armor is leuk maar geeft je nog geen zekerheid van overwinning

[ Voor 27% gewijzigd door Webgnome op 12-04-2024 07:45 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Gister de eerste aflevering gezien en die was goooeeddd, wauw! :o

Binnenkort de tweede aflevering maar gaan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-05 08:24

sjaool

Every life should have 9 cats

DeTeraarist schreef op donderdag 11 april 2024 @ 20:47:
Ramin Djawadi, jazeker, de man achter de muziek van Game of Thrones en Westworld. Dus zo verrassend is het niet dat de muziek goed is. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brad_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:02

_Brad_

Wax fanaat

Ik heb de twee eerste afleveringen gezien. Ik heb mezelf betrapt op een paar keer FF. De actrice die het hoofdpersonage speelt kan me niet bekoren. Props zijn echt prachtig maar de muziek uit de jaren 50 komt te pas en maar meer te onpas (Ik heb het spel gespeeld en daar kwam het wel tot zijn recht).
Het is niet geworden wat ik hoopte.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@_Brad_ heb je een voorbeeld waar dat het te onpas komt? Ik heb dat niet heel erg gemerkt eigenlijk

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-05 09:21
_Brad_ schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:42:
Ik heb de twee eerste afleveringen gezien. Ik heb mezelf betrapt op een paar keer FF. De actrice die het hoofdpersonage speelt kan me niet bekoren. Props zijn echt prachtig maar de muziek uit de jaren 50 komt te pas en maar meer te onpas (Ik heb het spel gespeeld en daar kwam het wel tot zijn recht).
Het is niet geworden wat ik hoopte.
Grappig dat je het zegt. Na 6 afleveringen ben ik nog steeds er enthousiast maar dit was ook weer een dingetje wat me opviel.
Ik kan geen specifiek voorbeeld geven. Maar gewoon een scène waar weinig gebeurt waar dan zo'n muziekje overheen kwam, wat heel willekeurig en "omdat het moet" voelde.

Wat ik een beetje mis, is het soms wat depressieve, desolate gevoel. Het lange struinen door de wasteland en dat je enkel een caravan tegenkomt. Maar goed, het moet ook aantrekkelijk blijven om te kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Net de tweede aflevering gezien en het niveau van gore is echt om van te smullen, ook de wereld die je ziet is erg goed neergezet. Dit smaakt echt naar meer, hoop dat ze dit niveau vast weten te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:51
Wat was dit slecht zeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:20

OMD

Goed verhaal, lekker kort ook.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Ook een zeer gestaafde mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:51
OMD schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 00:48:
[...]

Goed verhaal, lekker kort ook.
Tsja het was zo slaapverwekkend, ik heb echt geen zin om er een review over te schrijven. Dit heeft nauwelijks met de fallout games en lore te maken behalve wat slechte cosplay kostuums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-05 23:47
Iemand problemen met het afspelen van aflevering 1 op prime met een android tv?

Eerste aflevering heb ik gekeken op een ipad. Graag wou ik de aflevering opnieuw kijken op de tv (sony android) met surround.

Meerdere keren geprobeerd, de prime app crasht na 1 seconden laden, waarna direct de tv zelf ook crashed en misschien reboot of eeuwig blijft hangen op zwart en nergens meer op reageert. Stekker eruit en erin is de enige oplossing.

Ik heb van alles geprobeert,

prime geupdate,
prime app gegevens verwijderen,
prime app verwijdert,
prime opnieuw installeren,
uitgeschakelde android apps weer aanzetten,
Sony tv terug gezet naar fabrieks instellingen,
hdr uitschakelen,
surround uitschakelen,
pi-hole restricties uitzetten,
router resetten,
modem resetten,

Hij blijft crashen. Toen maar eens geprobeerd of andere films of series met ultra hd en hdr of dolbyvision wel werken en ja hoor die werken wel. Het werdt nog gekker, aflevering 2 van fallout werkt ook!

