Het grote KGM / SsangYong Korando E motion topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-05 15:16
Vrij complete SUV maar enkele nadelen ...
Prijs behoorlijk gezakt (tijdelijk)
Zo opmerkelijk dat ik er printscreen van maak want vandaag blijkbaar laatste dag ...

Voor een EV hoeven we eerder te wachten dan ons onder druk te laten zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9GrgZBjsApJBSAVWnwWFydez3M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/379Lwug07N0BnlfTxmkIjJdh.png?f=user_large

Zeer benieuwd hoe de prijsevolutie van deze wagen vanaf begin 2024 zal zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N09hdzzM9Syq0eJv1JdjMJK25Dc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PSgWCQ8wMyYq3DVeOmPZYC3b.png?f=fotoalbum_large

• Piddybull
Binnen en buitenafmetingen vrij gelijk aan BYD ATTO 3
Rijbereik slechts 195 kms. ( hoger hier en daar te lezen )

Bron foto : Autogids koopwijzer 2023 !!

[ Voor 33% gewijzigd door Piddybull op 30-11-2023 12:23 ]

• Piddybull
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/19qzoH-E5s50BN0thvhaUBAxZSk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NGu8CLp2MBvX4rj6j63Vmxvj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Voor de BE kopers.

Je kan de wagen enkel en alleen in 2023 inschrijven dus je kan fluiten naar de € 5.000 premie.
Gecumuleerd was het een opmerkelijke actie geweest.
Ik ben zeer benieuwd hoe en wat ze gaan doen begin januari 2024.
Blijken toch bereidt te zijn om stevig de prijs te drukken.

EEN EV terug duurder maken lijkt me vandaag de dag onmogelijk.
De opgegeven reden van de erg hoge korting is om het "CO2" geheel van de groep SSangyong naar beneden te halen. (wel geloofwaardig want deze wagens verbruiken in benzineversie makkelijk 10L/100 KMS)

Vandaag moet de wagen ingeschreven worden voor 31/12/23 en kan de premie voorwaarde (verplicht ingeschreven vanaf 01/01/24) nooit gecombineerd worden. Fijn dat ze me dat eerlijk meegaven. Je zou er als particulier wel intuinen want factuur kan wel op 1/1/24 opgeschoven worden.
Het gaat hen om de INSCHRIJVING !!

[ Voor 57% gewijzigd door Piddybull op 01-12-2023 14:48 . Reden: bijkomende info van invoerder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
PLotwending
Vandaag SSangyong gekocht.
Levering binnen 12 dagen.
Proefrit van 125 km inclusief autostrade.
Korting van 15K ,onmogelijke cumul van premie 5K gezien Ssangyong CO2 waarde naar beneden wil halen met deze uitverkoopactie,dus moet wagen ingeschreven worden voor 31/12/2023 terwijl de BE aktie van 5K pas geldig is bij inschrijving vanaf ten vroegste 01/01/2024
Enig vergelijk was op dit moment met BYD ATTO 3 welke we bezochten in showroom zonder testrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Deze uitvoerige autotest maakt we wel wat heel gelukkig.
Als Belg heb ik hem straks in het bezit en deze oeroude Hollander blijkt hem ook wel te pruimen.
Ik ben benieuwd hoe andere lezers dit zien.

Nederland lijkt deze EV bak wel wat te vergeten lees ik vaak.

https://autotesten.nl/ssa...tanium-2wd-2022-autotest/

Eet gerust een broodje gezond bij het lezen want het duurt even.
Wat hij deed hoef ik dus niet meer te doen.

Het teveel aan blauw,specifiek voor de EV,is grotendeels verdwenen.
Gelukkig maar want net als het interieur in de BYD zou ik het te kinderachtig gevonden hebben.
Het lijkt erop dat deze wagen eerder zal gekocht worden door de 50 plusser met opkomende rugklachten die wat afschrikt van alle snufjes verborgen in de app en draaiende schermpjes. Hier zijn nog echte knoppen met alle voordelen van dien.

Binnenkort nog wat eerste indrukken als hij hier op de oprit staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-05 18:48
Voor € 28K is het wel een leuke auto. In NL kost deze echter minimaal € 40K. Voor dat geld is het an sich nog wel een aardige propositie, maar ik zet dan wel wat vraagtekens op de lange termijn. Hoe staat het met de restwaarde en verdere ondersteuning van het merk. Dan zou ik misschien toch eerder € 45K uitgeven een een e-2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Ik begrijp niet waarom de prijs op dit moment verschilt gezien het hier een stockverkoop is in BE.
Ik kocht hem bij garage dat tevens invoerder is voor Nederland.
Restwaarde is persoonlijk.
Tijdje geleden had ik privé VW Passat en hield hem met plezier 18 jaar.
Rekening houdende met mijn leeftijd en ik niet teveel verandering in mijn leven wens ,hoop ik dat het topic restwaarde ook niet mee moet tellen.
Restwaarde voor elke chinees lijkt me hetzelfde probleem.
Al zeker de nieuwe die er elke week bijkomen.

Dan begrijp ik uw keuze wel voor een Europees model.

Ondersteuning van het merk is normaal in BENELUX best ok.
Maar toegegeven , in NL merk ik wel dat er wat minder aandacht is voor dit Zuid Koreaans merk.

[ Voor 12% gewijzigd door Piddybull op 05-12-2023 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feeme
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 05-03 08:30
Couper

[ Voor 99% gewijzigd door Notna op 05-12-2023 19:58 . Reden: Uniquement le néerlandais ou l'anglais ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feeme
Sorry I do not know you can't read main information about reliability of this car because you d'nt use, like me, automatic transalation.
Do you live in Belgium?
I point out that French and German are also official languages

[ Voor 24% gewijzigd door Feeme op 06-12-2023 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Feeme,
Rij jij zelf met een SSangyong ?
Betrouwbaarheid lijkt me geen probleem.
Dit merk is al 10 tallen jaren actief als autoconstructeur.
Voor de EV versie hebben ze wel langer gewacht dan voorzien.
Na de testrit ben ik er wel tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feeme
Piddybull schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:20:
Feeme,
Rij jij zelf met een SSangyong ?
Betrouwbaarheid lijkt me geen probleem.
Dit merk is al 10 tallen jaren actief als autoconstructeur.
Voor de EV versie hebben ze wel langer gewacht dan voorzien.
Na de testrit ben ik er wel tevreden mee.
I have been driving a Korando E motion since February 23, 11,000 km traveled
Lots of satisfaction with this pleasant car to drive.
But also some disappointments, like most users (see German forum) because of reliability problems known to all.
1- the 12v battery discharges overnight for no apparent reason.
this requires the arrival of a repairer
2- the HVH heating no longer works
In winter it is dangerous (defrosting)
The official dealer does not know when the spare parts will arrive – end of December?? 2024 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
OK, Feeme.
I live in Belgium ;-)

That's new to me but also not totally unexpected.
Battery 12V discharge I also had with a regular diesel BMW 525.
Unfortunately never got fixed considering the car was already 14 years old. Still, this was a relationship breakdown between me and BMW.
They couldn't even solve a 12V battery problem after 6 months.

The defogging of the windows is indeed a recurring problem. Among other things, here on this forum at BYD a rather delicate topic.

Can you give me the german forum via link. If not allowed here feel free to forward it on my private email.
Jbossche@hotmail.com

Thanks in advance. Hopefully we are allowed to use the english language here ?
No idea.
Otherwise it will be translated by me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
I did not take any action with your post !
Maybe the moderator on this platform ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piddybull
Deze kleur wordt het !Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDVju0j2ZnzjJOiWuUYc3NMljm8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eByGM6SpGSDtVLhBEA3DJxvB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piddybull
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lseQKmsC2ky039tlYw80QfL5pLQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cCTGqFpUt2S2e2M3eiTI4XCn.png?f=user_large

Vorige generatie leek meer op een opzet stukje maar nu zitten er volwaardige " EV " wielen onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Minpunt is dat origineel banden geplaatst worden van Hankook of ander nog onbekender merk.
Deze hebben slechts een label C/B/70 dB
Ik liet vandaag nacalculatie goedkeuren tbv €325 voor Michelin banden met A/A/A label 68 dB

Dit voor 215/65R17 99H band

Zo pareer ik de hier en daar beschreven minpunten in goeie tests.

