Zoekfunctie op forum voorang geven aan grotere topics

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
1. Welk probleem ervaar je?
Als ik zoek naar een bepaald onderwerp, krijg ik alleen de kleine vraagtopics voorgeschoteld vaak met slechts enkele reacties of soms helemaal zonder enige reactie. Een sorteerfunctie op aantal reacties is er niet,waardoor de vindbaarheid van de grotere topics (die vaak een mooie topicstart hebben met veel informatie) erg laag is.

ik wil graag informatie hebben, en ben niet geintereseerd in de problemen van een ander.
uiteraard tenzij het een vergelijkbaar probleem is, maar dan nog kan de situatie verschillen waardoor het gegeven antwoord niet direct op mijn vraag aansluit

2. Waarom is dat een probleem?
Voorbeeld: een zoekterm als "zonnepanelen"
ik heb een aantal pagina's aan zoekresultaten bekeken. maar was het topic Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV) Deel 11 niet tegengekomen

"windows 11", hetzelfde probleem geen spoor van [Windows 11] Ervaringen & Discussie te bekennen

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Zo vaak gebruik ik de zoekfunctie niet, maar t begint mij nu wel elke keer te irriteren.
4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Op zijn minst een extra filteroptie voor het aantal reacties, maar nog beter zou zijn om voor elke zoekterm standaard al voorang te geven aan de grote topics voor bepaalde onderwerkpen. [PV,warmtepompen, windows 11 etc etc]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:06
Heel herkenbaar, heb er persoonlijk ook vaak last van om relevante discussie topics te vinden!

Het zou fijn zijn als de relevantie/populariteit meegenomen wordt in de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:07

Reinier

\o/

En als ik zoek op Vixen (telescoopmerk) heb ik nul interesse in VIX/crypto :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeVv
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:36
Hier heb ik ook al vaker last van gehad. Vaak zijn grote discussietopics zijn bijna niet te vinden met de zoekfunctie. Wellicht kunnen deze discussietopics gemarkeerd worden als zodanig met een optie in de zoekfunctie om alleen op dat soort topics te zoeken? Of zoals TS voorstelt deze topics een hogere rang geven in de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De zoekfunctie op het forum kan inderdaad beter. Ik kan geen beloftes doen over wanneer we dit kunnen aanpakken maar dat hier veel kansen voor verbeteringen liggen is wat mij betreft wel duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Reinier schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:27:
En als ik zoek op Vixen (telescoopmerk) heb ik nul interesse in VIX/crypto :')
Dit is ook irritant inderdaad, ik heb al geprobeerd m'n zoekterm tussen dubbele quotes te zetten, maar lijkt weinig verschil te maken.
Pagina: 1