Ik ben ook slecht in parry en dodge me ook een ongeluk. Maar het spel is echt wel te goed te vergelijken met Elden Ring en souls vind ik. Ik ben het spel begonnen (en tot over de helft gespeeld) met het standaard zwaard. Dan moet je het helemaal van beweeglijkheid hebben. Ondanks dat het niet helemaal mijn ding is ben ik nu dus overgestapt op vrijwel maximale damage. Dan gaat het (zeker bij bosses) tenminste wat sneller. Ik probeer gewoon zo snel zo hard te slaan dat je de mobs staggert, block gebruik zelden. Daar ben ik gewoon niet goed genoeg voor.Woodsy schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:53:
Kan iemand vertellen hoe toegankelijk de game inmiddels is t.o.v. de launch? Ik begreep uit de diverse reviews en patch-notes dat er wijzigingen zijn doorgevoerd, o.a. aan het dodge-window en health van bosses. De demo vond ik eigenlijk te pittig. Zeker bij de grotere (mini-)bosses. Tegelijk is het wel een game die me erg aanspreekt. Ik heb platinum-trophy's voor Elden Ring en Demon's Souls. Ook Dark Souls 3 en de nieuwe Lords of the Fallen heb ik meerdere malen uitgespeeld. Vaak met een dexterity build, die o.b.v. de mening van sommige reviewers minder toegankelijk lijkt in Lies of P. Strength is echt niets voor mij... Bloodborne en Sekiro heb ik nooit gespeeld, omdat ik liever dodge dan (perfect) parry.
Maar zelfs met mijn matige skills heb ik nog geen 1 bos gehad waar ik vaker dan 5x dood ben gegaan.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.