Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Goede business case. Failliet gaan in de bear op het dieptepunt. Vervolgens schuldeisers in USD.Offens1490 schreef op zondag 10 december 2023 @ 08:42:
[...]
Bitvavo is vrij eenvoudig. Maar kucoin heeft meesten munten snellere in PF. Daar in tegen bestaat kucoin al best lang.
Vraag je aan de rest als ftx haar PF mag verkopen om hun schuldeisers terug te betalen zouden ze dat dan geleidelijk doen of in 1 keer ?
In de volgende bull de coins verkopen en dikke winst.
Wie lachen er? De lawyers
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Ergens is dat wel een nachtmerrie van mij. Als de boel dusdanig crasht of kapot gaat dat je uitgesloten wordt van je accounts. Dat je die 2FA authentication codes nodig hebt, maar alle devices van elkaar afhankelijk zijn. En je echt nergens meer in kan komen, een fucked up visieuze cirkel.DJ-Promo schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:24:
PC weer eens opnieuw geïnstalleerd. Windows 10 eraf en Windows 11 erop met ernaast Linux Mint. Toch spannend of je back-up wel kompleet is. Dus kleine reminder voor de zondag: check je back-up van je wallets. Test desnoods in een VM of je een restore kan doen. De zon is ook weer eens te zien. Iedereen een fijne zondag en laat de koers vandaag maar lekker sideways gaan.
Nu gaan we iets naar beneden en mijn geloof is weg
Gek hoe deze wereld op je kan werken. Hoe emoties een rol spelen. Gelukkig kan ik er wel beter mee omgaan nu en ga ik niet meer uit emotie traden ofzo. Ben benieuwd waar we heen gaan komende maanden.
Nunchuck zegt "hoi".Coldcat schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:37:
[...]
Ergens is dat wel een nachtmerrie van mij. Als de boel dusdanig crasht of kapot gaat dat je uitgesloten wordt van je accounts. Dat je die 2FA authentication codes nodig hebt, maar alle devices van elkaar afhankelijk zijn. En je echt nergens meer in kan komen, een fucked up visieuze cirkel.
Not your multisig met optie tot release in de toekomst of nabestaanden, not your coins
Dat zit wel Schnorr.
Snap het probleem totaal niet. Ik heb meerdere trezors, meerdere devices met mijn 2FA account erop, cryptosteels. And that's it.Coldcat schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:37:
[...]
Ergens is dat wel een nachtmerrie van mij. Als de boel dusdanig crasht of kapot gaat dat je uitgesloten wordt van je accounts. Dat je die 2FA authentication codes nodig hebt, maar alle devices van elkaar afhankelijk zijn. En je echt nergens meer in kan komen, een fucked up visieuze cirkel.
Al crashen mijn 2 laptops en 2 van mijn telefoons tegelijk, boeiend. uit het raam met die troep, nieuwe meuk halen en door. Bij 3 telefoons en 3 laptops tegelijk in de fik word het wat lastiger, maar ook dat overleef ik wel.
ot. Ik gok dat deze weekly candle nog wel groen gaat sluiten. Nu een dump tot onder de 40k zie ik niet gebeuren in het weekend. Volgende week gaat echt wel rood worden, tenzij er echt duidelijk positief nieuws is mbt de ETF. Ik heb een sl op mijn long voor nog een keer 50% op 41900. Ik koop dan net onder de 38 wel weer terug
[ Voor 24% gewijzigd door anti elppa op 10-12-2023 11:01 ]
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Even wat tijd genomen om de UTXO wat door te lezen. Voor anderen geintereseerden:Wiley99 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 11:34:
[...]
Kan aan allerlei zaken liggen. Heb je de transactie bekeken, duurde die 10 uur? Of voordat je het op Bitvavo te zien kreeg en zij het dus verwerkt hadden?
Of een paar tientjes genoeg is ligt helemaal aan de grootte van je transactie (in vBytes) en die ligt weer aan het aantal UTXO's die je hebt gebruikt. Als je bijvoorbeeld 1000 euro aan BTC naar Bitvavo stuurt maar dat zit in 40 UTXO's van 25 euro (bijvoorbeeld omdat je je kleine DCAtjes rechtstreeks naar je Ledger stuurt) dan mag je een flinke fee aftikken. Vandaar dat het niet onverstandig is je te verdiepen in UTXO management als je veel kleine hoeveelheden naar je BTC wallet stuurde. Beter nu even wat orde op zaken stellen dan straks als de fees de pan uit rijzen omdat iedereen, en hun moeders, BTC heen en weer stuurt.
Je kan hier makkelijk zien wat de actuele prijs per vByte is.
(NB niet van toepassing voor accountbased crypto zoals ETH maar wel voor verschillende andere chains die ook UTXOs gebruiken)
https://unchained.com/blog/too-many-bitcoin-utxos/
Mocht je veel kleine transacties gedaan hebben dus wellicht even opnieuw naar jezelf overmaken als de fees laag zijn. In dat geval ga je goed de bull tegemoet!
Hardware wallets zijn de issue niet. Met de seed kun je die onafhankelijk van je device door. Meer dat je in een account wilt inloggen, een 2FA nodig hebt die via een account op een ander device loopt wat dan niet werkt. Stel dat je telefoon gestolen wordt en de sms functie niet werkt. Je wilt een nieuwe SIM bestellen maar moet dat bevestigen via email. En daar kom je niet in via een SMS.anti elppa schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:57:
[...]
Snap het probleem totaal niet. Ik heb meerdere trezors, meerdere devices met mijn 2FA account erop, cryptosteels. And that's it.
Al crashen mijn 2 laptops en 2 van mijn telefoons tegelijk, boeiend. uit het raam met die troep, nieuwe meuk halen en door. Bij 3 telefoons en 3 laptops tegelijk in de fik word het wat lastiger, maar ook dat overleef ik wel.
ot. Ik gok dat deze weekly candle nog wel groen gaat sluiten. Nu een dump tot onder de 40k zie ik niet gebeuren in het weekend. Volgende week gaat echt wel rood worden, tenzij er echt duidelijk positief nieuws is mbt de ETF. Ik heb een sl op mijn long voor nog een keer 50% op 41900. Ik koop dan net onder de 38 wel weer terug
Toen ik eerder dit jaar naar een land ging wat op de zwarte lijst stond moest had ik alle devices gewipt voordat ik in het vliegtuig stapte. Toen het allemaal mee bleek te vallen alles er weer opgezet. Je email / SMS en 2FA zijn dan echt noodzakelijk.
Heb je niet ergens nog paar oude telefoons liggen waar je die 2FA op mirrored? of een tablet of de telefoon van je partner of je werk telefoon enz enz?Coldcat schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:11:
[...]
