Parkeer ergernis

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 25.128 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Hm hoe groot is je voortuin bij je woning? Als die groot genoeg is kan je daar natuurlijk gewoon je eigen auto parkeren. Dan kunnen altijd beide autos wegrijden in willekeurige volgorde en kan niemand dat plekje innemen.
Is niet de ideale oplossing maar als de buren gewoon stug moeilijk blijven doen dan heb je weinig alternatieven.

Wat je ook kan doen als het uitkomt is om zodra de plek voor het huis vrij is 1 van jullie auto's daar te parkeren. En dan gewoon zolang het kan alleen de andere auto te gebruiken. Of net voor jullie vakantie dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

mitsumark schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:01:
[...]

Met als gevolg dat er dus nog minder parkeerplaatsen over blijven.
Dat de buren hun auto voor hun oprit zetten (niet in een ect parkeervak) en dat dit gedoogd wordt lijkt me alleen maar een pluspunt.
Nee, want de buren doen dat "smart". Die parkeren eerst bij TS voor de deur en de tweede zet 'm bij henzelf voor de deur. :) En als TS bij hen voor de deur parkeert, bellen ze handhaving. :) En die gedogen het alleen voor de buren zelf.

Daarom dus: gewoon helemaal niet. Gelijke monnikken, gelijke kappen. Gedogen is prima, maar dan voor IEDEREEN. Het is openbare grond, iedereen mag daar staan of niemand mag daar staan. En dan willen de buren het waarschijnlijk ook niet meer.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 15-11-2023 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 05-12-2024
Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:05:
Hm hoe groot is je voortuin bij je woning? Als die groot genoeg is kan je daar natuurlijk gewoon je eigen auto parkeren. Dan kunnen altijd beide autos wegrijden in willekeurige volgorde en kan niemand dat plekje innemen.
Is niet de ideale oplossing maar als de buren gewoon stug moeilijk blijven doen dan heb je weinig alternatieven.

Wat je ook kan doen als het uitkomt is om zodra de plek voor het huis vrij is 1 van jullie auto's daar te parkeren. En dan gewoon zolang het kan alleen de andere auto te gebruiken. Of net voor jullie vakantie dat doen.
Net even gemeten. Huis is 5,7 meter breed, tuin is 1.80 diep tot aan de (verplichte) heg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarcelBeast schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:25:
[...]

Net even gemeten. Huis is 7 meter breed, tuin is 1.80 diep tot aan de (verplichte) heg.
Weet je dat zeker? 7 meter is erg breed. En 2x 7 meter = 14 meter. Haal daar 2 parkeerplaatsen binnen de norm af en je hebt nog 4 meter over voor groen. Dan zou dit hele "probleem" niet hoeven bestaan. Of bedoel je "huis + garage is 7 meter"?

Wij hebben een 2-onder-1-kap uit 1937. Die is 6 meter en wat centimeters breed, als ik de erker aan de zijkant niet meereken. Jongere huizen zijn - als ze niet in de hogere prijsklasse vallen - meestal iets smaller.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 15-11-2023 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBeast
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 05-12-2024
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:29:
[...]

Weet je dat zeker? 7 meter is erg breed. En 2x 7 meter = 14 meter. Haal daar 2 parkeerplaatsen binnen de norm af en je hebt nog 4 meter over voor groen. Dan zou dit hele "probleem" niet hoeven bestaan. Of bedoel je "huis + garage is 7 meter"?

Wij hebben een 2-onder-1-kap uit 1937. Die is 6 meter en wat centimeters breed, als ik de erker aan de zijkant niet meereken. Jongere huizen zijn - als ze niet in de hogere prijsklasse vallen - meestal iets smaller.
sorry moet 5,7 meter zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
MarcelBeast schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:25:
[...]

Net even gemeten. Huis is 5,7 meter breed, tuin is 1.80 diep tot aan de (verplichte) heg.
1.80 is niet erg ruim om er een auto in te zetten denk ik. Maar je zou het kunnen opmeten.
En die 'verplichte" heg zoals jij het stelt kan natuurlijk dood gaan waarna je er tegels neer zet zodat je meer ruimte hebt voor je auto.

