Meld hier spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 26 ... 82 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bux666
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 17:16
nieuws: Politie haalt meerdere botnets gebruikt bij ransomwareaanvallen offline
Wereldwijd werden meer dan honderd computerservers offline gehaald en zijn ruim tweeduizend domeinnamen overgenomen.
computerservers → servers (welke andere soort 'servers' zijn er nog om mee te verwarren?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delpozo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 14:17
Beide zijn verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 15:42
.geek: Tweakers Podcast #323 - Slimme ringen, Youtube-adblockers en 115"-tv's
Tweakers Podcast #323 - Slimme ringen, Youtube-adblockers en 115"-tv's
Youtube-adblockers → YouTube-adblockers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Politie haalt meerdere botnets gebruikt bij ransomwareaanvallen offline
Ook konden de opsporingsdiensten meer dan tienduizend geïnfecteerde computersystemen ontsmetten, door de malware te deïnstalleren.
deïnstalleren → de-installeren (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=de-installeren, @EvelineM)
Ook zijn er acht dagvaardigingen tegen verdachten uitgebracht.
dagvaardigingen → dagvaardingen (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=dagvaarding)
Op de site Check je hack van de politie kunnen mensen controleren of ook zij getroffen zijn en of deel uitmaakten van de ontmantelde botnets.
en of deel uitmaakten → en/of deel uitmaakten (of anders en of zij deel uitmaakten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: KDE start initiatief om e-waste tegen te gaan met duurzame software
"Er is geen bloatware en je kunt voorkomen dat er veel energie wordt verbruikt en een apparaat traag wordt door ongewenst datagebruik en ongewenste advertenties", verklaart de organisatie.
energie wordt verbruikt → energie wordt gebruikt (zie ook de Wet van behoud van energie en deze forumpost van Delpozo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freewayorange12
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 12:14
nieuws: Europees Parlement stemt in met nieuwe richtlijnen rondom recht op re...

Er wordt in het artikel en eerdere artikelen over dit onderwerp gesproken over “richtlijnen”. Het gaat om een enkele richtlijn, dat is eenvoudig gezegd de naam voor een EU-wet die geen directe werking heeft maar in nationaal recht moet worden omgezet door de lidstaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

nieuws: 'Grootste Samsung Galaxy Ring krijgt 30 procent grotere accu dan klei...

17.5 of 18.5 mAh. Id text staat wat anders dan de tabel

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Stopman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Titel:

nieuws: OpenAI geeft gratis gebruikers toegang tot GPT Store

OpenAI geeft gratis gebruikers toegang tot GPT Store

Gratis gebruikers?

De gebruikers zijn niet gratis (zo wordt het makkelijk mislezen), doch de toegang wel:

-> OpenAI geeft gebruikers gratis toegang tot GPT Store

Ik heb het toch verkeerd gelezen. Laat maar ;)

[ Voor 11% gewijzigd door John Stopman op 30-05-2024 18:52 ]

Wust um yn 'e moele ha? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Criminelen claimen diefstal gegevens 560 miljoen Ticketmaster-klanten
De hackersgroepering doet zijn claims op het dark web, waar ze de dataset voor een eenmalige verkoop aanbiedt.
zijn claims → haar claims (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=groepering, @EvelineM, bovendien is het dan consistent met ze verderop in de zin)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCG2020
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-09 18:11
OpenAI geeft gratis gebruikers toegang tot GPT Store

Dit is een hele rare kop en even verderop in het artikel staat vrijwel hetzelfde. Ik begrijp waar het vandaan komt, het is een vrijwel letterlijke vertaling van 'free ChatGPT users' in het artikel van The Verge, maar dat levert een beetje krom Nederlands op.
OpenAI geeft gebruikers van de gratis ChatGPT toegang tot de GPT Store
is een stuk beter.

(@John Stopman, je opmerking over deze zin was dus zeker correct :Y )

