Parkeer ergernis

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 25.135 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
mvrhrln schreef op woensdag 15 november 2023 @ 00:45:
[...]

zet je de auto lekker over de stoep in je voortuin, zet ik de auto ervoor op straat.
ik slaap lekker uit op zaterdag en jij wilt om 08.00 boodschappen gaan doen, mijn auto blokkeert jouw auto, want je hebt geen oprit. dat je je auto in je tuin zet wilt nog niet zeggen (afhankelijk van de situatie) dat de straat voor jouw tuin vrijgehouden dient te worden. daarvoor heb je dus een oprit vergunning nodig. Want dan kan er niemand voor jouw auto die op jouw dan geworden oprit staat parkeren.
Er is al een oprit, kijk eens naar de schets op p2.

[ Voor 61% gewijzigd door mitsumark op 15-11-2023 08:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Dennism schreef op woensdag 15 november 2023 @ 00:50:
[...]

vooral dit ja, toch totaal niet realistisch om overal maar te verwachten dat er overal goed OV is, dit OV ook nog eens aansluit (ik heb bijvoorbeeld +-40 min enkele reis naar het werk met de auto, zou dat via het OV gaan ben 2+ uur onderweg en dat alleen zou ik geen vertraging hebben, en het is een traject dat juist vrij vertragingsgevoelig is) of dat iedereen maar een deel / huur auto kan betalen.
Dit vind ik ik op zich een interessante opmerking. Dit argument heeft natuurlijk 2 kanten. Als die auto zo belangrijk is om te kunnen overleven in een dorp, waarom heeft dat dorp als gemeenschap daar dan nooit wat voor geregeld? En in het kader van eigen verantwoordelijkheid: waarom gaan mensen dan in een huis wonen, waar je te weinig parkeerruimte hebt op eigen grond om te kunnen overleven en ook nog eens nauwelijks openbare parkeerplaatsen (max 1 per woning blijkbaar), waardoor je ook geen zekerheid hebt dat je die 1 beschikbaar hebt om te kunnen overleven?

Ik denk wel dat iedereen er enig belang bij heeft om zoveel mogelijk regie over zijn eigen leven te nemen. Voor alle primaire behoeften (wat in een dorp een auto dus blijkbaar is) waar je afhankelijk bent van openbare voorzieningen of "gedogen" door anderen, loop je natuurlijk risico.

Ik heb geen auto, maar neem wel regie. Als ik iets belangrijk vind, dan regel ik dat zelf. En ja, daar zijn wij in 2020 ook voor verhuisd. Had niets met parkeren te maken dus. Wel dingen die "niet konden" in onze vorige woonplaats. Mijn reistijd naar kantoor is nu - afhankelijk van het kantoor dat ik zou kiezen - 2 tot 4 uur met het OV (enkele reis, deur tot deur). Maarja.... ik werk in de trein, dus het kost me eigenlijk veel minder tijd. Ben meestal ook maar een halve dag op kantoor, 1 keer per week ofzo. En als ik een keer 2 dagen aaneengesloten weg ben, dan is een hotelletje ook zo geregeld. Kost nauwelijks extra t.o.v. de extra reiskosten die ik anders zou maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 15-11-2023 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die heb je alleen nodig om de stoep te mogen kruisen van en naar je erf. Die heeft TS in principe al. En als je dan die oprit op rijd en het stuur draait, dan kom je in de tuin terecht. Dat stuk bestraten (of grind). Wel even checken of de gemeente niet veel ijveriger is geweest met het maken van regeltjes over het gebruik van je voortuin dan met het nadenken over de veranderende behoeften van haar inwoners.

Een tweede of twee keer zo grote oprit gaat TS overigens ook nooit gegund krijgen. Dat kost een openbare parkeerplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 05-12-2024
Drikus70 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:07:
Ik kan me eerlijk gezegd de parkeerproblematiek van TS wel voorstellen omdat dit voor mij herkenbare situaties zijn. Mensen die denken ergens meer recht op te hebben dan anderen en als je probeert in goed overleg dit aan te kaarten en een oplossing te zoeken dan bij jij degene die moeilijk doet. Ook dreiging en treiteren is herkenbaar. Ik vond het te vermoeiend uiteindelijk; biezen pakken en opnieuw beginnen.
Op de nieuwe plek heb ik gelukkig veel eigen grond en parkeerplek voor ieder gezinslid op eigen grond. Ik besef me dat dit lang niet voor iedereen is weggelegd maar als je de keuze hebt, dan zou ik m zeker overwegen. Ik denk niet dat de buren hun gedrag gaan aanpassen en ze blijven in je irritatiezone zitten.
Just my 2 cents...
Ik denk dat je de spijker volledig op zijn kop slaat.

Verder overleg zal nergens toe leiden, zelf gaan 'klieren' zal alleen maar lijden tot escalatie, en daar heeft niemand baat bij. Voorbeeld: het werd ons zwaar aangerekend dat we eens een auto van de oprit op de vrije parkeerplaats gezet hebben, omdat deze er de volgende ochtend als eerste uit moest. 8)7

Wij zullen gebruik maken van een combinatie van de oprit en de dichtstbijzijnde vrije parkeerplaats. Indien daar vragen over komen, verwijs ik naar de situatie voor ons huis.

Verhuizen is op dit moment geen optie. Naar de toekomst toe zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:58:
[...]

Die heb je alleen nodig om de stoep te mogen kruisen van en naar je erf. Die heeft TS in principe al. En als je dan die oprit op rijd en het stuur draait, dan kom je in de tuin terecht. Dat stuk bestraten (of grind). Wel even checken of de gemeente niet veel ijveriger is geweest met het maken van regeltjes over het gebruik van je voortuin dan met het nadenken over de veranderende behoeften van haar inwoners.

Een tweede of twee keer zo grote oprit gaat TS overigens ook nooit gegund krijgen. Dat kost een openbare parkeerplaats.
De oprit aanpassen is helaas niet mogelijk. De voortuin is ongeveer 2 meter diep, de tekening is niet volledig op schaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

TheJason schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 23:00:
[...]

Van je tuin een oprit maken niet een optie?
Dat is eigenlijk nooit een optie. Of je moet in betonville of tegelcity willen wonen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

TheJason schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 23:00:
[...]

Van je tuin een oprit maken niet een optie?
In de meeste gemeenten mag dat niet, daar mag je überhaupt geen auto in de voortuin parkeren, laat staan die betegelen om er 'echt' een parkeerplaats van te maken.

Als je een groot vrijstaand huis met een flinke voortuin hebt dan is een extra plekje creëren langs je huis door een stukje groenstrook weg te halen meestal niet zo'n probleem, maar het stuk voortuin voor je huis zullen de meeste gemeenten geen vergunning voor geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oon schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:07:
[...]

In de meeste gemeenten mag dat niet, daar mag je überhaupt geen auto in de voortuin parkeren, laat staan die betegelen om er 'echt' een parkeerplaats van te maken.

Als je een groot vrijstaand huis met een flinke voortuin hebt dan is een extra plekje creëren langs je huis door een stukje groenstrook weg te halen meestal niet zo'n probleem, maar het stuk voortuin voor je huis zullen de meeste gemeenten geen vergunning voor geven.
Je hebt geen vergunning nodig om zoiets te doen. Het moet alleen niet verboden zijn in plaatselijke regels zoals APV/bestemmingsplan. Die vergunning is alleen nodig voor de inrit/uitrit, maar die is er al.

Maar TS heeft 2 meter tuin voor het huis. Dat wordt wel heel krap. Dan hou je dus letterlijk geen grassprietje voortuin meer over en dat moet je ook maar net willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-07 17:14
MarcelBeast schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:59:
[...]

Verder overleg zal nergens toe leiden, zelf gaan 'klieren' zal alleen maar lijden tot escalatie, en daar heeft niemand baat bij. Voorbeeld: het werd ons zwaar aangerekend dat we eens een auto van de oprit op de vrije parkeerplaats gezet hebben, omdat deze er de volgende ochtend als eerste uit moest. 8)7

Wij zullen gebruik maken van een combinatie van de oprit en de dichtstbijzijnde vrije parkeerplaats. Indien daar vragen over komen, verwijs ik naar de situatie voor ons huis.

Verhuizen is op dit moment geen optie. Naar de toekomst toe zeker wel.
Maar je bent nog steeds niet duidelijk in het geheel. Watvoor mensen zijn de buren? Zijn het van die asotypes waar je geen ruzie mee wilt? Of zijn het gewoon mensen die lastig doen omdat ze denken meer rechten te hebben? Waarom laat je je zo intimideren door de buren? je zegt dat ze dreigen met consequenties als je ergens anders op een van de openbare plekken voor de andere huizen parkeert. Watvoor consequenties dreigen ze mee? Je zegt dat gesprekken nergens toe leiden, maar wat zeggen ze dan als je aankaart dat de parkeerplaatsen voor je huis openbare plekken zijn waar iedereen vrij mag staan?

Ik snap dat je geen zin hebt om te escaleren. Alleen ik kan erg slecht tegen onrecht en nu laat je de buren misbruik maken van de situatie. Zij zetten hun geld in dat jij geen zin hebt in ruzie, dus doen zij lekker waar ze zin in hebben en claimen zij rechten die ze niet hebben, terwijl ze jou rechten proberen te ontzeggen. Jij laat ze er mee wegkomen. Jij wilt niet escaleren, maar zij hebben dat allang gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-07 15:28
Jeroenneman schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:03:
[...]

Dat is eigenlijk nooit een optie. Of je moet in betonville of tegelcity willen wonen.
Er zijn ook mooie oplossingen om groene parkeerplaatsen te maken, bv met grastegels ofzo. Maar helaas kiezen veel mensen daar niet voor. En ik begrijp dat dat in de situatie van TS sowieso geen optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
mitsumark schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:31:
[...]

[...]
Er is al een oprit, kijk eens naar de schets op p2.
Die mag je dan weer niet zomaar eigenhandig verbreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
Tomcatter_31 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:22:
[...]

Maar je bent nog steeds niet duidelijk in het geheel. Watvoor mensen zijn de buren? Zijn het van die asotypes waar je geen ruzie mee wilt? Of zijn het gewoon mensen die lastig doen omdat ze denken meer rechten te hebben? Waarom laat je je zo intimideren door de buren? je zegt dat ze dreigen met consequenties als je ergens anders op een van de openbare plekken voor de andere huizen parkeert. Watvoor consequenties dreigen ze mee? Je zegt dat gesprekken nergens toe leiden, maar wat zeggen ze dan als je aankaart dat de parkeerplaatsen voor je huis openbare plekken zijn waar iedereen vrij mag staan?

