maak niet van jouw verwachting mijn verplichting
Moet te doen zijn, zowel Slowpoke als Pikachu met het detectivehoedje zijn boosted naar 1/64. Had zelf gisteren tien shiny op die manier (vier Slowpoke, Pikachu, Growlithe, twee alolan Exeggutor, Snivy en Pineco). Was op een totaal van 1.180 catches dus tikt lekker aan ondanks dat een aantal daarvan (denk ik?) full odds waren.Statiegeld schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:47:
[...]
Kijk, hier wil ik nog graag een shiny Pikachu van. Dacht net even 2 weken rust te nemen, maar ze lokken me makkelijk terug zo
Ik ben welgeteld 1 shiny Slowpoke tegengekomen, nog 0 Pikachu. Verder wel van beide een 100IV, maar die shiny Pikachu... grrrrrArmada. schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:14:
[...]
Moet te doen zijn, zowel Slowpoke als Pikachu met het detectivehoedje zijn boosted naar 1/64. Had zelf gisteren tien shiny op die manier (vier Slowpoke, Pikachu, Growlithe, twee alolan Exeggutor, Snivy en Pineco). Was op een totaal van 1.180 catches dus tikt lekker aan ondanks dat een aantal daarvan (denk ik?) full odds waren.
Kun je daar iets tegen doen? Het zijn legit stops en zaten er al jaren.
Mijn boefje is liev!
In NL zijn er tot kortgeleden veel valse/ongeldige Wayfarer nominaties gedaan en goedgekeurd, dat wordt al een tijdje teruggedraaid waarbij ook geschikte gyms/stops worden aangetast.JB schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:42:
Hier verdwijnen Pokestops. Mijn zoontje ziet ineens bepaalde stops niet meer.
Kun je daar iets tegen doen? Het zijn legit stops en zaten er al jaren.
Merk het hier in de wijk ook: er zijn geen foute stops bijgekomen, maar juist wel een aantal gyms teruggezet naar een stop of erger nog: helemaal weggehaald.

Ja lekker dan… En hoe komen die terug?Statiegeld schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:05:
[...]
In NL zijn er tot kortgeleden veel valse/ongeldige Wayfarer nominaties gedaan en goedgekeurd, dat wordt al een tijdje teruggedraaid waarbij ook geschikte gyms/stops worden aangetast.
Merk het hier in de wijk ook: er zijn geen foute stops bijgekomen, maar juist wel een aantal gyms teruggezet naar een stop of erger nog: helemaal weggehaald.
Mijn boefje is liev!
Ik ben sinds kort weer begonnen met Pokemon Go ( sinds ik in 2018 gestopt was ) en zit er weer helemaal in 😃
Volg dit topic alweer een tijdje en heb al veel handige tips gezien.
Nu heb ik toch nog een vraagje. Deze dame heb ik gevangen na een Grunt te hebben verslagen. Zal ik ze als “Shadow” laten of zal ik ze purify’en ? Wat zijn de voor- nadelen van elk?
Alvast bedankt voor jullie info 👍🏻
:strip_exif()/f/image/sv4FdrHUXVWmdx6WXAn7lVcL.jpg?f=fotoalbum_large)
Shadow laten!Boingo schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:55:
Hoi allemaal,
Ik ben sinds kort weer begonnen met Pokemon Go ( sinds ik in 2018 gestopt was ) en zit er weer helemaal in 😃
Nu heb ik toch nog een vraagje. Deze dame heb ik gevangen na een Grunt te hebben verslagen. Zal ik ze als “Shadow” laten of zal ik ze purify’en ? Wat zijn de voor- nadelen van elk?
Alvast bedankt voor jullie info 👍🏻[Afbeelding]
Shadows krijgen en doen 20% meer damage, en zijn daardoor een stuk sterker dan hun purified counterpart. Bij het purifyen komen er overal 2 IV punten bij, maar daar heb je niks aan als die al 100% is. Ook krijg je de move "return", maar die is vaak niet van toegevoegde waarde.
Maar dat is toch kansloos. Ook gyms die anders zijn door verdwijnen van terechte pokestops en daarna geen gyms meer zijn... Hoe kan dat mbt die onterechte pokestops die allemaal goed gekeurd zijn?
Mijn boefje is liev!
Code voor een lucky egg en 30 ballen.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Kijk dit is info waar ik iets mee kan. Dank je wel 👍🏻mat.hi.as schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:33:
[...]
Shadow laten!
Shadows krijgen en doen 20% meer damage, en zijn daardoor een stuk sterker dan hun purified counterpart. Bij het purifyen komen er overal 2 IV punten bij, maar daar heb je niks aan als die al 100% is. Ook krijg je de move "return", maar die is vaak niet van toegevoegde waarde.
[ Voor 96% gewijzigd door G_Dragon op 09-10-2023 08:05 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Lukt bij mij niet 'error redeeming the code"
Kijk eens 2 berichten boven je 🤔
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Ik had nog niet teruggekeken want wou deze zo snel mogelijk voor jullie posten
Maar zie dat alleen de code al gepost was, nu met de officiele foto
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dat is wel jammer want hij zou moeten werkensuperduper schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:53:
[...]
Lukt bij mij niet 'error redeeming the code"
G_Dragon schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 10:39:
[...]
