Tv nog steeds kapot na reparatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTowel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 15:02
Beste iedereen,

Ik lig nu al 3 maanden in de clinch met *winkel*.
Ik heb anderhalf jaar geleden een 65" qled samsung gekocht. 4 maanden geleden kreeg ik opeens zwart beeld. De reparateur van CE Repair is 2x geweest maar tevergeefs. Uiteindelijk hebben ze mijn tv opgehaald voor reparatie.

Na 3.5 maand te hebben gewacht (blijkbaar is er vanalles logistiek fout gegaan bij CE Repair) hebben ze de tv teruggebracht. De tv werkt nog steeds niet. Ik heb contact opgenomen met *winkel* en aangegeven dat ik het schandelijk vind dat zij mij ruim 3.5 maanden laten wachten, en vervolgens nog steeds een kapotte tv afleveren.
Zij geven aan niks te kunnen doen, en willen mijn kapotte tv terugnemen voor 1000 euro. Belachelijk voorstel reageerde ik, volgens mij heb ik gewoon rechts op een werkende tv als die binnen 2 jaar zomaar kapot gaat. Daarnaast vind ik 1000 euro teruggeven na kleine 1.5 jaar voor een tv die 1350 heeft gekost (nadat ik 200 euro korting heb gekregen) van de zotten.

Ik word ongelooflijk slecht behandeld en ik zou graag jullie advies willen horen hoe ik dit het best kan aanvliegen. Moet ik de rechtsbijstand inschakelen?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Niels

[ Voor 2% gewijzigd door FeaR op 10-11-2023 09:45 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:44
Je hebt de winkel de gelegenheid gegeven om het netjes op te lossen dit is niet gebeurt.

Tijd om de koop te ontbinden doormiddel van een e-mail en het volledige aankoopbedrag binnen 14 dagen op je bankrekening te eisen.

Gaan ze hier niet mee akkoord? Dagvaarding opstellen.

Je staat 100% in je recht, zal je wel wat energie en tijd kosten. Zie shopping forum voor vergelijkbare cases en meer uitleg.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Eens met bovenstaand. Enige wat je je moet afvragen is of je principes minder dan 350 euro waard zijn :+

Ik ben zelf een slappe zak en zou die 1000 pakken omdat ik gewoon geen zin heb in al dat gezeur. Maar ik heb respect voor mensen die wel doorzetten, ook omdat de winkel dan aangepakt wordt…

Leg het niet bij een goedkope RBV btw, die kopen af en dan leert de winkel er ook niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTowel
Freshouttheoven schreef op donderdag 9 november 2023 @ 23:33:
Je hebt de winkel de gelegenheid gegeven om het netjes op te lossen dit is niet gebeurt.

Tijd om de koop te ontbinden doormiddel van een e-mail en het volledige aankoopbedrag binnen 14 dagen op je bankrekening te eisen.

Gaan ze hier niet mee akkoord? Dagvaarding opstellen.

Je staat 100% in je recht, zal je wel wat energie en tijd kosten. Zie shopping forum voor vergelijkbare cases en meer uitleg.
Bedankt voor je snelle antwoord.
Het mag van mij tijd en geld kosten. Momenteel wegen voor mij de principes en de waardeloze service zwaarder dan 1000 euro pakken en in hun winkel een ander model uitzoeken.

Ik zie niet zo snel een soortgelijk onderwerp in het shopping forum maar op internet vind ik wel voorbeeld brieven om de koopovereenkomst te ontbinden.

Ik houd jullie op de hoogte, zou graag deze topic open willen houden.

Daarnaast mijn advies aan iedereen; kijk uit met bestellen bij *knip* Winkel . De prijzen zijn aannemelijk maar scherpe prijzen gaat tenkosten van de service.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 10-11-2023 10:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:07

FeaR

In GoT we trust

Dit topic past beter in Shopping Forum, ik verhuis het die kant op: TPM > SF

Tevens de naam van de winkel verwijderd, conform beleid.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Koop ontbinden en geld terug(volledig aankoopbedrag), of gelijkwaardige TV. kun je nu voor die E1000,- niet een gelijkwaardige TV vinden ?

edit: er mag geen gebruikskostenvergoeding vanaf/ cq afschrijving adhv Uneto/Vni lijstje

[ Voor 33% gewijzigd door Hackus op 10-11-2023 10:30 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voor je kunt ontbinden, zou ik de winkel in kwestie wel eerst in gebreke stellen en dat betekend dat je de winkel ook (weer) de tijd moet geven om het te herstellen. Maar de hamvraag is wel: kun je voor 1000 euro een vergelijkbaar product terugkrijgen? Als het antwoord daarop ja is, denk ik niet dat in gebreke stellen handig is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:26

OMD

Moet echt niet gekker worden. Ik ben ondernemer met een winkel maar ik zou mij echt kapot schamen als ik dit zou voorleggen aan een klant.

Artikel gaat stuk binnen gesteld "normaal" garantie termijn -> tijd gegeven om het te fixen (veeels te lang) -> kapot toestel terug gekregen en dan niet de nieuwprijs vergoeden? Meine.... gutte...

Ik vind consumenten steeds vervelender worden maar dit zijn dan weer van die casussen waar ik de ondernemer echt verafschuw. Zet asjeblieft door :X

Voordat bovenstaand allemaal van toepassing is, welk model is het eigenlijke? Als het een cheapo QLED was van 1099 bijvoorbeeld is het een iets ander verhaal natuurlijk :+

[ Voor 15% gewijzigd door OMD op 10-11-2023 10:36 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Laatst online: 16:21
Ik heb laatst zoiets meegemaakt met een wasmachine die zelfs buiten de garantie kapot ging.

Wasmachine Samsung defect 2 maanden na verlopen garantie

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:06

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 16:35
En koop ondertussen een tv , ben je wel weer blij. dat geld krijg je wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

FreakNL schreef op donderdag 9 november 2023 @ 23:38:
Leg het niet bij een goedkope RBV btw, die kopen af en dan leert de winkel er ook niks van.
Tenzij je een slappe zak bent, natuurlijk. :+ Krijg je mooi je volledige 1350 euro terug zonder moeite. Jij blij, winkel blij, RBV boeit het weinig. Alleen de meelezende tweakertjes niet blij.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
CH4OS schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:33:
Voor je kunt ontbinden, zou ik de winkel in kwestie wel eerst in gebreke stellen en dat betekend dat je de winkel ook (weer) de tijd moet geven om het te herstellen. Maar de hamvraag is wel: kun je voor 1000 euro een vergelijkbaar product terugkrijgen? Als het antwoord daarop ja is, denk ik niet dat in gebreke stellen handig is.
Deze stap kun je overslaan.

Je hebt de winkel al de gelegenheid gegeven om het op te lossen, dit hebben ze verzuimt net als dat ze verzuimt hebben om het binnen redelijke termijn zonder teveel overlast te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
bwerg schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:11:
[...]

Tenzij je een slappe zak bent, natuurlijk. :+ Krijg je mooi je volledige 1350 euro terug zonder moeite. Jij blij, winkel blij, RBV boeit het weinig. Alleen de meelezende tweakertjes niet blij.
En volgend jaar gaat de premie omhoog. Alleen de winkel is er dus op de lange termijn bij gebaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Freshouttheoven Dat het kan, betekent niet dat het moet. Het is in elk geval netjes om het wel te doen, mocht je het uiteindelijk zelfs voor een rechter brengen, omdat je daar moet aantonen dat je de winkel (meer dan) voldoende tijd hebt gegeven om het op te lossen.

Daarnaast zolang de vraag niet beantwoord is of je voor 1000 euro geen (kwalitatief) vergelijkbaar toestel kan krijgen, denk ik niet dat de webwinkel in de meewerk-stand zal gaan staan. Die zal verachten dat moet worden aangetoond dat de TS voor 1000 euro geen (kwalitatief vergelijkbaar) alternatief voorhanden is.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 10-11-2023 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
DeTowel schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 03:50:
[...]

Bedankt voor je snelle antwoord.
Het mag van mij tijd en geld kosten. Momenteel wegen voor mij de principes en de waardeloze service zwaarder dan 1000 euro pakken en in hun winkel een ander model uitzoeken.

Ik zie niet zo snel een soortgelijk onderwerp in het shopping forum maar op internet vind ik wel voorbeeld brieven om de koopovereenkomst te ontbinden.

Ik houd jullie op de hoogte, zou graag deze topic open willen houden.

Daarnaast mijn advies aan iedereen; kijk uit met bestellen bij [Mbr] *knip* Winkel[/] . De prijzen zijn aannemelijk maar scherpe prijzen gaat tenkosten van de service.
Graag gedaan.

Scherpe prijzen hoeven niet altijd ten koste van service te gaan, waar je nu tegenaan loopt is puur de waardeloze bedrijfsfilosofie die de zwartgele winkel voert.

Die voorbeeldbrieven zijn vaak maar matig en bevatten onnodig veel ruis.

Wanneer je de volledige timline/ casus geeft, wil ik beste een brief/ email voor je opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:18

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Volgens mij dien je een winkel twee á drie keer in de gelegenheid stellen om vervolgens over te gaan tot een ontbinding van de koop (of als je dat wilt, andere rechtspositionele stappen).

Hoewel ik de naam niet weet van de winkel, herken ik de werkwijze wel en heb ik het vermoeden hier ook al eens geweest te zijn. Mocht je dit doorzetten, zul je uiteindelijk je gelijk wel halen, want je staat in je recht, maar ze zullen er alles aan doen om het proces te vertragen of na een jaar aangeven dat het model niet meer leverbaar is en dan zul je alsnog over moeten gaan naar een restitutie van het aankoopbedrag, waarbij dan wordt gezegd dat je nog langer gebruik hebt mogen maken van een toestel en dus te maken hebt met afschrijving.

Liever gemak? Neem het geld, kom er nooit meer en schrijf een goede review.
Tijd over? Pak ze aan en doe een officiele procedure... dat is het enige wat zo`n winkel voelt. Daarna een review.

Zulke winkels zijn gewoon dozenschuivers, met een optisch 'wij zijn van de service'.. dat merk je nu.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
CH4OS schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:19:
@Freshouttheoven Dat het kan, betekent niet dat het moet. Het is in elk geval netjes om het wel te doen, mocht je het uiteindelijk zelfs voor een rechter brengen, omdat je daar moet aantonen dat je de winkel (meer dan) voldoende tijd hebt gegeven om het op te lossen.

Daarnaast zolang de vraag niet beantwoord is of je voor 1000 euro geen (kwalitatief) vergelijkbaar toestel kan krijgen, denk ik niet dat de webwinkel in de meewerk-stand zal gaan staan. Die zal verachten dat moet worden aangetoond dat de TS voor 1000 euro geen (kwalitatief vergelijkbaar) alternatief voorhanden is.
Afgaand op de info uit de TS -CE Repair is 2x langs geweest en daarna is de tv opgestuurd- heb je de winkel al ruim de tijd en kansen (totaal 3 x) gegeven. Een kleine 4 maanden over een reparatie doen waarna het vervolgens nog steeds niet (goed) werkt is voldoende gegronde reden om de koop te ontbinden. Als je dit kunt aantonen zal elke rechter hierin meegaan.

Je hebt recht op het volledige aankoopbedrag, hier heeft de huidige markt niets mee te maken. De elektronica prijzen zijn onderhevig aan schommelingen. Wat deze week voor 1000 euro te koop is, kan wanneer je die 1000 euro op je rekening hebt misschien 900 euro zijn of 1200 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Michael Knight schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:29:
Volgens mij dien je een winkel twee á drie keer in de gelegenheid stellen om vervolgens over te gaan tot een ontbinding van de koop (of als je dat wilt, andere rechtspositionele stappen).
Er zijn wettelijk geen specifieke criteria. Het moet met weinig ongemak voor de klant en in redelijkheid, dus die grens is wat vaag en subjectief. Als reparatiepogingen bij wijze van spreken binnen 5 minuten kunnen dan is het heel redelijk dat ze méér dan 3 pogingen krijgen. Als één poging letterlijk 3,5 maand duurt dan kun je misschien al halverwege die poging eigenlijk al wel zeggen dat het mooi is geweest.

Specifiek de casus van de TS heeft nu het punt van onredelijkheid wel bereikt, daar hoeven we denk ik niet over te discussiëren, dus dan kan de TS ontbinden.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squareware
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-09 16:15
...dan wordt gezegd dat je nog langer gebruik hebt mogen maken van een toestel en dus te maken hebt met afschrijving.
Kun je me juridisch uitleggen hoe die afschrijving gerekend kan worden als het item helemaal niet werkt of gebruikt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

CH4OS schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:19:

zorgt alleen voor nog meer vertraging, en hij hoeft de E1000,- niet bij dezelfde winkel uit te geven !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTowel
*knip*
De tv die ik heb gekocht is QE65QN95.
dat was toen een model van 1500 eur. Volgens mij als ik nu soortgelijk model wil ben ik nog 1200-1300 kwijt. Ik wil sowieso niet de 1000 die ik terugkrijg uitgeven bij deze winkel.

Ik heb ze nog 1 kans gegeven om met een voorstel te komen. Ik ga alleen akkoord met een nieuw model met een waarde van minstens 1350 euro. Als ze blijven bij hun aanbod om voor 1000 euro een ander model in hun winkel uit te zoeken, dan zal ik de aankoop ontbinden. Ik denk zeker dat ik een sterke casus heb. De winkel heeft genoeg tijd gehad.

Bedankt voor alle tussentijdse feedback, ik waardeer de betrokkenheid.

Houd jullie op de hoogte van de reactie.

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 20-11-2023 20:14 . Reden: Ook op deze manier hinten naar de naam van de winkel is niet de bedoeling. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-10 19:10
DeTowel schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:03:

dat was toen een model van 1500 eur. Volgens mij als ik nu soortgelijk model wil ben ik nog 1200-1300 kwijt. Ik wil sowieso niet de 1000 die ik terugkrijg uitgeven bij deze winkel.

Ik heb ze nog 1 kans gegeven om met een voorstel te komen. Ik ga alleen akkoord met een nieuw model met een waarde van minstens 1350 euro. Als ze blijven bij hun aanbod om voor 1000 euro een ander model in hun winkel uit te zoeken, dan zal ik de aankoop ontbinden. Ik denk zeker dat ik een sterke casus heb. De winkel heeft genoeg tijd gehad.

Waarom blindstaren op de waarde van het nieuwe model?
Je moet toch naar de specs van de tv kijken en hoeveel hij kost is niet relevant. Heb je zelf al bv modelen aanbevolen die je mogelijk als vervanger ziet?

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 20-11-2023 20:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Mijn advies: neem geen nieuw toestel bij ze af. Pak hun geld af door ontbinding. Een vervangende TV geeft bij een defect of probleem opnieuw de ellende die je nu ook hebt. Dus stem met je voeten ipv. dat je geld in de holding blijft.

En er zijn winkels die erg spelen met de TV prijzen. Van die hello en weg tv zaken die alleen dozen schuiven. Prijzen zijn bij dit type winkel vloeibaar, ze leveren import modellen etc. Persoonlijk koop ik altijd een topmodel van vorig jaar bij een goede zaak met tegen de 50% korting op de nieuwprijs. Alleen oppassen dat het geen showmodel is dat al een jaar 24 uur per dag in een etalage heeft staan draaien, want dit is equivalent aan enkele jaren gewoon TV gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:28
DeTowel schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:03:

Als je een vervangend model krijgt, dan heb je geen nieuwe garantie.
https://www.consumentenbo...nog%201%20jaar%20garantie

Dus je kan beter geld terug vragen/eisen en ergens anders gaan kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Yorinn op 20-11-2023 20:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeTowel
Update:
Een week geleden een aangetekende brief verstuurd + email met verzoek om de aankoop te ontbinden. Tot zover niks gehoord. Ik heb ze 2 weken de tijd gegeven om het bedrag terug te betalen.

Gr

Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTowel
Ik heb zojuist een mailtje ontvangen van de winkel. Ze willen mij de:
Samsung QE65QN93C (2023)
Leveren met 100 euro bijbetaling. Ik heb gevraagd of het wel een nieuw model bedraagt en geen tweedekans of een showroom.

Als het een nieuw model bedraagt wil ik hiermee akkoord gaan. Wat denken jullie?

Groet,

Niels

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freshouttheoven
DeTowel schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:27:
Samsung QE65QN93C (2023)
Leveren met 100 euro bijbetaling. Ik heb gevraagd of het wel een nieuw model bedraagt en geen tweedekans of een showroom.

Als het een nieuw model bedraagt wil ik hiermee akkoord gaan. Wat denken jullie?

Groet,

Niels
Niet aan beginnen. Na heel veel gedoe, waarbij ze je voor een extreem lange tijd aan het lijntje hebben gehouden, besluit je weer om in zee te gaan met dezelfde partij? Gewoon volledige aankoopbedrag cash op je rekening en elders shoppen.

Of je nogmals een Samsung TV wilt kopen is een andere vraag.

*De QN93C mist de one connect box en is bij inkoop goedkoper, ze proberen je gewoon wéér te naaien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:11
DeTowel schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:27:
Samsung QE65QN93C (2023)

Groet,

Niels
Dat is geen goede vervanging. Ze proberen je weer te pakken.
Zet door en ontbind de verkoop en geef die lui nooit meer klandizie. Dat gedrag wil je toch niet belonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 18:08

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hoewel ik de naam niet weet van de winkel, herken ik de werkwijze wel en heb ik het vermoeden hier ook al eens geweest te zijn. Mocht je dit doorzetten, zul je uiteindelijk je gelijk wel halen, want je staat in je recht, maar ze zullen er alles aan doen om het proces te vertragen of na een jaar aangeven dat het model niet meer leverbaar is en dan zul je alsnog over moeten gaan naar een restitutie van het aankoopbedrag, waarbij dan wordt gezegd dat je nog langer gebruik hebt mogen maken van een toestel en dus te maken hebt met afschrijving.

Liever gemak? Neem het geld, kom er nooit meer en schrijf een goede review.
Tijd over? Pak ze aan en doe een officiele procedure... dat is het enige wat zo`n winkel voelt. Daarna een review.

Zulke winkels zijn gewoon dozenschuivers, met een optisch 'wij zijn van de service'.. dat merk je nu.
In een dergelijk geval mag men helemaal geen afschrijving in rekening brengen, genoeg topics met psoisiteve uitkomst hier op GoT welke dit onderbouwen. Ontbinding van de koop op basis van nonconformaliteit binnen de wettelijke garantie betekend gewoon volledige ontbinding met terugstorten van het volledige aankoopbedrag.

Zoals hierboven al wordt aangegeven, persoonlijk zou ik dit aanbod niet aannemen, omdat het geen gelijkwaardig toestel is en de ontbinding van de koop gewoon doorzetten.

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 28-11-2023 18:05 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:18

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

_Dune_ schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:04:
[...]

In een dergelijk geval mag men helemaal geen afschrijving in rekening brengen, genoeg topics met psoisiteve uitkomst hier op GoT welke dit onderbouwen. Ontbinding van de koop op basis van nonconformaliteit binnen de wettelijke garantie betekend gewoon volledige ontbinding met terugstorten van het volledige aankoopbedrag.

Zoals hierboven al wordt aangegeven, persoonlijk zou ik dit aanbod niet aannemen, omdat het geen gelijkwaardig toestel is en de ontbinding van de koop gewoon doorzetten.
Daar heb je ook zeker gelijk in. Ik geef alleen maar aan dat veel winkels dat dan zeggen om een en ander te vertragen / af te houden.

100% met je eens :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1