Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasV91
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-07 23:36
Ik zoek een?
Wat is een goede opvolger voor mijn huidige Sony Xperia 1 II XQ-AT5.

Wat is je budget?
Kan €1000 zijn.
Ik heb net gekeken naar de Samsung Galaxy S23 Ultra met 1TB maar de reviews zorgen ervoor dat ik ben beginnen twijfelen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben om één of andere reden wel heel tevreden van het fotografisch aspect van de Xperia.
Het zou handig om de smartphone in te kunnen zetten als verlengstuk van m'n laptop.
De bedoeling is dat het toestel wel ettelijke jaren meegaat.

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn voorkeur gaat uit naar niet-Chinese merken en weinig bloatware. Iets waar Samsung zich enorm schuldig aan maakt lees ik. Ik heb eerlijk gezegd weinig vergelijkingsmogelijkheden maar ik denk dat mijn Sony het daar redelijk goed mee doet?

Welke vragen heb je hier nog over?
Samsung heeft nu een aanbieding (via partners) waardoor ik nu naar die Ultra 1TB keek maar als er een alternatief bestaat waarbij de prijs-kwaliteitverhouding veel beter is neem ik het graag in overweging. Ik heb het Sony-verhaal niet gevolgd maar die richting kan het ook wel uitgaan. Ik ben er wel tevreden over. Mits enige minpuntjes maar bon. Die waren niet onoverkomelijk.

Beste antwoord (via JonasV91 op 21-11-2023 09:55)

Als je Samsung member bent krijg je vaak aanbiedingen, dus die app zou ik erop laten staan. En de Notes app heb je nodig om met de S-Pen aantekeningen te maken als de telefoon gelockt is. De Penup app biedt verdere S-Pen integratie.
De rest kun je wat mij betreft verwijderen zolang je een alternatief hebt of het niet nodig hebt. Ik heb de calculator laten staan want handig, maar de internet browser verwijderd bijvoorbeeld want Chrome browser staat er ook op.
In het S23 Ervaringen en discussie topic zijn mensen die nog verder gaan, Doorzoek het topic op ADB gebruik, maar die mensen hebben ook vaker problemen dat ze te veel weggehaald hebben, ik vertrouw op de Samsung AI die ongebruikte apps uitschakelt binnen 2 a 3 weken zodra de telefoon je gedrag leert. Hier het topic:
[Samsung Galaxy S23-serie] Ervaringen & Discussie

Ik heb overigens een Spigen Liquid Air hoesje. Geen screen protector.
Voor accessoires is er een apart topic als je meer wilt lezen:
[Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires

[ Voor 39% gewijzigd door swhnld op 21-11-2023 09:22 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasV91
https://telefoontest.net/...updates=4&repairability=4

Gek genoeg krijg ik daar ook de Samsung Ultra voor de kiezen. Gelijke stand met de Fairphone maar die ga ik links laten liggen. O.a. de matige camera en de traagheid zijn hele grote minpunten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb een Samsung S23 Ultra en ben er erg tevreden mee. Staat er veel bloatware op, dat is de vraag, het is meer dan een Google Pixel Pro, want eigenlijk zet Samsung een eigen tegenhanger van een aantal Google diensten op de telefoon, zoals de Galaxy Store, of de Bixby Assistent. Daar staat tegenover dat de Bixby Assistent erg goed is met taken automatiseren, en bijvoorbeeld DeX van je telefoon een desktop computer maakt als je die aan een dockingstation hangt, of rechtstreeks aan een scherm koppelt.
En vergelijk je het met een iPhone (mijn echtgenote heeft er een), dan staat er na een schone installatie ok al gauw 38 iconen van programma's op, niet minder dan op mijn Samsung. Plus een groot ervan kun je gewoon verwijderen, het zijn geen systeemapps.
Voor mij is de S23U het beste vanwege de 10 x zoom telelens, en de s-pen die als afstandsbediening voor de foto camera kan dienen bij bijvoorbeeld selfies. Anders is de S23+ bijna hetzelfde formaat met eenzelfde scherm, processor, etc. maar minder zoom op de camera's en geen s-pen.

Wil je echter schone Android, niet Chinees, kom je al gauw uit op de Google Pixel 8 (Pro), of je blijft bij Sony en kiest bijvoorbeeld de 1 V. Je kunt ook nog bij Nokia of Fairphone kijken, maar die zijn niet echt high end.
Of je kijkt bij dat andere OS naar een iPhone 15 Pro (Max). Die hebben zelfs USB-C support tegenwoordig.

Maar goed ik heb de S23U en ben er tevreden mee, dus kan deze aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasV91
swhnld schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:10:
Maar goed ik heb de S23U en ben er tevreden mee, dus kan deze aanraden.
Hi!

Alvast bedankt om jouw ervaring te delen. Daaruit volgen nog enkele vraagjes van mijn kant uit.

Welke Samsung apps zijn of kunnen echt wel nuttig zijn? Welke kunnen perfect 'verdwijnen'?

Welke accessoires zou je zeker aanraden? Zijn die officiële van Samsung goed of toch beter kijken naar alternatieven? Het belangrijkste is de functionele en beschermende kant van de accessoires. Het uiterlijk boeit me niet. Liever een lelijke case (of hoes of whatever) die schade voorkomt dan een super deluxe toestand die alsnog geen jota geeft in functie van bescherming van het toestel.

Mijn aanbieding verloopt via de officiële Samsung shop (korting via partnerportaal). Heb je eventueel ervaring met deze shop of zijn andere beter?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!
Als je Samsung member bent krijg je vaak aanbiedingen, dus die app zou ik erop laten staan. En de Notes app heb je nodig om met de S-Pen aantekeningen te maken als de telefoon gelockt is. De Penup app biedt verdere S-Pen integratie.
De rest kun je wat mij betreft verwijderen zolang je een alternatief hebt of het niet nodig hebt. Ik heb de calculator laten staan want handig, maar de internet browser verwijderd bijvoorbeeld want Chrome browser staat er ook op.
In het S23 Ervaringen en discussie topic zijn mensen die nog verder gaan, Doorzoek het topic op ADB gebruik, maar die mensen hebben ook vaker problemen dat ze te veel weggehaald hebben, ik vertrouw op de Samsung AI die ongebruikte apps uitschakelt binnen 2 a 3 weken zodra de telefoon je gedrag leert. Hier het topic:
[Samsung Galaxy S23-serie] Ervaringen & Discussie

Ik heb overigens een Spigen Liquid Air hoesje. Geen screen protector.
Voor accessoires is er een apart topic als je meer wilt lezen:
[Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires

[ Voor 39% gewijzigd door swhnld op 21-11-2023 09:22 ]