Parkeer ergernis

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 24.908 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 05-12-2024
Goedemiddag, ik open dit topic om ervaringen uit te wisselen over het gebruik van een openbare parkeerplek voor het huis.

Wij zijn enkele jaren geleden in een straat komen wonen met een ~28 geschakelde 2-onder-1-kap woningen, bouwperiode begin jaren 90 in een middelgroot dorp in Drenthe, waarbij iedere woning een korte oprit heeft waar precies 2 auto's op kunnen. Voor ieder blok van 2 woningen 2 parkeerplaatsen, waarvan 1 exclusief door de aanwonende gebruikt kan worden, omdat anders de oprit geblokkeerd wordt.

Zelf werk ik 4 dagen per week op kantoor, en 1 dag thuis. Mijn vrouw werkt wisselend in de zorg, gemiddeld 20 uur per week.

Iedere bewoner parkeert 1 auto op de oprit en 1 auto voor het huis. Aan de overzijde van de smalle straat bevindt zich een smalle groenstrook met een verhoogde berm, direct gevolgd door een sloot. Parkeren kan en wordt daar gedoogd, uitstappen is dan alleen mogelijk aan de bestuurderszijde ivm een prikkeldraad-afscheiding. In de directe omgeving zijn verder geen parkeerterreinen.

Onze buren parkeren bij iedere kans een van de vier(!) auto's bij ons voor. Toen wij hier 4,5 jaar geleden zijn komen wonen, maakte dit ons niet zo veel uit, maar nu er kinderen zijn is het erg hinderlijk. We hebben van deze buren te horen gekregen dat het parkeren voor het huis van 1 van de andere buren, consequenties zal hebben. Verschillende gesprekken hebben tot niets geleid.

Iemand die in een soortgelijke situatie uiteindelijk tot een positieve oplossing is gekomen? Zijn wij zeikerds? Moeten de buren zich socialer opstellen? Moeten we bang zijn voor beschadigingen of erger mochten we toch gebruik maken van een parkeerplek bij een ander voor het huis?

[ Voor 35% gewijzigd door MarcelBeast op 15-11-2023 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Dit is een vervelende situatie. Ik kan me nog herinneren dat er ergens in een stad een bewoner was die ook een taxi-bedrijf had. ‘s Avonds werden de auto’s in zijn buurt geparkeerd, waardoor de de omwonenden geen parkeerplek meer hadden. Die zijn naar de rechter gestapt. En hebben verloren, omdat het ging om openbare plekken. Die zijn dus niet te claimen. Ik geloof dat dit zich afspeelde in Groningen.

Fatsoenshalve zou de familie van je buurman eerst op de oprit van hun huis moeten parkeren en pas als die vol is ergens anders. Maar dan nog ben je niet geholpen als ze dat voor jouw huis doen.

Jammer dat gesprekken niets opleveren. Ik zie eigenlijk maar twee mogelijkheden: accepteren of escaleren. Hopelijk weet iemand nog een tussenweg te vinden.

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02:00
Het is een wat rommelig verhaal. Van wie mogen de 4 auto's van de buren niet op een openbare parkeerplaats worden geplaatst? Hoezo blokkeer je de uitrit als je voor het huis van de buren gaat staan (dat zou dan toch ook voor hun eigen auto gelden)? Wat bedoel je met consequenties als je jullie auto voor een ander huis zet?

Als het er om gaat dat je je ergert aan het feit dat de buren de openbare parkeerplaats voor jullie huis 'claimen' door er, indien mogelijk, te parkeren, dan heb je pech. Dat is hun goed recht. Zoals het jullie goed recht is om een willekeurige andere openbare parkeerplaats te benutten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-04 18:56
Dit snap ik niet: "Deze 4 auto's mogen op geen enkele openbare parkeerplaats geplaatst worden, met uitzondering van de parkeerplaats voor ons huis en die voor het eigen huis."

Het zijn toch openbare parkeerplaatsen, dus waarom mogen die autos daar niet staan?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:06

Agent47

I always close my contracts.

Het is toch gewoon wie het eerste komt, wie het eerste maalt? Je betaalt met z'n allen wegenbelasting toch?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:54
MarcelBeast schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:12:Moeten we bang zijn voor beschadigingen of erger mochten we toch gebruik maken van een parkeerplek bij een ander voor het huis?
Jij mag gebruik maken van elke openbare parkeerplek in de omgeving van jouw woning, ongeacht of de buren daar vaker parkeren. Niemand kan een openbare parkeerplek claimen als 'zijn' parkeerplek.
Overigens heb je zelf dus nog steeds de mogelijkheid om 2 auto's op de oprit te stallen én een in de garage, dus ik snap je probleem eigenlijk niet zo.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-04 15:45

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Behalve zorgen dat de plek niet vrij komt of eerder thuis komen en de plek pakken dan de buren kan er op een nette / officiële manier weinig aan gedaan worden als je er met praten niet uit komt.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
Yaksa schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:36:
[...]

Jij mag gebruik maken van elke openbare parkeerplek in de omgeving van jouw woning, ongeacht of de buren daar vaker parkeren. Niemand kan een openbare parkeerplek claimen als 'zijn' parkeerplek.
Overigens heb je zelf dus nog steeds de mogelijkheid om 2 auto's op de oprit te stallen én een in de garage, dus ik snap je probleem eigenlijk niet zo.
Dat zal ik toelichten. De voormalige garage is door de vorige bewoners omgebouwd tot kantoorruimte. Dit hebben praktisch alle buren gedaan.

Het probleem vanuit ons gezien, is dat er 3 x daags gewisseld moet worden met de auto's, omdat de buurkinderen te beroerd zijn om de 4e(!) gezinsauto aan de overkant van de weg te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
Yaksa schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:36:
[...]

Dit ben ik volledig met je eens, en dit waren wij ook gewend toen we nog in de stad woonden. Echter, merk ik dat er in dorpen soms andere normen en waarden gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
coinman63 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:30:
Het is een wat rommelig verhaal. Van wie mogen de 4 auto's van de buren niet op een openbare parkeerplaats worden geplaatst? Hoezo blokkeer je de uitrit als je voor het huis van de buren gaat staan (dat zou dan toch ook voor hun eigen auto gelden)? Wat bedoel je met consequenties als je jullie auto voor een ander huis zet?

Als het er om gaat dat je je ergert aan het feit dat de buren de openbare parkeerplaats voor jullie huis 'claimen' door er, indien mogelijk, te parkeren, dan heb je pech. Dat is hun goed recht. Zoals het jullie goed recht is om een willekeurige andere openbare parkeerplaats te benutten.
In de 4 jaar dat wij naast hen wonen, hebben ze 0 keer de auto bij 1 van de andere buren voor het huis geplaatst. Visite die regulier komt, wordt verzocht of op de groenstrook te parkeren, of bij ons voor het huis. Ook al is de straat verder leeg :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:51

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

MarcelBeast schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:42:
[...]

