In de deals pagina van zojuist staat bij het koffiezetapparaat "Cashbackactie is geldt t/m 31 januari". Denk dat dit 'is geldig t/m" of "geldt t/m" moet zijn.
nieuws: Viaplay verhoogt prijs met 4 euro per maand en introduceert advertent...
"abo" is geen woord, maar afgekorte spreektaal. Mogen we van professionele journalisten verwachten dat ze woorden op zijn minst voluit schrijven? Zelfs de meest rudimentaire spellingscontrole zal hier een waarschuwing op geven.
"abo" is geen woord, maar afgekorte spreektaal. Mogen we van professionele journalisten verwachten dat ze woorden op zijn minst voluit schrijven? Zelfs de meest rudimentaire spellingscontrole zal hier een waarschuwing op geven.
nieuws: AMD gaat voorlopig geen laptop-gpu's met RDNA 4-architectuur maken
klein tikfoutje:
klein tikfoutje:
zal"We zullen RDNA 4 en toekomstige architecturen zeker naar de mobiele markt brengen, of dat nou op apu's xal zijn of op andere toekomstige producten."
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Hallo, professionele journalist hier! 'Abo' staat gewoon op de Woordenlijst Nederlandse Taal, waarmee het gewoon een woord is. Ik schrijf ook liever abonnement, maar omdat een kop maar maximaal 80 tekens lang mag zijn, past dat niet altijd. Jij ook nog een fijne dag!dasiro schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:14:
nieuws: Viaplay verhoogt prijs met 4 euro per maand en introduceert advertent...
Deze is aangepast, dank voor het melden
Gerucht: AMD wilde Radeon RX 9070 XT voor meer dan 1000 euro uitbrengen
De fabrikant rekent zijn Europese videokaartprijzen doorgaans direct om naar euro's en telt daar nog de belastingen bij op, aangezien Amerikaanse adviesprijzen altijd exclusief btw zijn.
Moet dat niet "Amerikaanse" zijn?
De fabrikant rekent zijn Europese videokaartprijzen doorgaans direct om naar euro's en telt daar nog de belastingen bij op, aangezien Amerikaanse adviesprijzen altijd exclusief btw zijn.
Moet dat niet "Amerikaanse" zijn?
nieuws: Ontwikkelaar haalt taalmodel GEITje offline na verzoek Stichting Brein
Deze zin loopt niet: De illegaal verkregen documenten en e-books waren terug te vinden in Gigacorpus, de dataset die aflopen zomer de rechter onrechtmatig is bevonden.
Moet naar door de rechter onrechtmatig is bevonden.
Ook, afgelopen zomer ipv aflopen zomer
Deze zin loopt niet: De illegaal verkregen documenten en e-books waren terug te vinden in Gigacorpus, de dataset die aflopen zomer de rechter onrechtmatig is bevonden.
Moet naar door de rechter onrechtmatig is bevonden.
Ook, afgelopen zomer ipv aflopen zomer
[ Voor 4% gewijzigd door opblaashaas op 28-01-2025 10:57 ]
Mijn reviews al gezien?
nieuws: AP noemt gebruik gezichtsherkenning door gemeenten 'zeer zorgelijk' -...
Een zeer zorgelijk fenomeen? Een zeer zorgelijke ontwikkeling? Zeer zorgelijk?Dit noemt de AP een 'zeer zorgelijk'.
dan moet de gemeente voorleggen → dan moet de gemeente dat voorleggenAls daaruit blijkt dat het gebruiken van de gezichtsherkenning een hoog privacyrisico met zich meebrengt dat niet met maatregelen beperkt kan worden, dan moet de gemeente voorleggen bij de AP voor een voorafgaande raadpleging.
nieuws: Samoerai-actiespel Rise of the Ronin komt in maart naar Windows
Samoerai-actiespel → Samoeraiactiespel (onnodig koppelteken, want geen klinkerbotsing, @Hayte)Samoerai-actiespel Rise of the Ronin komt in maart naar Windows
ultrawide-beeldschermen → ultrawidebeeldschermen (idem dito)De game kan ook overweg met ultrawide-beeldschermen en krijgt raytracingondersteuning.
