Ik ben toch eens verder gaan graven in de setup doolhof. Werd het beu dat ik alleen met 4wd en fwd een beetje redelijk kon meekomen.
- remmen zijn bij alle stock setups te fel afgesteld. Dat is niet erg als je met ABS rijdt, maar voor degene die zonder assists rijdt wordt het dan veel moeilijker. Remkracht omlaag richting 2,7. Op asfalt kan je rembalans vooraan staan, op gravel meer naar achteren of zelfs nog verder als er veel haarspeldbochten in zitten
- differentieel is bij de stock setup onderstuurd afgesteld. Zelf zat ik er ook flink mee te prutsen maar ook hier geldt, op asfalt drive lock wat naar voren en op gravel wat terug. Bij de Group A en Group B auto's wordt het al meer puzzelen, meestal zet ik hem centraal helemaal dicht en open op de voor en achter aandrijving.
- De grootste winst zit (voor mij) in ophanging en schokdempers. Ik kwam er per ongeluk achter dat je veel minder lockups krijgt in fwd auto's als je slow bump voor en slow rebound achter laat corresponderen (zet je de een op -2 dan de ander ook). ook kan je onderstuur en overstuur in je auto uitlokken door de voorkant hoger of lager te zetten dan de achterkant, zelfde geldt ook voor de spring rate en rollbars.
Het is veel prutsen en opnieuw proberen maar ik heb er een paar leuke ritten opzitten. In de VRC club waar ik ook mee doe zijn een paar zotten de Pontils stage in Spanje gaan time triallen met Group B auto's op een natte baan

Ik kreeg zowaar een Audi S1 heelhuids over de streep, met de Lancia werd het een forse crash. Ook de daily van gisteren was leuk, een EVO 6 in Nieuw Zeeland, buraking dorifto! zoals ze in Initial D zeiden. De Aliens die een complete wheel setup hebben geperfectioneerd hou ik toch niet bij, maar nu ik een beetje doorheb hoe ik lekker mee kan doen zonder steeds met een gesloopt wrak aan de streep te staan heb ik er veel lol in.