Hoop dat de auto dan begin volgende week klaar is. dan heb ik nog 1,5 week om te testen voordat ik op vakantie ga. Ik moest eerst weer wat vertrouwen opbouwen in het snelladen voordat ik 1100km naar Tsjechië rijd...
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ja, soms stoor ik me wel aan het niet in 1x kunnen uitzetten van de ACC inderdaad, maar je went er ook wel aan. De achterklep openen is gewoon een kwestie van lang indrukken tot je de piep/waarschuwingstoon dat de klep open gaat hoort.Eriklu schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 19:34:
vinden jullie het ook zo storend dat het uitzetten van cruise control en de achterklep zo moeilijk werken? vaak moet ik 2x drukken. first world problems mgoed.
Uitzetten cc moeilijk? Wat is daar moeilijk aan dan?Eriklu schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 19:34:
vinden jullie het ook zo storend dat het uitzetten van cruise control en de achterklep zo moeilijk werken? vaak moet ik 2x drukken. first world problems mgoed.
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Ik heb de afgelopen 20 jaar altijd met brodit gereden, maar voor de scenic had ik daar geen zin meer in en heb ik er zo’n ding ingezetFaBioTh schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 19:05:
Ik heb zojuist bericht gekregen dat ik over twee weekjes de scenic krijg! Hartstikke mooi maar nu ben ik benieuwd of er mensen hier een telefoonhouder als aanrader hebben? Het liefst 1 met magsafe gezien ik een iPhone heb. Of ik moet mezelf laten wennen aan carplay dat kan ook.. maar daar heb ik nog weinig ervaring mee en merkte al dat de iPhone niet echt makkelijk laad op dat plateautje
I just found this on AliExpress: €4,49 | Magnetic Holder Car Phone Holder Stand Foldable Mobile Phone Support Mount for Iphone 12 13 14 Pro Max Samsung for All Dashboard
https://a.aliexpress.com/_EyMzXbC
Bevalt me prima.
Heb even een random foto gezocht waar ie op staat. Kan morgen wel eentje maken met de telefoon erop.
:strip_exif()/f/image/TRX5OTOt7lpjDmgRA5Ucv7qH.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik merk dat ik de knop soms nog een keer moet indrukken omdat bij de eerste keer indrukken de ACC gewoon niet uit gaat. Je moet wel echt goed hard drukken voor m'n gevoel.Japie.G schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 22:41:
[...]
Uitzetten cc moeilijk? Wat is daar moeilijk aan dan?
Dat is vreemd. Klinkt alsof de knop niet helemaal lekker is...MaSw85 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:52:
[...]
Ik merk dat ik de knop soms nog een keer moet indrukken omdat bij de eerste keer indrukken de ACC gewoon niet uit gaat. Je moet wel echt goed hard drukken voor m'n gevoel.
Kan je dat klittenband op je dashboard er ook weer makkelijk af halen met die tape? Voor een leaseauto na 4-5 jaar gebruik wel prettig denk ik.B R M schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 22:48:
[...]
Ik heb de afgelopen 20 jaar altijd met brodit gereden, maar voor de scenic had ik daar geen zin meer in en heb ik er zo’n ding ingezet
I just found this on AliExpress: €4,49 | Magnetic Holder Car Phone Holder Stand Foldable Mobile Phone Support Mount for Iphone 12 13 14 Pro Max Samsung for All Dashboard
https://a.aliexpress.com/_EyMzXbC
Bevalt me prima.
Heb even een random foto gezocht waar ie op staat. Kan morgen wel eentje maken met de telefoon erop.
[Afbeelding]
Ik heb er zin in :-)
'Goed hard' is wellicht niet helemaal lekker omschreven. Heb het sowieso bij meerdere knoppen dat ik ze wel goed (voor het gevoel wat verder) moet indrukken dan ik eerder gewend was in voorgangers van de Scenic (bijv. Focus of Leon). Daar had je veel minder kracht voor nodig.Dendrowen schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:53:
[...]
Dat is vreemd. Klinkt alsof de knop niet helemaal lekker is...
Denk dat als je 2 a 3 keer aan de snellader gehangen hebt, en het werkt, dat het dan met het vertrouwen wel snor zit. Uiteraard wel benieuwd naar je trip!Chaoss schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 11:37:
Hoop dat de auto dan begin volgende week klaar is. dan heb ik nog 1,5 week om te testen voordat ik op vakantie ga. Ik moest eerst weer wat vertrouwen opbouwen in het snelladen voordat ik 1100km naar Tsjechië rijd...
Ja het is wat hè...... poeh poeh.MaSw85 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:59:
'Goed hard' is wellicht niet helemaal lekker omschreven. Heb het sowieso bij meerdere knoppen dat ik ze wel goed (voor het gevoel wat verder) moet indrukken dan ik eerder gewend was in voorgangers van de Scenic (bijv. Focus of Leon). Daar had je veel minder kracht voor nodig.
Ga er maar vanuit dat dat echt niet goed is. Totaal geen last van hier, gebruik die knop hier tientallen keren per dag, nog nooit 1 weigering meegemaakt. Of ik nou hard of zacht druk, zodra ik het klikje voel is de reactie er.MaSw85 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:52:
[...]
Ik merk dat ik de knop soms nog een keer moet indrukken omdat bij de eerste keer indrukken de ACC gewoon niet uit gaat. Je moet wel echt goed hard drukken voor m'n gevoel.
Of je had touch knoppen in andere auto's die je niet fysiek indrukte, of er is iets mis met je huidige knopjes
[ Voor 17% gewijzigd door Japie.G op 27-06-2025 09:42 ]
De knoppen reageren voor mijn gevoel niet betrouwbaar. Het volgens mij niet een kwestie van extra hard drukken. Je hebt vaak meerdere pogingen nodig. En dat is niet goed.MaSw85 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:59:
[...]
'Goed hard' is wellicht niet helemaal lekker omschreven. Heb het sowieso bij meerdere knoppen dat ik ze wel goed (voor het gevoel wat verder) moet indrukken dan ik eerder gewend was in voorgangers van de Scenic (bijv. Focus of Leon). Daar had je veel minder kracht voor nodig.
Sowieso zit ik op iOS ennn veel apps hebben niet een carplay variant die werkt geloof ik. Zoals de podcast app die ik gebruik en flitsmeister is ook een dingetje. Maar je hebt een punt hoor, ik ben alleen wel iemand die af en toe als ik stil sta even wil kijken of ik wat mail/berichtjes gemist heb en dan vind ik het fijn dat ik dat zo in zicht heb.Chaoss schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 00:48:
Ik snap nooit zo goed waarom mensen hun telefoon in het zicht willen hebben? Je hebt hem toch niet nodig met Android auto?