A/A/A staat voor verbruik/regenweer/rolgeluiden
Eerste twee zijn vanzelfsprekend maar dB is normaal per 3 dB verschil halvering van het geluid.
Al is dat moeilijk toe te passen in een wagen maar eerder voor geluiden in labo toestand.
Net las ik wel dat A label 3dB onder de wettelijke marge zit!

Toch is dit alles ingegeven op het moment dat ik vergelijkbare bandenwissel doorvoerde bij vorige BMW 525.
Toen was het verbruik (van 8,4L naar 7,9L/100 km) en rolgeluid inderdaad duidelijk merkbaar.

[ Voor 37% gewijzigd door Piddybull op 07-12-2023 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feeme
My car
Link to E motion forum on Facebook
https://www.facebook.com/groups/974557783017604

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aV6qmbD7edPH4KBRAEVi2hFL4wU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cOzprbZQT8sS3fJXZucL2oWD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Thanks Feeme !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feeme
Piddybull schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:58:
Minpunt is dat origineel banden geplaatst worden van Hankook of ander nog onbekender merk.
Deze hebben slechts een label C/B/70 dB
Ik liet vandaag nacalculatie goedkeuren tbv €325 voor Michelin banden met A/A/A label 68 dB

Dit voor 215/65R17 99H band

Zo pareer ik de hier en daar beschreven minpunten in goeie tests.

A/A/A staat voor verbruik/regenweer/rolgeluiden
Eerste twee zijn vanzelfsprekend maar dB is normaal per 3 dB verschil halvering van het geluid.
Al is dat moeilijk toe te passen in een wagen maar eerder voor geluiden in labo toestand.
Net las ik wel dat A label 3dB onder de wettelijke marge zit!

Toch is dit alles ingegeven op het moment dat ik vergelijkbare bandenwissel doorvoerde bij vorige BMW 525.
Toen was het verbruik (van 8,4L naar 7,9L/100 km) en rolgeluid inderdaad duidelijk merkbaar.
Nexen on
my car

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Nexen with label C/B/70
Hankook with label B/C/70

Saleswoman made a mistake during test drive.
She indicated that the emotion said Hankook but indeed the Nexen is provided as the official tire.
I am quite a freak about that though and in itself it doesn't cost that much more.
Count €500 for an ordinary change without cost of mounting and calibration.
From the purchase (with a bit of recovery of the original Nexen tire) it came to €325.

If you purchase them online.
I did see too many prices above €140 per tire.
My chosen tire is a regular summer tire!

[ Voor 12% gewijzigd door Piddybull op 10-12-2023 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Feeme,

I know the charging options are probably limited for the E motion though.

But what can be "regulated -set " through the car ?

Can you set hours when it charges only ?
Can % charge be controlled (granny charge )
In other words . Can you limit payload in SS ?

Presumably you can only monitor it in the car itself ?

Thanks for sharing your own experiences. If you always use charging stations, let me know ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door Piddybull op 12-12-2023 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Is hier op heel het forum geen enkele andere geïntresseerde buiten de twee personen die hier al reageerden ?

Opnieuw lovende tekst uit de oude doos!

https://www.onderox.be/on...to-elektrificatie-235193/

Iets wat ik vaak vergeet te vertellen...
Standaard vrij compleet maar enkele positieve uitschieters.

-Getinte ruiten vanaf achterzijkant.
-Vermoeidheidsdetectie.
-Goeie geluidsisolatie in de wagen zelf.

Feitelijk is er op deze wagen maar één mogelijke optie.
+ €600 voor 1 van de 3 metallic kleuren.

Anderzijds kan je met een gerust gemoed een stevige trekhaak op je to do lijstje plaatsen.
-ongeremd 500 kg
-geremd zelfs 1500 kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Volgende week donderdag kan ik wagen gaan afhalen.
Beetje vertraging door bandenwissel die ikzelf vroeg.
5 dagen later al "inname" huidige private leasing Volvo XC40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Auto sinds vandaag in bezit.
Erg vergelijkbaar met gevoel als in de Volvo XC 40
Vinniger, iets meer kabaal op slechte baan. (macadam)
100 % opgeladen in de garage ontvangen.
Met een benzine krijg je met moeite 1/5 gevulde tank ;-)
Robuust, stevige deuren, stuurt erg vlot, geen sportbak, geen futuristische gadgets ,zelfs geen app !
Alle typische geluiden (welkom/etc) wel laten afzetten waar kon.
Kortom : ideaal voor de 50 plusser !
De jeugdigeren onder ons kunnen beter elders "speelgoed" vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico77
  • Laatst online: 06-04 19:46
Ik heb besteld op 13/12 na testrit en vergelijkende ronde van autos van dat formaat. levering voorzien 19/12, tot nader order uitgesteld. Wel papieren voor inschrijving gehad en gedaan.
De minpuntjes (trager laden, niet hoogste bereik, merkimago) zijn voor ons geen stoorzender. Ik neem ook de gok dat die komende periode niet goedkoper gaat zijn.

@Piddybull tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:19
Piddybull schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 00:00:
Auto sinds vandaag in bezit.
Erg vergelijkbaar met gevoel als in de Volvo XC 40
Vinniger, iets meer kabaal op slechte baan. (macadam)
100 % opgeladen in de garage ontvangen.
Met een benzine krijg je met moeite 1/5 gevulde tank ;-)
Robuust, stevige deuren, stuurt erg vlot, geen sportbak, geen futuristische gadgets ,zelfs geen app !
Alle typische geluiden (welkom/etc) wel laten afzetten waar kon.
Kortom : ideaal voor de 50 plusser !
De jeugdigeren onder ons kunnen beter elders "speelgoed" vinden
Gefeliciteerd met je Korando, en veilige km toegewenst!
Voor de prijs die jij ervoor betaalt heb geen verkeerde keuze gedaan volgens mij! Bereik is weliswaar matig, maar zonodig vertrek je iedere dag met een volle "tank".

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Hola pola, wat leven van andere forumleden.
Bedankt !

@nico77 Ik ben erg tevreden.
De kleine ritten is het constant wat leuke ruzie met vrouw wie nu aan het stuur mag zitten.
Alles voelt fijn. Wat een stevige deuren (sommigen zeggen zwaar) maar ik hou er wel van. De koffer vooraan is inderdaad wel vrij zwaar en niet met een veer maar zelf te openen en met een staaf.
Normaal moet die echt niet open maar ik loer graag even naar het anti-marter toestelletje dat ik ook liet bijplaatsen.
De koffer achteraan heeft een rollade afdekking. Ik had liever een vaste hoedenplank gehad om eventuele rolgeluiden nog beter te kunnen elimineren.
De koffer achteraan gaat ook erg vlot toe met de goed voorziene hendel waar je uw hand goed kan in plaatsen. De nog duurdere versie heeft pas de elektrische koffer sluiting.

Maar rolgeluiden vallen echt goed mee. Enkel de dag dat het erg hard regende begon ik wat te twijfelen maar dag erna zonder gietende regen was hij echt fluisterstil te noemen.
Bij regenweer heb je het opspattende water in de wielkassen dat hoorbaar worden.
Tja, een motor kan je al niet horen. Dat is een beetje wennen ;-)

@Vulcan750
Gezien thuis traag laden hier beetje de regel zal worden hangt die inderdaad vrij snel vol te laden.
langste rit is 120 km autostrade en dan kan ik aan de kust opnieuw privé bijladen.

Ik kwam hier trouwens toevallig even piepen omdat ik nu hier op zoek ga gaan naar de ideale laadpas.
Via de garagedealer SS krijg je een gratis pas van Eneco (BE) maar ik kan bvb niet direct nakijken wat ik ga betalen. Een kort mailtje en ik kreeg al een voorlopig antwoord van Eneco . Op hun website staan de prijzen.
Voornamelijk in het buitenland zal het snelladen worden en dan lijkt het erop dat bvb "Chargemap" al goedkoper uitkomt.

Chargemap werd door forumlid "feeme " aangeprezen op het Duitstalig FB forum. Ik was daar heel even lid van maar toen mijn vraag er 4 dagen in de wacht stond om goedgekeurd te geraken was het direct over en uit.

Ik hoop van harte en voor alle EV rijders dat er een moment komt dat er erg betrouwbare info gaat komen waar de echte prijsbrekers zitten die waar voor hun geld geven.
Even opzoeken en je moet grasduinen tussen meer dan 30 laadpas spelers ...
Dat kan echt niet de bedoeling zijn !!

@nico77 Ik ga er heel even vanuit dat je een Belg bent. De dag dat wij wagen gingen afhalen had dealer afspraak met directie Ssangyong in de Ardennen. De vraag was nu echt al hoger dan het aanbod. En alles te maken met hun manier om wat minder boete te betalen. Hierdoor begrijp ik dat ze je wagen reeds hebben ingeschreven en je eventueel de levering pas krijgt vanaf januari. Jij uw grote korting en zij hun emmissie norm beter behaald...
Een andere uitleg zou pas raar zijn ...

Zelf ga ik er vanuit dat ze hem wel laten zakken tot de gekende 39.995 maar dan zaten we nu echt wel beter.
Binnen 6 maand is elke uitleg over prijs van een EV echter goed achterhaald.
Een nieuw type , andere batterij of zo en het veranderd toch razend snel.

SS gaat een duurder type op de markt brengen ,dus type hoger dan Korando. Ik vroeg hen dit om me ervan te verzekeren dat ze op 1 januari niet met nieuw , verbeterde type korando zouden uitpakken.
Wat nu niet is kan natuurlijk altijd wel gaan gebeuren binnen x aantal maanden.

Wat mis ik aan de wagen ?
Hij heeft een alarm maar geen enkel rood knipperlichtje om de potentiele dief te ontmoedigen !
Onder voorbehoud want je kan erg veel geluidjes af en aanzetten en eventueel zag ik dat over het hoofd...

Tip : er blijkt een manier te zijn om deze wagen op een technisch ideale manier op een oprit te plaatsen .
Geldt wel voor elke EV wagen !!
Je moet je er telkens van bewust zijn dat deze wagen zwaar is en hij op zijn eigen (hand)remmen gaat vastzetten en zeker niet zoals een auto met versnellingen even in de 1 ste of in achteruit.
Met een automaat kan het ook nog mislopen als je de eindprocedure niet minutieus opvolgt.

Onze garagist is feitelijk eerder technieker dan commerçant maar door het enige gesprekje legde hij het me goed uit ...maar was ik het al deels vergeten bij thuiskomst.
Toch waak ik er goed op dat de handrem goed aanslaat en dan pas los ik de rem aan de voet.

[ Voor 12% gewijzigd door Piddybull op 27-12-2023 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:19
Wat laadpassen betreft... Ik laad vrijwel enkel thuis, maar heb wel een paar gratis pasjes. Eigenlijk de enige welke ik af en toe gebruik is van Vattenfall.
In diverse provincies ligt het tarief van Vattenfall erg concurrerend.(let op, alleen hun eigen Vattenfall laadpalen, andere palen betaal je gewoon het volle tarief)
Ik kom regelmatig in Gelderland en het Vattenfall tarief is daar ongeveer €0,31per kWh. Dit is in meer provincies het geval, maar niet overal. In Drenthe ook bij diverse plaatsen dit tarief, maar niet overal! In de Vattenfall Incharge app zie je precies waar hun laadpunten zijn. Je kan bij de instellingen aanvinken dat je alleen Vattenfall stations wil zien.
Het is maar een tip, en ik weet niet of in jouw regio ook deze tarieven zijn.
Maar als dit wel het geval is heb je wellicht iets aan deze tip.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico77
@ Piddybull

electrisch rijden, no problemo hoor. 5.5 jaar gereden met 1e generatie renault fluence, tot die finaal compleet de geest gaf. Dan tijdje BMW 2 hybride, maar ik kreeg die verkocht net boven aanschafprijs en ging dan in op deze korting.
Voor mij belangrijkst dat we er met 4 en zelfs 5 comfortabel in kunnen, en ik moet er een fiets mee in kunnen nemen.
Ook altijd op stopcontact geladen thuis.
Heb voor noodgevallen laadpasje bij, prijs is dan niet zo belangrijk voor die 3* op een jaar of zo.
Bij testrit idd ook hoop tuutjes die stoorden, maar die kan je dus afzetten. Dat heeft BMW wel beter in orde denk ik.
Nog steeds niets van garage gehoord, behalve dat die met 'prioriteit' werd gevraagd.... Alleszins is er chassisnummer en papieren.
Ik had ook gevraagd dat ze niet op 01/01/24 met update komen, maar ze wisten van niks. Qua prijs, koffiedik kijken, zullen idd wel naar 39.995 gaan, met -5000 korting, dan afwachten , ze hebben terug een jaar tijd om hun normen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Lijstje laadpalen internationaal die ik als Belg hier post om zelf makkelijk terug te vinden...
Vul ik dus in de toekomst verder aan voor alle Ssangyong rijders met interessante zaken die ik hier al op forum en elders terug vind.
Graag uitdrukkelijke vraag aan moderatie om deze hier te laten staan.
Bedankt.

https://www.laadpalenwijzer.be/laadpas/

https://www.go-charge.io/ (werking buiten NL ??)

https://www.egear.be/laadkaarten/#google_vignette (opgelet voor verouderde info!)

https://www.goingelectric...ellen/verbund/Pfalzwerke/ (Duitsland laadpalen)

https://www.vrt.be/vrtnws...-prijsverschil-laadpalen/ ( klik zeker even op VRT reportage !)

https://www.eneco-emobility.com/be-nl/astara (de kaart die je "gratis" van Ssangyong garage krijgt !! )

[ Voor 19% gewijzigd door Piddybull op 02-01-2024 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
@nico77 ,
Ze spelen het spel wel eerlijk met je.
Het feit dat je uw papieren al hebt engageren ze zich ook echt aan de promotieprijs op je reeds opgemaakte factuur.
Erger zou zijn niet geleverd geraakt voor 01/01/24 en promo die onherroepelijk wegvalt en 39,9K -5K ...
Het lijkt me wel mogelijk dat je wagen nog heel even onderweg is met de boot.
Het succes van de aankopen kunnen ze zo wel waarmaken voor de meeste kopers.
Het lijkt me dan in uw geval geen stockwagen meer maar een verse ;-)
Geduld en succes!
Deze feestweken zullen het er ook niet echt sneller op maken natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Piddybull op 27-12-2023 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico77
@Piddybull

ik heb zelfs geen voorschot/factuur gehad... enkel de papieren en dus al ingeschreven. Had beter enkele dagen gewacht, maar soit. Vanaf vrijdag val ik wel met auto minder, dus het mag vooruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico77
Juist tel gehad, gearriveerd... Kan pas vrijdag afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
@nico77 ,
Dat komt goed !

Ze hebben inderdaad vaak zelf enkele dagen nodig voor nummerplaten etc.
Wij lieten verzekering ook via hen doen maar denk dat ik andere formule omnium ga zoeken binnen 9 maand.
Ik betaal er 97 euro voor met franchise € 500 (onbeperkte km , vervangwagen wel 1 maand , feitelijk alles wat mogelijk was te verzekeren is nu verzekerd.
Ik denk dat €75 moet lukken voor vergelijkbaar voorstel bij online prijsbrekers.
Zelfs de lening liep over hen ( 4,99% ) en ik wacht de kortingen binnen de markt even af ivm soort Batibouw rond februari. Lening veranderen kost me maar €100 als ik overname voorzie binnen de 6 maand bij goedkopere bank. Daarna € 200 kost ...

Vooral benieuwd naar uw exacte prijs verzekering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Technische vraag

Er wordt standaard een 10 ampére laadkabel (GRANNY) meegeleverd door Ssangyong.
Nu zie je erg veel alternatieven met 16 ampére

Ik ga ervan uit dat deze dan iets sneller laadt maar mag dat wel ,zo'n universele kabel gebruiken ?
Mijn vraag is dus simpel .
Kan je op een Ssangyong toch een vergelijkbaar type als deze 16 A aansluiten ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ovdtjQe7b85d4-Ms7i9VAAo-ycU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/F18PdvfvILUfaGgGkuxiz7Mr.png?f=user_large

Er zijn er zelfs tot 32 ampére maar dan moet je een industrièle stekker hebben en 6 mm per kabel aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:41
Ik zou dan ook de bekabeling en de wandcontactdoos controleren of die langdurig 16A (of 32A) aankunnen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico77
@Piddybull die tarieven zijn per maand? ik ben zelf werkzaam op verzekeringskantoor. Wordt BA + full omnium met engelse franchise 750 + rb. Assistance is van ssangyong. Moet premies nog berekenen morgen.

