Never ending story.
Laatste reisdag met bijna fatale afloop.
details ook op FB pagina
https://www.facebook.com/...202358649994&locale=nl_NL
Geen enkel probleem bij Ionity op tweede reisdag heenreis zorgde ervoor dat ik hun abonnement onderschreef bij hen om overal in Fr aan €0,39 te kunnen tanken.
Op laatste terugweg dag brak de hel helaas opnieuw los.
Ik kon wel met app contact maken en "borne" reserveren maar eens dat ik de lading zelfs kon activeren stopte Ionity met leveren van stroom na 1 à 2 minuten.
Het werkte dus want er kwam telkens een 2 à 3 % lading bij ...
3 x na elkaar ging dit op dezelfde manier.
Bij de vierde poging zei de wagen Korando op zijn beurt foert en gaf me het welbekende " rode stuurtje "oplichtend aan.
Dit betekende dat ik geen meter meer weg kon rijden .
Geen stuurbekrachtiging en geen mogelijkheid om hem in voor of achteruit te zetten.
Ok dacht ik, sleuteltje nr 10 , batterij 12V even 10 minuten loskoppelen en zal wel opgelost zijn.
Niks van ,de radio begon als bevestiging van refresh enkel nog te kraken (alle posten gewist) maar het stuurtje bleef.
natuurlijk ook truukje met sleutel 10 sec tegen start/stop knop geprobeerd . ..
Ik belde de operator van Ionity en hij overzag alles van op afstand en besloot me een gratis laadbeurt te activeren.
Eens hij aflegde viel dit ook spontaan uit. Weer gebeld en de operator vroeg om me naar een andere born te begeven want hij kon zijn eigen paal niet stopzetten (??) Hij startte nogmaals (twintig minuten had hijzelf nodig om mijn paal te deconcteren en terug te activeren ?? en zei me dat hij hierna niks meer voor me zou kunnen betekenen. Liep terug fout na 2 minuten.
Nadat niks meer lukt belde mijn vrouw de wegenhulp en ik moet zeggen,via de VAB in het buitenland is het een grote ramp.
Je moet meer dan 20 minuten al uw gegevens doorgeven.
Echt alles enkel de kleur van de wagen niet. Toen ik beetje buiten mezelf geraakte riep hij dat hij omwille van de privacy wetgeving en de "goedkope formule service die Ssangyong (KGM) bedongen had geen betere faciliteiten voor mij kon toveren...
Hierover geen verder details : ik besluit om nooit nog in het buitenland op hun service te rekenen.
Ik werk vanaf nu uitsluitend via Assistance Car & Familie plus van Ethias.
Trop is teveel ...
Nu de hersteldienst in Parijs geactiveerd geraakte na ruim een halfuur zei de man doodleuk dat de spits er voor zou zorgen dat de ophaal wagen vertraagd zou toekomen...
En dan gebeurt het geen wat bij Ssangyong wel meer gebeurt. Ineens krijg ik de wagen wel aan de praat en in versnelling en sleur hem direct naar een andere born met andere nummer.
Ik bel gelijk de altijd vriendelijek Nederlandse operator maar deze gaat nu beetje grofgebekt in tegenaanval en verwijt me dat het enkele en alleen aan de ssangyong ligt. Ik weerleg met klem want hijzelf krijgt zijn palen niet aan en uit op eigen commando. Beetje BE tegen NL woorden ruzie en op het einde geeft hij alsnog toe om een wteede gratis laadbeurt op te starten. Dit is iets raars. Men kan je dus wel helpen maar blijkbaar nooit betalend. Ik vroeg om betalende hulp maar dat kon hij niet en bovendien mocht hij volgens het protocol geen gratis beurt geven? Versta dat maar even en blijf dan nog eens kalm.
De gratis sessie loopt ditmaal wel vlot en stopt op 65%
Kan zijn dat dit gelimiteerde gratis sessie is , zal ik echter nooit kunnen achterhalen.
Met wat knikkende knieen open ikzelf mijn account en kan gewoon bijladen (betalend ;-) ) tot 100 %
Via app berekende ik in de 4 uur die ik hier aan het verleizen was dat ik zonder laadbeurt aan max 100 KM/U en via flanders fields hobbelwegen een 275 km kon rijden.
Dit lukte ook en we eindigeden zelfs met overschot van zo'n 11 % this op onze oprit. Sindsdien opnieuw geen enkel probleem met de getrouwe granny opladingen aan 16 AMP.
Ik ben tevreden met de geforceerde hulp van Ionity.
Toch is deze laadinfrastructuur speler de basis van mijn groter probleem.
Of wat mijn vrouw volhoud ligt het probleem 100 % bij Ssangyong als onbetrowubare partner die het stuurtje in het verleden ook al oplichtte en onze wagen compleet immobiel maakte.
Vergeten :
1)de wegenwachter met grote laadklep was reuze vriendelijk toen die op de parking arriveerde en zag dat het me toch gelukt was om alles zelf op te lossen.
Hij was zelfs blij dat ik hem de truck van het sleuteltje nr 10 toevertrouwde zodat hij andere Korando gestranden in de toekomst ook beter kon helpen.
2) had het tot een evrvangwagen gekomen dan had het ook vrij hilarisch verlopen .
Taxi van ons als koppel naar Luchthaven Parijs om wagen op te pikken.
Zelf tanken en terug te brengen na 1 dag in Brussel zuid.
Hier vertelde hij doodleuke dat het een kleien wagen zou worden (slechte formule met Ss bedongen) en dat ik door het weerbrengen van de wagen in Brussel altijd een emmissie boete zou krijgen doordat de Franse nr plaat aan mij zou gelinkt worden na verwerking dossier !! In Brussel staan er inderdaad camera's om boetes uit te schrijven maar waarom moet ik hier op voorhand schuld gaan erkennen aan hun domme verhuur contracten.
Kan je je dit allemaal voorstellen ?
Ssangyong goochelt met garantie's en gratis pechdiensten maar als je het live mee maakt leer je het systeem erachter pas kennen.
Ze smeren je graag als Ssangyong dealer een van de allerduurste betaalpassen "gratis" aan althans in België waar je altijd €0,8 betaalt in FR en ze werken bovendien voor geen meter (uitgetest)
Besluit : neem zeker een goeie verzekering repatriëring wagen en inzittenden extern van Ssangyong.
Ik zal nooit nog werken via VAB buitenland.
Enkel nog via Ethias
Ik heb mijn lesje wel geleerd.