Hardware wallets zijn de issue niet. Met de seed kun je die onafhankelijk van je device door. Meer dat je in een account wilt inloggen, een 2FA nodig hebt die via een account op een ander device loopt wat dan niet werkt. Stel dat je telefoon gestolen wordt en de sms functie niet werkt. Je wilt een nieuwe SIM bestellen maar moet dat bevestigen via email. En daar kom je niet in via een SMS.
Toen ik eerder dit jaar naar een land ging wat op de zwarte lijst stond moest had ik alle devices gewipt voordat ik in het vliegtuig stapte. Toen het allemaal mee bleek te vallen alles er weer opgezet. Je email / SMS en 2FA zijn dan echt noodzakelijk.
again ik snap het probleem totaal niet.
Maargoed. Ik ken ook mensen die oude telefoon weg pleuren, google authenticator recovery nooit opgeslagen hebben (bericht op het scherm niet lezen en weg klikken, want zal wel niet boeiend zijn) en dan na 3 jaar weer proberen in te loggen op binance 1 dag voor je je funds niet meer weg kan halen.
Maar dan vraag je er ook om
En mbt dat laatste. Ik neem nooit alles mee. Ik heb ergens een oude telefoon liggen als backup zeg maar
[ Voor 3% gewijzigd door anti elppa op 10-12-2023 11:19 ]
cloud kan ook, maar is echt online en vertrouw ik niet genoeg. Dus dan maar oldstyle ergens wat verstoppenBeyondThunder schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:28:
Tegenwoordig kunnen de Google en Microsoft authenticators backups in de "cloud" maken, hiernaast is het niet onverstandig om ook een backup op een oude/andere telefoon(s) te maken, dat kan met beide prima. @anti elppa heeft 100% gelijk en dat is wellicht ook de beste tip.
Vrij zeker van de dip? Opzich is het nog maar een kleine retrace dan op het grote plaatje. Ws gaan de alts dan ook rekt? Of iedereen wijkt uit in een alt.anti elppa schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:57:
[...]
Snap het probleem totaal niet. Ik heb meerdere trezors, meerdere devices met mijn 2FA account erop, cryptosteels. And that's it.
Ik had gister al willen uitstappen, toch maar niet gedaan, achteraf gezien had dat al wel gekunt.
Anyway wen moon
Ik had al geswapped for 32 dollar, maar vandaag nog maar even wat doen!knakworst schreef op zondag 10 december 2023 @ 08:29:
[...]
En het is zondag! Een swap is nu 20 dollar.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
heb het niet over het gepruttel nu, is maar gerommel in de marge. Ik heb het over dat vannacht de 8e groene candle geprint gaat worden. Dat is niet de eerste keer maar is wel redelijk uniek. 9 is nog nooit gebeurd. Nou is het % stijging van die 8 weken niet bizar en blijft ook achter bij de vorige keren. Dus daar zou nog wat ruimte kunnen zitten. Vorige keren met 8 weken groen gingen 40% down. en dan daarna vrolijk weer up uiteraard. 40% lijkt me nu sterk, maar 38k regio opzoeken en testen is echt niet ondenkbaarPinsa schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:41:
[...]
Vrij zeker van de dip? Opzich is het nog maar een kleine retrace dan op het grote plaatje. Ws gaan de alts dan ook rekt? Of iedereen wijkt uit in een alt.
Ik had gister al willen uitstappen, toch maar niet gedaan, achteraf gezien had dat al wel gekunt.
Anyway wen moon
Dit zorgt uiteraard wel voor de nodig paniek. En de grote jongens zullen die panic sellers erg dankbaar zijn.
Shitcoins gaan uiteraard nog vele malen harder door het putje.
Dit is uiteraard geen garantie allemaal. Puur conclusie op basis van het verleden. Komt er iets heel positiefs mbt de etf, dan kan bovenstaande in de prullenbak
[ Voor 3% gewijzigd door anti elppa op 10-12-2023 11:49 ]
Ik zit anders in de film. Sinds jaren weer eens groene cijfers.technoaddict schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:39:
Grappig! Vorige week geloofde ik nog heilig in een grote bullrun. De hele wereld heeft het erover.
Nu gaan we iets naar beneden en mijn geloof is wegAlles is kut. Na 40% omhoog nu een paar dagen een paar % omlaag.
Gek hoe deze wereld op je kan werken. Hoe emoties een rol spelen. Gelukkig kan ik er wel beter mee omgaan nu en ga ik niet meer uit emotie traden ofzo. Ben benieuwd waar we heen gaan komende maanden.
Ik heb zoiets van: zelfs een flinke daling en ik sta nog groen, fijn zo'n buffertje. Ik heb er vertrouwen in dat we komend jaar gaan genieten
Om met dat airdrop farmen te beginnen op Solana wat is dan het start bedrag waarmee je probeert te farmen? Is 1000 dollar genoeg voor zoiets? Jij hebt natuurlijk dikke bedragen verdient met dat farmen dus ik kan me voorstellen dat het met hogere bedragen moet wil je iets van een serieuze airdrop verwachten.jvel92 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 21:26:
[...]
Het is eigenlijk gewoon een kwestie van een wallet aanmaken en aan de slag gaan. In plaats van token x van app y te kopen, ga je de app zelf gebruiken als een gebruiker. Afhankelijk van het type app (lending, dex, derivatives) kun je het op verschillende manier gebruiken.
Bij lending een kwestie onderpand storten en hier tegen lenen. Bij DEX hier gebruik van maken om je tokens te swappen i.p.v. dat op een exchange te doen. Bij derivatives kun je traden of liquiditeit voorzien. Op Solana werken veel apps op dit moment met een puntensysteem. Afhankelijk van de actie die je doet krijg je x aantal punten toegewezen. Complexere acties zoals lenen tegen je onderpand en van liquiditeit voorzien leveren vaak meer punten op, dan alleen wat uitlenen.
Het is speculatief en er is geen enkele garantie (je bent een soort van beta-tester). Je kunt net niet voldoen aan de criteria of de allocatie valt erg tegen. Maar het verleden heeft geleerd dat er leuk aan te verdienen valt, zeker in een bullmarkt.
Het overzicht houdt je zelf bij in Excel en Coingecko. Maar doe dit zelf niet zo nauwkeurig en consequent. Ik weet hoeveel USD erin is gegaan, wat ik nu heb en wat eruit is gegaan op basis daarvan weet ik of winst of verlies maak.
Voor Solana zou je op de volgende plekken kunnen beginnen; Phantom (Wallet), Jupiter (DEX), Marginfi en Kamino (Lending), Drift (derivatives), Parcl (real worlds assets (RWA)), Step Finance (dashboard), JitoSOL en SolBlaze (liquid staking).
Simpele strategie wat je zou kunnen doen is: SOL kopen via Jupiter, SOL staken via SolBlaze, de bSOL (verkregen via SolBlaze) uitlenen op Marginfi, hier JitoSOL tegen lenen, dit via Jupiter omzetten naar bSOL en leen dit weer uit via Marginfi, leen hier weer JitoSOL tegen etc en zorg ervoor dat je boven de 50% blijft. Je raakt hier drie potentiele airdrops mee.
