review: TSMC Technology Symposium 2024 - Voorbij de 2nm en chipstapels op waf...TSMC hield onlangs weer zijn jaarlijkse Technology Symposium op Schiphol in Amsterdam.
Schiphol in Amsterdam → Schiphol bij Amsterdam (ook al heet het dan
Schiphol Amsterdam Airport en ook al staat overal waar ik kijk aangegeven dat het symposium plaatsvindt/plaats heeft gevonden in
Amsterdam, Netherlands, Schiphol ligt niet in Amsterdam, zelfs niet in gemeente Amsterdam, maar in gemeente Haarlemmermeer, dus tja … Misschien snap ik het allemaal niet of zie ik iets over het hoofd, maar kan daar nog even goed naar gekeken worden? Dat buitenlandse websites allemaal die fout maken, snap ik, maar als Nederlander denk ik: "Dat kan toch niet kloppen?" en inderdaad, bij uitzoeken zie ik toch echt dat Schiphol niet in Amsterdam ligt maar zo'n 15 kilometer ten zuidwesten van Amsterdam, dus vind ik het slordig om dat op een Nederlandse website te zien staan.)
Dat levert de meeste voordelen op het gebied van ruimtebesparing, maar het is ook de duurste en ingewikkeldste variant om te implementeren.
voordelen op → voordelen op op (want het gaat om de uitdrukking
voordelen opleveren, niet
voordelen leveren, @
AverageNL)
De fabrikant spreekt voor nu vooral over de integratie van toekomstig HBM4-geheugen, dat steeds meer in populariteit wint voor datacentergebruik.
in populariteit wint → in populariteit toeneemt (zie ook
in populariteit toenemen; een andere mogelijkheid zou
aan populariteit wint zijn)
Losse chips hebben een praktisch limiet voor hoe groot ze kunnen zijn: ongeveer 858mm².
een praktisch limiet → een praktische limiet (zie ook
https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=limiet)
Die zijn respectievelijk gebaseerd op TSMC's 6nm-, 5nm- en 3nm-nodes, maar zijn dan specifiek aangepast naar de behoeften van automotivechips, onder meer op het gebied van betrouwbaarheid.
aangepast naar → aangepast aan (want de uitdrukking is
aanpassen aan, niet
aanpassen naar)
Kevin Zhang tijdens het TSMC Technology Symposium 2024 in Amsterdam.
in Amsterdam → bij Amsterdam (idem dito als eerder aangegeven dat het symposium op Schiphol heeft plaatsgevonden als ik me niet vergis)