Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 11:14
Unbreukable schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:08:
@Alex_79 alsnog sta je ruim aan kop in de overall standing, netjes!

Zo dit was wel echt een lastige rally, vanuit de cockpit was het door de heuvelachtige stages soms niet te zien waar de weg heen zou leiden. Liep ook nog tegen een puncture aan in de laatste sector van stage 3 en ben er dus maar mee doorgereden.
geloof me, ik ben zelf nog het meest verrast. En dat terwijl ik de Skoda eerst veel te nerveus vond. eerste versnelling een tikje langer hielp al, de rest van de setup heb ik uit een oRC event in Griekenland overgenomen omdat de auto zo makkelijk de hoek om ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-09 20:54
Ik ga er voor ! Wish me luck. Nog enkele gigabytes downloaden. Ik update zo meteen.

Ik denk dat ik het goed deed ! Op veilig kwam ik vrij ver. Geen flat tires, beperkte bijna maakbare schade. Enkel eens overkop in de power-stage. Ik voelde me verplicht daar nog eens wat extra op de grootste pedaal te staan. Wat is een power-stage overginds?

[ Voor 61% gewijzigd door dentitten op 13-02-2024 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
dentitten schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:14:
Ik ga er voor ! Wish me luck. Nog enkele gigabytes downloaden. Ik update zo meteen.

Ik denk dat ik het goed deed ! Op veilig kwam ik vrij ver. Geen flat tires, beperkte bijna maakbare schade. Enkel eens overkop in de power-stage. Ik voelde me verplicht daar nog eens wat extra op de grootste pedaal te staan. Wat is een power-stage overginds?
Als je in de Power stage Top5 haalt, kun je in het WRC extra punten scoren

• DietColo
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-09 19:48
Unbreukable schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:08:
@Alex_79 alsnog sta je ruim aan kop in de overall standing, netjes!

Zo dit was wel echt een lastige rally, vanuit de cockpit was het door de heuvelachtige stages soms niet te zien waar de weg heen zou leiden. Liep ook nog tegen een puncture aan in de laatste sector van stage 3 en ben er dus maar mee doorgereden.
Je kan met numpad je stoel iets iets omhoog gooien, dat helpt in ieder geval met het iets eerder naar beneden kijken. Vooral als de auto bovenin genoeg zicht heeft is het pure winst.

Ik had meer dan een minuut aan straftijd opgelopen met domme foutjes... Vooral de 30s in het begin deed pijn door het doorglijden bij een 90 graden bocht naar links.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extracnix
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09:40
Voor de mensen die de game nog niet hebben, is momenteel in de aanbieding op Steam! € 24,99

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:32
DietColo schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:39:
[...]

Je kan met numpad je stoel iets iets omhoog gooien, dat helpt in ieder geval met het iets eerder naar beneden kijken. Vooral als de auto bovenin genoeg zicht heeft is het pure winst.

Ik had meer dan een minuut aan straftijd opgelopen met domme foutjes... Vooral de 30s in het begin deed pijn door het doorglijden bij een 90 graden bocht naar links.
Yeah I know, had zelfs al een custom livery voor de Fiesta gemaakt zonder die banner over de voorruit. Die camera adjustments zijn veel te beperkt ook.

• DietColo
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-09 19:48
Unbreukable schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:00:
[...]

Yeah I know, had zelfs al een custom livery voor de Fiesta gemaakt zonder die banner over de voorruit. Die camera adjustments zijn veel te beperkt ook.
Zeker mee eens, goede tip van de livery, die wist ik nog niet.
Vorige race had ik door die banners een bepaalde auto gekozen die het niet had, al beviel die auto alsnog na preload van de "top" auto te gebruiken.

• dentitten
Ik rij met niets van de auto in beeld. Lijkt het spel ook 'sneller' te maken.
Voor de realiteit beter te benaderen wil ik eigenlijk in de auto zitten. Maar dat vergt aanpassing en ik switch dan snel terug omdat ik toch niet zo vaak speel. Met aanpassing bedoel ik dat ik later moet insturen dan in de andere view. Er zijn ook autos bij waar het zicht gewoon te beperkt is. Keuzes keuzes :)

• Unbreukable
Met "niets van de auto in beeld", doel je dan op de bumper cam? Dat gaat wel rap ja omdat dat camera standpunt bijna op wegdek niveau zit met daar bovenop een redelijk hoge FOV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-09 09:47

TiemenC

iRacing

Ah jammer, ga voor 9u vanochtend de eerste rally niet gedaan krijgen van de GoT Weekly.

Deze week geprobeerd de KNAF Digital PRO klasse te volbrengen maar helaas bleef de game hangen : Rally Monte Carlo natuurlijk, met terminale schade als gevolg.

Echt jammer dat zo'n bug die vanaf dag 1 in het spel zit zoveel updates later nog steeds bestaat.

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:58

Oxigeon

En zo is dat!

Unbreukable schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:44:
Met "niets van de auto in beeld", doel je dan op de bumper cam? Dat gaat wel rap ja omdat dat camera standpunt bijna op wegdek niveau zit met daar bovenop een redelijk hoge FOV.
Op welke view spelen jullie dan? Ik speel ook op die bumper cam.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
Ik denk dat bumper cam die is waarbij je niets van de wagen ziet: Ja, op die speel ik dan. Zelfs de motorkap is niet zichtbaar.

Nog een ander topic: Tuning... ik ga er zelf niet met beginnen maar; garandeert een betere afstelling vanzelfsprekend seconden winst ? Valt daar een (gemiddeld) aantal op te plakken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:41
Oxigeon schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:08:
[...]

Hier gewoon de cockpit camera. Zoals hierboven vermeld is de bumper cam heel erg snel. Ik heb het wel eens geprobeerd maar vond het een pak moeilijker om rempunten in te schatten. Voordeel is dat je meer ziet maar erg realistisch is dat ook niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jsmit86
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 19:52
Zoals jullie misschien gezien hebben bungel ik hopeloos onderaan in de klassementen van de weekly. Ik denk dat ik voornamelijk vlieguren moet maken; ik heb de game geinstalleerd en ben mee gaan doen met de weekly.
Eerdere ervaringen met rally games heb ik niet echt.

Heeft iemand tips voor mij mbt rijtechniek; ergens goede tutorials te vinden? De rally school in de game is redelijk basic heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
Jsmit86 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:53:
Heeft iemand tips voor mij mbt rijtechniek; ergens goede tutorials te vinden? De rally school in de game is redelijk basic heb ik het idee.
Hangt er sterk vanaf waardoor je tijd verliest. Is dit puur qua snelheid of fouten?

Als beginnende rijder zou ik eerst werken aan het foutloos rijden, ook al ben je dan wat trager. De snelheid komt dan sowieso vanzelf wanneer je meer vertrouwen kan opbouwen.

Verder is het ook nuttig om te beginnen in de minder snelle wagens (zoals de afgelopen rally) voordat je in de rally 1 van start gaat.

Op vlak van instellingen, vergeet de bumper camera (persoonlijke mening) en rij met de cockpit camera of de hood camera (compromis tussen beide vorige). Schakel ook traction control uit gezien je hiermee snelheid verliest in een hairpin (onderstuur).

Qua setup verhoog ik altijd de remdruk en pas de rembalans wat meer aan naar achteren. Final drive zet ik altijd korter (0,150) en op gravel achterkant altijd iets lager dan de voorkant. Andere instellingen hangen af van auto/parcours.

Tenslotte altijd de shakedown rijden zodat je een extra set banden krijgt. Vooraf de proeven bekijken en de strategie bepalen zodat je de meest harde banden voor de meeste km tussen 2 services gebruikt. (die banden dan ook monteren voor de shakedown als je daarvan een extra set wilt).

Herstellen met short repair van onderderdelen die je niet meer denkt te beschadigen. Uitlaat herstel ik amper omdat die altijd schade heeft, remmen in de gaten houden want zonder is game over. Radiator is belangrijker dan motor of turbo om verdere schade te vermijden.

En blijven oefenen, het kan alleen maar beter gaan. :) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
90% is ervaring opdoen. Kilometers maken. Je leert het gedrag van de autos kennen, na een tijd herken je zelfs enkele gevaarlijke bochten. Het lijkt me logisch, na jouw omschrijving, dat je momenteel nog onderaan eindigt.

Ik ben niet de man om echt tips te geven. Maar ik hou me wel aan een eigen verzonnen afspraak. Voornamelijk omdat schade zo een groot deel is van dit kampioenschap: een bocht 2 neem ik in 2de versnelling. Een 3 in 3e... zoiets. Niet dat ik vind dat je dit moet overnemen, het klopt zeker niet altijd, maar wat de echte onderliggende boodschap is: traag maar gestaag levert echt wel iets op. Als je nooit tussen de bomen of in het ravijn valt ben je misschien niet de snelste maar je zet wel degelijke tijden. Dit gedrag resulteert ook in lagere autoschade. Een race moeten rijden waar je wagen niet meer boven de 50 km/u komt, brengt je zeker onderaan.

Rijtip:
Scandinavian flick. Die doet wonderen.
Zelf schakelen lijkt me ook een aanrader indien je dit (nog) niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jsmit86
Het streven is nu met name om geen grote fouten te maken en de rally uit te rijden. Dit resulteert soms in heel trage bochten. Schakelen doe ik daarom ook nog niet zelf, volledige aandacht op het sturen, gas en rem.

Mijn idee was om eerst de abs en stabiliteits hulp af te bouwen, en nadien het schakelen op te pakken.

Anyway, ik hoop dat er de komende tijd was progressie zal zijn, ik heb er iig een hoop lol aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:52

Tortelli

mixing gas and haulin ass

dentitten schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:19:
90% is ervaring opdoen. Kilometers maken. Je leert het gedrag van de autos kennen, na een tijd herken je zelfs enkele gevaarlijke bochten. Het lijkt me logisch, na jouw omschrijving, dat je momenteel nog onderaan eindigt.

Ik ben niet de man om echt tips te geven. Maar ik hou me wel aan een eigen verzonnen afspraak. Voornamelijk omdat schade zo een groot deel is van dit kampioenschap: een bocht 2 neem ik in 2de versnelling. Een 3 in 3e... zoiets. Niet dat ik vind dat je dit moet overnemen, het klopt zeker niet altijd, maar wat de echte onderliggende boodschap is: traag maar gestaag levert echt wel iets op. Als je nooit tussen de bomen of in het ravijn valt ben je misschien niet de snelste maar je zet wel degelijke tijden. Dit gedrag resulteert ook in lagere autoschade. Een race moeten rijden waar je wagen niet meer boven de 50 km/u komt, brengt je zeker onderaan.

Rijtip:
Scandinavian flick. Die doet wonderen.
Zelf schakelen lijkt me ook een aanrader indien je dit (nog) niet doet.
De versnelling aanhouden qua bochtnummer is ook altijd mijn indicatie. Daarom imo ook een beetje een must om handmatig te schakelen. Met hele snelle auto's kun je dan ook shortshiften (in WRC minder relevant) om het vermogen een beetje te temmen soms.

Ik ga de volgende weekly meedoen! Afgelopen week 2 stages gereden en daarna geen tijd meer :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
@Jsmit86 Je eerste doel zou moeten zijn om de finish te halen zonder schade/crashes. Er is veel winst te behalen door zelf te schakelen omdat je dan bijvoorbeeld in een langzamere wagen heuvel op even een versnelling terug kan voor wat extra power. Kan mij voorstellen dat dat met een controller (mocht je die gebruiken) misschien lastig is. Naar mijn mening is cockpit view het beste om te "voelen" wat de auto doet, zeker als je met een stuur speelt is dat een echte aanrader. Ik zou misschien zelfs wel aanraden om geen assists te gebruiken omdat je daar ook aan gaat wennen. Dus als je 2 maanden met stability control rijdt en je bent gewend dat een auto op een bepaalde manier zal reageren dan ben je weer terug bij af als dat na het uitschakelen van een assist opeens niet meer zo is. Ben zelf 3 maanden geleden na toen de game uitkwam gewoon gelijk in het diepe gesprongen ook nog niet helemaal op snelheid maar de basis begint te komen. Heb er ook redelijk veel uren inzitten omdat het best wel voldoening geeft als je bijvoorbeeld heuvelop richting de Col de Turini in een WRC wagen op redelijke snelheid zonder iets te raken de finish over komt rijden. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jsmit86
Thx allen voor jullie uitgebreide antwoorden! Ik rij met een thrustmaster t500, gescoord via marktplaats; ben benieuwd hoe lang ik de lonkende dd alternatieven kan weerstaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WezVTEC
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-07 11:59
Oxigeon schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:08:
[...]

Cockpit, altijd met alle games/sims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WezVTEC
Jsmit86 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 09:01:
Thx allen voor jullie uitgebreide antwoorden! Ik rij met een thrustmaster t500, gescoord via marktplaats; ben benieuwd hoe lang ik de lonkende dd alternatieven kan weerstaan....
Probeer eerst eens zonder alle hulpmiddelen de proeven te doorstaan. Andere gear is leuk en tof, maar maakt je heel vaak echt niet sneller. Practice makes perfect zeggen ze weleens en dat gaat echt op voor simracen.

Ik ga zo aan de slag met de 2e Weekly, ben benieuwd maar heb er zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
Unbreukable schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 23:51:
@Jsmit86 Je eerste doel zou moeten zijn om de finish te halen zonder schade/crashes. Er is veel winst te behalen door zelf te schakelen omdat je dan bijvoorbeeld in een langzamere wagen heuvel op even een versnelling terug kan voor wat extra power. Kan mij voorstellen dat dat met een controller (mocht je die gebruiken) misschien lastig is. Naar mijn mening is cockpit view het beste om te "voelen" wat de auto doet, zeker als je met een stuur speelt is dat een echte aanrader. Ik zou misschien zelfs wel aanraden om geen assists te gebruiken omdat je daar ook aan gaat wennen. Dus als je 2 maanden met stability control rijdt en je bent gewend dat een auto op een bepaalde manier zal reageren dan ben je weer terug bij af als dat na het uitschakelen van een assist opeens niet meer zo is. Ben zelf 3 maanden geleden na toen de game uitkwam gewoon gelijk in het diepe gesprongen ook nog niet helemaal op snelheid maar de basis begint te komen. Heb er ook redelijk veel uren inzitten omdat het best wel voldoening geeft als je bijvoorbeeld heuvelop richting de Col de Turini in een WRC wagen op redelijke snelheid zonder iets te raken de finish over komt rijden. Succes!
Wat me wel is opgevallen na een jaar WRC Generations spelen met controller is dat ik het samenspel van zelf schakelen en handrem gebruiken goed in de vingers heb en dat ook aardig heb doorgetrokken naar WRC. Het lastige blijft de besturing die soms ronduit grillig kan zijn. Ik heb ook een stuurwiel geprobeerd (g27 die ik met een brook converter werkend heb gekregen op console) maar het valt me op dat het voor rallygames gewoon niet werkt. In F1, The Crew Motorfest en GT7 weet ik wel redelijk snel een modus te vinden, waarschijnlijk omdat het daar op grip driving aankomt. In WRC vloog ik er met stuurwiel echt iedere bocht af, onderstuurd en overstuurd. Asfalt ging wel redelijk, maar ik ben niet genoeg bedreven in mn voeten om de auto onder controle te houden, terwijl ik juist heel veel "fingerspitzengefühl" heb ontwikkeld. Dus ik blijf voorlopig een pad driver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 21:35
Gisteren met goede moed voor het eerst mee gedaan aan de weekly.
1e stage ging redelijk
2e stage ging goed
3e stage, crash met als gevolg een lekke band.

Normaal is het dan altijd ESC en restart voor mij en begin ik gewoon opnieuw.
Nu geprobeerd om hem uit te rijden, maar binnen 1km onder stuur ik zo het ravijn in en was het game over .....

Toen ben ik maar weer gestopt, maar ben wel van plan om het vaker nog een keer te proberen.
Hoewel bijv @Alex_79 en ik dezelfde stages rijden, is de ervaring compleet anders.

Ik speel de game in VR, met een direct drive and full motion. De sommige stages zijn gewoon soms fysiek echt zwaar, maar het is wel ongelofelijk leuk om te doen.

Met behoorlijk wat tweaks is de UE-VR mod uiteindelijk een prima vervanger voor de monitor. Ik ben nog steeds onder de indruk van hoe nu werkt ondanks dat het officieel niet word ondersteund.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Wat mijn ervaring is, is dat je rally niet op 10/10 moet rijden maar meer op 8/10. Wat veiligheidsmarge heb je nodig om geen grote fouten te maken.
Merk ook dat ik soms niet goed genoeg luister naar de co-driver en dan een bocht compleet mis > ESC en restart ;). Denk dat ik vanavond wel tijd heb voor de eerste stages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
Hád ik dat maar gedaan de eerste stage. Ik zou verdikkeme beter moeten weten, want ik ken Pontils heel goed door de Time Trial chaos die we er af en toe met oRC Daily doen. En toch klap ik er de eerste bocht al af.... aaargh. Daarna best een lekkere rally gereden (die Saxo is jeugdsentiment door alle onboards van Pascal Gaban in de Boucles de Spa rally uit de nineties). Maar ja die 13 seconden in het begin waren niet nodig geweest :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip_eg4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-03 15:17

flip_eg4

Youtube: PhMotorsports

Zijn de bugs op de PS5 in combinatie met fanatec spullen er al uit?

https://www.youtube.com/@PhMotorsports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
Wie o wie is UTwizard_NL ? Niet dat ik tijdens het rijden gisteren de tijden zo goed bij hield maar wij eindigden in het finale klassement op 5 seconden van elkaar. Ook in de powerstage was het belachelijk kortbij. Nog geen halve seconde! Leuk leuk. Ik bekeek net de analyse en wij waren in een nek aan nek (ghost) race :p. Die analyse (in de EA app op mijn phone) is best grappig. We verdwijnen amper uit elkaars beeld. Zo een concurrentie maakt het extra leuk voor me.

PS: Volgens de analyse vond je een secret shortcut in de allerlaatste bocht. Cheat ! Moord ! Brand ! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:32
dentitten schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:21:
Wie o wie is UTwizard_NL ? Niet dat ik tijdens het rijden gisteren de tijden zo goed bij hield maar wij eindigden in het finale klassement op 5 seconden van elkaar. Ook in de powerstage was het belachelijk kortbij. Nog geen halve seconde! Leuk leuk. Ik bekeek net de analyse en wij waren in een nek aan nek (ghost) race :p. Die analyse (in de EA app op mijn phone) is best grappig. We verdwijnen amper uit elkaars beeld. Zo een concurrentie maakt het extra leuk voor me.

PS: Volgens de analyse vond je een secret shortcut in de allerlaatste bocht. Cheat ! Moord ! Brand ! ;)
:w

Ik zal de analyses eens terugkijken dan, dat doe ik eigenlijk nooit, ik let alleen op het eindklassement. Van een secret shortcut ben ik mij niet bewust? Ik probeer sowieso niet zoveel te snijden, tenzij mijn navigatrice heel expliciet "cut" zegt, dan doe ik het wel. Maar ik heb in het verleden al te vaak aan de binnenkant een muurtje een kusje gegeven waardoor ik vervolgens naar de buitenkant pingpong dus dat probeer ik tegenwoordig te voorkomen :+

Edit: Ik zie inderdaad wat je bedoelt, dat ziet er heel vreemd uit. Maar neem van mij aan dat dat zeker niet de route is die ik heb gereden :P

[ Voor 5% gewijzigd door UTwizard op 21-02-2024 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Welke stage was de powerstage bij het huidige event?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dentitten
De allerlaatste. Stage 7 - Les Voltes. Ik zie daar een zekere TiemenClaus voorlopig op de eerste plaats. (proficiat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

dentitten schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:39:
De allerlaatste. Stage 7 - Les Voltes. Ik zie daar een zekere TiemenClaus voorlopig op de eerste plaats. (proficiat)
Ah thanks! In de racenet app staat dat niet aangeduid.

Ik zie dat ene @Unbreukable mij inmiddels daar te snel af is geweest :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unbreukable
De power stage is (in deze game) altijd automatisch de laatste stage in de rally.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Heb geprobeerd mee te doen deze week maar knalde er in de teststage al af met 120 over een vangrail. Had me niet helemaal bedacht dat die ook meetelt. Kortom lag er instant uit :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jsmit86
Klein proefrondje gedaan in time trial modus, heerlijk om weer onverhard te rijden, en wat een snelheid in deze klasse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Inmiddels 3 stages gereden in de weekly, maar kreeg alleen in stage 2 een lekke band.
90 seconden haal je niet zomaar meer in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
Estland afgerond, blijft een heerlijke racebaan! Eerlijk is eerlijk, een kleine setup tweak (iets meer preload voor) maakte er een veel betere rally van dan gedacht, want in de shakedowns vloog ik er op iedere sprong af, zo instabiel was de Yaris. Volgens mij ook de eerste rally waarbij ik alleen slijtageschade hoefde te reparen. Eén spin maar behalve ergernis over 15 verloren seconden geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ik ging best lekker dit keer, niet te teveel op de grens rijden en wat liften voor sprongen (omdat je soms wat scheef vlieg / land). Kwam echter in aanraking met een betonnen paaltje waarmee ik er dus direct weer uit lag. DNF nummer 2 ☹

YouTube: WRC Rally Estonia stage 3
Moet zeggen dat ik sinds ik een 4080 super heb (of er een update is geweest?) ik geen last meer heb van (start) stutters!

[ Voor 15% gewijzigd door Tortelli op 26-02-2024 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Helaas, na stage 1 al uitgeschakeld voor enige competitie.

Stage gefinisht en toen wou de game niet meer connecten met de racenet server. Moest alt+f4 doen want de game bleef hierdoor ook vastzitten.

Blijkbaar heeft ie dus stage 1 niet ingeladen en begin ik met een 10 minuten achterstand aan stage 2...

edit: moed verzameld en begonnen aan stage 3.. mega stutter vlak voor een jump, Auto onbestuurbaar op een hooibaal opgevouwen.

Jammer dat deze game nog zo onbetrouwbaar is. Maak je er speciaal wat tijd voor vrij, krijg je dit. :/

[ Voor 27% gewijzigd door TiemenC op 26-02-2024 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WezVTEC
Dat is erg zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
Auwch aan @Tortelli en @TiemenC. Beide om gek van te worden. Zelfs op je replay zie ik die paal amper staan. Stutter had ik vorige week ook voor. Zeker 2 a 3 seconden freeze en dan verder. Wonder dat ik op de baan bleef. Aan de reacties te zien is dit een lastige race om uit te rijden. Ik ga er vanavond tijd voor maken.

Update: gelukt. In stage 1 of 2 eens knal op een hooi-baal gereden. Was zeer onduidelijk waar ik heen moest. Dan 2 shortcut penalties gehad omdat ik na een jump niet wist waar het parcour heen ging. En ook in de eerste bocht van een race zat ik precies op ijs... Verder vrij schadeloos en een degelijk resultaat. Man wat zijn die WRC snel. Ik denk dat dit mijn eerste keer in eentje was... Succes aan zij die nog volgen.

[ Voor 39% gewijzigd door dentitten op 27-02-2024 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ik had die paaltjes op meer plekken langs de stage al zien staan dus was me er bewust van, alleen heeft het niet echt geholpen. Moet zeggen dat de huidige hybride WRC auto’s ook snel zat zijn voor mijn huidige rally skills. Het is best lang geleden dat ik veel Dirt Rally speelde.

Moet die stages eigenlijk eerst oefenen voordat ik aan deze competitie mee doe de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Heb wel echt uitgekeken naar de GoT weekly van deze week met de snelle stages icm de snelle Rally1 wagens. Stage 1 een spin de bomen in, op stage 3 2x een spin de bomen in. Daarna was het een beetje aanmodderen en kon ik met de schade mijn Puma niet in het spoor houden en nog zeker 2-3 keer de struiken bezocht. Die betonnen paaltjes op de apex zijn ook wel levensgevaarlijk maar wel heel vet om zo dicht mogelijk langs te scheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jsmit86
Ik heb ook echt genoten van deze weekly, deze keer voor het eerst met alle hulpmiddelen uit (muv schakelen). Hierdoor wel een paar keer achterstevoren gestaan, maar geen klappers gemaakt. Op een of andere manier had ik het idee dat je op die kleine stukjes asfalt minder hard door de bocht kon dan op de gravel stukken....

• dentitten
Die betonnen paaltjes op de apex zijn ook wel levensgevaarlijk maar wel heel vet om zo dicht mogelijk langs te scheuren.
Haha, living on the edge. Maar gelijk heb je, het is die limiet van finishen en toch snel zijn met een paar keer 'o o o nee nee nee yes oef lap' er bij dat het spel leuk maakt.
ik het idee dat je op die kleine stukjes asfalt minder hard door de bocht kon dan op de gravel stukken....
Amai mijn voeten. Die stukken asfalt waren echt geen plezier na het zand. Ander gevoel, zeer lastig technisch stuk ook nog. Wat te kort was om een asfalt-gevoel te krijgen. Ik voelde me daar ook heel traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WezVTEC
Dit was weer een flinke deceptie haha. Vooral de laatste stage, gewoon dik 10 seconden weggooien in de laatste sector. Niet dat stage 1 en 3 nou veel beter gingen. Vooral na 3 echt enorme schade door een klapper incl koprol wat resulteerde in een lekke band en kromme Fiesta.

Oh well, on to the next one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
WezVTEC schreef op maandag 4 maart 2024 @ 22:55:
Dit was weer een flinke deceptie haha. Vooral de laatste stage, gewoon dik 10 seconden weggooien in de laatste sector. Niet dat stage 1 en 3 nou veel beter gingen. Vooral na 3 echt enorme schade door een klapper incl koprol wat resulteerde in een lekke band en kromme Fiesta.

Mexico? Was wel een zware, dacht dat ik in Indonesië last had om vanuit de cockpit te zien waar ik heen moest maar dat was hier af en toe nog lastiger. Zeker met die 5 hairpins achter elkaar heuvel af. Kan me bijna niet voorstellen ook om deze stages te doen in een Rally1 wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Abandoné a rallye de Mexico...

Ik had qua gevoel wat ruzie met mijn navigator. 'Don't cut' meldingen kwamen in mijn optiek erg laat. Daardoor 2 á 3 keer schade/lekkebandjes/rolls opgelopen in de eerst 2 stages. Zelfs een tandje lager qua fanatisme voorkwam dit niet (frustratie liep wellicht op).

Daarnaast ook weinig feeling met de J-WRC auto. Ik vind het maar een ondersturend hok waarbij je met throttle control geen ene moer kunt corrigeren.

On to the next one :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WezVTEC
Unbreukable schreef op maandag 4 maart 2024 @ 23:19:
[...]

Mexico? Was wel een zware, dacht dat ik in Indonesië last had om vanuit de cockpit te zien waar ik heen moest maar dat was hier af en toe nog lastiger. Zeker met die 5 hairpins achter elkaar heuvel af. Kan me bijna niet voorstellen ook om deze stages te doen in een Rally1 wagen.
Si, Mexico. Was inderdaad niet makkelijk en hulde aan eenieder die hem uit gaat rijden. Er zaten toch een paar venijnige stukjes in waarop je je auto compleet af kunt schrijven. Die hairpins achter elkaar zijn tricky inderdaad, die zie je zo goed als niet.
TiemenC schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:24:

Ik had qua gevoel wat ruzie met mijn navigator. 'Don't cut' meldingen kwamen in mijn optiek erg laat. Daardoor 2 á 3 keer schade/lekkebandjes/rolls opgelopen in de eerst 2 stages. Zelfs een tandje lager qua fanatisme voorkwam dit niet (frustratie liep wellicht op).

Daarnaast ook weinig feeling met de J-WRC auto. Ik vind het maar een ondersturend hok waarbij je met throttle control geen ene moer kunt corrigeren.

Ook ik had het gevoel dat de meldingen sowieso wat laat kwamen. Heeft mij ook een keer of 5 echt verrast met de nodige gevolgen. De auto zelf vind ik eigenlijk best leuk rijden maar dat is smaak denk ik dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
Zo dat is dat. Vijfde voorlopig in Forza Horizon Mexico, ik herkende nog enkele stukken weg uit die game ;)
Ik had een beetje haast (morgen te weinig tijd) dus ik ben maar op de Rally Technical setups afgegaan voor tips. Ging best ok, al mistte ik misschien wat acceleratie. Drie bijna van een klif gevlogen, twee bochten gemist dus straftijd ook al viel ik er achterstevoren af . Toch vijfde. De Duitse copiloot was mooi op tijd qua calls "Doppel achtung 5 links über kuppe" zit er inmiddels beter in dan "double caution left 5 over crest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

WezVTEC schreef op maandag 4 maart 2024 @ 22:55:

Ik reed mijn radiator al snel kapot volgens mij, auto werd steeds trager. Tijdens stage 4 had hij moeite om met 60-70km/h de bult op te komen. Kortom na stage 4 maar gestopt.
Er is geen ruimte voor reparaties volgens mij (of ben ik echt blind?).
TiemenC schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:24:

Die lullige richels aan de kant ook, klein stukje de bocht uit en je maak al een koprol. Geen fijne stage, vooral ook omdat de auto gewoon niet zo lekker aanvoelt.

[ Voor 36% gewijzigd door Tortelli op 07-03-2024 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
Tortelli schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:17:
[...]

Ik reed mijn radiator al snel kapot volgens mij, auto werd steeds trager. Tijdens stage 4 had hij moeite om met 60-70km/h de bult op te komen. Kortom na stage 4 maar gestopt.
Er is geen ruimte voor reparaties volgens mij (of ben ik echt blind?).

[...]

Die lullige richels aan de kant ook, klein stukje de bocht uit en je maak al een koprol. Geen fijne stage, vooral ook omdat de auto gewoon niet zo lekker aanvoelt.
daarom heb ik bewust op sommige momenten wat voorzichtig gereden. ik had ook een kapotte radiator maar dat was pas halverwege de lange chocolata. daarna had ik tijd genoeg over om in ieder geval een standaard fix te doen. je kunt sowieso bij de tijdsaanduiding van de reparaties 10% er vanaf halen als je iets over tijd bent. Vaak red je het net en meestal kost het dan geen extra tijd of maar een paar seconden. dat heb ik er wel voor over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Persoonlijk vind ik de Mexico stages niet heel leuk om te rijden, met die rally3 gaat het nog wel. Die rare “randjes” langs de baan af en toe, irritant. Wat wel leuk is dat het niet simpel dezelfde stage heen en weer is zoals vele andere rallies en af en toe een andere route gekozen wordt. Gevolg daarvan is wel dat je alsnog vaak dezelfde stukken rijdt. Het is wel 1 van de mooier vormgegeven locaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WezVTEC
Oceania is tof, ook gemeen af en toe maar deze stages icm de Group-B auto's is echt leuk. Wel natuurlijk 3x af laten slaan, een salto mortale gemaakt en links en rechts van alles geraakt maar heb itt eerder weer wat behoudender gereden en dat werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Is dat weer 80gb vrij maken op de HD en een uur wachten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ging vlot, minuutje ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_79
Inmiddels de Brokenwood Mysteries in Oceania Rally gereden. Ik dacht er nog even over om de 6R4 uit te kiezen omdat die zo lekker rijdt en klinkt, maar ik was in TT mode vervolgens met crash en al 13 tellen sneller in de Delta S4. Blijft een ontzettend grillige auto, maar acceleratie is giftig snel, je lijkt 100 te rijden maar zit stiekem al aan de 160 8)

Natuurlijk rijd ik meteen in stage 1 al de radiator eraf, grrrr, en ik was ook vergeten banden te wisselen na de eerste stop, dus weeral een beetje rommelig. Maar we zijn er, zonder al te veel schade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
Nog steeds geen triple screen ondersteuning? }:O

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:07
Alex_79 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 22:56:
Inmiddels de Brokenwood Mysteries in Oceania Rally gereden. Ik dacht er nog even over om de 6R4 uit te kiezen omdat die zo lekker rijdt en klinkt, maar ik was in TT mode vervolgens met crash en al 13 tellen sneller in de Delta S4. Blijft een ontzettend grillige auto, maar acceleratie is giftig snel, je lijkt 100 te rijden maar zit stiekem al aan de 160 8)

Natuurlijk rijd ik meteen in stage 1 al de radiator eraf, grrrr, en ik was ook vergeten banden te wisselen na de eerste stop, dus weeral een beetje rommelig. Maar we zijn er, zonder al te veel schade
Waar mogelijk kies ik een auto zonder turbo. Dat scheelt weer een onderdeel dat ik kapot kan rijden en hou ik dus meer tijd over om de andere onderdelen te repareren. :+
Helaas heeft het niet geholpen, want ook die MG Metro heb ik total loss gereden.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Deze weekly ging een stuk beter dan vorige week!

Na 100 meter op de 1e shakedown wel een flinke roll + flat waardoor ik geen extra set banden en bodywork meer had vanaf stage 1.

Daarna heerlijk gereden, vind deze combi (met name de wagen / Peugeot) heel prettig rijden.

Jammer dat ik een reset penalty van 6 sec heb opgelopen in de een-na-laatste stage. Anders had ik nu 3 sec voor @WezVTEC gestaan i.p.v 3 sec erachter 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door TiemenC op 13-03-2024 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WezVTEC
TiemenC schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:36:
Deze weekly ging een stuk beter dan vorige week!

Na 100 meter op de 1e shakedown wel een flinke roll + flat waardoor ik geen extra set banden en bodywork meer had vanaf stage 1.

Daarna heerlijk gereden, vind deze combi (met name de wagen / Peugeot) heel prettig rijden.

Jammer dat ik een reset penalty van 6 sec heb opgelopen in de een-na-laatste stage. Anders had ik nu 3 sec voor @WezVTEC gestaan i.p.v 3 sec erachter 8)7
Als mijn oma wielen had gehad, was ik nu een fiets geweest 8)7

Maar ik snap je, het is inderdaad gezellig close zo. En een leuke combi zo met die Peugeot welke klaarblijkelijk best een rap en stabiel apparaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Zo, deze was eigenlijk ook al weer voorbij voor het begonnen was. In plaats van dat ik de shake down rustig aan doe en gewoon een set banden verdien rol ik de auto na die jump...

Kon eigenlijk alleen een medium fix doen voor de radiator maar de rest van de auto was in een belabberde staat. Zelf inclusief de (door mij per ongeluk toegevoegde) extra service kwam het niet meer goed.

De laatste stages in de regen waren ook moelijk gezien er amper zicht was. De druppels mannelijk voortplantingsvocht die regen moeten voorstellen op het raam belemmeren het zicht maar die ruitenwissers aanzetten maakt het alleen maar erger. Daar moeten ze echt was op verzinnen want in het echt zijn je ogen (en hersenen) in staat om hier "langs te kijken". Net als met het verticale deel van de halo in formule wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

@Unbreukable Hoe voeg je die service toe? Volgens mij heb ik nooit een optie om te repareren of kijk ik gewoon niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Tortelli schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 19:44:
@Unbreukable Hoe voeg je die service toe? Volgens mij heb ik nooit een optie om te repareren of kijk ik gewoon niet goed?
Tijdens het aanmaken van het kampioenschap voeg ik dat toe.

De stages die geen service hebben starten direct als je NEXT STAGE klikt en de stages de een service hebben brengen je terug naar de garage als je NEXT STAGE klikt waar je setup/banden/repairs kan aanpassen voor dat de volgende stage begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
Klik je in de garage soms iedere keer meteen op start @Tortelli want dan ga je idd meteen door naar de volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WezVTEC
Helaas helaas, de Rally van deze Weekly niet overleefd. Bijna op het einde van S3 doordat het beeld bleef hangen zo van het asfalt de berm in waar ik een boom tegen kwam. Einde Rally. Jammer want begon net een beetje dat Golfje te begrijpen.

Die bugs zijn echt vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
@WezVTEC Zonde! Gelijk terminal?

De GoT Weekly in Kroatie in de H2 FWD klasse was toch leuker om te rijden dan ik vooraf had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
Er is altijd wel een bocht bij waar mijn co-piloot de mist in gaat. Een 2 blijkt dan mes-scherp inclusief afgrond te zijn (ik zat zelfs 2 keer in dezelfde afgrond een rit later). De GTI raakte ook niet uit die afgrond uit, te weinig power. Veel tijd verloren. Wel de finish gehaald.

Zijn er hier nog die 1 keer aanloggen in de week, starten, 1 showdown rijden voor bandenset en hopen op het beste ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jsmit86
Dat is wel mijn strategie, met name ivm tijdgebrek. Nu voor het eerst iets aan de brake bias gedaan ivm kwistig ondersturende golfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:32
dentitten schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 20:53:
Zijn er hier nog die 1 keer aanloggen in de week, starten, 1 showdown rijden voor bandenset en hopen op het beste ? :)
Dat is mijn methode inderdaad, oa door gebrek aan tijd en ik heb mijn Fanatec stuur + pedalen aan een Playseat zitten die ook niet standaard "op de plek" staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
Dat is leuk om horen. Dan botsen jullie (letterlijk en figuurlijk) wel op dezelfde problemen als ikzelf. Autokennis en vooral parcours kennis zouden makkelijk vele seconden kunnen doen winnen.

De Golf GTI gekozen. Best handelbaar en ik vond het een leuk geluid. MAAR enkele keren leek het alsof de remmen dienst weigerden. Dit terwijl je de wielen meestal hoorde locken bij te hevig remmen. Uiteraard kan ik alleen de chauffeur kwalijk nemen.

Ik reed alle stages behalve de laatste 2 met regenbanden. Ik ging er van uit dat het icoon met de druppels dat insinueerde. Klopt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WezVTEC
Unbreukable schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:35:
@WezVTEC Zonde! Gelijk terminal?

De GoT Weekly in Kroatie in de H2 FWD klasse was toch leuker om te rijden dan ik vooraf had verwacht.
Heel zonde want begon net een beetje in een leuke flow te raken en gelijk terminal ja. Vloog echt zonder remmen met 130+ een boom in. Einde oefening.
dentitten schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 20:53:

Yep, om er een beeeeetje in te komen doe ik wel altijd even 1x een Moment vooraf. Voornamelijk om zeker te weten dat de controls e.d. allemaal goed staan. Zo kwam ik er een week of wat geleden achter dat de calibratie van mijn Ali handrem was verlopen. De eerste 3 stages leek het wel of ik 100pk kwijt was....niet gek want de handrem stond er letterlijk 30% aan te trekken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
@dentitten Meestal doe ik meerdere time trials met de auto waarmee ik wil gaan rijden. Echter in de praktijk zijn de stages tijdens de clubs events vaak onder hele andere condities dan in time trial en is het toch een grote verassing maar dat is ook waar rally deels om draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

@dentitten helemaal eens

Ook niet mijn auto dit, sommige co-driver calls plots weer erg laat laat en inconsequent. Heeft me zeker 3 off's + 1 reset gekost tot nu toe. Rijdt slechts op 75% limiet ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_79
Zucht, ik blijf domme fouten maken in de shakedowns. De eerste stages op medium gereden wat nogal... uitdagend was. Ik heb zelfs een keer de "Karlsson op zijn dak" manoeuvre moeten doen (bewust over de kop gaan om erger te vermijden), zowaar ik stond naderhand weer op mijn wielen. Omdat de radiator er na 150 meter al uit lag ging het niet bepaald snel...

Na stage 4 ging het beter, had gewoon op regenbanden gereden, bangebroek. Schade gerepareerd op straffe van 10 tellen extra, mij een biet. Zevende uiteindelijk, die Peugeot is veel leuker dan de Golf, lichter, betere remmen en meer gooi en smijt karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
@Alex_79 Het repareren van extra schade wordt volgens mij op dit moment in clubs niet bestraft met extra tijd. Ook al staat er van wel, dus daar heb je geluk mee. Regenbanden waren inderdaad de beste optie, voor de eerste 5 stages. Ik zat wel eigelijk de hele tijd te wachten op stukken met ijs zoals op Monte Carlo maar dat bleef gelukkig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:09

TheTeek

TheTeek

Zal vanavond weer wat stages gaan rijden. Ben gelukkig niet de enige met foutjes als ik de reacties zo lees ;)
Sta nog wel versteld van de grote verschillen soms in tijd. Denk ik een leuke tijd te hebben gereden wordt ik totaal vernederd door m'n tweakvriendjes ;)

No one knows what TheTeek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Mooie uitdagende stages! De eerste stages gingen prima. Tijdens stage 4 pakte ik een sneeuwbank met een steen er onder en was het eigenlijk wel over. De auto werd steeds slomer en tijdens de laatst stage kwam ik heuvelop bijna niet meer vooruit en kon ik door de rook amper zien waar ik heen moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Gave combi dit!

Helaas in de 30+km stage in de eerste sectie gelijk een flat opgelopen, daardoor eigenlijk kansloos voor het klassement. Evengoed écht genoten van de snelle, wendbare Ford Focus RS op deze stages!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dentitten
Goed gereden, schouder-klop ik mezelf. Fun gehad. Ik geniet van de 'o-nee-nee-nee-oef!' momenten. Maar toch lapte ik mezelf weer een flat tire in de eerste 10 km van de 30 km stage. Minuut en half en nog wat extra kwijt. Wat pech gehad toen want ik had al ergere stukken van de baan gegaan. Of toen elke keer geluk gehad? Eén van die twee moet het zijn.

@TiemenC, ik nam de laatste race extra risicos om ongeveer 10 seconden die ik achter jou stond nog goed te maken. Ik finishte en dacht kans te maken om dat gedaan te hebben. Was je nog 18 seconden sneller dan mijn tijd. Verdiende winnaar (onderling), chapeau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jsmit86
Helaas. Mijn eerste terminal damage tijdens de lange stage…. Ik wilde wat meer pushen om eens niet strak laatste te finishen. Gelijk spijt, kan slecht tegen een dnf merk ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
Als er een rally is waarvan ik De Baron achtige moordneigingen krijg, dan is het Scandia. Ik heb niet eens moeite gedaan een setup te vinden, ik vloog er gewoon in en keek wel wanneer ik terminaal crashte. Dat gebeurde in stage 4 en ik heb niet eens echt mijn best gedaan, gewoon twee banden in één keer lek en een reserve te weinig, turbo was al kaduuk evenals de radiator. Ik ga weer even afkoelen in Snowrunner

YouTube: Bassie & Adriaan - Bal gehakt!!

[ Voor 10% gewijzigd door Alex_79 op 28-03-2024 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Gave combi weer hoor! Die stage(s) over de bergtop zijn echt geweldig.

Zelf helaas in stage 1 al mijn auto op een 'betonnen' bosje geknald met als gevolg een flat tyre en motorschade gedurende de eerste 3 stages. Uiteindelijk wel een paar lekkere stages gereden tegen het einde maar kansloos voor een goede eind classificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
Big cut, riep ze.
Big tree, raakte ik.

Eerste race niet kunnen finishen. Kost blijkbaar 30 minuten of zoiets. Buiten de eerste en de laatste heb ik kunnen genieten. Die big cut was in de laatste race. Daar ging alles kapot en verdween de power. Motorkap blokkeerde mijn zicht. Blij de streep te halen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Unbreukable
Allereerst excuses voor het dubbel toevoegen van Monte Acuto deze week, dit had uiteraard een andere stage moeten zijn.

Had voor het eerst de WRC2 Skoda gepakt ipv de Fiesta waar ik eigenlijk altijd mee rij en die Skoda is lekker rap. Deze klasse met deze stages heb ik wel ervaren als een hele leuke combinatie. Het plan was om te proberen de hele rally op 99% te rijden en zonder fouten naar het eind te rijden. Echter dwaalde ik alsnog weer wat af met mijn gedachten en ging toch weer 1x over de kop en 2x het ravijn in met 1x een reset tot gevolg.
Omdat de game niet tussentijds de overall stand laat zien was het tijdens de stages steeds maar een beetje gokken waar ik stond tov @gibsonneke ivm het kampioenschap en dus met een gehavende auto toch maar alles op alles gezet tijdens de laatste stage.

Zoals jullie weten kan in WRC de volgende serie rallies niet naadloos na de huidige starten maar ik zet 'm morgen online. Merk wel dat de animo wat terugloopt dus even kijken hoe lang we doorgaan.

Alvast een sneak preview voor volgende seizoen:

1: Griekenland (H2 RWD)
2: Zweden (WRC)
3: Corsica (Rally 4)
4: Kenia (Group A)
5: Finland (WRC 97-11)
6: Chili (S1600)
7: Japan (WRC2)
8: Portugal (Group B RWD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

@Unbreukable events zien er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WezVTEC
De eerste 3 stages gingen nog wel deze week, maar toen reed ik echt alles aan gort in S4. De eerste 5 minuten ging het prima in de lange stage maar toen beukte ik op een kei en dat sloopte werkelijk alles. Ding kroop met 25km/u de bergen op en de verleiding was groot om hem dan maar een ravijn in te sturen. Niet gedaan, braaf op de blaren gezeten. De servicemomenten waren te kort om alles op te lappen dus eigenlijk met een zwaar gehavend hok de laatste stages uit moeten rijden.

Op naar het volgende seizoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
@Unbreukable, no excuses nodig. Dank voor het werk dat je er in steekt. Ik heb er fun aan gehad. En count me in voor de next one. (= TeeDeeCee)

[ Voor 5% gewijzigd door dentitten op 05-04-2024 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jsmit86
Ook ik zal er weer bij zijn! Deze serie was de eerste voor mij na jaren geen game meer gespeeld te hebben. Veel lol aan gehad en zeker ook progressie geboekt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Unbreukable
Het volgende kampioenschap van de GoT Weekly staat klaar en morgenochtend vanaf 09:00 kunnen de stages voor de eerste rally gereden worden. Het kampioenschap bestaat (zoals gewoonlijk zou ik bijna zeggen) uit 8 rallies van 7 stages, in verschilende klasses, op verschillende locaties, met wisselende omstandigheden tijdens chronologisch verlopende seizoenen. De track degradation is 'moderate', assists mogen gebruikt worden voor rijders die daar behoefte aanhebben, en het afstellen van de auto's staat vrij.
Het schademodel staat op "Hardcore" en er is een gelimiteerd aantal service momenten voor reparaties tussen de stages door.

1: Griekenland (H2 RWD)
2: Zweden (WRC)
3: Corsica (Rally 4)
4: Kenia (Group A)
5: Finland (WRC 97-11)
6: Chili (S1600)
7: Japan (WRC2)
8: Portugal (Group B RWD)

De GoT WRC Weekly club is cross-platform dus zowel PC als console spelers kunnen meedoen.
Mocht je nog niet bij de club zijn aangesloten en mee willen rijden dan kan dat via onderstaande link:

https://racenet.com/ea_sports_wrc/clubs/1439

[ Voor 6% gewijzigd door Unbreukable op 05-04-2024 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
Unbreukable schreef op donderdag 4 april 2024 @ 18:41:
Merk wel dat de animo wat terugloopt dus even kijken hoe lang we doorgaan.
Zal wel een combinatie zijn van verschillende factoren:
* vrij hoge drempel om redelijk snelheid te maken tov andere race games
* rally spreekt ook gewoon minder mensen aan itt pakweg F1
* de uitwerking van clubs in de game is ook niet optimaal (geen tussentijdse standen, bugs, weinig info over puntentelling, ...)

Ik vermaak mij er wel mee al moet ik ook toegeven dat ik het spel enkel nog speel om deze club te rijden. Behale de hele grote staan veel andere clubs op niet actief dus zou leuk zijn als dit wel door kan blijven gaan.

In ieder geval volgt er eind deze maand hopelijk de native support voor VR. :)

https://www.ea.com/en-gb/...orts-wrc/wrc/news/season4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Ik rijd eigenlijk ook alleen maar de clubs. Toch al zo'n 60u in de game zitten sinds release :D

Ik kijk uit naar het komend seizoen!

Helaas toch nog steeds vervelende bugs in game. Voorbeeld: Zojuist de WRC club gestart in Kroatië, vlak voor het einde van stage 1 terminal dankzij een plastic reflectorpaaltje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
TiemenC schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:22:
Ik rijd eigenlijk ook alleen maar de clubs. Toch al zo'n 60u in de game zitten sinds release :D

Ik kijk uit naar het komend seizoen!

Helaas toch nog steeds vervelende bugs in game. Voorbeeld: Zojuist de WRC club gestart in Kroatië, vlak voor het einde van stage 1 terminal dankzij een plastic reflectorpaaltje 8)7
oh dat is minder. Zit de Official WRC club een beetje voor mij uit te schuiven want ik ben niet heel erg een liefhebber van de stages van Croatia.

Doe je die andere officiele clubs ook? De weekly rally, historic en de weekly power stage?
Heb net wel de Official Historic gedaan. Dat is deze maand iets van 95 km H2 (rwd) in Chili in de regen ZONDER SERVICE MOMENTEN... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7lfBiI0lbYoA4SnD1uiCIt_fPJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k6docqyy0OCRD1LsRCxTwLlZ.jpg?f=fotoalbum_large

De laatste update breekt het menu van UEVR mod, maar je kunt wel zien dan EA druk bezig is om VR goed werkend te krijgen. Nu zit er in het pauze menu een reset vr knop en schaduw werkt nu ook in VR ( eerst niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:09

TheTeek

TheTeek

Unbreukable schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:40:
Het volgende kampioenschap van de GoT Weekly staat klaar en morgenochtend vanaf 09:00 kunnen de stages voor de eerste rally gereden worden. Het kampioenschap bestaat (zoals gewoonlijk zou ik bijna zeggen) uit 8 rallies van 7 stages, in verschilende klasses, op verschillende locaties, met wisselende omstandigheden tijdens chronologisch verlopende seizoenen. De track degradation is 'moderate', assists mogen gebruikt worden voor rijders die daar behoefte aanhebben, en het afstellen van de auto's staat vrij.
Het schademodel staat op "Hardcore" en er is een gelimiteerd aantal service momenten voor reparaties tussen de stages door.
Dank weer! _/-\o_
Helaas meteen de afgrond ingereden tijdens de eerste shake down 8)7
De 1e drie stages kunnen rijden, maar met een hoop schade.
Tijdens de 1e service wat reparatie kunnen doen, maar te snel doorgeklikt, vergeten banden te vernieuwen |:(
Halverwege stage 4 de afgrond ingereden, toen was ik er al weer klaar mee... volgende rally maar weer proberen :P

[ Voor 4% gewijzigd door TheTeek op 09-04-2024 16:23 ]

No one knows what TheTeek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WezVTEC
Helaas ook hier een 0 score. Stage 3 op een supersuffe manier de afgrond ingegleden zojuist. Jammer, ging best aardig tot dan toe. Oh well.......als het te makkelijk zou zijn dan is de uitdaging ook snel eraf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
Nope nope nope; Ik had jullie berichten gelezen voor ik begon. Strategoe = traag maar gestaag. Opeens raakt mijn auto iets, geen idee wat. Spint. Afgrond in. Terminal damage. Nee, was niet leuk.

Edit: De auto was wel leuk. Het gekke parcours ook. De crash...

[ Voor 14% gewijzigd door dentitten op 09-04-2024 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Oof, jullie verhalen beloven niet veel goeds. Meen mij te herinneren dat de eerste rally van Griekenland die we deden (met de S2000?) ik al vrij vlot in het ravijn lag ook. Dit is een lange rally, lange bochtige stages, met relatief langzame wagens. Ga er morgen of donderdagavond even voor zitten. Alles in 1x proberen af te ronden. Zal wel iets van anderhalf uur zijn denk ik maar kan ook een hele korte worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Unbreukable schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:45:
[...]

oh dat is minder. Zit de Official WRC club een beetje voor mij uit te schuiven want ik ben niet heel erg een liefhebber van de stages van Croatia.

Doe je die andere officiele clubs ook? De weekly rally, historic en de weekly power stage?
Heb net wel de Official Historic gedaan. Dat is deze maand iets van 95 km H2 (rwd) in Chili in de regen ZONDER SERVICE MOMENTEN... 8)7
Sorry voor m'n late reactie.

Ik rijdt bijna alle grotere clubs. Maar niet structureel (de ene week heb ik meer tijd dan de andere). Historic doe ik niet. KNAF digital pro dan weer wel.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste