Hoe sluit ik een 2 fase fornuis aan met perilex?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Topicstarter
Hoe sluit ik een periplex stekker op een 2 fase elektrisch fornuis: https://www.coolblue.nl/product/891440/bosch-hln39a050u.html ?

Ik heb een periplex stekker en een aansluiting echter heb ik geen idee hoe ik hem moet aansluiten. Is dit uberhaup te doen door een leek of moet ik hiervoor een elektricient inschakelen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0eB1ylShgXXx-NBJOOQq4FAc-T0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AurIb2rfoEcntIlH86xXVGy8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5zojVj1cIOnFTagTyVObpqMKmqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k3ir68FChCWIUdD80z21KL62.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHFKjvWbqUK1VZfjqQhMFFrQmtI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m1VRx82wJfGTpbSMsswciE5T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNA09y1YMlzyDqYSbFr6yNgpgBo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oiqyEJeWIzWECtehzLX1BccM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AGGmBNMTOZDGbJsPaL26VaSH2-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jFfFEPvwwWCrPc4LmzVqxtjf.jpg?f=fotoalbum_large

Onderstaande aansluiting van de periplex aansluiting wat er al zat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8loaMNbp4Iz5jMbKu4MvEDeLYsg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iaeDci55VnDcbL3naf5NUIf7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FJdja2nZt9DkY9I0Cn6H_55mW6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mobHmeD8HWPWgCLs7cm6BQVc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMS3h8d5Ar-kCTP-4Pf8szcuSEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qd2nKm6QqpiqSsYNGEQHIWbW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 1420638 op 25-11-2023 14:56 ]

Beste antwoord (via Anoniem: 1420638 op 27-11-2023 14:19)

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:00
Eens met @devriesjande en dan vooral even kijken naar deze post van edtweaked in "Bosch kookplaat + over aansluiten". Dan is de conclusie dat je deze Bosch hln39a050u fornuis wél kunt aansluiten op je fornuisgroep, maar niet op de manier die Bosch beschrijft en dat is eigenlijk heel vreemd. Ze hadden er gewoon even een papiertje bij moeten doen: Aansluitschema Nederland Fornuisgroep 2P+2N (NL) op de manier zoals jeroen3 in "Hoe sluit ik een periplex stekker op een 2 fase elektrisch" aangeeft. Voor de zekerheid wel even de kap losmaken om te kijken of het overeenkomt/klopt :).

My favorite programming language is solder.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:45
Doe even de zoekfunctie gebruiken, deze vraag komt 2x per week voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Knielen schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 16:25:
Doe even de zoekfunctie gebruiken, deze vraag komt 2x per week voorbij.
Geprobeerd maar kom er echt niet uit :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 20:14
Het helpt waarschijnlijk als je op 'perilex' zoekt, en niet op 'periplex' (met een extra 'p').

zoeken bij google naar 'Hoe sluit ik een perilex stekker op een 2 fase elektrisch fornuis?' geeft een heleboel resultaten, inclusief een YouTube-video die het stap-voor-stap laat zien.

Probeer dat eerst. En als het toch niet lukt, mag je het uiteraard vragen, maar geef dan aan wat niet lukt. Met 'ik weet niet hoe' of 'het lukt niet' valt niet veel te beginnen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Hahn op 25-11-2023 16:41 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 08:17
Zit er geen los blaadje bij hoe je deze aansluit op de (Nederlandse) fornuisgroep: dus 2x fase, en 2x nul. Het komt het dichtst in de buurt bij plaatje 2N, maar dat is hem dus niet

Is deze plaat wel geschikt voor fornuisgroep?

[ Voor 3% gewijzigd door Rowwan op 25-11-2023 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Nvm

[ Voor 95% gewijzigd door NicoHF op 25-11-2023 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
NicoHF schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 16:52:
2N schema aanhouden, dus in je kookplaat de 2 bruggen gebruiken.
Dat kan dus niet zomaar met een kookgroep op 1fase(!)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door NicoHF op 25-11-2023 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
Fornuisgroep is 2 groepen, beide dezelfde fase. Als je dat wil moet je gescheiden 0 hebben, daarom zijn niet alle fornuizen geschikt.

[ Voor 48% gewijzigd door Rowwan op 25-11-2023 17:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
NicoHF schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 17:00:
[...]

Hoezo 1 fase? Hij heeft toch 2 fase of kijk en begrijp ik het verkeerd?
D'r zit een verschil in "2fasen" en een "2groepen op 1fase". De TS heeft een 1fase hoofdschakelaar. Dus in dit geval is er geen faseverschuiving tussen de 2groepen. Dus moeten er 2 nullen aangesloten worden. Er zitten op zich ook netjes 2 nullen in die Perilex. Maar deze nullen mogen niet aan elkaar geknoopt worden, want als er toch één nul wegvalt of hogere weerstand heeft (beschadigd) dan zou alle stroom over de andere nul gaan, en dat kan 2.5mm bekabeling niet aan (dus brandgevaarlijk).