Van electriciteit ken ik niks...

• Piddybull
@nico77 ,
Premies zijn inderdaad per maand.
€ 97 per maand omvat :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5Lji7IYFcEGDCKTsR6sc_bkpt8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fNqZrxnrINJJNCjXfiG0ORZ9.png?f=user_large

• Piddybull
Groot verschil bij Ethias ...
Kan ik pas rechtzetten binnen 9 maanden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qoq0tBpxKDuVgzJRZMlaT5s0mQw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bnjst5sHne3tTGwZlPalAwO4.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zrx042PlSWEZi2PiusyfDR9XRK8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Lfu8AuLePTMGUwKp3ojI6ppK.png?f=user_large

Maandpremie €68 ipv €97

[ Voor 3% gewijzigd door Piddybull op 28-12-2023 10:45 ]

• Piddybull
LordSinclair schreef op woensdag 27 december 2023 @ 18:45:
Ik zou dan ook de bekabeling en de wandcontactdoos controleren of die langdurig 16A (of 32A) aankunnen.
Veiligheidshalve zou het stopcontact inderdaad voor langdurig gebruik best :

16A bedrading moeten hebben van 2,5 mm
32A bedrading moeten hebben van 6 mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Piddybull schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:49:
[...]

Veiligheidshalve zou het stopcontact inderdaad voor langdurig gebruik best :

16A bedrading moeten hebben van 2,5 mm
32A bedrading moeten hebben van 6 mm
En de meeste stopcontacten zelf zijn geschikt voor 10A, dus die worden heet met 16A.

• Piddybull
Hier zal ik inderdaad erg goed mee moeten opletten.
Wellicht koop ik nieuw stopcontact 16A en rechtstreekse bekabeling vanuit de verdeelkast die juist is afgezekerd.

Geen idee of dat in BE en NL aan de basis al verschilt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Ik had het er gisteren nog over en nu vind ik tekst en uitleg.
Normaal gewoon te lezen :
( Leest de HLN reporter hier ook mee ? ;) )

https://www.hln.be/auto/n...men%20dat%20hij%20wegrolt.

[ Voor 5% gewijzigd door Piddybull op 29-12-2023 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feeme
After 12,000 km on the roads of Belgium and a little in France I can say that I d'nt regret my purchase.
Pleasant to drive, healthy, well built, quiet you can just hear a slight rolling noise from the rear wheels, spacious well equipped maybe even a little too much 'tuuut' consumption of 15 to 20 kw/100 km at 110 max on the motorway , a useful range of 270 to 300 km.
I had 2 breakdowns: 2 times battery discharged without explanation,
New battery installed...seem fixed....wait and see
1 time: HVHeater break down not yet fixed because spares parts not available before end January...or later.
I charge both : original charger 10 A and Vevor charger 16 A, no problem meet.
Improvements implemented: new color on front bumper (see photo)
Dark film (80%) on rear window
4 Guardmud ordered to avoid mud projection on body behind the wheels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eh0ebKcUetsHAVwQXTvUJDqYNsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bYTJOqcGLCaonS60mHClnrg4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Esl_zgyGTtLTmSJ8E490ioP4G14=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vzigWAi8QSdVqnQJWunvt8ua.png?f=fotoalbum_large
What a great coincidence ...
The hour of my order plays to my disadvantage but you understand that I did not want to imitate your purchase at 2 hours.
Without coming here I was planning purchase of heavier charging cable 16A.
Definitely spent three days on every possible website internationally and also ended up on Vevor ;-)
€ 125.99 (€ 5 discount for first purchase) normally € 130.99
Cheapest version without LED screen but 8.6 Meter charging cable for this price!

I hesitated (for a long time) for the 32A which I could install at home with some adjustments but the 16A seems more multifunctional to me.

I have noticed that water seepage has been able to get into both my rear lights. I will pass this on soon with photo (even some green algae ) and this should definitely be taken care of under warranty at first visit garage under warranty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9WaAXpF8fygeVCF574LhMdnOpA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/z9OfEiFCFR9PUA1lNBcEwVgw.png?f=user_large

I will also presumably buy some sound insulation through Vevor website for car. Considering the trunk is with a rolling system I also think there is a little too much rolling noise coming from the rear.
I did test drive the highway with speed up to 127 km/h for about 55 km. There and back it was 110 km.
Not so much to test consumption, but rather for the noise.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feeme
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4UG6A3SETsmLFJgn3VGkfHdE-eU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yai6XQq9ncRLHfwjcjkZ2Qe6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pMW93cdEFCET-EDJpDIwGaEQAj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMVkPVghJAAQ8V6bndx2aVMo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zzWEMTwgvjtDqKSkwv6kKnmFpfk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l3lCZeeMqBYzNeStEGXvxPcn.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4aszungZZ1JjO7mwX8flgluyBSQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GAKEMFsd8FyW1Mr4HkXVFMas.png?f=fotoalbum_large

1 week old ... I think its a problem for the 7 years garanty ;-)
And frankly, I think the dealer did know this and covered it up....

[ Voor 4% gewijzigd door Piddybull op 02-01-2024 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico77
Bij ons hetzelfde probleem. Ik hoorde dat ze het allemaal hebben. Moeten er ook nog voor terug, voor oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico77
Prijs korando platinum aangepast naar 32.500. Dus +2500 eur, maar valt wel in premie. Gokje of je die krijgt (enkel de eerste 4000). Wat een gefoefel. Als je nu koopt ben je dus 2500 beterof slechter af, dat weet je pas binnen paar maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Prijsaanpassingen

Dit wist elke dealer wellicht met grote zekerheid.
Maar het klopt ook dat de premie regeling van de Vlaamse regering vermoedelijk opnieuw een erg grote blunder gaat worden voor veel particulieren.
4000 stuks, elke 5 miljoen uitgedeeld kunnen ze de waarde van de premie al verminderen en ook de kleinste auto's (max. 25 factuurwaarde als premie)en occasies (max €3.000) zitten in dit totaal bedrag meegerekend.

De EV-automarkt in België is er wel grondig mee door elkaar geschud waarvoor mijn enigste dank.
We moeten ons allen er zeer van bewust zijn dat iedere 6 maanden behoorlijke prijsverlagingen of betere modellen op de markt zullen verschijnen.

Ik zal even dealer mailen met vraag om credit nota op te maken ... 8)7
Als ik me niet vergis zijn er topmerken die deze regel ook al wel hebben toegepast.

[ Voor 10% gewijzigd door Piddybull op 02-01-2024 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Opgelet bij "gratis" kaart die je bij je aankoop Ssangyong "krijgt "

eerste reken vb :
Fastned gebruikt op reis in Frankrijk (autostrade snellaad)

Fastned via Chargemap (€19,99 éénmalige aankoop kaart) € 0,65 KWH
Fastned via Fastned gold member (11,99 per maand, na 1 maand opzegbaar) € 0,49 (-25% op basisprijs)
Fastned via SSangyong (Eneco) € 0, 88 + 0,61 opstartkost

Onder voorbehoud van de opstart en kleef kost na oplading !

Ik hoop dat hier wat normalere updates kunnen komen waar je je als klant niet zo compleet uitgebuit voelt.
Wellicht blijven Europese klanten dit niet pikken.

Ik zoek ook naarstig naar de beste snellaad aanbieder op autostrades in Frankrijk.
Shell lijkt wat ondervertegenwoordigd.
Ik denk dat Total-energies het zou kunnen zijn.
Total energies staat dan weer niet bij de kaart "Chargemap "
Ik vroeg nu net al een laadpas aan via Total energies... nergens vermeld of deze gratis zal zijn ?
Betalen ga ik er zeker niet voor doen.

Ale suggesties welkom !

