[PV] Omvormer stagneert te vroeg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4ndyy
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 03-03-2024
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje een PV installatie en sinds de installatie zit ik met een probleem. Ik heb 16 panelen van 405 WP, dus in totaal heb ik 16*405 = 6480 Watt piek op mijn dak liggen. De omvormer die ik voor deze installatie heb is een 6kW Goodwe GW6K-DT 3-fase omvormer.

Bij deze installatie verwacht ik dat ik op een mooie zonnige dag richting de 6 kW ga en dat die op die waarde stagneert omdat mijn omvormer niet meer capaciteit heeft. Echter zie ik in mijn grafieken dat hij niet op 6 kW stagneert maar dat dit al veer eerder gebeurd, namelijk op 4.3 kW (zie voorbeeld in onderstaande grafiek). Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1oSrgqDa-ZHo3Z8UGtR1yBm_dg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BbZ25T6sem0qZoHBdAgdnUAO.png?f=fotoalbum_large

Incidenteel zie ik in mijn grafieken dat hij tijdelijk wel heel even boven de 4.3 kW komt. Hierop baseer ik dat er qua aansluiting niks fout zit aangezien hij af en toe wel meer kan terug leveren. (zie voorbeeld in onderstaande grafiek)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yEGr0iQH2jOdCX32-CsFDKVVv8I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9pxpuqpq1HB4cBoT2E6qt4gK.png?f=fotoalbum_large

Ik heb zelf geprobeerd te zoeken waar dit aan kan liggen maar kom er maar niet uit. Ik dacht dat de oorzaak van het probleem lag in netcongestie, dus zodra er volop zon is zit het stroomnet te vol om maximaal terug te leveren. Echter lees ik ook op internet dat als dit het geval is dat mijn omvormer uit moet schakelen, maar dit doet hij niet want hij stagneert op 4.3 kW in plaats van dat die zichzelf uitschakeld.

De leverancier van de zonnepanelen zegt dat alles naar behoren werkt en dat ze er niks aan kunnen doen. Dus ik zit nu vast met een installatie die maar voor twee derde werkt. Enig idee wat de oorzaak van dit probleem kan zijn en wat de oplossing hiervoor is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:07
Op welke oriëntatie ligt je installatie en onder welke hoek? Heb je al eens opgezocht wat dan de te verwachte opbrengst zou zijn bij maximale zoninstraling en optimale temperaturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Je kan beide ingangen parallel schakelen eventueel en kijken of het daarmee opgelost is
https://natec.com/datashe...t%20GoodWe%20DT-serie.pdf
https://www.accukabels.sh...itter-1x2-set-van-2-stuks

Je hebt nu 1 string van 16?
Welke panelen? Datasheet?
De DC ingang doet 11A max
Heb je ook DC spanning en DC stroom grafieken?

Zou bijna denken dat dit een duits ingestelde omvormer is met 70% Wirkleistungsbegrenzung
70% van 6000 watt = 4200 watt
Kan je ergens de landsnorm uitlezen? (hoort geen VDE AR te zijn)
https://www.solarwatt.de/...ich%207%20kWp%20wegfallen.

[ Voor 56% gewijzigd door AUijtdehaag op 10-11-2023 10:12 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:47

RnB

Misschien niet relevant voor de Goodwe omvormers, maar dit gedrag heb ik met mijn Growatt omvormer ook gehad met een specifieke softwareversie.

Ik heb ook 16 panelen 410wp liggen en op de mooie dagen kapte de omvormer af op precies 2500 Watt, de helft van wat ie zou moeten kunnen leveren.

Dit probleem is uiteindelijk opgelost door een nieuwe software versie (of een "hack" door de landcode te veranderen).

Dus misschien ook een software dingetje bij jou omvormer?

Ik heb nog even gezocht op het topic waarbij dit probleem wordt aangehaald: Growatt MIN TL-X topt af op 2500 Watt, algemeen topic

[ Voor 14% gewijzigd door RnB op 10-11-2023 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4ndyy
Bedankt allemaal voor de reacties. Hierbij nog wat extra informatie over mijn systeem.
Ik heb 16 Longi 405 full black zonnepanelen en ze liggen bij mij op het zuiden zonder schaduwval.
De omvormer is de Goodwe GW6KDT.

Op een mooie zonnige dag verwacht ik dus zeker dat deze installatie richting de 6kW gaat. Verder heb ik ook nog extra grafieken van deze mooie zonnige dag.

Power:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LRSa5dYok7msm-h-ywDDJKt-t6M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TmczWjPONvwCH7Aqp34zmi6Q.png?f=fotoalbum_large

V MPPT1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYJBPba7jqCUg5_2ILX6fAR9Nww=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oUVZk2hrx8vK0T7Npd2wYwPY.png?f=fotoalbum_large

I MPPT1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vlRCVoerZyG3rm_G1yduob7APwo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rJkIH7m4e40NtFp18hBRu1bJ.png?f=fotoalbum_large

Ua:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mrtapWAbRdS4lWt7H4WlL0A9RhE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bC2jKjSdq4YlC2q4terf9lEI.png?f=fotoalbum_large

Ub:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tg7RAIZjKHZjr8BLY_h2oxrQteQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vCJjXSq29XxeRr1ZSy9Cjimx.png?f=fotoalbum_large

Uc:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qovRqjdilAtejo7f4ngK8eOcuyM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hendW6Q8SJeSwBjjGkEcZwTs.png?f=fotoalbum_large

I AC1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGmo4E-v1bWv5cF4qS4hhZHvmgw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nKGMaHz0S1gmzXDyoyABeekC.png?f=fotoalbum_large

I AC2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QdPvwedjGVm0ROR-VsO2jbhuEC8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mT984GhpzDzM0D3ZZtTZffXA.png?f=fotoalbum_large

I AC3:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DaGsBJqQHNlZB8UsjF8_3obRmXw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n7Rcr93hMtKTlCKXcdW7e1FI.png?f=fotoalbum_large

Verder heb ik ook al contact gehad met GoodWe zelf. Ik heb een mail gestuurd en hier mijn probleem aangegeven. Al vrij snel kreeg ik reactie dat ze een update hadden uitgevoerd en dat ze bepaalde safety settings hebben aangepast:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHiA_f-5-xuLJuknXQxNo7ffOH4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gLPeUNbkk3aTMS6LyshHHL3M.png?f=fotoalbum_large

Nu ben ik na deze update eens in de SEMS portal app gaan kijken en specifiek naar de settings van mijn omvormer om te kijken of ik deze firmware update kan zien of dat ik kan zien dat er iets veranderd is.
Zodra ik in de SEMS portal app bij de omvormer kijk zie ik dat de spannings limieten van mijn omvormer staan op 184V en 276V:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/132xpTuQR3d4vrLUr5RXnY3LPtA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g6DQfyMKuHARk1ucBgFpRmJB.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet niet of deze limieten altijd al hier op stonden of dat deze nu zijn veranderd. Wat ik wel weet is dat het in Nederland verplicht is om tussen de 230 +- 10% te blijven. Met de huidige settings zit ik op 230 +- 20%. Moet ik dit veranderen?

Verder moet ik wachten op een zonnige dag om te zien of deze firmware update de problemen heeft opgelost. Zodra ik meer weet zal ik het vertellen.
Mochten jullie nog ideeen hebben dan hoor ik dat graag.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:06
R4ndyy schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:11:
Bedankt allemaal voor de reacties. Hierbij nog wat extra informatie over mijn systeem.
Ik heb 16 Longi 405 full black zonnepanelen en ze liggen bij mij op het zuiden zonder schaduwval.

Op een mooie zonnige dag verwacht ik dus zeker dat deze installatie richting de 6kW gaat. Verder heb ik ook nog extra grafieken van deze mooie zonnige dag.

Power:[Afbeelding]

V MPPT1:
[Afbeelding]

I MPPT1:
[Afbeelding]

Ua:
[Afbeelding]

Ub:
[Afbeelding]

Uc:[Afbeelding]

I AC1:
[Afbeelding]

I AC2:
[Afbeelding]

I AC3:
[Afbeelding]

Verder heb ik ook al contact gehad met GoodWe zelf. Ik heb een mail gestuurd en hier mijn probleem aangegeven. Al vrij snel kreeg ik reactie dat ze een update hadden uitgevoerd en dat ze bepaalde safety settings hebben aangepast:

[Afbeelding]

Nu ben ik na deze update eens in de SEMS portal app gaan kijken en specifiek naar de settings van mijn omvormer om te kijken of ik deze firmware update kan zien of dat ik kan zien dat er iets veranderd is.
Zodra ik in de SEMS portal app bij de omvormer kijk zie ik dat de spannings limieten van mijn omvormer staan op 184V en 276V:
[Afbeelding]

Ik weet niet of deze limieten altijd al hier op stonden of dat deze nu zijn veranderd. Wat ik wel weet is dat het in Nederland verplicht is om tussen de 230 +- 10% te blijven. Met de huidige settings zit ik op 230 +- 20%. Moet ik dit veranderen?

Verder moet ik wachten op een zonnige dag om te zien of deze firmware update de problemen heeft opgelost. Zodra ik meer weet zal ik het vertellen.

Bedankt alvast!
Spanning (V) * stroom (A) kloppen in ieder geval met het aantal Watts.
Nu is eerder al gevraagd of alles op 1 MPTT zit en dat lijkt dus het geval.
Deze MPTT heeft een maximale stroom welke die kan verwerken dus als ik het zo had het geheel als 2x 8 aangesloten moeten worden en dus verdeeld over 2 MPTT's

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:24
Als ik kijk naar je I MPPT1 grafiek lijkt hij daarop te begrenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:06
Nu een 2e blik geworpen maar dan met specs van omvormer erbij.
Je MPTT kan maximaal 12.5A aan met kortsluiting beveiliging op 15.6A. Met een string spanning tussen de 160V en 620V. Theoretisch zou je dus passen. Je huidige 500V max / 31.18voc per paneel = 16.03. Dat klopt weer met je aantal panelen.
Wat de reden is dat je stroom onvoldoende oploopt kan hoek/ richting, schaduw, lichte vervuiling, temperatuur zijn. En hou er ook rekening mee dat een zonnige september dag minder oplevert dan een zonnige juni dag.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
Wellicht regelt de goodwe terug bij te hoog net voltage? (wat ook goed is)
Kets_One in "Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV) Deel 10"

Zet eens een kacheltje bij aan op fase1 (UA) die is ~250VAC volgens je logging op de max.
Bij 253V zal de omvormer uit moeten gaan volgens NL en BE regels. Dus daar mag je niks aan wijzigen.

Wat is de lengte en aderdikte van de AC voedingskabel?

Zet HVRT setting maar eens op off, dan zal je zien dat die uitschakelt bij te hoog netvoltage.

[ Voor 73% gewijzigd door AUijtdehaag op 14-11-2023 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4ndyy
Wederom bedankt voor de reacties. Het probleem is er neit alleen in september maar het afgelopen jaar heeft dit zich elke dag voorgedaan als het een mooie zonnige dag was.

Zelfs 1 week na de installaie viel mij dit probleem al op. Zelf ging ik ver vanuit dat als dit met netcongestie te maken heeft dat de omvormer dan volledig uit zou schakelen, maar dit zie ik niet terug in de grafieken en daarom denk ik dat netcongestie hier niet het probleem is.

De kabel is een standaard 3-fase kabel met de juiste aderdikte. De lengte van de kabel is minder dan 20 meter. Ik geloof niet dat het met de kabel te doen heeft want alles wordt over de 3 fases verdeeld. Bovendien zie je in mijn eerste bericht dat er af en toe dagen zijn dat er een piek door komt die wel meer dan de 4.3 kW is.

Zijn er buiten de firmware update nog andere mogelijke dingen die ik kan doen om dit op te lossen?
p.s. moet ik de huidige voltage van mijn omvormer terugzetten naar 207V en 256V (230V +- 10%), of kan ik die op de huidige limieten laten staan (184V en 276V, 230V +-10 %)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
Ik zou
Zet HVRT setting maar eens op off, dan zal je zien dat die uitschakelt bij te hoog netvoltage.
toch even proberen dan, dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4ndyy
Een jaar geleden heb ik bij de leverancier navraag gedaan over dat alles op 1 string zit ipv 2 en dat ik dus inderdaad maar 1 MPPT hebt. Hierop kreeg ik het antwoord dat dit volgens de richtlijnen is gelegd en dat hier niet het probleem zou moeten zitten. Als ik in de datasheet kijk zie ik dat de max input current 11 Ampere is terwijl mijn MPPT bij de 9 A blijft hangen. Als het goed is moet deze nog tot 11 A kunnen gaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJxASB79egbur8nvM5JJHeRugk4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6LCUU7v5he17gnJNXWspjM4I.png?f=fotoalbum_large

ik zal eens proberen om de HVRT setting uit te zetten

[ Voor 3% gewijzigd door R4ndyy op 14-11-2023 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
Misschien een raar idee, maar zijn alle panelen wel dezelfde? Als er een 9A paneel tussen zit, dan doet de rest dat ook. (ver gezocht, maar ik probeer mee te denken)

En heb je alles op MPPT2 al eens gepobeerd ipv MPPT1?
Eerder gaf ik al aan dat je ook nog de huidige string over beide mppt ingangen kan zetten met splitters, dan halveert de stroom per ingang. (datasheet zegt: CAN parallel)
Probeer gewoon wat dingen uit te sluiten.

Maar ik denk toch nog steeds dat de (gemeten) netspanning bij de omvormer te hoog oploopt en de omvormer ingrijpt. (op tijd)
Heb je iets van een homewizard p1 wifi op je slimme meter? Met het windows programma kan je de netspanning ook uitlezen, maar ook via home assistant,
Moet wel een DSMR5.0 meter zijn

[ Voor 28% gewijzigd door AUijtdehaag op 14-11-2023 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4ndyy
Alle panelen zijn hetzelfde ja. Nee dit heb ik nog niet geprobeerd omdat de panelen op het schuine dak van mijn woning liggen. Hier kom ik zelf niet zo makkelijk bij. Hier kun je ook een foto zien van het dak op het zuiden waarbij alle zonnepanelen in de zon liggen. (De boom is lager dan het huis dus deze schaduw valt niet op het dak):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2m8NkQiN11v6NnzUY21ivUQ6NI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/odgt4oYP4EqGfIKHBd0xhASm.png?f=fotoalbum_large.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:11
Volgens de wet moet je dat veranderen ja. De figuur die dat zo bij je ingesteld heeft mag een rotte tomaat voor de kop.
Idem met de netfrequentie instelling.

Als de oorzaak HVRT is dan grijpt die wel heel vroeg in... Je zit op 3 fasen onder de 250V...

Wat voor kabel ligt er tussen omvormer en meterkast? Hoe lang?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:25
Doet me heel erg denken aan een fenomeen dat ik had met mijn omvormer. De stringspanning van beide strings was laag, dus had ik ze doorgelust naar 1 lus bij de omvormer. Dat resulteerde wel in een mooie stringspanning, maar de strings zijn begrensd qua opbrengst. Van de 5,8kWp bleven er maar 3,2 over op 1 string. Dus werd er afgetopt… terugpluggen naar twee strings was bij mij de oplossing. Dat werd ook bevestigd door GoodWe Support.

En ik kan gewoon m’n eigen topic hierover niet terugvinden, zucht…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:11
Dan zou de y-splitter suggestie van @AUijtdehaag het moeten doen, @Gramser
Dan zien beide trackers goede spanning voor een 3-fase omvormer, is er dus geen ingangsspanning/vvermogen onbalans en hoeven ze slechts lage stroom te verwerken (Veel minder dan 11A)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:34

Power:[Afbeelding]

V MPPT1:
[Afbeelding]

I MPPT1:
[Afbeelding]

Ua:
[Afbeelding]

Ub:
[Afbeelding]

Uc:[Afbeelding]

I AC1:
[Afbeelding]

I AC2:
[Afbeelding]

I AC3:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bedankt alvast!
De omvormer lijkt in een vermogenslimiet te zitten tussen 11:00 en 15:30. Rond 11:00 en 15:30 is zelfs een kleine piek te zien in het stroomverbruik die in de middag lager is. Dat wijst erop dat de omvormer actief het stroomverbruik regelt om op 4.3kW uit te komen bij een variërende spanning. Dit is geen stroom limitatie vanuit de hardware. Bij overspanning van het grid kun je een veel grilliger vermogensverloop verwachten. Naar mijn mening wijst dit op een verkeerde instelling of bug in software.

tvw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:25
Ronald schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:27:
Dan zou de y-splitter suggestie van @AUijtdehaag het moeten doen, @Gramser
Dan zien beide trackers goede spanning voor een 3-fase omvormer, is er dus geen ingangsspanning/vvermogen onbalans en hoeven ze slechts lage stroom te verwerken (Veel minder dan 11A)
Excuses, ik had die post van @AUijtdehaag gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4ndyy
Ik ga de optie met die Y-splitter eens probleren, hopelijk lost dit het probleem op.

Ook zal ik GoodWe terugmailen dat ze de spannings limieten terugzetten naar wat het was. Moeten ze de frequentielimieten ook aanpassen? Ik weet namelijk niet wat hiervoor de standaard voorschriften zijn in Nederland.

Verder is de kabel maximaal 20 meter lang en dit is een standaard 5-aderige kabel met de juiste aderdikte.
@iets Als ik jouw opmerking lijkt het niks met de hardware te maken te hebben en lijkt het erop dat het aan de software moet liggen. Als het goed is hebben ze bij GoodWe een software update uitgevoerd, nu moet ik wachten op een zonnige dag voordat ik kan zien of het echt effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:17
Eens, dit lijkt niet op netcongestie.

Netcongestie is veel grilliger:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m3gdZ3FjIxS4mugcm_rhbb6YoOI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/76X4nzjqdnFq7j3EHZdcj0ZH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-10 13:32
R4ndyy schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:43:
Ik ga de optie met die Y-splitter eens probleren, hopelijk lost dit het probleem op.

Ook zal ik GoodWe terugmailen dat ze de spannings limieten terugzetten naar wat het was. Moeten ze de frequentielimieten ook aanpassen? Ik weet namelijk niet wat hiervoor de standaard voorschriften zijn in Nederland.

Verder is de kabel maximaal 20 meter lang en dit is een standaard 5-aderige kabel met de juiste aderdikte.
@iets Als ik jouw opmerking lijkt het niks met de hardware te maken te hebben en lijkt het erop dat het aan de software moet liggen. Als het goed is hebben ze bij GoodWe een software update uitgevoerd, nu moet ik wachten op een zonnige dag voordat ik kan zien of het echt effect heeft.
ik heb dit soort gelijk probleem ook een keer gehad met een goodwe.
oke het was een ander type, een 1fase variant. (er is een grote kans dat dit toch het zelfde probleem is)

y-splitter hielp niet.
probleem bleef.

(ik schrijf versimpeld, dus niet 100% correct.)
oplossing die lijkt te werken voor mij.
omvormer bleef hangen op Duitse instelling, daar mag je maar 70% van je omvormer vermogen leveren zolang er geen signaal komt dat je wel 100% mag leveren
in Nederland krijg je dit signaal nooit binnen, dus blijft hij hangen op 70%.
dit is oplosbaar met een firmware update of landinstelling correctie.
( eigenlijk zegt @RnB het zelfde als ik nu zeg. ;) )

probleem met deze oplossing: ik weet nog niet of dit nu echt het heeft opgelost. :?
op het moment dat de update door goodwe is uit gevoerd, toen is de zon niet meer hoog genoeg aan de hemel geweest om boven de 70% te komen.
ik weet pas ergens in de lente of het is opgelost of niet. :-(
sorry, voor de nog onduidelijkheid (maar ik heb er vertrouwen in.).

maar ik denk toch dat je ook beter kunt zoeken naar deze oplossing.
de y-splitsers zijn denk ik niet de oplossing.
(ik trek de conclusie omdat ik aftopping zie in de I MPPT1 en de V MPPT1.
het is lastig te zien, maar als je weet waar je naar moet kijken dan is het wel duidelijk.)

(voor als je in de buurd van tilburg zit.
ik heb dus een setje y-splitsers over voor als je wil testen.
moet ik even vragen om ze los te maken, hangen nog bij vriend aan de omvormer. ;) )

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

• R4ndyy
Wederom bedankt voor de reactie. Ik heb al contact gehad met GoodWe en zij gaven aan dat ze een software (firmware?) update hebben doorgevoerd.
Ik heb echter geen idee of dit gelukt is want ik heb geen idee waar ik kan vinden welke versie er op mijn omvormer staat.

@migjes Heb jij zelf deze firmware update gedaan? Zo ja, waar kan ik de update vinden en hoe krijg ik die geinstalleerd op mijn omvormer?
Pagina: 1