Coldcat schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:31:
[...]
Er zijn 2 scenarios:
1. De bull market is gestart en de 30k zien we nooit meer terug
2. We gaan nog een retracement zien voor de halving
Kijkend naar de historie dan is er 2 keer een retracement geweest waarbij er 1 veroorzaakt werd door COVID. Dat gebeurd niet iedere cycle (hopelijk).
Qua 2. Nu zal covid zich niet herhalen, maar wanneer de werkloosheid oploopt, de inflatie niet op 2% is gebracht zullen mensen eieren voor hun crypto kiezen, het geld in crypto is nodig voor voedsel/onderhoud/schulden afbetalen. En kun je dus in de halving jaar volgend jaar nog wel zien dat de koers een higher low, lower low of double bottom noteert. Etf approved of niet: kan de grootste sell the news actie worden. Iedereen denkt raket aan en gaan, wat nou als dat niet gebeurt? Als de beurs door het putje gaat en die minder volatiel is denk je dat koos werkloos zijn stash aan crypto blijft hodlen?
Dus ik geloof niet in een 1 scenario de only way is up. Al is een x2 pakken voor de bullrun aan is (gaat pas komen zodra QE/geldprinter weer aan is en de rente verlaagd wordt) in 1 jaar tijd niet verkeerd natuurlijk. Die zelfverzekerdheid 30k tot nooit meer ziens is nergens op gebaseerd. Is meer wensdenken en this time is different. Nee dat heeft zich ooit voorgedaan sinds 2009.
Ik zit nu voor 33% in crypto, 67% fiat. Ga voor 50/50 met de huidige koers. Zodat ik nog wat over houd als 36k toch teveel weerstand is en we zo weer op 25k staan. Dan kan ik nog 17% fiat inzetten en vind ik het prima. Heb 2015-2016 meegemaakt om te weten dat ik een 80% crypto en 20% cash ratio een te kleine liquiditeit vind. 1x een combi qua autoonderhoud, zorgkosten, belastingaanslag, witgoed stuk na elkaar en ik moest toch echt mijn crypto stash verzilveren. Is voor mij genoeg reden om niet all in te zitten.