[ Voor 24% gewijzigd door Piddybull op 02-01-2024 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duupje1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:05
Heb op 03/01/2024 deze kleur ook besteld, Titanium plus versie, ben in blijde verwachting. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duupje1
Beste mensen, ik weet niet of het mag of niet,
maar iedereen hier welkom op de NL/BE facebook groep dat ik aangemaakt heb.
https://www.facebook.com/groups/korando.emotion.nl.be

P.S. als het niet is toegelaten gelieve deze post te deleten.
Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Duupje1 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 23:10:
Beste mensen, ik weet niet of het mag of niet,
maar iedereen hier welkom op de NL/BE facebook groep dat ik aangemaakt heb.
https://www.facebook.com/groups/korando.emotion.nl.be

P.S. als het niet is toegelaten gelieve deze post te deleten.
Groetjes.
Men knipt hier soms iets maar de quote dan soms ook weer niet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GOsW2ItiBhmEggMYBtsFR8_7yFM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/z8J5WquoE7Pb4x4KXzlP1HeL.png?f=user_large

Mooi voorbeeld hoe het niet moet !
Besteld in Frankrijk.
Vermoedelijk leverdatum was wel van in het begin doorgegeven voor vrijdag (vandaag) of morgen.
Ik zie wel niet graag dat ze over mijn tuin vliegen naar Nederland om dan terug te vliegen naar Charleroi (Brussel zuid)
Zal wel logistieke reden hebben maar een levering met een drone zou dan wel de echte toekomst zijn.
Vooral door de elektrisch aangedreven motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Iemand met wat technische achtergrond zal mijn vraag beslist snel kunnen oplossen.

Wordt de gewone kleinere 12 V batterij ook telkens bijgeladen als de EV-wagen aan de laadpaal geplaatst wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duupje1
Piddybull schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:17:
Iemand met wat technische achtergrond zal mijn vraag beslist snel kunnen oplossen.

Wordt de gewone kleinere 12 V batterij ook telkens bijgeladen als de EV-wagen aan de laadpaal geplaatst wordt ?
Heb deze vraag gesteld aan de verkoper van Ssangyong Roeselare, de zei me dat ze enkel oplaad bij het rijden. En dat men soms wel eens moeten depanneren voor een lege batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Ook al vaker gehoord maar leek me een vals gerucht, niet dus.
Feitelijk wel een kemeltje van formaat !
In geval van nood de 220 V aansluiting !! midden achterbank verbinden met een kleine acculader.
Als je de wagen al open kreeg want deurportieren zullen op de kleine batterij werken...
Ik hoop dat ze de 220 V aansluiting toch maar enkel op de zware autobatterij hebben gekoppeld.
Ik leg de mijne toch al snel in de wagen met de aangekondigde ijstijd die er staat aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feeme
Piddybull schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:52:
Ook al vaker gehoord maar leek me een vals gerucht, niet dus.
Feitelijk wel een kemeltje van formaat !
In geval van nood de 220 V aansluiting !! midden achterbank verbinden met een kleine acculader.
Als je de wagen al open kreeg want deurportieren zullen op de kleine batterij werken...
Ik hoop dat ze de 220 V aansluiting toch maar enkel op de zware autobatterij hebben gekoppeld.
Ik leg de mijne toch al snel in de wagen met de aangekondigde ijstijd die er staat aan te komen.
It seem that :
Yes, the L.V. battery receives 14.2 V from H.V. battery, through the DC/DC converter.
When the L.V battery is under approximately 12.5 V and if contact is on, you receive an alert message and the converter switches to enable.
Same when contact is off without message of cause.
Also same process when the car charges.

It seems like :
The 230 VAC 200W connection (rear seat) takes energy from a 400 VDC to 230 VAC converter

[ Voor 5% gewijzigd door Feeme op 08-01-2024 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feeme
Mudguard find Amazon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJfx72lfkDsMDqTh6ZVhSb5ebgg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jmBoMMreIPsfQGs3asFIBxGf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gb6b5Tdh-tl7j7GqzNQl569eqzc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bVBUftg3SsOEDXYFF8HP7izx.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abio80
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23-06-2024
Goed dat ik me toch nog even verdiep in wat forums en dergelijke... Vandaag een testrit gedaan met deze wagen. Ziet er voor ons echt gewoon goed uit, zowel binnen- als buitenkant. Het was een leuke rit met meer dan voldoende comfort.

Maar de vele problemen die overal aangekaart worden met deze wagen zullen er toch voor zorgen dat we hem waarschijnlijk niet zullen bestellen.

- Lekkage in de lichten (en dat wordt dan zo afgeleverd terwijl men dat probleem kent?)
- Om de 10.000 ipv gebruikelijke 20.000km op onderhoud, dat kost op enkele jaren al snel ook weer een paar duizend euro extra voor ons. (een onderhoud kost dan al het dubbele als wat we nu voor onze benzines betalen...)
- Toch wel heel veel mensen die problemen lijken te hebben met 12v die het niet meer doet
- Auto's die na het laden ineens niet meer werken en "gereset" moet worden door het "bijgeleverde moersleuteltje" of andere "trucjes".
- Afstand die afgelegd kan worden toch wel een heel stuk onder het vooropgestelde.

[ Voor 18% gewijzigd door Abio80 op 09-01-2024 02:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piddybull
Dag Abio80 ,

Vergelijken loont altijd en blijft finaal een persoonlijke keuze.

De afstand is momenteel onderhevig aan de huidige lage temperaturen!
Gemiddeld haal je 345 km en zomer/stad tot 400 KM.
In alle tests geven ze wel aan dat op de autostrade in de winter ruim 200 km logischer is wat afstand betreft.
In verhouding ga je dat bij elk merk als typisch EV rijden ervaren denk ik.
Laatste test gaf me 135 KM testrit / 115 KM/U / 52% rest bij volle 100 % /start bij 7C°
Donderdagvoormiddag doe ik de terugrit bij koudere C°

De achterlichten zijn een vervanging onder garantie.
Liever dit dan vroegtijdig verschijnen van de voorkant van de grootlichten.
Ik bedoel , hier op een forum ga je op bepaald moment meer opsommingen vinden van enkele ontdekte negatieve punten.
Vaak een tegengewicht van het verkoopsverhaaltje van de dealer.
Daar moet je wel een beetje doorlezen.
Elke forumdraad met technische inzichten zullen hopelijk hun min punten aanduiden en bespreken.

Reset na herladen.

Als je de gebruiksaanwijzing van de auto download op de nieuwe FB pagina zie je dat er veel details zijn die Ssangyong duidelijk omschrijft.
Het is de fout van mijn dealer dat ik de laatste tijd behoorlijk wat problemen ondervond als ik nu merk dat het probleem begon toen ik aan mijn sleutelbos (transponder auto) twee extra afstandsbedieningen toevoegde.
Ook dit zou ik waarschijnlijk met elke andere wagen hebben gehad want iedere auto kan je vandaag van op afstand in gang zetten.
De interferenties tussen die toestelletjes veroorzaken problemen.
Staat feitelijk los van het merk.

Hogere onderhoudskosten:

7 jaar garantie meetellen/ gratis complete bijstand binnen en buitenland ...
Ok, veel Chineze merken of EV zullen vermoedelijk vergelijkbare voordelen toevoegen.
Ik vervang mijn achterlichten bij jaarlijks onderhoud dus tot 2030 en tegen dan kan elk merk wel vergelijkbaar probleem krijgen.

Het aangehaalde moersleutel probleem.
Het is een erg waardevolle tip om een auto vol elektronica te kunnen resetten op 5 à 10 minuten.
Bekijk het zo dat je zeker te weten komt bij uw definitieve aankoopkeuze merk dat je ook weet hoe je die wagen zelf een reset kan geven.
Het is ook over de merken heen dat dit voornamelijk een VAB bijstand kan vermijden en de wachttijd loopt boven de twee uur op.

De 12 V batterij is deels omschreven door Feeme.
Fout gebruik van de wagen (te weinig ritten ) kan bij elke andere auto vergelijkbare platte batterijen geven. Voor elke 12V batterij geldt dat de wijze van opladen moet werken.

Een EV wagen is voor elke constructeur een stevige uitdaging.
Ik merk vandaag dat de dealer technisch nog stevig bijgespijkerd mag worden.
Het unieke voor Ss is dat ze de wagen voor fossiele brandstof omvormde tot een EV.
Een uniek punt waardoor je al veel gekende technologie meepakt.
De meeste spelers ontwikkelen een geheel nieuwe wagen en die krijgt ook kinderziektes.

De sterke punten die ik momenteel ervaar zijn:

De warmte die door de warmtepomp erg snel in de wagen verdeeld wordt .
De zetel en stuurverwarming die erg goed werken en snel kunnen verminderd/uitgezet worden.
Geen problemen met dampvorming aan binnenkant wagen (BYD probleem !!)

Het idee dat deze wagen een caravan of stevige trekker kan torsen tot 1500 kg (geremd)
Ik ga dit later dit jaar laten plaatsen maar op NL testfilmpjes zie je zelfstandige mannen die deze combinatie als trekpaard gebruiken met grote tevredenheid.