Dat is wel jammer want hij zou moeten werken
/f/image/Hp30wIAuYiOQXYkNxJvDffql.png?f=fotoalbum_large)
Inmiddels 7 shiny Slowpoke, maar nog steeds 0 shiny Pikachu tegen het lijf gelopenStatiegeld schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:02:
[...]
Ik ben welgeteld 1 shiny Slowpoke tegengekomen, nog 0 Pikachu. Verder wel van beide een 100IV, maar die shiny Pikachu... grrrrr

Dat is appart, dit is toch een code die iedereen zou moeten kunnen gebruiken?
Ook woonachtig regio 4731?Boingo schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:55:
Hoi allemaal,
Alvast bedankt voor jullie info 👍🏻[Afbeelding]
Zag al meerdere berichten dat hij expired is...G_Dragon schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 16:27:
[...]
Dat is appart, dit is toch een code die iedereen zou moeten kunnen gebruiken?
Oh dan haal ik hem weer weg, stom dat hij dan wel gedeeld word door Leekduckskassie schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:49:
[...]
Zag al meerdere berichten dat hij expired is...
Hoeveel Pika heb je ervoor moeten vangen?
hier iets meer dan 100 maar geen shinny ertussen
20 gevangen, ben toen maar gaan shiny checken en niks gevangen wat geen shiny was. Denk dat dit m'n 80e Pikachu was die ik heb aangelikt?skassie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:38:
[...]
Hoeveel Pika heb je ervoor moeten vangen?
hier iets meer dan 100 maar geen shinny ertussen

Ben weer trots op jeStatiegeld schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:01:
[...]
20 gevangen, ben toen maar gaan shiny checken en niks gevangen wat geen shiny was. Denk dat dit m'n 80e Pikachu was die ik heb aangelikt?
En hoe hebben jullie het dit weekend gedaan met de battles. Hier helaas niks gehaald, of de battle liep vast of ik vond geen tegenstander of hij bleef eeuwig op he zoek tegenstander scherm hangen.
Ik heb 3 pokies van 10 cp ingezet en dit 50 keer herhaald en zo de quests uitgespeeld.Ruudox schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:33:
helaas ondertussen 6 shinie slowpokes (geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg), maar nog geen pikachu
En hoe hebben jullie het dit weekend gedaan met de battles. Hier helaas niks gehaald, of de battle liep vast of ik vond geen tegenstander of hij bleef eeuwig op he zoek tegenstander scherm hangen.
Game kwam niet verder tijdens het zoeken van een tegenstander, dus force quit en opnieuw opstarten.Ruudox schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:33:
helaas ondertussen 6 shinie slowpokes (geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg), maar nog geen pikachu
Dit is echt bij ieder GO! Battle League event een issue, doe niet eens meer moeite voor wat XP, een random avatar item en een premium item.
Hier hetzelfde geprobeerd maar ook ik kwam niet aan een tegenstander. Zelfs voor mijn level44 requirements had ik dit probleem,Autofan1985 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:36:
[...]
Ik heb 3 pokies van 10 cp ingezet en dit 50 keer herhaald en zo de quests uitgespeeld.
Uiteindelijk met mijn zoontje het op een akkoortje kunnen gooien. Als jij nou eens met 2 telefoons jezelf gaat verslaan voor papa...

Een van de mooiere shiny Pokémon als je het mij vraagt. Hopelijk heb je 'm kunnen vangenAwesomehobo schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:56:
Leuke reward uit GBL, enkel twee sterren, maar toch zeer tevreden![]()
[Afbeelding]
Sinds wanneer kun je een shiny niet vangen? Standaard met (Silver) Pinap!Statiegeld schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:42:
[...]
Een van de mooiere shiny Pokémon als je het mij vraagt. Hopelijk heb je 'm kunnen vangen
Mijn boefje is liev!
Oh ik zie nu dat dit een GBL reward is. Had je deze uit een raid gekregen dan was het helemaal niet zeker dat je 'm zou vangen omdat je dan een beperkt aantal Premier Balls hebt...JB schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:39:
[...]
Sinds wanneer kun je een shiny niet vangen? Standaard met (Silver) Pinap!
Ben uiteindelijk toch nog maar wat gaan werken aan de 60 raids voor de master ball. Kan het nog steeds redden! Die 2 minuten wachten voordat je een raid kan starten vind ik ondertussen alleen wel echt irritant. Genoeg over gezegd al natuurlijk, maar na het zelf te hebben ervaren vind ik dat iedereen die erover klaagde gelijk had
Troll?Statiegeld schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 23:03:
[...]
Oh ik zie nu dat dit een GBL reward is. Had je deze uit een raid gekregen dan was het helemaal niet zeker dat je 'm zou vangen omdat je dan een beperkt aantal Premier Balls hebt...
Altijd
[ Voor 4% gewijzigd door Statiegeld op 10-10-2023 09:51 ]
Ik heb weer een leuk verhaal van afgelopen week wat ik wil delen:
Als Community Ambassador heb ik direct contact met een aantal medewerkers van Niantic. Dit zodat lijntjes kort zijn in het geval van problemen, communicatie onderling, feedback leveren etc. Dit is natuurlijk al een groot voordeel om te hebben, zeker in het geval van Niantic (want ja, communicatie blijft altijd een ding...).
Nu werd ik donderdag via het communicatiekanaal op de hoogte gebracht van een wel hele unieke kans: op uitnodiging van Niantic naar City Safari Zone in Barcelona aankomend weekend. Vlucht en accommodatie volledig betaald plus het ticket voor de City Safari, twee dagen met alle add-ons er bij.