Check defillama voor directe link naar websites.
Naar $100k in 2024, en misschien wel even pieken boven de $300k in 2025.technoaddict schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:39:
Ben benieuwd waar we heen gaan komende maanden.
Bitcoin - A weapon of mass disruption
[ Voor 5% gewijzigd door Gelukszoekr op 10-12-2023 12:28 ]
Hoe kwam je nou weer bij JTO? Airdrop farmen is leuk, maar zorgen dat je de juiste projecten uitkiest is een taak op zich en lijkt me niet altijd een kwestie van raak mikken..jvel92 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 17:25:
Maandje terug naast mijn ETH en BTC een Solana altcoin portfolio aangelegd en hiermee actief gaan airdrop farmen. Inmiddels staat dit gedeelte van mijn portfolio 1737% in de plus dankzij o.a JTO airdrop. Gisteren en vandaag redelijk wat winst afgeroomd richting BTC, ETH en USDC (5,05 APY op Coinbase voor een mogelijke dip) + terug naar fiat op de bankrekening.
Daarnaast nog steeds actief op Solana voor meer airdrops van o.a. Marginfi, Jupiter, Parcl, Kamino. De helft van mijn JTO airdrop ook nog niet verkocht en nog wat shitcoins.
Mooie tijden en dat terwijl de bull nog meer net is begonnen.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Tnx! Wie weet komt er wel een 9e groene candle aan en maybe volgen er nog meer dat zou wel epic zijn.anti elppa schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:48:
[...]
heb het niet over het gepruttel nu, is maar gerommel in de marge. Ik heb het over dat vannacht de 8e groene candle geprint gaat worden. Dat is niet de eerste keer maar is wel redelijk uniek. 9 is nog nooit gebeurd. Nou is het % stijging van die 8 weken niet bizar en blijft ook achter bij de vorige keren. Dus daar zou nog wat ruimte kunnen zitten. Vorige keren met 8 weken groen gingen 40% down. en dan daarna vrolijk weer up uiteraard. 40% lijkt me nu sterk, maar 38k regio opzoeken en testen is echt niet ondenkbaar
Dit zorgt uiteraard wel voor de nodig paniek. En de grote jongens zullen die panic sellers erg dankbaar zijn.
Shitcoins gaan uiteraard nog vele malen harder door het putje.
Dit is uiteraard geen garantie allemaal. Puur conclusie op basis van het verleden. Komt er iets heel positiefs mbt de etf, dan kan bovenstaande in de prullenbak
Ws ben ik gewoon te bullish, maar goed volgende week weten we meer, Goodluck
[ Voor 7% gewijzigd door Pinsa op 10-12-2023 13:29 ]
Doet me denken aanPinsa schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:26:
[...]
Tnx! Wie weet komt er wel een 9e groene candle aan en maybe volgen er nog meer dat zou wel epic zijn.
Ws ben ik gewoon te bullish, maar goed volgende week weten we meer, Goodluck
[Afbeelding]
Ben zelf rond de 1k begonnen. Maar het is redelijk kapitaal efficient door er tegen te lenen en dit dan meerdere keren te herhalen. Uiteraard heb ik nu natuurlijk wel wat meer, maar ik laat het ook niet allemaal in een protocol staan want smart contract risico.zwembroek schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:19:
[...]
Om met dat airdrop farmen te beginnen op Solana wat is dan het start bedrag waarmee je probeert te farmen? Is 1000 dollar genoeg voor zoiets? Jij hebt natuurlijk dikke bedragen verdient met dat farmen dus ik kan me voorstellen dat het met hogere bedragen moet wil je iets van een serieuze airdrop verwachten.
Het is nu echter wel competitiever geworden. Waardoor wellicht meer moeite nodig is, om er wat moois uit te halen. Alsnog denk ik dat het kan lonen om gebruik te maken van deze apps. Voordeel is dat transacties vrijwel gratis zijn, dus je komt niet in de situatie dat het claimen meer kost dan de waarde van de airdrop.
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Het klinkt voor nu wel echt als rocket science, maar lijkt me wel een hele leuke manier om weer wat bij te leren!
[ Voor 36% gewijzigd door NeoflexNL op 10-12-2023 13:43 ]
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
https://btcgpt.info/NeoflexNL schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:40:
Wat zegt die btc chatgpt dinges over volgende week dan? Ben het linkje kwijt
Bullish op de korte termijn.... zijwaarts op de weekly
De definitie van een bullmarkt is subjectief. Iedereen kan een chart opnenen en daar een eigen conclusie uit halen. Wat maakt het uit of iemand het wel, of niet als bullmarkt classificeert?Janterworst schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:47:
Is volgens jullie de Bull market al begonnen of moet die nog komen?
Absoluut. Mooi om zoveel nieuwe namen hier te zien, en de vraag waar je muntjes kan kopen hebben we ook al gehad, dus Henk en lngrid stappen ook weer in. 2024 wordt episch.Janterworst schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:47:
Denk dat dit alleen uitmaakt voor mensen die nog niet gekocht hebben. Ik lees eigenlijk: ben ik al te laat of niet?Gelukszoekr schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:49:
[...]
De definitie van een bullmarkt is subjectief. Iedereen kan een chart opnenen en daar een eigen conclusie uit halen. Wat maakt het uit of iemand het wel, of niet als bullmarkt classificeert?
@Janterworst Zolang je beleggingstermijn minimaal 5 á 7 jaar is ben je nooit te laat.
[ Voor 9% gewijzigd door Nopheros op 10-12-2023 13:52 ]
Ja, dat lees ik ook. Ik probeer hem zodoende aan het denken te zetten. De vraag of het wel of niet een bullmarkt is, is naar mijn idee te kort door de bocht. Je bent dan aan het vissen naar een goedkeuring om in te stappen. Ga jezelf verdiepen in wat er aan de hand is, waar de kansen liggen. Dan kan je eigen conclusie ook zijn dat het niks is. Dat is altijd beter dan wat random mensen te volgenNopheros schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:51:
[...]
Denk dat dit alleen uitmaakt voor mensen die nog niet gekocht hebben. Ik lees eigenlijk: ben ik al te laat of niet?
Ik denk dat de meerderheid hier er wel van overtuigd is dat de bullmarkt aan isJanterworst schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:55:
Nou nou wat een reacties zeg :’). Ik vroeg het me gewoon af. Just that.
Hogere toppen, hogere bodems? Ja, dan is ie aan!
Massale instroom van nieuwe beleggers? Mwoah, dat moet voor een groot deel nog komen denk ik
Over de BTC cycles gezien zie ik dit nog niet als de bull markt. Periode van accumulatie.Gelukszoekr schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:56:
[...]
Ik denk dat de meerderheid hier er wel van overtuigd is dat de bullmarkt aan is
Pas als de ATH doorbroken wordt gaat de bull-market echt aan.
Sure maar dan zitten we er al midden in. Voor mij was de range zo rond de 30k a 38k, daar zitten we nu boven dus ja voor mij is de bull ook aan en we zitten nog niets eens in de periode na de halvingColdcat schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:59:
[...]
Over de BTC cycles gezien zie ik dit nog niet als de bull markt. Periode van accumulatie.
Pas als de ATH doorbroken wordt gaat de bull-market echt aan.
Iemand was aan het shillen in een Discord waar ik in zit. Vervolgens wat research gedaan op o.a. het voormalige Twitter en het werd mij duidelijk dat er redelijk wat potentie zit in Solana en het ecosysteem vanwege het ontbreken van tokens. Ik had mijn SOL toch op een exchange staan, dus waarom het niet gebruiken.Jedi_Pimp schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:16:
[...]
Hoe kwam je nou weer bij JTO? Airdrop farmen is leuk, maar zorgen dat je de juiste projecten uitkiest is een taak op zich en lijkt me niet altijd een kwestie van raak mikken..
Het kost het nodige uitzoekwerk in Discords, Twitter en documentatie, maar vind het leuk om te doen. De een handelt op basis van TA en besteedt hier tijd aan. Ik besteed tijd aan het uitproberen van apps. Het levert lang niet altijd wat op, maar dit soort dingen hebben mij tot nu toe redelijk wat opgeleverd.
Idd, binnenkort eindelijk weer tegen een mooie discount wat satjes inslaanDon Guacamole schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:05:
De top stijgers van vandaag zijn bijna allemaal memecoins. We weten wat dit betekent…
Dat is ook super waardevol. Het is een aspect van crypto dat niet heel mainstream is. Als ik google op airdrops dan komen er tal van websites naar voren, dat maakt het ook nogal overzichtelijk. Het is lastig, en kost tijd. En het kan makkelijk mis gaan. Je kan veel tijd besteden aan airdrops waar je misschien al te laat bent, je niet alles exact volgens de regels doet en dus dingen mist etc.jvel92 schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:01:
[...]
Iemand was aan het shillen in een Discord waar ik in zit. Vervolgens wat research gedaan op o.a. het voormalige Twitter en het werd mij duidelijk dat er redelijk wat potentie zit in Solana en het ecosysteem vanwege het ontbreken van tokens. Ik had mijn SOL toch op een exchange staan, dus waarom het niet gebruiken.
Het kost het nodige uitzoekwerk in Discords, Twitter en documentatie, maar vind het leuk om te doen. De een handelt op basis van TA en besteedt hier tijd aan. Ik besteed tijd aan het uitproberen van apps. Het levert lang niet altijd wat op, maar dit soort dingen hebben mij tot nu toe redelijk wat opgeleverd.
Ik wil hier aankomende week nog wat verder in duiken. Al je inzichten hierin zijn super waardevol omdat jij wat dieper in deze materie zit.
Stack Sats
Een tip: je gaat geen waardevolle info op Google vinden, maar wel veel scams.Gelukszoekr schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:10:
[...]
Dat is ook super waardevol. Het is een aspect van crypto dat niet heel mainstream is. Als ik google op airdrops dan komen er tal van websites naar voren, dat maakt het ook nogal overzichtelijk. Het is lastig, en kost tijd. En het kan makkelijk mis gaan. Je kan veel tijd besteden aan airdrops waar je misschien al te laat bent, je niet alles exact volgens de regels doet en dus dingen mist etc.
Ik wil hier aankomende week nog wat verder in duiken. Al je inzichten hierin zijn super waardevol omdat jij wat dieper in deze materie zit.
Niemand gaat een mooie overzichtelijke website maken en alles stap-voor-stap uitschrijven. Je hebt er namelijk zelf geen baat bij om dit soort info openlijk en eenvoudig vindbaar via google te verspreiden. De beste tips worden vaak gedeeld in Discord, Twitter of fora zoals dit. Daarnaast is Defillama ook nuttig. Je moet er wat moeite voor doen en zelf op onderzoek uitgaan. Om die reden is het ook niet mainstream, want die willen gewoon op Bitvavo op de koop knop drukken.
Ja, die is in november 2022 al gestart.Janterworst schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:47:
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
s00n:Janterworst schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:47:
Nooit 2FA via SMS laten verlopen ivm SIM swapping. Altijd via een device met App icm QR-code. SMS is om te leiden dmv een andere SIM-kaart/IMEI te wisselen, je bent afhankelijk van een andere partij die mogelijk minder goed met jouw eigendom en dus beveiliging omgaat. Ik heb vroeger bij een elektronica winkel gewerkt en kon nieuwe SIM-kaarten uitgeven en die zelf gemakkelijk aan een bestaand nummer koppelen. Daardoor zou ik dus jouw 2FA kunnen onderscheppen. Dat kan een ander dus nu nog steeds doen, alhoewel dat verder is dichtgetimmerd.Coldcat schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:11:
[...]
Hardware wallets zijn de issue niet. Met de seed kun je die onafhankelijk van je device door. Meer dat je in een account wilt inloggen, een 2FA nodig hebt die via een account op een ander device loopt wat dan niet werkt. Stel dat je telefoon gestolen wordt en de sms functie niet werkt. Je wilt een nieuwe SIM bestellen maar moet dat bevestigen via email. En daar kom je niet in via een SMS.
De QR-code kan je evt. in een lokale en goed beveiligde wachtwoord manager opslaan, zodat als je je device kwijtraakt je de 2FA zelf weer kunt genereren zonder de helpdesk te moeten benaderen en een video op te nemen waarop je voor lul staat.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Niets menselijks is mij vreemd dus heb 2 enorme shitcoins gekocht, maar als ik het zo lees ben ik de enige bagholder van Nederland.
Mijn trackrecord met alts is sowieso slecht, enkel Verge en HOT waren mij goedgezind.
Is natoer.BTC100K2021 schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:37:
Ik heb volgens mij weer de verkeerde drek gekocht.
Niets menselijks is mij vreemd dus heb 2 enorme shitcoins gekocht, maar als ik het zo lees ben ik de enige bagholder van Nederland.
Mijn trackrecord met alts is sowieso slecht, enkel Verge en HOT waren mij goedgezind.
Welke drek heb je gekocht dan?BTC100K2021 schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:37:
Ik heb volgens mij weer de verkeerde drek gekocht.
Is best hoog nu. Aardig wat mensen long. Brandstof voor een dikke joekel naar beneden....Stovirpi schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:29:
@anti elppa wat vinden we van de funding rate op dit moment..?
Ik heb de vorige bullrun geanalyseerd en daar kwam SOL toch wel als winnaar uit qua gains.
Er zullen vast microcaps harder zijn gegaan, maar SOL is keihard gestegen op flink volume.
Dus ik heb gezocht naar wat mogelijk een SOL 2.0 zou kunnen zijn, puur gekeken naar de pumpamentals. Fundamentals heeft geen zin, alles is kut behalve BTC.
A. Arbitrum
1. Perfecte verdeling premine voor een dikke pump (veel in handen van enkele grote VC's & het team)
2. Gezond handelsvolume, laatste 7 dagen qua volume op #18 volgens Coinmarketcap (dat is de exit liquiditeit die de whales willen hebben om straks te kunnen dumpen)
3. Mooie kreten op de website "ETH 2.0". "Layer 2", "Roll-ups" "EVM", geen idee van die laatste twee betekenen maar ik zie ze vaker voorbij komen
4. Gedeeltelijk blauw logo
5. Nieuwe munt, sinds maart 2023 actief. Geen bagholders die op -95% staan.
6. Kan het zo 1,2,3 niet terugvinden, maar op de vorige versie van de website stonden enkele VC's vermeld die ook bij SOL betrokken waren.
ARB heeft nog geen noemenswaardige gains laten zien.
B. SEI
Grotendeels hetzelfde verhaal als ARB, helaas wel een rood logo. Maar deze munt heeft dan weer een mooie USP die mij doet terugdenken aan 2017: focus op TPS (en snelle transactie finality).
Ook hier een paar Wallstreet Hyena's aan boord (Multicoin Capital, Jump en zelfs onze vrienden van Flowtraders die aan de Amsterdamse beurs genoteerd zijn). Dezelfde namen die ik bij SOL zag.
Ik heb dus met name geselecteerd op betrokkenheid VC's en liquiditeit, aangezien bij SOL is gebleken dat het geen drol uit maakt of de blockchain 10x tot stilstand komt. Zolang er volume is, zijn er gains.
We gaan het meemaken de komende maanden.
[ Voor 3% gewijzigd door BTC100K2021 op 10-12-2023 16:13 ]
Volgens mij is er niets mis mee. Maar voor de shitcoin portfolio kijk ik zelf naar ai. En niet te grote bedragen.BTC100K2021 schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:09:
[...]
Ik heb de vorige bullrun geanalyseerd en daar kwam SOL toch wel als winnaar uit qua gains.
Er zullen vast microcaps harder zijn gegaan, maar SOL is keihard gestegen op flink volume.
Dus ik heb gezocht naar wat mogelijk een SOL 2.0 zou kunnen zijn, puur gekeken naar de pumpamentals. Fundamentals heeft geen zin, alles is kut behalve BTC.
A. Arbitrum
1. Perfecte verdeling premine voor een dikke pump (veel in handen van enkele grote VC's & het team)
2. Gezond handelsvolume, laatste 7 dagen qua volume op #18 volgens Coinmarketcap (dat is de exit liquiditeit die de whales willen hebben om straks te kunnen dumpen)
3. Mooie kreten op de website "ETH 2.0". "Layer 2", "Roll-ups" "EVM", geen idee van die laatste twee betekenen maar ik zie ze vaker voorbij komen
4. Gedeeltelijk blauw logo
5. Nieuwe munt, sinds maart 2023 actief. Geen bagholders die op -95% staan.
6. Kan het zo 1,2,3 niet terugvinden, maar op de vorige versie van de website stonden enkele VC's vermeld die ook bij SOL betrokken waren.
ARB heeft nog geen noemenswaardige gains laten zien.
B. SEI
Grotendeels hetzelfde verhaal als ARB, helaas wel een rood logo. Maar deze munt heeft dan weer een mooie USP die mij doet terugdenken aan 2017: focus op TPS (en snelle transactie finality).
Ook hier een paar Wallstreet Hyena's aan boord (Multicoin Capital, Jump en zelfs onze vrienden van Flowtraders die aan de Amsterdamse beurs genoteerd zijn). Dezelfde namen die ik bij SOL zag.
Ik heb dus met name geselecteerd op betrokkenheid VC's en liquiditeit, aangezien bij SOL is gebleken dat het geen drol uit maakt of de blockchain 10x tot stilstand komt. Zolang er volume is, zijn er gains.
We gaan het meemaken de komende maanden.
Exact! Ben benieuwd of we de actie wat later op de avond gaan krijgen!anti elppa schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:07:
[...]
Is best hoog nu. Aardig wat mensen long. Brandstof voor een dikke joekel naar beneden....
Stack Sats
Hier ook AI. FET, 0kn en Aegis.AIzwembroek schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:21:
[...]
Volgens mij is er niets mis mee. Maar voor de shitcoin portfolio kijk ik zelf naar ai. En niet te grote bedragen.
0kn is privacy maar maakt verder geen hol uit.
Ja zolang het winst oplevert is het fantastisch. 🤩Alpina schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:36:
[...]
0kn is privacy maar maakt verder geen hol uit.
Wat is dit nou kerel.. permabull houding foetsie?anti elppa schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:07:
[...]
Is best hoog nu. Aardig wat mensen long. Brandstof voor een dikke joekel naar beneden....
Ik zie een dikke bullflag op de daily.. gaan met die banaan!
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
nee hoor, ik zit nog 100% in spot en voor iets van 65% in die long (nu 3x wat eruit gehaald).Vis schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:01:
[...]
Wat is dit nou kerel.. permabull houding foetsie?
Ik zie een dikke bullflag op de daily.. gaan met die banaan!
Gaat 100% zeker omhoog aankomende maanden, en dik ook. Allen verwacht ik binnen 2 weken wel een rode joekel. Thats it. Wat trouwens ook alleen maar gezond is. Sowieso worden dan die shitcoins weer ff terug in hun hok geschopt
I know that these last weeks/months, most people have increased the value of their portfolios and I’m happy about it. For my part, I’m just being faithful to my analysis, always respecting the work of others and dedicating hundreds of hours to make a macro analysis of the whole… pic.twitter.com/PH391igjog
— il Capo Of Crypto (@CryptoCapo_) 10 december 2023
Man, gooi de handdoek in de ring, durf je ongelijk toe te geven en door....
Had m gezien en zelf niet gepostTaro schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:23:
Mochten we nou wel of niet nog over Capo praten? Nou vooruit, nog één keer dan. Hij besteedt nog steeds honderden uren aan het maken van macro analyses van de markt
[Twitter]
Man, gooi de handdoek in de ring, durf je ongelijk toe te geven en door....
Overigens, je zou de comments onder deze tweet eens moeten lezen. Die kerel neemt niemand meer serieus.
Aan de hand van deze:Taro schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:51:
Mocht je alleen SC open hebben, kom dan ook vooral eens in het NK topic langs -> Taro in "[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3"
[Afbeelding]
Doe eens een gok wanneer we de nieuwe ATH aantikken. Jij wordt hier toch wel gezien als goeroe.
Gewoon voor de fun, kijken hoe ver je er vanaf zit
Leuk voor een polletje, ik gok nog voor de halving..ybos schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:55:
[...]
Aan de hand van deze:
Doe eens een gok wanneer we de nieuwe ATH aantikken. Jij wordt hier toch wel gezien als goeroe.
Een voorspelling voor de komende 2 weken (ja ja, er kan volgende week al een nieuwe ATH zijnybos schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:55:
[...]
Aan de hand van deze:
Maar ik ga de uitdaging graag aan, waarbij het allereerste dat nu in mij opkomt het volgende is: Ik verwacht dat als de koers boven de 58k komt, dat de vorige ATH 100% zeker wordt doorbroken en waarschijnlijk al binnen 1-2 weken daarna. Grote kans dat de halving wordt gefrontrunned.
Ik vermoed een nieuwe ATH te zien tussen 26 februari en 10 maart 2024 conform dit plaatje, waarbij het channel dus gerespecteerd wordt (de makkelijke keuze, ik weet het, maar daar zit al een vorm van voorspelling in...):
/f/image/T91HZM7Gx7NG9DCxv4TnUHou.png?f=fotoalbum_large)
En ja, hier en daar bewust even uit het channel, boven de lijnen, er weer onder, etc. omdat het natuurlijk nooit 100% perfect kan verlopen. En de enkele rechte lijnen omhoog zullen in de praktijk groene en rode candles zijn die boven- en onderkant channel testen, maar die ga ik niet apart intekenen.
Misschien dat ik de komende week nog een gewijzigde visie deel als ik de vraag verder heb laten bezinken, maar nu even snel klinkt dit prima zo
Edit: Versie met de datum van de halving erin en de laatste pijl iets steiler omhoog met lager eindpunt omdat de nieuwe ATH natuurlijk al op 70k wordt bereikt:
[ Voor 11% gewijzigd door Taro op 10-12-2023 18:29 ]
Ik mis alleen de stempel nog.Taro schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:12:
[...]
Een voorspelling voor de komende 2 weken (ja ja, er kan volgende week al een nieuwe ATH zijn) is natuurlijk makkelijker dan bijv, een half jaar vooruit voorspellen.
Maar ik ga de uitdaging graag aan, waarbij het allereerste dat nu in mij opkomt het volgende is: Ik verwacht dat als de koers boven de 58k komt, dat de vorige ATH 100% zeker wordt doorbroken en waarschijnlijk al binnen 1-2 weken daarna. Grote kans dat de halving wordt gefrontrunned.
Ik vermoed een nieuwe ATH te zien tussen 26 februari en 10 maart 2024 conform dit plaatje, waarbij het channel dus gerespecteerd wordt (de makkelijke keuze, ik weet het, maar daar zit al een vorm van voorspelling in...):
[Afbeelding]
En ja, hier en daar bewust even uit het channel, boven de lijnen, er weer onder, etc. omdat het natuurlijk nooit 100% perfect kan verlopen. En de enkele rechte lijnen omhoog zullen in de praktijk groene en rode candles zijn die boven- en onderkant channel testen, maar die ga ik niet apart intekenen.
Misschien dat ik de komende week nog een gewijzigde visie deel als ik de vraag verder heb laten bezinken, maar nu even snel klinkt dit prima zo
9 van de 10 keer crashed mijn browser als ik die plaats omdat die afbeelding vele honderden afbeeldingen in het verleden zit en alle thumbnails blijkbaar in het geheugen worden geladen.
Maar eens in een apart mapje plaatsen of opnieuw uploaden
YouTube: Verdacht van witwassen vanwege contant geld?
[ Voor 12% gewijzigd door anti elppa op 10-12-2023 18:35 ]
Taro schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:12:
[...]
Een voorspelling voor de komende 2 weken (ja ja, er kan volgende week al een nieuwe ATH zijn) is natuurlijk makkelijker dan bijv, een half jaar vooruit voorspellen.
[Afbeelding]
Edit: Versie met de datum van de halving erin en de laatste pijl iets steiler omhoog met lager eindpunt omdat de nieuwe ATH natuurlijk al op 70k wordt bereikt:
[Afbeelding]

Die bull zit vast aan de IPA's op zondagavond
:strip_exif()/f/image/v67FDiPOPiuF1TCqUC9tswBB.jpg?f=fotoalbum_large)
Q1-24 de ATH doorbreken is bij mij echt het meest positieve scenario! Als ik kijk naar het verleden dan verwacht ik nog wel een terugval, misschien begin januari als de ETF wordt uitgesteld. Puur gekeken naar het gedrag van BTC rond de halving. Het meest ongunstige misschien rond de 31.6 (fib level), misschien 28 met een wick.
Echter kan het dit keer anders zijn. Als iedereen verwacht dat iets gaat, loop het vaak anders. Misschien inderdaad in een rechte lijn omhoog.
Ik kwam dit plaatje ergens tegen. Een mogelijk scneario wat ik ook wel zie ontvouwen.

We gaan het meemaken!
[ Voor 6% gewijzigd door Coldcat op 10-12-2023 19:01 ]
Ik zie hier berichten voorbij komen dat jullie denken dat het ATH mogelijk nog voor de halving wordt doorbroken. Denken jullie dan aan een left translated cycle of dat bitcoin echt veel hoger zal gaan?
Ik snap best dat niemand het kan voorspellen en ik zal mijn strategie er niet op aanpassen uiteraard maar ik leer graag bij, dat heb ik het laatste jaar hier al genoeg gedaan, waarvoor dank
The only easy day is yesterday.
Dan wordt het puur op prijslevels gokken. Kan dan alle kanten op. Of de cycle is kapot en we gaan rekt. Of de adoptie komt daar met een ETF met stabielere koersen.Gelukszoekr schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:04:
Ik weet niet of we zo blij moeten zijn als de ath gebroken wordt in Q1. Volgens de cycle zou dit echt wat maanden later moeten plaatsvinden. Hoe verder we afwijken van de cycle, hoe lastiger het wordt de top te timen imo
Just my 2 sats natuurlijk..
[ Voor 6% gewijzigd door NeoflexNL op 10-12-2023 19:15 ]
Ben ook van mening dat we daar niet zo blij mee moeten zijn. Het aanwakkeren van de fomo, de grote groep nieuwe mensen die toestromen heeft tijd nodig. Een left translated cycle maakt het daar bovenop minder voorspelbaar en de top zou daardoor zomaar veel lager kunnen komen te liggen (ook weer door minder aanwas).Gelukszoekr schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:04:
Ik weet niet of we zo blij moeten zijn als de ath gebroken wordt in Q1. Volgens de cycle zou dit echt wat maanden later moeten plaatsvinden. Hoe verder we afwijken van de cycle, hoe lastiger het wordt de top te timen imo
Het front runnen brengt ons overigens tot hier, geen garantie dat het nog verder gaat of er even een pas op de plaats wordt gemaakt. Mooie tijden
Na de goedkeuring van de ETF in januari krijgen we terugval over de gehele linie. Iedereen anticipeert nu op goedkeuring van de ETF en is dit aan het front runnen. Na goedkeuring krijgen we het typische "sell the news" en gaat men winst nemen.
Dit gaat nieuwe kansen bieden om in te stappen, maar het zal niet van lange duur zijn.
Waar zijn ze in godsnaam mee bezig bij die banken 🤨anti elppa schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:34:
ook weer lekker dit. Wisten we natuurlijk allemaal al lang.....maar echt wel weer extreem
YouTube: Verdacht van witwassen vanwege contant geld?
[Afbeelding]
ja bizar he. Ik weet dat dit zo is, maar als je het dan weer ff in zo'n video voorbij ziet komen.....man man man manzenith schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:25:
[...]
Waar zijn ze in godsnaam mee bezig bij die banken 🤨
Ik ben het hier volledig mee eens. Er wordt hier vaak geopperd dat goedkeuring van de Bitcoin spot ETF geen 'sell the news' event zal zijn, terwijl mijns inziens de huidige prijsactie (i.e. redelijk sterke stijgingen relatief vroeg in deze nieuwe cycle) voor een significant deel te verklaren valt door de aankomende goedkeuring door de SEC. Hoe sterk de terugval in prijs zal zijn is lastig te voorspellen (zoals altijd), eens te meer omdat institutionele investeerders straks BTC gaan aanhouden (zou de terugval rondom announcement kunnen verkleinen). Maar lijkt me evident dat veel mensen winst zullen nemen om later weer in te stappen.jvel92 schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:23:
Mijn two sats: ATH voor Bitcoin wordt niet doorbroken in Q1 of voor de halving.
Na de goedkeuring van de ETF in januari krijgen we terugval over de gehele linie. Iedereen anticipeert nu op goedkeuring van de ETF en is dit aan het front runnen. Na goedkeuring krijgen we het typische "sell the news" en gaat men winst nemen.
Dit gaat nieuwe kansen bieden om in te stappen, maar het zal niet van lange duur zijn.
Er stroomt (nog) geen nieuw kapitaal de markt in. Wie zijn dit aan het front runnen op dit moment? Tevens zie je vaak een buy the rumour " sell the news" op zaken zoals the merge van ETH of mogelijke listing van coin X op exchange Y. Juist met een ETF verwacht ik dat er voor een langere tijd een stabiele inflow gaat ontstaan, wat positief is voor de koers. Juist een daling van de koers net na het toetreden van nieuw geld zal enorm negatief werken op het gevoel van de nieuwe partijen. Wil jij die belegger zijn die direct 30% in de min staat met zijn belegging? Die gaat dan wel weer veilig terug naar de EQQQ ETF.jvel92 schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:23:
Mijn two sats: ATH voor Bitcoin wordt niet doorbroken in Q1 of voor de halving.
Voor nu is mijn verwachting een deceptie in januari en acceptatie van ETF in maart. Vanaf dat moment is het up only voor minimaal een jaar.
Stack Sats
Als ik het mij goed herinner, was dat juist een non event en deed het helemaal niks met de koers.Stovirpi schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:44:
[...]
Tevens zie je vaak een buy the rumour " sell the news" op zaken zoals the merge van ETH
goedkeuring in maart wat dan samen met halving valt, en eventuele rente verlagingen van de FED + in het meest gunstige geval zelfs terugkeer van QE, dus money printing on.
Dan gaat het los. ATH snel eraan en dan price discovery tot 1 miljoen en beyond.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Klopt. Maar het werd verkocht als het moment waarop de koers zou gaan knallen. Zelfde toen voor goud er een ETF kwam. Jaar lang deed het niks na introductie, pas daarna kwam de run up en enkel omdat de economie stuk ging en men graag op goud terug valt in onzekere tijden.Numbers schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:49:
[...]
Als ik het mij goed herinner, was dat juist een non event en deed het helemaal niks met de koers.
Daar ga ik in mee. Januari wordt gefrontrunned met left translated cycle als risico. Iedereen heeft oogkleppen op januari, terwijl de SEC eigenwijs kan handelen. Afkeur en uitstel kan gebeuren in januari. Definitieve goedkeuring in maart. En dan staat de halving klaar in april wat het up only mania fase kan laten starten.Stovirpi schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:44:
[...]
Voor nu is mijn verwachting een deceptie in januari en acceptatie van ETF in maart. Vanaf dat moment is het up only voor minimaal een jaar.
De vraag is welk bedrag is hoger, de consumenten die winst nemen of de nieuwe instroom door bedrijven/instellingen.Chaes schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:39:
[...]
Ik ben het hier volledig mee eens. Er wordt hier vaak geopperd dat goedkeuring van de Bitcoin spot ETF geen 'sell the news' event zal zijn, terwijl mijns inziens de huidige prijsactie (i.e. redelijk sterke stijgingen relatief vroeg in deze nieuwe cycle) voor een significant deel te verklaren valt door de aankomende goedkeuring door de SEC. Hoe sterk de terugval in prijs zal zijn is lastig te voorspellen (zoals altijd), eens te meer omdat institutionele investeerders straks BTC gaan aanhouden (zou de terugval rondom announcement kunnen verkleinen). Maar lijkt me evident dat veel mensen winst zullen nemen om later weer in te stappen.
Punt is wel dat om een Bitcoin ETF te beginnen je vooraf Bitcoin moet inslaan (lees ik in verschillende nieuwsberichten de afgelopen tijd). Het is dus niet perse zo dat op het moment dat de ETF's live gaan er direct nieuw geld binnenkomt..
Klopt, korte-termijn prijsactie (lees: net na ETF approval) zal niet direct worden gedreven door de institutionele beleggers maar eerder door retail. Ik verwacht daarnaast ook niet dat de ETF approval zelf in de eerste maanden na approval tot significante prijsstijgingen zal leiden. Met een geschatte inflow van plusminus een paar miljard per dag zal je BTC niet heel veel doen bewegen.Nopheros schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:00:
[...]
Punt is wel dat om een Bitcoin ETF te beginnen je vooraf Bitcoin moet inslaan (lees ik in verschillende nieuwsberichten de afgelopen tijd). Het is dus niet perse zo dat op het moment dat de ETF's live gaan er direct nieuw geld binnenkomt..
Je kan toch een terugval van 20 procent hebben in 2 dagen, en daarna weer de raket omhoogChaes schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:39:
[...]
Ik ben het hier volledig mee eens. Er wordt hier vaak geopperd dat goedkeuring van de Bitcoin spot ETF geen 'sell the news' event zal zijn, terwijl mijns inziens de huidige prijsactie (i.e. redelijk sterke stijgingen relatief vroeg in deze nieuwe cycle) voor een significant deel te verklaren valt door de aankomende goedkeuring door de SEC. Hoe sterk de terugval in prijs zal zijn is lastig te voorspellen (zoals altijd), eens te meer omdat institutionele investeerders straks BTC gaan aanhouden (zou de terugval rondom announcement kunnen verkleinen). Maar lijkt me evident dat veel mensen winst zullen nemen om later weer in te stappen.