Fallout aflevering 1 laat dus mijn tv onmiddelijk crashen tot een boot. Ik dacht even dat ik gek werdt, maar wat blijkt? Ik ben blijkbaar niet de enige met problemen:

https://www.reddit.com/r/...allout_crashes_prime_app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05 22:16
Inmiddels bij de laatste aflevering en tot op heden, tegen m’n verwachting in, super goed mee vermaakt. Bingenwatchen doe ik zelden, ben meestal verzadigd na het kijken van een aflevering maar Fallout raakt bij mij precies de juiste snaar. Heerlijk. Het is niet van het niveau Last of Us maar de mate van details uit de games vind ik als fan van de franchise magnifiek verwerkt. De CGI vind ik wisselend, ene moment best tof en ander moment echt niet zo best. Ik kan me voorstellen als je nooit een Fallout game hebt gespeeld het een stuk minder leuk is om te kijken. Ben benieuwd naar de laatste aflevering en hoop zeker dat er een tweede seizoen komt :)

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:25
De eerste twee afleveringen waren erg goed. Het is inderdaad niet hopeloos en het is allemaal erg clean, maar dat past perfect bij Fallout. Dit is niet de wereld van een Last of Us.
Zeer sterke start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik ben er ook doorheen, vond het wat sterker beginnen dan eindigen maar al met al wel genoten.

Vraag mij alleen wel af voor wie deze serie nou is, fallout gamers snappen de verwijzingen en dat er in alle vaults experimenten zijn maar als je hier naar kijkt als non fallout gamer voelt het wel erg van de hak op de tak kan ik mij zo voorstellen.

Wel vaak erg kleine sets viel mij op, lijkt buiten allemaal wijds geschoten maar als je iets kritischer kijkt zie je dat dit niet zo is. Als nieuwe serie van Jonathan Nolan and Lisa Joy had ik iets meer verwacht.

Vermaakt maar een 7’tje wat mij betreft.

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 14-04-2024 17:03 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Webgnome schreef op donderdag 11 april 2024 @ 21:16:
[...]

spoiler:
Ben het toch niet met je eens. De wereld ademt juist fallout. Ja het is wat groener (2 scènes) maar denk je nu echt dat het alleen maar woestijn is na een nucl. Oorlog. Kijk even naar Chernobyl en zie dat dat niet klopt
Overigens zijn een exploderende kernreactor zoals in Chernobyl en meerdere nucleaire bommen wel iets heel anders. Dat is niet te vergelijken, laat staan 1:1.

Los van dat had het van mij ook wel wat groener gemogen.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 14-04-2024 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Vraag me af waarom de vergelijking tussen Fallout en Chernobyl? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Even voorop stellen dat ik geen boeken gelezen heb (bestaan die?) of de game gespeeld heb.

Vanavond de laatste aflevering van dit seizoen gekeken. En nu werd e.e.a. wel duidelijk ja.
Intrigerend, ontroerend, triest en enigszins hoopvol einde.
Indrukwekkend in beeld gebracht vind ik zelf. Heb me vermaakt. d:)b

Nu begint het lange wachten voor een nieuw seizoen.

En voor wie een samenvatting wil lezen:

Niet doen dus, als je dit (nog) niet wilt weten!

[ Voor 20% gewijzigd door ehtweak op 14-04-2024 23:09 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

franssie

Save the albatross

begon best leuk, nu halverwege S1E2 kost het me echt moeite om wakker te blijven. Dit is slechter dan de slechtste afleveringen van Doctor Who en dan meer dan tien maal zo traag.
Wordt dit in de latere afleveringen nog wat? Of blijft het zo jaren '80 met wel betere CGI.
Al die flashbacks werken ook niet voor mij.

Ik ben dus halverwege aflevering twee afgehaakt. voor nu een 1/5 ster

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Heel neutraal de serie aan het kijken. De games uiteraard veel gespeeld en dat maakt de herkenning in de serie ontzettend leuk maar ik zit het bewust niet te vergelijken met de games en dan vind ik persoonlijk dat het toch lekker weg kijkt hoor.

Geen 8.5 ofzo maar vind het leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhaha
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Na alle games te hebben gespeeld toch neutraal naar de serie proberen te kijken. Na de eerste aflevering was ik niet meteen enthousiast. Maar ben blij dat ik ben blijven kijken.

Alle drie de protoganisten hadden een leuke achtergrond met name de ghoul en in de eerste afleveringen kon ik om de naiviteit van Lucy ook behoorlijk lachen.

Natuurlijk, het kan een beetje ''overgeproduceerd'' overkomen, soms zwakke CGI hebben. Losgezien daarvan heeft het alles voor een goede basis.