[ Voor 6% gewijzigd door PCG2020 op 30-05-2024 20:38 . Reden: Even een andere user noemen :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Mozilla onderzoekt prestatieproblemen Android-versie Firefox door tel...
Maar ook het opstarten van de browser ondervindt gevolgen van telemetrie: dat kost veertig procent meer cpu-tijd dan wanneer telemetrie uitstaat, aldus de eerste berichtgeving over het probleem.
uitstaat → uit staat (uitstaan en aanstaan in de betekenis van ingeschakeld/uitgeschakeld zijn zijn incorrect, @EvelineM; zie ook https://zoeken.vandale.nl...2gwn%22%7D&query=uitstaan)
Daarnaast wordt de gehele database bij iedere update naar de schijf toegeschreven.
naar de schijf toegeschreven → naar de schijf toe geschreven (zie ook https://zoeken.vandale.nl...%22%7D&query=toeschrijven en vergelijk met https://zoeken.vandale.nl...22gwn%22%7D&query=naartoe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 01:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Google Berichten laat gebruikers RCS-berichten bewerken na verzending
Bewerken kan door lang op het bericht te drukken en het potlood-icoontje boven in beeld aan te klikken.
potlood-icoontje → potloodicoontje (onnodig koppelteken, @arnoudwokke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Zoals ik ook in de aangehaalde post uitleg, is 'energieverbruik' e.d. geen echte fout. We veranderen het in 'energiegebruik' omwille van de consequentheid. In citaten verbeteren we alleen echte fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Deze is doorgegeven aan de auteur.

De rest is verbeterd. Dank allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
Delpozo schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:06:
[...]

Zoals ik ook in de aangehaalde post uitleg, is 'energieverbruik' e.d. geen echte fout. We veranderen het in 'energiegebruik' omwille van de consequentheid. In citaten verbeteren we alleen echte fouten.
Als ik op de link klik, is het origineel in het Engels en is het dus een keuze van degene die het vertaald heeft (ik neem aan de auteur en als dat niet zo is, hoor ik het graag) om hier energie verbruiken te schrijven en niet energie gebruiken. Als de auteur gekozen heeft voor energie verbruiken, is dat niet consequent, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delpozo
richy3908 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:24:
[...]

Als ik op de link klik, is het origineel in het Engels en is het dus een keuze van degene die het vertaald heeft (ik neem aan de auteur en als dat niet zo is, hoor ik het graag) om hier energie verbruiken te schrijven en niet energie gebruiken. Als de auteur gekozen heeft voor energie verbruiken, is dat niet consequent, toch?
Ah, dat Engelse origineel had ik mij niet gerealiseerd. Ik heb het alsnog aangepast. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lallasjip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 15:11
nieuws: Acer onthult nieuwe 3d-camera voor 549 euro
Hij moet in het derde kwartaal van 2023 verschijnen en krijgt een adviesprijs van 549 euro.
In de intro staat 2023, moet denk ik 2024 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-09 08:07

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Is aangepast. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfreak1306
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 23:37
https://tweakers.net/nieu...r-overbelast-netwerk.html
In een reactie aan Tweakers meldt Infomedics dat de storing 'het gevolg van het hervatten van het declaratieproces na het beveiligingsincident bij hun leverancier Addcomm'.
Zo te zien plaatst Infomedics het woord "is" niet in hun quote. Maakt het toevoegen van dit woord direct na de quote voor de punt de zin niet iets leesbaarder? Lijkt nu alsof de zin niet helemaal lekker loopt omdat er iets mist voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Ook aangepast. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

nieuws: Ubiquiti onthult U7 Pro Max-, U7 Wall- en U7 Outdoor-accesspoints met...
De doorvoersnelheid van de U7 Pro Max bedraagt op 6GHz maximaal 5765Mbit/s, claimt Ubiquiti. Bij 5GHz is dat 8648Mbit/s en bij 2,4GHz gaat het om 688Mbit/s. Ter vergelijking: bij de in januari verschenen U7 Pro is de doorvoersnelheid op 5GHz maximaal 2882Mbit/s.
Maar de ethernet poort heeft een 2,5GbE verbinding:
Net als bij de Pro wordt dit nieuwe accesspoint met PoE+ van stroom voorzien en heeft het apparaat een 2,5Gbit/s-ethernetpoort voor de uplink.
Nu kan het aan mij liggen, maar hoe wordt een bijna 4x zo hoge snelheid (~8Gbit/sec vs 2,5Gbit/sec) dan door de ethernet gepompt? :?

Lijkt me dus dat er ergens een (reken)foutje zit. :+ Lijkt me dat je zoiets niet alleen binnen het AP zelf wilt, toch? :)

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 31-05-2024 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Dat doen wij niet gezien het relatief grote aantal cijfers en eenheden in onze teksten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delpozo
CH4OS schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:44:
nieuws: Ubiquiti onthult U7 Pro Max-, U7 Wall- en U7 Outdoor-accesspoints met...

[...]
[...]
Nu kan het aan mij liggen, maar hoe wordt een bijna 4x zo hoge snelheid (~8Gbit/sec vs 2,5Gbit/sec) dan door de ethernet gepompt? :?

Lijkt me dus dat er ergens een (reken)foutje zit. :+ Lijkt me dat je zoiets niet alleen binnen het AP zelf wilt, toch? :)
Ik leg deze voor aan de auteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 13:04
Delpozo schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:10:
[...]

Dat doen wij niet gezien het relatief grote aantal cijfers en eenheden in onze teksten.
kan je die reden even toelichten? Waarom zou de hoeveelheid aan eenheden hier een verschil in betekenen?
Taalregels zijn hetzelfde ongeacht hoe vaak je ze dient te gebruiken toch?

FYI: Mij stoorde het trouwens meteen omdat de leesbaarheid ervan serieus achteruit gaat door de ontbrekende spatie. Daarna pas gaan verifiëren of het zo hoorde of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
witchdoc schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:14:
[...]

kan je die reden even toelichten? Waarom zou de hoeveelheid aan eenheden hier een verschil in betekenen?
Taalregels zijn hetzelfde ongeacht hoe vaak je ze dient te gebruiken toch?

FYI: Mij stoorde het trouwens meteen omdat de leesbaarheid ervan serieus achteruit gaat door de ontbrekende spatie. Daarna pas gaan verifiëren of het zo hoorde of niet.
Het gaat om tekst met veel termen als '14 cm-formaat', '5 V-lader', '18 W-vermogen' enzovoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-09 10:03

AverageNL

Redacteur
CH4OS schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:44:

[...]
[...]

Dat zijn de snelheden die een AP in theorie kan doorvoeren. Dat zal in de praktijk inderdaad waarschijnlijk niet gehaald worden (en zeker niet naar het internet, gezien de input van 2,5Gbit/s, zoals je zegt ;)). Ik zal het woordje 'theoretisch' toevoegen en de zin iets ombouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 13:04
Delpozo schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:22:
[...]

Het gaat om tekst met veel termen als '14 cm-formaat', '5 V-lader', '18 W-vermogen' enzovoort.
lol, zelfs je eigen voorbeelden hier zijn met spatie.tussen cijfers en eenheid.
Maar in het artikel dan weer niet? :?

Achjah, ik vind het slordig, maar jullie beslissen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Deze U7 Pro Max kost 312 euro.
Ik vind hier 'deze' raar staan en zou De verwachten. In de zin ervoor worden de drie verschillende modellen aangehaald, deze zin volgt daarop.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aantal compagnons kaan . Het is kan niet kaan

nieuws: Sony brengt Astro's Playroom-opvolger Astro Bot in september uit voor...

Foutje kan gebeuren bedankt alvast voor het aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waaronder AMD, Intel en HPE, gaat samenwerken

Het is gaan niet gaat

nieuws: Intel, AMD en techbedrijven gaan samenwerken aan alternatief voor Nvi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Een consortium gaat samenwerken. Stuk tussen de komma's kan er tussenuit dus die zin lijkt mij te kloppen. Of mijn (oude) grammaticale regels zijn inmiddels achterhaald 8)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
witchdoc schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:34:
[...]

lol, zelfs je eigen voorbeelden hier zijn met spatie.tussen cijfers en eenheid.
Maar in het artikel dan weer niet? :?

Achjah, ik vind het slordig, maar jullie beslissen uiteraard.
Het was bedoeld als voorbeeld van lastig leesbare tekst, althans volgens sommigen lastiger dan zonder de spaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delpozo
Het onderwerp van de zin is 'Een consortium van techbedrijven' en dat is enkelvoud. Ah, je had het al gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

In de eerste alinea van de Apple Vision Pro post begint met met “Google brengt…”

Dat zal Apple moeten zijn gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:38

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Oef, tijd voor weekend merk ik. Ga ik gelijk doen nu ik bovenstaande heb aangepast. Thanks!

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Windows Subsystem for Linux krijgt grafisch instellingenmenu
De WSL-gui komt 'in een toekomstige versie', maar Microsoft zegt niet wanneer die precies uit komt.
uit komt → uitkomt (zie ook https://zoeken.vandale.nl...2gwn%22%7D&query=uitkomen, @TijsZonderH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Google: nonsensantwoorden in AI-zoekresultaten waren geen hallucinaties
In een blogpost zegt Google nu dat er meerdere redenen zijn waarom de zoekmachine die antwoorden gaf, maar ook dat er heel veel screenshots rond gingen die volgens het bedrijf nep waren.
rond gingen → rondgingen (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=rondgaan, @TijsZonderH)

[quote]Generatieve AI staat erom bekend antwoorden te geven die niet zijn gebaseerd op inhoud, maar alleen een taalkundige weergave doen van wat iemand redelijkerwijs als antwoord zou kunnen verwachten.[/quote]

doen → doet (want het onderwerp is generatieve AI en dat is enkelvoud)

[ Voor 0% gewijzigd door richy3908 op 01-06-2024 10:33 . Reden: Zin verkeerd gelezen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
review: Stiller en schoner vliegen komt op st(r)oom
En zou dat kunnen betekenen voor elektrisch vliegen?
zou dat kunnen betekenen → wat zou dat kunnen betekenen (of anders zou dat iets kunnen betekenen, afhankelijk van wat je precies wilde vragen, @Yero)
Het is vooral in de VS een ding en in het Midden-Oosten, zoals Dubai, daar mag je er al mee vliegen.
Dubai, daar → Dubai; daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
download: Glow 24.08
De download bevat aparte programma's voor een x64- of arm-omgeving.
arm-omgeving → Arm-omgeving (zie ook https://tweakers.net/tag/Arm/, @Drobanir)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeacekeeperNL schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 18:52:
[...]

Een consortium gaat samenwerken. Stuk tussen de komma's kan er tussenuit dus die zin lijkt mij te kloppen. Of mijn (oude) grammaticale regels zijn inmiddels achterhaald 8)
Gaat het om enkel of om meer personen daar zit het in

Hij gaat hun gaan (enkel of meervoudig )

Lijkt me beter

8)7 hehe beide zijn ok maar gaan klinkt beter als je het uitspreekt
als hun gaan samenwerken

als hun gaat samenwerken <-- dit is hoe je het leest in de context

hij en ik gaan samenwerken

hij en ik gaat samenwerken.

_/-\o_ welke is beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

nieuws: AI-audiomaker Elevenlabs brengt tool uit om geluidseffecten te genereren
De functie is gratis beschikbaar, maar alleen betalende gebruikers mogende tool commercieel gebruiken, .
mogen de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Ticketmaster bevestigt hack waarbij mogelijk klantgegevens zijn gestolen
Volgens de cybercrimineel gaat niet alleen om data van Ticketmaster, maar ook om honderden andere Snowflake-klanten.
gaat niet alleen → gaat het niet alleen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

- knip -
Onvriendelijke reactie verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door Bor op 01-06-2024 16:54 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Eerste privévlucht rond de maan gaat niet door vanwege vertragingen S...
Het is nog onduidelijk wanneer de eerste bemensde Starship-vlucht kan plaatsvinden.
bemensde → bemenste (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=bemensen, @YannickSpinner@Kevinkrikhaar; het hele werkwoord is nl. bemensen en niet bemenzen)

[ Voor 1% gewijzigd door richy3908 op 01-06-2024 19:32 . Reden: Oeps, verkeerde persoon getagd … ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinkrikhaar
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22:15

Kevinkrikhaar

Redacteur
Tot hier aangepast, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah_777
  • Niet online
nieuws: Eerste privévlucht rond de maan gaat niet door vanwege vertragingen S...

De miljardair zegt dat hij zijn 'toekomst' door deze onzekerheid niet kan plannen, en dat hij ook de bemanning niet nog langer wil laten wachten.

, en

of komma
of en.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:38

slaay

Natuurbeleven.com

nieuws: Spaanse politie arresteert Nederlander die illegale streamingdiensten...

De organisatie gebruikte 'de nieuwe technieken en meest geavanceerde technische apparaten' om satellietsignalen uit verschillende landen te onderscheppen.

Moet zijn:

De organisatie gebruikte 'de nieuwste technieken en meest geavanceerde technische apparaten' om satellietsignalen uit verschillende landen te onderscheppen.

Daarbij is de zin feitelijk onjuist, want de satellietsignalen komen niet uit verschillende landen, maar vanuit de ruimte. De content verstuurd via het satellietsignaal komt wel weer uit verschillende landen.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 21:52
nieuws: Spaanse politie arresteert Nederlander die illegale streamingdiensten...
De Spaanse politie dat het zij acht personen heeft opgepakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Bigme begint verkoop van Hibreak-smartphone met E Ink-kleurenscherm
De telefoon heeft een zwartwit- of kleurenscherm van E Ink, met een grootte van 5,84 inch en een resolutie van 1440x720 pixels.
zwartwit- → zwart-wit- (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=zwart-wit* en https://woordenlijst.org/zoeken/?leidraad=6-3, regel 6.D, @TijsZonderH)
Op zijn website toont Bigme alleen een kleurenversie, maar het bedrijf zei eerder nog op Reddit dat het ook een zwartwitversie uitbrengt.
zwartwitversie → zwart-witversie
Het scherm meet 5,84" en heeft een resolutie van 1440x720 pixels en een dpi van 91,9 op het kleurenscherm en 275 op de zwartwitversie.
zwartwitversie → zwart-witversie
De telefoon heeft verder 6GB geheugen en 128GB opslag, met een micro-SD-slot voor uitbreiding.
micro-SD-slot → microSD-slot (zie ook Wikipedia: microSD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:38

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Weer bij, thanks allen!

