Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:15

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Het topic moet nog gevuld worden, als iemand zich aan wilt bieden voor hulp heel graag. Stuur maar een DM. De game is al uit maar zag nog geen topic.

Lies of P is een Souls-like action roleplaying-game ontwikkeld door Neowiz Games en Round8 Studio.
Geïnspireerd door Carlo Collodi's Novel: De Avonturen van Pinocchio, vertelt Lies of P het verhaal van Pinocchio, een robotachtige "puppet". In tegenstelling tot andere puppets heeft Pinocchio echter de mogelijkheid om te liegen, wat een rol zal spelen bij belangrijke verhaalbeslissingen.

De game beschikbaar op PS4, PS5, Windows, MacOS, XBone, XB Series X/S.

Het is sinds 18-9-2023 officieel beschikbaar en ook direct speelbaar via Gamepass.

Story
Puppets werden uitgevonden in de stad Krat dankzij de ontdekking van een revolutionaire energiebron, Ergo, onder de stad. Puppets werden al snel alomtegenwoordig in de stad en voerden het merendeel van het eenvoudige werk uit voor de bevolking. Vooraan onder de poppenuitvinders staat de legendarische Geppetto, die Pinocchio heeft gecreëerd. Om ervoor te zorgen dat poppen geen bedreiging zouden vormen, werden alle poppen gebonden aan de Grand Covenant, dat poppen verbiedt om te liegen of mensen aan te vallen. Ondanks dit kwamen de poppen op een dag in opstand en slachtten ze het merendeel van de menselijke bevolking van Krat af.

Naast de poppen lijdt Krat ook aan de mysterieuze Versteningsziekte, die de slachtoffers blind maakt voordat ze volledig verstenen en sterven. Er is op dit moment geen bekende genezing voor deze ziekte.

Video's

[ Voor 11% gewijzigd door Ricmaniac op 18-09-2023 20:01 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Staat al een tijdje in het vizier om te proberen. Gedownload via Gamepass en ga nu beginnen :)

Benieuwd naar andere hun ervaringen hier mits ze die al hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-09 14:02
Heb net 1,5 uur gespeeld. De eerste twee bosses verslagen en was toch wel aardig pittig. De trash daar in tegen valt me dan wel weer reuze mee in difficulty behalve die grote trash die gewoon enorm veel health heeft.
Merk wel dat een perfect parry toch wel lastig is, window lijkt te klein.
Daarnaast mis ik wel wat muziek tijdens boss fights en dergelijke.

Ik was wel positief verrast dat de save game wordt gesynced tussen Xbox en PC, had de game namelijk net ook even op PC geinstalleerd en daar kon ik gewoon met mijn save verder. Game loopt ook enorm goed op zowel de pc als xbox.

Vooralsnog bevalt de game erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Zoo zeker pittig die bossfights :P ben al 3 keer dood bij die eerste grote guy haha. Moet even wennen aan de combat. ook even wat buttons veranderen denk ik want ik blijf maar dodgen met ctrl.. maarja is hier geen dodge :P

De Vibe is wel erg nice die de environment af geeft imo.

Ga denk ik opnieuw beginnen om die andere wapens eens te testen.
Was met de Rapier begonnen (Dexterity Path)

Ga nu eens dat grotere zwaard proberen (Strength Path)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happysan
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-05 13:50
Mijn ervaring met soulslikes in het verleden is dat spelen met muis en keyboard een complete no-go is. De spellen zijn ontworpen om te spelen met een controller en dat kan ik dan ook zeer aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
happysan schreef op maandag 18 september 2023 @ 20:29:
Mijn ervaring met soulslikes in het verleden is dat spelen met muis en keyboard een complete no-go is. De spellen zijn ontworpen om te spelen met een controller en dat kan ik dan ook zeer aanraden.
Klopt maar ik ben gewoon echt een diehard pc gamer sinds de afgelopen 10 jaar ofzo :P kan controller niet meer. heb Darksouls en Elden Ring ook met MKB gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happysan
Wow respect, dat zou ik echt niet kunnen. Ik speel vrijwel alle spellen met MKB, maar soulsliks moeten toch echt met een controller voor mij. Gewoon op de PC met een USB kabeltje hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-09 14:02
Derde boss is erg pittig, heb ook geen specters meer dus moet hem nu solo verslaan. Ik denk dat de game wil dat ik leer parryen ipv dodgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Simone96 schreef op maandag 18 september 2023 @ 20:48:
Derde boss is erg pittig, heb ook geen specters meer dus moet hem nu solo verslaan. Ik denk dat de game wil dat ik leer parryen ipv dodgen...
Haha ja dat merk ik ook. Vooral de Perfect Guard lijk de way to go te zijn :P Normale guard is een damage reduction

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01:45
Ricmaniac schreef op maandag 18 september 2023 @ 20:25:
Zoo zeker pittig die bossfights :P ben al 3 keer dood bij die eerste grote guy haha. Moet even wennen aan de combat. ook even wat buttons veranderen denk ik want ik blijf maar dodgen met ctrl.. maarja is hier geen dodge :P

De Vibe is wel erg nice die de environment af geeft imo.

Ga denk ik opnieuw beginnen om die andere wapens eens te testen.
Was met de Rapier begonnen (Dexterity Path)

Ga nu eens dat grotere zwaard proberen (Strength Path)
Je kunt de andere wapens kopen net voor de boss waar je het over hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Exactor it schreef op maandag 18 september 2023 @ 20:58:
[...]

Je kunt de andere wapens kopen net voor de boss waar je het over hebt. :)
Thanks dat wist ik niet.

Heb hem inmiddels dood.. Volgens mij al bijna een uur gespeeld hahah. Heb al 6100 Ergo.
Blijkbaar kan je ze dus Fatal damagen op het momend dat ze gestaggered zijn. Begin het meer te snappen :P deze try had ik hem dood terwijl hij nog 1/3e HP ofzo had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Ricmaniac schreef op maandag 18 september 2023 @ 21:12:
[...]

Thanks dat wist ik niet.

Heb hem inmiddels dood.. Volgens mij al bijna een uur gespeeld hahah. Heb al 6100 Ergo.
Blijkbaar kan je ze dus Fatal damagen op het momend dat ze gestaggered zijn. Begin het meer te snappen :P deze try had ik hem dood terwijl hij nog 1/3e HP ofzo had.
Yep. Als hun HP wit omrand is en je dan een charged attack doet zijn ze staggered en kun je ze vrij hard neerbeuken. De timing van de charged attack is hier wel een dingetje. Sla geregeld alles aan gort. 1 meter voor de baas. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Performance is echt heel smooth in deze game. (op PC) in ieder geval. nog geen hapering op echte FPS drops gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Paar uur gespeeld dus gisteravond en vind het een vette game. Niet zo indrukwekkend als wat ik toen bij Elden Ring bijv had maar dat was toen weer zo'n nexlevel experience.

Spel speelt echt ontzettend lekker weg maar moest er wel inkomen zeg.
Ging gewoon echt vaak dood bij de eerste sterke enemie waarvan ik eerst dus zelfs dacht dat het een boss was haha

Uiteindelijk ging het toen ik hem onder de knie had voor de rest van de game ook een stuk beter.
De eerste echte Boss is in ieder geval dood :)

Was 2 keer opnieuw begonnen om even die andere wapens te testen. Kwam er achter dat ik de normale balanced style met die Sabre het fijnst vind spelen. Het wapen wat ik als eerst had die Rapier was het minst voor mij. Verklaard ook achteraf waarom ik zo veel moeite op die guy had :P

In ieder geval zin om vanavond weer verder te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:42
Zag net de Lies of P gewoon op Gamepass beschikbaar is.
Nice!
Al aardig wat gameplay gezien op Twitch en doet het er natuurlijk makkelijk uitzien.
Weinig ervaring met Souls games.