Zowel in firefox als edge zie ik op: https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/testpanel/
Maar dan zonder de [] om & (anders werkt deze comment niet en plaatst hij een reguliere spatie).
Onder "2 Eigendom & Gebruik"nodige te[&]nbsp;(doen)
Maar dan zonder de [] om & (anders werkt deze comment niet en plaatst hij een reguliere spatie).
[ Voor 35% gewijzigd door lodu op 29-01-2025 09:40 ]
nieuws: Netbeheerders introduceren postcodecheck voor capaciteit van lokale s...
Deze zin klopt niet, lijken 2 zinnen door elkaar.Tegelijkertijd schrijft Netbeheer Nederland dat 'in de meeste gevallen' ruimte op het net isde netbeheerder realiseert de nieuwe of verzwaarde aansluiting dan 'zo snel mogelijk'.
nieuws: System76 introduceert Linux-mini-pc met opensourcefirmware op basis v...
Pop_OS → Pop!_OSGebruikers kunnen kiezen voor Ubuntu-release 22.04 LTS of 24.04 LTS, of voor System76's eigen distro Pop_OS 22.04 LTS, die overigens nog steeds gebaseerd is op de Gnome-desktopomgeving, en dus niet op System76's eigen Cosmic-DE.
https://tweakers.net/nieu...gaan-met-deepseek-v3.html
GTP -> GPTDe Chinese techgigant heeft Qwen2.5-Max uitgebracht, zijn krachtigste AI-model tot nu toe. De Max-variant van Qwen 2.5 scoort volgens het bedrijf hoger op benchmarks voor AI-modellen dan concurrenten als GTP-4o van OpenAI en V3 van DeepSeek.
We nemen uitroeptekens in merknamen niet over.
Het is óf een verwachte leverdatum in juni, óf het het is een levertijd van 5 maanden.de verwachte levertijd van de Slide ligt in juni.
Speel ook Balls Connect en Repeat
nieuws: CMA uit zorgen over concurrentiebelemmering clouddiensten Amazon en M...
Eerste zin staat Brtise ipv Britse
Eerste zin staat Brtise ipv Britse
nieuws: Toezichthouders Italië en Ierland vragen DeepSeek om info over datave...
En de url van de hyperlink doet het niet.
laat de GPDP -> laat de GPDP wetenIn een blogpost laat de GPDP dat het een informatieverzoek heeft ingediend bij de Chinese bedrijven Hangzhou DeepSeek Artificial Intelligence en Beijing DeepSeek Artificial Intelligence.
En de url van de hyperlink doet het niet.
nieuws: Nederlandse politie haalt criminele marktplaats HeartSender offline
SMTP-servies -> SMTP-services/servers?
Alhoewel ik best interesse heb in wat SMTP-servies 😅😂
SMTP-servies -> SMTP-services/servers?
Alhoewel ik best interesse heb in wat SMTP-servies 😅😂
I want to live forever, so far.. so good.
Artikel: nieuws: Nederlandse politie haalt criminele marktplaats HeartSender offline
Auteur: @EvelineM
Verhandeld i.p.v. verkocht, er was niet altijd (digitaal) geld bij betrokken.Via daar werden tools verkocht waarmee online fraude gepleegd kan worden, zoals 'scampages' en 'cookie grabbers'.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Thanks voor je bericht! Maar de politie heeft het zelf ook over 'verkocht' en niet over 'verhandelen'. Nou ben ik zelf nooit op een van die marktplaatsen geweest, dus ik kan het wat lastig met 100% zekerheid factchecken. Maar gezien de politie het ook over 'verkopen' heeft, zie ik dat in dit geval niet als feitelijk onjuist.DukeBox schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:57:
Artikel: nieuws: Nederlandse politie haalt criminele marktplaats HeartSender offline
[...]
Verhandelt i.p.v. verkocht, er was niet altijd (digitaal) geld bij betrokken.
Dat begrijp ik, maar ik wel (voor mijn werk) en vandaar mijn opmerking.EvelineM schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:08:
Nou ben ik zelf nooit op een van die marktplaatsen geweest,
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Het zou wel 'verhandeld' moeten zijn, dus met een 'd'DukeBox schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:57:
[...]