Of Car Scanner voor de geeks, om accu temperatuur, vermogenlimiet en laad/ontlaad kW's uit te lezen. Oh en GPS speed voor trajectcontroles, als ik 80/100 mag rij ik dat ook.FaBioTh schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:44:
[...]
Sowieso zit ik op iOS ennn veel apps hebben niet een carplay variant die werkt geloof ik. Zoals de podcast app die ik gebruik en flitsmeister is ook een dingetje. Maar je hebt een punt hoor, ik ben alleen wel iemand die af en toe als ik stil sta even wil kijken of ik wat mail/berichtjes gemist heb en dan vind ik het fijn dat ik dat zo in zicht heb.
Naja laatste is na een tijdje overbodig, 86=80 weet ik ondertussen wel voor mijn auto + banden combinatie.
Een van de apps die niet op Android Auto of Automotive werkt is Flitsmeister, die heb ik dan op mijn telefoon. Verder gebruik ik meestal de ingebouwde Maps en niet de Android Auto versie. Maar daar krijg je geen meldingen van bijvoorbeeld Whatsapp. Die zie ik wel op de telefoon en dan kan ik even naar het Android Auto scherm overschakelen om de berichten te laten voorlezen.Chaoss schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 00:48:
Ik snap nooit zo goed waarom mensen hun telefoon in het zicht willen hebben? Je hebt hem toch niet nodig met Android auto?
Zal het aangeven bij een volgende keer bij de dealer. Hopelijk is dat voor de OTA update voor OPDJapie.G schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 09:39:
[...]
Ga er maar vanuit dat dat echt niet goed is. Totaal geen last van hier, gebruik die knop hier tientallen keren per dag, nog nooit 1 weigering meegemaakt. Of ik nou hard of zacht druk, zodra ik het klikje voel is de reactie er.
Of je had touch knoppen in andere auto's die je niet fysiek indrukte, of er is iets mis met je huidige knopjes
Iets anders trouwens, ben benieuwd of jullie dat ook hebben. Kwam er vanmiddag achter toen ik de achterklep wilde openen via de knop onderop de klep en ik iets te ver naar rechts zag dat het lampje daarnaast los zat. Toen ik de andere ging testen, zat die ook los. Gaat dus om die twee lampjes die witte lampen geven (bij wat ik denk als de auto in de R stand staat). Hebben jullie dat ook? Hoe zet ik dat (beter) vast? Of gewoon maar langs de dealer, want toch een leasebak en niet mijn kosten.
Edit: Deze dus:
/f/image/U1MOR8370P4QPjbLcWZr5kjh.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door MaSw85 op 27-06-2025 16:13 ]
Dat is volgens mij de kenteken verlichting. Wat bedoel je met los? Dat het lampje zelf los zit, of alleen het afdekplaatje?MaSw85 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:09:
[...]
Zal het aangeven bij een volgende keer bij de dealer. Hopelijk is dat voor de OTA update voor OPD
Iets anders trouwens, ben benieuwd of jullie dat ook hebben. Kwam er vanmiddag achter toen ik de achterklep wilde openen via de knop onderop de klep en ik iets te ver naar rechts zag dat het lampje daarnaast los zat. Toen ik de andere ging testen, zat die ook los. Gaat dus om die twee lampjes die witte lampen geven (bij wat ik denk als de auto in de R stand staat). Hebben jullie dat ook? Hoe zet ik dat (beter) vast? Of gewoon maar langs de dealer, want toch een leasebak en niet mijn kosten.
Edit: Deze dus:
[Afbeelding]
Het lampje lijkt los te zitten, er zit niet echt een afdekplaatje op. Het lampje zit mogelijk wel in iets van een frame, maar dat beweegt dan ook mee. Er zit wat speling in wat je op de foto als lampje ziet, daar omheen zit iets van reliëf/een kleine verhoging. Dat is gewoon hoe dat stuk loopt en geen los onderdeel in ieder geval.Dendrowen schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:31:
[...]
Dat is volgens mij de kenteken verlichting. Wat bedoel je met los? Dat het lampje zelf los zit, of alleen het afdekplaatje?
Geen idee. Zie ik dan wel. Volgens mij solide spul. Heb ze nog nooit lang naar de binnenzijde zien kijken bij het inleveren van een auto.MaSw85 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:57:
[...]
Kan je dat klittenband op je dashboard er ook weer makkelijk af halen met die tape? Voor een leaseauto na 4-5 jaar gebruik wel prettig denk ik.
Ook ik lijk geluk te gaan hebben...Tackleberry schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 23:19:
[...]
Nog dank voor deze tip. Mijn contract stond klaar om getekend te worden toen ik dit las. Gelukkig kon het nog aangepast worden. Nu nog even wachten op de bevestiging van de dealer dat hij daadwerkelijk besteld is.
Scenic E-Tech Long Range Techno
Rouge Flamme
Pack advanced driving assist & augmented vision
Pack Light & sound
V2L adapter voor gebruik van externe elektrische aparaten
Dubbele bodemplaat voor kabelopslag
Definitieve bestelling: 18-06
Eerste verwachte leverdatum: 04-07
Bijgewerkte verwachte leverdatum: 08-07
Alleen betekent dit wel dat er iets meer druk komt op het regelen van alle randzaken. Hopen dat het kenteken snel bekend is, dan kan ik alvast werk maken van dingen als de laadpas en Umweltplakette, aangezien we met de auto op vakantie gaan...
Als eerste werd mijn keuze bepaald door de Scenic zelf maar daar bovenop komt
de doordachte productie wat duurzaamheid betreft.
YouTube: Het kan WEL: deze auto is ECHT Europees
Nog een kleine update van mij.Nemean schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 19:49:
Heb vandaag mijn Renault Scenic mogen ontvangen en eerste KMs even lekker rond gereden en lekker geoefend want van benzine naar elektrisch is toch een wereld van verschil. De auto reageert lekker direct en stuurt ondanks zijn gewicht en ook wel omvang toch vrij sportief. Regeneren heb ik op de zwaarste stand gezet, dit voelt ook aardig goed om zo af te remmen bij het rijden en is makkelijk aan te passen.
Paar pluspunten (naar mijn mening):
- Blijft een prachtige auto om te zien. De vormgeving klopt van voor tot achter. En is echt goed gelukt, Renault maakt hier echt sprongen.
- Het interieur is strak maar ook modern, ben ik heel blij mee.
- Het is geen slome auto, de auto reageert snel als je even wat 'gas' bij wilt geven. Ook in de Eco-stand gaat dit goed.
- Het uitschakelen van de hulp functies zit niet onnodig verstopt en is makkelijk uit te voeren.
- Stoelen zitten erg lekker, het zijn niet de kuipstoeltjes bij de Proceed die je wat steviger vasthouden maar dat maakt niet heel erg uit.
- De ruimte is echt perfect. Mijn dochter zit niet langer met haar schoenen in mijn rug te duwen (ze is twee dus luisteren is soms nog moeilijk ;-)).
- Deuren die goed ruim open gaan is echt een plus punt voor de kinderstoeltjes achterin.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Paar persoonlijke min punt meningen:
- Ik heb de USB-poorten nog niet kunnen vinden aan de voorzijde, ik merk dat Apple CarPlay via Bluetooth al paar keer vast liep of de audio ging stotteren.
- Massage functie vind ik niet heel bijzonder, op de site stond dat een keer prominent aangegeven. Maar ach, ook maar hebbedingetje.
- Persoonlijk ben ik nog niet helemaal te spreken over de chrome onderdelen op de Techno uitvoering. Maar dat is een kwestie van smaak. De Alpine een paar keer tegen gekomen en die vind ik dan toch net nog iets mooier ogen.
Des al niet te min, weinig te klagen en zeer tevreden mee. En voor de liefhebber nog even een fotootje.
[Afbeelding]
Ik had een paar dagen vrij en dat vroeg natuurlijk om een proefritje vanuit het mooie Zeeland naar Limburg (drielandenpunt) en daarna naar Valkenburg (blijf het een prachtige locatie/omgeving vinden). Met de vrouw, mijn dochter van bijna 3 en zoontje van 9 maanden. En daarna weer op retour met een paar lekkere Limburgse Vlaaien.
Het was een behoorlijk ritje (ongeveer 220 km). Ik had de auto volledig opgeladen tot 100% en kwam aan met nog zo'n 300 km actieradius over (inclusief het gebruik van airco en dergelijke). Gemiddeld reed ik tussen de 100 en 120 km/u (stukje België mee gepakt) en op een paar momenten kon ik het niet laten om te genieten van de acceleratie die deze auto te bieden heeft (sorry, zal het proberen af te leren
Paar dingen die ik misschien al eerder gemeld heb maar toch nog keer wil benoemen (wat jullie vast weten, aangezien het een Renault Scenic E-Tech topic is
- De auto is prachtig en heb al iemand uit de straat aan de deur gehad die de wagen even wou bekijken ook van binnen, omdat hij deze auto toch ook wel overweegt.
- De deuren gaan écht ver open, wat ideaal is bij het in- en uitladen van kinderen in die enorme en onhandige kinderstoeltjes.
- De auto is stil en comfortabel. Ik had een paar keer dat ik veel harder reed dan ik doorhad. Pas bij hogere snelheden wordt het windgeruis wat meer hoorbaar.
- De kofferbak is groot — de kinderwagen past er met gemak in. Ik kan niet wachten tot die eruit kan, zodat er een koelbox in de plaats komt.
- Het automatisch vertragen / regeneratief remmen is fantastisch en ik was er zo aan gewend.
- Het camerabeeld achter is een geweldige optie en ik heb het al een paar keer gebruikt.
- Mijn vrouw is blij dat de auto wat hoger is, dat maakt het instappen makkelijker, en binnenin is er merkbaar meer ruimte dan bij de Kia Proceed
- Zoveel handige opbergruimte in het interieur. Voor flessen, telefoons, alles heeft z’n plek.
- Ik ben twee laadpalen tegen gekomen die niet werkte. De Scenic bleef melden: "Controle bezig", zonder verdere actie.
- Soms reageren de knoppen niet goed. Bijvoorbeeld bij het openen van de koffer via de afstandsbediening of de knop op het dashboard. Ik hoor soms het motortje in de kofferbak wel draaien maar gebeurt er niets
- De auto remde op ACC (Adaptive Cruise Control) twee keer uit het niets. Geen idee waarom, maar het veroorzaakte wel verwarring bij een paar auto's achter mij.
- Niet echt een ergernis, maar meer een "oh, daar zit het"-moment: de haken voor de kinderstoel in de achterbak zijn goed verstopt. (Voor iemand die hier ook naar zocht: kijk onder het icoontje dat op de achterkant van de rugleuning is gestikt. Als je met je vinger volgt, voel je een klein openingetje. Erg netjes weggewerkt. Complimenten aan Renault!)
- Wat ik mis: een klein vakje voor zonnebrillen. In de Kia Proceed zat er zo eentje in het dak — ideaal. Mocht iemand daar nog een tip voor hebben, ik hou mij aanbeveloen
Beschouw ik niet als een (klein) minpunt van de Scenic, meer van de laadpaal-aanbieder.Nemean schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 00:52:
Maar ook nog paar minuscule nadeeltjes:
[list]
• Ik ben twee laadpalen tegen gekomen die niet werkte. De Scenic bleef melden: "Controle bezig", zonder verdere actie.
Of een fout van de bestuurder.
2 weken geleden kreeg ik ook die melding, het bleef maar aan de gang, snapte er niets van want laden bij een Tesla SuC levert mij nauwelijks problemen op. Totdat vrouwlief zei; 'Heb je wel goed aangesloten?', hmm, zag inderdaad dat het niet helemaal aansloot, sessie beëindigt, opnieuw gestart, nu de stekker er wel goed in, et voila! Zo maar een voorbeeld hoe het dus mis kan gaan.
Gelukkig geen nieuwe tractie batterij maar een compleet nieuwe software update vanuit Renault Frankrijk er op gezet en nu is het probleem opgelost.
Complimenten voor Renault Nederland en de dealer.
Kan met een gerust hart weer veel kilometers maken voor dat ik moet stekkeren.
Heel mooi! Ook fijn om te weten dat de accu's niet stuk zijn gegaan. Ik werd best wel een beetje nerveus van die berichten 😅Aarsie schreef op maandag 30 juni 2025 @ 07:50:
Probleem opgelost ivm halve actieradius na de terugroep actie:
Gelukkig geen nieuwe tractie batterij maar een compleet nieuwe software update vanuit Renault Frankrijk er op gezet en nu is het probleem opgelost.
Mooi zo! Zouden ze per ongeluk firmware van de kleine batterij erop hebben gezet toen het probleem onstond?Aarsie schreef op maandag 30 juni 2025 @ 07:50:
Probleem opgelost ivm halve actieradius na de terugroep actie:
Ja, dat is erg fijn. Wat dan wel jammer is, is dat het portier van de bestuurder veel standen heeft waarop ie open blijft, maar dat de portier van de achterbank maar op 2-3 punten 'vast' te zetten is. Wanneer ik in de garage mijn dochter in de stoel wil zetten, merk ik dat het fijn zou zijn geweest als er meer punten waren waarop die deur open kan blijven staan i.p.v. halverwege of helemaal open.Nemean schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 00:52:
[...]
- De deuren gaan écht ver open, wat ideaal is bij het in- en uitladen van kinderen in die enorme en onhandige kinderstoeltjes.
Ja? Als nou dit hele topic volstaat met dit soort berichten, ok, dan kan ik het wel begrijpen maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer.Dendrowen schreef op maandag 30 juni 2025 @ 07:53:
Ik werd best wel een beetje nerveus van die berichten 😅
Ik heb wat stukken van de zijkanten van mijn garage 'bekleed' met piepschuimen platen van 1 meter hoog en 5 centimeter dik. Heel makkelijk, en vrij snel, klusje, waar ik nog altijd 'plezier' aan beleef want ik hoef daarom geen rekening te houden met de 'standen' van de deur.MaSw85 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:24:
Ja, dat is erg fijn. Wat dan wel jammer is, is dat het portier van de bestuurder veel standen heeft waarop ie open blijft, maar dat de portier van de achterbank maar op 2-3 punten 'vast' te zetten is. Wanneer ik in de garage mijn dochter in de stoel wil zetten, merk ik dat het fijn zou zijn geweest als er meer punten waren waarop die deur open kan blijven staan i.p.v. halverwege of helemaal open.
Oh om je gerust te stellen: mijn dealer doet er inmiddels al meer dan 30 dagen over om het probleem met snelladen op te lossenDendrowen schreef op maandag 30 juni 2025 @ 07:53:
[...]
Heel mooi! Ook fijn om te weten dat de accu's niet stuk zijn gegaan. Ik werd best wel een beetje nerveus van die berichten 😅
Haha! Maar jij hebt nooit knap en betrouwbaar snel kunnen laden, dus dat telt nietChaoss schreef op maandag 30 juni 2025 @ 11:44:
[...]
Oh om je gerust te stellen: mijn dealer doet er inmiddels al meer dan 30 dagen over om het probleem met snelladen op te lossen

Hetzelfde hier. Ik kan zelfs niets meer doen in mijn app. Alleen de melding van auto is aan het laden en de auto is geladen krijg ik nog via smartphone.pollekeb schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:57:
[Afbeelding]
Iets wat je deze dagen nou juist wil dat het werkt 😡

Maar dankzij een tip van iemand hier op het forum kan ik alvast iets meer doen (aflezen data) via de HA integratie.
Helaas, de dealer heeft een fout gemaakt en de auto op voorraad bleek toch niet de juiste te zijn... Alsnog moeten bestellen, verwachte levering nu midden/eind augustus.Tackleberry schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 19:51:
Ook ik lijk geluk te gaan hebben...
Definitieve bestelling: 18-06
Eerste verwachte leverdatum: 04-07
Bijgewerkte verwachte leverdatum: 08-07
Alleen betekent dit wel dat er iets meer druk komt op het regelen van alle randzaken. Hopen dat het kenteken snel bekend is, dan kan ik alvast werk maken van dingen als de laadpas en Umweltplakette, aangezien we met de auto op vakantie gaan...
De app is even van slag bij een aantal mensen lees ik via meerdere bronnen.pollekeb schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:57:
Wat wil je ook met dit weer.
Aanvuling; ook de Kelec app werkt op die punten niet lees ik net in de facebook-groep van 'Renault Megane E-Tech 100% ELECTRIC - UK Group'.jeffrey-nl schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:13:
Werkt Kelec ook niet? Soms krijg ik ook een fout en staat de auto wel te loeien. Blijkbaar kwam het bericht dan wel aan.
[ Voor 40% gewijzigd door Zjanzjak op 01-07-2025 18:15 ]
:strip_exif()/f/image/xzijZPeYn1jGqDBDApwfF5kF.jpg?f=fotoalbum_large)
Gestart bij 30%, denk dat ik tot 60% ga en dan bij de volgende paal 60-80%.
Zonde van mijn tijd, maar ik ga de komende 1,5 week alleen maar snelladen om een beetje vertrouwen op te bouwen voor de vakantie. Jammer voor de baas al die extra laadkosten maar niet mijn probleem.
"Snelladen is zonde van de tijd" klinkt een beetje gek, maar ik snap hem. Ik duim voor je!Chaoss schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 18:30:
Vanmorgen de Sniek weer opgehaald. Nu de eerste snellaadtest:[Afbeelding]
Gestart bij 30%, denk dat ik tot 60% ga en dan bij de volgende paal 60-80%.
Zonde van mijn tijd, maar ik ga de komende 1,5 week alleen maar snelladen om een beetje vertrouwen op te bouwen voor de vakantie. Jammer voor de baas al die extra laadkosten maar niet mijn probleem.
Jeetje. Heb al maanden nergens last van, nu deze storing dan, die misschien wat vervelend kan zijn maar ik haal er mijn schouders bij op eerlijk gezegd. Verbaas mij altijd een beetje dat mensen van de leg raken door dit soort dingen. Maar gedeelde smart is halve smart, de Renault app is niet de enige waar er wel eens wat mis mee is, ik lees (en ik lees echt zowat alles wat los en vast zit wat ev's aangaat, vele merken) dat er bij andere apps ook de nodige 'storingen' voorbij komen.ReneGeraerts schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 18:29:
Heb de auto nu 7 maanden, begin me behoorlijk te storen aan de app. Heb al 5x beveiligingsinstellingen opnieuw aan moeten zetten. En nu voor de zoveelste x een storing (zoals bij velen zie ik)
Dit is mijn 2de ev en de bijbehorende app beschouw ik eigenlijk als handig, nice to have, maar niet meer dan dat. Zolang dat hok maar rijdt vind ik het al best.
Ik denk/hoop dat het nu wel in orde is maar ben toch wel reuze nieuwsgierig haha.Chaoss schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 18:30:
Vanmorgen de Sniek weer opgehaald. Nu de eerste snellaadtest:
Kreeg na het wegrijden bij het laadstation wel.deze melding:
:strip_exif()/f/image/FhsfRG2LEwkl2hNoZqMgzUeu.jpg?f=fotoalbum_large)
Kort daarvoor was er nog kort een andere melding, niet kunnen lezen/onthouden. ACC werkte niet, maar na een paar 100 meter en de ACC knop spammen was de melding weg en wertke het ineens weer

Het van leg rakenZjanzjak schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 18:44:
[...]