Tijd voor een serieus leer curve en git gut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Nou die spectres hoeven van mij niet meer. Net een baas verslagen die mij welgeteld één keer probeerde te slaan. De rest van de tijd was hij met de spectre bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Exactor it schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:46:
Nou die spectres hoeven van mij niet meer. Net een baas verslagen die mij welgeteld één keer probeerde te slaan. De rest van de tijd was hij met de spectre bezig.
Oh dat klinkt inderdaad alsof het wel heel makkelijk is dan :P Zelf nog niet gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Ricmaniac schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:09:
[...]

Oh dat klinkt inderdaad alsof het wel heel makkelijk is dan :P Zelf nog niet gedaan.
Was de eerste baas waarbij je een spectre kan inzetten. Meteen de laatste. (totdat ik het moeilijk ga vinden :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:27
Hoe goed ik ook probeer om "Souls games" leuk te vinden, telkens lukt het me niet.
Eerst met Darksouls 3 geprobeerd. Elden Ring na 150+ pogingen Margit verslagen, maar daarna loop ik vast, alles is heel lastig. :P

Nu met Lies of P. Ik had de demo al geprobeerd, waar je op hetzelfde punt begint. De trash is "fine", maar zodra je de eerste mini-boss tegenkomt (die in een hoekje staat), gaat het weer mis. Mezelf al 40x tegen die boss aangegooid, maar nope.

Bruteforcen is niet de way to go, snap ik. Maar na een attack moet ik meteen zien te dodgen, wat vaak mislukt. Ik word geraakt, en vervolgens ook een 2e en soms een 3e keer, en dan ben ik 3/4 van mijn hp kwijt. Ik kan hem tot ongeveer de helft doodkrijgen met wat geduld, maar dan houdt het ook een beetje op.

Iemand tips hoe ik toch van dit soort spellen plezier kan hebben? :)

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
enira schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:56:

Bruteforcen is niet de way to go, snap ik. Maar na een attack moet ik meteen zien te dodgen, wat vaak mislukt. Ik word geraakt, en vervolgens ook een 2e en soms een 3e keer, en dan ben ik 3/4 van mijn hp kwijt. Ik kan hem tot ongeveer de helft doodkrijgen met wat geduld, maar dan houdt het ook een beetje op.

Waar je denk ik aan kan werken is wanneer je je attacks doet. Als je te laat bent om te kunnen dodgen of parrien omdat je nog in je attack animatie zit heb je een attack ingezet op het verkeerde moment. Sommige enemies kun je staggeren en dan moet je dus volop aanvallen maar bij enemies die gewoon meppen terwijl jij ze slaat moet je met meer beleid aanvallen. Het gebruikelijke patroon bij een bossfight is aanval boss uitlokken, die dodgen/parrien (soms moet je een hele combo dodgen/parrien) en dan slaan en dan weer opnieuw aanvallen uitlokken.

Waar de lol in zit, is de moves van de boss leren en eventuele weakpoimts ontdekken. Zo is de ene baas gevoelig voor perfect guards, de ander wil niet dat je hem in zijn rug mept en weer een ander moet je met dodges ontwijken.

[ Voor 13% gewijzigd door Exactor it op 19-09-2023 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Zo, voor het eerst goed vast bij een baas.
spoiler:
vlammen baas aan het begin van Vergini's workshop
Dat wordt de komende dagen messen slijpen om vrijdagavond hem neer te meppen. Ik moest al aardig aan de bak om de twee elites hiervoor neer te krijgen. Die sloegen vrij hard. Prachtig spel wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happysan
@enira Check ook je setup, een wat hogere FPS is wel echt nodig bij dit soort spellen. Bij voorkeur een super strakke 60 FPS. Op die manier minimaliseer je latency, waardoor je de dodge windows niet mist. Bij een te hoge latency kan het er soms voor zorgen dat het moeilijker is dat nodig.

Zo had ik bijvoorbeeld issues met Returnal op de PS5, maar de PC versie was een grap in vergelijking, de hogere framerate maakte het een makkie om op tijd te reageren.

Zelf heb ik Elden Ring tig keer uitgespeeld, waaronder challenge runs zoals bow only of soul level 1. De truc is dat je moet zorgen dat je de game mechanics volledig begrijpt en op je beurt wacht. Niet altijd damage doen als je damage kan doen, maar zeker zijn dat je damage kan doen zonder damage te nemen. Soulslike zijn vaak heel erg jouw beurt, mijn beurt achtig. Natuurlijk moet je ook blij zijn met de equipment die je hebt, zodra je bijvoorbeeld gaat fatrollen, geef je jezelf een behoorlijke penaltiy. Daarnaast is het ook gewoon een kwestie van genoeg geduld en tijd erin steken, ik heb honderden uren in Elden Ring en in het begin ging ik vaak dood.
Ook moet een game je gewoon liggen, Sekiro bijvoorbeeld ben ik een paar keer aan begonnen, maar ik word compleet ingemaakt, dus raak ik gedemotiveerd en stop ik ermee.
Elden Ring is hierbij uniek, waarbij de semi-open wereld ervoor zorgt dat je kunt gaan levelen, ontdekken, nieuwe wapens halen etc. Bij de meeste soulslikes, als je vast zit op een baas, dan zit je gewoon vast en moet je daar doorheen door zelf beter te worden. Hierbij wordt er vaak in het begin ook een zogenaamde tutorial baas geïmplementeerd, wat telt als een soort van skill check. Kom je deze check niet door, dan is het spel waarschijnlijk niets voor je. Soms slaan spellen hierbij door, zoals bijvoorbeeld Thymesia, waarbij de tutorial boss (Odur) ongeveer de moeilijkste baas in het spel is. OK als je die kunt dan kun je het hele spel halen, maar het geeft nieuwe spelers weinig kans.

Voorlopig ben ik nog niet verkocht aan Lies of P, maar ik ben zeker geïnteresseerd. Wat ik heb gehoord is het zeker een goed spel, zeer mooi en moeilijk met een goed concept, maar is het ook erg kort. Ik zou het zonde vinden 60 euro te betalen voor een kort spel. Dan wacht ik wel even op een sale voor bijvoorbeeld 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Hoe goed ik ook probeer om "Souls games" leuk te vinden, telkens lukt het me niet.
Eerst met Darksouls 3 geprobeerd. Elden Ring na 150+ pogingen Margit verslagen, maar daarna loop ik vast, alles is heel lastig. :P

Nu met Lies of P. Ik had de demo al geprobeerd, waar je op hetzelfde punt begint. De trash is "fine", maar zodra je de eerste mini-boss tegenkomt (die in een hoekje staat), gaat het weer mis. Mezelf al 40x tegen die boss aangegooid, maar nope.

Soms moet je het gewoon niet forceren en als het dan niet voor jou is, is het niet voor jou :P maar tegelijkertijd als je de dedication al heb om het zo vaak te proberen wil je het misschien wel gewoon haha.

Wat ik wel echt geleerd hebt is dat je veel gewoon de tijd moet nemen. veel minder continue rammen als dat je gevoel zegt met zulke games :P Gewoon 1 a 2 attacks doen en afstand nemen.

Wat trouwens bij Lies of P erg goed werkt is die perfect parry ipv dodgen. het vergt oefening. helemaal als je deze games nog niet erg gewend bent.