Verhandelt i.p.v. verkocht, er was niet altijd (digitaal) geld bij betrokken.
Artikel: nieuws: Kwetsbaarheden in Apple-cpu's maken datadiefstal via browser mogelijk
"Op 24 maart werd Apple ingelicht over SLAP"
...moet 24 mei zijn.
Uit de SLAP paper: "We disclosed our results to Apple on May 24, 2024. Apple’s Product Security Team have acknowledged our report and proof-of-concept code, requesting an extended embargo beyond the 90-day window."
"Op 24 maart werd Apple ingelicht over SLAP"
...moet 24 mei zijn.
Uit de SLAP paper: "We disclosed our results to Apple on May 24, 2024. Apple’s Product Security Team have acknowledged our report and proof-of-concept code, requesting an extended embargo beyond the 90-day window."
Goed dat je het meldt. Ik pas het aan!
nieuws: Nederlandse politie haalt criminele marktplaats HeartSender offline
gekocht → verkochtNaast tools voor online fraude werd ook toegang tot gehackte infrastructuur gekocht.
review: Goedkoop vast internet is soms best duur - ACM onderzoekt budgetprijzen
dit concurrerend netwerk → dit concurrerende netwerkDan valt dit concurrerend netwerk dus weg.
Een uit weggestreept, want een persoon kan wel/niet duurder uit zijn, terwijl een abonnement wel/niet duurder kan zijn, maar niet duurder uit kan zijn, want dat kunnen alleen personen, @Hayte)Slapende contracten zijn dus niet altijd duurder uit dan nieuwe abonnees.
Een van de twee suggesties is doorgevoerd, maar de andere niet. Volgens mij is het toch echt incorrect Nederlands om te schrijven dat een contract niet altijd duurder uit is.Marger schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:29:
Bijgewerkt, bedankt.
review: Goedkoop vast internet is soms best duur - ACM onderzoekt budgetprijzen
[quote]Slapende contracten zijn dus niet altijd duurder uit dan nieuwe abonnees.[/quote]
Een uit weggestreept, want een persoon kan wel/niet duurder uit zijn, terwijl een contract wel/niet duurder kan zijn, maar niet wel/niet duurder uit kan zijn, want dat kunnen alleen personen (oké, oké, ik had abonnement geschreven, niet contract, maar ook een contract is geen persoon).
Duurder uitvallen, dat kan wel. Misschien is er sprake van contaminatie?
Update: bij nader inzien zal deze zin verder verbouwd moeten worden … Er worden nl. contracten vergeleken met abonnees en dat is onlogisch, want abonnees zijn personen en contracten niet.
Suggestie:
uit dan nieuwe abonnees → dan contracten voor nieuwe abonneesSlapende contracten zijn dus niet altijd duurder uit dan nieuwe abonnees.
[ Voor 19% gewijzigd door richy3908 op 30-01-2025 14:21 . Reden: De zin rammelt nog meer dan gedacht ]
nieuws: Oprichter Pebble gaat aan nieuwe smartwatch werken
Github → GitHub (zie ook https://github.com/, @LFranxWind)Google heeft een groot deel van de broncode van PebbleOS beschikbaar gemaakt via Github.
Ik had de zin inderdaad verbouwd voorafgaand aan mijn post:
Misschien kijk je naar een versie in de cache?Klanten met slapende contracten zijn dus niet altijd duurder uit dan nieuwe abonnees.
Artikel: nieuws: 'Facebook en Trump schikken, Meta betaalt 25 miljoen voor opschorten ...
Twitter en YouTube namen destijds eenzelfde beslissingTwitter en YouTube maakten destijds eenzelfde beslissing
Blijkbaar … Nu is het wel goed inderdaad!Marger schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:29:
Ik had de zin inderdaad verbouwd voorafgaand aan mijn post:
[...]
Misschien kijk je naar een versie in de cache?
nieuws: TNO: Nederlands GPT-NL-taalmodel wordt niet volledig opensource vanwe...