De juiste oplossing is: Zorg dat je op papier hebt wat de juiste aansluiting is voor deze manier van de fabrikant.
De andere juiste oplossing is: Vervang deze kookplaat voor eentje die dat heeft.
De minder juiste oplossing: met verstand is een aansluitschema te bepalen. Maar ik raad het niet aan over het internet.

Edit: nog een juiste oplossing, meer ter documentatie dat het een mogelijkheid is voor toekomstige lezers van dit topic: Vraag een vervanging aan voor 3fasen aansluiting en vervang je meterkast.

[ Voor 18% gewijzigd door OnTracK op 25-11-2023 17:17 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Dit is duidelijk een enkelfasige groepenkast (vandaar de fornuisgroep). Het zou alleen kunnen werken als je de twee nullen geïsoleerd zijn, maar dat zijn ze zo te zien niet. Verder zou de zekering 20A moeten zijn en ik zie een 16A automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
NicoHF schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 16:52:
2N schema aanhouden, dus in je kookplaat de 2 bruggen gebruiken.
En dan alle stroom door één automaat heen trekken? De kans dat die er uit klapt is best aanwezig wanneer je een paar pitten op vol vermogen aan de gang zet.

Bovendien ligt de draad van de tweede automaat dan lekker niks te doen om alleen de leiding op te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kwam een plaatje tegen online en de meest rechter aansluiting schema lijkt op het geen hoe het bij mijn periplex aansluiting staat aangesloten echter kan ik dus geen schema vinden voor de stekker zelf en de fornuis boekje of sticker laat niet zien wat bij wat moet.

Ik fornuis zelt is een 2 fase fornuis en de aansluiting ook, hiermee ging ik ervan uit dat het gewoon zou werken na het aansluiten van de periplex stekker. Maar als ik het zo begrijp dan gaat dit niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPJ3MFQ4zB59AN-P6wntaX4aGyo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PpPYbyZqzq8BtsFpYbYtehCe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 1420638 op 25-11-2023 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowwan
Anoniem: 1420638 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 17:11:
Ik kwam een plaatje tegen online en de meest rechter aansluiting schema lijkt op het geen hoe het bij mijn periplex aansluiting staat aangesloten echter kan ik dus geen schema vinden voor de stekker zelf en de fornuis boekje of sticker laat niet zien wat bij wat moet..

[Afbeelding]
Dit plaatje geeft aan hoe je de perilex ZOU KUNNEN aansluiten, perilex heeft geen standaard.

Een jouw fornuis is niet geschikt om hem zo aan te sluiten, tenzij er een los blaadje bij zat hoe je hem correct aansluit. Toevallig vandaag mijn kookplaat vervangen, daar zat ook een los blaadje bij voor de kookgroep, met daarbij de melding: "alleen voor Nederland"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rowwan schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 17:15:
[...]

Dit plaatje geeft aan hoe je de perilex ZOU KUNNEN aansluiten, perilex heeft geen standaard.

Een jouw fornuis is niet geschikt om hem zo aan te sluiten, tenzij er een los blaadje bij zat hoe je hem correct aansluit. Toevallig vandaag mijn kookplaat vervangen, daar zat ook een los blaadje bij voor de kookgroep, met daarbij de melding: "alleen voor Nederland"
Dus dat wordt een elektricient inschakelen i guess

Het enigste wat ik qua info hebt gekregen is het onderstaande

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0eB1ylShgXXx-NBJOOQq4FAc-T0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AurIb2rfoEcntIlH86xXVGy8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5zojVj1cIOnFTagTyVObpqMKmqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k3ir68FChCWIUdD80z21KL62.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 1420638 op 25-11-2023 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Had nog even verder gezocht voor je en ik kwam onderstaande tegen bij een iets ander model dan die van jou, maar ik denk dat het intern hetzelfde zou zijn.

Misschien heb je er iets aan (vooral even verder lezen, de reactie daarop geven nog meer info)

itsjohan in "Hoeveel fase heb ik beschikbaar voor mijn fornuis"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OnTracK schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 17:09:
[...]

D'r zit een verschil in "2fasen" en een "2groepen op 1fase". De TS heeft een 1fase hoofdschakelaar. Dus in dit geval is er geen faseverschuiving tussen de 2groepen. Dus moeten er 2 nullen aangesloten worden. Er zitten op zich ook netjes 2 nullen in die Perilex. Maar deze nullen mogen niet aan elkaar geknoopt worden, want als er toch één nul wegvalt of hogere weerstand heeft (beschadigd) dan zou alle stroom over de andere nul gaan, en dat kan 2.5mm bekabeling niet aan (dus brandgevaarlijk).

De juiste oplossing is: Zorg dat je op papier hebt wat de juiste aansluiting is voor deze manier van de fabrikant.
De andere juiste oplossing is: Vervang deze kookplaat voor eentje die dat heeft.
De minder juiste oplossing: met verstand is een aansluitschema te bepalen. Maar ik raad het niet aan over het internet.

Edit: nog een juiste oplossing, meer ter documentatie dat het een mogelijkheid is voor toekomstige lezers van dit topic: Vraag een vervanging aan voor 3fasen aansluiting en vervang je meterkast.
Helaas mag ik niet zomaar de meterkast vervangen aangezien het van de woningcoorperaties is. Er is mij verteld door hen dat ik een 2 fase aansluiting hebt in de muur - hierop ben ik opzoek gegaan naar een elektrisch fornuis wat op 2 fase kan gebruikt worden bij een bekend webshop hier bovengenoemd. Zij adverteren het ook als een 2 fase fornuis. Ziet er naar uit dat het een retourtje wordt helaas!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:10

Dido

heforshe

Anoniem: 1420638 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 17:11:
Ik kwam een plaatje tegen online en de meest rechter aansluiting schema lijkt op het geen hoe het bij mijn periplex aansluiting staat aangesloten
Nog 1 keertje dan, het is een perilex-stekker, geen periplex ;)
Ik fornuis zelt is een 2 fase fornuis en de aansluiting ook, hiermee ging ik ervan uit dat het gewoon zou werken na het aansluiten van de periplex stekker. Maar als ik het zo begrijp dan gaat dit niet?
Nee, aan je stoppenkast te zien heb jij maar 1 fase. Daarachter kun je draden trekken wat je wil , maar je krijgt er niet opeens een tweefaseaansluiting van.

Je hebt het typisch Nederlandse onding dat een kookgroep heet, dat is twee keer dezelfde fase samengevoegd tot een soortement van 32A groep die, aangesloten op een perilex stekker, mensen het rare idee geeft dat ze opeens meerdere fasen in huis hebben.

Aangezien je niet lijkt te snappen wat het verschil tussen 2 fasen en een kookgroep is (en dat is helemaal niet erg, ik praat ook vooral na wat ik hier lees ;) ), is het geen slecht idee om er inderdaad iemand bij te halen die er wel verstand van heeft - een electricien dus.
Dat rechter plaatje lijkt inderdaad op hoe jouw wandcontactdoos is aangesloten. Dat heeft echter helaas niets te maken met wat jouw fornuis verwacht.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:58
snap het probleem niet echt, Je kan hem gewoon aansluiten naar de 2n plaatje, dat levert verder geen problemen op, Eventueel kan je brugje ook weg laten tussen 4 en 5 dan heb je de nullen gescheiden verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:34

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@popie Bij een kookgroep mag het bruggetje NIET (dus echt nooit) tussen de N's geplaatst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

- nvm -

[ Voor 102% gewijzigd door RaZ op 25-11-2023 19:14 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:30
popie schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 18:26:
snap het probleem niet echt, Je kan hem gewoon aansluiten naar de 2n plaatje, dat levert verder geen problemen op, Eventueel kan je brugje ook weg laten tussen 4 en 5 dan heb je de nullen gescheiden verder.
Dat eventueel mag je weglaten. De brug tussen 4 en 5 MOET er uit
Bij het 2N aansluitschema staat ook dat er met 20 Ampère moet worden afgezekerd. De kookgroep is 16 Ampère. Dat gaat dus niet.
Misschien dat er op de plaat een vermogensbegrenzing is in te stellen. Anders plaat retour afzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

devriesjande schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 19:11:
[...]

Dat eventueel mag je weglaten. De brug tussen 4 en 5 MOET er uit
Bij het 2N aansluitschema staat ook dat er met 20 Ampère moet worden afgezekerd. De kookgroep is 16 Ampère. Dat gaat dus niet.
Misschien dat er op de plaat een vermogensbegrenzing is in te stellen. Anders plaat retour afzender.
Goed gezien ;)

Volgens de handleiding https://www.handleidi.ng/...ndleiding#google_vignette
De AEG 47056VS-WN is een vrijstaand fornuis met één oven en een totale inhoud van 74 liter. Het fornuis werkt op elektriciteit en heeft een vermogen van 10386 watt.
Dat gaat niet op een 7.400 watt enkelfase 2x16a groepen kookgroep (al is dat met 2 fases volgens de 2N~ schema met 20 per fase kom je ook niet aan die 10.386 watt)

[ Voor 7% gewijzigd door RaZ op 25-11-2023 19:25 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
Ik zie nu pas dat het een gecombineerde plaat met oven is.
Kijk eens op dit topic:https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2218512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Waarschijnlijk kan het wel op een 2 fase en ook op een 2x16a als 2L2N. Dan kan alleen de oven niet aan als je staat te koken en visa versa, wat met 3 fase wel kan.