Het feit dat Ssangyong ook een NL versie gebruiksaanwijziging heeft van ruim 400 pagina's is echt geniaal.
Het geeft vaak aan dat ze 95 % van de te voorziene problemen al kunnen uitleggen door hun eigen ervaring.
Als de dealer deze PDF niet doorgeeft is dat een spijtig euvel.

Ik merk dat ik verdedigende post opstel maar ik blijf zelfs met de enkele problemen die ik onlangs ervaarde erg positief.

Vaak is er voor een (nieuw) probleem een oplossing.
Goddank dat er dan forum en FB zijn :)

Wat betreft de 10K kms en/of jaarlijks onderhoud.
EV wagens zijn heel stuk zwaarder.
Als je niet permanent regeneratief remt op de motor dan zie ik geen probleem dat ze die techniek elk jaar even nakijken.
Ik heb momenteel geen zicht hoeveel dit jaarlijks nazicht zal gaan kosten.
Ook daar even doorrekenen op bvb 10 jaar wat het verschil tussen merken uiteindelijk zal zijn.
Lijkt me bijzonder moeilijke oefening ivm wisselstukken etc.
Alle vloeistoffen (olie die uw batterij 400V altijd op juiste temperatuur houdt ) worden nagekeken.
Om de twee jaar nazicht lijkt me technisch eerder onlogisch maar past wel in de verkoopspraatjes.
Ik vergelijk dat met de autobanden.
EV rijden = hogere slijtage door het meergewicht van 3 à 400 kg.

Het wordt vaker aangehaald dat Ssangyong eerder te voorzichtig informeert en dat kan ik enkel beamen.

Succes bij uw finale keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Feeme,

Can you please explain why you have buy this accessoire ?
Is it more for off road or something else ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feeme
Piddybull schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:24:

De 12 V batterij is deels omschreven door Feeme.
Fout gebruik van de wagen (te weinig ritten ) kan bij elke andere auto vergelijkbare platte batterijen geven. Voor elke 12V batterij geldt dat de wijze van opladen moet werken.

Het feit dat Ssangyong ook een NL versie gebruiksaanwijziging heeft van ruim 400 pagina's is echt geniaal.
Het geeft vaak aan dat ze 95 % van de te voorziene problemen al kunnen uitleggen door hun eigen ervaring.
Als de dealer deze PDF niet doorgeeft is dat een spijtig euvel.
Hello everybody
the battery problem which discharges for no reason seems to be solved
The spare part to repair my cabin heater has arrived (since order Nov 20)
Yes good point by SS I received a 400 page paper owner manual in French

the biggest disappointment with this car is the
feeling like 'you've been scammed'
to day: 15,000 euros cheaper than what I paid!!

[ Voor 7% gewijzigd door Feeme op 10-01-2024 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feeme
Piddybull schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:09:
Feeme,

Can you please explain why you have buy this accessoire ?
Is it more for off road or something else ?
yes I drive on dirty roads and the rear of this car is often splashed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Kosten blijven gevoelig punt.
Ik zocht even de prijs op van een onderhoudsbeurt maar vond nergens info.

Kan iemand die al langer rijdt met de e-motion even de prijs van een gemiddeld eerste onderhoud doorgeven ?
Please price for the first intervention after one year ?

Bedankt,
Thanks,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abio80
Er worden hier goede punten aangehaald. En inderdaad voor de prijs die we maar willen betalen (2de wagen, eerste keer elektrisch) vind je geen auto die al onze vinkjes zou aftikken.

Ook andere wagens hebben hun probleempjes... En na wat overleg met het vrouwtje werd toch maar beslist om het er op te wagen.

De BYD Atto 3 stond ook op ons lijstje, maar het gevoel van de Korando bij de testrit was echt een stuk leuker. Daar lijkt die BYD toch echt speelgoed tegenover. Een trekhaak en degelijk werkende verwarming vonden wij ook net iets belangrijker dan een groot draaibaar tablet...

Merci alvast voor jullie informatie!

[ Voor 14% gewijzigd door Abio80 op 10-01-2024 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piddybull
Abio80

Ik kan je tevens geruststellen dat mijn auto nu al 3 dagen geen kuren meer heeft gehad ivm starten.
Dagelijks rijden we er wel minstens tweemaal mee uit voor ons plezier en dat is opnieuw echt genieten geworden.
De enige regel die je best opvolgt is dat uw sleutel (transponder) geen extra afstandsbediening bevat binnen een sleutelbos.
Door de automatische lading van de gsm af te zetten kreeg ik ook geen enkele foutmelding meer van "kan niet laden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Nuttige NOODPROCEDURES ...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mOW-ELigt-mC2QebdAhaDYvl6K0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CQweJMP12E4MQzBgYLmK1OBs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
In de handleiding wordt er melding gemaakt van condens in de lampen.
Normaal voor Ssangyong (want gaat ook weg en is vaak verschil tussen binnen en buiten temperatuur )maar groene mosvorming is dat niet !
Dien ik dus even erg gedetailleerd na te kijken maar foto was vrij duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Feeme schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:52:
[...]

the biggest disappointment with this car is the
feeling like 'you've been scammed'
to day: 15,000 euros cheaper than what I paid!!
Best to understand and you certainly don't feel alone... Many EV cars have been significantly reduced in price. I know the feeling more from stock market related matters and it is not really pleasant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Feeme ,

VEVOR (EV-B06-EU003A) purchased. Doesn't work as it should. Red LED lights up every 2 seconds. Would indicate ground fault. Here we work with two different 10 A charging systems without any problem. Is the setting of your Vevor too sensitive.

Did you have no problems ?

[ Voor 11% gewijzigd door Piddybull op 12-01-2024 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feeme
Piddybull schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 11:41:
Feeme ,

VEVOR (EV-B06-EU003A) purchased. Doesn't work as it should. Red LED lights up every 2 seconds. Would indicate ground fault. Here we work with two different 10 A charging systems without any problem. Is the setting of your Vevor too sensitive.

Did you have no problems ?
No problem with VEVOR
But problem with ground is related often by other with charging system
Maxi resistance between phase (neutral) and ground should be below 100 ohm

[ Voor 6% gewijzigd door Feeme op 13-01-2024 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:30
Wij hebben onze wagen ook sinds 28/12 en met de korting kunnen kopen.
Onze vorige wagen was een Dacia Sandero dus dit is wel een leuke upgrade voor ons.

Zijn er mensen die een laadpaal gebruiken met deze wagen?

Het lijkt er bij ons op dat de wagen de eerst doorgestuurde waarde van de laadpaal blijft behouden.
Onze laadpaal stuurt naar de wagen dat hij mag laden tegen 7A en de laadpaal schakelt rustig aan omhoog tot hij het maximum van onze woningzekering kan gebruiken. Maar de wagen blijft altijd kleven op de waarde die hij het eerste kreeg, in dit geval dus 7A.
Als we de laadsessie stoppen en een fixed waarde zetten van 20A om de laadsessie terug te startendan start hij ook aan 20A maar als we tijdens het laden de laadpaal verlagen naar 10A dan blijft de wagen laden aan 20A.

Morgen kan ik eens even gaan testen met een andere laadpaal maar ik vraag me af of nog al mensen dit hebben gehad? Hoop alvast dat het aan de laadpaal ligt en niet aan de wagen (of dat meerdere mensen dit hebben...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Thanks Feeme !
Normally they wil give me an update by app asap ...

Siskos,
Welkom en succes met je technisch euveltje.

Zelf heb ik nog geen enkele ervaring met enige laadpaal.

Lijkt me wel stevig vraagstuk.
Als je uw laadpaal slechts 10A "laat" laden via uw eigen manipulatie aan de laadpaal ,hoe kan de auto dan 20A binnenkrijgen ?
Dan lijkt het dat de wagen de waarden niet correct weergeeft via het scherm...
Mijn boerenverstand zegt dat bij afgifte 10A aan paal ,de maximale ontvangst 10A blijft en nooit 20A kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FyvYu1mk8ZjBQVMbEgeUsiV3RCY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z5XqB6tc9r4Mcrj4sThdnzdm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
VEVOR laadkabel mag dan wel werken bij Feeme , ikzelf heb sinds 31/12 besteld en 5 tal dagen te laat geleverd. Ik heb nu de naverkoopdienst nodig sinds donderdag 11 januari en ik wordt erg slecht behandeld.