Maar nogmaals. Niet erg forceren als het niet wil. is ook voor jezelf niet leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15

Poah.. 150+ pogingen voor Margit....
Ik ben absoluut geen souls fan en heb heel weinig van die games gespeeld, dus wellicht heb je wat aan mijn tip hoe ik Dark Souls en Elden Ring tof ben gaan vinden.

Ik heb Dark Souls remasterd op de PS5 een kans gegeven. Ik heb die game praktisch volledig met tutorials gespeeld om het me zelf niet te moeilijk te maken. Goed mee vermaakt en dat is echt een vrij simpele game. Toen Elden Ring geprobeerd. Ook daar eerst ingelezen in builds die de game zo makkelijk mogelijk voor je maken (tip: bleed build) en tot aan lvl 60-80 guides gevolgd wat een handige volgorde is welke gebieden per level te gaan doen. Als je een duwtje in de goede richting krijgt is vooral Elden Ring helemaal niet moeilijk. Uiteindelijk heb ik die game in 200uur drie keer doorgespeeld en de platinum trophy binnen gehaald. Als je Elden Ring helemaal blanco gaat spelen is het wel echt een taaie kluif, omdat het zo overweldigend groot is. Margit heb ik pas op lvl 40+ aangepakt. Zwaar OP, maar dat vind ik wel prima :) Daarna gaat het kwartje vallen en heb je een build die je past.

Dus tip: probeer souls games eens met guides en desnoods zwaar overpowerde builds. Dat haalt voor veel mensen de uitdaging/lol weg, maar voor mij niet perse.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 20-09-2023 08:55 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• happysan
Hulleman schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:53:
[...]
Dus tip: probeer souls games eens met guides en desnoods zwaar overpowerde builds. Dat haalt voor veel mensen de uitdaging/lol weg, maar voor mij niet perse.
Ja inderdaad, voor sommige mensen kan het goed werken om guides te gebruiken. Toch zou ik het persoonlijk sterk afraden, vooral voor Elden Ring. Volgens mij is het hele idee van het spel om juist te ontdekken, alles uit te vogelen, verschillende builds te proberen. Enkel het spel uitspelen is voor mij persoonlijk geen doel op zich.

Dan wordt het haast een taak waarbij je met behulp van instructies de handelingen uitvoert en dan heb je op zich het spel uitgespeeld, maar heb je dan ook echt plezier gehad? Of een gevoel van voldoening? Puur het uitvoeren van de handelingen gaat het mij niet om, maar juist om het spelen van he spel.

Sommige van mijn beste herinneringen in bijvoorbeeld DS3 (en andere spellen) zijn om compleet verdwaald te zijn, geen idee te hebben waar ik heen moet, continu afgemaakt te worden door te sterke vijanden. Dat is dan een dieptepunt, maar wanneer je het dan uiteindelijk wel uitvogelt is dat een enorm hoogtepunt.

Niets ten nadele van mensen die spellen spelen met guides, als dat je ding is dan is dat prima. Voor mij verpest een guide het spel compleet en ik zou mensen zeker aanraden zonder guide te spelen.

• Hulleman
happysan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 11:54:
[...]

Ja inderdaad, voor sommige mensen kan het goed werken om guides te gebruiken. Toch zou ik het persoonlijk sterk afraden, vooral voor Elden Ring.

Dan wordt het haast een taak waarbij je met behulp van instructies de handelingen uitvoert en dan heb je op zich het spel uitgespeeld, maar heb je dan ook echt plezier gehad? Of een gevoel van voldoening? Puur het uitvoeren van de handelingen gaat het mij niet om, maar juist om het spelen van he spel.
Je kunt een guide letterlijk stap voor stap volgen of een guide gebruiken voor een duwtje in de goede richting. Het spel zul je toch nog echt zelf moeten spelen. Ik heb veel plezier gehad met Elden Ring met mijn manier van spelen. Makkelijk één van de beste spellen die ik ooit heb gespeeld.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Blijft toch een heftig spelletje hoor. Maar vind het wel vet.

Is er niet iemand die de TS een beetje mooi wilt maken ? :P Ik ben daar niet voor gemaakt.

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:32

JSchut

.....

Ik heb hem ook liggen voor de PS5. Wilde eigenlijk mijn druid (Diablo 4) eerst nog 2,5 levels zodat ik 100 ben. Maar begint wel erg te vervelen.

Denk dat ik van het weekend eens ga beginnen. Ben heel benieuwd. Bloodborne vibes!

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Exactor it
Ik ben nu vaker afgemaakt door een random elite beer dan door de vorige baas. Wat een beest is dat.
spoiler:
path of nog wattes na Andreus de mafketel met twee hoofden

[ Voor 33% gewijzigd door Exactor it op 23-09-2023 10:46 ]

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:38
Lekkere game hoor. Een dikke Bloodborne ripoff, maar wel een fijne.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:03
De eerste bos toch paar keer dood geweest. Eindelijk voorbij geraakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fw10
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-07 11:46
Het is lang geleden dat ik zoveel plezier heb beleefd aan een game, desalniettemin ben ik niet helemaal blij met de performance op een XboX.

Ik ben een jaar geleden, na letterlijk 20 jaar afwezigheid van het gamen, een XboX gekocht. Omdat ik niks meer gewend was, vond ik alles er schitterend uit zien. Mijn eerste spel was A Plagues Tale Requiem. Ik las overal geklaag over de 30fps e.d. maar ik had nergens last van. Ik heb hiervoor een jaartje op een oude laptop gespeeld en haalde in COD en FortNite ook maar 30fps en ook dat vond ik prima.

Maar met Lies of P heb ik wel last. De hele wereld beweegt vloeiend, dus FPS is het probleem niet. Maar ik heb het idee dat het karakter zelf niet soepel beweegt. Alsof íe op 10FPS loopt. Ik vind het spel al moeilijk, maar deze handicap maakt het nog lastiger. Zo val ik in het vierde hoofdstuk continue van die balken af, omdat rechtlopen gewoon niet goed lukt.

Ik zag een demo die liet zien wat ik bedoel: YouTube: Lies of P | PS5 - Xbox Series S/X - PC | Graphics Comparison | Anali... Als je die beweging vergelijkt met PS5 of PC dan zie je een wereld van verschil. Ik heb het met beide instellingen in quality mode (nog erger) en performance mode.

Heeft iemand suggesties wat je hiermee kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Ik denk dat je daar niks aan kan doen, weinig opties verder op een Console natuurlijk. Wellicht even wachten dat ze het patchen, want dit lijkt me een probleem onder de motorkap.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Sommige bazen zijn boefjes. De
spoiler:
Swamp Monster
heeft zijn best gedaan om zijn aanvallen zo onvoorspelbaar mogelijk te maken qua timing. Hij gaat vanavond wel neer maar het gaat niet van harte tegen hem.

Wel echt een top spel dit. Lekker rammen met grote wapens en af en toe wat zooi gooien brengt je best ver. Dodgen doe ik niet heel veel, geniet teveel van perfect guards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Zit momenteel in de kathedraal. De bishop komt eraan. Oh boy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
fw10 schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:48:
Het is lang geleden dat ik zoveel plezier heb beleefd aan een game, desalniettemin ben ik niet helemaal blij met de performance op een XboX.

Ik ben een jaar geleden, na letterlijk 20 jaar afwezigheid van het gamen, een XboX gekocht. Omdat ik niks meer gewend was, vond ik alles er schitterend uit zien. Mijn eerste spel was A Plagues Tale Requiem. Ik las overal geklaag over de 30fps e.d. maar ik had nergens last van. Ik heb hiervoor een jaartje op een oude laptop gespeeld en haalde in COD en FortNite ook maar 30fps en ook dat vond ik prima.

Heeft iemand suggesties wat je hiermee kan doen?
Cool dat je dit zo tof vind om te spelen na al die jaren niet echt gegamed te hebben :P Misschien daarom wel omdat het zo pittig is.

Vrees alleen dat je daaraan niks kan doen. Ligt denk ik gewoon aan de coding van de game in combinatie met Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Exactor it schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:25:
Sommige bazen zijn boefjes. De
spoiler:
Swamp Monster
heeft zijn best gedaan om zijn aanvallen zo onvoorspelbaar mogelijk te maken qua timing. Hij gaat vanavond wel neer maar het gaat niet van harte tegen hem.

Wel echt een top spel dit. Lekker rammen met grote wapens en af en toe wat zooi gooien brengt je best ver. Dodgen doe ik niet heel veel, geniet teveel van perfect guards.
Update: hij ging niet neer. Wat een etterbak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
@Rudios en @Ricmaniac
Dan ga ik het gewoon afwachten. Ik las ergens dat het ook met je scherm te maken kan hebben. Lijkt mij stug, maar goed. Wel opmerkelijk dat de demo zoveel vlotter loopt in quality mode dan de volledige versie.
Wolverine9000 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 04:19:
Zit momenteel in de kathedraal. De bishop komt eraan. Oh boy
De eerste keer dacht ik dat het een eitje was. Ik had 4 pulse cells over toen ik dacht dat 'ie verslaan was. Maar hij kwam weer terug, toen ging het mis en daarna is het niet meer goed gegaan :+ Inmiddels 10 pogingen verder, vanavond nog maar eens proberen.

Ik gebruik nog steeds trouw mijn rapier. Maar als ik dit zie, moet ik misschien ook maar eens gaan knutselen met wapens YouTube: THIS Breaks Lies of P!? Fallen Archbishop Andreus NO DAMAGE

[ Voor 15% gewijzigd door fw10 op 26-09-2023 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
fw10 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:03:
@Rudios en @Ricmaniac
Dan ga ik het gewoon afwachten. Ik las ergens dat het ook met je scherm te maken kan hebben. Lijkt mij stug, maar goed. Wel opmerkelijk dat de demo zoveel vlotter loopt in quality mode dan de volledige versie.

[...]

De eerste keer dacht ik dat het een eitje was. Ik had 4 pulse cells over toen ik dacht dat 'ie verslaan was. Maar hij kwam weer terug, toen ging het mis en daarna is het niet meer goed gegaan :+ Inmiddels 10 pogingen verder, vanavond nog maar eens proberen.

Ik gebruik nog steeds trouw mijn rapier. Maar als ik dit zie, moet ik misschien ook maar eens gaan knutselen met wapens YouTube: THIS Breaks Lies of P!? Fallen Archbishop Andreus NO DAMAGE
Je moet een wapen met vuur hebben en spaar je thermite op. Dan is het bij mij gelukt na vijf keer. Eerste keren leer je zijn moves kennen en dan opnieuw en beter en beter . Maar is idd een pittig baasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Hier ook begonnen! Eerste 2 bosses zijn down. Speelt lekker weg. Wel een stuk minder moeilijk dan de Souls games. Heb nog niet 1 keer gehad dat ik dacht o shit dit gaat mij niet lukken. Ook pas 1 keer dood gegaan.

Ga er vanuit dat het nog wel lastiger gaat worden natuurlijk. Maar ik weet nog goed de eerste keer dat ik Bloodborne speelde. (Al was dat wel mijn eerste souls game ooit) Dat was veel heftiger.

• fw10
Zo te zien is er een update gereleased.

Ben benieuwd. MS moet het nog keuren oid. Dus heb hem nog niet op de Xbox.

• Wolverine9000
Hoeveel gb is de update op ps5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-09 13:59
Nu terug van vakantie en ben nu een paar dagen bezig met de game! als souslborne fan ben ik zeker erg tevreden :)

Ik moet alleen echt even ranten, want wat is het stukje platforming in the st frangelico catherdal echt niet te doen voor mijn ren,jump en camera coordinatie... iedere keer wordt ik weer van die balken afgegooit door ofwel verkeerd jumpen/camera coordinatie. Dan wel een projectile in mn bakkes of gewoon random tegen iets aanlopen waardoor ik schuin van de balk afschuif.

nou nog even doorbijten.

• fw10
Aurum schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:43:
Nu terug van vakantie en ben nu een paar dagen bezig met de game! als souslborne fan ben ik zeker erg tevreden :)

Ik moet alleen echt even ranten, want wat is het stukje platforming in the st frangelico catherdal echt niet te doen voor mijn ren,jump en camera coordinatie... iedere keer wordt ik weer van die balken afgegooit door ofwel verkeerd jumpen/camera coordinatie. Dan wel een projectile in mn bakkes of gewoon random tegen iets aanlopen waardoor ik schuin van de balk afschuif.

nou nog even doorbijten.
Ik had ook moeite met dat stuk. Uiteindelijk heb ik mijn krenterigheid overboord gegooid en wat throwables geworpen. Dat maakte e.e.a. een stuk gemakkelijker. Shielden met een zwaar wapen helpt ook. Desalniettemin was het niet mijn favoriete stuk. Als je er vanaf bent, vergeet dan niet op het einde naar rechts te lopen om de lift om te draaien.
Wolverine9000 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:09:
[...]

Je moet een wapen met vuur hebben en spaar je thermite op. Dan is het bij mij gelukt na vijf keer. Eerste keren leer je zijn moves kennen en dan opnieuw en beter en beter . Maar is idd een pittig baasje.
Ik heb eigenlijk het hele spel alleen maar ontweken. Deze strategie werkt hier gewoon niet. Ik ben gaan leren (perfect) guarden. Daarmee kwam ik eigenlijk altijd tot halverwege de tweede fase. Daarna wapen geupgrade, 4 levels geupdate en throwables geharvest. Toen ik hem bijna had heb ik in blinde paniek maar alles wat ik had gegooid en dat werkte. Met 1HP over. :+

[ Voor 26% gewijzigd door fw10 op 28-09-2023 09:40 ]

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Aurum schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:43:

nou nog even doorbijten.
Die balken heb ik echt veel mensen over horen klagen inderdaad. Dat kon beter :P

• Aurum
Nou na nog iets van 3 kwartier struggelen ben ik er wel doorheen gelukkig ;) was inderdaad niet vergeten om de lift om te draaien zodat ik er nu weer snel voorbij kan.

Bijkomend voordeel, heel veel ergo verzameld met continue die enemies killen, ergo weer oppakken en weer opnieuw een rondje. Dus onbewust wel veel gefarm't. Nu denk ik dat ik bijna bij de boss ben maar die heb ik nog even geparkeerd gisteravond voor vanavond ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fw10
Aurum schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:36:
Nou na nog iets van 3 kwartier struggelen ben ik er wel doorheen gelukkig ;) was inderdaad niet vergeten om de lift om te draaien zodat ik er nu weer snel voorbij kan.

Bijkomend voordeel, heel veel ergo verzameld met continue die enemies killen, ergo weer oppakken en weer opnieuw een rondje. Dus onbewust wel veel gefarm't. Nu denk ik dat ik bijna bij de boss ben maar die heb ik nog even geparkeerd gisteravond voor vanavond ;)
Ik heb ontzettend veel moeite gehad met de boss. Alles bij elkaar misschien wel 30 pogingen over gedaan en mijn speelstijl veranderd. Door de update wordt hij generfd, dus je moet snel zijn als je nog niet geupdate hebt, dan kun je hem nog in volle glorie verslaan.

• Wolverine9000
Ricmaniac schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:29:
[...]

Die balken heb ik echt veel mensen over horen klagen inderdaad. Dat kon beter :P
Daar ben ik ook veel naar beneden gevallen in de kathedraal.

• JSchut

JSchut

.....

Vanochtend even kort gespeeld en de derde boss verslagen. Deze was al wat pittiger dan de voorgaande :)

Hopelijk heb ik vanavond tijd om even een uurtje door te gaan.

Ik merk dat ik nog te weinig gebruik maak van perfect blocks en dus veel te vele probeer te dodgen. Krijg dat nog niet uit mijn systeem :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fw10
JSchut schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:53:
Vanochtend even kort gespeeld en de derde boss verslagen. Deze was al wat pittiger dan de voorgaande :)

Hopelijk heb ik vanavond tijd om even een uurtje door te gaan.

Ik merk dat ik nog te weinig gebruik maak van perfect blocks en dus veel te vele probeer te dodgen. Krijg dat nog niet uit mijn systeem :D.
Wie is voor jou de derde boss? Want sommigen rekenen Mad Donkey, Puppet of the Future, Survivor, etc. allemaal mee.

Ik had in ieder geval hetzelfde. Ik speelde puur op dodge en met de Wintry rapier. Bij Scrapped Watchman werkte dat uitsteken. Die won ik in 1 keer. Uiteindelijk bij de Bisshop geswitched naar een ander wapen en een andere speelstijl omdat ik er gewoon niet doorheen kwam. Nu dodge ik amper. Ben alleen maar aan het parryen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

fw10 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:01:
[...]

Wie is voor jou de derde boss? Want sommigen rekenen Mad Donkey, Puppet of the Future, Survivor, etc. allemaal mee.

Ik had in ieder geval hetzelfde. Ik speelde puur op dodge en met de Wintry rapier. Bij Scrapped Watchman werkte dat uitsteken. Die won ik in 1 keer. Uiteindelijk bij de Bisshop geswitched naar een ander wapen en een andere speelstijl omdat ik er gewoon niet doorheen kwam. Nu dodge ik amper. Ben alleen maar aan het parryen.
Scrapped Watchman is de derde boss voor mij. Alles met een grote health bar tel ik als boss :P Als was Scrapped Watchman wellicht de tweede boss die als een echt boss aanvoelde.

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 13:47
JSchut schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:19:
[...]

Scrapped Watchman is de derde boss voor mij. Alles met een grote health bar tel ik als boss :P Als was Scrapped Watchman wellicht de tweede boss die als een echt boss aanvoelde.
voor mij ook. Waar die donkey op de 2e try lukte, had ik met die scrapped watchman erg veel moeite. Uiteindelijk zo'n spectre gebruikt, maar dat voelde weer als cheaten

Memories of yesterday, will grow, but never die

• Aurum
Ik moet zeggen dat de parade master in pre-release demo echt veel lastiger mee had dan nu. Maar misschien komt dat door de ervaring die je al hebt opgedaan natuurlijk in de demo. Ik ben toen niet verder gegaan omdat ik wou wachten tot de full game. Ik had persoonlijk meer moeite met de mad donkey dan met de scrapped watchman ;)

Die fire fuoco dude was wel echt even een struggle. na iets van 5 pogingen gekozen om voor een ander wapen te gaan en dat hielp echt enorm (de electro batton ding) en dat ging al een stuk beter.

Ik vind het verhaal tot nu toe wel interessant dus ik ben ook benieuwd hoe het verhaal gaat verlopen in de game :)

• fw10
@JSchut Ja snap ik. Ik heb soms meer moeite met een miniboss dan een "echte" boss. Buiten je eigen kwaliteiten wordt de moeilijkheid (naar mijn mening) vooral bepaald door je speelstijl, je wapenkeuze en wat je al dan wel of niet geleveld hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolverine9000
Eindelijk Romeo king of puppet verslagen. Toch wel stuk of 15 pogingen nodig gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Wolverine9000 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 04:13:
Eindelijk Romeo king of puppet verslagen. Toch wel stuk of 15 pogingen nodig gehad
15 maar ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Nog steeds niemand die zin heeft deze TS op zich te nemen ? :P Ik kan de tijd er niet voor vrij maken in principe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Gisteravond wat tijd gehad en weer wat progress gemaakt. 4 "bosses" down.
spoiler:
Survivor
Puppet of the Future
King’s Flame, Fuoco
The Atoned

Nu aangekomen in The Cathedral.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 07:05
Ik ben toch wel nieuwsgierig naar deze game. Maar weet niet zo goed of ik hem moet aanschaffen; dit type game nog nooit echt gespeeld namelijk ...

Hmmmz... keuzes!

Wel leuk te lezen dat jullie er plezier uit halen. :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

RustStorm schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:31:
Ik ben toch wel nieuwsgierig naar deze game. Maar weet niet zo goed of ik hem moet aanschaffen; dit type game nog nooit echt gespeeld namelijk ...

Hmmmz... keuzes!

Wat houd je tegen? Persoonlijk vind ik dit een stuk makkelijker dan een Dark Souls3/Bloodborne.

Ze strooien ook best wel met Stargazers (checkpoints).

[ Voor 6% gewijzigd door JSchut op 29-09-2023 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fw10

Hmmmz... keuzes!

Download de demo. Ik ben daar echt wel een uurtje of 5 mee bezig geweest. In mijn optiek wel een aardige (gratis) graadmeter wat je er van vindt. Mocht je de fullgame kopen, dan heb je het demo-stuk in een uur weer gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter

Hmmmz... keuzes!

Heb je geen gamepass? (als je nog nooit gamepass hebt gehad kan je het voor 1 euro proberen) deze game zit daar ook al in.

1 euro deal is blijkbaar dit jaar verwijderd.

[ Voor 5% gewijzigd door Ricmaniac op 29-09-2023 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
Nou de archbishop uiteindelijk wel gehaald. Pre patch ging redelijk en helaas na de patch vannacht wel na 2x nu toch gelukt.

Ik zit nu bij de black rabbit brotherhood en brute forcing en dodging zoals ik darksouls en bloodborne ben doorgekomen werkt hier niet helemaal. Dus besloten te oefenen met Perfect Guard om te kijken hoe of wat.

Ik kom alleen iets geks tegen en ik vraag me af of iemand anders hier ook last van heeft. In een attack sequence van de boss van iets van 3 of 4 attacks en ik guard bij de eerste attack dan blijft het character hangen in de block animatie alle 3 de andere attacks. Dit terwijl ik niet de block knop indruk. Ik had begrepen dat je namelijk alle attacks in sequence moet kunnen perfect guarden maar op deze manier werkt dat dus niet omdat hij blijft hangen.

Het is muis en keyboard dus wie weet is dat het. Ik kan alleen niet omgaan met een controller dus dan blijft het proberen met dodgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fw10
Ik heb gisterenavond de Brotherhood, White lady, Clown en Puppetmaster in één of twee pogingen verslagen. Ik denk dat ik het spel begin te snappen :D

@Aurum Ik kan er naast zitten, maar bij de eerste perfect block, druk ik telkens opnieuw op block in een sequence en daarmee perfect block ik alles. Ik denk dat het zo werkt. Doe je niks, dan blijft ie volgens mij idd blocken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aurum
@fw10 Ja dat lijkt te kloppen inderdaad :O mijn ogen raken en beetje ervan in de war omdat ik niet zie dat ik iets doe maar ik zit dan inderdaad net off met m'n timing voor de P-guard.

Maar lekker bezig! white lady ging bij mij ook wel redelijk na twee pogingen maar die clown gaat iets lastiger ;) daarmee gestopt gisteravond.

Zo nog even verder proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
De voorlaatste baas schijnt moeilijk te zijn. Ik had deze in twee pogingen neer. Dit terwijl ik twee volle avonden met de baas van de swamp bezig was. Vanavond de eindbaas maar eens neerhoeken. Heb hem twee keer rond de 25% gehad maar dan begint hij wel heel maf te doen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Inmiddels in chapter 8 aangekomen. Erg tof allemaal. Best wel pittig nu af en toe.

Ben benieuwd hoe ver ik inmiddels ben. Volgende week wil ik met AC beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
JSchut schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 07:37:
Inmiddels in chapter 8 aangekomen. Erg tof allemaal. Best wel pittig nu af en toe.

Ben benieuwd hoe ver ik inmiddels ben. Volgende week wil ik met AC beginnen. :)
Het is niet bepaald een cakewalk vanaf hier. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Exactor it schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 07:57:
[...]

Het is niet bepaald een cakewalk vanaf hier. :)
Chapter 8 cleared. Dit was een van de makkelijkste chapters tot nu toe. De boss was ook prima te doen.

Klein begin gemaakt aan chapter 9, maar van het weekend eens echt mee beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Nog een tip: de boss weapon two dragon sword is nogal mieters. De heavy attack is gelijk een perfect guard waardoor je geweldige combo's kan maken. Ik ga meteen als ik weer kan respeccen zodat ik optimaal mep maar ook met een motivity build kun je erg leuk vechten met dat ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Sta inmiddels voor de (denk ik) laatste boss.
spoiler:
Chapter 11. Na de vos

Nog geen poging gedaan door tijdgebrek. Hopelijk vanavond tijd!

Had gelezen dat er een difficulty spike was vanaf chapter 9 maar dat vind ik alles meevallen. Het voelt ergens makkelijker omdat je ook beter wordt.

Edit: Uitgespeeld! Super game!

[ Voor 5% gewijzigd door JSchut op 07-10-2023 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Afgelopen weekend de game opgestart en ik zit nu net in path of misery. Parademaster en Scrapped Watchman vond ik heel simpel. Met Kings Flame Fuoco had ik toch al veel meer moeite. Toch zeker een poging of 15 nodig gehad.
spoiler:
duurde even voordat ik doorhad dat je die pilaren kunt gebruiken als bescherming en dat Fuoco minder goed tegen electriciteit kan

De game is leuker dan verwacht!

[ Voor 30% gewijzigd door Hulleman op 09-10-2023 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Aurum schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:35:
Ik had persoonlijk meer moeite met de mad donkey dan met de scrapped watchman ;)

Die fire fuoco dude was wel echt even een struggle. na iets van 5 pogingen gekozen om voor een ander wapen te gaan en dat hielp echt enorm (de electro batton ding) en dat ging al een stuk beter.

Ik vind het verhaal tot nu toe wel interessant dus ik ben ook benieuwd hoe het verhaal gaat verlopen in de game :)
Exact dezelfde ervaring. Als je eenmaal weet hoe je die mad donkey moet aanpakken, dan zijn dergelijke semibosses heel simpel. Fuoco houdt niet van electriciteit nee.

[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 09-10-2023 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
Ik ben inmiddels bij de door guardian aangekomen. Sinds de archbishop heb ik zo'n beetje alle bosses en minibosses in 1 of 2 pogingen wel dood gekregen. Maar ik kom maar niet langs die guardian. Ik denk dat ik meer pogingen op hem heb geprobeerd, dan op alle andere bosses bij elkaar opgeteld. Ik heb video's gekeken, tutorials gelezen en wissel van speelstijl, wapens, gear, etc. maar ik kom er maar niet langs. Ik krijg hem hooguit één keer staggered en dan ben ik al zover leeg dat een tweede keer er niet meer in zit. Het haalt het plezier zo wel een beetje weg, want je hebt geen idee hoe ver je bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
fw10 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:11:
Ik ben inmiddels bij de door guardian aangekomen. Sinds de archbishop heb ik zo'n beetje alle bosses en minibosses in 1 of 2 pogingen wel dood gekregen. Maar ik kom maar niet langs die guardian. Ik denk dat ik meer pogingen op hem heb geprobeerd, dan op alle andere bosses bij elkaar opgeteld. Ik heb video's gekeken, tutorials gelezen en wissel van speelstijl, wapens, gear, etc. maar ik kom er maar niet langs. Ik krijg hem hooguit één keer staggered en dan ben ik al zover leeg dat een tweede keer er niet meer in zit. Het haalt het plezier zo wel een beetje weg, want je hebt geen idee hoe ver je bent.
Je bent er bijna qua spel uitspelen. :+

Misschien te makkelijk gezegd maar je moet minder vaak geraakt worden. Hij doet enorme damage maar heeft ook enorme windows voor tegenaanvallen. Gewoon dodgen/parrien en dan 1 heavy attack per window op zijn been. En dan weer reset voor zijn volgende aanval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fw10
Dank voor de suggesties!

Ik kon het niet laten om één keer op te starten in mijn lunchpauze. Het is eindelijk gelukt. Het was mijn eigen fout (natuurlijk). Ik ben gewend op de dodgeknop te rammen. Maar door shock ben je altijd te laat. Nu ben ik tussen zijn benen gaan staan en elke keer als er iets aan kwam drukte ik één keer op dodge. Daarna puur op zijn rechterbeen slaan en zorgen dat je nergens anders op slaat (dat deed ik wel, want ik dacht dat je automatisch op het lockedpoint sloeg).
Uiteindelijk twee keer down gekregen, toen had ie nog 5% over en heb ik alles wat gooibaar was gegooid op afstand en zakte hij in elkaar. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Laatst online: 01-09 16:31
Heb de game wat uurtjes gespeeld. Aardige game die de combat van de souls games goed evenaart. Echter heb ik ook best wat minpunten aan de game. Zo heb ik bijv. nog weinig nieuwe gear gevonden en heb ik tot zover nog niet echt het idee dat er veel variatie in combat zit. Ik ben nu bij de fabriek maar heb alleen een batton gevonden als 2e wapen. Maar verder nog geen magic of andere manieren van combat op de grappling hook na.

2e minpunt vind ik de worldbuilding, sommige gebieden zien er aardig uit, maar ik mis echt de sfeer zoals hij in souls games is. Elk gebied wat ik daar in stap ben ik weer bang wat er om de hoek schuilt en voelt de wereld enorm bedrukkend aan. Dat gevoel mis ik enorm bij Lies of P, ik zie dat ze het proberen maar het voelt wat te gemaakt aan.

Idemdito voor de enemies, de puppets voelen niet bedrukkend aan, maar eerder klungelig & statisch. Logisch, gezien het puppets zijn. Maar het komt de sfeer niet ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
@swoutr Er zijn echt tientallen wapens te vinden en/of the kopen. Je kunt daarnaast blade en handle uitwisselen en zo nieuwe wapens maken. Ook kun je de crank updaten. Er zijn zo tig variaties te maken. Ook zijn er 8 legion arms, waarvan je er dacht ik 7 kunt upgraden in 3 stappen. Je kunt dus telkens meer. Qua gear vind je ook nog een hoop medaillons e.d.

Persoonlijk vond ik de sfeer juist wel goed. Zeker in het begin van het spel. Ik vind het naarmate het spel vordert wel wat minder worden. Wellicht omdat ze variaties proberen aan te brengen. Maar dat is uiteraard een kwestie van smaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
@swoutr, je beoordeelt de gehele game op de eerste uurtjes zo te lezen. Alles wat je mist komt in de aankomende chapters. Wat betreft combat, het blijft melee, maar daar is zo enorm veel variatie in aangebracht. Elk wapen en handle levert andere combo's en speelstijl op. Die kun je eindeloos combineren naar wat jij fijn vindt. Ik vind dat erg goed bedacht!

Ik heb in de eerste 8 uur al best veel gear gevonden. Zowel qua defensive parts als qua costumes. Je moet meer op onderzoek uitgaan en van de gebaande paden wijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stantana
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:24
Game uitgespeeld!
Echt enorm van genoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fw10
Inmiddels ook uitgespeeld. Vond het een geweldig spel. Heb lang niet zoveel plezier gehad in een game. Desalniettemin vond ik het verhaal maar zo zo. Ik vond het allemaal lastig te volgen en je hebt niet altijd het idee wat al dan wel of niet "goede" keuzes zijn. En zelfs als je alles volgens het boekje doet, krijg je soms alsnog niet wat je zou verwachten. Zo heb ik alles volgens de turoials voor het golden lie weapon gedaan, ik zie hem volledig, krijg alle bevestigingen die er zouden moeten zijn, maar ik kan hem niet pakken. Muziek draaien, piano spelen, gestures maken, of met een kat spelen, dat soort is voor mijn gevoel gewoon onzinnige vage vulling die afbreuk doet aan het echte spel.

Maar goed, ik ben ook een beetje salty. Ik heb elke uithoek, elke sidequest, elk wapen, kortom alles gedaan en dan toch krijg je geen 100% complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Hulleman schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:01:
@swoutr, je beoordeelt de gehele game op de eerste uurtjes zo te lezen. Alles wat je mist komt in de aankomende chapters. Wat betreft combat, het blijft melee, maar daar is zo enorm veel variatie in aangebracht. Elk wapen en handle levert andere combo's en speelstijl op. Die kun je eindeloos combineren naar wat jij fijn vindt. Ik vind dat erg goed bedacht!

Ik heb in de eerste 8 uur al best veel gear gevonden. Zowel qua defensive parts als qua costumes. Je moet meer op onderzoek uitgaan en van de gebaande paden wijken.
Hoewel ik het eens met je ben vind ik dat de game dat wel beter kan doen.

De eerste indruk is het belangrijkst in een game vaak en een game mag wat mij betreft niet pas goed zijn na 10 uur :P maar kan gewoon gelijk vanaf het begin goed zijn.

Ik ervaarde dat zelf ook wel zo gelukkig... of goed misschien nog niet per se maar wel erg leuk om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
Ik mistte klaarblijkelijk één wapen. Dit lag in een grot in het moeras. Hier was ook een plaat te verdienen. Na dit af te spelen kreeg ik nog een keer het "heart is pounding" bericht en kon ik het Golden Lie wapen alsnog pakken. Verschrikkelijk slecht wapen trouwens, maar toch :D

Ik heb nu volgens mij alles wat mogelijk was gedaan. Ik wil met NG+ beginnen. Ik zie dat je gevonden spullen meeneemt, maar vraag het hier toch voor de zekerheid. Ik heb enorm veel throwables, consumables, golden fruit, etc. etc. Ook heb ik nog geen enkele keer de gevonden ergokristallen ingeleverd. Ik had het idee dat ik hier ooit nog iets mee moest, maar niet dus. Als ik het tóch niet kan meenemen, dan verkoop ik alles en doe ik een paar level ups.

[edit]
Yep, je neemt ze allemaal mee!

[ Voor 3% gewijzigd door fw10 op 18-10-2023 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Na ruim 30 uur aangekomen bij nameless puppet. Waar alle voorbijgaande bosses wel in 1 a 2x neergingen is dit wel een wat taaiere. Kom nog niet veel verder dan 2e fase 50%.

Echt een vette game dit! Zondermeer in mn top 3 van dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
fw10 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 01:11:
Inmiddels ook uitgespeeld. Vond het een geweldig spel. Heb lang niet zoveel plezier gehad in een game. Desalniettemin vond ik het verhaal maar zo zo. Ik vond het allemaal lastig te volgen en je hebt niet altijd het idee wat al dan wel of niet "goede" keuzes zijn. En zelfs als je alles volgens het boekje doet, krijg je soms alsnog niet wat je zou verwachten. Zo heb ik alles volgens de turoials voor het golden lie weapon gedaan, ik zie hem volledig, krijg alle bevestigingen die er zouden moeten zijn, maar ik kan hem niet pakken. Muziek draaien, piano spelen, gestures maken, of met een kat spelen, dat soort is voor mijn gevoel gewoon onzinnige vage vulling die afbreuk doet aan het echte spel.

Maar goed, ik ben ook een beetje salty. Ik heb elke uithoek, elke sidequest, elk wapen, kortom alles gedaan en dan toch krijg je geen 100% complete.
Het verhaal en van die vage dingen doen als muziek spelen, gestures maken is wel enorm Souls like. Iig Fromsoftware like. Daar zit ook altijd van die vage shit in en het verhaal is volledig onnavolgbaar.

Er zijn drie eindes. Op de console zul je de game dan 3x uit moeten spelen voor echt 100% completion. Daarnaast kun je in één playthrough niet alle wapens/amuletten krijgen, omdat je van een boss ergo maar één van de twee kunt kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 23-10-2023 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-09 12:17
Na het uitspelen (good ending) vrijwel meteen aan NG+ begonnen. Deze keer eens met een Technique ipv Motivity build.

Maar waar NG+ bij pakweg Elden Ring bijna een speedrun was heb ik hier toch wat meer last. Bazen lijken dubbel zo hard toe te slaan als in NG en mijn damage output is ook maar triestig. Puppet King was in NG vrij easy maar ben er nu toch alweer meer dan een uur op aan het sukkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
iqcgubon schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:54:
Na het uitspelen (good ending) vrijwel meteen aan NG+ begonnen. Deze keer eens met een Technique ipv Motivity build.

Maar waar NG+ bij pakweg Elden Ring bijna een speedrun was heb ik hier toch wat meer last. Bazen lijken dubbel zo hard toe te slaan als in NG en mijn damage output is ook maar triestig. Puppet King was in NG vrij easy maar ben er nu toch alweer meer dan een uur op aan het sukkelen.
Ik had hetzelfde gedaan maar ben halverwege NG+ terug gegaan naar motivity. Ik ben beter met grote wapens dan kleine omdat ik te vaak aan te lange combo's begin met kleine wapens en afgestraft word. Met een enorm wapen wacht ik rustig op mijn beurt om 1 keer te meppen.

Alles raakt je veel harder in NG+ maar je levelt als een malle en je raakt vrij overpowered door je p organ levels. Ben nu bij de tweede gank fight (hoewel ik al een paar dagen niet gespeeld heb omdat er veel te veel goed spul uitgekomen is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fw10
Ik ben bijna 3x rond. Hoe zeer ik ook genoten heb, de sleur begint er nu wel een beetje in te komen. En nu ontdekte ik dat ik na één einde vergeten ben iets op te halen. Dus voor 100% zou ik nog een keer moeten. Dat laatste bekijk ik nog wel. Wellicht een speedrun met voor alle bosses (waar mogelijk) een specter en "cheaten" met de aegis "bug".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Zit nu de speedrun te kijken bij AGDQ. Wat is dat toch sick :P Zo bizar hoe mensen sommige skips enzo uitvinden. snap dat niet zo bizar zijn sommige haha.

[ Voor 36% gewijzigd door Ricmaniac op 20-01-2024 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Door GDQ weer een beetje lekker gemaakt. Nieuwe playtrough gestart :P gaat een heeel stuk makkelijker dan de eerste keer dat ik het deed haha.

Ik vind het echt 1 van de mooiere soulslikes die er is momenteel :) de hele vibe van puppets enzo vind ik echt tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Ricmaniac schreef op zondag 21 januari 2024 @ 23:15:
Door GDQ weer een beetje lekker gemaakt. Nieuwe playtrough gestart :P gaat een heeel stuk makkelijker dan de eerste keer dat ik het deed haha.

Ik vind het echt 1 van de mooiere soulslikes die er is momenteel :) de hele vibe van puppets enzo vind ik echt tof.
Absoluut. Wat mij betreft één van de beste soulslike die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Ik ben sinds deze week ook weer verder gegaan, ben nog niet ver (eerste playthrough trouwens), heb nog maar 2 bazen gehad en nét Geppetto ontmoet. Maar echt fantastische sfeer in dit spel!

Waar ik wel (net als eigenlijk met elke soulsgame) last van heb is het aanpassen van wapens: ja, dat kan. Maar dóen jullie dat ook echt? Vaak ga ik gelijk volle bak voor 1 wapen (in mijn geval dat gewone zwaard met gewone handel) en als die eenmaal +2 of hoger is geupgrade, dan is een switch per definitie een downgrade. Dan wil ik dus eigenlijk wel mijn playstyle aanpassen, maar daar ben ik dan weer te rigide voor ofzo. Hoe doen jullie dit?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
spaceboy schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:50:
Ik ben sinds deze week ook weer verder gegaan, ben nog niet ver (eerste playthrough trouwens), heb nog maar 2 bazen gehad en nét Geppetto ontmoet. Maar echt fantastische sfeer in dit spel!

Waar ik wel (net als eigenlijk met elke soulsgame) last van heb is het aanpassen van wapens: ja, dat kan. Maar dóen jullie dat ook echt? Vaak ga ik gelijk volle bak voor 1 wapen (in mijn geval dat gewone zwaard met gewone handel) en als die eenmaal +2 of hoger is geupgrade, dan is een switch per definitie een downgrade. Dan wil ik dus eigenlijk wel mijn playstyle aanpassen, maar daar ben ik dan weer te rigide voor ofzo. Hoe doen jullie dit?
Ik klooi vaak gewoon wat aan in het begin :P vind ik leuker en dan als ik niet verder kom zal ik wat opzoeken wat goeie combinaties zijn bijv.

Maar meestal wacht ik ook altijd even met het upgraden van dingen enzo omdat ik eerst meer feeling in de game wil hebben en dan niet zeker weet of ik materials o.i.d. verspil bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
spaceboy schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:50:

Als je goed rondsnuffelt heb je aan het einde van je playthroigh genoeg spullen om een blade of vier maximaal te upgraden (2*boss, 2*normaal) en nog een aardig aantal tot level 8. De handles kun je bijna gratis switchen en daar zit het meeste verschil tussen omdat dat je moveset aanpast. Ik heb best vaak geswitcht tussen handles en gebruikte daarbij een blade of drie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:34
Nieuwe update is uit met wat bugfixes en met nieuwe armorset en wapen (Wo Long collaboration).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Vinnocchio schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 06:48:
Nieuwe update is uit met wat bugfixes en met nieuwe armorset en wapen (Wo Long collaboration).
Ah tof. Ik ga vanavond weer even verder. Ben ondertussen in hoofdstuk 8 beland. De sfeer is toch wel bijzonder gaaf.

Ik zag die Wo Long update ergens langskomen, maar hoe werkt dat? Waar haal je dat wapen? Krijg je die van die Pulcinella kerel ofzo? Zag er wel bruut uit.

Sowieso, welk wapen heeft jullie voorkeur? Ik ben sinds kort over op die enorme zaag, ziet er niet uit, maar doet wel bruut veel damage. 8)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
spaceboy schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 07:56:
[...]

Ah tof. Ik ga vanavond weer even verder. Ben ondertussen in hoofdstuk 8 beland. De sfeer is toch wel bijzonder gaaf.

Ik zag die Wo Long update ergens langskomen, maar hoe werkt dat? Waar haal je dat wapen? Krijg je die van die Pulcinella kerel ofzo? Zag er wel bruut uit.

Sowieso, welk wapen heeft jullie voorkeur? Ik ben sinds kort over op die enorme zaag, ziet er niet uit, maar doet wel bruut veel damage. 8)
Er komt een melding in het scherm dat deze items zijn toegevoegd aan je inventory. De glaive is, zoals verwacht, niet op te breken in blade en handle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Vinnocchio schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 08:43:
[...]

Er komt een melding in het scherm dat deze items zijn toegevoegd aan je inventory. De glaive is, zoals verwacht, niet op te breken in blade en handle.
Ah, hoe verhoudt hij zich tot die andere niet-op-te-breken wapens? Ik heb er nu geloof ik 2. Eentje is zo'n mega zwaard die ook wel tof is, maar net iets minder snel dan die zaag+handle combo die ik heb. In de filmpjes zag die glaive er wel tof uit in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 09:33
Kan iemand vertellen hoe toegankelijk de game inmiddels is t.o.v. de launch? Ik begreep uit de diverse reviews en patch-notes dat er wijzigingen zijn doorgevoerd, o.a. aan het dodge-window en health van bosses. De demo vond ik eigenlijk te pittig. Zeker bij de grotere (mini-)bosses. Tegelijk is het wel een game die me erg aanspreekt. Ik heb platinum-trophy's voor Elden Ring en Demon's Souls. Ook Dark Souls 3 en de nieuwe Lords of the Fallen heb ik meerdere malen uitgespeeld. Vaak met een dexterity build, die o.b.v. de mening van sommige reviewers minder toegankelijk lijkt in Lies of P. Strength is echt niets voor mij... Bloodborne en Sekiro heb ik nooit gespeeld, omdat ik liever dodge dan (perfect) parry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
spaceboy schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:19:
[...]

Ah, hoe verhoudt hij zich tot die andere niet-op-te-breken wapens? Ik heb er nu geloof ik 2. Eentje is zo'n mega zwaard die ook wel tof is, maar net iets minder snel dan die zaag+handle combo die ik heb. In de filmpjes zag die glaive er wel tof uit in elk geval.
Ik heb de glaive nog niet genoeg geprobeerd om te zeggen hoe goed ie is tov de andere wapens. De moveset vind ik iig fijn; het was mijn favoriete wapen in Wo Long O+
.
Woodsy schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:53:
Kan iemand vertellen hoe toegankelijk de game inmiddels is t.o.v. de launch? Ik begreep uit de diverse reviews en patch-notes dat er wijzigingen zijn doorgevoerd, o.a. aan het dodge-window en health van bosses. De demo vond ik eigenlijk te pittig. Zeker bij de grotere (mini-)bosses. Tegelijk is het wel een game die me erg aanspreekt. Ik heb platinum-trophy's voor Elden Ring en Demon's Souls. Ook Dark Souls 3 en de nieuwe Lords of the Fallen heb ik meerdere malen uitgespeeld. Vaak met een dexterity build, die o.b.v. de mening van sommige reviewers minder toegankelijk lijkt in Lies of P. Strength is echt niets voor mij... Bloodborne en Sekiro heb ik nooit gespeeld, omdat ik liever dodge dan (perfect) parry.
Dex build is net als strength of advance build allemaal prima. Ik zou je wel adviseren om wat puntjes in advance te doen, de throwables doen echt mega damage. Als jij de andere soulslikes zo goed weet te beheersen, gaat dit je ongetwijfeld ook lukken, zo moeilijk is het nou ook weer niet d:)b
Pagina: 1 2 Laatste