Het doel van de makers naar eigen zeggen → Het doel van de makers is naar eigen zeggenHet doel van de makers naar eigen zeggen om 'alle code onder een opensourcelicentie' te publiceren.
nieuws: Microsoft Azure-groei neemt iets af door tekort aan datacentercapaciteit
2x 'is' → Dat is volgens de techgigant grotendeels afkomstig is uit [...]Dat is volgens de techgigant grotendeels afkomstig is uit de genoemde Azure-omzetgroei van 31 procent.
nieuws: Franse AI-start-up Mistral brengt Small 3-AI-model met 24 miljard par...
Mist het linkje naar de website, er staat "De start-up deelt prestatieclaims van beide versies op zijn website" (met "op zijn website" blauw), maar lijkt te linken naar het artikel van tweakers zelf
Mist het linkje naar de website, er staat "De start-up deelt prestatieclaims van beide versies op zijn website" (met "op zijn website" blauw), maar lijkt te linken naar het artikel van tweakers zelf
review: De toekomst van AI-modellen: agents
Onderaan pagina 2:
"Voor AI-agents is bovendien veel meer rekenkracht en stroom nodig, omdat het niet gaat om veel meer input en output dan reguliere chatbots."
het woordje 'niet' moet hier weggelaten worden
Onderaan pagina 2:
"Voor AI-agents is bovendien veel meer rekenkracht en stroom nodig, omdat het niet gaat om veel meer input en output dan reguliere chatbots."
het woordje 'niet' moet hier weggelaten worden
Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3
nieuws: Trump: Microsoft is in gesprek om TikTok over te nemen
Hoe ver → Hoever (zie ook https://taaladvies.net/hoever-of-hoe-ver/, @LFranxWind)Hoe ver deze gesprekken inmiddels gevorderd zouden zijn, is nog niet bekend.
Artikel: nieuws: Qualcomm introduceert goedkopere Snapdragon X Plus-laptopchips met ac...
Het artikel noemt X1P-42-100 als een van de nieuwe processoren, maar in de tabel staat deze als X1P-44-100. Als ik de website van Qualcomm mag geloven, is 42 het correcte type nummer: https://www.qualcomm.com/...tablets/snapdragon-x-plus
Citaten:
"Qualcomm introduceert twee nieuwe varianten van zijn Snapdragon X Plus-chip: een X1P-46-100 en een X1P-42-100."
en
"Bij de X1P-42-100 bedragen die kloksnelheden respectievelijk maximaal 3,2 en 3,4GHz."
Tabel:
Snapdragon X Plus
X1P-66-100 10 42MB 3,4GHz 4,0GHz 3,8 45 Lpddr5x 8448MT/s
X1P-64-100 10 42MB 3,4GHz None 3,8 45 Lpddr5x 8448MT/s
X1P-46-100 8 30MB 3,4GHz 4,0GHz 2,1 45 Lpddr5x 8448MT/s
X1P-44-100 8 30MB 3,2GHz 3,4GHz 1,7 45 Lpddr5x 8448MT/s
Het artikel noemt X1P-42-100 als een van de nieuwe processoren, maar in de tabel staat deze als X1P-44-100. Als ik de website van Qualcomm mag geloven, is 42 het correcte type nummer: https://www.qualcomm.com/...tablets/snapdragon-x-plus
Citaten:
"Qualcomm introduceert twee nieuwe varianten van zijn Snapdragon X Plus-chip: een X1P-46-100 en een X1P-42-100."
en
"Bij de X1P-42-100 bedragen die kloksnelheden respectievelijk maximaal 3,2 en 3,4GHz."
Tabel:
Snapdragon X Plus
X1P-66-100 10 42MB 3,4GHz 4,0GHz 3,8 45 Lpddr5x 8448MT/s
X1P-64-100 10 42MB 3,4GHz None 3,8 45 Lpddr5x 8448MT/s
X1P-46-100 8 30MB 3,4GHz 4,0GHz 2,1 45 Lpddr5x 8448MT/s
X1P-44-100 8 30MB 3,2GHz 3,4GHz 1,7 45 Lpddr5x 8448MT/s
Artikel: nieuws: Aantal DigiD-gebruikers zonder tweetrapsauthenticatie daalde met 75 p...
De piek de inlogs lag alleen in 2021 hoger.
De piek de inlogs lag alleen in 2021 hoger.
En weer eentje...
