Ik wil een auto kopen in Duitsland bij een particulier en deze persoon wil graag het geld cash hebben Overmaken tussen Nederland en Duitsland duurt te lang en ik ga natuurlijk niet betalen voordat ik naast de auto sta. Daarom dacht ik even de bank te bellen en een afspraak te maken om een groot bedrag op te halen. Bij de Rabobank is deze optie er niet meer en ze geven aan dat je het geld gewoon maar uit de muur moet halen (over veiligheid gesproken).
De website van de Rabobank is niet erg duidelijk. Eerst staat er dit:
Aan de ene kant is er dus een weeklimiet en aan de andere kant een daglimiet. Ik heb gisteren om 17:30 gepind en vandaag om 13:00 kreeg ik dat de opnamelimiet was bereikt. Is het een 24-uurs limiet en moet ik wachten tot na 17:30 of mag ik gewoon niet meer dan €5000 ophalen in een week en moet ik wachten tot donderdagochtend (dat is eigenlijk te laat)?
Ik begrijp best dat ze minder cash willen, maar onderaan de streep is het gewoon mijn geld en je moet op een dergelijke manier je geld ophalen. Sta net bij een geldautomaat waar er twee naast elkaar zitten. Dan is het echt niet prettig om 100 briefjes van 50 euro in je zak te vouwen. Wellicht is dit veiliger voor het bankpersoneel, maar voor de consument is het ronduit gevaarlijk.
De website van de Rabobank is niet erg duidelijk. Eerst staat er dit:
Maar daar onder staat het volgende:De limiet voor contant geld opnemen is standaard € 1.250 per week. Bij een Rabo RiantPakket is dit € 5.000, bij een Rabo JongerenRekening € 250. Bij geldautomaten van Geldmaat loopt de week van donderdag 0.00 uur tot woensdag 24.00 uur.
Ik heb de opnamelimiet verhoogd naar €5000 en gisteren maar de eerste keer €5000 uit de muur gehaald. Vandaag naar de bank gegaan en weer geprobeerd om geld te halen. Blijkbaar mag ik niets meer ophalen, want ik kreeg meteen "limiet" bereikt. Ik kon nog geen €1000 uit de muur halen. Vanzelfsprekend is het saldo toereikend.Heb je meer dan € 5.000 nodig? Stel per dag de limiet van je betaalpas opnieuw in. Je kunt per dag maximaal € 5.000 opnemen, zolang de geldautomaat genoeg voorraad heeft. Bij sommige geldautomaten kun je het bedrag niet in één keer opnemen. Pin dan meerdere keren achter elkaar, tot je limiet is bereikt.
Aan de ene kant is er dus een weeklimiet en aan de andere kant een daglimiet. Ik heb gisteren om 17:30 gepind en vandaag om 13:00 kreeg ik dat de opnamelimiet was bereikt. Is het een 24-uurs limiet en moet ik wachten tot na 17:30 of mag ik gewoon niet meer dan €5000 ophalen in een week en moet ik wachten tot donderdagochtend (dat is eigenlijk te laat)?
Ik begrijp best dat ze minder cash willen, maar onderaan de streep is het gewoon mijn geld en je moet op een dergelijke manier je geld ophalen. Sta net bij een geldautomaat waar er twee naast elkaar zitten. Dan is het echt niet prettig om 100 briefjes van 50 euro in je zak te vouwen. Wellicht is dit veiliger voor het bankpersoneel, maar voor de consument is het ronduit gevaarlijk.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.