Jeetje. Heb al maanden nergens last van, nu deze storing dan, die misschien wat vervelend kan zijn maar ik haal er mijn schouders bij op eerlijk gezegd. Verbaas mij altijd een beetje dat mensen van de leg raken door dit soort dingen. Maar gedeelde smart is halve smart, de Renault app is niet de enige waar er wel eens wat mis mee is, ik lees (en ik lees echt zowat alles wat los en vast zit wat ev's aangaat, vele merken) dat er bij andere apps ook de nodige 'storingen' voorbij komen.
Dit is mijn 2de ev en de bijbehorende app beschouw ik eigenlijk als handig, nice to have, maar niet meer dan dat. Zolang dat hok maar rijdt vind ik het al best.
[...]
Ik denk/hoop dat het nu wel in orde is maar ben toch wel reuze nieuwsgierig haha.
Maar als alles het doet rijdt hij fijn 😉
Na een rit met de berger naar een tankstation en een hoop telefoontjes later, werden we rond 23:15 afgezet bij een garage waar we een leenauto konden ophalen. De laatste berger had de band nog eens goed bekeken en concludeerde dat de velg niet goed was gesneden/geslepen, waardoor die langzaam door de band heen sneed — met een klapband als gevolg.
Gelukkig geen gewonden of verdere schade, maar ik moest mijn Renault Scénic wel tijdelijk inruilen voor een VW Up. Hopelijk echt tijdelijk, want anders rijd ik nog liever in die Dacia van @Chaoss!
Edit: Zie nu net dat @Chaoss de Scenic weer terug heeft.

:strip_exif()/f/image/07TzsIeUCnbndFQC9FvdfRDu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/O7UvybKPzJIq7i6ytfV1rJcl.jpg?f=fotoalbum_large)
Hopelijk blijft het hierbij..
Mijn app laat deze opties nog steeds niet zien helaas, had ook graag de airco vooraf aan gezet, maar helaas.pollekeb schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:57:
[Afbeelding]
[ Voor 15% gewijzigd door Nemean op 02-07-2025 01:03 ]
Dat kan beter!borkhuis schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:46:
De temperatuur is in ieder geval goed voor het bereik![]()
[Afbeelding]
Gisteren was het nog 490 km.
/f/image/BjUcuhcFYJhu58iy9HI9J0lf.png?f=fotoalbum_large)
- Hij is zo stil in vergelen met de Tesla Model 3, amper weggeluid meer en dat met de 20" velgen
- Adaptive steering/cruise control is echt heel fijn, veel minder zenuwachtig dan de Tesla en vind gewoon fijn dat als je van baan verwisseld hij zelf weer aan de bak gaat zodra hij de lijnen ziet zonder dat ik wat moet doen
- Er is echt nagedacht over alle geluidjes en bliepjes, die komen best wel vriendelijk over en werkt niet op mijn zenuwen
- Erg blij met solar bay roof, maakt hem wel wat minder hokkerig en blokkeert de zon redelijk goed
- Moet wel even wennen dat je echt stil moet staan voordat je hem in de achteruit kan zetten, klopt dit?
- Ik zag in demo modellen schotjes die je kon verplaatsen in de middenconsole maar die heb ik niet. Of zijn dit losse accessoires?
- Ik heb de verhoogde bak in de achterbak gekozen maar achteraf vraag ik me af of ie nuttig is
- Laadsnelheden zijn mwoaaa ik ben natuurlijk Tesla gewend met 250kw maar goed.. meeste kan ik thuis laden
- Nou ja het is hier al tig keer gezegd maar koppelen met de app ging uiteraard waardeloos, kon gisteren niet inloggen in de auto. In de avond ineens wel, dus dat lijkt nu te werken maar de app geeft een foutmelding en mijn account lijkt geblokkeerd te zijn om de haverklap. Nou ben ik IT'er en ben dus heeeel erg benieuwd hoe dit verhaal technisch in elkaar zit. Lijkt wel alsof ze cronjobs hebben lopen of zo. Bizar
[ Voor 15% gewijzigd door FaBioTh op 02-07-2025 10:52 ]
In welke oven staat jouw auto
Ik rij veel Amsterdam <-> Utrecht over de A2 op CC. Met deze temperaturen haal ik 13-14 kWh per 100 km.borkhuis schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:31:
[...]
In welke oven staat jouw auto? Of ben je naar Spanje geweest?
Ik kan al je punten beamen. Gelukkig doet remote control nu wel, nadat ik eindelijk My renault kon koppelen in de auto na 3 dagen wachten. Die tussenschotjes zijn bij MY25 wegbezuinigd, helaas. Ik ben van plan wat Temu accessoires hiervoor te kopen. Mijn aflegbakje in mijn oude Corolla pas wonderbaarlijk in de middenconsole.FaBioTh schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:48:
Nou ik heb hem eindelijk! Ik ben er echt ontzettend blij mee wat een fijn apparaat. Post later nog wel foto's, ding zit nu al onder de tig vliegen en dode beesten. Paar dingen die me opvallen:
- Hij is zo stil in vergelen met de Tesla Model 3, amper weggeluid meer en dat met de 20" velgen
- Adaptive steering/cruise control is echt heel fijn, veel minder zenuwachtig dan de Tesla en vind gewoon fijn dat als je van baan verwisseld hij zelf weer aan de bak gaat zodra hij de lijnen ziet zonder dat ik wat moet doen
- Er is echt nagedacht over alle geluidjes en bliepjes, die komen best wel vriendelijk over en werkt niet op mijn zenuwen
- Erg blij met solar bay roof, maakt hem wel wat minder hokkerig en blokkeert de zon redelijk goed
- Moet wel even wennen dat je echt stil moet staan voordat je hem in de achteruit kan zetten, klopt dit?
- Ik zag in demo modellen schotjes die je kon verplaatsen in de middenconsole maar die heb ik niet. Of zijn dit losse accessoires?
- Ik heb de verhoogde bak in de achterbak gekozen maar achteraf vraag ik me af of ie nuttig is
- Laadsnelheden zijn mwoaaa ik ben natuurlijk Tesla gewend met 250kw maar goed.. meeste kan ik thuis laden
- Nou ja het is hier al tig keer gezegd maar koppelen met de app ging uiteraard waardeloos, kon gisteren niet inloggen in de auto. In de avond ineens wel, dus dat lijkt nu te werken maar de app geeft een foutmelding en mijn account lijkt geblokkeerd te zijn om de haverklap. Nou ben ik IT'er en ben dus heeeel erg benieuwd hoe dit verhaal technisch in elkaar zit. Lijkt wel alsof ze cronjobs hebben lopen of zo. Bizar
TIP: open de klep van de diepe laadbak helemaal, en leg daarna de piepschuim vorm er in. Dan kan je in het diepe gedeelte prima tassen en dergelijke kwijt. Blijft lang koel daar met een gesloten laadvloer.FaBioTh schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:48:
ohh dat is smart! dankdjrednas schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 14:59:
[...]
TIP: open de klep van de diepe laadbak helemaal, en leg daarna de piepschuim vorm er in. Dan kan je in het diepe gedeelte prima tassen en dergelijke kwijt. Blijft lang koel daar met een gesloten laadvloer.

Ze zeggen dat ze het probleem nu bij de directie van Renault hebben voorgelegd, geen idee wat ik daarvan moet verwachten...
[ Voor 19% gewijzigd door Chaoss op 02-07-2025 18:52 ]
Nou Renault heeft naar de band gekeken, inderdaad een spontane klapband. Ze beweren dat het niet door de velg is gekomen, maar ze hebben de velg ook niet verder onderzocht.Nemean schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 00:59:
Na een paar uurtjes afkoelen met het gezin stonden we rond 21:00 uur langs de kant van de snelweg. Een harde knal onder de auto en niet veel later een bandenspanningswaarschuwing. Wat bleek: de rechtervoorband was zo plat als een dubbeltje.
Na een rit met de berger naar een tankstation en een hoop telefoontjes later, werden we rond 23:15 afgezet bij een garage waar we een leenauto konden ophalen. De laatste berger had de band nog eens goed bekeken en concludeerde dat de velg niet goed was gesneden/geslepen, waardoor die langzaam door de band heen sneed — met een klapband als gevolg.
Gelukkig geen gewonden of verdere schade, maar ik moest mijn Renault Scénic wel tijdelijk inruilen voor een VW Up. Hopelijk echt tijdelijk, want anders rijd ik nog liever in die Dacia van @Chaoss!![]()
Edit: Zie nu net dat @Chaoss de Scenic weer terug heeft.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hopelijk blijft het hierbij..
[...]
Mijn app laat deze opties nog steeds niet zien helaas, had ook graag de airco vooraf aan gezet, maar helaas.
Geeft weinig vertrouwen..
Wat een ellende man. Heel erg zuur.Chaoss schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:12:
Vanavond nog even naar de Allego vlakbij mijn huis gereden. Laden starte normaal, laden stopte bij 80% omdat ik dat nog ingesteld had staan. Maar toen net weer een paar 100 meter gereden had weer de bekende melding:
[Afbeelding]
Wat een kut auto
Inderdaad wel echt een hele zure, maar wat ik nog erger vind is dat @Chaoss als gebruiker hier binnen een paar uur weer tegenaanloop en dat de dealer/monteur het blijkbaar niet op die manier goed getest heeft. Hadden ze natuurlijk ook prima daar achter kunnen komen.
Ben als privé rijder zeer blij met mijn scenic, godzijdank heb ik niet dit soort problemen. Maar na toch ook al meerdere jaren met dealer gedoetjes, voorheen megane etech, nu scenic etech, begint mijn vertrouwen in de kunde van de dealers tot een dieptepunt te dalen. Vind nog steeds dat renault goud in handen heeft met deze grotendeels EU geproduceerde EV's, alle potentie is er, maar de technische kennis van dealers en de software skills van Renault zelf mogen wel een tandje (of 2) bijzetten

Geen ANWB. De eerste berger die ons van de snelweg had afgehaald en de tweede berger die ons naar zijn garage bracht gaven het beide aan, dat de velg scherp/ongeslepen aanvoelde. Toen ik vroeg aan de Renault dealer of zij iets opmerkte gaven ze aan dat de monteur niets gemeld had.AnthonyR schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 19:40:
Wat een ANWB denkt hoeft natuurlijk geen waarheid te zijn.
Ik had daarop gevraagd of ze het voor de zekerheid konden controleren (eventueel bij de overige velgen ook), want een klapband van 120 km/u met mijn twee kleine kids achterin is niet iets wat ik nog een keer mee wil maken. Daar is verder door de dealer niets mee gedaan.
Ik heb de auto nu een week en kan nog steeds niets met die app. Contracten van Connected Maintenance en Remote Services Pack blijven ook op In behandeling staan.FaBioTh schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:41:
Heb een factory reset gedaan, auto gekoppeld vanuit de auto (inloggen daar werkt direct in My Renault account). Echter de app wil niks slikken nog.. Iemand nog tips of moet ik echt nog langer wachten (inmiddels zitten we op dag 3)
[ Voor 25% gewijzigd door Nemean op 03-07-2025 09:44 ]
Jep, na een factory reset moet je de app ff helemaal van je telefoon gooien en opnieuw installeren, vraag me niet waarom, maar dat werkt. (Wellicht is even handmatig uitloggen in de app ook voldoende, maar ik ben van de rigoureuze maatregelen)FaBioTh schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:41:
[Afbeelding]
Heb een factory reset gedaan, auto gekoppeld vanuit de auto (inloggen daar werkt direct in My Renault account). Echter de app wil niks slikken nog.. Iemand nog tips of moet ik echt nog langer wachten (inmiddels zitten we op dag 3)
Helaas. ook dat al had ik al geprobeerdJapie.G schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:42:
[...]
Jep, na een factory reset moet je de app ff helemaal van je telefoon gooien en opnieuw installeren, vraag me niet waarom, maar dat werkt. (Wellicht is even handmatig uitloggen in de app ook voldoende, maar ik ben van de rigoureuze maatregelen)
Oh dat is wel gek, je auto connect dus wel naar MyRenault? En online kun je ook inloggen op MyRenault? Probeer het eens op een andere telefoon dan?
Inderdaad ik kan in de Renault app terug zien dat ze 2x een test gedaan heben. 1x vorige week woensdag toen ze een tijdelijke module geplaatst hadden. En 1 test afgelopen maandag toen de definitieve module geplaatst is..... hoe verzin je het, je gaat gezien de voorgeschiedenis dan toch 3-4 verschillend laadpalen testen?Japie.G schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:36:
[...]
Inderdaad wel echt een hele zure, maar wat ik nog erger vind is dat @Chaoss als gebruiker hier binnen een paar uur weer tegenaanloop en dat de dealer/monteur het blijkbaar niet op die manier goed getest heeft. Hadden ze natuurlijk ook prima daar achter kunnen komen.
Meestal werkt het wissen van alle opslag en de cache ook (ten minste, op Android), daarmee is hij eigenlijk weer terug naar de installatie-versie. Mogelijk dat als je allen de app verwijderd er nog data achterblijft, die bij de volgende install weer gebruikt gaat worden.Japie.G schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:42:
[...]
Jep, na een factory reset moet je de app ff helemaal van je telefoon gooien en opnieuw installeren, vraag me niet waarom, maar dat werkt. (Wellicht is even handmatig uitloggen in de app ook voldoende, maar ik ben van de rigoureuze maatregelen)
Dat zou kunnen, mijn ervaring is op iOS, welke alle data weggooit bij het verwijderen van een app. Wellicht zit dat op Android anders. Als de auto wel normaal inlogt zou de app dat ook moeten kunnen normaal gezien.borkhuis schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:15:
[...]
Meestal werkt het wissen van alle opslag en de cache ook (ten minste, op Android), daarmee is hij eigenlijk weer terug naar de installatie-versie. Mogelijk dat als je allen de app verwijderd er nog data achterblijft, die bij de volgende install weer gebruikt gaat worden.
Met dealer gebeld en die zegt dat alles goed staat, die kwam nu met de optie voor een softreset en anders wordt het een hardreset maar dat moest bij de dealer zelf. To be continued!
[ Voor 33% gewijzigd door FaBioTh op 03-07-2025 13:20 ]
Hier na maanden zonder problemen ook ineens sinds een week dit probleem. En zag meerdere meldingen. Daarom denk ik dat het probleem aan de kant van Renault ligt. In het begin toen de Scenic net op de markt was waren er ook heel veel van dit soort problemen met de app. Ze zijn toen dacht ik van leverancier of server of iets gewisseld, maar blijkbaar nu weer hardnekkige problemen.FaBioTh schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:41:
[Afbeelding]
Sind een jaar rijden wij de Senic en zijn uitermate tevreden met deze auto.
De storing in de app hebben wij eerder gehad en was er afgelopen dinsdag weer. Het zit echt aan de Renault kant want net als de vorige keer heeft het zich zelf weer opgelost
zojuist werkte de airco op afstand aanzetten weer goed. Wat overigens een fantastische functie is als je nu in Italië 🥵 😎bent.
Dat zag ik bij contracten in de app ook staan en mis dus ook alle opties.FaBioTh schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:14:
Renault wist mij te vertellen dat mijn connected services contract nog niet open staat? (ergens raar want ik zie niks dat daar om mekkert) moest het in ieder geval aangeven bij de dealer
Met dealer gebeld en die zegt dat alles goed staat, die kwam nu met de optie voor een softreset en anders wordt het een hardreset maar dat moest bij de dealer zelf. To be continued!
Ik heb zojuist mijn auto eens uit het account/app gegooid, de fabrieksinstellingen gereset in de Scenic zelf. En het opnieuw gekoppeld aan de auto. En ik heb er nu twee opties in de app zichtbaar die ik eerst nog niet had:
Accu-instellingen (nog greyed out maar wel zichtbaar).
Laadgeschiedenis
Bij mij staan er 7 op actief, de meeste 60 maanden,FaBioTh schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:14:
Renault wist mij te vertellen dat mijn connected services contract nog niet open staat? (ergens raar want ik zie niks dat daar om mekkert) moest het in ieder geval aangeven bij de dealer
Bij garantie zijn er 6 actief met verschillende looptijden.
Wel heb ik heel lang problemen gehad om mijn Renault account te koppelen aan de auto. Het vreemde was dat mijn Renault app wel gewoon samen werkte met de auto . Sinds een laatste update kon ik het account weer koppelen.
Vervelend dat het allemaal niet zo soepel loopt voor jou en anderen want verder is het een een hele fijne auto en wil ik niet meer terug naar een verbrandingsmotor l.
Ik heb 1 contract onder connected services, jij meer dan?marsie030 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 15:46:
[...]
Bij mij staan er 7 op actief, de meeste 60 maanden,
Bij garantie zijn er 6 actief met verschillende looptijden.
Wel heb ik heel lang problemen gehad om mijn Renault account te koppelen aan de auto. Het vreemde was dat mijn Renault app wel gewoon samen werkte met de auto . Sinds een laatste update kon ik het account weer koppelen.
Vervelend dat het allemaal niet zo soepel loopt voor jou en anderen want verder is het een een hele fijne auto en wil ik niet meer terug naar een verbrandingsmotor l.
/f/image/TzSNOkIk7y7Iv72LOtdscKhG.png?f=fotoalbum_large)
Deze en ook nog Mobilize Smart Charge.
Zijn er dus 8 bij mij en allemaal actief.
[ Voor 5% gewijzigd door marsie030 op 03-07-2025 16:20 ]
Apart, ik zie weer net andere diensten die niet actief zijn.
:strip_exif()/f/image/NUkyJTXCw0PoQPIzNNfs3lPb.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vraag me vooral af wat het verschil is tussen Pack Remote Services en het Remote Services Pack.
En waarom ik dus geen Connected Maintenance heb.
[ Voor 9% gewijzigd door a3konijn op 03-07-2025 21:07 ]
Dank dit is heel nuttig voor mij want dan kan ik precies aangeven wat ik dus mis en waarom die auto niks doorgeeft aan de app!
Weet dat het tot een dag of vijf kan duren totdat alles actief is. Zie ook eerdere posts in dit topic over dit onderwerp.FaBioTh schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 08:22:
[...]
Dank dit is heel nuttig voor mij want dan kan ik precies aangeven wat ik dus mis en waarom die auto niks doorgeeft aan de app!
Nu ik alles opnieuw heb gedaan krijg ik eindelijk de eerste zaken door, waaronder het op afstand de lichten aanzetten en claxoneren.FaBioTh schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 08:22:
[...]
Duurde bij mij nog langer, contracten staan nog steeds op in behandeling gek genoeg.MaSw85 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:15:
[...]
Weet dat het tot een dag of vijf kan duren totdat alles actief is. Zie ook eerdere posts in dit topic over dit onderwerp.
ik ben trotse eigenaar van een zwarte alpine long range, sinds jan-2025.
In de app kan ik inderdaad zaken doen zoals; starten, toeteren en licht aanzetten.
Ik lees op de website van renault, dat er ook een digital key zou moeten zijn, maar vind dit nergens terug in de app. Iemand een idee?
https://www.renault.nl/my-renault-ontdekken/digital-key.html
Zoek voor de gein eens op wat trefwoorden in dit topic.....Paco_NL schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:17:
Goedemorgen medetweakers,
ik ben trotse eigenaar van een zwarte alpine long range, sinds jan-2025.
In de app kan ik inderdaad zaken doen zoals; starten, toeteren en licht aanzetten.
Ik lees op de website van renault, dat er ook een digital key zou moeten zijn, maar vind dit nergens terug in de app. Iemand een idee?
https://www.renault.nl/my-renault-ontdekken/digital-key.html
Een ander punt, krijg toch aardig wat complimentjes en wat looks onderweg. Leuk om te horen.
:strip_exif()/f/image/vbsiok81VvVyAvk8Tz87hWD6.jpg?f=fotoalbum_large)
In het wit ook zeker niet verkeerd! Mijn vrouw wil echter geen witte, en ze heeft enkel inspraak op de kleur bij de autokeuzesFaBioTh schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:56:
Heb inmiddels weer met Renault gekletst. Renault Frankrijk gaat de contracten in mijn account voor mij aanzetten. Kan enkele dagen duren en als het goed is zou ik dan connectie moeten maken. De dealer zou dit ook moeten kunnen maar volgens de dame aan de lijn ging dit waarschijnlijk sneller.
Een ander punt, krijg toch aardig wat complimentjes en wat looks onderweg. Leuk om te horen.
[Afbeelding]

Overigens wel voor de witte gegaan, met zwart dak. Alpine uitvoering. Andere kleuren vond ik de meerprijs niet waard (maandelijkse eigen bijdrage ging dan nogal omhoog).
Voorlopige levertijd.. 31 oktober.
Dit vervolgens door gegeven en de dealer kreeg opdracht om hem per 1-9 te gaan leveren.
Toen werd aangegeven dat er een levertijd van 3-4 maanden was, dus begin mei is de bestelling de deur uit gegaan.
Half juni kreeg ik het bericht dat de auto er al was...ik was zelf op vakantie, dus moest nog even schakelen met verschillende partijen over het al dan niet eerder gaan rijden, maar begin deze week groen licht...over 2 weekjes mag ik hem dan ook gaan rijden.
Moest nog wel even de afspraak voor de laadpaal naar voren zien te krijgen, maar ook dat is gelukt, dus over 2 weekjes kan ik ook mijn ervaringen delen
Volgens mij valt het mee. Ik heb begin juni besteld en gisteren te horen gekregen dat hij wordt geleverd de laatste week van juli. 🤞Stefmeister8 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 22:09:
Ik heb ook vandaag de bevestiging gehad. Een Alpine met advanced en light & sound pack. In het zwart.
Voorlopige levertijd.. 31 oktober.Hopelijk valt dat mee.
Ik ben gegaan voor een Esprit Alpine in het grijs met zwart dak, met de geavanceerde rijhulp systemen en pack light & sound.
- Mensen die ervaring hebben met het verwijderen van de brandblusser (hangt op de favoriete plaats voor mijn vrouw haar handtas en ik deed het eerder ook met de Austral)?
- Komt de gratis Orange data (bv. voor Spotify) mee met de activering van de auto (na enkele dagen, wat nog niet het geval is)?
Thanks.
Ik zag dat je dit in de app kunt activeren onder contracten zie je infotainment pakket.Tommi4444 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 12:39:
Sinds gisteren heb ik ook mijn Scenic. Voorlopig zeer tevreden, maar wel nog twee vragen:
- Mensen die ervaring hebben met het verwijderen van de brandblusser (hangt op de favoriete plaats voor mijn vrouw haar handtas en ik deed het eerder ook met de Austral)?
- Komt de gratis Orange data (bv. voor Spotify) mee met de activering van de auto (na enkele dagen, wat nog niet het geval is)?
Thanks.
je krijgt 3GB of 6 maanden, daarna moet je idd betalenaddictive_rhymz schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 17:07:
Data voor entertainment is niet gratis toch? Alleen voor de navi dacht ik
Als het goed is kan je vanaf dag 1 al je Orange abonnement gebruiken, je dient het alleen wel te activeren.Tommi4444 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 12:39:
En in de Renault app lijkt de auto nog niet goed toegevoegd (rijbereik kan niet worden weergegeven) en bij geconnecteerde diensten staat er: je hebt geen contracten
Nog even geduld hebben waarschijnlijk?
Iemand iets over de brandblusser?
Ja, duidelijk geval van geduld hebben.Tommi4444 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 10:00:
Bij Orange staat er: Please check your services are activated in your vehicle.
En in de Renault app lijkt de auto nog niet goed toegevoegd (rijbereik kan niet worden weergegeven) en bij geconnecteerde diensten staat er: je hebt geen contracten
Nog even geduld hebben waarschijnlijk?
Zelf heb ik nu al 2 x gehad dat de app bij mij vrijwel direct werkte, maar je kan zomaar tot de grote groep horen die 72 uur geduld dienen te hebben. En heb een stuk of 5 gevallen gelezen (ik lees HEEL VEEL, hier op tweakers dit en het Megane E-Tech topic, facebook groepen van de Megane, Scenic, Renault 4, 5 en Alpine, nationaal en internationaal) waarbij het meer dan 1 a 2 weken duurde eer de app eindelijk werkbaar was.
Maar zou na een week toch even contact opnemen met Renault. Zij schijnen ook iets te kunnen doen dan.
Dat is bijna dezelfde auto met een levertijd van 2 maanden. Dat zou heel mooi zijn. Nu ik hem heb besteld is het wachten wat moeilijker haha.F.B. schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 08:48:
[...]
Volgens mij valt het mee. Ik heb begin juni besteld en gisteren te horen gekregen dat hij wordt geleverd de laatste week van juli. 🤞
Ik ben gegaan voor een Esprit Alpine in het grijs met zwart dak, met de geavanceerde rijhulp systemen en pack light & sound.
Ik kon een hele goede inruil krijgen voor mijn Zoe uit 2019, wat sowieso een top 2e hands deal in corona tijd was vlak voordat de tekorten begonnen.
De wachttijd was 5 dagen (showroom model) en de auto en app werken sinds dag 1 perfect—geen enkel mankement. Hopelijk jinx ik het nu niet haha.
Overigens met de Zoe vorig jaar een compleet nieuwe elektro motor vervangen onder garantie (!) omdat hij altijd heel netjes dealer onderhouden was. Misschien had ik geluk, maar het loont dus wel om bij de dealer te blijven qua onderhoud op zulke momenten.
Gemiddeld verbruik is 17,4 kWh/100 km en gezien ik door die Zoe geconditioneerd ben om niet te snelladen (kan een Zoe uit 2019 nl. niet) laad ik ongeveer 10-daags relatief goedkoop in Amsterdam aan de paal (€0,42 per kWh) tot 80% wanneer ik op kantoor ben (woon-werk 20 km). Als ik gepland wat meer ga rijden laad ik tot 100%
Ook nog de mazzel dat ik 'm in een garage kan zetten op vergunning, dus hopelijk kan ik 'm lang in top conditie houden!
Al met al dus een hele gelukkig Scenic rijder hier, hopelijk nog járen.