Kortom genoten en ben benieuwd wat een eventueel seizoen 2 zou brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik ben inmiddels bij aflevering 4, de afleveringen zijn een flinke zit zeg maar vervelen niet!
Elke aflevering is bijna een film kwa lengte :P

Ben nog steeds erg verrast hoe de makers van deze serie dit zo goed hebben neergezet, het voelt ook echt als de wereld van Fallout. Gisteren kwam mijn vrouw nog een filmpje tegen waarin je zag hoe ze Walton Goggins helemaal opmaken om Cooper Howard te spelen als Ghoul, maar man man man wat een make-up gaat er op zijn gezicht :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-05 14:06
YouTube: I Don't Want To Set The World On Fire-The Ink Spots

geeft echt wel aan hoe veel liefde de bedenkers van de serie voor Fallout hebben :)
wat een ogen heeft Lucy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:54
Het sfeertje in de serie is geweldig. Met ontzettend veel plezier gekeken. Helaas ben ik er al doorheen :+ Wachten op seizoen 2.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
franssie schreef op maandag 15 april 2024 @ 00:00:
begon best leuk, nu halverwege S1E2 kost het me echt moeite om wakker te blijven. Dit is slechter dan de slechtste afleveringen van Doctor Who en dan meer dan tien maal zo traag.
Wordt dit in de latere afleveringen nog wat? Of blijft het zo jaren '80 met wel betere CGI.
Al die flashbacks werken ook niet voor mij.

Ik ben dus halverwege aflevering twee afgehaakt. voor nu een 1/5 ster
soms vraag ik me echt af, wat moeten ze nog meer doen om harten te winnen? ik als fallout-fan en mijn partner als non-gamer het echt goed vindt, dan heeft de serie de sweetspot gevonden in mijn ogen.

je kan het minder vinden. maar een 1,5 ster verdient het absoluut niet, vooral niet na 1,5 aflevering.

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 15-04-2024 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik ben zo blij dat de gore en bruutheid zo hoog is in deze serie, want dit past ook bij Fallout!
Eerst wou ik voorbeelden in spoilertags zetten, maar er zijn zoveel heerlijke voorbeelden te noemen waarbij ik echt aan het genieten was om de gore... heerlijk!

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 15-04-2024 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Korvaag schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:16:
Het sfeertje in de serie is geweldig. Met ontzettend veel plezier gekeken. Helaas ben ik er al doorheen :+ Wachten op seizoen 2.
Welke nog niet bevestigd is overigens en dat is niet direct een goed teken helaas.

Geen goed teken omdat het dus nog heel lang gaat duren als seizoen 2 er komt maar ook geen goed teken omdat een tweede seizoen vaak wel aangekondigd wordt als de eerste dagen een succes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Tomski1986 schreef op zondag 14 april 2024 @ 18:16:
Vraag me af waarom de vergelijking tussen Fallout en Chernobyl? :/
Ja, kan je helemaal niets bedenken waarom mensen dat in dit specifieke geval zouden doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:54
Donstil schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:53:
[...]

Welke nog niet bevestigd is overigens en dat is niet direct een goed teken helaas.

Geen goed teken omdat het dus nog heel lang gaat duren als seizoen 2 er komt maar ook geen goed teken omdat een tweede seizoen vaak wel aangekondigd wordt als de eerste dagen een succes zijn.
Hmja ik kan me er iets bij voorstellen hoor. Dit is echt een serie voor mensen die de game(s) gespeeld hebben. Als je de games niet kent is het al snel raar denk ik. Kunnen er 2 dingen gebeuren als de serie doorgaat:
- of de serie wordt geschikt gemaakt voor het grote publiek
- of ze houden het voor een beperkte groep enthousiastelingen

Bij optie 1 verlies je de fans en wordt het een 13 in een dozijn serie. Bij optie 2 zijn de aandeelhouders niet blij :) We gaan het merken.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Korvaag schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:57:
[...]