Ik dacht in eerste instantie: "Nee toch, dit kan niet waar zijn?". Maar toen ik vervolgens dezelfde avond een mail kreeg met de vraag of ik mijn reis compleet wilde maken, dacht ik: "Dit is veel te gaaf". Dus even met de vriendin overlegd en die was eigenlijk direct overtuigd (wat normaal nooit is met Pokémon evenementen
Vlucht geboekt, ook voor mijn vriendin (die we zelf moeten betalen, maar ach, voor €500 in Barcelona zijn en slapen draai ik mijn hand niet om), hotel geboekt en ik vlieg vrijdag in de ochtend richting Barcelona om daar tot zondag 16:00 te verblijven voor een heel leuk event!
En dan te bedenken dat we de week daarop ook al naar Lille/Rijsel gingen voor de Regional daar

Toevallig heb ik gisteren voor het eerst in tijden weer eens muntjes gekocht voor pasjes voor Guzzlord. Dus daar gaat mijn geld naartoeMusicMaikel schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:09:
Vlucht en accommodatie volledig betaald plus het ticket voor de City Safari, twee dagen met alle add-ons er bij.
Superleuk @MusicMaikel, geniet ervanMusicMaikel schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:09:
ik vlieg vrijdag in de ochtend richting Barcelona om daar tot zondag 16:00 te verblijven voor een heel leuk event!
Hoe dan?Statiegeld schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:51:
Heb nog steeds een trauma aan een Giratina raid eind vorig jaar waarbij ik een Shiny mis liep omdat ik de laatste ball er compleet naast wist te gooien....
[ Voor 47% gewijzigd door Arazogia op 10-10-2023 16:08 ]
Ga vooral naar Cervecería Catalana om Tapas te eten. Ben daar verschillende keren geweest voor mijn werk en das echt goed.MusicMaikel schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:09:
Je moet wel HEUL erg pech hebben wil je een shiny uit een raid missen. Shinies uit raids zijn over het algemeen inderdaad gegarandeerde vangst, dus daar gaat bij mij standaard een pinap op. GBL zelfde verhaal.
Ik heb weer een leuk verhaal van afgelopen week wat ik wil delen:
Als Community Ambassador heb ik direct contact met een aantal medewerkers van Niantic. Dit zodat lijntjes kort zijn in het geval van problemen, communicatie onderling, feedback leveren etc. Dit is natuurlijk al een groot voordeel om te hebben, zeker in het geval van Niantic (want ja, communicatie blijft altijd een ding...).
Nu werd ik donderdag via het communicatiekanaal op de hoogte gebracht van een wel hele unieke kans: op uitnodiging van Niantic naar City Safari Zone in Barcelona aankomend weekend. Vlucht en accommodatie volledig betaald plus het ticket voor de City Safari, twee dagen met alle add-ons er bij.
Ik dacht in eerste instantie: "Nee toch, dit kan niet waar zijn?". Maar toen ik vervolgens dezelfde avond een mail kreeg met de vraag of ik mijn reis compleet wilde maken, dacht ik: "Dit is veel te gaaf". Dus even met de vriendin overlegd en die was eigenlijk direct overtuigd (wat normaal nooit is met Pokémon evenementen).
Vlucht geboekt, ook voor mijn vriendin (die we zelf moeten betalen, maar ach, voor €500 in Barcelona zijn en slapen draai ik mijn hand niet om), hotel geboekt en ik vlieg vrijdag in de ochtend richting Barcelona om daar tot zondag 16:00 te verblijven voor een heel leuk event!
En dan te bedenken dat we de week daarop ook al naar Lille/Rijsel gingen voor de Regional daar
Helaas kun je niet reserveren en moet je dus geluk hebben om een plekje te krijgen.
Geloof het of niet, maar ik dacht toentertijd tijd te besparen door laten we zeggen 9 van de 10 beschikbare Premier Balls weg te gooien en het aan te laten komen op de laatste ball, want: 100% catch rate. Maar die allerlaatste ball gooide ik per ongeluk ook weg omdat ik niet goed had bijgehouden hoeveel Premier Balls ik precies had weggegooidArazogia schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:38:
[...]
Hoe dan?Dan heb je werkelijk alle ballen mis gegooid?
En sinds deze 'Gira-gate' begin ik vanaf de 1e ball al met serieuze pogingen tot het vangen van Legendary Pokémon
Hier past maar 1 emote bij ...Statiegeld schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:02:
[...]
Geloof het of niet, maar ik dacht toentertijd tijd te besparen door laten we zeggen 9 van de 10 beschikbare Premier Balls weg te gooien en het aan te laten komen op de laatste ball, want: 100% catch rate. Maar die allerlaatste ball gooide ik per ongeluk ook weg omdat ik niet goed had bijgehouden hoeveel Premier Balls ik precies had weggegooid
En sinds deze 'Gira-gate' begin ik vanaf de 1e ball al met serieuze pogingen tot het vangen van Legendary Pokémon

Hoe zag je dat tijd besparen dan voor je? Kost het weg gooien van die premier bals niet JUIST extra tijd? Gewoon de eerste raak gooien en klaar.Statiegeld schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:02:
[...]
Geloof het of niet, maar ik dacht toentertijd tijd te besparen door laten we zeggen 9 van de 10 beschikbare Premier Balls weg te gooien en het aan te laten komen op de laatste ball, want: 100% catch rate. Maar die allerlaatste ball gooide ik per ongeluk ook weg omdat ik niet goed had bijgehouden hoeveel Premier Balls ik precies had weggegooid

Geen enkele premier ball? Zelfs in de meest ongunstige situaties heb je er altijd toch wel een stuk of 7 na een raid?mat.hi.as schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:47:
Bij ons is er ook iemand geweest die geen enkele premier bal heeft gekregen midden in de winter + drizzle (dus slecht te gebruiken touchscreen) op een legendary die ver weg stond. Weet niet meer welke het was. Dit was wel wat minder bewust dan je premier balls weggooien, maar alsnog wel een voorbeeld van het niet guaranteed zijn van het vangen van een shiny legendary.
We zitten ongeveer halfweg (nog net iets ervoor, maar morgen vergeet ik hier te posten ^^) en ik heb goed mijn best gedaan. Het wordt wel lastiger nu het om 7u 's ochtends (mijn raidtijd) donker is. En hopen dat het nog een maandje vrij droog blijft...Lointje schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:23:
We zijn ondertussen een kwart in de masterball research tijd en ik zit op:
550/1000 pokemon vangen
13/60 raids
16/30 eieren
62/150 research tasks
193/300 pokestops spinnen
Ik zit nu aan:
37/60 raids gedaan
133/150 field research tasks
Het is dus zeker doenbaar. Op 1 5 sterrenraid na die ik gehost heb, waren het allemaal 1 of 3 ster raids... Zien of ik het volhou, maar er is wat meer marge voor slechtere herfstdagen!
Tip: de huidige 5-ster, Guzzlord, is goed in je eentje te doenLointje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:53:
Op 1 5 sterrenraid na die ik gehost heb, waren het allemaal 1 of 3 ster raids...
https://pokemongohub.net/post/guide/guzzlord-solo-guide/
https://gamepress.gg/pokemongo/guzzlord-raid-solo-guide
Good luck
Of komen ze da overal uit na de laatste??
Het eerste in ieder geval niet. Seoul heeft ook een City Safari Zone gehad en daar is hij niet meer aanwezig.skassie schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:25:
Is Skiddo na de safari tour ook nog steeds te vangen in Barcelona?? Reden dat ik het vraag is dat ik er volgende week heen moet voor mijn werk dus net dit event mis loop.....
Of komen ze da overal uit na de laatste??
Of dat hij overal uit komt na de Safari Zones weet alleen Niantic.
Helaas.. hopelijk vang jij er dit weekend genoeg om met iedereen hier te kunnen tradenMusicMaikel schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:44:
[...]
Het eerste in ieder geval niet. Seoul heeft ook een City Safari Zone gehad en daar is hij niet meer aanwezig.
Of dat hij overal uit komt na de Safari Zones weet alleen Niantic.
Natuurlijk wel super gedaan
https://pokemongohub.net/...en-evolved-in-pokemon-go/
[ Voor 7% gewijzigd door skassie op 12-10-2023 11:13 ]
Klaarblijkelijk heeft Niantic (ook) besloten om in NL alle stoeptegels weg te halen als waypoint.Statiegeld schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:05:
[...]
In NL zijn er tot kortgeleden veel valse/ongeldige Wayfarer nominaties gedaan en goedgekeurd, dat wordt al een tijdje teruggedraaid waarbij ook geschikte gyms/stops worden aangetast.
Mijn boefje is liev!
ik las idd zoiets, Tenzij je aan kunt tonen dat deze door de gemeente gelegd zijn dan mogen ze wel bestaan.JB schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:18:
[...]
Klaarblijkelijk heeft Niantic (ook) besloten om in NL alle stoeptegels weg te halen als waypoint.
Ben nog niet in Den Haag geweest maar weet dat men in de vogelbuurt een tegel hebben uit mozaik met de betreffende vogel van de straat erop.
Hoop dat die nog bestaan want was altijd mooie aanvulling op de items als ik bij mijn schoonouders ben,
Ik vind het ook enorm kort door de bocht. Ik snap dat men wellicht waypoint creaties ziet in potentie maar in sommige wijken kun je anders gewoon niets... Maakt het spelen kansloos.skassie schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:38:
[...]
ik las idd zoiets, Tenzij je aan kunt tonen dat deze door de gemeente gelegd zijn dan mogen ze wel bestaan.
Ben nog niet in Den Haag geweest maar weet dat men in de vogelbuurt een tegel hebben uit mozaik met de betreffende vogel van de straat erop.
Hoop dat die nog bestaan want was altijd mooie aanvulling op de items als ik bij mijn schoonouders ben,
Kijk je over de grens, is er voor elk elektriciteitskastje met wat graffiti (gewoonweg vandalisme) een Pokestop

Mijn boefje is liev!
Iets teveel stardust heeft hij ook zo te zien.skassie schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:13:
Deze speler heeft duidelijk veel geluk en tijd teveel om zoveel routes te lopen....
Natuurlijk wel super gedaan
https://pokemongohub.net/...en-evolved-in-pokemon-go/
Is Rotterdam Zuid al over de grens?JB schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:17:
[...]
Ik vind het ook enorm kort door de bocht. Ik snap dat men wellicht waypoint creaties ziet in potentie maar in sommige wijken kun je anders gewoon niets... Maakt het spelen kansloos.
Kijk je over de grens, is er voor elk elektriciteitskastje met wat graffiti (gewoonweg vandalisme) een Pokestop

Ik vind dit ook heel zuur. Ze zijn nu helemaal doorgeslagen. Ik weet dat er niet lang geleden veel rotzooi is bijgekomen vanwege bots, maar dit staat er mijns inziens helemaal los van.JB schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:18:
[...]
Klaarblijkelijk heeft Niantic (ook) besloten om in NL alle stoeptegels weg te halen als waypoint.
Laat ik mijn eigen dorpje als voorbeeld nemen. Toen Pokemon Go pas begon hadden we 4 stops en 1 gym. En dat was gewoon echt veel te weinig. Als ik dan een rondje ging wandelen en pokemons ging vangen waren eind van de dag gewoon al mijn pokeballs op. Dan moest ik spoofen naar een dorp verderop waar wel een hoop stops waren, puur om die stops te spinnen om mijn voorraad aan te vullen. Had geen andere keus. Toen de raids kwamen was het ook bijna elke dag met de auto naar een naburig stadje. Anders was het niet te doen.
Met een paar mensen uit dat stadje besloten we om dan maar te gaan Ingressen. Dat was destijds de enige manier om stops aan te kunnen vragen. Wayfarer bestond nog niet. Zij gingen in hun stadje aan de slag, ik in mijn dorpje. Na enkele weken zeer intensief ingressen hadden we eindelijk een hoog genoeg level en konden we gaan aanvragen. Lang verhaal kort: nu heb ik in ons dorpje 16 gyms en ergens in de 80 pokestops. Ook op andere plekken heb ik nog tientallen stops aangevraagd. Daar heeft heel wat werk in gezeten. En het ging zelden van een leien dakje. Altijd veel tegenwerking van vervelende reviewers.
Ik hou niet van opscheppen, maar ik kan in dit geval wel stellen dat het puur aan mijn werk te danken is dat er in ons dorp de afgelopen jaren uberhaupt nog pokemon gespeeld is. Anders was het spel hier al in 2018 een stille dood gestorven.
Inmiddels had ik al heel wat medespelers in het dorp een thuis-stop bezorgd. Dus op een gegeven moment aan de slag gegaan en een fraaie mozaiek tegel gemaakt. Dat was voor wat mij betreft de kers op de taart. Ik vind dat ik die thuis-stop dubbel en dwars verdiend heb.
Op dit moment is de stop er nog steeds. In ons dorp is de afgelopen tijd ook geen 'coal' aangevraagd, dus misschien liggen we nog niet onder de loep. maar ik zou het heel zuur vinden als die stop zou verdwijnen. Dat zou ik echt stank voor dank vinden. Helemaal als daar nog een ban aan vast zou zitten. Als dat zou gebeuren zou voor mij de lol er wel helemaal af zijn.
Ik snap dat ze die tiles willen remmen, maar dit slaat nergens op. Hoe leuk is het (ook voor kids) om op het trottoir een tegel te zien liggen met vrolijke kleuren, om deze vervolgens ook te kunnen spinnen. Gecreëerde routes (die we hier standaard ook 0 hebben) zijn stuk enz enz. En dan zie je wel overal de zogenaamde "vandalisme stops" die er doorheen komen

Ik durf te stellen dat ik mijn steentje bijgedragen heb;
:fill(white):strip_exif()/f/image/UgdToV3a6b3CObs17Dxd94cY.png?f=user_large)
Mijn boefje is liev!
Volgens deze site is het (een beetje) te zien

Heeft iemand wat betere handvatten (size, weight, cp, hp)?
Ik heb al mijn pumpkaboo al op # gesorteerd, dan begint hij wel met de kleinste, maar ik heb vooral moeite met het verschil tussen 2e (average) en 3e (large) grootte
Om de frustratie af te toppen lijken ze ook van grootte te veranderen bij ruilen (wat me handig leek omdat dan evolueren geen candy kost), dus is het dan een loterij?
[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 13-10-2023 15:01 ]
de 2de heeft geen maat
de 3de is xl
de 4de is xxl
Je vindt ze met deze zoektermen:gwystyl schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:57:
Pfff ik heb al een hele stapel pumpkaboo gevangen en geruild met mijn zoontje om die collection challenge te voltooien, maar ik heb geen idee hoe je makkelijk het verschil kan zien tussen de verschillende maten.
Volgens deze site is het (een beetje) te zien
[Afbeelding]
Heeft iemand wat betere handvatten (size, weight, cp, hp)?
Ik heb al mijn pumpkaboo al op # gesorteerd, dan begint hij wel met de kleinste, maar ik heb vooral moeite met het verschil tussen 2e (average) en 3e (large) grootte
Om de frustratie af te toppen lijken ze ook van grootte te veranderen bij ruilen (wat me handig leek omdat dan evolueren geen candy kost), dus is het dan een loterij?
1. Pumpkaboo&xs
2. Pumpkaboo&!xs&!xl&!xxl
3. Pumpkaboo&xl
4. Pumpkaboo&xxl
Mijn boefje is liev!
Vaak is het misbruik. Dan wordt een bepaald punt dus eerst op een verkeerde locatie aangevraagd en vervolgens krijgen de reviewers de keus tussen 2 locaties en zullen ze de goede kiezen. Vooral in somige grote steden zie je soms dat er extreem veel stops op een kluitje staan.
Soms is het ook legitiem. Hier in het dorp was een bepaald punt ook daadwerkelijk verplaatst. Daar heb ik toen bij Niantic een verplaatsingverzoek voor gedaan, en dat hebben ze toen goedgekeurd. Dat leverde toen ook 2 stops in 1 cell op en in de oude cell kon ik weer een nieuwe aanvragen.
Er vluchtte er hier net een van ruim 1100. Die vang je dus gewoon.Largo schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:37:
Hoe zit dat nou met die showcases. Ik heb pokies 750 tot max onderin de 900. Maar ik zie nu 1100+ showcase Timburrs? Heb ik even gemist hoe je deze kan opwaarderen?
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Is een beetje geluk hebben. Mijn 1109 Conkledurr werd 4 minuten voor tijd afgetroefd door een 1140...Largo schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:37:
Hoe zit dat nou met die showcases. Ik heb pokies 750 tot max onderin de 900. Maar ik zie nu 1100+ showcase Timburrs? Heb ik even gemist hoe je deze kan opwaarderen?
ik kom de laatste 4 showcases niet boven de 800.
Zijn de rewards wel ok?
Huh, je ziet die score toch niet als je hem vangt? Volgens mij gaan hier CP en scores door elkaar heenOekiejoekie schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 16:50:
[...]
Er vluchtte er hier net een van ruim 1100. Die vang je dus gewoon.
Pfoe, ik heb echt geen tijd gehad om op Tweakers te kijken, sorry voor mijn late reactieskassie schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 17:59:
@MusicMaikel hoe je ons een beetje op de hoogte van je weekend in Barca???

Ja inderdaad, de cp van timbur was inderdaad rond de 1100 max. En van size/weight voor de pokestop nominations was het inderdaad ook in de buurt daarvan.mat.hi.as schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 07:38:
[...]
Huh, je ziet die score toch niet als je hem vangt? Volgens mij gaan hier CP en scores door elkaar heen
Mijn raid streak is even gestopt. Beetje ziekjes, regen en dan een veel te druk weekend met concerten en trouwfeesten. Het uurtje dat ik dan gaan community dayen ben gisteren zijn er 0 raids op 5 gyms, pfff wat een pech. Hopelijk vind ik er vandaag ergens een gemakkelijke om terug op schema te geraken voor de masterball.
Wel topnieuws: een hundo tyrunt uit een ei gekregen
Die ga ik weer ruilen met mijn broer aangezien we samen hebben gespeeld. We hadden we geluk dat er een hundo voorbij kwam lopen
Jullie nog mooie vangst??
Hopelijk duurt het toevoegen/afkeuren van die routes niet net zo lang als de laatste paar stops die ik had aangemeld, want dan hebben we die een jaar later pas
zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om dat soort dingen ook gewoon door de community via wayfarer goed te laten keuren, maar wellicht krijg je dan dezelfde taferelen als met pokestops hier gebeurd is, dat elke route onder de zon goedgekeurd wordt.
Mijn routes staan al onder review vanaf augustus. Inmiddels verschillende aangemaakt omdat je toch gaat zoeken hoe andere binnen een uur goedkeuring krijgen.Akaendra schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:25:
Zo, wat nieuwe routes gecreeerd, maar alsnog alles under review tot zover.
Hopelijk duurt het toevoegen/afkeuren van die routes niet net zo lang als de laatste paar stops die ik had aangemeld, want dan hebben we die een jaar later pas![]()
zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om dat soort dingen ook gewoon door de community via wayfarer goed te laten keuren, maar wellicht krijg je dan dezelfde taferelen als met pokestops hier gebeurd is, dat elke route onder de zon goedgekeurd wordt.
- In het park een rondje om de vijver alleen voetpad. UNDER REVIEW
- Rechte weg van stop 1 naar 2 zonder straat over te steken. UNDER REVIEW
- Om het voetbalveld met stoep en gras : UNDER REVIEW
route die is goedgekeurd binnen 2 dagen van iemand:
- over de stoep, straat oversteken, op het fietspad, straat oversteken eind.
Ik snap er niets meer van...
Wel een tip: in campfire heb je ondertussen ook een route knop op de map waarmee je routes kan zoeken. Wel handig om eens rond te kijken in je omgeving ipv te hopen op "nearby routes". ik moet er nog eentje doen, maar het is echt niet de moeite bij ons. Zelfs niet met de fiets.
Kan ik helaas niet gebruiken. In de begindagen van PG had ik een account op mijn gmail, maar dat account ging niet oed, dus toen een trainer account aangemaakt en opnieuw begonnen. Kan het nog steeds niet koppelen omdat dat andere account blijkbaar nog wel bestaat.Lointje schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:50:
....
Wel een tip: in campfire heb je ondertussen ook een route knop op de map waarmee je routes kan zoeken. Wel handig om eens rond te kijken in je omgeving ipv te hopen op "nearby routes". ik moet er nog eentje doen, maar het is echt niet de moeite bij ons. Zelfs niet met de fiets.
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
De route die ik hier in de buurt regelmatig loop staat echter niet op Campfire. Best raar want die route was er al vanaf het begin. Intussen zijn er een paar routes bijgekomen die meteen al wel in Campfire weergegeven werden maar die ene dus nog altijd niet. Hou er dus rekening mee dat Campfire geen compleet overzicht geeftLointje schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:50:
in campfire heb je ondertussen ook een route knop op de map waarmee je routes kan zoeken. Wel handig om eens rond te kijken in je omgeving ipv te hopen op "nearby routes".

Een is letterlijk de ene kant van de straat naar de andere kant van de straat en verder niets. Kruist een busbaan onderweg dus dat is ook een ding. Ook maar net boven de 500 meter dus daar ben je met 5 minuten wel klaar mee als je een beetje doorloopt.
Even ter context voor degene die het gemist hebben:
Ik ben namens Pokémon GO Eindhoven admin voor onze Discord server. Hierbij organiseren we in-person en online events om zo de community bij elkaar te brengen, mensen te motiveren om te komen spelen en te inspireren om ook anderen uit te nodigen om met ons Pokémon GO te komen spelen. Deze rol kwam in een stroomversnelling toen Niantic het Community Ambassador Program aankondigde, in samenwerking met destijds nog The Silph Road. Intussen zijn we dik een jaar verder en draag ik de titel Community Ambassador voor diezelfde periode.
Maar Maikel, hoe komt dit nou eigenlijk zo onverwacht?
Donderdag 5 oktober kreeg ik een berichtje van de Global Community Manager van Niantic: willen jullie (CA's van EMEA) op uitnodiging van Niantic naar Barcelona aankomend weekend (13-15 oktober)? Zo ja, graag boeken voor morgen 23:59 uur.
Ik was op dat moment bij mijn vriendin in Amsterdam want ik had een dagje vrij genomen om de Pikachu kaart bij het Van Gogh museum op te halen. Ik zat in bed en zei eigenlijk direct: "Nee, dit kan niet kloppen". Vervolgens check ik mijn e-mail (want daar zou de officiële uitnodiging op komen) en jawel: "Maak uw reis naar Barcelona compleet". Ik kon het eigenlijk niet geloven maar was direct enthousiast. Natuurlijk vriendin ook: "Zeg nou, wat is er nou? Altijd zo irritant als je zit te juichen achter je telefoon maar vervolgens niks zegt!". Waarop ik vervolgens zei: "Ga je volgend weekend mee naar Barcelona? Want ik mag voor niks er naar toe." "Uh, pardon?" vroeg mijn vriendin vervolgens. Situatie uitgelegd en vervolgens was het al vrij snel "Ja hoor, ik ga wel mee". Hotel en vlucht vervolgens geboekt, wat overigens ook nog een gribus was maar daar zal ik niet te lang over uitweiden, beide vrij geregeld van werk en een weekje wachten op vertrek.
Het wil het toeval dat beide Community Ambassador Communities van Nederland in Eindhoven en Veldhoven zijn, deze liggen vrijwel naast elkaar dus de connectie met de CA's daar was snel gemaakt. Een van de twee ging ook, op exact dezelfde vlucht heen. We hadden voorheen al goed contact met elkaar, dus elkaar op Eindhoven Airport opgezocht, waar we vrijdag rond klokslag 11 uur vertrokken. We hadden van Niantic ook het ticket gratis gekregen, maar helaas konden we daar dus maar 1,5 dag gebruik van maken. Dat nemen we dan maar voor lief.
Eenmaal aangekomen in Barcelona ging eigenlijk op het vliegveld al alles los: incense aan, Plus aan en gaan. Op het gemak het vliegveld verlaten, ingecheckt in het hotel en daar even opgefrist. Rond 14 uur zijn we toen maar aan de wandel gegaan richting het centrum, aangezien ik mij om 19:15 moest melden voor een groepsfoto met alle aanwezige CA's uit heel Europa, Afrika en het Midden Oosten. Omdat we maar kort de tijd hadden, alsnog geprobeerd om de 7 Eevee stops die door heel de stad verspreid waren te draaien (en kans te maken op shiny explorer Eevee). Uiteindelijk is dit gelukt, maar hier heb ik letterlijk tot de laatste minuut voor nodig gehad. Eenmaal aankomen was het direct gezellig, werden al snel connecties gelegd en werd de groepsfoto gemaakt. Aansluitend was er een diner gepland door Niantic voor alle partners en hier konden uiteraard alle CA's (ik schat zo'n 40 uiteindelijk) niet ontbreken. Hele avond met twee CA's uit Italië, een CA uit Cyprus, mijn vriendin en de CA uit Veldhoven tapas gegeten, wijn en sangria gedronken en uiteraard over het spel gehad. Echter hebben we ook elkaar veel beter leren kennen in plaats van enkel online via chat. Hoe is iedereen persoonlijk? Wie is iedereen überhaupt? Waar kom je vandaan? etc. waren allemaal vragen die de revue hebben gepasseerd. Later op die avond kregen we nog een cadeautje vanuit Niantic (alsof het nog niet genoeg was
Zaterdag moest ik mij al weer "vroeg" melden bij Niantic. Om 11 uur net achter de Sagrada Familia was het startpunt van de looproute georganiseerd. Vriendin bij een nagelstudio afgezet en ik samen met de CA uit Veldhoven richting de afgesproken plaats. Daar bij elkaar gekomen met alle andere CA's. Vervolgens de looproute gevolgd die ons de 7 Eevee stops zou geven. Aansluitend daarna met een aantal bevriende, die ik al van online al beter kon, CA's en vriendin wat gaan eten. Rustig aan gedaan voor de rest van de dag (we hadden er inmiddels al zo'n 35km in twee dagen op zitten). Nog een laatste foto moment voor Niantic en daarna ook weer naar het centrum gegaan om te eten met vriendin, CA Veldhoven en een bevriende CA uit de UK waar ik de Utrecht socials tijdens het toernooi afgelopen maart mee heb georganiseerd.
De dag afgesloten bij de social van London's Finest, waarbij een bar was afgehuurd en hier iedereen naar toe kon komen die wilde. Ook daar weer aan de praat geraakt met mensen die ik al kon vanuit het PvP circuit en andere CA's. Rond 00:00 uur weer richting het hotel vertrokken en een uurtje later het bed in gekropen.
Zondag was het weer helaas wat minder en moesten we om 14:00 uur weer op het vliegveld zijn, waardoor we niet helemaal meer goed gebruik van de dag hebben kunnen maken, maar ach, het was ook wel prima zo. De sociale batterij was inmiddels best leeg. Nog even in de ochtend en begin van de middag gegeten, naar het vliegveld vertrokken, daar Timburr Community Day gespeeld voor 2 uurtjes en het vliegtuig ingestapt, om vervolgens om 18:30 weer te landen op Eindhoven Airport. Nog even wat gegeten en huiswaarts gegaan!
City Safari Zone, is dat qua content nou een leuk event?
Eerlijk, het heeft me zeker verrast! Ik ben nog nooit naar een in-person event geweest (buiten het toernooi in Utrecht, maar daar zit niet echt gameplay van Niantic bij) dus ik heb geen referentiepunt, maar ik vond dit zeker een leuke twist! De Eevee stops waren dusdanig in-game neergezet waardoor je 7 hotspots van de stad hebt kunnen zien. Daarnaast liep de hele stad vol met spelers, waren er op twee plaatsen Niantic stands en was het weer goed (wat natuurlijk ook helpt). Ook een aantal interessante spawns (Skiddo, Relicanth oa.) waardoor het allemaal nog net even leuker werd. Nu moet ik wel zeggen dat de spawns mij aan de andere kant ook tegen vielen: voor mij waren er eigenlijk maar 4 interessant (2 eerder genoemde, Sandshrew (voor UL Alolan Sandslash) en Unovan Stunfisk (voor UL Galarian Stunfisk)). Er waren wel een aantal shinies die ik miste, maar ik geef weinig om shinies dus ik weet niet of ik, wanneer ik zelf zou moeten boeken, alsnog was gegaan.
Ennuh, wat is de vangst?
Nou, dat is het volgende, met wat nieuw in mijn collectie zit:
- 1 shiny explorer Eevee (NIEUW)
- 1 shiny Karrablast (NIEUW)
- 1 shiny Dunsparce
- 1 shiny Sandshrew
- 1 shiny Gible
- 1 shiny Loudred
- 2 shiny Unovan Stunfisk (NIEUW)
- 2 shiny Goldeen (NIEUW)
- 2 shiny Relicanth (NIEUW)
- 2 shiny Skiddo (NIEUW)
En dan als klap op de vuurpijl 3 hundo's: Anorith, Sandshrew en...
/f/image/gLGzk6pdPZOsGzjzGHOpXCD1.png?f=fotoalbum_large)
Al met al, een zeer geslaagd event; vooral door de sociale connecties die weer opbloeien met zo'n event vind ik persoonlijk het meest waardevolle. De gameplay en welke shinies is echt bijzaak voor mij bij zo'n event en kan echt genieten om weer vrienden te zien die je maar amper spreekt of ziet.
P.S. Als je tot zo ver bent gekomen, hulde!
wat fijn om te lezen! klinkt als een geweldig weekend. Wel leuk dat niantic alle moeite die je steekt in pogo actief houden in je buurt weet te apprecieren met dit mooie kado!MusicMaikel schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:58:
wall of text
En mooie loot!
Hier is meer informatie te vinden over de rewards: https://leekduck.com/even...search-adventures-abound/
Ik (als host?) kreeg 9 minuten van tevoren een waarschuwing dat de partij opgeheven zou worden.
Daarna kan je overigens wél gewoon een nieuwe party creëren.
Edit: ik heb ook gemerkt dat als je op het punt staat een GBL battle te winnen terwijl je in een party zit, het spel vastloopt, en je battle dus voor niets is geweest. Let hier dus op: geen GBL doen als je in een party zit.
Lijkt ook bevestigd te worden op reddit:
https://www.reddit.com/r/...nt_work_while_in_a_party/
Routes lijken ook niet mogelijk in een party:
https://www.reddit.com/r/...es_when_youre_in_a_party/
[ Voor 42% gewijzigd door Awesomehobo op 17-10-2023 12:41 ]
toch jammer dat dit dan weer niet werkt. Zou juist mooi zijn als je toch al samen speelt dit gelijk mee te pakken. ik loop elke dag met mijn zoontje een route en dan kunnen we dus voor die 20 minuten niet partyplay doen.Awesomehobo schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:05:
Routes lijken ook niet mogelijk in een party:
https://www.reddit.com/r/...es_when_youre_in_a_party/
Leuk bedacht slecht uitgevoerd ( hoop op een update dat het wel kan natuurlijk)
Nu 35 pokemon samen aan het vangen. Je kunt ook de stats per persoon zien wat ze gedaan hebben in de party.
Alleen weer jammer dat de kilometers lopen weer niet overeen komen. Blijft moeilijk
Let op: GPS-spoofing wordt beschouwd als een vorm van valsspelen ('cheaten'). Ondanks dat het onschuldig kan lijken, is het officieel niet toegestaan. Om die reden is het delen van informatie hierover op Tweakers niet toegestaan.