Bijgevolg hier een waarschuwing om daar best niets aan te kopen!
Het is zoals bijna elke EV-batterijlader eentje van China en ik praat of met computers of met verdwaasde chinezen die weinig van de organisatie afweten van Vevor.

Morgen laatste dag en dan stuur ik het artikel definitief terug.
Het erge is dat ik enkel een update moet krijgen via mijn reeds geïnstalleerde app om het probleempje op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
VEVOR :
De oplossing was poepsimpel.

Toch slaagde VEVOR klantendienst er in om dit pas na 10 dagen door te geven.
Het probleem is dat de klantendienst met de Chinezen moeten communiceren per mail.
Elke simpele vraag duurt dus gemiddeld 72 uur.
De mail gaat via de rode zee denk ik dan.
Er staat een letter R en die moet ik 5 seconden indrukken. (ivm aarding)

Enig probleem als ik uitgesteld wil opladen en lader niet onder stroom staat (timer) ik dit telkens weer opnieuw moet uitvoeren.
Anderzijds is dit een extra beveiliging dat niet iedereen gratis aan mijn lader zal kunnen laden.

[ Voor 8% gewijzigd door Piddybull op 19-01-2024 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
Na heel wat testen met laadpalen zijn we er toch achter iets misloopt bij het laden van de wagen.
Zoals ik al eerder postte blijft de wagen namelijk "kleven" aan wat hij als eerste waarde van de laadpaal doorkrijgt.
Maar aangezien we net een laadpaal met load-balancing hebben genomen om bv met zonnestroom op te laden, moet de wagen wel mooi luisteren naar de laadpaal als deze het vermogen omhoog of omlaag regelt.

Maandag eens even een belletje doen naar de garage of ze dit al eerder hebben gehad of wat ze eraan kunnen doen.

Daarnaast voorlopig het enige minpunt zijn de mooie nexus bandjes, als het wegdek nat is en je drukt iets te hard op de pedaal bij vertrekken 0 grip. En de afgelopen dagen met de sneeuw hier in België hebben we de wagen zelfs niet durven gebruiken.
Ondertussen bij de garage een wissel van banden aangevraagd naar een deftige all-seasons.

Voor de rest zijn we nu we de wagen (bijna) een maand in bezit hebben er nog altijd heel tevreden van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Siskos,
Bandenprobleem begrijp ik best.

Ik testte ook na enkele dagen gehele stilstand mijn gewone 12V batterij.
Deze bleek in topconditie en dat verwonderde me een beetje na de verhalen van snellere ontlading.
Hier enkel antimarter extra aangekoppeld maar dat schiet pas in werking als dat roofdiertje op pad is.
Blijkbaar doe ik er goed aan als de "batterijontlading" aangegeven wordt in de wagen om hem verder op te starten en dan is de ontlading blijkbaar direct gedaan.
Ik had minstens verwacht dat hij enkele uren had moeten bijladen.
Goed nieuws dus.
Succes met het oplossen van je laadpaal tests.

Met de VEVOR laadkabel gisteren voor het eerst opgeladen en aan 16 A worden de verbindingsstukken wel wat te warm (met verlengkabel van 3 x 1,5 mm). Direct overgeschakeld via app naar 13 A en dat was nog ok.
Nu via TOOLSTATION (app toolstation)10 meter kabel besteld met 3 x 2,5 MM kabel.
Ik vind tot nu toe nergens goedkopere verlengkabel die echt wel mag gebruikt worden voor thuisladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wS9JVadlxuBJspIof31UTD3ZXQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/B3OiRn6QTLC8Yd13VnQ86Sbf.png?f=user_large

Toevallig reeds derde x dat ik deze ferme kabel bestel.
Ideaal om er tot 16 A op een veilige manier door te jagen.
Of de 10 A , het valt op dat elke laadkabel wel met de dikkere kabel geleverd wordt door de autoconstructeur zelf.
Er staat telkens bij vermeld dat je geen extra verlengsnoer mag gebruiken. Deze dus wel !

Natuurlijk moet thuis alles ook veilig op die 2,5 mm verder gaan met stopcontakten die afgezekerd zijn in de elekriciteitskast met 20A , verliesstroom etc ...

[ Voor 19% gewijzigd door Piddybull op 20-01-2024 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Opnieuw sh.t probleem gehad.
Bij het opstarten wil de stuurbekrachtiging niet werken.
Het onderstaande signaal licht op :Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9O4gpr-cPW_JQGb_vgJHIUWBQY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AtkmkSzy2Bifb414YP0ws4AG.png?f=user_large

Na het geheel uitschakelen bleef het probleem zich 10 minuten voordoen.
Erg leuk als je echt even wegmoet.
Een normaal mens zou dus naar de dealer bellen ,dan naar de takeldienst en dan dagen problemen hebben met vervangwagen , nazicht , geen oorzaak , wagen terug thuis en dan op goed geluk ...meer geluk hebben.

Ik deed de oude truuk :
Even aan de laadkabel en dan alles uit. Terug aan en alles was ok.

Maar voor mij is het niet langer ok want het vertrouwen begint zoek te geraken.
Je wil een wagen die doet wat hij moet doen.

Het is een fout van de wagen als hij eerst wel dit lichtje doet aangaan. (serieus probleem)
Het is pas erger als je het na 20 minuten zelf gefixt krijgt en van geen kanten weet waaraan het ligt.
Ik pen het hier neer om vergelijkbare gevallen van anderen hier ook te kunnen lezen.
En jullie kunnen leren hoe ik het aanpak.

Maar Ssangyong faalt al tweemaal sinds ik de wagen uitgerekend net 1 maand in bezit heb.
Het eerste probleem ligt geheel bij de dealer (NINOVE) die me niet voorlichtte dat je geen twee sleutels bij elkaar mag leggen ,noch andere afstandsbedieningen in de buurt mag hebben.
Hopelijk blijft het bij deze ene keer maar de tekst is duidelijk.
Feitelijk moet ik naar de dealer voor nazicht. (na 1 maand nieuwe wagen in bezit)
Maar hij rijdt terug normaal !?!

Je leest hier inderdaad enige frustraties 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Het zou kunnen dat ditmaal het probleem te zoeken was/is bij het op voorhand aanschakelen van de zetel en stuurverwarming.
Uit gewoonte van de voorbije koude dagen ...
Maar in de voorschriften van de wagen staat duidelijk te lezen dat alle elektrische toestellen ( ;-) ) in de EV wagen uitgezet moeten worden vooraleer je de Ssangyong start.
We gaan dat de komende dagen weer even uittesten.
Bijkomend is de smart sleutel in de achterzak zeer dicht tegen dezelfde zetelverwarming ook geheel afgeraden.
Allemaal fijn dat dezelfde dealer daar niks van verteld en je niet spontaan een handleiding meegeeft.

Opgelet : ik sta nog steeds achter de wagen en mijn aankoop.
Maar de dag dat ik alles juist gebruik zal nog even op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
De VEVOR - kabel werkt nu prima en tot mijn grote verbazing gaf het bedrijf me spontaan al 10 % korting via mijn rekening Mastercard. De aankoop komt nu netto op € 112,50
16A laden en 8,6 meter laadkabel ...best ok.

Via hetzelfde bedrijf ga ik binnenkort (achterste )wielkast geluidsisolatie aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Piddybull schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 00:09:
Maar in de voorschriften van de wagen staat duidelijk te lezen dat alle elektrische toestellen ( ;-) ) in de EV wagen uitgezet moeten worden vooraleer je de Ssangyong start.
Dat zou de auto dan toch automatisch moeten kunnen doen. Lijkt mij vooral dat de wagen bestaat uit brakke software dat de gebruiker alle foute configuraties moet afvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Cru gezegd maar ik kan je geen ongelijk geven.
Daar lijkt het wel op...
Het wordt inderdaad verwacht dat je het zelf en handmatig aanpast.
Benieuwd of men in staat zal zijn om deze zaken via een update te normaliseren.
Anderzijds is deze wagen nog niet volgestouwd met software.
Bvb geen app om je wagen van thuis uit te kunnen "uitlezen of opwarmen"
Hoe minder van deze zaken hoe liever.
Waar ik wel lastig van wordt is dat het weinige dat er dan wel aanwezig is durft tegenwerken.