Hmja ik kan me er iets bij voorstellen hoor. Dit is echt een serie voor mensen die de game(s) gespeeld hebben. Als je de games niet kent is het al snel raar denk ik. Kunnen er 2 dingen gebeuren als de serie doorgaat:
- of de serie wordt geschikt gemaakt voor het grote publiek
- of ze houden het voor een beperkte groep enthousiastelingen

Bij optie 1 verlies je de fans en wordt het een 13 in een dozijn serie. Bij optie 2 zijn de aandeelhouders niet blij :) We gaan het merken.
Ja ik verwacht daarom ook niet echt dat de serie een lang leven gaat krijgen. Zoals ik hierboven al zei is het wel behoorlijk van de hak op de tak allemaal als je de games niet gespeeld hebt.

Maar ik begreep online dat seizoen 1 vooral in NY (de staat, niet de stad) en Utah gedraaid is. Voor seizoen 2 zou er een belasting voordeel van 30 miljoen liggen om daadwerkelijk in California te gaan draaien. Geen idee of dat door de studio zelf aangevraagd is maar mocht dat zo zijn doe je dat ook niet voor niets natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Donstil schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:57:
[...]

Ja, kan je helemaal niets bedenken waarom mensen dat in dit specifieke geval zouden doen?
Ik was de persoon die dat deed. Wat ik met mijn vergelijking wilde doen is niet aantonen dat een enkel ongeluk zoals in Chernobyl hetzelfde is als een hele full blown oorlog. Tuurlijk is dat het niet. Wat ik wel wilde aantonen is dat de natuur een stuk veerkrachtiger is dan dat sommige denken. Iemand zat te klagen dat er teveel groen in de serie zat en dat dat niet kon bla bla bla. Nou sorry dat lijkt mij zeer zeker wel mogelijk. Ook al is de hele wereld naar de klo..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Webgnome schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:05:
[...]

Ik was de persoon die dat deed. Wat ik met mijn vergelijking wilde doen is niet aantonen dat een enkel ongeluk zoals in Chernobyl hetzelfde is als een hele full blown oorlog. Tuurlijk is dat het niet. Wat ik wel wilde aantonen is dat de natuur een stuk veerkrachtiger is dan dat sommige denken. Iemand zat te klagen dat er teveel groen in de serie zat en dat dat niet kon bla bla bla. Nou sorry dat lijkt mij zeer zeker wel mogelijk. Ook al is de hele wereld naar de klo..
Nee ik snapte het hoor maar was meer verbaasd dat de tweaker waar ik op reageerde dat niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Even voor de duidelijkheid, voordat deze hele discussie doorgaat, de reden waarom ik de eerste twee afleveringen te groen vond heeft weinig te maken met straling. Laat staan dat ik beweer dat het niet kan.

D4NG3R in "[Serie] Fallout"

De overige 6 afleveringen zijn mij een stuk beter bevallen, ik schrijf een dezer dagen wel een keer een uitgebreidere review. :Y
Webgnome schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:05:
Iemand zat te klagen dat er teveel groen in de serie zat en dat dat niet kon bla bla bla. Nou sorry dat lijkt mij zeer zeker wel mogelijk. Ook al is de hele wereld naar de klo..
offtopic:
Je komt zelf met de verkeerde aanname waarom ik van mening ben dat de eerste twee afleveringen te groen zijn. Je verdraait de werkelijkheid en legt mij nu zelfs woorden in de mond, zullen we het gezellig houden en daar mee stoppen? :/

[ Voor 84% gewijzigd door D4NG3R op 15-04-2024 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20:47
Ik ben nu bij de derde aflevering en als Fallout-enthousiast van het tweede uur (pas FO1 en FO2 gespeeld nadat ik klaar was met FO4) zit ik mij te verlekkeren met alle referenties en de ambiance van de Vault en daarbuiten.

De stimpacks, de bobbleheads, de raider die zijn Jet neemt en berserk wil gaan, de turret, de brahmin die voorbij komt lopen in de vesting die lijkt op Megaton. :9~ Ik smul ervan tot nu toe.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolfp4ck
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yY840CMUxyGx_ObgyTzy7IVWJJA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UycGF4BBmqSqw6V8HSuYUmQz.png?f=fotoalbum_large

Zijn er nu ook achter dat de thumbs up een diepere betekenis heeft ;)
ik vind het een zalige serie en hoop dat ze nog vele jaren mag verder gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wolfp4ck schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:34:
[Afbeelding]

Haha ja dat hadden ze leuk verzonnen inderdaad.
Gelijk mijn bobblehead weer van zolder gehaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het grappige is dat dit oorspronkelijk nooit zo bedoeld is geweest: https://twitter.com/BrianFargo/status/400277541295886337

De discussie rondom dat stomme duimpje gaat echt al 15+ jaar rond. _O- _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
[Afbeelding]

Ik heb de achtergrond even voor je verwijderd :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/6QEFOIDl2UDKzpFnRouyP1Xi.png

[ Voor 18% gewijzigd door G_Dragon op 15-04-2024 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:40

St@m

@ Your Service

Ik heb de games niet gespeeld, dus in het begin was het even zoeken hoe en wat, en gaandeweg de serie zijn de meeste vragen toch wel beantwoord. Dus goed gedaan, met plezier aan een stuk gekeken van het weekend.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik moet er nog steeds aan beginnen, hoop deze week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolfp4ck
D4NG3R schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:17:
[...]

Het grappige is dat dit oorspronkelijk nooit zo bedoeld is geweest: https://twitter.com/BrianFargo/status/400277541295886337

De discussie rondom dat stomme duimpje gaat echt al 15+ jaar rond. _O- _O-
geeft wel aan hoeveel werk en hoeveel er aandacht er is geweest :)
en geeft ook aan dat de bedenker van net dat klein dingetje in zijn steam profile wellicht meer dan 2000 uur per Fallout spel heeft (natuurlijk niet Fallout 76)

Daar hou ik van, en dat zorgt nu net voor goede adaptaties.
Dat is het verschil tussen
Dune / Fallout / Godzilla Minus One /Foundation / Halo / One piece ... langs de ene kant en
Star wars ensemble / Marvel ensemble / Doctor who van de laatste 2 -3 jaar / Willow (wordt nog altijd agressief als ik eraan denk) / ... aan de andere kant.

Liefde voor hun adaptatie en franchise
Ps : ik vernoem nu net niet The Rings of Power omdat ik hoop de creators net zoals bij Halo season 2 het licht gaan zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Wolfp4ck schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:52:
geeft wel aan hoeveel werk en hoeveel er aandacht er is geweest :)
en geeft ook aan dat de bedenker van net dat klein dingetje in zijn steam profile wellicht meer dan 2000 uur per Fallout spel heeft (natuurlijk niet Fallout 76)
Ach, ik heb geen idee in hoe verre de schrijvers in conclaaf gegaan zijn met lore junkies. Sowieso heeft Bethesda in haar eigen Fallout games genoeg dingen uit het verleden geschrapt of aangepast.

Ik ben er blij mee dat de serie in grote lijnen geen afbraak doet aan de gevestigde lore, en deze her en der zelfs op prima wijze aanvult. :D

Er is maar 1 ding waar ik absoluut wel flink teleurgesteld over ben: (MAJOR spoiler voor de laatste aflevering)
spoiler:
Het was altijd een groot mysterie wie of wat nu precies de eerste atoombommen liet vallen.

De Amerikanen? De Chinezen? Aliens? De ondergrondse overheid (Enclave)? Vault-tec?
De serie gaat gewoon van 'Oh ja lol het was waarschijnlijk Vault-tec'. -O-

Het is natuurlijk nog altijd niet bevestigt dat ze dit plan doorgezet hebben, maar het eerdere gebrek aan aanknopingspunten was heerlijk voor de fantasie en speculatie. Daar zit nu wel een aardige domper op.
offtopic:
Deze moet ik persoonlijk helaas onder de tegenvallers scharen, direct in de 1e aflevering Chief's gezicht laten zien was een aardige dooddoener. ;(

Wellicht geef ik 'em ooit weer een kans. Rings of Power daarentegen, nee. Gewoon nee. |:( |:(

[ Voor 29% gewijzigd door D4NG3R op 15-04-2024 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Hoe Gamespot Fallout een 7/10 kan geven en Resident Evil een 9, dat kan ik totaal niet begrijpen 🙄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Korvaag schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:57:
[...]

Hmja ik kan me er iets bij voorstellen hoor. Dit is echt een serie voor mensen die de game(s) gespeeld hebben. Als je de games niet kent is het al snel raar denk ik.
Waarom? Ik ken de games totaal niet. Maar vond juist dat 'rare' heel verrassend.
Nooit weten wat voor een idioterie er nu weer zou komen. Heerlijk. d:)b

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1 2 Laatste