• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:45
@Fanta heb je de games gespeeld? Daar is het niet anders. Dit hoort nu eenmaal bij die franchise

[ Voor 48% gewijzigd door Webgnome op 18-12-2025 10:36 ]

Strava | AP | IP | AW

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Webgnome schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:36:
@Fanta heb je de games gespeeld? Daar is het niet anders. Dit hoort nu eenmaal bij die franchise
Precies. Dingen als
spoiler:
een headshot waarbij de kogel wordt gevolgd en een hoofd uit elkaar spettert, of het reverse pickpocketen van een handgranaat met een bloederig resultaat
zijn juist kenmerken van het spel/franchise.
Ik vond het juist leuk dat ze het erin hebben gedaan.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:16
Player1S schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:05:
[...]

Verbaas me eigenlijk wel hoe gory het is. Vind het positief hoor maar meer dat ze er mee weg komen.
Wederom, Bloody Mess perk genomen. Extra damage en lichaamsdelen vliegen er af ;)

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:58

Fanta

FordPerformance™️

Webgnome schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:36:
Ik heb Fallout 4 behoorlijk grijs gespeeld, dus ik heb wel een redelijk gevoel bij de franchise. Ik zeg ook niet dat veel gore niet bij de franchise past, ik vraag me alleen af wat zoveel gore toevoegt in een televisieserie. Misschien beredeneer ik het teveel vanuit de ogen van iemand die niets met de franchise heeft, maar wel wil meekijken.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

Kapoen schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:18:
[...]

Ik vind het lachwekkend (in positieve zin) hoezeer ze (in Fallout en in die filmscene) tegen dat cliché van grote hoeveelheden rode verf/ketchup leunen.
Dan raad ik Ash vs Evil Dead aan voor je. _/-\o_

"What do you get if you multiply six by nine..."

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:58

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Fanta schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:02:
[...]

Ik heb Fallout 4 behoorlijk grijs gespeeld, dus ik heb wel een redelijk gevoel bij de franchise. Ik zeg ook niet dat veel gore niet bij de franchise past, ik vraag me alleen af wat zoveel gore toevoegt in een televisieserie. Misschien beredeneer ik het teveel vanuit de ogen van iemand die niets met de franchise heeft, maar wel wil meekijken.
Waarom? Het is een onderdeel van de visuele visie. Het hoort bij het Fallout universum. Het zou just vreemd zijn als ze dat weg zouden laten. De zelfde reden als dat er maar een goede Wolverine film is, Logan.

Ninety percent of everything is crap.

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:56
Voor degenen die een meer gedetailleerde recap willen zien (en even de tijd hebben) heeft de Fallout lore-koning Oxhorn een season 1 recap gemaakt:
Let op, de video bevat niet alleen informatie uit seizoen 1 van de serie maar ook veel achtergrond vanuit de games.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:23
Slappyjoez schreef op donderdag 18 december 2025 @ 15:29:
Voor degenen die een meer gedetailleerde recap willen zien (en even de tijd hebben) heeft de Fallout lore-koning Oxhorn een season 1 recap gemaakt: [YouTube: Fallout Season 1 Recap: Watch This Before Season 2]

Let op, de video bevat niet alleen informatie uit seizoen 1 van de serie maar ook veel achtergrond vanuit de games.
'Even' bekeken. Goede video!

Ik heb nooit de games gespeeld, van gezien of van gehoord, dus die hele game-uitleg maakte het mij niet veel duidelijker (eerder verwarrender). OK, er zijn/waren dus fracties in bepaalde gebieden en die zijn er nog, of niet meer, maar waardoor precies is (nog) niet duidelijk. Nou, zoiets verwacht ik eigenlijk in elk soort toekomst dystopia wel.
Maar ik denk dat het voor degenen die wel die games kennen leuk is hoe het toch aan mekaar gelinkt is.

Ik had (gelukkig!) heel veel 'oh ja'-momenten. Dus blij dat ik deze samenvatting van S01 bekeken heb. En nu weet ik ook weer iets meer waarom ik in ieder geval dat hele seizoen gevolgd heb. En dat geeft me ook weer meer zin om dit seizoen te blijven volgen, in ieder geval zin in de volgende aflevering.

Dus bedankt voor het delen!
Pagina: 1 2 3 Laatste