En daarna dient de powermanagment voor het kookgedeelte op maximaal 3500W gezet te worden. Het kookgedeelte heeft immers een aansluitwaarde van 4.6KW welke volledig via één fasedraad geschikt voor 16A/3680W loopt.
Nu zul je er in de praktijk wel mee weg gaan komen als je dat niet doet want je zult nooit langdurig >3680W trekken en de zekering klapt er bij een korte overbelasting van 10-25% echt niet zomaar uit. Maar je bent wat mij betreft dan gewoon zaken buiten specificatie aan het belasten en is af te raden.
Het is idd een 1x20+1x16 apparaat, en is voor de Nederlandse markt dus gewoon een ongeschikt product.
Vindt het toch wel een beetje misleidend dat er nergens op de websites van de bekende winkels enzo aangegeven wordt dat de geadverteerde '7900W' in Nederland simpelweg onmogelijk is aan te sluiten.
Bosch is er opzich wel eerlijk over gezien hun eigen aansluitschema's vrij duidelijk om 20A vragen, alleen zie je het schema pas na koop, want in de handleiding staat niks

).
Waarom deze Bosch fornuizen dan zo populair zijn in Nederland is me het grote raadsel eigenlijk, geen enkele Nederlandse woning is in principe geschikt om het kookgedeelte van dit fornuis volledig te benutten.
Nu ken ik helaas geen enkel fornuis wat op een kookgroep aangesloten kan worden én meer dan 3680W voor het kookgedeelte kan gebruiken (bijv. door 3 pitten op L1 en oven + één pit op L2 te zetten) of de oven mee te nemen in het totale powermanagment dat er bij een uitgeschakelde oven meer vermogen naar de plaat kan. Dus voor een kookgroep is het ook weer niet zo dat er betere opties te koop zijn dan deze Bosch fornuizen.
Mocht iemand een fornuis weten welke dat wél kan, ben ik daar heel benieuwd na; maar wil het topic ook weer niet kapen
Maar als je een volwaardige 3L+N hebt liggen naar je keuken kun je dit apparaat dus óók niet eens volledig gebruiken zoals geadverteerd in Nederland. Je kunt immers slechts 2 fases hierop aansluiten waarbij er ééntje op 20A gezekerd dient te zijn voor het maximale vermogen. Heb je een 3x16 aansluiting van 11KW moet je alsnog het kookgedeelte van je 7.9KW fornuis gaan 'knijpen', niet echt goed over gedacht wat mij betreft.
Dat terwijl er ook gewoon opties van bijv. Inventum zijn welke beter geschikt voor onze markt zijn, die kunnen zowel 2L+2N + Powermanagment op 3.7KW maar ook op 3L+N waarbij er daadwerkelijk 2 fasen voor het kookgedeelte gebruikt kunnen worden. En bij die fornuizen is er met 6.5KW ook een hoop meer vermogen beschikbaar dan de 4.6 (welke je in NL dus officieel nooit haalt..) van Bosch maar goed. Nog goedkoper ook, en alhoewel ik op mijn huidige 2L+2N aansluiting geen verschil ga merken is die wel alvast voorbereid om het maximale uit een 3 fase aansluiting te halen t.z.t.