[Multi] EA Sports WRC

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 22:12
Alex_79 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 21:02:
Ik zag er iets op Ea forums over langskomen, je zou een 1% deadzone op de handrem kunnen zetten

https://answers.ea.com/t5...ch-or-manual/m-p/13181581
Deadzone heeft gewerkt! Best vreemd want ingame werd er geen remactiviteit weergegeven.

Het enige probleem wat er nu nog is zit tussen de stoel en het stuur. 8)

Flink wat meters gemaakt dit weekend, het gebrek aan focus en concentratie speelt me alleen nog parten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 19:18
Je kan ook niet echt tijdens het rijden zien of je handrem 'sleept'. Het lampje gaat ook pas aan als je je handrem gebruikt en geen gas geeft. Zou mooi zijn als die OSD snelheid/gear/etc meter ook brake/throttle inputs weer zou geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:51
Zonet Finland gereden. Goeie start maar daarna zoals zovelen schade gereden en daardoor wat foutjes gemaakt. Op de voorlaatste KP was het nog doenbaar (6 sec achter op @Unbreukable ) en uiteindelijk op 0,7 gestrand. Close call en mooie rally :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WezVTEC
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-07 11:59
Finland was best wel tof eigenlijk. Toch wel weer teveel schade gepakt hoewel ik met iets meer rust was begonnen. Op S6 & S7 ging het sturen toch net even iets anders als op S1 haha, volgende Rally toch iets meer voorbereiden wellicht en het spul op de weg proberen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
WezVTEC schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 23:19:
Finland was best wel tof eigenlijk. Toch wel weer teveel schade gepakt hoewel ik met iets meer rust was begonnen. Op S6 & S7 ging het sturen toch net even iets anders als op S1 haha, volgende Rally toch iets meer voorbereiden wellicht en het spul op de weg proberen te houden.
Mooi gedaan en een wereldtijd op de laatste kp. Hoe ga je daar in godsnaam nog bijna 4 seconden sneller. Ik had zelf het gevoel dat ik overal op de limiet zat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Hele nette tijden @WezVTEC!

Hoe bereiden jullie je voor? Als jullie dat al doen. Ik probeer 1 time trial te doen op alle stage die in de rally zitten. Dan zijn er natuurlijk wel ideale condities dus het is niet helemaal 1 op 1. Merk ook dat ik nog teveel een circuit rijstijl heb en dat ik gewoon niet hard genoeg door de bochten ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
Unbreukable schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:53:
Hoe bereiden jullie je voor? Als jullie dat al doen. Ik probeer 1 time trial te doen op alle stage die in de rally zitten. Dan zijn er natuurlijk wel ideale condities dus het is niet helemaal 1 op 1. Merk ook dat ik nog teveel een circuit rijstijl heb en dat ik gewoon niet hard genoeg door de bochten ga.
Ik begin met de kortste stage. Die gebruik ik als benchmark om een goeie setup te vinden. Op die manier kan ik wat dingen proberen en mijn tijden/gevoel vergelijken. Vervolgens doe ik nog minimum de eerste, laatste en langste stages.

Ik rijd trouwens ook enkel clubs (en enkel nog de tweakers club) wegens gebrek aan tijd. Dus heel veel km maak ik sowieso niet en daardoor ook weinig tot geen memory van stages als ik bovenstaande niet zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 19:26
Hoe bereiden jullie je voor? Als jullie dat al doen.
Ik in ieder geval niet. Auto kiezen die ik leuk vind, default setup en gewoon beginnen met de Club Stages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 22:12

Mijn voorbereiding bestond uit het spel installeren en het drinken van een glas Fanta. :+

Maar ik ga voor de volgende keer wel even de locatie en het type auto voorproeven/testen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:19

Oxigeon

En zo is dat!

Kwam net dit topic tegen en na het intikken van de game op budgetgaming is de game nu ook tegen een budgetprijs te krijgen. Echter houden enkele dingen me nog tegen om hem niet aan te schaffen. En dat is eigenijk dat ze in elke review (Die nu een maand oud zijn) zeggen dat de game veel stottert en blijft hangen.

Is dit nog steeds het geval of is deze game al enigsinds speelbaar? Om de een of andere manier trekt deze game me wel voor 25€. Wil hem dan aanschaffen voor de ps5 (controller). Maar de reviews zeggen eigenlijk dat je ten tijde van het maken van de review van de game moet afblijven.

EDIT: Hoe kan het zijn dat deze game in amper 2 maanden tijd al voor 25euro te koop is? Wordt deze gewoon te weinig verkocht door de slechte reviews? Of is de markt voor deze game in NL gewoon niet groot genoeg.

[ Voor 15% gewijzigd door Oxigeon op 10-01-2024 15:34 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Oxigeon schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:33:
Kwam net dit topic tegen en na het intikken van de game op budgetgaming is de game nu ook tegen een budgetprijs te krijgen. Echter houden enkele dingen me nog tegen om hem niet aan te schaffen. En dat is eigenijk dat ze in elke review (Die nu een maand oud zijn) zeggen dat de game veel stottert en blijft hangen.

Is dit nog steeds het geval of is deze game al enigsinds speelbaar? Om de een of andere manier trekt deze game me wel voor 25€. Wil hem dan aanschaffen voor de ps5 (controller). Maar de reviews zeggen eigenlijk dat je ten tijde van het maken van de review van de game moet afblijven.

EDIT: Hoe kan het zijn dat deze game in amper 2 maanden tijd al voor 25euro te koop is? Wordt deze gewoon te weinig verkocht door de slechte reviews? Of is de markt voor deze game in NL gewoon niet groot genoeg.
Nergens last van de laatste maand. Speel op een 2080ti en een 4 jaar oude i7. Heb alles op ultra (muv shadow en car reflections) en speel op 80-100 fps. Mocht je stutters hebben dan zijn die na het doen van een paar stages weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Unbreukable schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:48:
[...]

