Inmiddels lekker opgeschoten:
Gistermiddag de werkschakelaar aangepast en neopreen kabel geplaatst bij de 25k omvormer.
Maar weer een tentje gemaakt tegen de regen.
Het gaatje achterin is gebleven, er was geen plaats meer voor een ventplug.
Wat ook wel weer beter is imo, nu is de bodem van de kast het niveau waar condens weg kan lopen, met een ventplug als afvoer moet er een mm of 7 water in staan voordat het over die rand loopt.
De blindpluggen vond ik wat kort schroefdraad hebben, zitten nu ca 2-3 schroefdraadgangen vast, waarschijnlijk vervang ik die nog als ik ze met wat langer schroefdraad vind.
Beetje overvallen door de wintertijd, had in mijn hoofd dat het pas rond half zeven/zeven donker zou worden....
Toen het donker was was het kwart voor 6.
Vanochtend vroeg om 8 uur begonnen en de andere gedaan, gelukkig nog met tentje:
Stekker eerst even in de schuur aangesloten, bruin mocht nu weer op L1.
Toen de monteurs kwamen om half 10 was ik op een tiewrapje na klaar.
Hier zijn de twee meest linkse buizen al aangelegd maar nog leeg en los, voor de ontbrekende string.
De monteurs hebben alle strings uitgezocht, en gelabeld, en aangesloten.
Het bleek dat een andere eerdere ploeg een string Oost en West aan elkaar gezet had.
Maar nu zijn er dus 2 strings met 19 panelen Oost+West en 2 strings met 24 panelen Oost+West.
Ondertussen bij de buurvrouw de alamat ook vervangen voor C16 300mA en gelijk bruin daar ook op L1 gezet.
Dus alles werkt inmiddels zoals het zou moeten.
Hij komt nog een keer terug om de strings door te meten want alle meetapparatuur van hen (Fluke) en mij (Fluke en Voltcraft) gingen maar tot 600V.
Blijft de afstelling/export limit van de omvormer over.
En afgesproken dat ik alles even op papier zet en we de volgende keer daar even over overleggen.
Wel al een eerste redelijk bod gehad qua prijsvermindering, waar ik niet op in ben gegaan.
Al met al dus een mooie dag (tussen de buien door)
[
Voor 12% gewijzigd door
Teijgetje op 31-10-2023 18:24
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.