>> een grote hoeveelheid klassieke arcadespellen
*groot aantal
(Gek genoeg, staat het vlak daarna wel goed.)
download: MAME 0.274
>> een grote hoeveelheid klassieke arcadespellen
*groot aantal
(Gek genoeg, staat het vlak daarna wel goed.)
download: MAME 0.274
[ Voor 46% gewijzigd door Jan VP op 31-01-2025 17:13 ]
nieuws: Electronic Arts brengt The Sims 1 en 2 vandaag opnieuw uit op pc
The Sims 4 de nieuwste iteratie van het iconische levenssimulatiespel, die in september 2014 uitkwam.
die —> dat
The Sims 4 de nieuwste iteratie van het iconische levenssimulatiespel, die in september 2014 uitkwam.
die —> dat
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Het leidend voorwerp is 'de iteratie', dus is 'die' correct.GeeBee schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 09:11:
nieuws: Electronic Arts brengt The Sims 1 en 2 vandaag opnieuw uit op pc
die —> dat
edit: De correctie van @sabineschults kwam precies op hetzelfde moment als mijn reactie

[ Voor 9% gewijzigd door PCG2020 op 01-02-2025 13:15 ]
Inderdaad was het een verkeerd correctievoorstel van mijn kant.
... de iteratie ... die... is juist.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
review: Samsung Galaxy S25, S25+ en S25 Ultra - AI alleen is niet genoeg
» spatie vergetenWellicht kan Samsung met een sterke line-up in de S-seriedus weer marktleider worden, [...]
» metVermoedelijk komt Xiaomi binnenkort voor een opvolger voor dit model, [...]
» lijkenDe iPhone 16 Pro en Pixel 9 Pro XL kijken een stukje warmer.
Moet dit niet het S25-trio zijn?Evenals voorgaande Galaxy S-smartphones kun je het S24-duo ook draadloos opladen, met maximaal 15W in beide gevallen, [...]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Gerucht: Nvidia GeForce RTX 5060 en RTX 5060 Ti komen in maart verkrijgbaar
Het is 'komen in maart beschikbaar' of 'zijn vanaf maart verkrijgbaar'. In de eerste zin van de inleiding is het wel juist geformuleerd.
Het is 'komen in maart beschikbaar' of 'zijn vanaf maart verkrijgbaar'. In de eerste zin van de inleiding is het wel juist geformuleerd.
nieuws: X klaagt onder meer LEGO en Nestlé aan voor 'illegale advertentieboycot'
'zijn' moet wegX heeft zijn onder meer LEGO, Nestlé, Pinterest en Shell aangeklaagd.
nieuws: Onderzoeksbedrijf: DeepSeek R1-model heeft meer geld gekost om te tra...
groeide tot uit --> groeide uit totDeepSeek was volgens SemiAnalysis tot in 2023 onderdeel van High-Flyer, maar groeide tot uit een aparte spin-off die zich kon focussen op de ontwikkeling van zijn eigen AI-technologie, zoals het recent geïntroduceerde R1-taalmodel.
review: Civilization VII - Verandering is niet altijd verbetering
Hahahaha. "speller"... in een typefout. Grote blij!In de praktijk zorgen dergelijke keuzes er echter voor dat je je vaak gedwongen voelt in een bepaalde richting te spelen, terwijl voorgaande Civilization-games de *speller* juist veel vrijheid gaven.
[ Voor 0% gewijzigd door multiplexer op 03-02-2025 15:07 . Reden: Highlight toegevoegd ]
Civlization => Civilization
[ Voor 4% gewijzigd door HJTP op 03-02-2025 15:07 ]
I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.
review: Civlization VII - Verandering is niet altijd verbetering
En hier staat hij nog een keer
(en ook in de titel van de pagina trouwens)
En hier staat hij nog een keer
(en ook in de titel van de pagina trouwens)
I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.
review: Civlization VII - Verandering is niet altijd verbetering
meeen => meteen.Dat zijn ook meeen de vier manieren waarop je de eindgame kunt winnen.
[ Voor 46% gewijzigd door multiplexer op 03-02-2025 15:12 ]
rechte => rechter, of rechtse.Waarom is Rouen nog niet van mij? O, kennelijk moet ik de rechte tile met het kasteeltje óók nog overnemen.
