☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Er kan altijd net dan iets kapot gaan, en dan heb je gewoon pech.
(indien de fabrikant / leverancier geen garantie meer leveren)
Het wordt een ander verhaal als je misleid wordt, of als de koper het spult kapot heeft gemaakt, maar ook daar is de bewijslast vrij lastig.
En gelijk hebben wilt nog niet zeggen gelijk krijgen, gerecht inschakelen is ook niet goedkoop.
Ik hoop niet dat de koper euro95 in het koffiezetapparaat gedaan heeftMarzman schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:03:
Ik heb dat met een 2takt brommertje gehad. Die was dezelfde dag kapot. Bleek dat de koper er Euro 95 in gegooid had. Die deed er ook niet moeilijk over trouwens
Met dat koffieapparaat weet je het ook niet en 1,5 maand vind ik dan eigenlijk al heel lang om nog een geste te doen.
/Flauw
Zoals vele al gezegd hebben, je weet niet wat er mee gebeurd is, ik zou het zo laten en niet meer op verdere communicatie in gaan
Je kan niet eens meer iets 2e hands verkopen zonder het wetboek uit je hoofd te kennen.
Tip aan iedereen. Sluit V&A, marktplaats etc etc en pleur alles gewoon in de prullenbak of breng
Het naar de gemeente. Je hebt toch geen zin in die onzin om tot een paar maanden na je 2e hands verkoop in spanning te moeten gaan zitten of het artikel wel conform is. Schei toch uit joh.
Waar is gewoon die tijd gebleven van het risico van 2e hands? Wil je dat risico niet? Koop dan lekker nieuw voor een veel hogere prijs, kan je tot in de treuren janken op non-conformiteit.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Wat een bijzonder overtrokken reactie zeg. Gaat alles goed verder?OMD schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:16:
Wat leven wij eigenlijk in een klote land en een klote tijd.
Je kan verdomme niet eens meer iets 2e hands verkopen zonder het wetboek uit je hoofd te kennen.
Tip aan iedereen. Sluit V&A, marktplaats etc etc en pleur alles gewoon in de prullenbak of breng
Het naar de gemeente. Je hebt toch geen zin in die onzin om tot een paar maanden na je 2e hands verkoop in spanning te moeten gaan zitten of het artikel wel conform is. Schei toch uit joh.
Waar is gewoon die tijd gebleven van het risico van 2e hands? Wil je dat risico niet? Koop dan lekker nieuw voor een veel hogere prijs, kan je tot in de treuren janken op non-conformiteit.
Ja hoor, met jou? Wat een bijzonder overtrokken reactie trouwens zeg maar je hebt wel ergens gelijk, ik geef toe, na het zoveelste topic heb ik me een beetje laten leiden door emotie.Cheezborger schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:20:
[...]
Wat een bijzonder overtrokken reactie zeg. Gaat alles goed verder?

Maar eerlijk is eerlijk, we gaan wel steeds meer die kant op. Het is gewoon niet fijn als je een PlayStation 5 2e hands verkoopt of zo voor een euro of 300 en dan 6 maanden in spanning moet gaan zitten of iemand komt aankloppen op non conformiteit oid.
[ Voor 29% gewijzigd door OMD op 20-11-2023 21:24 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Wat mij betreft vooral overtrokken, omdat het volgens mij allemaal wel meevalt. Ja, er zijn gevallen zoals hier besproken worden. Maar ik verkoop zelf ook heel veel op V&A en Marktplaats, en heb eigenlijk nog nooit een vergelijkbare situatie meegemaakt.OMD schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:21:
[...]
Ja hoor, met jou? Wat een bijzonder overtrokken reactie trouwens zeg maar je hebt wel ergens gelijk, ik geef toe, na het zoveelste topic heb ik me een beetje laten leiden door emotie.
Maar eerlijk is eerlijk, we gaan wel steeds meer die kant op. Het is gewoon niet fijn als je een PlayStation 5 2e hands verkoopt of zo voor een euro of 300 en dan 6 maanden in spanning moet gaan zitten of iemand komt aankloppen op non conformiteit oid.
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Het is ook een beetje overtrokken en zelf ook nog nooit meegemaakt maar het zet mij persoonlijk toch wel aan het denken. Ik heb echt geen zin in dit soort taferelen en als ik dan 2e hands verkoop moeten laten schieten, so be it. Ook al is de kans heel klein.Fanta schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:33:
[...]
Wat mij betreft vooral overtrokken, omdat het volgens mij allemaal wel meevalt. Ja, er zijn gevallen zoals hier besproken worden. Maar ik verkoop zelf ook heel veel op V&A en Marktplaats, en heb eigenlijk nog nooit een vergelijkbare situatie meegemaakt.
Maar goed, exusez allen voor mijn overtrokken reactie. Was een momentje
[ Voor 5% gewijzigd door OMD op 20-11-2023 21:42 ]
Dat is een behoorlijke delegerende uitspraak die je daar doet. Ik verkoop en koop regelmatig wat dingen via Marktplaats en heb dat soort klanten niet. Als je iets tegen het Marktplaatsvolk (zoals jij het noemt), waarom verkoop je het dan op Marktplaats? Waarom verkoop je het dan niet op Tweakers? Ik heb mijn Jura koffie apparaat ook via Tweakers verkocht, geen gezeur en beide partijen blij.Typisch Marktplaatsvolk...
Mijn advies is, als je twijfels hebt bij een persoon, koop of verkoop het dan niet. Leg niet alleen de blaam bij het publiek, je bent er zelf ook bij.
Totdat je zelf iets koopt wat na een dag al kapot is, terwijl je net honderden of misschien wel duizenden euro's uitgegeven had.OMD schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:16:
Wat leven wij eigenlijk in een klote land en een klote tijd.
Je kan niet eens meer iets 2e hands verkopen zonder het wetboek uit je hoofd te kennen.
Dan ben je ineens wel blij dat je enigsinds beschermd bent.
Deze kwestie draait om het juridische deel dat was de vraag tenslotte ook, dus wel logisch dat het wetboek erbij gepakt wordt toch?
[ Voor 6% gewijzigd door NicoHF op 21-11-2023 00:31 ]
Memento mori
Dat is wat een hoop mensen denken. Maar de wetten spreken toch over iets anders. En ja bewijslast is wat lastiger maar als de prijs hoog genoeg zal bewijslast ook geen probleem moeten zijn.Bob-B190 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 06:50:
Er staat toch bij de advertentie op MP een melding dat iemand staat geregistreerd als consument dus dat er geen sprake is van garantie…?
als je er op gewezen bent dat er geen garantie is bij de koop, wat verwacht je dan? Als de melding er niet was geweest had ik het al weer anders gevonden.loki504 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 07:08:
[...]
Dat is wat een hoop mensen denken. Maar de wetten spreken toch over iets anders. En ja bewijslast is wat lastiger maar als de prijs hoog genoeg zal bewijslast ook geen probleem moeten zijn.
Memento mori
Dit topic is gesloten.