Nergens last van de laatste maand. Speel op een 2080ti en een 4 jaar oude i7. Heb alles op ultra (muv shadow en car reflections) en speel op 80-100 fps. Mocht je stutters hebben dan zijn die na het doen van een paar stages weg.
Nouja, voor €25,- kan ik me eigenlijk geen buil vallen. Heb hem besteld. Dus morgen maar eens kijken of ik de wegen onveilig kan maken. Inmiddels wel al aangemeld voor de club :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unbreukable
Heel af en toe zit ik op 60fps als ik door de dorpjes van de Corsica rally rijd en sommige Monte Carlo stukjes.
Maar die freezes die er af en toe waren voor de 1.4 update zijn weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DietColo
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-09 19:48
Hier alleen eerste dagen wat stotters, voor de zekerheid nog eens volledig DDU gedraaid gezien ik meer vreemde dingen merkte. Na de shader stotters was het dit keer volledig soepel met uitzondering van een bepaalde bocht in een GroupB moment.

Voor mij ook iets te beperkt voorbereid, S1-2 en verder niet volgens mij. Alsnog op S2(die langste toch?) op het einde frontaal op iets; hele auto aan gort incl 2 rechter banden waardoor ik voor dat kleine stukje ook nog een minuut penalty voor de voorband vervangen kreeg. De rest was een inhaalrace waarbij ik ook ergens nog tegen iets voor mij onzichtbaars(zag er gewoon uit als gras), centimeters van de rand van de baan reed: 180 gedraaid en weer rad kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WezVTEC
gibsonneke schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 23:43:
[...]

Mooi gedaan en een wereldtijd op de laatste kp. Hoe ga je daar in godsnaam nog bijna 4 seconden sneller. Ik had zelf het gevoel dat ik overal op de limiet zat 8)7
Thanks, hoewel ik daar nog zeker 2 tot 3 seconden heb verloren voor mijn gevoel was het wel een degelijke stage. En hoe en waar de tijd zit kun je heel mooi zien via Racenet kwam ik achter 8) . Dat is wel echt een hele toffe feature dat je elkaar kunt vergelijken.

Thanks, en ik bereid mezelf eigenlijk niet specifiek voor. Rij meestal 2 of 3 Moments om er even een beetje in te komen qua Rally-gevoel (rij verder alleen op asfalt in andere sims) en ga dan beginnen aan de Club uitdaging. Zitten, koptelefoon op en gas geven.
Oxigeon schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:56:
[...]

Nouja, voor €25,- kan ik me eigenlijk geen buil vallen. Heb hem besteld. Dus morgen maar eens kijken of ik de wegen onveilig kan maken. Inmiddels wel al aangemeld voor de club :)
Groot gelijk, enjoy it!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unbreukable
Doen er ook mensen mee met de DiRTy Weeklies? Dat is 1 stage per week in ongeveer Time Trial omstandigheden. Deze kan je dus zo vaak oefenen als nodig voordat je de stage in de club voltooid.

https://racenet.com/ea_sports_wrc/clubs/146

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZH0y0kzSE_4RGiqeioJ1-gv-rJk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lkHCg131ADXb3g4G8JtWzQiX.png?f=user_large

Niet slecht, 18e van de 392. Wel bijna 25 seconden van de nummer 1...

[ Voor 35% gewijzigd door Unbreukable op 11-01-2024 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Unbreukable schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:51:
Doen er ook mensen mee met de DiRTy Weeklies? Dat is 1 stage per week in ongeveer Time Trial omstandigheden. Deze kan je dus zo vaak oefenen als nodig voordat je de stage in de club voltooid.

[Afbeelding]

Je hebt daar een mooie tijd staan. Heb vandaag de game binnen gekregen en enkel de academy gedaan samen met de weekly van got en de weekly waar jij 18e staat en ik 305 ofzo haha. Je bent bijna exact een minuut sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-09 09:47

TiemenC

iRacing

Unbreukable schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:51:

[Afbeelding]

Netjes! Ik rijdt op dit moment mee in praktisch alle grotere clubs. Helaas bij de WRC official de auto opgevouwen (Monte Carlo).

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ik vind het eigenlijk best jammer dat je in die weekly's/daily's ofwel in de club challenges niet kan selecteren op alleen vrienden weergeven. Ik zou me graag willen vergelijk met jullie in bijvoorbeeld de Official WRC club waar @TiemenC het over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22:00

Ik probeer idd ook een time trial te doen, vooral omdat ik moet weten waarom ik eraf vlieg :P Dan kan ik nog iets in de setup wijzigen. Het schijnt voordelig te zijn niet te remmen maar met drifts je snelheid te verlagen, maar dat lukt me gewoon niet per controller. En gisteren heb ik bij Interclassics in de sim hub vastgesteld dat ik een sim rig heel cool vind, maar ik kan er totaal niets mee in rallygames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Alex_79 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:23:
[...]

Ik probeer idd ook een time trial te doen, vooral omdat ik moet weten waarom ik eraf vlieg :P Dan kan ik nog iets in de setup wijzigen. Het schijnt voordelig te zijn niet te remmen maar met drifts je snelheid te verlagen, maar dat lukt me gewoon niet per controller. En gisteren heb ik bij Interclassics in de sim hub vastgesteld dat ik een sim rig heel cool vind, maar ik kan er totaal niets mee in rallygames
Er was een 'moment' (Hard Charging) ergens vorige week en die heeft een bug daardoor was ik genoodzaakt om een hele stage te rijden zonder het gebruik van mijn rem. Toen ervaarde ik dat door niet te remmen maar gewoon als een debiel te sturen en het zijwaarts glijden te gebruiken als rem inderdaad ook kan werken. Kijkend naar de telemetrie van de snelle rijders lijkt het of minder remmen en meer driften de weg naar tijdswinst is. Krijg het zelf ook nog niet echt voor elkaar.

Wat bedoel je met dat je "totaal niet mee kan in rally games"? Bedoel je een sim rig? Een sim rig biedt wel veel meer immersie. Cockpit view en met een stuur is voor de enige manier om race games/sims te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 19:20

Ik bereid mij niet voor, dat gaat voor mij tegen het rallygevoel in waar je op de pacenotes moet vertrouwen.
Een aantal stages heb ik wel al veel in Time Trial gedaan en daarbij merk ik uiteraard dat routekennis een groot verschil maakt.
Ik zou dus zeker sneller en met minder fouten kunnen, maar ik kies er bewust voor om mij niet voor te bereiden.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
Unbreukable schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:52:
[...]

Er was een 'moment' (Hard Charging) ergens vorige week en die heeft een bug daardoor was ik genoodzaakt om een hele stage te rijden zonder het gebruik van mijn rem. Toen ervaarde ik dat door niet te remmen maar gewoon als een debiel te sturen en het zijwaarts glijden te gebruiken als rem inderdaad ook kan werken. Kijkend naar de telemetrie van de snelle rijders lijkt het of minder remmen en meer driften de weg naar tijdswinst is. Krijg het zelf ook nog niet echt voor elkaar.

Wat bedoel je met dat je "totaal niet mee kan in rally games"? Bedoel je een sim rig? Een sim rig biedt wel veel meer immersie. Cockpit view en met een stuur is voor de enige manier om race games/sims te spelen.
Klopt, het biedt heel veel immersie, heb ik gisteren ook gezien. Maar wat heb je aan immersie als je overal te laat reageert en de bocht mist, niks ziet vanuit die cockpit en de auto niet in een drift kan krijgen. Ik wil wel met een stuur rijden, maar als ik er toch iedere keer mee crash is de lol er vlug af. Dan maar standaard een halve minuut langzamer, kom je tenminste enigzins heel aan de finish

Ik heb nog wel een stuur (oude logitech) maar ik reed altijd in bumpercam of bonnetcam, cockpit zag ik te weinig mee. En in rallygames lukte zelfs dat niet, pas sinds de laatste KT game heb ik daar met bonnet cam leren rijden. Misschien eens een idee om Dirt Rally weer op de game laptop te zetten en het nog eens te proberen met een simpel stuur aan mn tafel geschroefd nu ik in de gaten heb hoe de setup eigenlijk werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unbreukable
Zweden deze week is was wel weer een uitdaging met name met betrekking tot visibility. Vanuit de cockpit waren er 2 stages waar de sneeuw zo wit was dat het spoor van het parcours nagenoeg niet zichtbaar was en ik eigenlijk alleen maar kon rijden op basis van wat ik naast de baan kon zien. De stage met de zware sneeuw had uiteraard maar beperkt zicht en de laatste stage in het donker bizar veel reflections van de voorruit van de auto. Laatste stage rolde ik de wagen en kreeg een 8 seconden penalty om vervolgens op 7.7 van @TiemenC te finishen...

@Richard117 Maar speel je dan de game helemaal niet behalve wat clubs stages?

[ Voor 6% gewijzigd door Unbreukable op 14-01-2024 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
[b]Unbreukable in "[Multi] EA Sports WRC"

@Richard117 Maar speel je dan de game helemaal niet behalve wat clubs stages?
Ik speel het verder gewoon, dus uiteindelijk komen er natuurlijk wel herkenningspunten. Maar ik ga niet bewust oefenen voor clubs, en dat is soms ook wel aan mijn tijden te zien :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Unbreukable schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:53:
... Laatste stage rolde ik de wagen en kreeg een 8 seconden penalty om vervolgens op 7.7 van @TiemenC te finishen...
:D

Ontopic: ik bereid de club stages ook niet voor. Vind het juist leuk om gewoon in te stappen en de balans tussen snelheid en heel houden in een keer 'goed' te krijgen.

Ik worstel ook met de visibility en merk dat ik (helaas) met bonnet cam meer risico durf te nemen dan vanuit een van de cockpit cams, ondanks dat ik het dan per wagen afstel.

Wat me nog opviel in een weekly: als je schade hebt en bij een service area qua repairs over je tijd gaat (omdat je bijv. een gokje waagt) en een time penalty krijgt, je daarna gelijk quit en weer opnieuw vanuit de service area verder gaat, je wederom de repairs kunt doen en dan zo onder de eerder gekregen time penalty uit kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GK86
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 10:36

GK86

Heusinkveld Engineering

Ik oefen de stages ook niet voor clubs, dat kan in het echt ook niet namelijk. Er wordt real life uiteraard wel verkend, maar dat mag niet op snelheid.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GK86

GK86

Heusinkveld Engineering

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XAcIRRBYEPLH9vZBTwwUq4C9GH4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bGDI38sIfDVmnYKShCNYbN0Z.png?f=fotoalbum_large

Dit is de stand tot nu toe, op zich wel bijzonder dat de Subaru heel bleef. Want na een vette rol op KP4 zag hij er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BuNkhsT7NxQ7mKR6kr_D3vLAQtg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uUp94nwKI4gZR7IYJkISVtnR.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
GK86 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:41:
[Afbeelding]

Dit is de stand tot nu toe, op zich wel bijzonder dat de Subaru heel bleef. Want na een vette rol op KP4 zag hij er zo uit:
[Afbeelding]
Nice. Gek genoeg lijkt het of die Subaru's relatief makkelijk rollen en ook bij minder impact dan gemiddeld de deuren verliezen. Ik begin me bijna af te vragen of dat geen toevalligheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb vandaag ook alles gecompleteerd. Als ik naar de tijden kijk moet ik nog zeer veel oefenen wil ik ook maar een beetje in de buurt komt. Wel lijkt het alsof ik de auto met een betere staat aan de finish krijg dan bovenstaande haha. Met andere woorden. Ik rij te rustig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-09 20:54
Ik begin wat te vorderen. Toen ik het spel vorige week afsloot dacht ik nog: dit ging lekker. Minder remmen, meer schuiven. Snellere tijden. AI omhoog naar 90 %. Als ik geen al te domme dingen doe, blijf ik enkele seconden voor de nummer 2. Spannend genoeg en bijna tijd voor naar 95 % te gaan. Met de tragere wagens wel te verstaan. Toen ik in GROUP B terecht kwam, haalde ik met moeite de finish, heelhuids.