"stuk" is onzijdig, dus "dat".Civilization is voor mij meer dan een bordspel, het is ook een stuk immersie die dat in dit spel helaas ontbreekt.
nieuws: Microsoft bevestigt audioproblemen in Windows 11, brengt patch uit
dac's → dacs (het betreft hier een letterwoord in kleine letters en dus dient het zonder koppelteken of apostrof geschreven te worden in samenstellingen en afleidingen; zie ook 17.3 – initiaalwoorden en letterwoorden in de leidraad van het GB, regel 17.C, artikel b2; zie tevens de Tweakers-Schrijfwijzer, @EvelineM)Door een fout in deze update werken sommige externe dac's niet meer.
dac's → dacsNa installatie van de Windows 11-update van 14 januari, die bekendstaat als KB5050009, ontstaan echter problemen met dac's, ontdekte Windows Latest.
USB-dac-poorten → USB-dacpoortenNa installatie van de update werken USB-dac-poorten niet meer, waardoor aangesloten audioapparaten niet meer herkend worden.
Electronic Arts heeft het testpaltform Battlefield Labs aangekondigd.
nieuws: EA kondigt testplatform Battlefield Labs aan
Wel een mooi woord voor een alternatief platform natuurlijk
nieuws: EA kondigt testplatform Battlefield Labs aan
Wel een mooi woord voor een alternatief platform natuurlijk
[ Voor 62% gewijzigd door bredend op 04-02-2025 08:54 ]
review: Kingdom Come: Deliverance II - Pakt na trage start toch roem en glorie
2e alinea: De omgevingen vind ik dus mooi. De game is lekker kleurrijk en gewoon rondrijden en om je geen kijken is vaak al een belevenis op zich.
geen > heen
2e alinea: De omgevingen vind ik dus mooi. De game is lekker kleurrijk en gewoon rondrijden en om je geen kijken is vaak al een belevenis op zich.
geen > heen
nieuws: Entrust verkoopt publieke certificatentak aan Sectigo
publieke certificatentak → publiekecertificatentak (want het gaat om publieke certificaten, niet om een publieke tak, @EvelineM)Entrust verkoopt publieke certificatentak aan Sectigo
download: Mozilla Firefox 135.0
afluitensnelkoppeling → afsluitensnelkoppeling (of gelijk ook nog leesbaar: afsluiten snelkoppeling)
omgaat, vragen → omgaat en vragenIn deze uitgave zijn onder meer verbeteringen aangebracht in hoe Firefox met certificaten omgaat, vragen de Linux- en macOS versie bij het indrukken van de afluitensnelkoppeling op het toetsenbord of het de browser of alleen de huidige tab moet sluiten.
afluitensnelkoppeling → afsluitensnelkoppeling (of gelijk ook nog leesbaar: afsluiten snelkoppeling)
review: De toekomst van AI-modellen: agents
niet bestaande → niet-bestaandeJe wilt niet dat het hippe large action model tickets heeft geregeld voor een niet bestaande trein of dat je voor een hotel staat dat in feite een kluswinkel blijkt te zijn.
nieuws: 'Aankomende settopbox van Sonos kost tussen de 200 en 400 dollar'
kunnen sturen → te kunnen sturenOok zou het apparaat in staat zijn om tv-audio draadloos en zonder vertraging naar soundbars en andere speakers van Sonos kunnen sturen.
nieuws: Nederlandse Rijksoverheid: minder verkeersboetes door telefoongebruik...
De titel zou ik eerder 'voor' dan 'door' doen. Of worden er minder verkeersboetes gegeven, doordat men telefoons gebruikt in het verkeer? In de eerste alinea staat het dan weer wel goed
De titel zou ik eerder 'voor' dan 'door' doen. Of worden er minder verkeersboetes gegeven, doordat men telefoons gebruikt in het verkeer? In de eerste alinea staat het dan weer wel goed
Mijn reviews al gezien?
nieuws: Framework start publieke verkoop van RISC-V-moederbord voor Laptop 13
"In consumentenproducten zijn nog amper isa's te vinden."
Heel eerlijk, ik moest deze 3 keer lezen voordat ik besefte dat er waarschijnlijk iets niet klopte. Moet hier niet staan:
"In consumentenproducten zijn nog amper opensource isa's te vinden."