Ooit door de Rabobank gebeld waarom ik zoveel cash had gestort. Ik was aan het verhuizen en had dus veel spullen waaronder een auto verkocht. Ik denk dat het tussen de €5 en €7k was. Ook had ik via de pinmachine van de Rabobank een paar €200 biljetten gehaald omdat dat kon en ik die nog nooit in handen had gehad (daarom koop ik ook nieuwe shitcoins).anti elppa schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:34:
[...]
ja bizar he. Ik weet dat dit zo is, maar als je het dan weer ff in zo'n video voorbij ziet komen.....man man man man
Drie jaar later een belletje van een nerveuze manier waar het geld vandaan kwam. Dat het raar was dat ik zoveel stortte, waaronder €200 biljetten. Die kwamen enkel in het criminele circuit voor (even vergeten dat hun flappenauotmaat die dingen ook uitspuugde). Aangezien het 100% legaal was werd ik een partij boos om mij zo weg te zetten. Daarna nooit meer wat van gehoord. Je wordt gewoon bij voorbaat een crimineel genoemt.
Nu dus meerdere banken omdat ik niet wil dat een individuele bank een compleet plaatje kan maken van mijn financiën.
[ Voor 5% gewijzigd door Coldcat op 10-12-2023 20:17 ]
Volgens CMC is het trading volume 12,9 miljard in de laatste 24 uur. Gooi daar 1 miljard per dag aan buy pressure bij op.. ik verwacht wel een stijging in die paar maanden.Chaes schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:09:
[...]
Klopt, korte-termijn prijsactie (lees: net na ETF approval) zal niet direct worden gedreven door de institutionele beleggers maar eerder door retail. Ik verwacht daarnaast ook niet dat de ETF approval zelf in de eerste maanden na approval tot significante prijsstijgingen zal leiden. Met een geschatte inflow van plusminus een paar miljard per dag zal je BTC niet heel veel doen bewegen.
Eerst een kleine dip door consumenten met weak hands, kort daarna een stijging naar een nieuwe ath
[ Voor 7% gewijzigd door Nopheros op 10-12-2023 20:21 ]
Verdient criminaliteit eigenlijk meer dan crypto, of valt dat tegen?Coldcat schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:16:
[...]
Dat het raar was dat ik zoveel stortte, waaronder €200 biljetten.
Bizar toch. Ben benieuwd of het een voorbode is, of gewoon een vroege pieker.Taro schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:24:
INJ is een nieuwe ATH aan het neerzetten...
Inmiddels remt ie iets af, moet vanaf hier nog een Dollartje, maar was wel te verwachten. Net als dat SOL binnen enkele weken wel de 100 USD zal aantikken.WillemdeZijger schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:28:
[...]
Bizar toch. Ben benieuwd of het een voorbode is, of gewoon een vroege pieker.
Het front runnen vind plaats door iedereen, die de afgelopen maanden Bitcoin heeft aangekocht. Nieuw instromend kapitaal is daarvoor niet noodzakelijk. Je kunt namelijk ook stables omzetten naar Bitcoin of je hebt je ETH verkocht (zie ETH/BTC chart). Crypto is erg narrative gedreven (Bitcoin ETF, AI etc) zou het in die geest daarom ook niet ondenkbaar vinden na de groene goedkeuringskaar men winst neemt en op zoek gaat naar het volgende narrative.Stovirpi schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:44:
[...]
Er stroomt (nog) geen nieuw kapitaal de markt in. Wie zijn dit aan het front runnen op dit moment? Tevens zie je vaak een buy the rumour " sell the news" op zaken zoals the merge van ETH of mogelijke listing van coin X op exchange Y. Juist met een ETF verwacht ik dat er voor een langere tijd een stabiele inflow gaat ontstaan, wat positief is voor de koers. Juist een daling van de koers net na het toetreden van nieuw geld zal enorm negatief werken op het gevoel van de nieuwe partijen. Wil jij die belegger zijn die direct 30% in de min staat met zijn belegging? Die gaat dan wel weer veilig terug naar de EQQQ ETF.
De inlfow gaat niet direct na goedkeuring plaatsvinden, hier gaat wat tijd overheen. Los daarvan weten we nog niet hoeveel BTC deze partijen al hebben, maar dat zal duidelijk worden uit de documentatie die bij de goedkeuring naar buiten komt.
Lees nu nog een keer je eerste bericht terug. Heb een gedeelte verkeerd geïnterpreteerd. Denk dat we redelijk op dezelfde lijn zitten.jvel92 schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:55:
[...]
Het front runnen vind plaats door iedereen, die de afgelopen maanden Bitcoin heeft aangekocht. Nieuw instromend kapitaal is daarvoor niet noodzakelijk. Je kunt namelijk ook stables omzetten naar Bitcoin of je hebt je ETH verkocht (zie ETH/BTC chart). Crypto is erg narrative gedreven (Bitcoin ETF, AI etc) zou het in die geest daarom ook niet ondenkbaar vinden na de groene goedkeuringskaar men winst neemt en op zoek gaat naar het volgende narrative.
De inlfow gaat niet direct na goedkeuring plaatsvinden, hier gaat wat tijd overheen. Los daarvan weten we nog niet hoeveel BTC deze partijen al hebben, maar dat zal duidelijk worden uit de documentatie die bij de goedkeuring naar buiten komt.
Er zijn al een aantal wallets die toegeschreven worden aan de partijen die een aanvraag voor de ETF gedaan hebben. Echter gaat dit om minimale bedragen. Enkel hetgeen nodig is om de eerste uren/ dagen van de handel door te komen. Zal zometeen eens kijken of ik dat bericht nog kan achterhalen.
Stack Sats
Dat iedereen is echt nog niet tot Henk en ingrid doorgedrongen hoor. Moet nog veel meer inflow komen imho.jvel92 schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:55:
[...]
Het front runnen vind plaats door iedereen, die de afgelopen maanden Bitcoin heeft aangekocht. Nieuw instromend kapitaal is daarvoor niet noodzakelijk. Je kunt namelijk ook stables omzetten naar Bitcoin of je hebt je ETH verkocht (zie ETH/BTC chart). Crypto is erg narrative gedreven (Bitcoin ETF, AI etc) zou het in die geest daarom ook niet ondenkbaar vinden na de groene goedkeuringskaar men winst neemt en op zoek gaat naar het volgende narrative.
this time is different.
Avax ook weer goed losTaro schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:24:
INJ is een nieuwe ATH aan het neerzetten...
2e long op avax hier die goed geld in het laa’tje brengt
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Dit topic is gesloten.
![]()
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
- Blijf on-topic.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
/f/image/1rrrbT1BVARCCtJelonymzwy.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PQBcnvs3SgWtKBKVtLxd7cNF.png?f=fotoalbum_large)