Ik snap dat je geen zin hebt om te escaleren. Alleen ik kan erg slecht tegen onrecht en nu laat je de buren misbruik maken van de situatie. Zij zetten hun geld in dat jij geen zin hebt in ruzie, dus doen zij lekker waar ze zin in hebben en claimen zij rechten die ze niet hebben, terwijl ze jou rechten proberen te ontzeggen. Jij laat ze er mee wegkomen. Jij wilt niet escaleren, maar zij hebben dat allang gedaan.
Het zijn geen aso-types. Ik kan ook ontzettend slecht tegen onrecht.

Maar waar ik vooral benieuwd naar ben: zijn er mensen met soortgelijke ervaringen? En hoe is dat uiteindelijk opgelost?

[ Voor 5% gewijzigd door MarcelBeast op 15-11-2023 10:05 . Reden: anonimisering ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

MarcelBeast schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:30:
[...]

Het zijn geen aso-types. Eerder van het type 'schijnheilig'.

De exacte woorden waren: "Als je daar je auto neerzet, dan kunnen die buren wel eens heel anders reageren dan jij verwacht".

Ik kan ook ontzettend slecht tegen onrecht.

Maar waar ik vooral benieuwd naar ben: zijn er mensen met soortgelijke ervaringen? En hoe is dat uiteindelijk opgelost?
En je hebt toen niet gereageerd met "dan verwijs ik ze toch door naar jullie?". Vier (!) auto's op één huishouden is hun probleem, laat daar niet jouw probleem van maken. En waarom counteren ze met een hypothetisch probleem (wat zullen de buren ervan vinden), terwijl ze notabene met een buurman in gesprek zijn die ze zegt dat hun parkeersituatie asociaal is.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mvrhrln schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:29:
[...]

Hoeft ook niet. Een auto kan gewoon draaien, Een andere zwager woont in het buitengebied, omdat hij ZZP-er is en een loodsje achter zijn huis heeft. Die heeft 1 oprit, met in totaal ongeveer 8 parkeerplaatsen, 4 op het voorerf en 4 overdekt op het achtererf. Dat kan, omdat hij ruimte genoeg heeft. Auto's parkeren ze daar naast de oprit, niet op de oprit. Dus als er 8 auto's geparkeerd staan, kun je nog steeds met een vrachtwagen over de oprit naar achteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

[...]

Het zijn geen aso-types. Eerder van het type 'schijnheilig'.

De exacte woorden waren: "Als je daar je auto neerzet, dan kunnen die buren wel eens heel anders reageren dan jij verwacht".

Besef je je wel, dat jij in dit verhaal de enige bent met een probleem en dus ook de enige bent die op zoek is naar een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:35:
[...]

Besef je je wel, dat jij in dit verhaal de enige bent met een probleem en dus ook de enige bent die op zoek is naar een oplossing?
Klopt als een bus!

Het is moeilijk om dit te constateren wanneer je midden in een probleem zit dat gegroeid is. Daarom ben ik blij via dit topic even uit te zoomen. En laten we wel wezen, het is natuurlijk een luxe probleem, maar wel ontzettend bepalend voor een stukje woongenot.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

MarcelBeast schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:37:
[...]

Klopt als een bus!

Het is moeilijk om dit te constateren wanneer je midden in een probleem zit dat gegroeid is. Daarom ben ik blij via dit topic even uit te zoomen. En laten we wel wezen, het is natuurlijk een luxe probleem, maar wel ontzettend bepalend voor een stukje woongenot.
Gedeelde smart is halve smart. Ik zou om te beginnen dus mijn auto gewoon mooi op een openbare parkeerplaats neerzetten. En als die bij mij voor de deur bezet is door een buur, dan zou ik gewoon de dichtstbijzijnde vrije plek pakken. Een tekort aan openbare parkeerplaatsen is een gezamenlijk probleem, niet jouw probleem.

De buren moeten gewoon even weten dat jij daar niet bent komen wonen om dienst te doen als droogloopmat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
[...]

Het zijn geen aso-types.

Ok, maar dan kan je toch simpel counteren dat zij degenen zijn met 4 auto's en zeggen: "ok, je zegt nu dat de buren mij aan gaan spreken als ik mijn auto voor hun huis op een openbare plek zet, maar jij doet nu precies dit bij mij"....en wat Jeroenneman al zegt, als de andere buren jou erop aanspreken, kan je ze verwijzen naar jouw buren die 4 auto's hebben.

Edit: En idd, wat BazzH zegt, zou ik ook doen. Als de parkeerplek voor eigen huis toevallig keer vrij is, zou ik mijn auto daar neerzetten en anders gewoon op een van de andere openbare plekken die vrij is. Zodra andere buren dan verhaal komen halen, kan je ze verwijzen naar de buren met hun 4 auto's.

[ Voor 16% gewijzigd door Tomcatter_31 op 15-11-2023 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-07 16:32
Dennism schreef op woensdag 15 november 2023 @ 00:50:
[...]

vooral dit ja, toch totaal niet realistisch om overal maar te verwachten dat er overal goed OV is, dit OV ook nog eens aansluit (ik heb bijvoorbeeld +-40 min enkele reis naar het werk met de auto, zou dat via het OV gaan ben 2+ uur onderweg en dat alleen zou ik geen vertraging hebben, en het is een traject dat juist vrij vertragingsgevoelig is) of dat iedereen maar een deel / huur auto kan betalen.
Als je een eigen auto kunt betalen kun je zeker een deelauto betalen, want dat is simpelweg goedkoper (tenzij je 'm elke dag uren gebruikt misschien).
En natuurlijk moet het OV óók beter. Stem dus op een partij die daar iets aan wil doen volgende week woensdag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:09
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:34:
[...]

Dit vind ik ik op zich een interessante opmerking. Dit argument heeft natuurlijk 2 kanten. Als die auto zo belangrijk is om te kunnen overleven in een dorp, waarom heeft dat dorp als gemeenschap daar dan nooit wat voor geregeld? En in het kader van eigen verantwoordelijkheid: waarom gaan mensen dan in een huis wonen, waar je te weinig parkeerruimte hebt op eigen grond om te kunnen overleven en ook nog eens nauwelijks openbare parkeerplaatsen (max 1 per woning blijkbaar), waardoor je ook geen zekerheid hebt dat je die 1 beschikbaar hebt om te kunnen overleven?

Ik denk wel dat iedereen er enig belang bij heeft om zoveel mogelijk regie over zijn eigen leven te nemen. Voor alle primaire behoeften (wat in een dorp een auto dus blijkbaar is) waar je afhankelijk bent van openbare voorzieningen of "gedogen" door anderen, loop je natuurlijk risico.

Ik heb geen auto, maar neem wel regie. Als ik iets belangrijk vind, dan regel ik dat zelf. En ja, daar zijn wij in 2020 ook voor verhuisd. Had niets met parkeren te maken dus. Wel dingen die "niet konden" in onze vorige woonplaats. Mijn reistijd naar kantoor is nu - afhankelijk van het kantoor dat ik zou kiezen - 2 tot 4 uur met het OV (enkele reis, deur tot deur). Maarja.... ik werk in de trein, dus het kost me eigenlijk veel minder tijd. Ben meestal ook maar een halve dag op kantoor, 1 keer per week ofzo. En als ik een keer 2 dagen aaneengesloten weg ben, dan is een hotelletje ook zo geregeld. Kost nauwelijks extra t.o.v. de extra reiskosten die ik anders zou maken.
Deels eens, maar ik denk ook hier dat je wat te makkelijk denkt over het regie nemen. Dit soort problemen zal vermoed ik veel meer spelen aan de onderkant van de samenleving dan in de welgestelde buurten. Lang niet iedereen kan regie nemen.

Ik heb gelukkig geen probleem, maar kijk ik naar mijn scenario woon / werk (gemiddeld 2x per week, want ik kan thuiswerken, voor veel mensen is dit niet weggelegd), gaat het gewoon over een middelgrote stad (3de in grootte van de provincie), naar een kleine stad in een andere provincie. Auto is dan simpelweg klein stukje naar de snelweg, snelweg op in thuisstad, snelweg af in werkstad en weer een klein stukje.

Zou het met het OV gaan moet ik eerst 5 min lopen naar een bushalte, dan 15 min naar het station met de bus, daar weer een paar minuten lopen naar het perron. Dan 6 minuten wachten. Dan zit ik al aan een half uur, voordat ik mijn thuis stad uit ben, terwijl ik met de auto dan al bijna op bestemming ben. Over dat OV kan ik natuurlijk zelf geen regie nemen, en ik denk ook niet dat het OV slecht geregeld is hier. Het is echter in mijn scenario niet praktisch, want van de 2 uur die ik onderweg zou zijn is maar zo'n 40 minuten in de trein waar ik effectief wat werk zou kunnen doen. De rest is lopen, bus of wachten op een overstap.

Zou ik echter in de regio moeten zijn in het OV over het algemeen prima, en ook bijvoorbeeld naar Eindhoven of de randstad heb ik daarover niets te klagen zou ik daar heen moeten.
waarom gaan mensen dan in een huis wonen, waar je te weinig parkeerruimte hebt op eigen grond om te kunnen overleven en ook nog eens nauwelijks openbare parkeerplaatsen (max 1 per woning blijkbaar), waardoor je ook geen zekerheid hebt dat je die 1 beschikbaar hebt om te kunnen overleven?
Ik vind overleven daar wat zwaar aangezet, een paar minuten lopen zo nu en dan is bijvoorbeeld ook zeker niet erg en zouden mensen ook gewoon moeten accepteren. Ik vind het bijv. helemaal niet erg soms 10 min te moeten lopen als ik een elektrische wagen mee heb bijvoorbeeld, hoort erbij.

Maar ik denk wel dat je onderschat hoeveel mensen effectief geen 'echte' keuze hebben in waar ze komen te wonen, puur vanwege het woning te kort en / of de beschikbare financiele middelen. Hier heb je bijvoorbeeld redelijk wat jaren 30 tot en met jaren 70 wijken waar gewoon planmatig nooit rekening gehouden lijkt te zijn met de behoeftes van nu, wat uiteraard ook logisch is. Maar veel mensen kunnen niet zeggen ik ga niet wonen in dat flatgebouw met 18 flats en 22 parkeer plaatsen.

Daarnaast zie je natuurlijk ook dat door de woning problematiek er vaak veel meer mensen in huizen wonen dan vroeger. Ik zie hier genoeg gezinnen die hier 20-25 jaar geleden zijn komen te wonen het huis ruim genoeg is, waar 'vroeger' alleen de man een auto had, maar nu ook de vrouw en 1 of 2 van de net volwassen kinderen die niet fatsoenlijk aan een woning kunnen komen.

Ik denk dat het dan snel te makkelijk wordt om te roepen neem zelf de regie, terwijl heel veel mensen in Nederland daar gewoon de middelen niet voor hebben, en soms, wanneer dat wel het geval is, er niet altijd een gepaste oplossing voorhanden is qua bijvoorbeeld woonruimte waar dan wel voldoende parkeergelegenheid is. Want parkeergelegenheid is hier vaak, zelfs in moderne wijken gewoon (te) schaars. En dat zal in de toekomst mogelijk wel weer minder worden, maar dat lost het probleem, en dus ook de bijkomende irritaties van de mensen die er last van hebben niet op.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:37
Hou nou toch op met je promotie voor een deelauto. Los dat niet iedereen daar op zit te wachten (en het bij bijna dagelijks gebruik, hetgeen hier aan de orde lijkt, helemaal niet goedkoper is) lost het het probleem van de TS niet op, want dan moet hij ook met zijn kind (en Maxicosi) naar een plek lopen waar de deelauto geparkeerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

reinouts schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:04:
[...]

Als je een eigen auto kunt betalen kun je zeker een deelauto betalen, want dat is simpelweg goedkoper (tenzij je 'm elke dag uren gebruikt misschien).
En natuurlijk moet het OV óók beter. Stem dus op een partij die daar iets aan wil doen volgende week woensdag.
Streekvervoer wordt provinciaal geregeld.
Mijn ouders wonen ook in een dorpje. Als we als gezin die kant op reizen, dan moet iemand ons ophalen van het station. Als ik alleen ben, vermaak ik me wel even tot de bus komt. Op zondag is gewoon kansloos qua OV daar. Groot deel van de dag 1 bus per 2 uur ofzo. Rest van de dag 1 bus per uur. Toen we nog in Veenendaal woonden, hadden we zelfs een buslijn die NIET reed op zondag en doordeweeks eerder stopte dan de gemiddelde supermarkt. Streekvervoer is over het algemeen gewoon ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinouts
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:13:
[...]

Streekvervoer wordt provinciaal geregeld.
Mijn ouders wonen ook in een dorpje. Als we als gezin die kant op reizen, dan moet iemand ons ophalen van het station. Als ik alleen ben, vermaak ik me wel even tot de bus komt. Op zondag is gewoon kansloos qua OV daar. Groot deel van de dag 1 bus per 2 uur ofzo. Rest van de dag 1 bus per uur. Toen we nog in Veenendaal woonden, hadden we zelfs een buslijn die NIET reed op zondag en doordeweeks eerder stopte dan de gemiddelde supermarkt. Streekvervoer is over het algemeen gewoon ruk.
Streekvervoer wordt provinciaal geregeld, maar zonder Rijksbijdrage (gaat om > 1 mrd) zou er helemaal niks rijden buiten de grote steden. En ja, iedereen heeft wel een anekdote over hoe k*t het OV is hier of daar. Ik heb het zelf zien gebeuren in de gemeente waar ik ben opgegroeid. De oplossing is niet meer auto's maar meer investeringen in OV als publieke voorziening om mensen gemakkelijk van A naar B te laten reizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
reinouts schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:04:
[...]

Bij veel mensen gaat het niet om eigen auto's natuurlijk, maar om lease e.d. Daarnaast hebben deel auto's ook het beschikbaarheidsprobleem. Als teveel mensen op hetzelfde moment een deelauto nodig hebben, loopt dat ook spaak. In veel gevallen kun je daar simpelweg niet op rekenen. Daarnaast vraag ik me af of een deel auto wel goedkoper is, ik heb het een paar jaar geleden eens doorgerekend en goedkoper was het zelfs met mijn beperkte aantal KM's (15-20k per jaar), het gros van mijn vrienden / kennissen in mijn omgeving doet veel meer KM's, van toen niet meer, ik heb het niet exact meer op het netvlies, maar volgens mij scheelde het zelfs fors.

Daarnaast als ik naar mijn eigen gebruik kijk, zijn de deelauto's die ik hier zie staan ook niet heel erg geschikt, vaak allemaal kleine stadsautotjes. Terwijl mijn gebruik is woon - werk / werk, minimaal 110km per dag dat ik op kantoor / andere locatie werk, en langere ritten naar vrienden / familie / dagje uit e.d., dit zijn voor mij vaak ritten van 2+ uur en dan wil je wel wat comfort. Een e UP of een Citigo is dan niet echt je van het. In mijn eigen regio doe ik alles op de fiets of lopend en gebruik ik de auto dus eigenlijk niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-07 10:09
Fr33z schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:03:
ik krijg echt meteen "Shawn of the dead"-vibes hierbij ... dorpje waar de mensen zelf wel even dingen oplossen "for the greater good" ^^
OT: het is Shaun of the Dead, en de film waar je naar referereert is Hot Fuzz :P

On topic: lastige kwestie dit, maar vraag me af of je iets gaat veranderen bij anderen. Meestal zijn dit soort dingen makkelijker om zelf op te lossen door je eigen gedrag aan te passen, en je erbij neer te leggen.

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinouts
Dennism schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:21:
[...]
Bij veel mensen gaat het niet om eigen auto's natuurlijk, maar om lease e.d. Daarnaast hebben deel auto's ook het beschikbaarheidsprobleem. Als teveel mensen op hetzelfde moment een deelauto nodig hebben, loopt dat ook spaak. In veel gevallen kun je daar simpelweg niet op rekenen. Daarnaast vraag ik me af of een deel auto wel goedkoper is, ik heb het een paar jaar geleden eens doorgerekend en goedkoper was het zelfs met mijn beperkte aan KM's (15-20k per jaar), van toen niet, ik heb het niet exact meer op het netvlies, maar volgens mij scheelde het zelfs fors.
Als teveel mensen op hetzelfde moment een deelauto nodig hebben, is dat het sein om nog een deelauto neer te zetten. Natuurlijk verschilt het kostenplaatje per persoon, als je 15-20k per jaar rijdt voor je werk is het misschien minder aantrekkelijk. Maar wat wil je liever: de straat als openbare groene verblijfplek waar kinderen nog een beetje veilig kunnen spelen of alles volgeprakt met auto's die stuk voor stuk 95% van de tijd stilstaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:31
Ik snap het probleem echt niet. Ieder huis heeft een oprit waar 2 auto's op passen. De meeste huizen hebben uberhaupt geen oprit en moeten het uitsluitend met openbare parkeervoorzieningen doen, en daar hebben mensen ook vaak genoeg meerdere auto's, zelfs met kinderen. Inderdaad geven 4 auto's een onevenredige belasting op de openbare voorzieningen, maar het lijkt me ook weer vreemd om een openbare parkeerplek op te "eisen" specifiek om kinderen makkelijk in de auto te kunnen te zetten terwijl je op je eigen terrein 2 auto's kwijt kunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
reinouts schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:19:
[...]

Streekvervoer wordt provinciaal geregeld, maar zonder Rijksbijdrage (gaat om > 1 mrd) zou er helemaal niks rijden buiten de grote steden. En ja, iedereen heeft wel een anekdote over hoe k*t het OV is hier of daar. Ik heb het zelf zien gebeuren in de gemeente waar ik ben opgegroeid. De oplossing is niet meer auto's maar meer investeringen in OV als publieke voorziening om mensen gemakkelijk van A naar B te laten reizen.
Investeren in OV is prima en als mensen meer met OV, deelauto of met fiets willen reizen ook helemaal prima. Vind alleen zo jammer dat de OV voorstanders altijd anderen proberen op te leggen dat ze hun auto in moeten leveren....door bv te gaan roepen dat auto's nog veel zwaarder belast moeten worden. Ik ben een autoliefhebber en rijd graag. Maar ik laat anderen vrij om te kiezen met welk vervoersmiddel ze willen reizen en wat voor hun werkt. Laat mij daar dan ook vrij in als ik wel met een auto wil reizen. Ik heb als student jarenlang met OV gereisd en was er aan het einde van mijn studietijd helemaal klaar mee. En tuurlijk zijn er gevallen dat OV praktischer is dan een auto. Maar ook genoeg gevallen waar dat niet zo is. Zelfs in de randstad.

Als student woonde ik wat meer aan de rand van de stad. Om met fiets bij station te komen was je al 20 minuten onderweg, bus nog langer. Dan nog stuk met de trein en dan daar nog stuk lopen of met de bus om op bestemming te komen. Met de auto deed ik dat in de spits ondanks alle files nagenoeg net zo snel. Buiten de spits was ik met auto vele malen sneller. Plus het comfort wat je in je eigen auto hebt, wat het OV nooit haalt.... Tuurlijk is het waard om in OV te investeren, maar je zal nooit op niveau krijgen dat het altijd en overal praktischer is dan een eigen auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:47
Gewoon dezelfde houding als je buren aannemen en de auto op de dichtstbijzijnde openbare parkeerplek plempen. Bij commentaar verwijzen naar het feit dat je gewoon wegenbelasting voor het blik betaalt en dat ie mag staan waar ie staat.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:43
KNed schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:52:
Ik vind het een vaag verhaal. De parkeerplek bij de buren is kleiner dan bij TS. Een Swift is te groot voor die parkeerplek van hen, maar ze zetten er wel hun eigen auto neer? Hoe dan? Die is nog kleiner dan een Swift? Hebben ze een Smart ofzo?
Verder gaat TS niet in op de vragen hoe het nou zit met dat hij van de buren niet z'n auto ergens anders neer mag zetten maar zij doen het wel.
Als ik het goed begrijp is ELKE auto te groot voor de parkeerplek bij de buren omdat dan de buren van TS geblokkeerd zou worden.
Maar als de buren van TS zichzelf zouden blokken zou het geen probleem zijn, dan dat TS de buren zou blokkeren :)

(Beetje idee van in je eigen voet schieten).

---
Oftewel, ik zou bijvoorbeeld mijn EIGEN inrit mogen blokkeren, maar iemand anders zou deze niet mogen blokkeren :)
(Als ik het goed begrijp).

[ Voor 9% gewijzigd door Ryur op 15-11-2023 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinouts
Tomcatter_31 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:51:
[...]

door bv te gaan roepen dat auto's nog veel zwaarder belast moeten worden.
Wat ik riep is dat de tweede (of derde, vierde) auto per huishouden veel zwaarder belast moet worden, zodat alternatieven voor autobezit aantrekkelijker worden. Omdat niet alleen de autobezitter belangen heeft maar ook andere mensen (en dieren/natuur) die van de buitenruimte gebruik (willen) maken.
Als student woonde ik (knip anekdote over hoe k*t het OV is)
...
Tuurlijk is het waard om in OV te investeren, maar je zal nooit op niveau krijgen dat het altijd en overal praktischer is dan een eigen auto.
Altijd en overal heb ik dan ook nergens beweerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
reinouts schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:00:
[...]