Dat zal ik toelichten. De voormalige garage is door de vorige bewoners omgebouwd tot kantoorruimte. Dit hebben praktisch alle buren gedaan.

Het probleem vanuit ons gezien, is dat er 3 x daags gewisseld moet worden met de auto's, omdat de buurkinderen te beroerd zijn om de 4e(!) gezinsauto aan de overkant van de weg te plaatsen.
Ik begrijp niet helemaal waarom er gewisseld moet worden? (en wat het probleem hiervan dus is). (schets van de situatie zou helpen).

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
DaMightyWackO schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:47:
[...]

Ik begrijp niet helemaal waarom er gewisseld moet worden? (en wat het probleem hiervan dus is). (schets van de situatie zou helpen).
De oprit is te smal om 2 auto's naast elkaar te plaatsen. Mijn vrouw heeft verschoven werktijden ten opzichte van mij. Daarnaast halen/brengen opvang/ sport/muziek/mantelzorg zorgt voor veel autobewegingen

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

MarcelBeast schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:49:
[...]

De oprit is te smal om 2 auto's naast elkaar te plaatsen. Mijn vrouw heeft verschoven werktijden ten opzichte van mij. Daarnaast halen/brengen opvang/ sport/muziek/mantelzorg zorgt voor veel autobewegingen
Dan parkeer je jouw auto toch ook gewoon op de straat.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:08

Kheos

FP ProMod
er zijn nog zoveel vragen gesteld en onbeantwoord gebleven door @MarcelBeast ...
zo wordt het er echt niet duidelijker op

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:31
Je schrijft: Het probleem vanuit ons gezien, is dat er 3 x daags gewisseld moet worden met de auto's, omdat de buurkinderen te beroerd zijn om de 4e(!) gezinsauto aan de overkant van de weg te plaatsen.
Waarom zet jij je auto niet aan de overkant van de weg ?

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-04 15:19
Nederland op zijn smalst. "parkeeroverlast" hebben omdat je niet op je eigen stukje kan/mag parkeren en je misschien wel 50 meter extra moet lopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Turralyon op 14-11-2023 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:12
heb je een tekening? want volgens mij is het zo dat er voor jullie huis dus een openbare parkeerplek is die jij graag wilt gebruiken, maar dat gaat niet want je buren met heel veel auto's gebruiken die steeds? en dus is het voor jullie gedoe omdat de oprit op eigen terrein wat smal is voor 2 autos?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Hoe is de relatie van jullie met de buren en de buurt? Want het klinkt allemaal of de parkeer ergernis niet alleen maar met auto's te maken heeft.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
devriesjande schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:52:
Je schrijft: Het probleem vanuit ons gezien, is dat er 3 x daags gewisseld moet worden met de auto's, omdat de buurkinderen te beroerd zijn om de 4e(!) gezinsauto aan de overkant van de weg te plaatsen.
Waarom zet jij je auto niet aan de overkant van de weg ?
Dan is het onmogelijk om het kind in de auto te plaatsen.

Ik ga proberen de situatie te schetsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-04 15:19
MarcelBeast schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:54:
[...]

Ik ga proberen de situatie te schetsen.
En hoe doe je dat dan als je niet thuis bent? Dan zul je toch ook langs de openbare weg je kindjes moeten insnoeren in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Turralyon schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:53:
Nederland op zijn smalst. "parkeeroverlast" hebben omdat je niet op je eigen stukje kan/mag parkeren en je misschien wel 50 meter extra moet lopen.
Ach, dat is sowieso een groot probleem. In elk geval in de stad waar ik woon (Amersfoort), al gaat handhaving nu wel pamfletten uitdelen met waarschuwingen, dus er is beweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
je kunt toch gewoon zelf in het openbare vak voor het huis van je buren parkeren? als zij eerst die voor jullie huis vullen is dat wat flauw maar lijkt me een logische optie. Of de auto even half op de oprit en de stoep zetten, dan kind insnoeren en dan wegrijden.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-04 12:27
Misschien lees ik niet goed, maar jouw naaste buren parkeren hun auto voor jouw deur wat een openbare parkeerplaats is, maar als jij je auto bij een andere buur op de openbare parkeerplaats parkeert, dan zijn er voor jou concequenties??

Que??
Echter, merk ik dat er in dorpen soms andere normen en waarden gelden.
Er zijn geen andere normen en waarden, maar er zijn mensen die zich iets toe eigenen, wat niet van hun is. Denk dat ze gewoon niet goed in hun bovenkamer zijn.

Wij wonen ook in een dorp en mijn buurman heeft ook de ilusie dat de parkeerplekken (ja 2 zelfs) voor zijn deur van hem zijn. Nou heeft iedereen daar gelukkig maling aan en als ze daar willen parkeren dan doen ze dat.

Waar parkeren ze hun auto als jij de parkeerplek in gebruik heb? Zijn er dan ook concequenties voor jou?

Pauper buren die dreigen

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:31
Het echte probleem is dus dat de garages niet gebruikt worden om het blik in op te bergen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Yaksa
[...]Dat zal ik toelichten. De voormalige garage is door de vorige bewoners omgebouwd tot kantoorruimte. Dit hebben praktisch alle buren gedaan.
En wat let je om dat weer terug te verbouwen tot een garage?
Waar die overigens voor bedoeld is en waar destijds in de nieuwbouwplannen over nagedacht is, juist om parkeerproblemen in de buurt te voorkomen. Dan kun je individueel wel denken dat je het beter weet dan een planoloog maar dan ook niet achteraf gaan zeiken dat je de auto niet kwijt kunt.
Je kunt ook overwegen om een (elektrische) bakfiets aan te schaffen om de kinderen naar school te brengen, gooi je die tweede auto er uit, krijg je meteen wat (noodzakelijke) extra beweging.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twardt
MarcelBeast schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:54:
[...]

Dat lijkt me wel een heel bijzondere situatie dat een kind alleen op de oprit in de auto geplaats kan worden. Maar zo zullen de buren ook hun redenen hebben om de auto daar niet neer te zetten. Dat het lastig is om een kind in/uit de auto te krijgen is natuurlijk niet hun probleem. Je kan niet verwachten dat anderen verder op gaan parkeren omdat het leven voor jou dan makkelijker wordt. Je kan het vragen natuurlijk, maar dit klinkt meer dat je van jou probleem hun probleem wil maken.
Zodra de plek voor je huis beschikbaar is, dan moet je daar gewoon parkeren. is een openbare plaats dus jij hebt daar net zoveel recht op als de buren of ieder ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
Fr33z schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:57:
je kunt toch gewoon zelf in het openbare vak voor het huis van je buren parkeren? als zij eerst die voor jullie huis vullen is dat wat flauw maar lijkt me een logische optie. Of de auto even half op de oprit en de stoep zetten, dan kind insnoeren en dan wegrijden.
Dit heb ik inderdaad geprobeerd. Maar dit vak is zo kort, dat de neus van mijn auto voor de oprit uitsteekt. Het gevolg was dat handhaving is gekomen en ik moest vertrekken. Het parkeren op deze manier door de 'aanwonende' wordt wel gedoogd.

Voor de duidelijkheid. Dit vak is dus aanmerkelijk kleiner dan het andere parkeervak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:59
Eens met @evilution . In principe hebben die buren en jij net zoveel recht op parkeren op straat. Maar het klinkt alsof de buren (alleen die of nog meer?) een probleem met jou hebben. Misschien iets waar jij niets vanaf weet. Als ze het al over 'consequenties' hebben... dan is er wat meer aan de hand.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fr33z
ik krijg echt meteen "Shaun of the dead"-Hot Fuzz-vibes hierbij ... dorpje waar de mensen zelf wel even dingen oplossen "for the greater good" ^^

edit: filmnamen door elkaar gehaald..

[ Voor 17% gewijzigd door Fr33z op 15-11-2023 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
Turralyon schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:56:
[...]

En hoe doe je dat dan als je niet thuis bent? Dan zul je toch ook langs de openbare weg je kindjes moeten insnoeren in de auto?
Sorry voor de onduidelijkheid. Aan de niet-bestuurderskant bevindt zich een sloot. De algemene consensus in de straat is dan ook dat de berm voor de eventuele 3e gezinsauto gebruikt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelBeast
Kalentum schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:02:
Eens met @evilution . In principe hebben die buren en jij net zoveel recht op parkeren op straat. Maar het klinkt alsof de buren (alleen die of nog meer?) een probleem met jou hebben. Misschien iets waar jij niets vanaf weet. Als ze het al over 'consequenties' hebben... dan is er wat meer aan de hand.
Niet per se. Deze informatie kwam naar boven in een gesprek met de buurvrouw over de parkeerergernissen. Geen van de andere buren heeft naar ons toe enige vorm van ergernis of iets dergelijks laten blijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fr33z
MarcelBeast schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:03:
[...]

Sorry voor de onduidelijkheid. Aan de niet-bestuurderskant bevindt zich een sloot. De algemene consensus in de straat is dan ook dat de berm voor de eventuele 3e gezinsauto gebruikt wordt.
dus? dan zet je jullie 2e wagen daar toch neer en rij je die heel even je oprit op als je de kinderen wilt vervoeren? tadaa, de slootkant is ineens toegankelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

MarcelBeast schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:00:
[...]

Dit heb ik inderdaad geprobeerd. Maar dit vak is zo kort, dat de neus van mijn auto voor de oprit uitsteekt. Het gevolg was dat handhaving is gekomen en ik moest vertrekken. Het parkeren op deze manier door de 'aanwonende' wordt wel gedoogd.

Voor de duidelijkheid. Dit vak is dus aanmerkelijk kleiner dan het andere parkeervak.
Maar de auto van de buren past er dus wel, met eventueel de neus voor hun eigen oprit? (Dan snap ik wel dat buren het niet leuk vinden als je er parkeert, als het een oprit blokkeert. (Dan vind ik ook dat je het geen parkeervak mag noemen overigens. (Of je hebt een grote Amerikaanse sloep)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
DaMightyWackO schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:05:
[...]

Maar de auto van de buren past er dus wel, met eventueel de neus voor hun eigen oprit? (Dan snap ik wel dat buren het niet leuk vinden als je er parkeert, als het een oprit blokkeert. (Dan vind ik ook dat je het geen parkeervak mag noemen overigens. (Of je hebt een grote Amerikaanse sloep)).
Correct. Het is officieel geen vak, maar het geeft wel de mogelijkheid om een auto naar keuze te pakken en wordt dan ook op die manier gebruikt

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:51
Misschien handig om toch even een goede paint of wat foto's te posten. Want het blijft toch wel wat onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:34
MarcelBeast schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:08:
[...]

Correct. Het is officieel geen vak, maar het geeft wel de mogelijkheid om een auto naar keuze te pakken en wordt dan ook op die manier gebruikt
Wat je eigenlijk zegt is dat dit dus gewoon een verlengt stuk van de stoep is wat fungeert als uitrit om tot de oprit te komen waarbij je dan een auto dus op de stoep "parkeert" en daarmee dus de uitrit van de buren blokeert? Zeg maar dit idee: https://maps.app.goo.gl/KhEFWnN3hecaAAL4A

@MarcelBeast tipje pak even een voorbeeld situatie uit de buurt (niet je eigen huis) van Google Streetview, dat verduidelijkt een hoop.

[ Voor 8% gewijzigd door Davidshadow13 op 14-11-2023 15:14 ]

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
Het is toch heel simpel, je mag op elke openbare parkeerplek parkeren die je wil. Zolang je maar binnen de plek blijft met de auto. Als dat niet past, dan kan je er niet parkeren. Wat de buren daarvan vinden is toch in geen enkel opzicht relevant? Ik zou er niet eens een woord aan wijden verder, anders dan: "Het is een openbare parkeerplek".

Die 3x wisselen van auto snap ik niet helemaal, kunnen jullie niet in elkaar auto rijden? Degene die als eerste weg moet kan toch simpelweg de auto pakken die het dichtst bij de weg staat?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Standaard probleem als bewoners gemiddeld teveel auto's hebben voor het beetje beschikbare grond. Wil je 4 auto's? Prima, maar dan mogen er in mijn ogen toch echt minimaal 3 op je eigen grond. Anders leg je als gezin toch wel een onevenredig grote last op de gezamenlijke voorzieningen. In onze vorige buurt hadden we er ook een paar van zulke tussen zitten. En als de gemeente dan naar aanleiding van klachten gaat waarschuwen en later bekeuren, staan ze nog vooraan om te roepen over "tekort aan parkeerplaatsen" ook. :)

Jah, duh.... als je 3 of 4 auto's wil parkeren bij een tussenwoning zonder oprit... dan heb je gewoon teveel auto's in plaats van te weinig parkeerplaatsen.

Kinderen zonder woning maar met auto is inderdaad een vaker voorkomend probleem. Helemaal in deze tijd. En het werkbusje wat niet prive gereden wordt maar wel bij de buren voor de deur gedumpt wordt is ook een vaak voorkomend probleem.

Openbare parkeerplaatsen zijn zoals de naam al een beetje laat doorschemeren "voor iedereen". Als parkeren op een openbare parkeerplaats consequenties heeft, dan heeft ook dat weer consequenties natuurlijk. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-04 12:27
Als de plek voro je deur bezet is, dan parkeer je hem op de dichtbijzijnde beschikbare openbare parkeerplek.

Komen je buren klagen, dan zeg je vriendlijk dat je graag de parkeerplek voor je eigen deur wilt gebruiken, zodat je hun niet tot "last" bent, maar je buren met 4 auto's dat verhinderen. Dat ze dan maar even naar jouw buren moeten gaan met 4 auto's en daar klagen, want die zijn de veroorzakers van het parkeer tekort in de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MarcelBeast schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:43:
[...]
Echter, merk ik dat er in dorpen soms andere normen en waarden gelden.
Het is vrij normaal, zeker in wat kleinere plaatsen, dat men er ongeschreven regels op nahoudt. Dat is bij ons niet anders, men probeert zoveel mogelijk voor de eigen deur te parkeren en de 2e auto op het nabijgelegen parkeerterrein. Dit gaat vaak goed, maar heus niet altijd. Soms is er simpelweg geen andere plek of heb je toevallig 2 auto's bij de deur nodig. Het is geen recht en valt ook niet onder normen of waarden, het is een kwestie van rekening houden met elkaar.

Enige tijd is het wel voorgevallen dat iemand aangesproken is op een auto. Maar dan heb je het over een oldtimer die in 4 jaar tijd welgeteld 5x van zijn plek is geweest. Die werd op gegeven moment bij iemand voor de deur gekwakt en niet meer naar omgekeken. Toen is de eigenaar daar wel op aangesproken dat hij het ding lekker op de algemene parkeerplaats kwijt kon, plek zat en niemand tot last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:14:
En als de gemeente dan naar aanleiding van klachten gaat waarschuwen en later bekeuren, staan ze nog vooraan om te roepen over "tekort aan parkeerplaatsen" ook. :)
Maar dan zal dat wel fout parkeren geweest zijn? Want als die auto's netjes op een openbare parkeerplek staan lijkt me er niet iets aan de hand, anders dan dat er mogelijk wel degelijk te weinig parkeer plekken zijn.

Iets wat hier ook steeds in meer wijken voorkomt, en wat ook een logisch gevolg is denk ik van het woning te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04 15:52
Tweekappers met ruimte om te parkeren naast de eigen woning. Dat moet toch altijd lukken? Of blokkeert de buurman de toegang tot jouw oprit? Dat mag natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Zijn de vakken voor de woningen gereserveerd of eigendom van de bewoners, of gaat het gewoon om aan de straat parkeren?

Tenzij je het om eigendom of gereserveerde vergunningsplekken hebt maakt de 'algemene consensus in de straat' geen reet uit, iedereen mag op straat parkeren tenzij er een parkeerverbod staat. In de berm parkeren mag alleen als de APV dat toestaat, dat is vaak niet het geval, en ook daar maakt de 'consensus' geen reet uit want als de BOA's komen checken kunnen ze je gewoon een boete geven.

Dus twee dingen; van wie zijn de parkeerplekken, en mag je tegenover de woningen in de berm überhaupt parkeren?

De enige oplossing, tenzij het vaste plekken op wettelijke basis zijn, is de gemeente vragen om er vaste plekken op wettelijke basis van te maken. Zijn het al zulke parkeerplekken dan kun je de BOA's vragen te handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-04 20:24
Drardollan schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:19:
[...]

Het is vrij normaal, zeker in wat kleinere plaatsen, dat men er ongeschreven regels op nahoudt. Dat is bij ons niet anders, men probeert zoveel mogelijk voor de eigen deur te parkeren en de 2e auto op het nabijgelegen parkeerterrein. Dit gaat vaak goed, maar heus niet altijd. Soms is er simpelweg geen andere plek of heb je toevallig 2 auto's bij de deur nodig. Het is geen recht en valt ook niet onder normen of waarden, het is een kwestie van rekening houden met elkaar.

Enige tijd is het wel voorgevallen dat iemand aangesproken is op een auto. Maar dan heb je het over een oldtimer die in 4 jaar tijd welgeteld 5x van zijn plek is geweest. Die werd op gegeven moment bij iemand voor de deur gekwakt en niet meer naar omgekeken. Toen is de eigenaar daar wel op aangesproken dat hij het ding lekker op de algemene parkeerplaats kwijt kon, plek zat en niemand tot last.
Dat gaat dus mis als er iemand visite heeft. Dan staan al die auto's bij iemand anders voor de deur. Want mensen zijn vaak zo hypocriet dat ze zelf voor hun eigen deur willen parkeren. En als dat niet kan dan zetten ze hem lekker voor iemand anders voor de deur. In plaats van verderop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
com2,1ghz schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:24:
[...]

Dat gaat dus mis als er iemand visite heeft. Dan staan al die auto's bij iemand anders voor de deur. Want mensen zijn vaak zo hypocriet dat ze zelf voor hun eigen deur willen parkeren. En als dat niet kan dan zetten ze hem lekker voor iemand anders voor de deur. In plaats van verderop.
Hier gaat dat niet mis, soms kan je niet voor je eigen deur staan. Het zijn enkel de bewoners die rekening houden met elkaar, bezoek of andere mensen weten het niet en worden hier uiteraard ook niet op aangesproken (uitzondering de oldtimer die elke keer vele maanden op 1 plek stond).

Bij ons is het resultaat dat je 9 van de 10 keer bij jezelf voor de deur staat en die 10e keer dat je pech hebt, niemand die er verder moeilijk over doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Dennism schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:19:
[...]

Maar dan zal dat wel fout parkeren geweest zijn? Want als die auto's netjes op een openbare parkeerplek staan lijkt me er niet iets aan de hand, anders dan dat er mogelijk wel degelijk te weinig parkeer plekken zijn.

Iets wat hier ook steeds in meer wijken voorkomt, en wat ook een logisch gevolg is denk ik van het woning te kort.
Ja, foutparkeren op plekken die de foutparkeerders zelf als "gedoogzone" hadden bestempeld, omdat er te weinig parkeerplekken waren. :) Want een paar honderd meter lopen.... dat kon natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Ben er op een gegeven moment ook maar over gaan klagen bij de gemeente. Zaten er aantal tussen die wel heel makkelijk stelden dat ze wel gedwongen werden om hun busjes maar ergens te dumpen vanwege het grote tekort aan parkeerplaatsen. Maar er was helemaal geen tekort aan parkeerplaatsen. Sterker nog, er waren er best veel. Maar mensen kijken in het geval van problemen bijna nooit naar zichzelf. Tot de conlusie komen dat je eigen gedrag het probleem is, is natuurlijk ook lastig. Je kunt beter naar een ander wijzen: de gemeente, want te weinig plekken (pal bij hen voor de deur dan). Er waren ook gewoon "parkeerkoffers" door de hele buurt, maar die stonden eigenlijk nooit vol. De busjes stonden altijd vlakbij de woning op het gras.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 14-11-2023 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Tja, dan hebben ze het wel aan zichzelf te danken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcelBeast
De straat is smal, ook de berm is smal. Aan de overzijde bevindt zich prikkeldraad. Ook looptde slootl vrij snel af.

[ Voor 75% gewijzigd door MarcelBeast op 15-11-2023 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door wimjongil op 14-11-2023 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
Davidshadow13 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:13:
[...]

Wat je eigenlijk zegt is dat dit dus gewoon een verlengt stuk van de stoep is wat fungeert als uitrit om tot de oprit te komen waarbij je dan een auto dus op de stoep "parkeert" en daarmee dus de uitrit van de buren blokeert? Zeg maar dit idee: https://maps.app.goo.gl/KhEFWnN3hecaAAL4A

@MarcelBeast tipje pak even een voorbeeld situatie uit de buurt (niet je eigen huis) van Google Streetview, dat verduidelijkt een hoop.
Nee niet helemaal, de parkeerplaats hoort bij de weg, niet bij de stoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Laatst online: 23:48
MarcelBeast schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:50:
[Afbeelding]

Hierbij een schets van de situatie.

De straat is smal, ook de berm is smal. De sloot loopt al vrij snel af. De situatie herhaalt zich voor ieder blok.
Je hebt denk ik twee opties:
- Jouw auto op 'hun' openbare parkeerplek zetten. Dat mag gewoon.
- In gesprek gaan met de buren dat je niet wil dat ze hun auto voor jouw deur zetten, omdat je, indien je auto's aan de overkant staan, dan je kind(eren) niet in de auto kan doen. Echter, het is en blijft een openbare parkeerplek.
- Ergens anders parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
Sito schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:54:
[...]

- In gesprek gaan met de buren dat je niet wil dat ze hun auto voor jouw deur zetten, omdat je, indien je auto's aan de overkant staan, dan je kind(eren) niet in de auto kan doen. Echter, het is en blijft een openbare parkeerplek.
De auto op 'hun parkeerplaats' kan dus helaas niet. Daarvoor is deze eigenlijk te klein, aldus de BOA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:05
Sito schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:54:
[...]

Dit inderdaad. Als buren gaan zeiken dat jij je auto niet bij hun op de stoep mag neerzetten, maar ze het andersom wel doen dan zul je daar ofwel tegenin moeten gaan of moeten slikken. Die mensen bestaan helaas. Edit: dit kan dus niet omdat de auto te groot is. Maar als alternatief kan TS de tweede auto, waar de kinderen niet in gaan, altijd aan de weg zetten en de eigen oprit vrij houden? Effectief heb je dan een kinderauto en een kinderloze auto. Dat betekent ook dat wanneer je weg wilt zonder kinderen je mogelijk niet je 'eigen' auto pakt. Is dat wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
en waarom is het niet ene ding om jullie auto vanaf de plek langs de slootkant even het erf op te rijden ? dat is al een paar keer genoemd. Dan zit je die desnoods half op jullie oprit en half op de stoep als je de kinderen erin zet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sito
MarcelBeast schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:58:
[...]

De auto op 'hun parkeerplaats' kan dus helaas niet. Daarvoor is deze eigenlijk te klein, aldus de BOA.
Dat kan natuurlijk niet. Als hun auto er mag staan, mag jouw auto er ook staan. Het is immers een openbare parkeerplek.

Als de BOA zegt dat er eigenlijk geen plek is, moet de auto die daar staat beboet worden. Ongeacht van wie die auto is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
Sito schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:00:
[...]

Dat kan natuurlijk niet. Als hun auto er mag staan, mag jouw auto er ook staan. Het is immers een openbare parkeerplek.

Als de BOA zegt dat er eigenlijk geen plek is, moet de auto die daar staat beboet worden. Ongeacht van wie die auto is.
Nou die situatie kan wel lijkt me. Als je een smart of motor hebt dan kun je die prima in het 'vak' zetten. Maar een Volvo V90 is dan te groot voor het 'vak'. Het probleem is niet dat er wel / geen 'vak' is, want volgens mij mag je uberhaupt wel langs de weg parkeren. Maar het probleem is dat je niet met je neus voor een uitrit mag staan. Voor de buren gaat dat goed omdat een van hun autos kleiner is, maar TS heeft daar een te grote auto voor. Ik neem aan dat TS hem dus ook niet voor de eigen stoep kan zetten, simpelweg omdat zijn tweede auto er dan niet uit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
Fr33z schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:59:
en waarom is het niet ene ding om jullie auto vanaf de plek langs de slootkant even het erf op te rijden ? dat is al een paar keer genoemd. Dan zit je die desnoods half op jullie oprit en half op de stoep als je de kinderen erin zet.
Dat zou kunnen

[ Voor 36% gewijzigd door MarcelBeast op 15-11-2023 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
Zenomyscus schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:02:
[...]

Nou die situatie kan wel lijkt me. Als je een smart of motor hebt dan kun je die prima in het 'vak' zetten. Maar een Volvo V90 is dan te groot voor het 'vak'. Het probleem is niet dat er wel / geen 'vak' is, want volgens mij mag je uberhaupt wel langs de weg parkeren. Maar het probleem is dat je niet met je neus voor een uitrit mag staan. Voor de buren gaat dat goed omdat een van hun autos kleiner is, maar TS heeft daar een te grote auto voor. Ik neem aan dat TS hem dus ook niet voor de eigen stoep kan zetten, simpelweg omdat zijn tweede auto er dan niet uit kan.
Er moet 'hinder' zijn. Ze hebben geen 'last' van de eigen auto, maar wel van die van ons die deels voor de uitrit komt te staan. Hypocriet natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zenomyscus
MarcelBeast schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:04:
[...]
Natuurlijk kan ik ook uitwijken naar de berm tegenover de buren, maar dit proberen we uit fatsoen te voorkomen.
Dan denk ik dat je in dit geval te netjes bent en iets meer aan jezelf mag denken. Die 'plekken' zijn natuurlijk niet gereserveerd. Vervelend voor je buren, maar als zij er een probleem mee hebben dan praten ze maar met jouw andere buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
Zenomyscus schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:59:
[...]

Dit inderdaad. Als buren gaan zeiken dat jij je auto niet bij hun op de stoep mag neerzetten, maar ze het andersom wel doen dan zul je daar ofwel tegenin moeten gaan of moeten slikken. Die mensen bestaan helaas. Edit: dit kan dus niet omdat de auto te groot is. Maar als alternatief kan TS de tweede auto, waar de kinderen niet in gaan, altijd aan de weg zetten en de eigen oprit vrij houden? Effectief heb je dan een kinderauto en een kinderloze auto. Dat betekent ook dat wanneer je weg wilt zonder kinderen je mogelijk niet je 'eigen' auto pakt. Is dat wat?
De kids worden met beide auto's vervoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

MarcelBeast schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:50:
[Afbeelding]

Hierbij een schets van de situatie.

De straat is smal, ook de berm is smal. De sloot loopt al vrij snel af. De situatie herhaalt zich voor ieder blok.
Tja ik zie geen andere oplossing dan langs de slootkant parkeren (of compleet ergens anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
DaMightyWackO schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:06:
[...]

Tja ik zie geen andere oplossing dan langs de slootkant parkeren (of compleet ergens anders).
Zou jij in dit geval ervoor kiezen om de auto op een parkeervak bij 1 van de buren te plaatsen?

Dat is eigenlijk het dilemma waar we voor staan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
sorry, maar hoe probeer je je probleem precies op te lossen door een account aan te maken op een techsite? je bent er niet uitgekomen met je buren, hier zou ik al helemaal niet gaan zoeken. je hoopt op dezelfde ervaringen hier. maar elke buurt, plaats, mens, situatie is anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twardt
Jij hebt net zoveel recht op de openbare plekken als je buren, en als alle andere wereldburgers. Je mag natuurlijk een auto niet zo neer zetten dat die de doorgang verhindert. Dat zal met een grote Volvo eerder het geval zijn dan met een Fiat 500.
Maar jij hebt ook niet het recht om een van de openbare parkeerplekken voor jezelf op te eisen omdat dat gemakkelijker voor jou is. Voor de openbare plekken geldt gewoon "wie het eerst komt wie het eerst maalt". Dat mensen er al langer wonen geeft ze niet meer rechten op die openbare plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
MarcelBeast schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:08:
[...]

Zou jij in dit geval ervoor kiezen om de auto op een parkeervak bij 1 van de buren te plaatsen?

Zijn er buren wat verder in de straat met 1 auto? Wellicht kun je het daar gewoon vragen en het probleem voorleggen. Dan heb je denk ik vooral je eigen gemoedsrust tevreden gesteld.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-04 15:42
Wat een warrig verhaal.
Het is toch simpel? Je hebt een oprit. Als je om whatever reden 1 of meerdere auto's niet op je oprit kan of wilt parkeren dan dus een legale openbare plek. En of die openbare plek nou voor je huis, of voor het huis van de buren is maakt niet uit. Gewoon de eerste de beste openbare plek pakken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
ik zou die auto zeker op de dichtsbijzijnde plaats neerprakken en gewoon gaan. hoe kun jij nu rekening proberen te houden met buren terwijl anderen de situatie verkloten door 4 auto's te hebben?

Maar ik snap nog steeds niet waarom jullie nou zo vaak moeten steken en dingessen. Als je de kids in beide auto's kan vervoeren dan pakt degene die weg wil toch gewoon de auto die het makkelijkst mee te nemen is? En uit fatsoen niet voor het huis van je buren willen staan is leuk, maar als jij het niet doet dan wordt het 1 van die 4 auto's van je directe buren die er staat. Ze kijken dus toch wel tegen een auto aan. Vinden ze dat stom dan kun je gezamenlijk die mensen met hun bizarre aantal auto's voor een simpel woonwijkje aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

[...]

Dat vind ik lastig. Dat hangt af van hoever je oversteekt voor de oprit van buren. Met je Volvo V90 50cm de oprit overlappen vind ik niet netjes. Met je fiat 500 5cm voorbij de oprit steken vind ik geen hinder. Het hangt ook af hoe goed je met ze bent. Gun je het elkaar en durf je elkaar aan te spreken als het wel hinderlijk is.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
Fr33z schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:11:
ik zou die auto zeker op de dichtsbijzijnde plaats neerprakken en gewoon gaan. hoe kun jij nu rekening proberen te houden met buren terwijl anderen de situatie verkloten door 4 auto's te hebben?

Maar ik snap nog steeds niet waarom jullie nou zo vaak moeten steken en dingessen. Als je de kids in beide auto's kan vervoeren dan pakt degene die weg wil toch gewoon de auto die het makkelijkst mee te nemen is? En uit fatsoen niet voor het huis van je buren willen staan is leuk, maar als jij het niet doet dan wordt het 1 van die 4 auto's van je directe buren die er staat. Ze kijken dus toch wel tegen een auto aan. Vinden ze dat stom dan kun je gezamenlijk die mensen met hun bizarre aantal auto's voor een simpel woonwijkje aanspreken.
Het steken en ruilen komt ivm verschoven diensten / snelweg / boodschappenauto / etc.

[ Voor 5% gewijzigd door MarcelBeast op 15-11-2023 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
sja, het is lullig maar die lui naast je zijn asociaal in zoverre dat ze de schaarse buitenruimte onevenredig veel gebruiken. Jij kunt daar weinig aan doen behalve hopen dat die kinderen ooit het huis uit gaan. En dat ze die plek veel gebruiken lijkt me logisch want die is lekker dicht bij hun eigen huis dus niet te ver lopen (joepie! daarom komt volgens RIVM minder dan 44% van de mensen aan hun beweegdoel ;-) )

tot die tijd gewoon lekker jullie auto parkeren waar je wilt parkeren en klaar. Of dat nu bij andere buren voor hun uitzicht is of niet. Openbare plek is openbare plek en daar kun je dus staan.

dat ruilen snap ik niet maar zal voor jullie heel logisch zijn. Ik zou vooral kijken of je minder auto's nodig kunt hebben maar dat is vanuit de stads bubbel wat makkelijker dan het dorp op de vlakte.

[ Voor 14% gewijzigd door Fr33z op 14-11-2023 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
Als jij jouw auto nou standaard langs de berm parkeert dan staat de auto van je vrouw altijd op de oprit.
Hoef je nooit meer te steken.
En je kan toch je kinderen wel altijd vanuit 1 kant in de auto laten plaatsnemen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-04 16:10
In het eerste jaar maakte dit ons niet zo veel uit, maar nu er kinderen zijn is het erg hinderlijk. We hebben van deze buren te horen gekregen dat het parkeren voor het huis van 1 van de andere buren, consequenties zal hebben.
Welk van de twee bedoel je:
1. Jouw buren zeggen tegen jou dat jij beter niet voor het huis van één van je andere buurtgenoten kunt parkeren, en als je dat wel doet, er consequenties zullen zijn, of
2. Jouw buren zeggen dat zij niet voor het huis van andere buurtgenoten mogen parkeren, omdat zij daar de consequenties van zullen krijgen.

In het geval van situatie 1: Dat is een bedreiging, daar zou ik de wijkagent bij betrekken.
In het geval van situatie 2: Dat lijkt mij niet jouw probleem, als de overige buurtgenoten jouw buren bedreigen dan moeten ze dat onderling maar even gaan oplossen.

Feit is en blijft: Het zijn openbare parkeerplekken, ze zijn van de gemeente en van niemand anders. Als jouw auto dermate lang is dat je daarmee een oprit blokkeert, dan ben je inderdaad in overtreding en kan de politie daarvoor worden gebeld en kan je een bekeuring daarvoor krijgen. Dat zou ik dus niet doen. Zet dus je kleinste auto gewoon langs de weg, op een van de vrije parkeerplekken. Ja je zult misschien soms een paar huizen verder moeten lopen om bij je auto te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
KNed schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:19:
Als jij jouw auto nou standaard langs de berm parkeert dan staat de auto van je vrouw altijd op de oprit.
Hoef je nooit meer te steken.
En je kan toch je kinderen wel altijd vanuit 1 kant in de auto laten plaatsnemen?
De jongste loopt nog niet, dus rechts achterin zit een maxi cosi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
naarden 4ever schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:20:
[...]

Welk van de twee bedoel je:
1. Jouw buren zeggen tegen jou dat jij beter niet voor het huis van één van je andere buurtgenoten kunt parkeren, en als je dat wel doet, er consequenties zullen zijn, of
2. Jouw buren zeggen dat zij niet voor het huis van andere buurtgenoten mogen parkeren, omdat zij daar de consequenties van zullen krijgen.

In het geval van situatie 1: Dat is een bedreiging, daar zou ik de wijkagent bij betrekken.
In het geval van situatie 2: Dat lijkt mij niet jouw probleem, als de overige buurtgenoten jouw buren bedreigen dan moeten ze dat onderling maar even gaan oplossen.

Feit is en blijft: Het zijn openbare parkeerplekken, ze zijn van de gemeente en van niemand anders. Als jouw auto dermate lang is dat je daarmee een oprit blokkeert, dan ben je inderdaad in overtreding en kan de politie daarvoor worden gebeld en kan je een bekeuring daarvoor krijgen. Dat zou ik dus niet doen. Zet dus je kleinste auto gewoon langs de weg, op een van de vrije parkeerplekken. Ja je zult misschien soms een paar huizen verder moeten lopen om bij je auto te kunnen komen.
Het gaat om situatie 1.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• naarden 4ever
Oke, duidelijk. Dan moet je daar schijt aan hebben. Het is een openbare parkeerplaats. Laat ze de politie maar bellen.

Die andere 'normen en waarden' van het dorpsleven zijn al geschaad sinds jouw buren besloten hebben 4 auto's te nemen. Jij kan ook nergens anders heen.

[ Voor 21% gewijzigd door naarden 4ever op 14-11-2023 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

MarcelBeast schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:21:
[...]

De jongste loopt nog niet, dus rechts achterin zit een maxi cosi....
En maxi cosi links, en oudste via slootkant? (iets van stoeprand af parkeren)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KNed
Dus jouw buren zeggen tegen jou dat jij beter niet voor het huis van één van je andere buurtgenoten kunt parkeren, en als je dat wel doet, er consequenties zullen zijn??

Het verhaal wordt steeds vreemder. Waarom bepalen jouw buren, die hun auto voor jouw huis parkeren dat jij jouw auto niet voor iemand anders zijn huis mag zetten??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fr33z
Nee het is duidelijk, deze situatie is niet op te lossen. Verhuizen maar :+

TS startte met "wat zijn jullie ervaringen?" --> die zijn dat de meeste mensen netjes samenwerken en sommige mensen stom doen en dat het dan soms een bende wordt. Nu lijkt de bende hier heel erg mee te vallen maar vindt TS het spannend om op een openbare plek te parkeren. Dat kan maar is wel lastig. De tips zijn wel aardig duidelijk inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
DaMightyWackO schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:23:
[...]

En maxi cosi links, en oudste via slootkant? (iets van stoeprand af parkeren)
Of gewoon de oudste voor de maxi cosi langs in de stoel laten kruipen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Laatst online: 24-04 16:17
Openbare plek kan je niet "claimen" voor een ander zijn huis, parkeren solliciteer je inderdaad naar trammelant, risico op beschadigingen zijn ook aanwezig.

Steeds meer gemeenten hebben 1 auto of 1,5 auto beleid per huis om de mens te demotiveren om meer auto,s te nemen.

Juridisch mag je daar parkeren, of het verstandig is is geheel aan jou.

Edit: En de 3e of 4e auto een stukje verderop zetten en een stukje lopen is geen oplossing?
Eventueel een klein stepje in de kofferbak.

[ Voor 29% gewijzigd door mr_evil08 op 14-11-2023 16:29 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

devriesjande schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:57:
Het echte probleem is dus dat de garages niet gebruikt worden om het blik in op te bergen.
Plus dat iedereen vind dat de openbare parkeerplek voor het huis van 'hun' is?

Maargoed, dat iedereen al 2 auto's op de oprit kwijt kan is natuurlijk een soortvan ongekende luxe in NL ;)

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 14-11-2023 16:31 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naarden 4ever
MarcelBeast schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:16:
[...]

Dat is dus het vervelende. Ze plaatsen nooit, maar dan echt nooit, een auto bij iemand anders voor het huis.

Het steken en ruilen komt ivm verschoven diensten / snelweg / boodschappenauto / etc.
Dit is echt een storm in een glas water en een probleem wat je zelf creëert.

Als je drie auto's hebt, met z'n tweeën mind you, heb je er dus één die je zelden gebruikt. Zet die lekker aan de overkant in de berm neer.

Dan zijn er nog twee auto's over die je regelmatig gebruikt, waarschijnlijk beide met kinderzitjes. Eén daarvan gaat op de oprit, de ander op een parkeervak aan de stoep, waar plek is. Dat jouw buren daar iets van vinden mag echt geen zorg zijn.

Of trap die boodschappenauto eruit. Dat vind ik toch zo'n achterlijk idee dat men een aparte 'boodschappenauto' nodig heeft. Jullie rijden beide regelmatig zat als ik het zo hoor, een incidenteel kort ritje met zo'n auto is echt geen aanslag is op de motor van die auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelBeast
naarden 4ever schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:32:
[...]

Dit is echt een storm in een glas water en een probleem wat je zelf creëert.

Als je drie auto's hebt, met z'n tweeën mind you, heb je er dus één die je zelden gebruikt. Zet die lekker aan de overkant in de berm neer.

Dan zijn er nog twee auto's over die je regelmatig gebruikt, waarschijnlijk beide met kinderzitjes. Eén daarvan gaat op de oprit, de ander op een parkeervak aan de stoep, waar plek is. Dat jouw buren daar iets van vinden mag echt geen zorg zijn.

Of trap die boodschappenauto eruit. Dat vind ik toch zo'n achterlijk idee dat men een aparte 'boodschappenauto' nodig heeft. Jullie rijden beide regelmatig zat als ik het zo hoor, een incidenteel kort ritje met zo'n auto is echt geen aanslag is op de motor van die auto.
Wij hebben 2 auto's, niet 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
YakuzA schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:30:
[...]

Plus dat iedereen vind dat de openbare parkeerplek voor het huis van 'hun' is?

Maargoed, dat iedereen al 2 auto's op de oprit kwijt kan is natuurlijk een soortvan ongekende luxe in NL ;)
Er kunnen dus geen twee auto's op de oprit. Of naja, jawel, maar dat is dus een oprit voor twee huizen. Dus één auto per huis. Zie de schets op pagina 2 ergens van OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
Dan één op de oprit en één op een parkeerplek langs de stoep. Probleem opgelost.
[...]

Ja.

[ Voor 37% gewijzigd door naarden 4ever op 14-11-2023 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
naarden 4ever schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:32:
[...]

Er kunnen dus geen twee auto's op de oprit. Of naja, jawel, maar dat is dus een oprit voor twee huizen. Dus één auto per huis. Zie de schets op pagina 2 ergens van OP.
Het past wel, maar onpraktisch. Want, fietsen, kinderwagens en dergelijke zijn dan praktisch niet meer uit de garage te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
naarden 4ever schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:33:
[...]

Dan één op de oprit en één op een parkeerplek langs de stoep. Probleem opgelost.
Op de eerste vrije parkeerplaats bedoel je?

Ik vind dat lastig, want risico op beschadigingen bijvoorbeeld. Vandaar ook de vraag in de OP om ervaringen uit te wisselen. Blaffende honden, bijten deze?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
MarcelBeast schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:34:Het past wel, maar onpraktisch. Want, fietsen, kinderwagens en dergelijke zijn dan praktisch niet meer uit de garage te halen.
En die fietsen en kinderwagens heb je nu in het kantoor staan?
Overigens zijn er ook kinderwagens die je achter een fiets kunt hangen om je kinderen naar de peuterspeelzaal te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:28
MarcelBeast schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:34:
[...]

Het past wel, maar onpraktisch. Want, fietsen, kinderwagens en dergelijke zijn dan praktisch niet meer uit de garage te halen.
Blijkbaar heb jij een hele grote auto, en de buren een kleine, dus wat je gaat doen is een stuk gaas maken met een lekkere scherpe rand/frame eromheen (tegen steenmarters en tegen de buren), Jouw auto is lekker breed en kan er langs heen, die van je buren moet er OP en rijd zijn banden aan gort. dan ding is lekker zwaar en laat je lekker liggen. Dat zie ik in zoveel dorpen en steden gebeuren tegen die beesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
MarcelBeast schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:35:
Op de eerste vrije parkeerplaats bedoel je?

Ik vind dat lastig, want risico op beschadigingen bijvoorbeeld. Vandaar ook de vraag in de OP om ervaringen uit te wisselen. Blaffende honden, bijten deze?
Risico op beschadiging van wie? Het zijn openbare parkeerplekken waar iedereen zijn auto neer mag zetten. En als je het niet vertrouwd kun je altijd een dashcam ophangen.

EDIT: Of zorgen dat je alle twee de auto’s op eigen terrein kwijt kan.

[ Voor 7% gewijzigd door Sito op 14-11-2023 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-04 18:58
Sito schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:45:
[...]

Risico op beschadiging van wie? Het zijn openbare parkeerplekken waar iedereen zijn auto neer mag zetten. En als je het niet vertrouwd kun je altijd een dashcam ophangen.
Totdat iemand 's nachts even met de schroevendraaier een mooie kras op je auto maakt en dan kun je dat weer gaan oplossen.
Dan moet je er zo ongeveer een goede camera op zetten zodat je direct bewijs hebt voor de politie.
Het klikt wel alsof de buurt rondom de TS iets tegen de TS en zijn autos heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
rvrbtcpt schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:48:
[...]

Totdat iemand 's nachts even met de schroevendraaier een mooie kras op je auto maakt en dan kun je dat weer gaan oplossen.
Dan moet je er zo ongeveer een goede camera op zetten zodat je direct bewijs hebt voor de politie.
Nee, men 'lijkt' erg territoriaal als het gaat om de parkeerplaats voor het huis. Onze worsteling met het wagenpark van de buren, zal iedereen een rotzorg zijn, zolang het eigen plekje maar vrij blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:28
rvrbtcpt schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:48:
[...]

Mss is het wel handig om te weten wat voor een auto's TS heeft. Als hij een RAM 1500 en een F150 heeft snap ik de buren inneens heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
BasvanS schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:52:
[...]

Mss is het wel handig om te weten wat voor een auto's TS heeft. Als hij een RAM 1500 en een F150 heeft snap ik de buren inneens heel goed.
Een Octavia Combi 2019. Mijn vrouw heeft een Swift

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-04 17:15
Waarom niet de gemeente aanschrijven om die groenplek weg te halen voor 2 volwaardige parkeerplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
MarcelBeast schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:53:
[...]

Een Octavia Combi 2019. Mijn vrouw heeft een Swift
En die Swift past niet op de 'korte' plek aan de kant van de buren? Dat is dan wel een heel klein vakje. Kan je de gemeente niet vragen om dat stuk 'groen' in te korten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
Haribo112 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:55:
[...]

En die Swift past niet op de 'korte' plek aan de kant van de buren? Dat is dan wel een heel klein vakje. Kan je de gemeente niet vragen om dat stuk 'groen' in te korten?
Nee, die past daar niet. Steekt ruim een meter voor de oprit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
Maar heeft TS nou dat korte stukje voor de deur en de buren een groter parkeervak voor de deur, of is het nou andersom?

TS kan bij een volwaardig vak voor eigen huis daar gewoon gaan staan. Tuurlijk de buren hebben netzoveel recht om daar te staan, maar het is gewoon wie het eerst komst wie het eerst maalt. Als de buren het grotere vak voor hun huis hebben, dan heeft TS ook het volle recht om daar te staan, maar dat is wat lastiger omdat het wel logischer is dat iedereen zoveel mogelijk voor het eigen huis wil parkeren.
Dat TS dan een kort "onbruikbaar" parkeervak voor de deur heeft, had hij natuurlijk kunnen zien toen hij het huis kocht/huurde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelBeast
Twardt schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:02:
Maar heeft TS nou dat korte stukje voor de deur en de buren een groter parkeervak voor de deur, of is het nou andersom?

TS kan bij een volwaardig vak voor eigen huis daar gewoon gaan staan. Tuurlijk de buren hebben netzoveel recht om daar te staan, maar het is gewoon wie het eerst komst wie het eerst maalt. Als de buren het grotere vak voor hun huis hebben, dan heeft TS ook het volle recht om daar te staan, maar dat is wat lastiger omdat het wel logischer is dat iedereen zoveel mogelijk voor het eigen huis wil parkeren.
Dat TS dan een kort "onbruikbaar" parkeervak voor de deur heeft, had hij natuurlijk kunnen zien toen hij het huis kocht/huurde.
TS heeft het grote parkeervak voor het huis. Deze wordt geannexeerd door de kids van de buren, die met een kleine auto het kleine parkeervak invullen voor het eigen huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Tja, als gesprekken niet helpen houdt het redelijk op. Je kunt geen exclusief recht op een openbare parkeerplaats claimen ook al ligt die voor je huis.

Is de weg smal genoeg om de buurman te irriteren met uitrijden als je tegenover hun uitrit parkeert? Desnoods de Swift inruilen voor een RAM 1500 of F150 daarvoor?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.