Ik had dit topic nog niet gezien en alleen de 2 posts van @
MMA gelezen.
@
MMA Je zet jezelf wel heel erg in de hoek waar straks de klappen gaan vallen als de relatie kapot gaat...
Als hij niet ziet, wat jouw bijdrage (niet financieel, maar wel alles er om heen) is, dan zou je misschien eens moeten stoppen om alles er om heen te regelen en hem daar onderdeel van laten worden. Laat hem dan maar eens 50% van de tijd het huishouden, de boodschappen, de kinderen, etc. doen. Let wel op, dat je de boel niet dusdanig laat escaleren dat de kinderen er onder gaan leiden... Maar als er een keer een studiedag of iets is, dat hij dan maar voor de kinderen er moet zijn, omdat jij aan je eigen carrière aan het werk bent.
Of dat je alleen je eigen was (en dat van de kinderen) doet, maar niet zijn spullen mee pakt. Klinkt misschien heel kinderachtig, maar laat maar eens zien (en voelen) wat je allemaal doet. Het is niet in geld uit te drukken, maar is wel een stukje gelijkwaardigheid binnen de relatie!
Overigens weet ik niet hoe het met de veranderende regelgevingen zitten, maar alles wat je tijdens het huwelijk opbouwt (en je bent in gemeenschap van goederen getrouwd) is van jullie beiden. Ook het geld dat hij verdient met zijn onderneming, is daarmee deels van jou. Maar als hij jouw uitsluit van de onderneming weet ik ook niet hoe het zit...
Wel knap trouwens dat je dit topic hebt geopend en het bespreekbaar maakt en hulp zoekt, voordat het straks te laat is!
/my 2 cents: Wat ik nooit begrepen heb (en nu ook niet begrijp) is dat wanneer je in relatie zit je alles gescheiden wilt houden... Je wilt toch samen genieten van de mooie (en helaas ook minder mooie) tijden? Tuurlijk begrijp ik dat vermogen voor de relatie een soort van gescheiden is, maar je wilt toch samen genieten van leuke dingen doen? Dan betaal je toch (deels) voor je partner, zodat die mee kan genieten? Of ga je dan serieus alleen de wereldreis maken en genieten, maar verwacht je wel dat je partner op je blijft wachten...