Wat ik riep is dat de tweede (of derde, vierde) auto per huishouden veel zwaarder belast moet worden, zodat alternatieven voor autobezit aantrekkelijker worden. Omdat niet alleen de autobezitter belangen heeft maar ook andere mensen (en dieren/natuur) die van de buitenruimte gebruik (willen) maken.
Eens wanneer er bruikbare alternatieven zijn voor iedereen in dat huishouden met een financieel neutrale of positieve impact, oneens wanneer niet. Je moet niet iets duurder maken omdat het alternatief anders niet interessant is, dan moet de overheid namelijk eerst dat alternatief maar eens op orde krijgen en fatsoenlijk inkleden. Zeker niet bij zaken als mobiliteit die voor veel mensen simpelweg noodzakelijk zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 15-11-2023 11:06 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tomcatter_31
reinouts schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:00:
ja, en dus kom ik terug op wat ik zei, waarom moeten voorstanders van OV altijd anderen proberen op te leggen om hun auto in te leveren? Ook al is het de 2e auto, mensen hebben die vaak gewoon nodig. Mijn vrouw en ik werken allebei, we wonen nu in een dorp in de randstad, maar OV is voor ons beiden naar onze werkplek gewoon geen realistische optie. Dus waarom zouden we dan ook nog eens gestraft moeten worden om de 2e auto nog veel zwaarder te gaan belasten? Autorijden is al ontzettend duur. Het is ook een keer genoeg.

Nogmaals, als jij graag met OV of deelauto of wat dan ook reist, prima. Daar laat ik jou vrij in. Waarom kan je dat andersom niet doen? En ja, tuurlijk hebben andere mensen ook belangen, maar nu ga je stellen dat die belangen zwaarder wegen dan die van mij als autobezitter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelBeast
Tomcatter_31 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:06:
[...]

ja, en dus kom ik terug op wat ik zei, waarom moeten voorstanders van OV altijd anderen proberen op te leggen om hun auto in te leveren? Ook al is het de 2e auto, mensen hebben die vaak gewoon nodig. Mijn vrouw en ik werken allebei, we wonen nu in een dorp in de randstad, maar OV is voor ons beide naar onze werkplek gewoon geen realistische optie. Dus waarom zouden we dan ook nog eens gestraft moeten worden om de 2e auto nog veel zwaarder te gaan belasten? Autorijden is al ontzettend duur. Het is ook een keer genoeg.

Nogmaals, als jij graag met OV of deelauto of wat dan ook reist, prima. Daar laat ik jou vrij in. Waarom kan je dat andersom niet doen? En ja, tuurlijk hebben andere mensen ook belangen, maar nu ga je stellen dat die belangen zwaarder wegen dan die van mij als autobezitter.
Ik denk dat er een duidelijk verschil is tussen autobezit en autorijden. Autobezit mag best wel wat duurder worden, als daar tegenover staat dat autorijden, benzine/diesel bijvoorbeeld, minder belast wordt. Met de overgang naar hybride / elektrisch ligt dat niet in de lijn der verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:55

Fanta

FordPerformance™️

Het leuke van openbaar parkeren is dat iedereen zijn auto overal mag neerzetten, en dat ook zal doen totdat iemand er iets van zegt, om wat voor reden dan ook. Doe er niets mee, en er zal niets veranderen. Wil je dat je buren rekening met jou gaan houden, geef ze dan tenminste het idee dat je dat van ze verwacht.

Even ongeacht of het wel of niet sociaal is om als huishouden 4 auto's in de straat te zetten. Ik heb zelf ook van die buren. Gezin met een sloot kinderen en 4 auto's die overal in de straat voor andermans huis staan geparkeerd, en op hun eigen oprit staan over het algemeen alleen een scooter en wat fietsen. Je kan het ontzettend asociaal vinden, maar zolang niemand er over klaagt, doen ze niet zoveel verkeerd. Het blijft openbaar parkeren.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zich is het wel aso om als huishouden 4 auto's te hebben en die ook allemaal voor het huis te willen parkeren. Je zou nog kunnen overleggen of ze 2 auto's niet in een andere straat kunnen neerzetten waar minder parkeerdruk is? Met als reden dat je kleine kinderen hebt die je in de auto moet doen (en dus niet een eind mee kunt lopen). Als die mensen daar niet in willen meewerken dan houdt het wel op.

Aan de andere kant heb je natuurlijk wel een oprit waar 2 auto's op passen (moet je garagedeur dan per se altijd open kunnen?). Ik zou wel begrijpen dat je buren dat wellicht als argument geven dat er geen probleem is.

Woon zelf in een straat zonder eigen opritten. In principe parkeert iedereen iedereen voor zijn eigen deur. Maar heb ook wel een tijdje een wat asociale buurvrouw gehad die hun tweede auto altijd voor onze deur zette (en hem dan weken niet gebruiken). Wij hebben ook kleine kinderen en dan is het lastig dat je bij het 'inladen' aldoor wat verder moet lopen. Kun je natuurlijk niks tegen doen, want dat mag gewoon. Het is alleen wel een vorm van fatsoen om hier een beetje rekening mee te houden (snap best dat als alles vol is dat je hem wel gewoon voor het huis van de buren zet), ongeacht of we nou allemaal wegenbelasting betalen en dus hetzelfde 'recht' hebben.

Bij ons is overigens sinds een paar jaar betaald parkeren met parkeervergunning voor bewoners ingegaan. Dat is natuurlijk ook een optie om bij de gemeente aan te kaarten (mits er max. 2 auto's per adres een vergunning krijgen). Echter voor bezoek vind ik het erg onhandig.

[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 15-11-2023 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:46
(...) Voorbeeld: het werd ons zwaar aangerekend dat we eens een auto van de oprit op de vrije parkeerplaats gezet hebben, omdat deze er de volgende ochtend als eerste uit moest. 8)7 (...)
Pff, sommige mensen..... Waar maken ze zich druk om!
Lijkt me knap vervelend als zulk soort mensen in je buurt wonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Gewoon de auto als eerste voor het huis van de buren parkeren als dat gaat en anders gewoon bij andere buren. Jammer maar het zijn gewoon openbare parkeerplekken. Als de kinderen van de buren so slecht parkeren dat als jij daarachter/voor wilt parkeren dat je dan voor hun oprit staat niet jou probleem gewoon doen.

Leren ze het vanzelf af, en wel even een camera op de auto richten en filmen heb je bewijs als iemand bewust je auto beschadigt.
Ook al vooraf bij de politie aangeven dat dit speelt en dat er gedreigd is autos te vernielen die op andere plaatsen staan.

Het is overigens in veel wijken wel een soort ongeschreven regel dat jij je auto voor je huis parkeert dus dat die plek van jou is.

[ Voor 10% gewijzigd door Shadowhawk00 op 15-11-2023 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ryur schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:58:
[...]

Als ik het goed begrijp is ELKE auto te groot voor de parkeerplek bij de buren omdat dan de buren van TS geblokkeerd zou worden.
Maar als de buren van TS zichzelf zouden blokken zou het geen probleem zijn, dan dat TS de buren zou blokkeren :)

(Beetje idee van in je eigen voet schieten).

---
Oftewel, ik zou bijvoorbeeld mijn EIGEN inrit mogen blokkeren, maar iemand anders zou deze niet mogen blokkeren :)
(Als ik het goed begrijp).
Nee, dat wil Handhaving gedogen om het werk te vermijden. :) Je mag ook je eigen inrit niet blokkeren.
Je moet dit ook niet met de handhavers op straat bespreken. Als die niet handhaven, dan doe je een formeel schriftelijk handhavingsverzoek met onderbouwing.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 15-11-2023 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
MarcelBeast schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:09:
[...]

Ik denk dat er een duidelijk verschil is tussen autobezit en autorijden. Autobezit mag best wel wat duurder worden, als daar tegenover staat dat autorijden, benzine/diesel bijvoorbeeld, minder belast wordt. Met de overgang naar hybride / elektrisch ligt dat niet in de lijn der verwachting.
ja, alleen autobezit is bij ons al erg duur met de enorme BPM op auto's. En nu is het aan beide kanten duur, want ook het gebruik van de auto is erg duur gezien de hoge brandstofprijzen. En idee is idd juist om via rekeningrijden het bezit goedkoper te maken en het gebruik duurder. Alleen je weet nu al dat, tenzij je nauwelijks rijdt, dat je ook daarmee weer duurder uit gaat zijn.
Palomar schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:24:
Op zich is het wel aso om als huishouden 4 auto's te hebben en die ook allemaal voor het huis te willen parkeren. Je zou nog kunnen overleggen of ze 2 auto's niet in een andere straat kunnen neerzetten waar minder parkeerdruk is? Met als reden dat je kleine kinderen hebt die je in de auto moet doen (en dus niet een eind mee kunt lopen). Als die mensen daar niet in willen meewerken dan houdt het wel op.

Aan de andere kant heb je natuurlijk wel een oprit waar 2 auto's op passen (moet je garagedeur dan per se altijd open kunnen?). Ik zou wel begrijpen dat je buren dat wellicht als argument geven dat er geen probleem is.

Woon zelf in een straat zonder eigen opritten. In principe parkeert iedereen iedereen voor zijn eigen deur. Maar heb ook wel een tijdje een wat asociale buurvrouw gehad die hun tweede auto altijd voor onze deur zette (en hem dan weken niet gebruiken). Wij hebben ook kleine kinderen en dan is het lastig dat je bij het 'inladen' aldoor wat verder moet lopen. Kun je natuurlijk niks tegen doen, want dat mag gewoon. Het is alleen wel een vorm van fatsoen om hier een beetje rekening mee te houden (snap best dat als alles vol is dat je hem wel gewoon voor het huis van de buren zet).
Onze meeste buren hebben ook 2 auto's en onze directe buren hebben 3 auto's. Man, vrouw en nog thuiswonende dochter hebben allemaal eigen auto. Alleen hier is er niemand die er moeilijk over doet. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt en gelukkig is er over het algemeen wel voldoende parkeerruimte bij ons in de straat. Zijn ook mensen uit omliggende straten die bij ons in de vakken parkeren, doet verder ook niemand moeilijk over. Wij hebben zelf ook 3 auto's. Een ervan is mijn hobbyauto, de andere 2 zijn onze daily drivers. Gelukkig hebben wij de luxe dat we een garage hebben waar mijn hobby auto in staat. De auto van mijn vrouw staat op de oprit van onze garage. Dus alleen onze gezinsauto staat in een van de openbare vakken. Als de plek recht voor onze deur bezet is, jammer dan, dan zet ik hem even in een ander vak. Zodra de plek voor onze eigen deur vrij is, zet ik mijn auto wel weer netjes daar neer om hem bij de buren voor de deur weg te halen. Maar er is hier gelukkig niemand die er moeilijk over doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:45
Ik zag het laatst ook in de wijk: Een parkeervak waar als je gaat parkeren je de oprit voor een gedeelte blokkeert.

Vraag is dan: Is het wel een parkeervak of eigenlijk de ruimte voor een inrit?
Heeft de BOA daar antwoord op gegeven?