Waarom ik hier echter schrijf: ik log gisteren aan. Moet etappe 4 en 5 nog rijden. Elke etappe finishte ik eerst. Dat kon ik achteraf zelfs nog opvragen in het race-overzicht. Toch stond ik 15 minuten achter. Laatste plaats. Ik vond geen overgeslagen rit. Ik zie geen enkele reden waarom dit kon gebeuren. Ik miste hierdoor de uitdaging 'haal 55 punten in het kampioenschap'. Ik ben redelijk oud maar nog niet oud genoeg om te vergeten dat ik aan het winnen was :).

Heeft iemand dit nog al voor gehad ? Duwde ik een verkeerd knopje ? Stop je best niet halfweg een wedstrijd ?

PS: De AI bug heb ik ook last van. Ik maakte nog 5 minuten goed op een rit van 10 minuten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
Zweden afgerond, rustig ritje door het besneeuwde platteland. Meer zat er ook niet in nadat ik het met een gigantische crash in de eerste sector van de eerste stage al had vergooid :( Veel te enthousiast natuurlijk. Bewust daarna gereden om te finishen, dan maar geen snelle tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Alex_79 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 22:05:
Zweden afgerond, rustig ritje door het besneeuwde platteland. Meer zat er ook niet in nadat ik het met een gigantische crash in de eerste sector van de eerste stage al had vergooid :( Veel te enthousiast natuurlijk. Bewust daarna gereden om te finishen, dan maar geen snelle tijden.
Nog altijd sneller dan ik :). Ik ben blij dat we die sneeuw voorbij zijn. Dat is echt niet mijn ding. Maar ik hou mijn hart al vast op de wegen waar jullie nog harder gaan en nog meer kunnen uitlopen op mij haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
Hoe join ik deze competitie ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GK86

GK86

Heusinkveld Engineering

https://racenet.com/ea_sports_wrc/clubs/1439
Bovenstaande club joinen.

Moet je wel een racenet account hebben/aanmaken.

[ Voor 11% gewijzigd door GK86 op 17-01-2024 09:20 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Oxigeon schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 07:19:
[...]

Nog altijd sneller dan ik :). Ik ben blij dat we die sneeuw voorbij zijn. Dat is echt niet mijn ding. Maar ik hou mijn hart al vast op de wegen waar jullie nog harder gaan en nog meer kunnen uitlopen op mij haha.
Volgende event op de kalender heeft ijs ipv sneeuw…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WezVTEC
Unbreukable schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:13:
[...]

Volgende event op de kalender heeft ijs ipv sneeuw…
Weet niet of ik daar nou heel blij van wordt :S

Zweden was in ieder geval een kleine deceptie _O- Na 53 seconden in de eerste stage probeerde ik van de Escort een Fiesta te maken. Dat is gelukt.

Wel vermaakt verder maar snel vergeten en door naar Monte Carlo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
Leuk ! Thanks voor de link. Ik deed mee. Genieten en stressen :p Ik had nog nooit full damage on gereden. Dat mijn wagen het haalde was vooral omdat die in de laatste 2 stages niet meer boven de 100 wou. KM/H. Tof tof. Zijn er regels om mensen uit te nodigen ? Een vriend speelt het spel ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
In principe kan iedereen gewoon bij de club aansluiten. Het zoeken naar die balans tussen snelheid en veiligheid die je met clubs de zwaarste variant van schade, beperkte reparatie mogelijkheden en meerdere stages is voor mij 1 van de grote plus punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Dit was weer geen makkelijke. Het ene stukje ijs is het andere stukje ijs niet. Dus je bent al snel te voorzichtig of niet voorzichtig genoeg...

Damage staat natuurlijk op de meest zware stand maar ik vraag mij wel af hoe er zo snel schade aan de versnellings bak optreedt. Na 5 stages (waarin ik rustig rijdt en veel minder vaak en minder heftig schakel dan op asfalt) zit de versnellingsbak al op medium damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
Ik heb eerder deze week monte carlo bij de wrc club gereden en had beetje hetzelfde probleem. Is het trouwens normaal dat het op het ijs zo traag gaat? Ik heb letterlijk 0 grip en met winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
gibsonneke schreef op zondag 21 januari 2024 @ 15:45:
Ik heb eerder deze week monte carlo bij de wrc club gereden en had beetje hetzelfde probleem. Is het trouwens normaal dat het op het ijs zo traag gaat? Ik heb letterlijk 0 grip en met winterbanden.
Ja, kan mij wel voorstellen als het echt ijs is dat het zo langzaam moet gaan. Het zijn ook winterbanden en niet vergelijkbaar met de banden die je in Zweden en Noorwegen voor de sneeuw krijgt.

Die ga ik straks doen. Ben benieuwd of ik daar de finish haal gezien het wat meer stages zijn en het net even iets sneller gaat dan WRC2.

[ Voor 18% gewijzigd door Unbreukable op 21-01-2024 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
Com-pleet ge-faald. Totaal miskleun in Monte Carlo. Er bestaat een film van Jim Carrey over iemand die dingen uit zijn geheugen laat wissen, dat wou ik met deze rally ook

- lekke band in de shakedown, eerste set banden niet meer bruikbaar
- daardoor moest ik minstens één keer met asfalt soft op ijs rijden. Nou veel succes
- Op ijs rijden met winterbanden ging ook al niet, want een puinzooi
- en er dus zo vaak af gegaan met softs dat het een wonder is dat ik de laatste leg nog haalde
- daar gaf de besturing het op, rechtdoor het ravijn in.

Rant over, ik ga even afkoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
@Alex_79 Eternal Sunshine of the Spotless Mind… je kan ook nog een poging wagen in de officiële skoda club op een winters Monte Carlo om die rally van vandaag te vergeten.

Er zitten we wat stages bij met slechts 1 van 4 en zelfs 1 van 8 sectoren met ijs dus die zouden met softs wel interessant kunnen zijn. Mits het een beetje zo uitkomt met banden en je de wagen heelhuids door de ijs sector krijgt. Maar goed, dat is achteraf. Chile met de H3 gaat wel tof zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 21:35
Dit weekend eindelijk een keer de UEVR mod uitgeprobeerd en dat werkt perfect.
Vanaf nu speel ik WRC23 in VR. _/-\o_

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Henkus schreef op maandag 22 januari 2024 @ 08:27:
Dit weekend eindelijk een keer de UEVR mod uitgeprobeerd en dat werkt perfect.
Vanaf nu speel ik WRC23 in VR. _/-\o_
Ik haal de HP Reverb G2 V2 weer uit de kast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

@Henkus zojuist de UEVR mod (zeer makkelijk) werkend gekregen. Ik merk wel veel stutters met standaard settings (heb de ingame graphics helemaal naar low gezet uit voorzorg) ondanks dat ik, volgens mij, een prima systeem heb (CPU 5800x3d / GPU RTX 4090).

Ik heb nu de open XR setting geprobeerd. Heb jij nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
TiemenC schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:14:
[...]

Ik haal de HP Reverb G2 V2 weer uit de kast :D
Ik heb ook een RTX4090 en in game heb ik alles op medium, alleen trees, ground cover, textures en road texture op ultra high.

Ik draai de game met de Quest 3 op een resolutie van 3072x3216 per oog @72hz.

Dit geeft een gemiddelde GPU usage tussen de 85 en 95%, maar is wel mooi vloeiend en gelukkig voelt 72hz op de Quest 3 gewoon goed aan.

Andere instellingen om rekening mee te houden:

-native stereo ( in UEVR)
-post processing and shadows ultra low (in game ivm niet renderen van schaduw bij het rechter oog))
-ambient occlusion naar 0 in uevr's console/cvars menu
-DLSS uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Thanks @Henkus !

Ik draai dezelfde resolutie en heb het met jou settings redelijk vloeiend gekregen. Enkel merk ik dat in cockpit view snel stutters ontstaan. Vanaf de bonnet haal ik steady 90 FPS. GPU load is wel hoog (95%) maar wellicht kan ik dat naar beneden krijgen door de windowed resolutie terug te dringen (heb deze nu nog op 2k / 21:9 native staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
Interessant ivm de VR mod. Wat zijn de ervaringen in vergelijking met Dirt Rally 2.0 die native support had?

[ Voor 3% gewijzigd door gibsonneke op 22-01-2024 20:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Trouwens nog iets anders:

Bij KNAF Digital start een nieuwe EA WRC competitie begin februari, ik ga zelf ook meedoen :)

Er zijn 2 klassen:

- PRO - WRC 2 - Hardcore settings
- AM - J-WRC - assists toegestaan + langere service etc

https://portal.knafdigital.nl/games/8178

Deelname is gratis!

Wanneer in bezit van een digitale racelicentie van de KNAF kun je ook in aanmerking komen voor uitbetaling van prijzengeld aan het eind van het seizoen.

[ Voor 17% gewijzigd door TiemenC op 22-01-2024 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
gibsonneke schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:55:
Interessant ivm de VR mod. Wat zijn de ervaringen in vergelijking met Dirt Rally 2.0 die native support had?
Native is toch beter, UEVR wil af en toe wel eens crashen en de belichting klopt niet helemaal. Sommige delen zijn soms overbright. Maar de cockpit view is ( positie ) is net zo goed als native VR.
TiemenC schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:54:
Thanks @Henkus !

Ik draai dezelfde resolutie en heb het met jou settings redelijk vloeiend gekregen. Enkel merk ik dat in cockpit view snel stutters ontstaan. Vanaf de bonnet haal ik steady 90 FPS. GPU load is wel hoog (95%) maar wellicht kan ik dat naar beneden krijgen door de windowed resolutie terug te dringen (heb deze nu nog op 2k / 21:9 native staan.
Spiegels uit zetten helpt ook, die gebruik je toch niet. Ik ben alleen nog zoekend met de brightness levels van de verschillende kleuren in vr. Heb jij daar nog verbetering in kunnen vinden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
gibsonneke schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:55:
Nog een kleine aanvulling. De UEVR mod lijkt gewoon minder goed om te gaan met alle licht effecten van zon, ochtend ect ect.

Dirt Rally 2 had ook soms dat sommige stages 'overbright' waren, bijvoorbeeld dat de weg veel te helder was.

Bij de WRC UEVR mod krijg je daardoor soms hele rare kleur effecten bij de bomen gras en wegen waarbij soms alle textures door over belichting verdwijnen, terwijl verder op in dezelfde stage alles goed is.

Ik vermoed dan ook dat dit de reden is waarom de VR-uitbreiding wat langer op zich laat wachten.

De oplossing voor nu is: bewolkt en midden op de dag, dan heb je neutrale belichting en ook goede kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
Unbreukable schreef op zondag 21 januari 2024 @ 23:44:
@Alex_79 Eternal Sunshine of the Spotless Mind… je kan ook nog een poging wagen in de officiële skoda club op een winters Monte Carlo om die rally van vandaag te vergeten.