Niet elke eigenaar heeft er echter last van.
Ik kocht de wagen in Ninove (BE) en daar gaf men echt onvoldoende uitleg en zelfs geen link met de 400 pg tellende gebruiksaanwijzing.
Stelselmatig ontdek ik wat ikzelf fout doe.
Maar een dealer is er om je te behoeden voor onheil als het relevante informatie is.
Het niet verstrekken van deze info is totaal onaanvaardbaar.

Nu blijf ik wel achter het merk staan want ik liet andere merken achter me omdat je in dit globale EV forum wel bij elk mark diverse zaken leest die onaanvaardbaar zijn.

Voor mij is het vallen en opstaan.
De truck van de wegenwachters blijkt ook bij grotere miserie de negatief van de 12 V batterij loskoppelen.
Dan is er een reset maar al je instellingen gaan dan ook verloren.
Zoiets kan je doen als je brute pech hebt in een afgelegen bos maar niet aan je voordeur

Ik som alle negatieve en positieve punten op om oplossingen van anderen te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Piddybull schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 00:14:
De VEVOR - kabel werkt nu prima en tot mijn grote verbazing gaf het bedrijf me spontaan al 10 % korting via mijn rekening Mastercard. De aankoop komt nu netto op € 112,50
16A laden en 8,6 meter laadkabel ...best ok.

Via hetzelfde bedrijf ga ik binnenkort (achterste )wielkast geluidsisolatie aanschaffen.
VEVOR : Het kan niet zoveel gekker : Gezien het probleem bleef aanslepen zette ik twee weken geleden tandje meer en zat ik in gesprek met twee aftersales personen. Ik vroeg gisterenavond 20 % korting aan de tweede persoon en vanmorgen kwam er mail met vraag voor akkoord - € 20 . Ik heb ja gezegd en ben benieuwd of dat gecumuleerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
Ik heb het gevoel dat ze nergens de handleiding bij de auto geven, vind ik best wel jammer.
Nu mijn dealer (uit Hasselt) gaf meteen wel een digitale versie toen ik erom vroeg dus ze hebben hem wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Ik heb een vermoeden dat ze de 440 pagina's als " trop is teveel " beschouwen voor een klant die met een nagelnieuwe wagen naar buiten stapt.
Het lijkt me ook niet slecht bedoeld maar het voelt best vreemd aan.
Er staat finaal wel een schat aan informatie in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Vandaag alle ontdreuningsmateriaal online aangekocht.
Niet meer via Vevor , ik vertrouw ze niet langer.
Via Amazon.DE , kwam met extra portkosten toch nog €10 goedkoper uit.
Het is goed opletten dat je geen chinees product koopt waar ze een alufolietje geven dat minderwaardig is ten opzichte van de min. 0,1 mm alu die toch als minimum voorzien wordt via de betere autospeciaalzaken hun websites.
Bedoeling is de wielkasten en koffer te voorzien van min 2,4 mm.
Wielkasten zelf : 4,8 mm

Vermoedelijk ga ik na ontvangst nog wat wachten op iets warmer weer.
+15 °C lijkt beter voor de verwerking van het product.

Sommigen zullen zeggen "maakt hij teveel lawaai " ?
Een EV is op zich erg stil maar de rolgeluiden bij de wielkasten zullen behoorlijk wat impact hebben.
Ik mis een vaste hoedenplank en zoals in elke break hoor je het verschil als er enkel een rol aanwezig is.

Ik liet er al banden opzetten waar er minstens 2 à 3 dB minder is maar of dat nu voor de toeschouwer is of voor de inzittenden is me toch wat een raadsel.

Wordt vervolgd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
Hier inderdaad geen last van de rolgeluiden.
We hadden hiervoor een Dacia Sandero, daar merkte we dat wel heel goed (samen met krakende plastic) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Abio80
Wij kregen te horen dat de elektrische achterklep op de titantium-plus versie niet open gaat zonder op een knop (dashboard/afstandsbediening/klep zelf) te duwen.

Mochten er nog mensen deze info verkregen hebben...

Je kan dit bij deze versie wel degelijk aanzetten in de instellingen van de auto. Let wel. De auto moet volledig op slot zijn en de sleutel even weg en terug. Maar je moet zelfs geen voet optillen onder de bumper of zo. Gewoon 3 seconden stilstaan op een meter van de koffer terwijl je de sleutel bij je hebt.

De nieuwste TomTom versie (indien je die niet zou hebben) zou je hier kunnen downloaden: https://ssangyong.navshop.com/#/downloads

[ Voor 14% gewijzigd door Abio80 op 01-02-2024 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
siskos schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:31:
Hier inderdaad geen last van de rolgeluiden.
We hadden hiervoor een Dacia Sandero, daar merkte we dat wel heel goed (samen met krakende plastic) :+
Ik vermoed dat die geluiden vrij persoonlijk zijn. Ik ben eerlijk gezegd wat gefascineerd geraakt door de freaks die hele wagens in zo'n laag bitumen leggen.
Ik ga dus beginnen met de gehele koffer.
De foam van zo'n 6 tot 10 mm moet ik ook nog aankopen.
Blijkbaar is de werking met deze twee producten stuk beter.
Echt geen zin om een fonkelnieuwe wagen geheel uit te kleden.

De koffer en de wielbakken (vanuit de kofferzone) is erg makkelijk los te vijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karot9100
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-01 09:28
siskos schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 23:21:
Na heel wat testen met laadpalen zijn we er toch achter iets misloopt bij het laden van de wagen.
Zoals ik al eerder postte blijft de wagen namelijk "kleven" aan wat hij als eerste waarde van de laadpaal doorkrijgt.
Maar aangezien we net een laadpaal met load-balancing hebben genomen om bv met zonnestroom op te laden, moet de wagen wel mooi luisteren naar de laadpaal als deze het vermogen omhoog of omlaag regelt.

Maandag eens even een belletje doen naar de garage of ze dit al eerder hebben gehad of wat ze eraan kunnen doen.

Daarnaast voorlopig het enige minpunt zijn de mooie nexus bandjes, als het wegdek nat is en je drukt iets te hard op de pedaal bij vertrekken 0 grip. En de afgelopen dagen met de sneeuw hier in België hebben we de wagen zelfs niet durven gebruiken.
Ondertussen bij de garage een wissel van banden aangevraagd naar een deftige all-seasons.

Voor de rest zijn we nu we de wagen (bijna) een maand in bezit hebben er nog altijd heel tevreden van!
Mijn vader heeft sinds kort ook een Korando gekocht. Het probleem van niet starten heeft hij ook al enkele keren gehad, wellicht kan het opgelost worden door met de sleutel op de startknop te drukken maar tot nu toe ontkoppelde hij gewoon de batterij onder de motorkap om een reset uit te voeren.

Nu heeft hij wel het probleem dat wanneer hij een snellader aansluit, deze niet werkt. Hierdoor gaat hij ook in een soort van veiligheid waardoor het laden via de gewone stekker ook niet meer werkt en hierdoor moet hij dan de batterij ook ontkoppelen. Dit is momenteel nog niet hersteld maar ze gaan een module vervangen waar ze denken dat het probleem ligt. Maar ze weten dit dus niet zeker

Is uw probleem ondertussen al opgelost? Zo ja, wat was het probleem hier dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Ik dacht snelladen enkel nodig te hebben op vakantie maar als ik deze zaken lees ga ik op mijn beurt wel eens snelladen op de autostrade als test.
Karot, wat je vader betreft : de gewone problemen zijn vaak te wijten aan fout gebruik basissleutels.
Niks van metaal aan de sleutelhanger , zeker geen afstandsbedieningen en nooit eerst de zetelverwarming aanzetten of elke andere elektrische module alvorens hij aan het rijden gaat.
De lader voor de gsm zeker uitschakelen als deze echt niet gebruikt wordt en als dat wel het geval is pas nadat de auto gestart is.

Met deze zaken waar ik eerst tegen zondigde heb ik feitelijk geen problemen meer en ik heb nog nooit de batterij afgekoppeld.
Toch ook al rood stuurtje gehad ( geen stuurbekrachtiging) en enkele keren niet gewoon kunnen opstarten.

Batterij afkoppelen ,dan moeten er toch telkens weer radio en andere zaken op maat afgesteld worden ?

[ Voor 7% gewijzigd door Piddybull op 03-02-2024 02:25 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste