Meld hier spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 109 110 Laatste
Acties:

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:35

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Allemaal fixed, behalve deze:
richy3908 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:41:
nieuws: Cobalt is een opensource-appwinkel voor Kobo-e-readers

opensource-appwinkel → opensourceappwinkel (onnodig koppelteken, want geen klinkerbotsing, maar waarom opensource niet gewoon bijvoeglijk gebruiken en opensource appwinkel schrijven, @TijsZonderH?)
We schrijven opensource$WOORD voor zover ik weet nooit als bijvoeglijk naamwoord, en ik vind e-a ondanks dat het geen feitelijke klinkerbotsing is erg verwarrend lezen dus ik kies ervoor het koppelteken wel te laten staan omdat het niet fout is.
software development kit → softwaredevelopmentkit (zie ook regel 12.A)
Over deze twijfel ik, klopt dit @Marger / @MoniqueVdB?

Wilt u meer handtekeningen lezen, blijf dan aan de lijn.

• MoniqueVdB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:36

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Tot hier aangepast, bedankt!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-08 14:04

TNJ

Frugalite

Beste 4k-miniledmonitor

review: AOC, Titan Army en TCL - Beste 4k-miniledmonitor voor gaming

Geen idee of het een fout is, of dat er een regel voor is, maar het leest iig niet lekker.

AOC U27G4XM in het kort

"Het ips-paneel heeft prima kijkhoeken en bij ons sample een uitstekende uniformiteit."

ons -> onze? Het leest niet lekker door de 's' van "sample" die volgt op de 's' van "ons".

• Sleip
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
nieuws: GTA VI-leaker deelt opnieuw vermeende gameplaybeelden

Inleiding en zesde alinea: dagvaardigde => dagvaardde

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:09

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:00
https://tweakers.net/instellingen/account/
Op die pagina vind je "ophefen" ipv "opheffen" :)

Geen idee of dat ook in dit topic mag, omdat het geen nieuwsartikel betreft..?

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
TNJ schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 08:29:
Beste 4k-miniledmonitor

review: AOC, Titan Army en TCL - Beste 4k-miniledmonitor voor gaming

Geen idee of het een fout is, of dat er een regel voor is, maar het leest iig niet lekker.

AOC U27G4XM in het kort

"Het ips-paneel heeft prima kijkhoeken en bij ons sample een uitstekende uniformiteit."

ons -> onze? Het leest niet lekker door de 's' van "sample" die volgt op de 's' van "ons".
Ons is (ook) correct. Zie: https://woordenlijst.org/zoeken/?q=sample.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:29

Zerora

Ik Henk 'm!

nieuws: Amerikaanse streamer start rechtszaak tegen Twitch en Amazon om AI-tr...
Bovendien geldt de instelling per kanaal. Schrijft een gebruiker die de instelling uit heeft staan iets op het kanaal van iemand die de instelling nog aan heeft staan, dan kan Amazon die content nog steeds gebruiken voor AI-training.
Zin loopt niet helemaal lekker.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 21:03
Pagina:Probleem:

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:36

AverageNL

Redacteur
Het linkje is gefikst, dank!
Ik snap wat je bedoelt, maar ik twijfel een beetje hoe het beter kan (en volgens mij is de zin grammaticaal niet fout). Daarom laat ik 'm even liggen tot morgenochtend, wellicht dat onze eindredacteur hier een beter oordeel over kan vellen :)

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:57
review: Steam Machine - Consoleprestaties voor een pc-prijs
@Tomas Hochstenbach

Semicustom AMD-hardware
Voor de hardware heeft AMD, net als bij de Steam Deck, inkopen gedaan bij AMD

Volgens mij moet dat Valve zijn :-)

• emperor3s
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:44
<knip: niet goed gelezen>

[ Voor 93% gewijzigd door emperor3s op 25-08-2026 09:00 ]

• pres_lincoln
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 12:57
<knip> Ik lees ook niet goed deze ochtend :)

[ Voor 89% gewijzigd door pres_lincoln op 25-08-2026 09:23 ]

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter

• beeldbuijs
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10:39
Artikel: nieuws: Apple rust Mac Studio uit met zijn krachtigste chip ooit, Mac mini kr...
Auteur: @Kevinkrikhaar

In de inleiding staat;
De mini komt onder meer verkrijgbaar met Apples nieuwe M6-soc […]
‘Komt beschikbaar’ of bijvoorbeeld ‘is binnenkort verkrijgbaar’ kan prima, maar dit klinkt als een vreemde constructie.

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:00
TijsZonderH schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 13:04:

[...]

We schrijven opensource$WOORD voor zover ik weet nooit als bijvoeglijk naamwoord, en ik vind e-a ondanks dat het geen feitelijke klinkerbotsing is erg verwarrend lezen dus ik kies ervoor het koppelteken wel te laten staan omdat het niet fout is.

[...]
Ik vergiste me, want ik dacht dat open source zelfstandig is en opensource bijvoeglijk, maar open source is zowel zelfstandig als bijvoeglijk (de NTU is daarin blijkbaar van standpunt veranderd), dus ik had beter kunnen zeggen: waarom open source niet gewoon bijvoeglijk gebruiken en open source appwinkel schrijven?

Waarom je e-a erg verwarrend vindt lezen, tja, geen idee, want talloze suggesties van mij om het koppelteken weg te laten, zijn gehonoreerd, dus ik vraag me af of je misschien een van de weinige bent bij de Tweakers-redactie. Ik geef ook enkele voorbeelden waarbij ik me serieus afvraag of je deze werkelijk zo verwarrend vindt:Alhoewel een koppelteken gebruiken om de leesbaarheid te bevorderen niet fout is, herinner ik me wel een uitspraak van een eindredacteur die aangaf dat de Tweakers-redactie slechts zeer zelden daarvan gebruikmaakt. Ik ben benieuwd of de eindredactie het bij opensourceappwinkel ook nodig vindt om een koppelteken te gebruiken. Dus bij deze tag ik @Marger en @MoniqueVdB.

• Imre Himmelbauer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-08 21:31

Imre Himmelbauer

Redacteur

• richy3908
.geek: Redditor test 3 jaar lang micro-SD-kaartjes door er petabytes naar te ...
Redditor test 3 jaar lang micro-SD-kaartjes door er petabytes naar te schrijven
micro-SD-kaartjes → microSD-kaartjes (zie ook Wikipedia: SD card, @TijsZonderH)
Als je snel een simpel micro-SD-kaartje nodig hebt, dan ren je even naar de Action.
micro-SD-kaartje → microSD-kaartje

In de rest van het artikel is het wel als microSD geschreven, dus ik vermoed dat de bovenste twee typo's zijn.

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Tot hier aangepast. Bedankt!

• multiplexer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-08 10:26
RollerCoaster Tycoon Wonderworks verschijnt 'binnenkort' in early access - Tweakers
Spelers werken aan hun eigen pretpark en proberen die zo efficiënt mogelijk te beheren, met alles van zelfontworpen achtbanen tot betaalde toiletten.
Het pretpark, dus onzijdig, dus "dat".

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Is aangepast, bedankt!

• richy3908
review: Nieuwe Nederlandse wet maakt topmanagers verantwoordelijk voor cyberb...
Volledige veiligheid is een illusie, maar de Cyberbeveiligingswet legt plichten op die helpen bij digitale dijkversterking.
digitale dijkversterking → digitaledijkversterking (de eerstvolgende zin heeft het nl. over digitale dijken, en er staat nu dat het over de digitale versterking gaat van niet nader omschreven dijken i.p.v. over de versterking van digitale dijken, @JaspB en @MoniqueVdB)
Digitaal overstromingsgevaar
Digitaal overstromingsgevaar → Digitaleoverstromingsgevaar (tenminste, ik vermoed dat je het wilde hebben over het gevaar van digitale overstromingen, maar dat is niet wat er nu staat)
Achtereenvolgende hackaanvallen en datalekken tonen dit digitale overstromingsgevaar telkens weer aan.
digitale overstromingsgevaar → digitaleoverstromingsgevaar
Kijk bijvoorbeeld naar datadiefstallen, ransomwareinfecties en digitale verstoringen bij bedrijven die diensten verlenen aan andere bedrijven.
ransomwareinfecties → ransomware-infecties (een koppelteken is hier noodzakelijk vanwege klinkerbotsing)
Niet altijd de eerste van de klas
Weet je zeker dat je dit zo wilt schrijven gezien de uitdrukking het beste jongetje van de klas?

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Is aangepast, bedankt!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-08 16:19
nieuws: Bill Gates zegt dat techbedrijven AI-risico's bewust kleiner voordoen
Deze gevaren zijn het op grote schaal verdwijnen van bepaalde banen, het versnellen van de ontwikkeling van biowapensen het afremmen van de ontwikkeling van kinderen en het beschadigen van relaties tussen mensen.

"~~Linux is only free if your time has no value"

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Artikel: nieuws: Meta schikt voor 16,7 miljard dollar in rechtszaak over socialemediav...
Hoi @Imre Himmelbauer

in de intro staat de volgende zin:
Zij stelden dat Meta de federale Children's Online Privacy Protection Act had overtreden door persoonlijke gegevens van gebruikers van wie het bedrijf wist dat ze minderjarig waren.
Die zin leest niet lekker, of er ontbreekt een deel.
Meta heeft de wet overtreden door gegevens van minderjarigen te...... verwerken en gebruiken binnen het normale bedrijfsmodel van Facebook en Instagram.

Edit korte google zoektocht:
De kern van de stelling van de 29 staten was niet alleen dat Meta gegevens van minderjarigen verzamelde, maar dat het bedrijf:
  • wist of behoorde te weten dat bepaalde gebruikers jonger dan 13 jaar waren;
  • toch persoonlijke gegevens van die kinderen verzamelde en gebruikte zonder toestemming van hun ouders;
  • die gegevens gebruikte binnen het normale bedrijfsmodel van Facebook en Instagram, onder meer voor profilering, personalisatie van content en advertenties, en om gebruikers langer actief te houden op de platforms.

[ Voor 31% gewijzigd door Tehh op 26-08-2026 17:21 ]

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Artikel: nieuws: XBOX-gebruikers krijgen digitale game gratis bij fysieke schijf
Auteur: @arnoudwokke
XBOX-gebruikers krijgen vanaf binnenkort

• :murb:
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 19:42

:murb:

@murb.nl

Artikel: download: LibreOffice 26.8
Auteur: @Drobanir

De link gaat naar de 26.2 versie, de link moet zijn: https://wiki.documentfoundation.org/ReleasePlan/26.8

[ Voor 14% gewijzigd door :murb: op 26-08-2026 19:28 ]

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 19:53

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Dank, de link was inderdaad verkeerd. Ik heb er echter https://blog.documentfoundation.org/blog/2026/08/26/libreoffice-26-8 van gemaakt, daar staat betere informatie over versie 26.8.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

• richy3908
nieuws: Motorola brengt volgend jaar dure niet-vouwbare smartphone uit met Gr...
MTE is bedoeld om geheugenfouten zoals buffer overflows direct op hardwareniveau op te sporen en te blokkeren.
buffer overflows → bufferoverflows (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=bufferoverflow en regel 12.A, @arnoudwokke)
Beveiliging staat centraal dankzij geavanceerde sandbox-technologie, geharde geheugenbeveiliging en verfijnde permissies voor apps.
sandbox-technologie → sandboxtechnologie (onnodig koppelteken)
Het draaide voorheen alleen op Google Pixel-telefoons, maar Google heeft de ondersteuning voor Pixels uit Android opensource Project gehaald.
Android opensource Project → Android Open Source Project (zie ook Wikipedia: Android (operating system))

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
nieuws: Onderzoek: 700 OpenAI-agents hackten Hugging Face
Ongeveer 7 procent van de onderzochte transcripten waren volgens de onafhaneklijke onderzoekrs aangepast, zij het op kleine schaal.
Denk niet dat er veel toelichting nodig is.

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:24
nieuws: Hello Neighbor-multiplayergame is offline nadat hacker spelersprofielen wist

Wellicht duidelijker om er verleden tijd van te maken, dus 'wiste', aangezien 'wist' ook verleden tijd is van 'weten'.

• JaspB
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:15

JaspB

Nieuwsredacteur
@Arjan P Hm, ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat de aanwezigheid van het woord 'nadat' veel scheelt hier.

• JaspB
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:15

JaspB

Nieuwsredacteur
Tot hier alle feedback dankbaar in ontvangst genomen en verwerkt.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:46

slaay

Natuurbeleven.com

nieuws: Europese Commissie onderzoekt of doorgeven data naar VS kan doorgaan

"Dat vereist onafhankelijke toezichthouders."

Moet zijn:

"Dat vereisen onafhankelijke toezichthouders."

Dich bis echt unne foëzen haas

• iFre4ked
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:43
Razer-headsetstandaard van 90 euro wisselt automatisch tussen audioapparaten - Tweakers

Razer toonde komt met een nieuwe standaard voor koptelefoons. Die bevat een kleine schakelaar, waarmee hij op een aangesloten pc automatisch tussen twee audioapparaten kan wisselen. Hij heeft ingebouwde rgb-verlichting, is nu beschikbaar en kost 90 euro.

Woordje te veel :)

• wnwiigrtz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:45
.geek: Amerikaanse ontwikkelaar maakt minuscule Apple-laptop uit BBC-sketch na

Ik neem aan dat het Mactini logo moet zijn op de achterkant van het scherm, en niet Martini-logo? Proost! :P

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:38
.geek: Amerikaanse ontwikkelaar maakt minuscule Apple-laptop uit BBC-sketch na
De Amerikaanse softwareontwikkelaar en hardwareknutselaar Tucker Osman besloot, om geen duidelijke reden, de Mactini uit de BBC-sketch in het echt te bouwen.
→ De Amerikaanse softwareontwikkelaar en hardwareknutselaar Tucker Osman besloot, om onduidelijke redenen, de Mactini uit de BBC-sketch in het echt te bouwen.
→ De Amerikaanse softwareontwikkelaar en hardwareknutselaar Tucker Osman besloot, met geen duidelijke reden, de Mactini uit de BBC-sketch in het echt te bouwen.
→ De Amerikaanse softwareontwikkelaar en hardwareknutselaar Tucker Osman besloot, zonder duidelijke reden, de Mactini uit de BBC-sketch in het echt te bouwen.

De komma's zijn ook niet echt nodig.

• Madelijn
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 19:16
In nieuws: 'Sleepwet'-vervanger geeft AIVD en MIVD meer ruimte om te hacken en te tappen staat "een wetsvoorstel die" en "Er wordt een nieuw college opgericht die". Moet natuurlijk in beide gevallen "dat" zijn. (In het tweede geval heeft de auteur het woord misschien onbewust als het Engelse "college" gedacht.)
Pagina: 1 ... 109 110 Laatste