Er zitten we wat stages bij met slechts 1 van 4 en zelfs 1 van 8 sectoren met ijs dus die zouden met softs wel interessant kunnen zijn. Mits het een beetje zo uitkomt met banden en je de wagen heelhuids door de ijs sector krijgt. Maar goed, dat is achteraf. Chile met de H3 gaat wel tof zijn!
Geloof me softs op ijs is GEEN goed idee, maar da's ook maar een mening natuurlijk ;)

oNID Rally Club heeft deze week ook Monte Carlo, dus ik kon even haarfijn nagaan wat ik fout heb gedaan qua rijstijl en setup. Alignment op stock laten, damping zacht, springs ook, maar lage ride height, misschien zelfs negative rake (voorkant lager dan achter) Nu ging het iig qua blikschade al beter, drifts in de hairpins liepen zelfs uitstekend. Grote probleem blijft het aanremmen, twee keer een radiator stuk op een muurtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
De winter versies van Ancelle and Moissiere zijn prima te overleven op softs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jsmit86
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 19:52
Vraagje voor de experts. Ik race met een stuur, maar heb geen handrem. Nu heb ik knop op het stuur als handrem geprogrammeerd, echter ben ik die nog wel eens kwijt in een bocht...

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Denk dat je met een knopje als handrem een uit/aan handrem hebt, dus of 0% of meteen 100%. Dus dan zou je na het insturen echt heel kort moet drukken en gelijk weer loslaten. Had de eerste anderhalve maand ook gewoon een knopje als handrem maar gebruikte hem eigenlijk alleen bij de start of wanneer ik onderstuurd rechtdoor leek te gaan in een hairpin. Heb nu een fysieke rem en al hoewel dat wel wat toevoegd aan de ervaring maakt ik er niet heel veel gebruik van in bochten. Eigenlijk alleen bij de start en af en toe op gravel stages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
Zonet Chili uitgereden in Old Man Trouble, de H3 Escort from Hell. Deze auto is:
a) veel te grillig om in te rijden
b) veel te krachtig vergeleken met zijn klassegenoten

Het is in feite een Group 4 Escort waar ze de motor, achteras en versnellingsbak van een McRae R4 in hebben gezet, plus het viscous differentieel van een Escort WRC. Je kan hem eerder vergelijken met Group B RWD, want hij is net zo snel als de Lancia op sommige momenten.

Maar goed, bewust weer rustig aan gereden, ik heb uit het Monte Carlo fiasco iig meegenomen dat pompend remmen een terminal crash kan voorkomen. Alleen stond de diff te ver dicht de eerste stages. Daarna liep het al beter toen ik die open had gezet en de slides makkelijker kon opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Ja die gare bak haalt wel een beetje de fun uit die hele klasse weg in competitie verband. De laatste 3 DiRTy Weeklies waren met die klasse maar je verliest al gauw minimaal 20-30 extra seconden op een middellange stage met elke andere wagen in die klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Ik moest helaas de vorige weekly skippen wegens tijdgebrek.

Gelukkig nu wel tijd en deze combi van de MK2 + nauwe Chileense bergweggetjes is me goed bevallen!

Eenmaal het overstuur goed onder controle vindt ik het een heerlijke bak om mee te gooien & te smijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WezVTEC
Monte Carlo helaas moeten missen wegens ziekte, en nu met de E30 M3 de verkeerde auto gekozen. Geeft niet! Laatste 3 stages gingen best wel aardig maar merkte wel dat ik een paar dagen niet gestuurd had. Op naar de volgende :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Net alle stages van deze week gereden. De Renault 5 komt amper vooruit. De power komt gewoon niet op het wegdek.

Vraag mij ook af of de tire wear een beetje bugged is want na 2 shake downs hadden mijn banden al de status 'worn'. Dus dan start je de eerste 2 stages al met versleten banden en elke 2e stage was de auto al amper te houden en die allerlaatste stage was er nog minder grip dan die stuken ijs in Monte Carlo.

[ Voor 8% gewijzigd door Unbreukable op 30-01-2024 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Volgende week de laatste rally in dit kampioenschap. De volgende update van de game zou (naar horen en zeggen) over een week of 2 moeten verschijnen dus dan starten we daarna een nieuwe. Heeft er iemand nog op of aanmerken met betrekking tot het format?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jsmit86
Zojuist de eerste paar stages gedaan. Gelijk ook de eerste die ik überhaupt doe met deze game.

Nog een hoop te leren blijkt alweer. Enkele minuten per stage achterstand, rook uit de motorkap, stotterende motor, dit niet kunnen fixen tussen de stages.... Wat een slagveld :-)

Morgen hopelijk de zaak toch nog uitrijden, dat was het doel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dentitten
Alles gereden. Overleefd. Te goed zelfs ! Na de laatste reparatie had ik geen enkele schade meer. (Als mijn geheugen me niet in de steek laat, is het spel wel enkele zaken vergeten.)
Ik vond dat ik dikke pech had in stage 2. Kleine tik tegen een zijkant en platte band. Niet enkel de 90 seconden straftijd maar ook nog zoeken naar de juiste toetsen combinatie. En ook eerst geprobeerd verder te rijden maar dat leek echt verspilling te zijn.

Ik was heeeel voorzichtig, schrik van de achterwielaandrijving. De MK2 deed het super.

Ik heb geen suggesties. Dit is de derde keer dat ik mee doe. Ik ken niet genoeg van het spel om een mening te hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Unbreukable schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:26:
Volgende week de laatste rally in dit kampioenschap. De volgende update van de game zou (naar horen en zeggen) over een week of 2 moeten verschijnen dus dan starten we daarna een nieuwe. Heeft er iemand nog op of aanmerken met betrekking tot het format?
ik heb geen suggesties behalve een persoonlijke; ik haal het meeste plezier uit de snellere wagens. WRC/WRC2/Group A/Group B.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WezVTEC
Unbreukable schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:26:
Nope, vind het eigenlijk wel tof zo. Lekker afwisselend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
Persoonlijk zou ik alle asfalt wedstrijden eruit zwieren 8)

Verder voorkeur voor de 4WD/RWD wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DietColo
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-09 19:48
Eens met: WRC/WRC2/Group A/Group B.
H3 RWD(?) de MK3 was ook verrassend leuk, al had ik een erg domme fout in 6e versnelling tegen zo'n klein boompje wat mij in principe de race uit knalde.
(En dat na een oefen sessie in 1x bijna foutloos te rijden op die baan voor hoge leaderboard tijd)

Asfalt vind ik ook erg matig... Al is er aan te wennen het blijft een beetje rare physics. Op zich maakt winter(ijs) asfalt wel weer interessant, maar moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
ik heb liever geen H3, die mk McRae escort is te overpowered. Dan liever H2, escort, alpine en fiat liggen daar dichter bij elkaar. voor de rest geen speciale voorkeuren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
Al die McRae auto's zijn volgens mij te sterk voor de klasse waar ze in zitten. Zo ook de McRae R4 in de NR4 klasse en de Vauxhall Nova Sport in H1.

Zelf ben ik erg fan van de S1600, S2000 en F2 bommetjes. Gevolgd door Group A en WRC 97-11.
De RWD auto's liggen mij minder goed, maar de afwisseling is leuk. Dus geen op of aanmerking van mijn kant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unbreukable
Ok, dit is de opzet voor de kalender voor volgend seizoen. Een aantal vaste klasses (WRC/WRC2), aangevuld met wat klasses die we nog niet hebben gereden. De geplande locaties hebben we recentelijk niet gereden.

Rally2 - Indonesie
S1600 - Spanje
WRC - Estland
Junior WRC - Mexico
Group B - Nieuw Zeeland
H2 FWD - Kroatie
WRC 97-11 - Noorwegen
WRC2 - Italie

En ja, Rally2 is nagenoeg gelijk aan WRC2 maar nu kunnen rijders ook eventueel de Peugeot of de Fiesta MK7 pakken die in de WRC2 klasse niet te selecteren zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Unbreukable op 31-01-2024 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
Unbreukable schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:45:
En ja, Rally2 is nagenoeg gelijk aan WRC2 maar nu kunnen rijders ook eventueel de Peugeot of de Fiesta MK7 pakken die in de WRC2 klasse niet te selecteren zijn.
Als die dan toch nagenoeg gelijk zijn, is het dan niet logischer om een andere categorie te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
gibsonneke schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:27:
[...]

Als die dan toch nagenoeg gelijk zijn, is het dan niet logischer om een andere categorie te kiezen?
Beide klasses bestaan deels uit dezelfde wagens en deels uit andere wagens. WRC2 wagens zijn Rally2 wagens maar Rally2 wagens zijn niet perse WRC2 wagens. Op dezelfde manier dat alle WRC wagens Rally1 wagens zijn maar als een fabrikant een Rally1 wagen zou bouwen en die niet aan het WRC mee doet het geen WRC wagen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
Unbreukable schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:01:
[...]

Beide klasses bestaan deels uit dezelfde wagens en deels uit andere wagens. WRC2 wagens zijn Rally2 wagens maar Rally2 wagens zijn niet perse WRC2 wagens. Op dezelfde manier dat alle WRC wagens Rally1 wagens zijn maar als een fabrikant een Rally1 wagen zou bouwen en die niet aan het WRC mee doet het geen WRC wagen is.
Ok maar ik heb het eerder op het type aandrijving per wagen en dus direct op het rijgedrag.

Nu zouden we 2 x FWD, 5 x 4WD en 1 x RWD hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Ja, lijkt mij een goede afspiegeling van de klasses in de game. + er zit 2 maanden tussen 7 stages Rally2 en 7 stages WRC2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
Een welgemeende dank je aan @Unbreukable !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jsmit86
Vraagje hier. Ik had de laatste 3 stages van de huidige weekly bewaard voor vanavond, maar het lukt mij niet deze te starten. Ik zie in de rij met stages dat ik de eerdere afgevinkt heb, maar kan de volgende niet meer starten. Er staat ook in het plaatje van de stage 'in progress'

Iemand enig idee?

Edit: blijkbaar was ik te laat. Eerst stond er nog 12 uur resterend in m'n scherm, na een reboot was de weekly over....

[ Voor 16% gewijzigd door Jsmit86 op 01-02-2024 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
In de EA app Racenet zie ik dat de weeklies wisselen op donderdagen om 20:13 (een tijdzone staat er niet bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
dentitten schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:48:
In de EA app Racenet zie ik dat de weeklies wisselen op donderdagen om 20:13 (een tijdzone staat er niet bij)
Klopt, de afgelopen serie is gestart zo gauw ik het online gezet heb omdat er geen optie is/was om een exacte startdatum en tijd te kiezen. Heb wel gezien dat je iets kan instellen mbt de hoeveelheid dagen en uren in de toekomst vanaf nu gemeten je het wil laten starten, dit creeert wel een extra groot gat tussen 2 championships.

Tevens kan je niet de volgende series al klaar zetten zodat deze naadloos start als de huidige is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
Tip van mij, vervang op tijd je remmen. Ik had eindelijk een rally zonder grote schade, kom ik in de laatste proef zonder remmen te zitten. Zo piepend en krakend het ravijn in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
nog twee stages te gaan in Portugal. al na 900 meter op een rotsblok geklapt :( en sindsdien voorzichtig aan het rijden om radiator, motor en uitlaat te sparen. besturing gaf het in Ponte de Lima ook op. benieuwd of ik nog iets kan herstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Zo gelijk na het werk even de laatste rally afgerond. Dit voelde wel echt als een rally, hele vette stages! Die lange stukken asfalt waren wel heel vervelend. Op de laatste stage werd mijn zicht flink geblokt door mijn omhoogkomende motorkap + nachtlampen waardoor ik wanneer de snelheid omhoog ging op dat laatste deel asfalt geen idee had waar ik heen moest.