"In consumentenproducten zijn nog amper isa's te vinden."
Heel eerlijk, ik moest deze 3 keer lezen voordat ik besefte dat er waarschijnlijk iets niet klopte. Moet hier niet staan:
"In consumentenproducten zijn nog amper opensource isa's te vinden."
"With a hammer like this, every problem looks like a nail!"
nieuws: Google verwijderde vorig jaar opnieuw meer apps uit Play Store
in total → in totaalHet bedrijf verwijderde in total 2,36 miljoen apps uit Google Play.
een mens dat → een mens die (want het mens bestaat ook, maar heeft meestal een vrij negatieve connotatie, @TijsZonderH; zie ook wat de DVD over het mens schrijft: individu (veelal in medelijdende of minachtende zin, vooral ter aanduiding van een vrouw))In 92 procent van die verwijderingen werd op een of andere manier AI ingezet naast een mens dat meekijkt, zegt Google.
nieuws: CISA: veelgebruikte medische monitor bevat achterdeur die patiëntdata...
plaintekst → plaintext (een rare combi van Engels en Nederlands door elkaar, @TijsZonderH; zie ook https://dictionary.cambri...ionary/english/plain-text en https://www.merriam-webster.com/dictionary/plaintext)Beide kwetsbaarheden gaan over het feit dat de firmware patiëntdata in plaintekst doorstuurt naar een server, die met een hardcoded IP-adres in de code staat aangegeven.
naar een bepaalde map werden opgeslagen → in een bepaalde map werden opgeslagenEen executable in de firmware activeert onder andere de ethernetadapter van het apparaat en stuurt gegevens die eerder naar een bepaalde map werden opgeslagen richting een andere server.
nieuws: Google biedt werknemers in VS vrijwillige vertrekregeling aan na reor...
voegden verschillende afdelingen samen → werden verschillende afdelingen samengevoegd (of anders voegde Google verschillende afdelingen samen, @TijsZonderH, want samenvoegen is een overgankelijk werkwoord)Dat heeft vooral te maken met recente samensmeltingen van afdelingen; vorig jaar voegden verschillende afdelingen samen, onder andere die aan Pixel-hardware en aan Android werkten.
Artikel: nieuws: KPN geeft klanten Netflix, 1Password of andere streamingdienst bij co...
Auteur: @LFranxWind
Dit titel klopt grammaticaal niet, volgens mij. Door "en andere streaming diensten" achter "1Password" te zetten, suggereer je dat dat een streamingdienst is.
Auteur: @LFranxWind
Dit titel klopt grammaticaal niet, volgens mij. Door "en andere streaming diensten" achter "1Password" te zetten, suggereer je dat dat een streamingdienst is.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik heb even wat gehusseld zodat het logischer is. Dank voor het melden.
nieuws: Google trekt 75 miljard dollar uit voor AI-investeringen in 2025
Misschien handig om hier ook te vermelden dat het Q4 betreft. Ik moest dat opzoeken in het gelinkte artikel, omdat dat niet duidelijk is maar wel soort van geïmpliceerd wordt omdat er verderop wel Q4 genoemd wordt.De totale omzet van Alphabet is vergeleken met het jaar ervoor met 12 procent gestegen tot 96,5 miljard dollar.
nieuws: Chipmaker GlobalFoundries benoemt Tim Breen tot nieuwe ceo
woonplaats → plaats (een woonplaats is waar iemand woont lijkt me)GlobalFoundries gaat bijvoorbeeld een nieuwe fabriek bouwen nabij de New Yorkse woonplaats Malta, die onder meer chips voor de auto-industrie gaat produceren.
nieuws: AIVD: ex-werknemer ASML had contact met Russische inlichtingendienst
Misschien handig om, naast ASML, ook NXP te benoemen (in de titel dan wel elders), omdat deze man volgens Nieuwsuur daar ook gewerkt heeft:De man werkte als ingenieur en zou handleidingen en andere digitale documenten gestolen hebben van de bedrijven.
Begin december meldde Nieuwsuur dat een Russische ingenieur die onder andere werkzaam was bij ASML en NXP, was opgepakt in Nederland.