Goodwe ET instellingen dynamisch aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diallito
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-04 10:19
Ik heb sinds een jaar een GW10K-ET omvormer hangen met 11kWh BYD HVM.
Nu sinds kort laad ik mijn EV op met Level-1 laadkabel. Laadpaal wordt mogelijks volgend jaar geplaatst.

Nu merk ik dat door het laden van de EV, niet genoeg stroom over is deze periode om mijn BYD op deftig op te laden. Deze heb ik ingesteld op Peak Shaving 3kWh voor 25% capaciteit. Laden doe ik uitsluiten gedurende de zonuren.

Nu merk ik dat ik telkens in de ochtend met een lege batterij zit, waardoor ik "dagtarief" betaal voor de stroom die 's ochtends gebruikt wordt.

Wat ik zou willen doen is telkens tijdens het daluur (22h-7h) de batterij laten bijladen tot 50% zodat ik de ochtend doorkom.

Heeft iemand een idee hoe de config van de GoodWe kan worden gewijzigd zonder steeds manueel te connecteren op de PV Master app.

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:10

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Heb je al een domotica-apparaat in huis dat je zelf kunt programmeren, zoals Home Assistant of iets dergelijks? Goodwe werkt met unencrypted udp communicatie dus de verschillende commando's zijn niet lastig af te luisteren en te replayen.
GoodWe inverter lokaal uitlezen (USB / WiFi)
Met een linkje naar de handleiding van de instelopties kunnen we ook meekijken of er met andere instellingen al iets handiger kan.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diallito
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-04 10:19
@Proton_ Ik heb een Home Assistant draaien op mijn NAS.
Heb alvast daar al eens getest om de monitoring daar te activeren, maar dat is me niet gelukt.

Mijn omvormer gebruikt momenteel een WiFi module.

Laat jouw tool toe om de operation mode te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:10

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Ik heb zelf geen tool hiervoor :)
Misschien dat de hybride omvormers anders werken, hopelijk leest er iemand met zo'n omvormer mee die handig is met pcapdroid en home assistant (python?)

Met pcapdroid kun je zien welke packets er van de PV Master app naar je omvormer gaan.
Als eerste stap kun je dus onderzoeken of je de verschillende instellingen aan een packet kan linken en of de omvormer ook luistert als je die zelfde packets met python vanaf je laptop stuurt. Als dat werkt is de volgende stap dit automatiseren in HA. Eventueel ga je als laatste stap het hele protocol reverse engineeren :)

titel iets verduidelijkt

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreskin1976
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 09-10-2024
Via HA is dit perfect te automatiseren.

Ik merk echter dat sinds kort de peak-shaving functie niet meer is wat ze was.
Voorheen bleef m'n batterij mooi rond 30% hangen, en werden pieken hierdoor opgevangen, de laatste dagen echter zakt de SOC gestaag naar 5% tegen de ochtend.

Iemand nog ervaring hiermee?