Even afwachten of er een game update wordt aangekondigd en dan volgende week weer starten met een nieuwe serie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex_79
En daarom heb ik nu de Xsara gekozen, de motorkap kwam natuurlijk in stage 1 al los, maar belemmerde het zicht nauwelijks. Met het vuilnisbakdeksel van de Mini voor je snufferd was dat een veel groter probleem

Rally uitgereden zonder turbo, en met een motor uitlaat en radiator die met paperclips, kauwgum, schietgebedjes en hoopvolle blikken aan elkaar gekleefd waren. Kammenieschele waar we eindigen, we zijn er.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Stage 1 van deze weekly de wagen al op een hoop gereden. De rest van de rally helaas met structurele (motor)schade moeten uitrijden. Eigen schuld, maar toch jammer. Deze combi was heel vet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WezVTEC
Ook ik in de eerste stage al forse schade, en dat is nooit meer helemaal goed gekomen. Laatste stage was helemaal drama daar ik halverwege problemen had met de koeling en motor. Kwam met 77km/u over de eindstreep haha. Ik vond het al met al wel een heel tof seizoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unbreukable
Morgen patch 1.5.1 dus we kunnen meteen door! Ik ga proberen of ik het kan laten starten vrijdagmorgen om 09:00.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unbreukable
Ik probeer net de nieuwe series te posten en met vertraging te laten starten. Alleen ondanks dat verder alles werkt lukt alleen het posten van een nieuwe serie niet. Hoop dat het een EA server issue is en probeer het morgen weer. Het werkt allemaal weer.

[ Voor 43% gewijzigd door Unbreukable op 08-02-2024 23:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Unbreukable
De volgende series van de GoT Weekly Club staat klaar! De countdown timer loopt morgenochtend om 09:00 af en dan kunnen jullie starten aan de eerst rally. Dit seizoen geen punten voor stage wins maar wel een Power Stage. Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
Ik heb in ieder geval gemerkt dat haptic feedback wel veel duidelijker geworden is op PS5, voelt wat geleidelijker aan ipv dat je helemaal geen feedback krijgt tot je de auto in een drift gooit. Was leuk om de Nova door Chili te jagen en de McRae R4 door Portugal (ja sorry @Unbreukable ondanks dat ze OP zijn in hun klasse zijn het geweldige auto's voor een snelle timetrial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 11:09

TheTeek

TheTeek

Unbreukable schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 23:20:
De volgende series van de GoT Weekly Club staat klaar! De countdown timer loopt morgenochtend om 09:00 af en dan kunnen jullie starten aan de eerst rally. Dit seizoen geen punten voor stage wins maar wel een Power Stage. Have fun!

Leuk, ik ben nu ook lid van de club :)
Maar allemachtig wat een :X rally.. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door TheTeek op 10-02-2024 00:13 ]

No one knows what TheTeek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Net ook ingeschreven en eerste 2 stages gereden. Stage 1 ging best goed, stage 2 behoorlijk wat straftijd gehad door 2 uitstapjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke22
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-09 12:09
Na de 1.51 update had ik goede hoop dat de lage fps bij race start zou zij opgelost.

Ik moet dan namelijk mijn restarts "misbruiken" om 60 fps te krijgen, super hinderlijk! Maar helaas geen verschil.

Nu las ik op internet dat in Windows, de hardware acceleration uitzetten zou moeten helpen? Dat heb ik net gedaan en so far, so good.

Hebben meer mensen dit? Ik speel notabene op een 1080p paneel waar ik 60 fps uit wil halen met een RTX 3060. Niet heel ingewikkeld zou je toch zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
Normaal vind ik de Rally2 klasse niet zo leuk, maar dankzij een verschrikkelijke rally in Griekenland voor de oRC club heb ik een Skoda setup gevonden die ook goed bruikbaar is voor Indonesië (net zoveel scherpe bochten, gelukkig minder dodelijke kliffen). Nog twee stages over, maar gisteren geleerd dat haastwerk niet slim is (drie dailies DNF door domme fouten), dus dat doen we morgen afmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 16:00
Zijn er eigenlijk nog andere clubs aan te raden? Zie veel inactieve clubs helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_79
ik zelf speel in vijf clubs naast deze: dirty dailies (losse stages, te bereiken via de discord van Ea wrc official) en vier clubs van oNID Rally Championship (Discord hier https://discord.gg/yKAhhNrwMJ)

oRC daily zijn de losse stages, oRC pro zijn de lastige rally's, oRC gentlemans is iets makkelijker, en oRC oNID Rally is het waar het eigenlijk mee begon. ooit was dit de opzet van de VRC club, maar de eigenaar kreeg prive problemen dus zijn we daar opnieuw begonnen

[ Voor 5% gewijzigd door Alex_79 op 12-02-2024 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
Dubbelposten is sowieso niet de bedoeling ;)

[ Voor 74% gewijzigd door BM op 12-02-2024 11:56 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
grr, toch nog 13 seconden weggegooid in de laatste stage met een domme schuiver. oh well, we zien wel waar het gaat eindigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
@Alex_79 alsnog sta je ruim aan kop in de overall standing, netjes!

Zo dit was wel echt een lastige rally, vanuit de cockpit was het door de heuvelachtige stages soms niet te zien waar de weg heen zou leiden. Liep ook nog tegen een puncture aan in de laatste sector van stage 3 en ben er dus maar mee doorgereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WezVTEC
Ik heb 2 schroeven gemaakt. Ja, zo'n koprol om de as van de auto en ja 2x op hetzelfde punt. Man man man, wat een monumentale fouten weer haha. Wel weer lol gehad en inderdaad vanuit de cockpit was het vaak lastig om het de weg goed te zien.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste