Ja, maar ze beweren dat ze het niet kunnen ophogen of mijn termijn (die ik blijkbaar te lang had gezet) te kunnen resetten.
Ik ben gelukkig volledig gezond, dus dat was geen probleem

Het gaat meer om het principe dat privacy steeds verder onder druk komt te staan door de digitalisering. Doordat banken en de overheid steeds meer inzicht krijgen staat ook hier de privacy onder druk. Maar ik zag dat er al een modbreak is geweest, dus denk dat deze discussie in een ander topic gevoerd moet worden.
Dat heb ik gedaaan, maar als je eenmaal een termijn hebt ingesteld, dan lijkt er van alles fout te gaan. In de app kan je soms wat instellen en dan krijg je zelfs per SMS of e-mail een bevestiging dat het is gelukt. In de app lijkt het dan ook goed te zijn. Kijk je een half uur later in de app, dan is die instelling toch weer verdwenen. Wellicht dat het bij andere banken beter werkt, maar bij de Rabobank werkt dit gewoon niet echt logisch.
Klopt, op een werkdag voor 14 uur overmaken dan staat het vrijwel altijd dezelfde werkdag nog op de rekening. Maar dat is nog steeds verre van instant payment (zoals in Nederland) en dat maakt het toch lastig zaken doen. De verkoper wil zeker zijn geld hebben en ik wil eerst de auto zien.
Daarom wil je graag instant payment, want dan kan je laten zien dat jij het hebt overgemaakt en hij moet dan maar laten zien dat het niet binnen is. Als er tijd tussen zit, dan wordt het allemaal gewoon een stuk lastiger.
Hier zijn de automaten van Geldmaat relatief drukbezocht. De automaat die ik gebruik kan ook in 1x €5.000 uitgeven (heeft een grote geldlade en is ook geschikt om geld te storten.). Daar staat nog een automaat naast (voor kleinere bedragen) en ik ben er deze week op verschillende tijdstippen geweest en altijd is er nog iemand anders. De automaten doen het echter altijd en de keren dat het me lukte om geld te halen zat er ook voldoende in. Ik heb dan ook niet zo'n probleem met Geldmaat, maar meer met de (onduidelijke) limieten die de Rabobank hanteerd. Daarbij vind ik het niet veilig om op straat grote bedragen te moeten pinnen.
Toke_gt schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:58:
Het zit zo:
Als je een weeklimiet instelt, kun je gedurende die week geld opnemen tot een totaal van 5000 euro. Neem je dat in 1x op, kun je de rest van de week niks meer opnemen.
Als je een daglimiet instelt, blijft die de hele dag geldig tot dat maximum, maar de weeklimiet telt eerst. Heb je die weeklimiet van 5000 bereikt, dan geldt de daglimiet niet en kun je pas weer de volgende donderdag geld opnemen.
Wil je 12.000 euro pinnen, dan stel je een daglimiet in van 5000 en dat herhaal je drie dagen achter elkaar.
In de app van de Rabobank kan je geen weeklimiet instellen. Je kan enkel de opnamelimiet instellen voor een periode of onbepaalde tijd. Dit had echt veel eenvoudiger gedaan kunnen worden.
De opnamelimiet zit op je rekening en die kan niet hoger dan 5.000 euro (in mijn geval althans). Grotere coupures was wel handig geweest inderdaad.
Dat was vroeger zo, maar kan bij de reguliere banken niet meer. Al het cash-geld is overgeheveld naar Geldmaat, dus zit niet anders op dan geld uit de automaat te halen.
Anoniem: 1986520 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:37:
Klets toch niet zo….. Geldmaat is er gekomen omdat alle grootbanken zagen dat de volumes bij hun eigen automaten steeds verder afnamen, ze kantoren wilden sluiten (waar automaten hingen) en de maatregelen om plofkraken te voorkomen steeds duurder werden. Dit was een prima manier om toch een fatsoenlijke dekking te houden, en kosten te delen. En is dat nog steeds.
Het is -in mijn ogen- prima dat er een logischere dekking komt van automaten i.p.v. dat elke bank zijn eigen automaten heeft. Als die dekking en de vulling van die automaten goed geregeld is, dan werkt het systeem prima. Het probleem is dat dit nog de enige manier is om aan cash-geld te komen en dat maakt het voor grotere bedragen erg onhandig.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.