Als het wel een parkeervak is dan zou de gemeente dit moeten fixen door de groenstrook aan te passen (inkorten/schuiven en stukje van jouw vak af als dat kan).

Of dat het probleem het oplost weet ik niet, 4 autos in een huishouden is gewoon veel dus grote kans dat de buren hierna de 4e auto op het gefixte vakje voor hun huis zetten.
Vragen aan de buren of de kinderen hun auto op een nabijgelegen parkeerplaats parkeren lijkt mij een fatsoenlijke oplossing.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Tomcatter_31 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:37:
ja, alleen autobezit is bij ons al erg duur met de enorme BPM op auto's. En nu is het aan beide kanten duur, want ook het gebruik van de auto is erg duur gezien de hoge brandstofprijzen. En idee is idd juist om via rekeningrijden het bezit goedkoper te maken en het gebruik duurder. Alleen je weet nu al dat, tenzij je nauwelijks rijdt, dat je ook daarmee weer duurder uit gaat zijn.
Uiteindelijk word de auto weer gewoon als melkkoe gebruikt door de overheid. Dus een extra rekeningrijden wat ze naast de huidige vorm willen invoeren gaat het echt niet goedkoper maken.

Maar ik snap best dat de buren met 2 kinderen ook gewoon 4 autos hebben. Vanaf een bepaalde leeftijd wil je niet afhankelijk zijn van je ouders om ergens heen te gaan. En vanaf een bepaalde leeftijd is gewoon niet alles meer makkelijk te doen op de fiets dus tja dan heb je een auto nodig.

Wel redelijk associaal dat ze dan niet gewoon aan de andere kant van de weg parkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Maar voor de duidelijkheid, je wil niet verder op parkeren omdat het te ver lopen is met je kind?

Voelt toch beetje rare conclusie dus dacht dubbelcheck even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
[b]laurens0619 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:43:[/b

Of dat het probleem het oplost weet ik niet, 4 autos in een huishouden is gewoon veel dus grote kans dat de buren hierna de 4e auto op het gefixte vakje voor hun huis zetten.
Vragen aan de buren of de kinderen hun auto op een nabijgelegen parkeerplaats parkeren lijkt mij een fatsoenlijke oplossing.
Kan aan de overkant van de straat op het gras. En als er maar 1 persoon in zit boeit het blijkbaar niet volgens TS dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De norm voor de lengte van een "parallel parkeervak" is 6 meter. Als het het eerste vak betreft in een rijtje, bij :) bijvoorbeeld een inrit, dan is de norm 5 meter.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 15-11-2023 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-07 17:42
Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:44:
[...]

Uiteindelijk word de auto weer gewoon als melkkoe gebruikt door de overheid. Dus een extra rekeningrijden wat ze naast de huidige vorm willen invoeren gaat het echt niet goedkoper maken.

Maar ik snap best dat de buren met 2 kinderen ook gewoon 4 autos hebben. Vanaf een bepaalde leeftijd wil je niet afhankelijk zijn van je ouders om ergens heen te gaan. En vanaf een bepaalde leeftijd is gewoon niet alles meer makkelijk te doen op de fiets dus tja dan heb je een auto nodig.

Wel redelijk associaal dat ze dan niet gewoon aan de andere kant van de weg parkeren.
Die kinderen zouden normaal ook al lang het huis uit zijn, maar de woningmarkt is compleet verziekt waardoor ze dat niet kunnen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus voor 2 huizen (geschakeld) van ieder 5 meter, kun je precies 2 langsparkeervakken hebben die aan de norm voldoen. Dan heb je eigenlijk al een probleem, want de maximale lengte voor voertuigen is in de APV meestal beperkt tot 6 meter en die grote bussen passen dus al nooit in zo'n "eerste vak".

De plek voor het huis van de buren, telt waarschijnlijk dus dan ook niet mee als "parkeerplaats" in berekeningen voor de parkeernorm. Ik begrijp dat een Swift al niet past, dus dan kan het nooit bedoeld zijn als parkeerplaats. Dat zou een mooie plek zijn voor mijn bakfiets dan. :)

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 15-11-2023 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
RocketKoen schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:47:
[...]

Die kinderen zouden normaal ook al lang het huis uit zijn, maar de woningmarkt is compleet verziekt waardoor ze dat niet kunnen.
Als ze nog studeren? Waarom zou dat moeten. Bovendien niet iedereen van 18 gaat meteen het huis uit he. En met 18 mag je wel gewoon een rijbewijs halen en een auto rijden.

Maar de wijk is gewoon niet ingericht op mensen met wat oudere kinderen blijkbaar. Daar doe je nu niets meer aan maar is gewoon een fout geweest van een aantal jaar terug bij de gemeente die een vergunning heeft gegeven zonder na te denken over parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:44:
[...]

Mee eens, uiteindelijk gaat rekeningrijden autorijden wederom gewoon duurder maken en is de auto idd weer melkkoe, terwijl het nu al zo duur is.

En ik snap ook wel van die buren dat ze 4 auto's hebben. Volwassen kinderen hebben idd op gegeven moment ook vervoer nodig en willen idd ook het gemak en vrijheid om ergens heen te kunnen of naar werk te rijden. Ik heb ook geen probleem dat ze 4 auto's hebben, net als dat wijzelf en onze buren ook 3 auto's hebben. Het probleem lijkt alleen te zijn dat deze buren nu openbare parkeerplekken claimen alsof het hun eigen plekken zijn en tegelijk TS ervan proberen te weerhouden om in een van de openbare vakken te gaan staan. Die houding is natuurlijk wel erg hypocriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNyMIze6yn1MsGSD8WLo_5Ot_r4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RKySCt4OPvnXWa6IBUQYJAix.png?f=fotoalbum_large

Maar dit lijkt dus bij de TS aan de hand te zijn (toch @MarcelBeast ?)
Ik kwam dus vorige week exact dezelfde situatie tegen in de wijk en heb toen bewust mijn auto daar niet geparkeerd omdat ik bang was hun oprit te blokkeren.
Maar die vakken zijn 2 weken geleden aangelegd dus ik gokte bij ons dat het gewoon een foutje was. Maar als dit een officieel parkeervak is, dan klopt dat toch niet? Ook niet met de minimale lengte die hier eerder genoemd werd?

edit: per ongeluk buren en ts omgedraaid maar gaat om het idee

[ Voor 14% gewijzigd door laurens0619 op 15-11-2023 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou.... ik denk dus eigenlijk dat voor "huis buren" geen parkeervak is. In ieder geval niet 1 die aan de norm voldoet.

Da's in een straat waar iedereen "consequenties verbindt" aan het parkeren voor andermans huis natuurlijk een probleem....... voor de buren. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 15-11-2023 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:59
[...]
Dat hoeft toch ook niet! In dit geval is de voortuin te ondiep. Maar als het wel diep genoeg was zou je een gedeelte van de tuin kunnen opofferen door iets diagonaal een parkeerplek te realiseren. Auto 1 op de oprit kan ongehinderd weg en achteruit rijdend kan de auto 2 gewoon via de bestaande oprit weg.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:32:
[...]

Nee, dat wil Handhaving gedogen om het werk te vermijden. :) Je mag ook je eigen inrit niet blokkeren.
Je moet dit ook niet met de handhavers op straat bespreken. Als die niet handhaven, dan doe je een formeel schriftelijk handhavingsverzoek met onderbouwing.
Dat zal inderdaad mogelijk niet mogen, maar daar kraait in de praktijk geen haan naar natuurlijk. Je gaat immers geen klacht indienen tegen jezelf.

Ik moet trouwens ook zeggen, bij ons staat ook wel eens een auto van visite voor onze oprit, juist omdat dit de minste hinder geeft voor de andere buurt bewoners. Als dan een buurman en klacht in gaat dienen bij handhaving puur om het sarren zou dat bij mij denk ik ook wel een beetje in het verkeerde keelgat schieten. Maar goed, als ie dat dan zo graag wil, dan zal er de volgende keer nog een openbare plek niet vrij zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 15-11-2023 12:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-07 15:49

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb een beetje hetzelfde "probleem". In mijn straat allemaal geschakelde woningen met een garage en een oprit waar twee auto's op kwijt kunnen. Aan mijn kant van de straat is een parkeerstrook langs de stoep, aan de andere kant niet (maar er is ook geen parkeerverbod). Een overbuurman schuin tegenover woont waar de straat een bocht maakt en heeft daardoor een hele grote oprit (garage staat een meter van de achtergevel af en door de schuine stand van het huis is de voorkant van de oprit 10 meter breed).
Dus ondanks dat hij makkelijk 5 auto's op zijn eigen erf kwijt kan (twee op de normale oprit, twee op het schuine deel en een in de garage) staat er één op de oprit, zijn camper op het schuine deel en de andere auto waar hij bijna nooit mee rijdt bij mij voor het huis.
Dat die auto makkelijk naast de camper kan wordt bewezen omdat als de parkeerstrook vol is hij daar wel parkeert.

Mijn buren hebben twee auto's waarvan een vrijwel altijd op straat staat, mijn overburen hebben twee auto's waarvan een vrijwel altijd op straat staat. En dan wil ik eens een keer met mijn oldtimer weg en kan ik mijn andere auto nergens kwijt.

*rant*

Maar het zijn openbare parkeerplaatsen dus je kunt er niks aan doen. En dat is denk ik ook de situatie bij @MarcelBeast. Het enige wat je kunt doen is de buren vragen om hun gedrag aan te passen. Nee heb je, burenruzie kun je krijgen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:27:

Leren ze het vanzelf af, en wel even een camera op de auto richten en filmen heb je bewijs als iemand bewust je auto beschadigt.
Dit zou, als ik daar in de straat zou wonen als 3de partij mij wel in het verkeerde keelgat schieten, liever niet de AVG overtreden en inbreuk maken op mijn privacy omdat een paar buren zo nodig moeilijk moeten doen tegen elkaar. Die camera richt je maar op je eigen oprit als je de auto wil filmen en dan zet je de auto ook daar maar neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je met camera's over je auto moet waken voor de buren, als je je auto op een openbare parkeerplaats neerzet..... dan vraag ik me af waar je precies terechtgekomen bent. :) In mijn vorige woonplaats wist ik ook wel zo'n plek hoor, voor 't kamp. Daar kon je beter niet parkeren als je even naar het tuincentrum wilde. Dat waren plaatsen "van 't kamp".

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 15-11-2023 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:00:
Nou.... ik denk dus eigenlijk dat voor "huis buren" geen parkeervak is. In ieder geval niet 1 die aan de norm voldoet.

Da's in een straat waar iedereen "consequenties verbindt" aan het parkeren voor andermans huis natuurlijk een probleem....... voor de buren. :)
Dat vermoed ik ook.

Maar topic komt dus eigenlijk neer op:
- Op je eigen oprit mag je alleen zelf parkeren
- Op openbare parkeerplaatsen iedereen. Ook die voor je huis

Dus wil je hier vanaf?
- Koop een huis met een oprit waar 2 autos naast elkaar kunnen staan.
- Vraag de buren of ze die plek willen vrijhouden voor je huis
- Zet je auto ergens anders neer

Veel andere opties zie ik niet, wettelijke sowieso ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
[...]

Wat dan ook niet nodig is, stukje tuin voor het huis kun je gewoon via de bestaande oprit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:32:
[...]

Met als gevolg dat er dus nog minder parkeerplaatsen over blijven.
Dat de buren hun auto voor hun oprit zetten (niet in een ect parkeervak) en dat dit gedoogd wordt lijkt me alleen maar een pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Hm hoe groot is je voortuin bij je woning? Als die groot genoeg is kan je daar natuurlijk gewoon je eigen auto parkeren. Dan kunnen altijd beide autos wegrijden in willekeurige volgorde en kan niemand dat plekje innemen.
Is niet de ideale oplossing maar als de buren gewoon stug moeilijk blijven doen dan heb je weinig alternatieven.

Wat je ook kan doen als het uitkomt is om zodra de plek voor het huis vrij is 1 van jullie auto's daar te parkeren. En dan gewoon zolang het kan alleen de andere auto te gebruiken. Of net voor jullie vakantie dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mitsumark schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:01:
[...]

Met als gevolg dat er dus nog minder parkeerplaatsen over blijven.
Dat de buren hun auto voor hun oprit zetten (niet in een ect parkeervak) en dat dit gedoogd wordt lijkt me alleen maar een pluspunt.
Nee, want de buren doen dat "smart". Die parkeren eerst bij TS voor de deur en de tweede zet 'm bij henzelf voor de deur. :) En als TS bij hen voor de deur parkeert, bellen ze handhaving. :) En die gedogen het alleen voor de buren zelf.

Daarom dus: gewoon helemaal niet. Gelijke monnikken, gelijke kappen. Gedogen is prima, maar dan voor IEDEREEN. Het is openbare grond, iedereen mag daar staan of niemand mag daar staan. En dan willen de buren het waarschijnlijk ook niet meer.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 15-11-2023 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:05:
Hm hoe groot is je voortuin bij je woning? Als die groot genoeg is kan je daar natuurlijk gewoon je eigen auto parkeren. Dan kunnen altijd beide autos wegrijden in willekeurige volgorde en kan niemand dat plekje innemen.
Is niet de ideale oplossing maar als de buren gewoon stug moeilijk blijven doen dan heb je weinig alternatieven.

Wat je ook kan doen als het uitkomt is om zodra de plek voor het huis vrij is 1 van jullie auto's daar te parkeren. En dan gewoon zolang het kan alleen de andere auto te gebruiken. Of net voor jullie vakantie dat doen.
Net even gemeten. Huis is 5,7 meter breed, tuin is 1.80 diep tot aan de (verplichte) heg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarcelBeast schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:25:
[...]

Net even gemeten. Huis is 7 meter breed, tuin is 1.80 diep tot aan de (verplichte) heg.
Weet je dat zeker? 7 meter is erg breed. En 2x 7 meter = 14 meter. Haal daar 2 parkeerplaatsen binnen de norm af en je hebt nog 4 meter over voor groen. Dan zou dit hele "probleem" niet hoeven bestaan. Of bedoel je "huis + garage is 7 meter"?

Wij hebben een 2-onder-1-kap uit 1937. Die is 6 meter en wat centimeters breed, als ik de erker aan de zijkant niet meereken. Jongere huizen zijn - als ze niet in de hogere prijsklasse vallen - meestal iets smaller.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 15-11-2023 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:29:
[...]

Weet je dat zeker? 7 meter is erg breed. En 2x 7 meter = 14 meter. Haal daar 2 parkeerplaatsen binnen de norm af en je hebt nog 4 meter over voor groen. Dan zou dit hele "probleem" niet hoeven bestaan. Of bedoel je "huis + garage is 7 meter"?

Wij hebben een 2-onder-1-kap uit 1937. Die is 6 meter en wat centimeters breed, als ik de erker aan de zijkant niet meereken. Jongere huizen zijn - als ze niet in de hogere prijsklasse vallen - meestal iets smaller.
sorry moet 5,7 meter zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
MarcelBeast schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:25:
[...]

Net even gemeten. Huis is 5,7 meter breed, tuin is 1.80 diep tot aan de (verplichte) heg.
1.80 is niet erg ruim om er een auto in te zetten denk ik. Maar je zou het kunnen opmeten.
En die 'verplichte" heg zoals jij het stelt kan natuurlijk dood gaan waarna je er tegels neer zet zodat je meer ruimte hebt voor je auto.

De buren kunnen niet klagen want ze hebben het probleem zelf veroorzaakt. En handhaving kan er weinig aan doen want jullie auto's staan op eigen terrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:41:
[...]

1.80 is niet erg ruim om er een auto in te zetten denk ik. Maar je zou het kunnen opmeten.
En die 'verplichte" heg zoals jij het stelt kan natuurlijk dood gaan waarna je er tegels neer zet zodat je meer ruimte hebt voor je auto.

De buren kunnen niet klagen want ze hebben het probleem zelf veroorzaakt. En handhaving kan er weinig aan doen want jullie auto's staan op eigen terrein.
Dan ga je even voorbij aan alle mogelijke plaatselijke regels en verordeningen die het parkeren van een auto op die plek kunnen verbieden. Check op zijn minst bestemmingsplan en APV, want "het parkeren van voertuigen" is niet altijd onderdeel van de bestemming "tuin". Soms mag het, vaak mag het deels, soms mag het niet. En eerlijk: ik denk dat het in deze situatie alleen mag op de oprit voor de oorspronkelijke garage. Anders heb je met een beetje pech in no-time een paar parkeerplaatsjes op die plek waar men mooi de aanhanger kan stallen onder een zeiltje. En dat is waarschijnlijk niet wat ze voor ogen hadden in deze straat.

Al had ik een uitrit vanaf mijn erf gehad.... no way dat ik in mijn voortuin auto's zou mogen parkeren. Kan er best een paar kwijt.... maar beschermd stadsgezicht. Schrijf maar op je buik. Zelfs zonder beschermd stadsgezicht zal het vaak niet zomaar mogen hoor.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 15-11-2023 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:47:
[...]

Dan ga je even voorbij aan alle mogelijke plaatselijke regels en verordeningen die het parkeren van een auto op die plek kunnen verbieden. Check op zijn minst bestemmingsplan en APV, want "het parkeren van voertuigen" is niet altijd onderdeel van de bestemming "tuin". Soms mag het, vaak mag het deels, soms mag het niet. En eerlijk: ik denk dat het in deze situatie alleen mag op de oprit voor de oorspronkelijke garage. Anders heb je met een beetje pech in no-time een paar parkeerplaatsjes op die plek waar men mooi de aanhanger kan stallen onder een zeiltje. En dat is waarschijnlijk niet wat ze voor ogen hadden in deze straat.

Al had ik een uitrit vanaf mijn erf gehad.... no way dat ik in mijn voortuin auto's zou mogen parkeren. Kan er best een paar kwijt.... maar beschermd stadsgezicht. Schrijf maar op je buik. Zelfs zonder beschermd stadsgezicht zal het vaak niet zomaar mogen hoor.
Het mag tenzij het niet mag. Je mag niet zomaar een inrit maken maar als je dat niet doet dan word het een ander verhaal. Beschermd stadsgezicht en monumentale panden hebben zeker andere regels maar dat heb je dan ook met zonnepanelen en verbouwingen waar een normale woning geen last van heeft.

Maar bij de gemeente navragen of het toegestaan is om op eigen terrein een extra parkeerplaats te realiseren is de veilig optie. Als ze ja zeggen dan kunnen ze later niet meer nee zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07 22:11
ik snap niet helemaal dat als oplossing wordt aangedragen dat TS maar extra parkeer ruimte moet maken in zijn tuin. Dit is toch niet de oplossing? Er zijn openbare parkeerplaatsen in de directe omgeveing maar TS wil daar geen gebruik van maken omdat deze door andere bewoners zijn geclaimed. Dit is tot zover ik het lees een uitspraak van de directe buren, maar weten we niet hoe de rest van de buurt er in staat. Dat is ook niet relevant, want het zijn OPENBARE parkeerplaatsen. Dus als TS zijn auto niet op zijn eigen oprit wil plaatsen, dan mag hij daar gewoon één van zijn auto's neerzetten. Misschien krijgt hij dan een boze buurtbewoner aan de deur, maar misschien ook niet. Gewoon die auto parkeren op een van die openbare plaatsen, en klaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• laurens0619
Dus als ik het goed samenvat:
- Buren parkeren wel op de publieke parkeerplaats voor jouw woning
- Jij parkeert niet bij andere op de publieke parkeerplaats voor hun woning omdat die zeggen dat het "consequenties zal hebben"

Ik denk niet dat die consequenties bestaan maar het heeft iig wel gewerkt aangezien je je auto daar niet parkeert. Kun je niet hetzelfde zeggen tegen je buren? Schijnbaar werkt het bij jou ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-07 10:09
Maasluip schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:08:

Mijn buren hebben twee auto's waarvan een vrijwel altijd op straat staat, mijn overburen hebben twee auto's waarvan een vrijwel altijd op straat staat. En dan wil ik eens een keer met mijn oldtimer weg en kan ik mijn andere auto nergens kwijt.
Oprechte vraag: het is dus niet mogelijk even auto 1 op straat te zetten met alarmlichten aan, old-timer op straat, auto 1 weer terug?

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-07 15:49

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Weltschmerz schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:26:
[...]

Oprechte vraag: het is dus niet mogelijk even auto 1 op straat te zetten met alarmlichten aan, old-timer op straat, auto 1 weer terug?
Zeker kan dat. Maar dat kost dan ook weer extra tijd en moeite.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 08:18

Fiber

Beaches are for storming.

[...]

[...]
Zullen vast gezellige jaarlijkse buurt-BBQ's, kleedjesmarkt/ýard-sale', Sint-Maarten, etc. zijn daar bij jullie in de straat...

:7

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Fiber schreef op woensdag 15 november 2023 @ 20:34:
[...]

Zullen vast gezellige jaarlijkse buurt-BBQ's, kleedjesmarkt/ýard-sale', Sint-Maarten, etc. zijn daar bij jullie in de straat...

:7
Kan niet. Geen vrije plek. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
laurens0619 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:15:
Dus als ik het goed samenvat:
- Buren parkeren wel op de publieke parkeerplaats voor jouw woning
- Jij parkeert niet bij andere op de publieke parkeerplaats voor hun woning omdat die zeggen dat het "consequenties zal hebben"

Ik denk niet dat die consequenties bestaan maar het heeft iig wel gewerkt aangezien je je auto daar niet parkeert. Kun je niet hetzelfde zeggen tegen je buren? Schijnbaar werkt het bij jou ook
Waarbij het de directe buren zijn van @MarcelBeast die aangeven dat er consequenties zijn. Die dan door andere buren uitgevoerd zouden moeten worden. Die dit zelf niet geuit hebben.

Het is tijd voor een experiment. @MarcelBeast, kun je de auto eens op een random vrije plek zetten bij een random buur (die niet je directe buur is dus) en kijken of er wat die consequenties dan zouden zijn?

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-07 20:45

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Ik ben ook benieuwd naar de overige parkeermogelijkheden. Stel er zijn 25 veilige ruime vrije plekken aan het einde van de straat op 250m, is het eigenlijk een non-issue. En is het gesprek met de buren veel eenvoudiger over de 2 'extra' auto's. Mocht je toch vast houden aan voor de deur parkeren. Kan je die situatie eens schetsen.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
DaMightyWackO schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:40:
Ik ben ook benieuwd naar de overige parkeermogelijkheden. Stel er zijn 25 veilige ruime vrije plekken aan het einde van de straat op 250m, is het eigenlijk een non-issue. En is het gesprek met de buren veel eenvoudiger over de 2 'extra' auto's. Mocht je toch vast houden aan voor de deur parkeren. Kan je die situatie eens schetsen.
250 meter? Da's 3 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

42erik schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 00:10:
[...]

250 meter? Da's 3 minuten?
Maximaal, gezien de leeftijd van de kinderen hoop ik op een vitaal persoon.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 15:16
Mensen van een bepaald type zijn lui. Ondanks vrije parkeerplekken op 50 meter afstand en ruimte op de oprit moet bezoek en de kinderen van onze buren hun auto's altijd bij ons op de stoep parkeren. Zelfs als direct aan de overkant plek is.

Als er op de vuil ophaaldag containers staan, manouvreren ze liever 5 minuten om hem er toch neer te zetten of staat hij voor mijn oprit. Alles liever dan naar de overkant van de straat of 50 meter te moeten lopen.

Persoonlijk snap ik dit niet. Als het kan houd ik de plek bij de overburen ook vrij. Als dat even niet kan, ja dan parkeer ik hem daar wel, want openbaar parkeren. Maar toch. Een beetje rekening met elkaar houden kan wel. En als je vitaal bent kan je ook 3 plekjes verderop staan. Zowel voor jou als de ander geldt dat.

Maar parkeerplaatsen kunnen tot hoog oplopende ruzies leiden, terwijl dit echt nergens over gaat!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Ja ik vind dit wel echt een typisch Nederlands iets. In een boek met de titel "Typisch Nederlands leed" zou "Parken in de straat", zeker een hoofdstuk moeten zijn. Maar zoals mijn opa altijd zei; kleine problemen, zijn ook problemen. Dus daarom hebben we toch al mooi 5 pagina's gevuld in dit topic.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Beetje vreemde discusssie over openbare parkeerplaatsen. Het woord openbaar moet toch al genoeg zeggen. Wie het eerst komt die het eerst maalt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-07 14:09
[...]

Ervaringen en perspectief:

Hier hadden we met de rij (7 huizen) 15 plekken op een parkeerplaats voor de deur. Iedereen z'n eigen plekjes.

Toen werd aan de overzijde een appartementencomplex met 30 sociale huurwoningen opgeleverd. De gemeente ging uit van 0,6 parkeerplekken per woning, in de praktijk is het eerder 2. Een groot aantal auto's daarvan verplaatst zelfs bijna nooit. Maar liefst 6 plekken werden een invalideplek :(.

Nog maar 9 plekken voor 7 huizen en +- 23 appartementen. Een grotere parkeerplaats ligt 200 meter verderop. Een parkeertekort dus.

Aangegeven bij de gemeente, want het straatwerk zou volgens een nieuw plan worden aangepast. Dan konden ze wellicht nog wat extra plekken intekenen! Met de hele buurt handtekeningen verzameld en een unaniem verzoek bij de gemeente gedaan.

Oplossing? "volgens onze berekening rondom de parkeerdruk op basis van de parkeernota is zelfs voorzien in twee extra parkeerplaatsen. Er bestaat in de gemeente een sterke groenbehoefte. Deze twee parkeerplaatsen zijn daarom aangepast naar een groenstrook. Nu voldaan is aan de parkeernota behoeft het omgevingsplan geen verdere aanpassing" 8)7.

Kortom: ellende.

Oplossing: wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Vaak sta ik op een parkeerplaats 200 meter verderop, omdat ik in tegenstelling tot een groot deel van de nieuwe bewoners (i) vijf dagen werk en (ii) altijd pas na 20:00 thuis kom. Niemand maakt daar een punt van. Sommige bewoners halen gauw hun auto op als er een plekje vrij komt en laten die dan rustig dagenlang staan. Boeien.

Hiervoor woonde ik in de Pijp in Amsterdam. Je kunt je voorstellen hoe het daar ging. Samengevat: altijd 10 minuten extra incalculeren voor het zoeken van een plekje en een stuk lopen naar huis.

Jij hebt twee auto's en kunt daarmee altijd op je eigen oprit staan. Wat fijn!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Byte
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik snap dat het vervelend is, maar het lijkt mij dat je geen poot hebt om op te staan. Zoals andere binnen deze post al aangegeven is het ook een beetje overbodige luxe om 2 (of meer auto's) altijd voor je huis te hebben staan. Het is niet redelijk dat je buren dit verwachten, maar zelf zou ik gewoon aanleren dat dit toch een gevecht is wat je niet gaat winnen en jou (en misschien je gezin) veel energie gaat kosten.

Mocht het een burenruzie zijn dan ben ik helaas iemand die nogal zijn niveau kan verlagen. Ik zou een goedkope auto kopen en die 24/7 op de parkeerplaats zetten, misschien af en toe een keertje pakken om wat boodschappen te doen. Dan mogen beide partijen aan de overkant parkeren en heb je ook meteen een goede ruzie O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik snap ook dat het vervelend is, maar zou er ook niet wakker van gaan liggen. Zet gewoon een auto in de genoemde berm-plek als er geen ruimte voor de deur is en als je een kind in de auto wilt zetten dan rij je die even iets schuin naar voren zodat er ruimte ontstaat toch?

Ik woon in Utrecht in een arbeiderswijk waar meer mensen 2 dan 1 auto hebben en ook nog eens veel bedrijfsbusjes staan. Daar is vorig jaar bovenop gekomen dat een omliggende wijk betaald parkeren heeft gekregen, dat er een autoluwe appartementencomplex is neergezet (want die gaan vast allemaal deelauto's rijden...) en dat er elke paar maanden plekken verdwijen t.b.v. laadpalen. Als ik na 18:00 uur mijn auto kwijt wil kan ik kiezen tussen een boete riskeren (op stoep parkeren, illegaal op laadplek parkeren) of een kwartier rondrijden tot ik een plek vindt en 5 minuten 'steken' om de 4,65m lange Saab nog ergens tussen te krijgen. Gelukkig is mijn woon-werk verkeer met fiets dus hoef niet dagelijks deze procedure uit te voeren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-07 17:25

PinusRigida

I put the p in pool.

Maasluip schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:42:
[...]

Zeker kan dat. Maar dat kost dan ook weer extra tijd en moeite.
...dat is soms een dingetje wanneer men in een samenleving leeft.

Misschien gechargeerd maar ik meen het op de meest neutraal mogelijke manier, tuurlijk moet je geen rekening houden met anderen -m.b.t.- parkeren, als je in een bos alleen woont. Maar als je buren hebt, en men heeft per gezin gemiddeld 2 wagens, en de wagens moeten verdeeld worden over openbare parkeerplaatsen, is het dus goed mogelijk dat je je wagen soms niet voor je deur kan zetten.

Ik ben het met TS eens dat het belachelijk is dat er door buren gesproken wordt over "consequenties" wanneer TS z'n wagen voor hun huis zou zetten, maar zolang dat over openbare parkeerplaatsen gaat, hebben ze dus niks te klagen en valt hun dreigement terecht op een koude steen; laat ze maar 's afkomen met hun consequenties, oprecht benieuwd.

...ook houdt dit voor TS in dat hij een wagen van de buren voor z'n huis kan hebben.

Toen m'n vrouw en ik nog in ons appartement woonden, jong koppeltje, eerste woonst... hadden we 1 aangekochte parkeerplaats op kenteken. We hadden toen ook elk een wagen, ik/of zij moest soms ook de tweede wagen een halve straat verder gaan parkeren, kost idd. wat extra tijd en moeite... sorry maar that's life in a neighbourhood.

Nu wonen we in een huis met oprit, plaats voor zelfs 3 wagens op de oprit (ook al hebben we er maar 1 meer :D ) en een inpandige garage.... zelfs nu staat er soms een wagen van visite van de buren op straat voor ons huis, zolang die m'n uitrit niet blokkeren maak ik daar geen punt van want = openbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
PinusRigida schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:46:
[...]

Ik ben het met TS eens dat het belachelijk is dat er door buren gesproken wordt over "consequenties" wanneer TS z'n wagen voor hun huis zou zetten, maar zolang dat over openbare parkeerplaatsen gaat, hebben ze dus niks te klagen en valt hun dreigement terecht op een koude steen.
Als ik het goed begrepen heb uit de combi van startpost en vervolgposts dan is de plek voor het huis van de buren formeel geen parkeerplek, en zodanig klein dat daar geen van de twee auto's van TS past zonder de oprit van de buren (deels) te blokkeren. Ik denk dat daarom de buren wel in hun recht staan als ze aangeven dat dat niet gewenst is. De manier waarop ze dat zeggen ("consequenties") is alleen wel wat tokkie-achtig in mijn optiek ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Valorian schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:51:
[...]

Als ik het goed begrepen heb uit de combi van startpost en vervolgposts dan is de plek voor het huis van de buren formeel geen parkeerplek, en zodanig klein dat daar geen van de twee auto's van TS past zonder de oprit van de buren (deels) te blokkeren. Ik denk dat daarom de buren wel in hun recht staan als ze aangeven dat dat niet gewenst is. De manier waarop ze dat zeggen ("consequenties") is alleen wel wat tokkie-achtig in mijn optiek ;)
(deel van) oprit blokkeren is natuurlijk wel een issue.
...idd. nog geen reden voor tokkiegedrag of al bij voorbaat te gaan dreigen.

...maar, het zal wellicht aan mij liggen: TS wil dus niet één auto kwijt kunnen voor het huis van de buren, maar 2 auto's... tja... dat wordt wel een beetje doorgedreven.

Dan snap ik ook niet goed waarom het voor TS niet mogelijk is, wanneer ie even z'n old-timer wil buiten halen, hij de andere wagen eens even op 4 aanwijzers ergens zet voor de tijd dat het duurt om z'n old-timer op straat te zetten, we spreken hier toch niet over uren?

Ik kan snappen dat het niet ideaal is:
Ritje willen doen in old-timer = andere wagen van oprit zetten op 4 richtingaanwijzers "damn, de buur staat weer voor ons huis", op straat zetten dan maar, old-timer buiten halen en op straat zetten, andere wagen terug op oprit.
Terugkomen van leuk ritje met Old-timer = stoppen op straat (want buur staat weer voor ons huis), uitstappen, sleutels andere wagen pakken, die van oprit op straat zetten, 4 richtingaanwijzers aan, old-timer garage in rijden, uitstappen, terug in andere wagen stappen, die terug op oprit zetten.

...maar eerlijk: waarover zijn we hier bezig? dit zijn de beslommeringen van het leven in een buurt met anderen.

Is idd. lastig dat die buur steeds z'n wagen voor TS z'n huis zet... maar zo lang dat stuk openbaar is, én die wagen geen in/uitrit blokkeert, kan TS daaraan niet veel veranderen vrees ik...

[ Voor 27% gewijzigd door PinusRigida op 17-11-2023 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-07 20:45

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

[...]

Maar waar ik vooral benieuwd naar ben: zijn er mensen met soortgelijke ervaringen?
Kort antwoord: Wij hebben de familie 'grootautobezitter' en buurvrouw 'parkeer s.v.p. extra ruim beste buurman!'.
Met beide huishoudens zijn de verhoudingen erg goed (we tellen onze zegeningen). We hebben de situatie geaccepteerd. In het ergste geval moeten we de (EV) 's avonds een straat verderop parkeren en kunnen we de volgende ochtend pas voor de deur laden+parkeren. In jouw positie snap ik je ergernis erg goed. :)

Lang antwoord:
Onze straat is aangelegd in de jaren '30, tweerichtingsverkeer, geen betaald parkeren en heeft aan weerszijden van de straat verhoogde parkeerstroken op dezelfde hoogte als de stoep.
De ergernis is hier dat één familie standaard vier auto's gebruikt, waarvan een nooit van zijn plek komt en volgens de buurvrouw al zeker vier maanden 'in de verkoop moet'. Met bezoek tot 's avonds laat dijt het aantal auto's soms uit tot 6-7 (sociale bevolkingsgroep, zeg maar).

Een tweede ergernis is dat de buurvrouw van een huis verderop graag de parkeerstrook voor haar deur 'fietsvriendelijk' benut ziet. Hiermee bedoelt ze dat zij verwacht dat de eerste auto op de parkeerstrook voor haar deur een forse ruimte laat tussen auto en paaltje. En ze elke buurman/buurvrouw die daar geen gehoor aan geeft uitgebreid de oren van het hoofd praat 'dat rekening houden met fietsers toch zo belangrijk is'. :P Zelf fietst ze overigens niet en pakt ze uitsluitend de auto. :o
We bezinnen ons op een petitie voor de invoer van óf betaald parkeren óf blauwe zone. We zien nu dat buren waarvan de brandgang uitkomt op onze straat, toch graag de auto hier neerzetten. Bij normaal verkeer is dat prima, maar deze buren presteren het soms ca. 4 keer per dag te komen en gaan. En nee, ze zijn niet gehandicapt of minder valide. :P

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
PinusRigida schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:58:
[...]

(deel van) oprit blokkeren is natuurlijk wel een issue.
...idd. nog geen reden voor tokkiegedrag of al bij voorbaat te gaan dreigen.

...maar, het zal wellicht aan mij liggen: TS wil dus niet één auto kwijt kunnen voor het huis van de buren, maar 2 auto's... tja... dat wordt wel een beetje doorgedreven.

Dan snap ik ook niet goed waarom het voor TS niet mogelijk is, wanneer ie even z'n old-timer wil buiten halen, hij de andere wagen eens even op 4 aanwijzers ergens zet voor de tijd dat het duurt om z'n old-timer op straat te zetten, we spreken hier toch niet over uren?

Ik kan snappen dat het niet ideaal is:
Ritje willen doen in old-timer = andere wagen van oprit zetten op 4 richtingaanwijzers "damn, de buur staat weer voor ons huis", op straat zetten dan maar, old-timer buiten halen en op straat zetten, andere wagen terug op oprit.
Terugkomen van leuk ritje met Old-timer = stoppen op straat (want buur staat weer voor ons huis), uitstappen, sleutels andere wagen pakken, die van oprit op straat zetten, 4 richtingaanwijzers aan, old-timer garage in rijden, uitstappen, terug in andere wagen stappen, die terug op oprit zetten.

...maar eerlijk: waarover zijn we hier bezig? dit zijn de beslommeringen van het leven in een buurt met anderen.

Is idd. lastig dat die buur steeds z'n wagen voor TS z'n huis zet... maar zo lang dat stuk openbaar is, én die wagen geen in/uitrit blokkeert, kan TS daaraan niet veel veranderen vrees ik...
Ik vrees dat je iemand anders zijn/haar post hebt aangezien voor een bericht van TS. De TS (@MarcelBeast heeft geen oldtimer maar wil "gewoon" zijn twee gezinsauto's die dagelijks gebruikt worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Valorian schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:46:
[...]

Ik vrees dat je iemand anders zijn/haar post hebt aangezien voor een bericht van TS. De TS (@MarcelBeast heeft geen oldtimer maar wil "gewoon" zijn twee gezinsauto's die dagelijks gebruikt worden ;)
Haha idd. excuus!
F*** dat multitasken, ben ik niet voor gemaakt. :D :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
DaMightyWackO schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:45:
[...]

Maximaal, gezien de leeftijd van de kinderen hoop ik op een vitaal persoon.
Eh, nee. Da's 5 km/h. Dat is het gemiddelde, niet het minimum

En sowieso, 3 minuten met een kleine en alle benodigdheden is te veel

[ Voor 12% gewijzigd door 42erik op 17-11-2023 15:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Wat een gedoe . Dan heb ik het met buren best wel getroffen.
Ik heb 1 auto en laad op voor me deur. (openbare parkeerplek)

Buren hebben 3 auto's
Buren laten de plek dicht voor mijn deur altijd vrij zodat ik makkelijk kan parkeren en op kan opladen.

Kan je de buren niet vriendelijk vragen van a.u.b. niet voor me deur op op me oprit parkeren.

Doe dat met een bloemetje of een taart of kratje bier.
Daarmee is iedereen geholpen.

Gewoon Buurman of buurvrouw vragen of ze daar rekening mee willen houden.

Misschien weten ze niet eens dat hun parkeer gedrag jullie irriteert.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07 22:11
Raoul.TLS schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:36:

Kan je de buren niet vriendelijk vragen van a.u.b. niet voor me deur op op me oprit parkeren.
Waarom vragen? Het is een openbare parkeerplek waar de buren gewoon mogen parkeren. En TS mag daar dus ook gewon parkeren. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Als de plek bezet is, heb je gewoon pech.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Twardt schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:44:
[...]

Waarom vragen? Het is een openbare parkeerplek waar de buren gewoon mogen parkeren. En TS mag daar dus ook gewon parkeren. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Als de plek bezet is, heb je gewoon pech.
Ja maar we zijn lieve buren van elkaar. Als mijn buurman mij dat zou vragen zou ik het met plezier doen.
Mijn buurman doet het ook voor mij dus ik zou het ook voor iemand anders doen als ik hu een plezier mee doe.
Ik weet dat ik het niet hoef te doen.

Maar we kunnen ook dingen doen omdat we let leuk vinden of omdat we de buren een plezier mee doen.
Ik probeer mijn auto het dichts voor mijn deur te parkeren.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 08:18

Fiber

Beaches are for storming.

ucsdcom schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:05:
Mensen van een bepaald type zijn lui. Ondanks vrije parkeerplekken op 50 meter afstand en ruimte op de oprit moet bezoek en de kinderen van onze buren hun auto's altijd bij ons op de stoep parkeren. Zelfs als direct aan de overkant plek is.

Als er op de vuil ophaaldag containers staan, manoeuvreren ze liever 5 minuten om hem er toch neer te zetten of staat hij voor mijn oprit. Alles liever dan naar de overkant van de straat of 50 meter te moeten lopen...

[...]
Dat laatste valt wellicht op te lossen door een paar keer 'per ongeluk' met je container of fiets of zo langs die auto's te schuren... O-)

Een container verzamelpunt voor je huis is overigens ook geen feest weet ik uit ervaring... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:07
reinouts schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:03:
[...]

Ja dag. De halve straat wordt ingenomen door blik en dan zou dat pietepeuterige stukje groen alsnog moeten wijken?
Naar mijn mening zou meer dan 1 auto per huishouden zo zwaar belast moeten worden dat men dat wel uit zijn hoofd laat. Als je meer wilt regel je maar een deelauto met de straat.
Inderdaad. Ik vind dat iedereen die in Rotterdam woont geen auto in bezit mag hebben. Kunnen ze Rotterdam iets meer van groen voorzien. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:11
Voor ieder huis is er dus plaats voor 4 auto,s?
2 auto,s achter elkaar op de oprit, een openbare parkeerplaats voor het huis en een parkeerplaats aan de kopse kant van iedere oprit? (Is er eventueel ook nog een garage? Of gebruikt niemand die)

Het probleem is nu dus dat jouw buren, indien mogelijk, één van hun 4 auto,s op de openbare parkeerplaats bij jouw voor neerzetten? Of heb ik dit verkeerd begrepen?

En op jouw vraag waarom ze niet de parkeerplaatsen bij de andere buren gebruiken is het antwoord "daar zitten consequenties aan"? Gezellige buurt zeg.

Is er geen afspraak omtrent parkeren op eigen terrein? Ik neem aan dat de oprit bij hen wel altijd vol is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Ik heb niet het idee dat @MarcelBeast nog meedoet eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Openbare plek is een openbare plek en naar mijn idee kan TS beter met de buren eventjes een babbeltje doen ipv hier op Tweakers. En als er bij elke woning 2 autos passen, is er dan niet een andere buur die maar 1 auto heeft? Daar even vriendelijk vragen of je van die plek (op de openbare ruimte) gebruik mag maken als die vrij is? Het is een openbare plek, dus vragen zou niet eens hoeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:49
42erik schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 17:00:
Ik heb niet het idee dat @MarcelBeast nog meedoet eigenlijk...
Die ondergaat nu waarschijnlijk de 'consequenties' naar aanleiding van de adviezen hier.

Als we binnenkort bij Hart van Nederland horen over een wild-west in Drenthe... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:36

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Modbreak:Ik denk dat dit topic wel klaar is inmoddels. Deze gaat dicht

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.