De buren kunnen niet klagen want ze hebben het probleem zelf veroorzaakt. En handhaving kan er weinig aan doen want jullie auto's staan op eigen terrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:41:
[...]

1.80 is niet erg ruim om er een auto in te zetten denk ik. Maar je zou het kunnen opmeten.
En die 'verplichte" heg zoals jij het stelt kan natuurlijk dood gaan waarna je er tegels neer zet zodat je meer ruimte hebt voor je auto.

De buren kunnen niet klagen want ze hebben het probleem zelf veroorzaakt. En handhaving kan er weinig aan doen want jullie auto's staan op eigen terrein.
Dan ga je even voorbij aan alle mogelijke plaatselijke regels en verordeningen die het parkeren van een auto op die plek kunnen verbieden. Check op zijn minst bestemmingsplan en APV, want "het parkeren van voertuigen" is niet altijd onderdeel van de bestemming "tuin". Soms mag het, vaak mag het deels, soms mag het niet. En eerlijk: ik denk dat het in deze situatie alleen mag op de oprit voor de oorspronkelijke garage. Anders heb je met een beetje pech in no-time een paar parkeerplaatsjes op die plek waar men mooi de aanhanger kan stallen onder een zeiltje. En dat is waarschijnlijk niet wat ze voor ogen hadden in deze straat.

Al had ik een uitrit vanaf mijn erf gehad.... no way dat ik in mijn voortuin auto's zou mogen parkeren. Kan er best een paar kwijt.... maar beschermd stadsgezicht. Schrijf maar op je buik. Zelfs zonder beschermd stadsgezicht zal het vaak niet zomaar mogen hoor.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 15-11-2023 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:47:
[...]

Dan ga je even voorbij aan alle mogelijke plaatselijke regels en verordeningen die het parkeren van een auto op die plek kunnen verbieden. Check op zijn minst bestemmingsplan en APV, want "het parkeren van voertuigen" is niet altijd onderdeel van de bestemming "tuin". Soms mag het, vaak mag het deels, soms mag het niet. En eerlijk: ik denk dat het in deze situatie alleen mag op de oprit voor de oorspronkelijke garage. Anders heb je met een beetje pech in no-time een paar parkeerplaatsjes op die plek waar men mooi de aanhanger kan stallen onder een zeiltje. En dat is waarschijnlijk niet wat ze voor ogen hadden in deze straat.

Al had ik een uitrit vanaf mijn erf gehad.... no way dat ik in mijn voortuin auto's zou mogen parkeren. Kan er best een paar kwijt.... maar beschermd stadsgezicht. Schrijf maar op je buik. Zelfs zonder beschermd stadsgezicht zal het vaak niet zomaar mogen hoor.
Het mag tenzij het niet mag. Je mag niet zomaar een inrit maken maar als je dat niet doet dan word het een ander verhaal. Beschermd stadsgezicht en monumentale panden hebben zeker andere regels maar dat heb je dan ook met zonnepanelen en verbouwingen waar een normale woning geen last van heeft.

Maar bij de gemeente navragen of het toegestaan is om op eigen terrein een extra parkeerplaats te realiseren is de veilig optie. Als ze ja zeggen dan kunnen ze later niet meer nee zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-07 23:46
ik snap niet helemaal dat als oplossing wordt aangedragen dat TS maar extra parkeer ruimte moet maken in zijn tuin. Dit is toch niet de oplossing? Er zijn openbare parkeerplaatsen in de directe omgeveing maar TS wil daar geen gebruik van maken omdat deze door andere bewoners zijn geclaimed. Dit is tot zover ik het lees een uitspraak van de directe buren, maar weten we niet hoe de rest van de buurt er in staat. Dat is ook niet relevant, want het zijn OPENBARE parkeerplaatsen. Dus als TS zijn auto niet op zijn eigen oprit wil plaatsen, dan mag hij daar gewoon één van zijn auto's neerzetten. Misschien krijgt hij dan een boze buurtbewoner aan de deur, maar misschien ook niet. Gewoon die auto parkeren op een van die openbare plaatsen, en klaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:36
Dus als ik het goed samenvat:
- Buren parkeren wel op de publieke parkeerplaats voor jouw woning
- Jij parkeert niet bij andere op de publieke parkeerplaats voor hun woning omdat die zeggen dat het "consequenties zal hebben"

Ik denk niet dat die consequenties bestaan maar het heeft iig wel gewerkt aangezien je je auto daar niet parkeert. Kun je niet hetzelfde zeggen tegen je buren? Schijnbaar werkt het bij jou ook

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:09
Maasluip schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:08:

Mijn buren hebben twee auto's waarvan een vrijwel altijd op straat staat, mijn overburen hebben twee auto's waarvan een vrijwel altijd op straat staat. En dan wil ik eens een keer met mijn oldtimer weg en kan ik mijn andere auto nergens kwijt.
Oprechte vraag: het is dus niet mogelijk even auto 1 op straat te zetten met alarmlichten aan, old-timer op straat, auto 1 weer terug?

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Weltschmerz schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:26:
[...]

Oprechte vraag: het is dus niet mogelijk even auto 1 op straat te zetten met alarmlichten aan, old-timer op straat, auto 1 weer terug?
Zeker kan dat. Maar dat kost dan ook weer extra tijd en moeite.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:15

Fiber

Beaches are for storming.

MarcelBeast schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:59:
[...]

Ik denk dat je de spijker volledig op zijn kop slaat.

Verder overleg zal nergens toe leiden, zelf gaan 'klieren' zal alleen maar lijden tot escalatie, en daar heeft niemand baat bij. Voorbeeld: het werd ons zwaar aangerekend dat we eens een auto van de oprit op de vrije parkeerplaats gezet hebben, omdat deze er de volgende ochtend als eerste uit moest. 8)7

[...]
Zullen vast gezellige jaarlijkse buurt-BBQ's, kleedjesmarkt/ýard-sale', Sint-Maarten, etc. zijn daar bij jullie in de straat...

:7

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Fiber schreef op woensdag 15 november 2023 @ 20:34:
[...]

Zullen vast gezellige jaarlijkse buurt-BBQ's, kleedjesmarkt/ýard-sale', Sint-Maarten, etc. zijn daar bij jullie in de straat...

:7
Kan niet. Geen vrije plek. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
laurens0619 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:15:
Dus als ik het goed samenvat:
- Buren parkeren wel op de publieke parkeerplaats voor jouw woning
- Jij parkeert niet bij andere op de publieke parkeerplaats voor hun woning omdat die zeggen dat het "consequenties zal hebben"

Ik denk niet dat die consequenties bestaan maar het heeft iig wel gewerkt aangezien je je auto daar niet parkeert. Kun je niet hetzelfde zeggen tegen je buren? Schijnbaar werkt het bij jou ook
Waarbij het de directe buren zijn van @MarcelBeast die aangeven dat er consequenties zijn. Die dan door andere buren uitgevoerd zouden moeten worden. Die dit zelf niet geuit hebben.

Het is tijd voor een experiment. @MarcelBeast, kun je de auto eens op een random vrije plek zetten bij een random buur (die niet je directe buur is dus) en kijken of er wat die consequenties dan zouden zijn?

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 11:53

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Ik ben ook benieuwd naar de overige parkeermogelijkheden. Stel er zijn 25 veilige ruime vrije plekken aan het einde van de straat op 250m, is het eigenlijk een non-issue. En is het gesprek met de buren veel eenvoudiger over de 2 'extra' auto's. Mocht je toch vast houden aan voor de deur parkeren. Kan je die situatie eens schetsen.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
DaMightyWackO schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:40:
Ik ben ook benieuwd naar de overige parkeermogelijkheden. Stel er zijn 25 veilige ruime vrije plekken aan het einde van de straat op 250m, is het eigenlijk een non-issue. En is het gesprek met de buren veel eenvoudiger over de 2 'extra' auto's. Mocht je toch vast houden aan voor de deur parkeren. Kan je die situatie eens schetsen.
250 meter? Da's 3 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

42erik schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 00:10:
[...]

250 meter? Da's 3 minuten?
Maximaal, gezien de leeftijd van de kinderen hoop ik op een vitaal persoon.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-07 20:12
Mensen van een bepaald type zijn lui. Ondanks vrije parkeerplekken op 50 meter afstand en ruimte op de oprit moet bezoek en de kinderen van onze buren hun auto's altijd bij ons op de stoep parkeren. Zelfs als direct aan de overkant plek is.

Als er op de vuil ophaaldag containers staan, manouvreren ze liever 5 minuten om hem er toch neer te zetten of staat hij voor mijn oprit. Alles liever dan naar de overkant van de straat of 50 meter te moeten lopen.

Persoonlijk snap ik dit niet. Als het kan houd ik de plek bij de overburen ook vrij. Als dat even niet kan, ja dan parkeer ik hem daar wel, want openbaar parkeren. Maar toch. Een beetje rekening met elkaar houden kan wel. En als je vitaal bent kan je ook 3 plekjes verderop staan. Zowel voor jou als de ander geldt dat.

Maar parkeerplaatsen kunnen tot hoog oplopende ruzies leiden, terwijl dit echt nergens over gaat!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Ja ik vind dit wel echt een typisch Nederlands iets. In een boek met de titel "Typisch Nederlands leed" zou "Parken in de straat", zeker een hoofdstuk moeten zijn. Maar zoals mijn opa altijd zei; kleine problemen, zijn ook problemen. Dus daarom hebben we toch al mooi 5 pagina's gevuld in dit topic.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Beetje vreemde discusssie over openbare parkeerplaatsen. Het woord openbaar moet toch al genoeg zeggen. Wie het eerst komt die het eerst maalt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14:29
MarcelBeast schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:30:
[...]

Het zijn geen aso-types. Ik kan ook ontzettend slecht tegen onrecht.

Maar waar ik vooral benieuwd naar ben: zijn er mensen met soortgelijke ervaringen? En hoe is dat uiteindelijk opgelost?
Ervaringen en perspectief:

Hier hadden we met de rij (7 huizen) 15 plekken op een parkeerplaats voor de deur. Iedereen z'n eigen plekjes.

Toen werd aan de overzijde een appartementencomplex met 30 sociale huurwoningen opgeleverd. De gemeente ging uit van 0,6 parkeerplekken per woning, in de praktijk is het eerder 2. Een groot aantal auto's daarvan verplaatst zelfs bijna nooit. Maar liefst 6 plekken werden een invalideplek :(.

Nog maar 9 plekken voor 7 huizen en +- 23 appartementen. Een grotere parkeerplaats ligt 200 meter verderop. Een parkeertekort dus.

Aangegeven bij de gemeente, want het straatwerk zou volgens een nieuw plan worden aangepast. Dan konden ze wellicht nog wat extra plekken intekenen! Met de hele buurt handtekeningen verzameld en een unaniem verzoek bij de gemeente gedaan.

Oplossing? "volgens onze berekening rondom de parkeerdruk op basis van de parkeernota is zelfs voorzien in twee extra parkeerplaatsen. Er bestaat in de gemeente een sterke groenbehoefte. Deze twee parkeerplaatsen zijn daarom aangepast naar een groenstrook. Nu voldaan is aan de parkeernota behoeft het omgevingsplan geen verdere aanpassing" 8)7.

Kortom: ellende.

Oplossing: wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Vaak sta ik op een parkeerplaats 200 meter verderop, omdat ik in tegenstelling tot een groot deel van de nieuwe bewoners (i) vijf dagen werk en (ii) altijd pas na 20:00 thuis kom. Niemand maakt daar een punt van. Sommige bewoners halen gauw hun auto op als er een plekje vrij komt en laten die dan rustig dagenlang staan. Boeien.

Hiervoor woonde ik in de Pijp in Amsterdam. Je kunt je voorstellen hoe het daar ging. Samengevat: altijd 10 minuten extra incalculeren voor het zoeken van een plekje en een stuk lopen naar huis.

Jij hebt twee auto's en kunt daarmee altijd op je eigen oprit staan. Wat fijn!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Byte
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik snap dat het vervelend is, maar het lijkt mij dat je geen poot hebt om op te staan. Zoals andere binnen deze post al aangegeven is het ook een beetje overbodige luxe om 2 (of meer auto's) altijd voor je huis te hebben staan. Het is niet redelijk dat je buren dit verwachten, maar zelf zou ik gewoon aanleren dat dit toch een gevecht is wat je niet gaat winnen en jou (en misschien je gezin) veel energie gaat kosten.

Mocht het een burenruzie zijn dan ben ik helaas iemand die nogal zijn niveau kan verlagen. Ik zou een goedkope auto kopen en die 24/7 op de parkeerplaats zetten, misschien af en toe een keertje pakken om wat boodschappen te doen. Dan mogen beide partijen aan de overkant parkeren en heb je ook meteen een goede ruzie O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:36
Ik snap ook dat het vervelend is, maar zou er ook niet wakker van gaan liggen. Zet gewoon een auto in de genoemde berm-plek als er geen ruimte voor de deur is en als je een kind in de auto wilt zetten dan rij je die even iets schuin naar voren zodat er ruimte ontstaat toch?

Ik woon in Utrecht in een arbeiderswijk waar meer mensen 2 dan 1 auto hebben en ook nog eens veel bedrijfsbusjes staan. Daar is vorig jaar bovenop gekomen dat een omliggende wijk betaald parkeren heeft gekregen, dat er een autoluwe appartementencomplex is neergezet (want die gaan vast allemaal deelauto's rijden...) en dat er elke paar maanden plekken verdwijen t.b.v. laadpalen. Als ik na 18:00 uur mijn auto kwijt wil kan ik kiezen tussen een boete riskeren (op stoep parkeren, illegaal op laadplek parkeren) of een kwartier rondrijden tot ik een plek vindt en 5 minuten 'steken' om de 4,65m lange Saab nog ergens tussen te krijgen. Gelukkig is mijn woon-werk verkeer met fiets dus hoef niet dagelijks deze procedure uit te voeren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:16

PinusRigida

I put the p in pool.

Maasluip schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:42:
[...]

Zeker kan dat. Maar dat kost dan ook weer extra tijd en moeite.
...dat is soms een dingetje wanneer men in een samenleving leeft.

Misschien gechargeerd maar ik meen het op de meest neutraal mogelijke manier, tuurlijk moet je geen rekening houden met anderen -m.b.t.- parkeren, als je in een bos alleen woont. Maar als je buren hebt, en men heeft per gezin gemiddeld 2 wagens, en de wagens moeten verdeeld worden over openbare parkeerplaatsen, is het dus goed mogelijk dat je je wagen soms niet voor je deur kan zetten.

Ik ben het met TS eens dat het belachelijk is dat er door buren gesproken wordt over "consequenties" wanneer TS z'n wagen voor hun huis zou zetten, maar zolang dat over openbare parkeerplaatsen gaat, hebben ze dus niks te klagen en valt hun dreigement terecht op een koude steen; laat ze maar 's afkomen met hun consequenties, oprecht benieuwd.

...ook houdt dit voor TS in dat hij een wagen van de buren voor z'n huis kan hebben.

Toen m'n vrouw en ik nog in ons appartement woonden, jong koppeltje, eerste woonst... hadden we 1 aangekochte parkeerplaats op kenteken. We hadden toen ook elk een wagen, ik/of zij moest soms ook de tweede wagen een halve straat verder gaan parkeren, kost idd. wat extra tijd en moeite... sorry maar that's life in a neighbourhood.

Nu wonen we in een huis met oprit, plaats voor zelfs 3 wagens op de oprit (ook al hebben we er maar 1 meer :D ) en een inpandige garage.... zelfs nu staat er soms een wagen van visite van de buren op straat voor ons huis, zolang die m'n uitrit niet blokkeren maak ik daar geen punt van want = openbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
PinusRigida schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:46:
[...]

Ik ben het met TS eens dat het belachelijk is dat er door buren gesproken wordt over "consequenties" wanneer TS z'n wagen voor hun huis zou zetten, maar zolang dat over openbare parkeerplaatsen gaat, hebben ze dus niks te klagen en valt hun dreigement terecht op een koude steen.
Als ik het goed begrepen heb uit de combi van startpost en vervolgposts dan is de plek voor het huis van de buren formeel geen parkeerplek, en zodanig klein dat daar geen van de twee auto's van TS past zonder de oprit van de buren (deels) te blokkeren. Ik denk dat daarom de buren wel in hun recht staan als ze aangeven dat dat niet gewenst is. De manier waarop ze dat zeggen ("consequenties") is alleen wel wat tokkie-achtig in mijn optiek ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Valorian schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:51:
[...]

Als ik het goed begrepen heb uit de combi van startpost en vervolgposts dan is de plek voor het huis van de buren formeel geen parkeerplek, en zodanig klein dat daar geen van de twee auto's van TS past zonder de oprit van de buren (deels) te blokkeren. Ik denk dat daarom de buren wel in hun recht staan als ze aangeven dat dat niet gewenst is. De manier waarop ze dat zeggen ("consequenties") is alleen wel wat tokkie-achtig in mijn optiek ;)
(deel van) oprit blokkeren is natuurlijk wel een issue.
...idd. nog geen reden voor tokkiegedrag of al bij voorbaat te gaan dreigen.

...maar, het zal wellicht aan mij liggen: TS wil dus niet één auto kwijt kunnen voor het huis van de buren, maar 2 auto's... tja... dat wordt wel een beetje doorgedreven.

Dan snap ik ook niet goed waarom het voor TS niet mogelijk is, wanneer ie even z'n old-timer wil buiten halen, hij de andere wagen eens even op 4 aanwijzers ergens zet voor de tijd dat het duurt om z'n old-timer op straat te zetten, we spreken hier toch niet over uren?

Ik kan snappen dat het niet ideaal is:
Ritje willen doen in old-timer = andere wagen van oprit zetten op 4 richtingaanwijzers "damn, de buur staat weer voor ons huis", op straat zetten dan maar, old-timer buiten halen en op straat zetten, andere wagen terug op oprit.
Terugkomen van leuk ritje met Old-timer = stoppen op straat (want buur staat weer voor ons huis), uitstappen, sleutels andere wagen pakken, die van oprit op straat zetten, 4 richtingaanwijzers aan, old-timer garage in rijden, uitstappen, terug in andere wagen stappen, die terug op oprit zetten.

...maar eerlijk: waarover zijn we hier bezig? dit zijn de beslommeringen van het leven in een buurt met anderen.

Is idd. lastig dat die buur steeds z'n wagen voor TS z'n huis zet... maar zo lang dat stuk openbaar is, én die wagen geen in/uitrit blokkeert, kan TS daaraan niet veel veranderen vrees ik...

[ Voor 27% gewijzigd door PinusRigida op 17-11-2023 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-07 21:26

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

MarcelBeast schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:30:
[...]

Het zijn geen aso-types. Ik kan ook ontzettend slecht tegen onrecht.

Maar waar ik vooral benieuwd naar ben: zijn er mensen met soortgelijke ervaringen?
Kort antwoord: Wij hebben de familie 'grootautobezitter' en buurvrouw 'parkeer s.v.p. extra ruim beste buurman!'.
Met beide huishoudens zijn de verhoudingen erg goed (we tellen onze zegeningen). We hebben de situatie geaccepteerd. In het ergste geval moeten we de (EV) 's avonds een straat verderop parkeren en kunnen we de volgende ochtend pas voor de deur laden+parkeren. In jouw positie snap ik je ergernis erg goed. :)

Lang antwoord:
Onze straat is aangelegd in de jaren '30, tweerichtingsverkeer, geen betaald parkeren en heeft aan weerszijden van de straat verhoogde parkeerstroken op dezelfde hoogte als de stoep.
De ergernis is hier dat één familie standaard vier auto's gebruikt, waarvan een nooit van zijn plek komt en volgens de buurvrouw al zeker vier maanden 'in de verkoop moet'. Met bezoek tot 's avonds laat dijt het aantal auto's soms uit tot 6-7 (sociale bevolkingsgroep, zeg maar).

Een tweede ergernis is dat de buurvrouw van een huis verderop graag de parkeerstrook voor haar deur 'fietsvriendelijk' benut ziet. Hiermee bedoelt ze dat zij verwacht dat de eerste auto op de parkeerstrook voor haar deur een forse ruimte laat tussen auto en paaltje. En ze elke buurman/buurvrouw die daar geen gehoor aan geeft uitgebreid de oren van het hoofd praat 'dat rekening houden met fietsers toch zo belangrijk is'. :P Zelf fietst ze overigens niet en pakt ze uitsluitend de auto. :o
We bezinnen ons op een petitie voor de invoer van óf betaald parkeren óf blauwe zone. We zien nu dat buren waarvan de brandgang uitkomt op onze straat, toch graag de auto hier neerzetten. Bij normaal verkeer is dat prima, maar deze buren presteren het soms ca. 4 keer per dag te komen en gaan. En nee, ze zijn niet gehandicapt of minder valide. :P

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
PinusRigida schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:58:
[...]

(deel van) oprit blokkeren is natuurlijk wel een issue.
...idd. nog geen reden voor tokkiegedrag of al bij voorbaat te gaan dreigen.

...maar, het zal wellicht aan mij liggen: TS wil dus niet één auto kwijt kunnen voor het huis van de buren, maar 2 auto's... tja... dat wordt wel een beetje doorgedreven.

Dan snap ik ook niet goed waarom het voor TS niet mogelijk is, wanneer ie even z'n old-timer wil buiten halen, hij de andere wagen eens even op 4 aanwijzers ergens zet voor de tijd dat het duurt om z'n old-timer op straat te zetten, we spreken hier toch niet over uren?

Ik kan snappen dat het niet ideaal is:
Ritje willen doen in old-timer = andere wagen van oprit zetten op 4 richtingaanwijzers "damn, de buur staat weer voor ons huis", op straat zetten dan maar, old-timer buiten halen en op straat zetten, andere wagen terug op oprit.
Terugkomen van leuk ritje met Old-timer = stoppen op straat (want buur staat weer voor ons huis), uitstappen, sleutels andere wagen pakken, die van oprit op straat zetten, 4 richtingaanwijzers aan, old-timer garage in rijden, uitstappen, terug in andere wagen stappen, die terug op oprit zetten.

...maar eerlijk: waarover zijn we hier bezig? dit zijn de beslommeringen van het leven in een buurt met anderen.

Is idd. lastig dat die buur steeds z'n wagen voor TS z'n huis zet... maar zo lang dat stuk openbaar is, én die wagen geen in/uitrit blokkeert, kan TS daaraan niet veel veranderen vrees ik...
Ik vrees dat je iemand anders zijn/haar post hebt aangezien voor een bericht van TS. De TS (@MarcelBeast heeft geen oldtimer maar wil "gewoon" zijn twee gezinsauto's die dagelijks gebruikt worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Valorian schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:46:
[...]

Ik vrees dat je iemand anders zijn/haar post hebt aangezien voor een bericht van TS. De TS (@MarcelBeast heeft geen oldtimer maar wil "gewoon" zijn twee gezinsauto's die dagelijks gebruikt worden ;)
Haha idd. excuus!
F*** dat multitasken, ben ik niet voor gemaakt. :D :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
DaMightyWackO schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:45:
[...]

Maximaal, gezien de leeftijd van de kinderen hoop ik op een vitaal persoon.
Eh, nee. Da's 5 km/h. Dat is het gemiddelde, niet het minimum

En sowieso, 3 minuten met een kleine en alle benodigdheden is te veel

[ Voor 12% gewijzigd door 42erik op 17-11-2023 15:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:55
Wat een gedoe . Dan heb ik het met buren best wel getroffen.
Ik heb 1 auto en laad op voor me deur. (openbare parkeerplek)

Buren hebben 3 auto's
Buren laten de plek dicht voor mijn deur altijd vrij zodat ik makkelijk kan parkeren en op kan opladen.

Kan je de buren niet vriendelijk vragen van a.u.b. niet voor me deur op op me oprit parkeren.

Doe dat met een bloemetje of een taart of kratje bier.
Daarmee is iedereen geholpen.

Gewoon Buurman of buurvrouw vragen of ze daar rekening mee willen houden.

Misschien weten ze niet eens dat hun parkeer gedrag jullie irriteert.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-07 23:46
Raoul.TLS schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:36:

Kan je de buren niet vriendelijk vragen van a.u.b. niet voor me deur op op me oprit parkeren.
Waarom vragen? Het is een openbare parkeerplek waar de buren gewoon mogen parkeren. En TS mag daar dus ook gewon parkeren. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Als de plek bezet is, heb je gewoon pech.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:55
Twardt schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:44:
[...]

Waarom vragen? Het is een openbare parkeerplek waar de buren gewoon mogen parkeren. En TS mag daar dus ook gewon parkeren. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Als de plek bezet is, heb je gewoon pech.
Ja maar we zijn lieve buren van elkaar. Als mijn buurman mij dat zou vragen zou ik het met plezier doen.
Mijn buurman doet het ook voor mij dus ik zou het ook voor iemand anders doen als ik hu een plezier mee doe.
Ik weet dat ik het niet hoef te doen.

Maar we kunnen ook dingen doen omdat we let leuk vinden of omdat we de buren een plezier mee doen.
Ik probeer mijn auto het dichts voor mijn deur te parkeren.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:15

Fiber

Beaches are for storming.

ucsdcom schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:05:
Mensen van een bepaald type zijn lui. Ondanks vrije parkeerplekken op 50 meter afstand en ruimte op de oprit moet bezoek en de kinderen van onze buren hun auto's altijd bij ons op de stoep parkeren. Zelfs als direct aan de overkant plek is.

Als er op de vuil ophaaldag containers staan, manoeuvreren ze liever 5 minuten om hem er toch neer te zetten of staat hij voor mijn oprit. Alles liever dan naar de overkant van de straat of 50 meter te moeten lopen...

[...]
Dat laatste valt wellicht op te lossen door een paar keer 'per ongeluk' met je container of fiets of zo langs die auto's te schuren... O-)

Een container verzamelpunt voor je huis is overigens ook geen feest weet ik uit ervaring... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:33
reinouts schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:03:
[...]

Ja dag. De halve straat wordt ingenomen door blik en dan zou dat pietepeuterige stukje groen alsnog moeten wijken?
Naar mijn mening zou meer dan 1 auto per huishouden zo zwaar belast moeten worden dat men dat wel uit zijn hoofd laat. Als je meer wilt regel je maar een deelauto met de straat.
Inderdaad. Ik vind dat iedereen die in Rotterdam woont geen auto in bezit mag hebben. Kunnen ze Rotterdam iets meer van groen voorzien. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Voor ieder huis is er dus plaats voor 4 auto,s?
2 auto,s achter elkaar op de oprit, een openbare parkeerplaats voor het huis en een parkeerplaats aan de kopse kant van iedere oprit? (Is er eventueel ook nog een garage? Of gebruikt niemand die)

Het probleem is nu dus dat jouw buren, indien mogelijk, één van hun 4 auto,s op de openbare parkeerplaats bij jouw voor neerzetten? Of heb ik dit verkeerd begrepen?

En op jouw vraag waarom ze niet de parkeerplaatsen bij de andere buren gebruiken is het antwoord "daar zitten consequenties aan"? Gezellige buurt zeg.

Is er geen afspraak omtrent parkeren op eigen terrein? Ik neem aan dat de oprit bij hen wel altijd vol is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Ik heb niet het idee dat @MarcelBeast nog meedoet eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Openbare plek is een openbare plek en naar mijn idee kan TS beter met de buren eventjes een babbeltje doen ipv hier op Tweakers. En als er bij elke woning 2 autos passen, is er dan niet een andere buur die maar 1 auto heeft? Daar even vriendelijk vragen of je van die plek (op de openbare ruimte) gebruik mag maken als die vrij is? Het is een openbare plek, dus vragen zou niet eens hoeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
42erik schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 17:00:
Ik heb niet het idee dat @MarcelBeast nog meedoet eigenlijk...
Die ondergaat nu waarschijnlijk de 'consequenties' naar aanleiding van de adviezen hier.

Als we binnenkort bij Hart van Nederland horen over een wild-west in Drenthe... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:06

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Modbreak:Ik denk dat dit topic wel klaar is inmoddels. Deze gaat dicht

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.