Ik zou het niet op de spits drijven, dat doet 48 jaar werkplezier misschien teniet. Bovendien 20 maanden is zo voorbij. Wellicht kan je nog wat extra vakantiedagen bijkopen en her en der alvast 3 weken tussendoor op proefpensioen. 😉
Wat ik een beetje mis aan je verhaal is waarom je het niet ziet zitten om mee te draaien in de afdeling. Het werk? De mensen? Of puur het gevoel van demotie?
En dat laatste is zeker wel overheen te komen. Dat is een beetje gekrenkte trots is en ego dat je dwarszit.
Dat is overigens heel begrijpelijk, maar het kan een heldere beslissing wel in de weg komen te staan.
Een procedure om tot een overeenkomst te komen kost ook weer tijd, wellicht negatieve energie en stress.
Was je al wel van plan om na je pensioen helemaal te stoppen met werken? Of had je nog door willen gaan? Misschien op een ander bedrijf of via een inhuur constructie binnen deze organisatie?
Dan is het natuurlijk leuker om met een leidinggevende functie uit te stappen, maar ook hier weer, dat is ego en papier 😉
Ik zou nagaan of het echt zo rot is om dat werk een tijdje te doen of het gewoon de eerste reactie is op de ‘demotie’.
Want hoe begrijpelijk ook, de tijdspanne is het echt niet waard om er veel voor overhoop te halen.
Overigens loon mag niet naar beneden, maar in veel gevallen gebeurt dat ook niet. Zeker niet in geval van bijna pensioen en de arbeids historie in dit geval.
[
Voor 5% gewijzigd door
CornermanNL op 12-10-2023 08:48
. Reden: Aanvulling ]