Meld hier spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 103 104 Laatste
Acties:

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:43
nieuws: Rechtbank publiceert vonnis over rechtszaak rondom DigiD-beheerder So...
Dat betekent dat de Nederlandse staat het contract dat het met Solvinity heeft, mag verlengen.
het → hij (zie ook https://woordenlijst.org/...ndex.html?q=staat&pos=NOU, @TijsZonderH)
De eisers stelden dat de overheid de architectuur achter DigiD in eigen beheer kon nemen, maar ze kunnen dat volgens de rechter niet hardmaken.
in eigen beheer kon nemen → over konden dragen naar een andere dienstverlener (geen taalfout, maar er staat links toch echt iets anders dan in de samenvatting rechts en dat kan een andere redacteur ook constateren)
De overheid zegt al maanden dat het een onderzoek uitvoert naar de overname, en de risico's daarbij.
het → zij (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=overheid)
De rechter vindt dat de staat de zorgen van Nederlanders serieus neemt, omdat het dat overleg voert.
het → hij (zie ook https://woordenlijst.org/...ndex.html?q=staat&pos=NOU)

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:21
Volgens mij volgen we hier de (Nederlandse) taalregels, en niet de gekkigheden die reMarketeers uithalen met taal. De eigennaam van het bedrijf schrijven we met een hoofdletter aan het begin, en de rest in kleine letters. Zo wordt het ook in de bron (Dagens Næringsliv) gedaan. Dus het moet zijn: Remarkable.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• MoniqueVdB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-05 16:23

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Of-Aaargh schreef op maandag 25 mei 2026 @ 21:03:
[...]

Volgens mij volgen we hier de (Nederlandse) taalregels, en niet de gekkigheden die reMarketeers uithalen met taal. De eigennaam van het bedrijf schrijven we met een hoofdletter aan het begin, en de rest in kleine letters. Zo wordt het ook in de bron (Dagens Næringsliv) gedaan. Dus het moet zijn: Remarkable.
We volgen hier het donorprincipe. Zie https://onzetaal.nl/taalloket/donorprincipe.

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Vuur Draak schreef op maandag 25 mei 2026 @ 14:42:
[...]

Wat een vreemde benadering: Taalfouten zijn gewoon toegestaan wanneer de auteur hoopt dat iedereen de strekking wel zal begrijpen. ?

Per ongeluk deze fout maken is begrijpelijk, de gemiddelde spellingcontrole zal het niet gauw opmerken. Maar wanneer iemand vervolgens een taalfout aankaart op een platform dat hiervoor is opgezet wordt dit gebagatelliseerd? Het is verloedering van de Nederlandse taal en een zichzelf respecterende tech nieuws redactie neemt dit toch wel serieus mag ik hopen. Die laat zich op z’n minst corrigeren waar nodig zonder het als een futiliteit af te doen.

Kortom, ik ben geschrokken van je reactie.
Ik heb de kop aangepast en er 'ondersteunt Engels' van gemaakt.

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

nieuws: Nederlandse ministeries moeten van X af, vinden chefs van afdeling voorlichting

Is geen spel- of tikfout, maar ik wist niet waar ik het anders moest melden. De link uit de laatste alinea resulteert in een 404:

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Tot hier aangepast, bedankt!

• richy3908
nieuws: Wingtech klaagt Nexperia aan: 'Stop met meewerken aan Nederlandse maa...
Dat is volgens Wingtech in strijd met de Chinese anti-sanctiewetgeving.
anti-sanctiewetgeving → antisanctiewetgeving (onnodig koppelteken, @Kevinkrikhaar; zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?q=antis*)
Verder eist Wingtech dat Nexperia 'alle mogelijke acties' onderneemt om het Nederlandse Ministerie van Economische Zaken ertoe te bewegen het ministerieel besluit van 30 september 2025 in te trekken.
Ministerie van Economische Zaken → ministerie van Economische Zaken (voor Nederlandse ministeries geldt dat je 'Ministerie' alleen met een hoofdletter schrijft als je de volledige, officiële naam gebruikt, maar de volledige naam is Ministerie van Economische Zaken en Klimaat)

• Imre Himmelbauer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-05 12:21

Imre Himmelbauer

Redacteur
Aangepast, dank!

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 20:37

Tuinhark

Retro

review: Bitwarden kalmeert bezorgde gebruikers: gratis versie blijft altijd bestaan
Meerdere tweakers deelden de afgelopen weken artikelen zoals deze over het verdwijnen van de gratis versie van Bitwarden van de website.
deze → dit

Het is "dit artikel", niet "deze artikel". 🙂

• richy3908
nieuws: Paus wil dat katholieken terughoudend zijn met gebruik van AI
De paus roept katholieken op terughoudend te zijn met gebruik van AI en wil dat overheden AI meer gaan reguleren
reguleren → reguleren. (zoals de andere zinnen in het kader)

• Imre Himmelbauer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-05 12:21

Imre Himmelbauer

Redacteur
Aangepast, bedankt!

• richy3908
nieuws: Nederlandse ministeries moeten van X af, vinden chefs van afdeling vo...
In een memo van vorige maand betogen de directeuren voorlichting dat X 'actief desinformatie en schadelijke en strafbare content faciliteert' en daarmee in strijd handelt met Nederlandse en Europese wetten, meldt De Volkskrant.
De Volkskrant → de Volkskrant (zie ook https://vk.nl, @arnoudwokke)

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter

• mrrulez911
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 27-05 19:25
De nieuwe drivers van Nvidia staan online. Echter staat er in de titel alsnog de oude versie.

596.49

In de informatie staat wel de juiste versie, namelijk 610.47

Driver-update: GeForce Game Ready Driver 596.49 WHQL

[ Voor 44% gewijzigd door mrrulez911 op 27-05-2026 07:40 ]

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Tot hier aangepast. Bedankt!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 21:04

Bergen

Spellingscontroleur

nieuws: Nederlandse netbeheerders willen dit jaar 450.000 energiemeters met 2G vervangen
Een half miljoen huishoudens maakt nog gebruik van een ouderwetse draaischijfmeter 2,2 miljoen meters maken nog gebruik van het 2G-netwerk.
Dat moeten twee zinnen zijn?

• richy3908
nieuws: Nederland blokkeert overname DigiD-hoster Solvinity door Amerikaans I...
In februari dit jaar kwam aan het licht dat de Rijksoverheid vorig jaar al was gepolst door het Nederlandse bedrijf of het de DigiD-hoster wilde overnemen.
het → zij (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=overheid, @JaspB)

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:29

AverageNL

Redacteur
Deze zijn ook verbeterd, bedankt! :)

• richy3908
nieuws: Air Power G10-behuizing heeft fans die kunnen kantelen voor gerichte ...
Onderin de behuizing zit een 'verwisselbare module' die de ventilators aan de onderkant in een hoek lijken te plaatsen.
Onderin de behuizing → Onder in de behuizing (zie ook https://taaladvies.net/vlakbij-of-vlak-bij-de-school/ en https://taaladvies.net/bo...ief-of-bovenaan-de-brief/, @YannickSpinner)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:31
In advertie artikel van WK deals, bij de softzuiger klopt de cashback link niet, deze verwijst nu naar: https://tweakers.net/plan/4692/miele.nl/cs/acties

Lijkt mij dat het miele.nl/cs/acties moet zijn ;)
edit:
even gezocht op de miele site zelf, maar de link die je naar de juiste stofzuigers brengt is: https://www.miele.nl/cs/acties/cashback-stofzuigers-1411#guard

[ Voor 32% gewijzigd door The-Source op 28-05-2026 08:30 ]

Taal fouten inbegrepen ;)

• runaround
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
nieuws: WhatsApp gaat Tenor vervangen door Klipy voor zoeken van gifs
Omdat de api van Tenor stopt per 1 juli, ligt het voor de hand dat WhatsApp tegen die tijd de overstap wil hebben gemaakt naar Klipy, zodat te allen tijde twee gif-providers beschikbaar zijn in de chatapp.
Linkje werkt niet

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 29-05 15:33

YannickSpinner

Redacteur
Bedankt voor de feedback!
@The-Source Ik heb deze info aan de verantwoordelijke afdeling medegedeeld. Zij kijken mee.

• pres_lincoln
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-05 11:10
download: MAME 0.288

Linkje onderaan gaat nog naar 0.287, dit is de juiste: https://github.com/mamedev/mame/releases/tag/mame0288

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-05 10:51
Een gebruikers op GitHub
Dat moet natuurlijk zonder -s zijn :D
nieuws: Volkswagen lijkt api af te knijpen, werkt niet meer op Home Assistant

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-05 22:05

Zenyatta

Tsjakka!

In review: Een mix van ram hoeft geen ramp te zijn - Gekke DDR5-combinaties getest op Ryzen staat een mooie tabel met de geheugenslots volgens naamgeving van ASRock. Het vierde slot wordt omschreven in de tabel als:
Vierde slot
(verst bij de cpu)
Maar ik zou denken dat we spreken over 'dichtst bij' en 'verst van'. Dat klinkt ook logischer denk ik.

The answer is 42.

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-05 12:45
nieuws: Donkey Kong 64 komt naar de Nintendo Switch

Nintendo brengt Donker Kong 64 naar de Switch.

• TimoDimo
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
laat maar

[ Voor 96% gewijzigd door TimoDimo op 29-05-2026 13:45 ]

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:33
nieuws: Lagerhuis Californië stemt voor Stop Killing Games-wet, game mag niet zo offline
Als de ontwikkelaar de vereiste servers offline wil halen, dan moet de ontwikkelaar een patch uitbrengen zodat het spel ook zonder die servers te spelen.
Ik mis denk ik het woordje "is" op het eind van bovenstaande zin.

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter

• bytemaster460
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:18
nieuws: Nederlandse politie vervangt vanaf de zomer sommige fossiele auto's voor EV's

het is “vervangen door” of “inwisselen voor” niet “vervangen voor”.

• b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-05 21:27
Matt Booty, verantwoordelijk voor XBOX' contentplanning, zegt dat hij zeker wil zijn dat Fable 'een window helemaal voor zichzelf heeft'. De game komt daarom niet langer in deze herfst uit, maar in februari komend jaar.
nieuws: Fable komt door GTA VI niet meer deze herfst uit, maar in februari 2027

Ik vind die link precies een beetje gek geplaatst, ik zou 'm persoonlijk op 'zegt dat hij zeker wil zijn' plaatsen, en niet op een achternaam, verduidelijking wat ie doet en 'zegt'.

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:04

WoBBeL

*zwaai*

download: Visual Studio Code 1.122.1

Titel zegt 1.122.1, het bericht spreekt over 1.122.0.

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:56

Hayte

Nieuwsredacteur
Aangepast, dank voor het melden!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:44

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

nieuws: Derde ABN Amro-storing deze maand blokkeert app, webbankieren en iDEAL

"De Nederlandse bank" => ABN AMRO

De Nederlandse bank is uiteraard de overkoepelende organisatie ...

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• JaspB
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:03

JaspB

Nieuwsredacteur
@Killemov Formeel is het De Nederlandsche Bank (DNB) met het ouderwets(ch)e 'sch', wat indeed iets heel anders is dan een Nederlandse bank zoals ABN Amro. Maar ik snap dat mijn schrijfwijze in dit storingsbericht wat verwarring geeft (waar een andere tweaker me ook al op wees). Dus nu aangepast.

Dank voor even melden!

[ Voor 5% gewijzigd door JaspB op 30-05-2026 11:19 ]

Pagina: 1 ... 103 104 Laatste