Wat ook logisch is.

L1 -> voorste rij grote pit 1 2.000 watt kleine pit 1 1.500 watt (3700 watt max)
L2 -> achterste rij grote pit 2 2.000 watt kleine pit 2 1.500 watt (3700 watt max)
L3 -> Oven (3700 watt max)

Kijkend naar schema 2N~ zit schroef 2 & 3 gebrugd, wat inhoud dat de oven ook op L2 zit als je hem 2 fase aansluit (of 2x16a) Als je L1 en L2 verwisseld, is het de achterste rij platen en de oven.

Hij kan dus wel op een enkelfase 2x 16a groepen aangesloten worden.

[ Voor 60% gewijzigd door RaZ op 25-11-2023 19:53 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
Nee
Bij dit apparaat is 1 fase voor de plaat en 1 fase voor de oven. Zie het andere topic over hetzelfde apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:26
Je kunt dit op een 1-fase 2x16A groep aansluiten door het linkje weg te halen bij de nul in het apparaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qByykT8Jppja8Z9SfhpSMB7p4JU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/shDILt8QkBjd7GMkvMVkEVCi.jpg?f=user_large

Je moet dan bij de bijgeleverde kabel bk/gy ook van elkaar los knippen. En een nieuw hulsje persen.

Functioneel gezien sluit je hem dan aan als het onderste plaatje, maar in nederland leggen we die dikte niet. Dus wat hebben we verzonnen, we leggen twee paren 2.5mm, elk goed voor 16A. Omdat toestellen in 1 handeling veilig gezet moeten worden zijn de twee hendels van de 16A automaten gekoppeld.
Na deze automaten mag er geen enkele elektrische verbinding zijn met elkaar. Niet fase, niet nul. Je moet elke van de 4 draden op een individuele schroef aansluiten zonder brugjes.
En aarde natuurlijk.

Wat je met perilex doet mag je zelf weten, zolang aarde maar in het midden zit. Maar het meeste is al gedaan zo te zien, dus waarom dat aanpassen?
Noteer voor de volgende knutselaar wel even wat je hebt gedaan met een stift o.i.d

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 25-11-2023 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
Nogmaals
Dit is allemaal al besproken in :https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2218512

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Eens met @devriesjande en dan vooral even kijken naar deze post van edtweaked in "Bosch kookplaat + over aansluiten". Dan is de conclusie dat je deze Bosch hln39a050u fornuis wél kunt aansluiten op je fornuisgroep, maar niet op de manier die Bosch beschrijft en dat is eigenlijk heel vreemd. Ze hadden er gewoon even een papiertje bij moeten doen: Aansluitschema Nederland Fornuisgroep 2P+2N (NL) op de manier zoals jeroen3 in "Hoe sluit ik een periplex stekker op een 2 fase elektrisch" aangeeft. Voor de zekerheid wel even de kap losmaken om te kijken of het overeenkomt/klopt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal er morgen ochtend naar kijken en mocht het niet lukken dan gaat hij retour in iedergeval. Dankjulliewel voor de tips !!

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 1420638 op 25-11-2023 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Laatst online: 18:17

Proton_

Team Welles

titelfix :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het werkt nu dus met het aansluit schema bovengenoemd echter zit ik met het volgend - Bosch geeft aan dat wanneer je interne aanpassingen uitvoert je garantie verloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
@Anoniem: 1420638 Maar dat heb je toch niet gedaan, de aansluiting is immers extern? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:17:
@Anoniem: 1420638 Maar dat heb je toch niet gedaan, de aansluiting is immers extern? :)
Als je het zo bekijkt wel inderdaad :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1420638 op 27-11-2023 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:45

timovd

Voorsprong door techniek

Geen commentaar op mod break, begrijp mij niet verkeerd. Ik weet niet wat er eerst stond.
Het fornuis kan op 1, 2 of 3 fasen worden aangesloten.
Maar ik hoop dat de TS duidelijk is, dat 2F niet kan, want dan heb je >1 fase nodig. En een kookgroep != 2 fase!

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Laatst online: 18:17

Proton_

Team Welles

@timovd het was 'Hoe sluit ik een periplex stekker op een 2 fase elektrisch' wat niet helemaal lekker loopt.

Dat een kookgroep 2x 1fase (2L+2N) in plaats van 2 fase is ligt aan de kern van het probleem: veel keukenboeren en elektriciens zijn zich hier niet van bewust. In het kader van vindbaarheid laat ik het maar zo (als je op het verkeerde zoekt krijg je toch het goede antwoord ;) )

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Pagina: 1