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: OpenAI stopt netwerken die ChatGPT gebruikten voor beïnvloedingscampa...

Ze lieten ook artikelen schrijven en titels genereren voor een nepnieuwdcampagne nepnieuwscampagne die vervolgens op Facebook werd gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: OpenAI stopt netwerken die ChatGPT gebruikten voor beïnvloedingscampa...
Het bedrijf wijst specifiek vier landen aan die ChatGPT gebruikten voor een meerdere onderdelen van beïnvloedingscampagnes die plaatsvonden via onder meer Telegram, X en 9GAG.
een meerdere onderdelen → meerdere onderdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Spanje arresteert Nederlander die illegale streamingdiensten zou aanb...
De organisatie gebruikte 'de nieuwste technieken en meest geavanceerde technische apparaten' om satellietsignalen met streams uit verschillende landen te onderscheppen.
meest geavanceerde → geavanceerdste (zie ook https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/ en https://woordenlijst.org/...html?q=geavanceerd&pos=AA, @TijsZonderH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
.geek: Sightful begint voorverkoop van schermloze Spacetop-laptop die met AR-...
Die start-up heeft namelijk een laptop zonder schermgemaakt , waarbij een augmentedrealitybril als display moet werken.
schermgemaakt → scherm gemaakt
Die start-up heeft namelijk een laptop zonder schermgemaakt , waarbij een augmentedrealitybril als display moet werken.
schermgemaakt , waarbij → schermgemaakt, waarbij
In het apparaat zit een Snapdragon QCS8550-soc met een Andreno 740-igpu en 16GB aan Lpddr5-geheugen.
zit → zitten (want een Snapdragon QCS8550-soc met een Andreno 740-igpu en 16GB aan Lpddr5-geheugen is onderwerp en meervoud, @TijsZonderH)
In het apparaat zit een Snapdragon QCS8550-soc met een Andreno 740-igpu en 16GB aan Lpddr5-geheugen.
Andreno → Adreno (zie ook Wikipedia: Adreno)
Dat is een bril van Xreal, die twee oledpanelen met een full-hd-resolutie heeft met een verversingssnelheid van 90Hz, een 50 graden-field-of-view en 42 pixels per degree per display.
50 graden-field-of-view → 50 graden field-of-view
Gebruikers die de bril koppelen aan de laptop, kunnen daarmee hun eigen AR-omgeving creëeren en daarop werken.
creëeren → creëren
Het bedrijf stelt dat het een met de bril een scherm tevoorschijn kan toveren van 100", al is dat met een fov van 50 graden de vraag of dat realistisch is.
een met de bril een scherm → met de bril een scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Is aangepast. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 05:44
AMD EPYC Turin-cpu's krijgen tot 192 cores en verschijnen in tweede helft 2024
Deze architectuur bieden volgens AMD gemiddeld een tot 16 procent hogere ipc dan Zen 4, dat in 2022 werd geïntroduceerd.
Deze architectuur bied volgens AMD gemiddeld een tot 16 procent hogere ipc dan Zen 4, dat in 2022 werd geïntroduceerd.

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
The-Priest-NL schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:03:
AMD EPYC Turin-cpu's krijgen tot 192 cores en verschijnen in tweede helft 2024

[...]

Deze architectuur bied volgens AMD gemiddeld een tot 16 procent hogere ipc dan Zen 4, dat in 2022 werd geïntroduceerd.
'Biedt' van gemaakt. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Is verbeterd. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 21:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:51
Hey past mobiel aanbod aan en introduceert vier nieuwe abonnementen
Klanten die het mobile M-abonnement afsluiten, kunnen onbeperkt bellen en sms’en.
Volgens het plaatje is dat het mobile L-abonnement

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8w0Op1t4Tc_XpjqgwmrLkU1xXw=/656x/filters:strip_icc():strip_exif()/i/2006743688.jpeg?f=imagenormal

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
nieuws: AMD EPYC Turin-cpu's krijgen tot 192 cores en verschijnen in tweede h...
dat in 2022 werd geïntroduceerd
"dat" moet "die" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
'Zen 4' kan prima als onzijdig worden opgevat.

De rest is aangepast. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
Delpozo schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:14:
[...]

Zen 4 is hier niet het belangrijkste, dat is slechts een kwalificatie voor het woord "architectuur". Het is "de architectuur" en ook "de zen 4-architectuur".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Man krijgt taakstraf voor omkopen GGD-medewerkster voor gegevens coro...
Man krijgt taakstraf voor omkopen GGD-medewerkster voor gegevens coronasysteem
GGD-medewerkster → GGD-medewerker (om het gelijk te houden aan de rest van het artikel en i.h.k.v. genderneutraliteit, @sabineschults)
De rechtbank stelt dat de man met zijn handelen een 'ernstige inbreuk heeft gemaakt op de privacy van de personen' wiens gegevens zijn gestolen.
wiens gegevens → wier gegevens (want het gaat om meervoud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: ASUS toont laptopconcept met e-inkkleurenscherm in deksel
ASUS toont laptopconcept met e-inkkleurenscherm in deksel
e-inkkleurenscherm → e-inktkleurenscherm (ofwel je gebruikt het woord e-inkt, ofwel de merknaam E Ink, @sabineschults; overigens is even verderop het woord e-inkttechnologie geschreven, dus dat is inconsequent)
ASUS heeft op de Taiwanese beurs Computex een laptopconcept getoond waarbij het deksel van een Zephyrus G14-laptop een geïntegreerd e-inkkleurenscherm bevat.
e-inkkleurenscherm → e-inktkleurenscherm
Het aanpassen van de getoonde afbeelding op het e-inkscherm is mogelijk via de app Dali.
e-inkscherm → e-inktscherm
E-ink heeft als voordeel dat het een laag energiegebruik heeft, doordat er geen achtergrondverlichting nodig is en het scherm niet constant hoeft te verversen.
E-ink → E-inkt
Vorig jaar presenteerde Lenovo al een laptop met e-inkscherm.
e-inkscherm → e-inktscherm
Het Chinese Bigme is daarnaast begonnen met de verkoop van een smartphone met e-inkdisplay.
e-inkdisplay → e-inktdisplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
deadlock2k schreef op maandag 3 juni 2024 @ 23:09:
[...]

Zen 4 is hier niet het belangrijkste, dat is slechts een kwalificatie voor het woord "architectuur". Het is "de architectuur" en ook "de zen 4-architectuur".
Er staat: ... 'een tot 16 procent hogere ipc dan Zen 4, dat in 2022 werd geïntroduceerd'. 'Dat' slaat dus terug op 'Zen 4' en 'Zen 4' alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
richy3908 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 00:08:
nieuws: ASUS toont laptopconcept met e-inkkleurenscherm in deksel
[...]
e-inkkleurenscherm → e-inktkleurenscherm (ofwel je gebruikt het woord e-inkt, ofwel de merknaam E Ink, @sabineschults; overigens is even verderop het woord e-inkttechnologie geschreven, dus dat is inconsequent)
[...]
e-inkkleurenscherm → e-inktkleurenscherm
[...]
We gebruiken 'e-ink' als soortnaam, zoals we ook spreken over 'e-book' en 'e-mail'.

De rest is gerepareerd. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oja
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-03 14:54

oja

Delpozo schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:14:
[...]

Ik vind het voor de flow van het lezen wel iets beter en natuurlijker om 'die' te gebruiken en niet binnen één zin te "wisselen" naar 'dat'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
Delpozo schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 07:49:
[...]

Er staat: ... 'een tot 16 procent hogere ipc dan Zen 4, dat in 2022 werd geïntroduceerd'. 'Dat' slaat dus terug op 'Zen 4' en 'Zen 4' alleen.
Nee, het slaat terug op architectuur. Zen 4 is taalkundig helemaal niet belangrijk in deze zin, je kan er ook "de vorige" <architectuur> van maken.

Maar zelfs áls je gelijk zou hebben, dan nog is het "de Zen 4" want neologismen zijn nooit onzijdig en moet er alsnog "die" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
deadlock2k schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:14:
[...]

Nee, het slaat terug op architectuur. Zen 4 is taalkundig helemaal niet belangrijk in deze zin, je kan er ook "de vorige" <architectuur> van maken.
De genoemde architectuur is nog niet geïntroduceerd. Zen 4 wel: in 2022.
Maar zelfs áls je gelijk zou hebben, dan nog is het "de Zen 4" want neologismen zijn nooit onzijdig en moet er alsnog "die" staan.
Er staat niet 'de Zen 4', maar 'Zen 4' en dat is mannelijk noch vrouwelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
Delpozo schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:27:
[...]

De genoemde architectuur is nog niet geïntroduceerd. Zen 4 wel: in 2022.

[...]

Er staat niet 'de Zen 4', maar 'Zen 4' en dat is mannelijk noch vrouwelijk.
"Zen 4" is niet los te zien van "architectuur". "De Zen 4" is niets. Maar als het iets is, is het alsnog met het lidwoord "de" in het Nederlands.

[ Voor 10% gewijzigd door deadlock2k op 04-06-2024 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
Delpozo schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 07:55:
[...]

We gebruiken 'e-ink' als soortnaam, zoals we ook spreken over 'e-book' en 'e-mail'.

De rest is gerepareerd. Dank!
Laatste wat ik erover zeg.

Dus e-ink wordt gebruikt als soortnaam, maar ik vind het woord niet terug in het GB noch in de Dikke Van Dale, bovendien, hoe zich dit verhoudt tot het gebruik van e-inkt in e-inkttechnologie i.p.v. e-ink, terwijl in andere samenstellingen wel e-ink wordt gebruikt, ontgaat me.

Andere soortnamen zoals e-book en e-mail zijn wel te vinden in het GB en de Dikke Van Dale, incl. samenstellingen daarmee, dus nogmaals, waarom e-inkttechnologie een uitzondering is t.o.v. samenstellingen zoals e-inkscherm, begrijp ik niet. Is dat alleen maar omdat deze samenstelling in het GB staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delpozo
richy3908 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:53:
[...]

Laatste wat ik erover zeg.

Dus e-ink wordt gebruikt als soortnaam, maar ik vind het woord niet terug in het GB noch in de Dikke Van Dale, bovendien, hoe zich dit verhoudt tot het gebruik van e-inkt in e-inkttechnologie i.p.v. e-ink, terwijl in andere samenstellingen wel e-ink wordt gebruikt, ontgaat me.

Andere soortnamen zoals e-book en e-mail zijn wel te vinden in het GB en de Dikke Van Dale, incl. samenstellingen daarmee, dus nogmaals, waarom e-inkttechnologie een uitzondering is t.o.v. samenstellingen zoals e-inkscherm, begrijp ik niet. Is dat alleen maar omdat deze samenstelling in het GB staat?
Het GB heeft idd wel 'e-inkttechnologie', maar niet 'e-inkt' (en ook niet 'e-ink'). Wij vinden dat inconsistent en vinden 'e-ink', in analogie met 'e-book', 'e-commerce' en 'e-mail', logischer. Het is ook duidelijker wat de uitspraak van de 'e' betreft: op z'n Engels en niet op z'n Nederlands. We hadden natuurlijk best een andere keuze kunnen maken, maar zien i.e.g. onvoldoende reden om wat er nu staat, fout te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
nieuws: Aantal zonnepaneelinstallaties zou in tien maanden met 95 procent zij...
Ik neem aan dat dit het aantal nieuwe installaties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Aantal zonnepaneelinstallaties zou in tien maanden met 95 procent zijn gedaald
Aantal nieuwe ... moet dat volgens mij zijn, anders zijn er opeens heel wat daken kaalgehaald.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:42
nieuws: Intel laat cpu-chiplet van Lunar Lake door TSMC maken en schrapt hype...
...nieuwe igpu een sneakpeak...
sneakpeak => sneakpeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
review: Niets is meer heilig bij Intel Lunar Lake - Zeg maar dag tegen Hyper-...
In de lage tdp-range van laptop-cpu's als Luner Lake zou het verschil zelfs 18 procent zijn, maar volgens simulaties van de fabrikant loopt dat terug naar 10 procent bij de hoogst mogelijke vermogens.
Luner → Lunar
In de praktijk komt het overgrote merendeel van de instructies bij moderne cpu's via dat tweede pad.
overgrote merendeel → overgrote deel (of anders merendeel, want overgrote merendeel is een pleonasme, @Tomas Hochstenbach; zie ook lemma overgroot in de Dikke Van Dale en vergelijk met lemma merendeel)

Mogelijk later meer, als ik mijn spiedend taalnazioog over de rest van het artikel heb laten gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Señor Sjon schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:27:
[...]

Aantal nieuwe ... moet dat volgens mij zijn, anders zijn er opeens heel wat daken kaalgehaald.
Hangt ervan af hoe je 'installaties' interpreteert. Als je het opvat als 'gevallen waarin wordt geïnstalleerd', klopt het.

De rest is verbeterd. Bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Delpozo op 04-06-2024 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jel014
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 20:00
nieuws: Corsair kondigt nieuwe mid- en fulltowerbehuizingen aan: 3500X en 9000D

Tweede alinea, derde regel.
Er zijn een aantal verschillen ten opzichte van de 1000D.
Edit: Er is een aantal verschillen. Het is namelijk maar één aantal, dus enkelvoud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Jel014 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:19:
nieuws: Corsair kondigt nieuwe mid- en fulltowerbehuizingen aan: 3500X en 9000D

Tweede alinea, derde regel.

[...]

Edit: Er is een aantal verschillen. Het is namelijk maar één aantal, dus enkelvoud!
'Een aantal verschillen' kan ook als meervoud worden opgevat. Zie https://taaladvies.net/een-aantal-mensen-was-of-waren/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjaaaaan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:32
https://tweakers.net/nieu...n-aan-3500x-en-9000d.html
Verder kunnen er tot tien 120mm-fans in geplaatst worden, één 120mm-ventilator en twee 360mm-ventilators.
Moet het woord ventilator/ventilators niet vervangen worden voor radiator/radiatoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
gerjaaaaan schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:13:
https://tweakers.net/nieu...n-aan-3500x-en-9000d.html

[...]

Moet het woord ventilator/ventilators niet vervangen worden voor radiator/radiatoren?
Lijkt me niet, maar ik geef hem door aan de auteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
nieuws: Bol.com bevestigt dat klantdata mogelijk gestolen is bij AddComm-aanval
De webshop levert geen data meer aan AddCom totdat zeker is dat gegevens veilig zijn.
Het lijkt erop dat AddCom heeft betaald,
AddCom -> AddComm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah_777
  • Niet online
review: Niets is meer heilig bij Intel Lunar Lake - Zeg maar dag tegen Hyper-...
Daarnaast zijn er een computetile die wordt geproduceerd op de N3B-node van TSMC, en een platformtile die op TSMC N6 wordt gemaakt.

of komma of en....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19-09 12:07

YannickSpinner

Redacteur
Check, bedankt voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 22:19
nieuws: Bol.com bevestigt dat klantdata mogelijk gestolen is bij AddComm-aanval

De naam van de winkel is niet Bol.com, maar gewoon Bol tegenover. Zie wiki

Wikipedia: Bol (webwinkel)

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:01

grimson

domeingrommer

download: GeForce Game Ready Driver 555.99 WHQL
Driver-update: GeForce Game Ready Driver 555.99 WHQL
Nvidia heeft nieuwe stabiele GeForce-drivers uitgebracht. De drivers dragen versienummer 555.85

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delpozo
Verbeterd. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50

TTLCrazy

Listen to Frankie

nieuws: NZXT introduceert verbeterde versie van H7 Flow-midtowerbehuizing
Net als in die 2022-versie passen er twee waterkoelingsfans in de H7 Flow, waarbij aan de voorzijde een 420mm-fan past. In de 2022-versie paste hier alleen een 360mm-fan. Bovenin passen in beide behuizingen een 360mm-fan.
waterkoelingfans ? 420mm-fan? 360mm-fan?
Ik neem aan dat hier de AIO inclusief fans worden bedoeld? Beetje kromme beschrijving imo.

[ Voor 5% gewijzigd door TTLCrazy op 05-06-2024 13:32 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:12

nieuws: Fractal introduceert mini-ITX-behuizing Mood met bekleding van stof
videokaarten (...) die verticaal gemonteerd moet worden.
Enkelvoud/meervoud

[ Voor 26% gewijzigd door florizla op 05-06-2024 16:09 . Reden: foute URL ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 14:16
nieuws: Fractal introduceert mini-ITX-behuizing Mood met bekleding van stof
De voorkant en beide zijkanten zijn met een gewoven stof bekleed dat airflow niet moet belemmeren, maar niet doorschijnend genoeg is om het interieur te zien.
geweven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
TTLCrazy schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:31:

[...]

waterkoelingfans ? 420mm-fan? 360mm-fan?
Ik neem aan dat hier de AIO inclusief fans worden bedoeld? Beetje kromme beschrijving imo.
Deze geef ik door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Gevonden en alsnog meervoud van gemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door Delpozo op 05-06-2024 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:21
Dat is een midtowerbehuizing die een houdafwerking heeft

Die heeft, in tegenstelling tot het grotere model, geen houdafwerking

nieuws: Lian Li komt later dit jaar met compactere O11- en houten Lancool 217...

[ Voor 11% gewijzigd door CedricD op 05-06-2024 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Aangepast.Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:43
nieuws: Microsoft lijkt workaround voor gebruik Windows 11 zonder account te ...

Laatste alinea, laatste zin:
Er zijn nog andere methoden om Windows 11 alleen lokaal te gebruiken, maar dat zijn vaak ingewikkeldere omwegen door bijvoorbeeld de internetverbinding via de commandprompt uit te schakelen, maar die zullen in de praktijk door gebruikers toegepast worden.
maar die zullen in de praktijk niet door gebruikers toegepast worden.
Pagina: 1 ... 26 ... 82 Laatste