• fw10
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-07 11:46
Aurum schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:43:
Nu terug van vakantie en ben nu een paar dagen bezig met de game! als souslborne fan ben ik zeker erg tevreden :)

Ik moet alleen echt even ranten, want wat is het stukje platforming in the st frangelico catherdal echt niet te doen voor mijn ren,jump en camera coordinatie... iedere keer wordt ik weer van die balken afgegooit door ofwel verkeerd jumpen/camera coordinatie. Dan wel een projectile in mn bakkes of gewoon random tegen iets aanlopen waardoor ik schuin van de balk afschuif.

nou nog even doorbijten.
Ik had ook moeite met dat stuk. Uiteindelijk heb ik mijn krenterigheid overboord gegooid en wat throwables geworpen. Dat maakte e.e.a. een stuk gemakkelijker. Shielden met een zwaar wapen helpt ook. Desalniettemin was het niet mijn favoriete stuk. Als je er vanaf bent, vergeet dan niet op het einde naar rechts te lopen om de lift om te draaien.
Wolverine9000 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:09:
[...]

Je moet een wapen met vuur hebben en spaar je thermite op. Dan is het bij mij gelukt na vijf keer. Eerste keren leer je zijn moves kennen en dan opnieuw en beter en beter . Maar is idd een pittig baasje.
Ik heb eigenlijk het hele spel alleen maar ontweken. Deze strategie werkt hier gewoon niet. Ik ben gaan leren (perfect) guarden. Daarmee kwam ik eigenlijk altijd tot halverwege de tweede fase. Daarna wapen geupgrade, 4 levels geupdate en throwables geharvest. Toen ik hem bijna had heb ik in blinde paniek maar alles wat ik had gegooid en dat werkte. Met 1HP over. :+

[ Voor 26% gewijzigd door fw10 op 28-09-2023 09:40 ]

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Aurum schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:43:
Nu terug van vakantie en ben nu een paar dagen bezig met de game! als souslborne fan ben ik zeker erg tevreden :)

Ik moet alleen echt even ranten, want wat is het stukje platforming in the st frangelico catherdal echt niet te doen voor mijn ren,jump en camera coordinatie... iedere keer wordt ik weer van die balken afgegooit door ofwel verkeerd jumpen/camera coordinatie. Dan wel een projectile in mn bakkes of gewoon random tegen iets aanlopen waardoor ik schuin van de balk afschuif.

nou nog even doorbijten.
Die balken heb ik echt veel mensen over horen klagen inderdaad. Dat kon beter :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:02
Nou na nog iets van 3 kwartier struggelen ben ik er wel doorheen gelukkig ;) was inderdaad niet vergeten om de lift om te draaien zodat ik er nu weer snel voorbij kan.

Bijkomend voordeel, heel veel ergo verzameld met continue die enemies killen, ergo weer oppakken en weer opnieuw een rondje. Dus onbewust wel veel gefarm't. Nu denk ik dat ik bijna bij de boss ben maar die heb ik nog even geparkeerd gisteravond voor vanavond ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fw10
Aurum schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:36:
Nou na nog iets van 3 kwartier struggelen ben ik er wel doorheen gelukkig ;) was inderdaad niet vergeten om de lift om te draaien zodat ik er nu weer snel voorbij kan.

Bijkomend voordeel, heel veel ergo verzameld met continue die enemies killen, ergo weer oppakken en weer opnieuw een rondje. Dus onbewust wel veel gefarm't. Nu denk ik dat ik bijna bij de boss ben maar die heb ik nog even geparkeerd gisteravond voor vanavond ;)
Ik heb ontzettend veel moeite gehad met de boss. Alles bij elkaar misschien wel 30 pogingen over gedaan en mijn speelstijl veranderd. Door de update wordt hij generfd, dus je moet snel zijn als je nog niet geupdate hebt, dan kun je hem nog in volle glorie verslaan.

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:45
Ricmaniac schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:29:
[...]

Die balken heb ik echt veel mensen over horen klagen inderdaad. Dat kon beter :P
Daar ben ik ook veel naar beneden gevallen in de kathedraal.

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

JSchut

.....

Vanochtend even kort gespeeld en de derde boss verslagen. Deze was al wat pittiger dan de voorgaande :)

Hopelijk heb ik vanavond tijd om even een uurtje door te gaan.

Ik merk dat ik nog te weinig gebruik maak van perfect blocks en dus veel te vele probeer te dodgen. Krijg dat nog niet uit mijn systeem :D.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fw10
JSchut schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:53:
Vanochtend even kort gespeeld en de derde boss verslagen. Deze was al wat pittiger dan de voorgaande :)

Hopelijk heb ik vanavond tijd om even een uurtje door te gaan.

Ik merk dat ik nog te weinig gebruik maak van perfect blocks en dus veel te vele probeer te dodgen. Krijg dat nog niet uit mijn systeem :D.
Wie is voor jou de derde boss? Want sommigen rekenen Mad Donkey, Puppet of the Future, Survivor, etc. allemaal mee.

Ik had in ieder geval hetzelfde. Ik speelde puur op dodge en met de Wintry rapier. Bij Scrapped Watchman werkte dat uitsteken. Die won ik in 1 keer. Uiteindelijk bij de Bisshop geswitched naar een ander wapen en een andere speelstijl omdat ik er gewoon niet doorheen kwam. Nu dodge ik amper. Ben alleen maar aan het parryen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

fw10 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:01:
[...]

Wie is voor jou de derde boss? Want sommigen rekenen Mad Donkey, Puppet of the Future, Survivor, etc. allemaal mee.

Ik had in ieder geval hetzelfde. Ik speelde puur op dodge en met de Wintry rapier. Bij Scrapped Watchman werkte dat uitsteken. Die won ik in 1 keer. Uiteindelijk bij de Bisshop geswitched naar een ander wapen en een andere speelstijl omdat ik er gewoon niet doorheen kwam. Nu dodge ik amper. Ben alleen maar aan het parryen.
Scrapped Watchman is de derde boss voor mij. Alles met een grote health bar tel ik als boss :P Als was Scrapped Watchman wellicht de tweede boss die als een echt boss aanvoelde.

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:40
JSchut schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:19:
[...]

Scrapped Watchman is de derde boss voor mij. Alles met een grote health bar tel ik als boss :P Als was Scrapped Watchman wellicht de tweede boss die als een echt boss aanvoelde.
voor mij ook. Waar die donkey op de 2e try lukte, had ik met die scrapped watchman erg veel moeite. Uiteindelijk zo'n spectre gebruikt, maar dat voelde weer als cheaten

Memories of yesterday, will grow, but never die

• Aurum
Ik moet zeggen dat de parade master in pre-release demo echt veel lastiger mee had dan nu. Maar misschien komt dat door de ervaring die je al hebt opgedaan natuurlijk in de demo. Ik ben toen niet verder gegaan omdat ik wou wachten tot de full game. Ik had persoonlijk meer moeite met de mad donkey dan met de scrapped watchman ;)

Die fire fuoco dude was wel echt even een struggle. na iets van 5 pogingen gekozen om voor een ander wapen te gaan en dat hielp echt enorm (de electro batton ding) en dat ging al een stuk beter.

Ik vind het verhaal tot nu toe wel interessant dus ik ben ook benieuwd hoe het verhaal gaat verlopen in de game :)

• fw10
@JSchut Ja snap ik. Ik heb soms meer moeite met een miniboss dan een "echte" boss. Buiten je eigen kwaliteiten wordt de moeilijkheid (naar mijn mening) vooral bepaald door je speelstijl, je wapenkeuze en wat je al dan wel of niet geleveld hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:45
Eindelijk Romeo king of puppet verslagen. Toch wel stuk of 15 pogingen nodig gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Wolverine9000 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 04:13:
Eindelijk Romeo king of puppet verslagen. Toch wel stuk of 15 pogingen nodig gehad
15 maar ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Nog steeds niemand die zin heeft deze TS op zich te nemen ? :P Ik kan de tijd er niet voor vrij maken in principe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

Gisteravond wat tijd gehad en weer wat progress gemaakt. 4 "bosses" down.
spoiler:
Survivor
Puppet of the Future
King’s Flame, Fuoco
The Atoned

Nu aangekomen in The Cathedral.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 06:41
Ik ben toch wel nieuwsgierig naar deze game. Maar weet niet zo goed of ik hem moet aanschaffen; dit type game nog nooit echt gespeeld namelijk ...

Hmmmz... keuzes!

Wel leuk te lezen dat jullie er plezier uit halen. :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

RustStorm schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:31:
Ik ben toch wel nieuwsgierig naar deze game. Maar weet niet zo goed of ik hem moet aanschaffen; dit type game nog nooit echt gespeeld namelijk ...

Hmmmz... keuzes!

Wat houd je tegen? Persoonlijk vind ik dit een stuk makkelijker dan een Dark Souls3/Bloodborne.

Ze strooien ook best wel met Stargazers (checkpoints).

[ Voor 6% gewijzigd door JSchut op 29-09-2023 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fw10

Hmmmz... keuzes!

Download de demo. Ik ben daar echt wel een uurtje of 5 mee bezig geweest. In mijn optiek wel een aardige (gratis) graadmeter wat je er van vindt. Mocht je de fullgame kopen, dan heb je het demo-stuk in een uur weer gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter

Hmmmz... keuzes!

Heb je geen gamepass? (als je nog nooit gamepass hebt gehad kan je het voor 1 euro proberen) deze game zit daar ook al in.

1 euro deal is blijkbaar dit jaar verwijderd.

[ Voor 5% gewijzigd door Ricmaniac op 29-09-2023 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
Nou de archbishop uiteindelijk wel gehaald. Pre patch ging redelijk en helaas na de patch vannacht wel na 2x nu toch gelukt.

Ik zit nu bij de black rabbit brotherhood en brute forcing en dodging zoals ik darksouls en bloodborne ben doorgekomen werkt hier niet helemaal. Dus besloten te oefenen met Perfect Guard om te kijken hoe of wat.

Ik kom alleen iets geks tegen en ik vraag me af of iemand anders hier ook last van heeft. In een attack sequence van de boss van iets van 3 of 4 attacks en ik guard bij de eerste attack dan blijft het character hangen in de block animatie alle 3 de andere attacks. Dit terwijl ik niet de block knop indruk. Ik had begrepen dat je namelijk alle attacks in sequence moet kunnen perfect guarden maar op deze manier werkt dat dus niet omdat hij blijft hangen.

Het is muis en keyboard dus wie weet is dat het. Ik kan alleen niet omgaan met een controller dus dan blijft het proberen met dodgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fw10
Ik heb gisterenavond de Brotherhood, White lady, Clown en Puppetmaster in één of twee pogingen verslagen. Ik denk dat ik het spel begin te snappen :D

@Aurum Ik kan er naast zitten, maar bij de eerste perfect block, druk ik telkens opnieuw op block in een sequence en daarmee perfect block ik alles. Ik denk dat het zo werkt. Doe je niks, dan blijft ie volgens mij idd blocken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aurum
@fw10 Ja dat lijkt te kloppen inderdaad :O mijn ogen raken en beetje ervan in de war omdat ik niet zie dat ik iets doe maar ik zit dan inderdaad net off met m'n timing voor de P-guard.

Maar lekker bezig! white lady ging bij mij ook wel redelijk na twee pogingen maar die clown gaat iets lastiger ;) daarmee gestopt gisteravond.

Zo nog even verder proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:13
De voorlaatste baas schijnt moeilijk te zijn. Ik had deze in twee pogingen neer. Dit terwijl ik twee volle avonden met de baas van de swamp bezig was. Vanavond de eindbaas maar eens neerhoeken. Heb hem twee keer rond de 25% gehad maar dan begint hij wel heel maf te doen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

Inmiddels in chapter 8 aangekomen. Erg tof allemaal. Best wel pittig nu af en toe.

Ben benieuwd hoe ver ik inmiddels ben. Volgende week wil ik met AC beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
JSchut schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 07:37:
Inmiddels in chapter 8 aangekomen. Erg tof allemaal. Best wel pittig nu af en toe.

Ben benieuwd hoe ver ik inmiddels ben. Volgende week wil ik met AC beginnen. :)
Het is niet bepaald een cakewalk vanaf hier. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

Exactor it schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 07:57:
[...]

Het is niet bepaald een cakewalk vanaf hier. :)
Chapter 8 cleared. Dit was een van de makkelijkste chapters tot nu toe. De boss was ook prima te doen.

Klein begin gemaakt aan chapter 9, maar van het weekend eens echt mee beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Nog een tip: de boss weapon two dragon sword is nogal mieters. De heavy attack is gelijk een perfect guard waardoor je geweldige combo's kan maken. Ik ga meteen als ik weer kan respeccen zodat ik optimaal mep maar ook met een motivity build kun je erg leuk vechten met dat ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

Sta inmiddels voor de (denk ik) laatste boss.
spoiler:
Chapter 11. Na de vos

Nog geen poging gedaan door tijdgebrek. Hopelijk vanavond tijd!

Had gelezen dat er een difficulty spike was vanaf chapter 9 maar dat vind ik alles meevallen. Het voelt ergens makkelijker omdat je ook beter wordt.

Edit: Uitgespeeld! Super game!

[ Voor 5% gewijzigd door JSchut op 07-10-2023 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:48
Afgelopen weekend de game opgestart en ik zit nu net in path of misery. Parademaster en Scrapped Watchman vond ik heel simpel. Met Kings Flame Fuoco had ik toch al veel meer moeite. Toch zeker een poging of 15 nodig gehad.
spoiler:
duurde even voordat ik doorhad dat je die pilaren kunt gebruiken als bescherming en dat Fuoco minder goed tegen electriciteit kan

De game is leuker dan verwacht!

[ Voor 30% gewijzigd door Hulleman op 09-10-2023 09:27 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Aurum schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:35:
Ik had persoonlijk meer moeite met de mad donkey dan met de scrapped watchman ;)

Die fire fuoco dude was wel echt even een struggle. na iets van 5 pogingen gekozen om voor een ander wapen te gaan en dat hielp echt enorm (de electro batton ding) en dat ging al een stuk beter.

Ik vind het verhaal tot nu toe wel interessant dus ik ben ook benieuwd hoe het verhaal gaat verlopen in de game :)
Exact dezelfde ervaring. Als je eenmaal weet hoe je die mad donkey moet aanpakken, dan zijn dergelijke semibosses heel simpel. Fuoco houdt niet van electriciteit nee.

[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 09-10-2023 09:29 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
Ik ben inmiddels bij de door guardian aangekomen. Sinds de archbishop heb ik zo'n beetje alle bosses en minibosses in 1 of 2 pogingen wel dood gekregen. Maar ik kom maar niet langs die guardian. Ik denk dat ik meer pogingen op hem heb geprobeerd, dan op alle andere bosses bij elkaar opgeteld. Ik heb video's gekeken, tutorials gelezen en wissel van speelstijl, wapens, gear, etc. maar ik kom er maar niet langs. Ik krijg hem hooguit één keer staggered en dan ben ik al zover leeg dat een tweede keer er niet meer in zit. Het haalt het plezier zo wel een beetje weg, want je hebt geen idee hoe ver je bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
fw10 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:11:
Ik ben inmiddels bij de door guardian aangekomen. Sinds de archbishop heb ik zo'n beetje alle bosses en minibosses in 1 of 2 pogingen wel dood gekregen. Maar ik kom maar niet langs die guardian. Ik denk dat ik meer pogingen op hem heb geprobeerd, dan op alle andere bosses bij elkaar opgeteld. Ik heb video's gekeken, tutorials gelezen en wissel van speelstijl, wapens, gear, etc. maar ik kom er maar niet langs. Ik krijg hem hooguit één keer staggered en dan ben ik al zover leeg dat een tweede keer er niet meer in zit. Het haalt het plezier zo wel een beetje weg, want je hebt geen idee hoe ver je bent.
Je bent er bijna qua spel uitspelen. :+

Misschien te makkelijk gezegd maar je moet minder vaak geraakt worden. Hij doet enorme damage maar heeft ook enorme windows voor tegenaanvallen. Gewoon dodgen/parrien en dan 1 heavy attack per window op zijn been. En dan weer reset voor zijn volgende aanval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fw10
Dank voor de suggesties!

Ik kon het niet laten om één keer op te starten in mijn lunchpauze. Het is eindelijk gelukt. Het was mijn eigen fout (natuurlijk). Ik ben gewend op de dodgeknop te rammen. Maar door shock ben je altijd te laat. Nu ben ik tussen zijn benen gaan staan en elke keer als er iets aan kwam drukte ik één keer op dodge. Daarna puur op zijn rechterbeen slaan en zorgen dat je nergens anders op slaat (dat deed ik wel, want ik dacht dat je automatisch op het lockedpoint sloeg).
Uiteindelijk twee keer down gekregen, toen had ie nog 5% over en heb ik alles wat gooibaar was gegooid op afstand en zakte hij in elkaar. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Laatst online: 16-09 19:32
Heb de game wat uurtjes gespeeld. Aardige game die de combat van de souls games goed evenaart. Echter heb ik ook best wat minpunten aan de game. Zo heb ik bijv. nog weinig nieuwe gear gevonden en heb ik tot zover nog niet echt het idee dat er veel variatie in combat zit. Ik ben nu bij de fabriek maar heb alleen een batton gevonden als 2e wapen. Maar verder nog geen magic of andere manieren van combat op de grappling hook na.

2e minpunt vind ik de worldbuilding, sommige gebieden zien er aardig uit, maar ik mis echt de sfeer zoals hij in souls games is. Elk gebied wat ik daar in stap ben ik weer bang wat er om de hoek schuilt en voelt de wereld enorm bedrukkend aan. Dat gevoel mis ik enorm bij Lies of P, ik zie dat ze het proberen maar het voelt wat te gemaakt aan.

Idemdito voor de enemies, de puppets voelen niet bedrukkend aan, maar eerder klungelig & statisch. Logisch, gezien het puppets zijn. Maar het komt de sfeer niet ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
@swoutr Er zijn echt tientallen wapens te vinden en/of the kopen. Je kunt daarnaast blade en handle uitwisselen en zo nieuwe wapens maken. Ook kun je de crank updaten. Er zijn zo tig variaties te maken. Ook zijn er 8 legion arms, waarvan je er dacht ik 7 kunt upgraden in 3 stappen. Je kunt dus telkens meer. Qua gear vind je ook nog een hoop medaillons e.d.

Persoonlijk vond ik de sfeer juist wel goed. Zeker in het begin van het spel. Ik vind het naarmate het spel vordert wel wat minder worden. Wellicht omdat ze variaties proberen aan te brengen. Maar dat is uiteraard een kwestie van smaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
@swoutr, je beoordeelt de gehele game op de eerste uurtjes zo te lezen. Alles wat je mist komt in de aankomende chapters. Wat betreft combat, het blijft melee, maar daar is zo enorm veel variatie in aangebracht. Elk wapen en handle levert andere combo's en speelstijl op. Die kun je eindeloos combineren naar wat jij fijn vindt. Ik vind dat erg goed bedacht!

Ik heb in de eerste 8 uur al best veel gear gevonden. Zowel qua defensive parts als qua costumes. Je moet meer op onderzoek uitgaan en van de gebaande paden wijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stantana
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:25
Game uitgespeeld!
Echt enorm van genoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fw10
Inmiddels ook uitgespeeld. Vond het een geweldig spel. Heb lang niet zoveel plezier gehad in een game. Desalniettemin vond ik het verhaal maar zo zo. Ik vond het allemaal lastig te volgen en je hebt niet altijd het idee wat al dan wel of niet "goede" keuzes zijn. En zelfs als je alles volgens het boekje doet, krijg je soms alsnog niet wat je zou verwachten. Zo heb ik alles volgens de turoials voor het golden lie weapon gedaan, ik zie hem volledig, krijg alle bevestigingen die er zouden moeten zijn, maar ik kan hem niet pakken. Muziek draaien, piano spelen, gestures maken, of met een kat spelen, dat soort is voor mijn gevoel gewoon onzinnige vage vulling die afbreuk doet aan het echte spel.

Maar goed, ik ben ook een beetje salty. Ik heb elke uithoek, elke sidequest, elk wapen, kortom alles gedaan en dan toch krijg je geen 100% complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Hulleman schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:01:
@swoutr, je beoordeelt de gehele game op de eerste uurtjes zo te lezen. Alles wat je mist komt in de aankomende chapters. Wat betreft combat, het blijft melee, maar daar is zo enorm veel variatie in aangebracht. Elk wapen en handle levert andere combo's en speelstijl op. Die kun je eindeloos combineren naar wat jij fijn vindt. Ik vind dat erg goed bedacht!

Ik heb in de eerste 8 uur al best veel gear gevonden. Zowel qua defensive parts als qua costumes. Je moet meer op onderzoek uitgaan en van de gebaande paden wijken.
Hoewel ik het eens met je ben vind ik dat de game dat wel beter kan doen.

De eerste indruk is het belangrijkst in een game vaak en een game mag wat mij betreft niet pas goed zijn na 10 uur :P maar kan gewoon gelijk vanaf het begin goed zijn.

Ik ervaarde dat zelf ook wel zo gelukkig... of goed misschien nog niet per se maar wel erg leuk om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
Ik mistte klaarblijkelijk één wapen. Dit lag in een grot in het moeras. Hier was ook een plaat te verdienen. Na dit af te spelen kreeg ik nog een keer het "heart is pounding" bericht en kon ik het Golden Lie wapen alsnog pakken. Verschrikkelijk slecht wapen trouwens, maar toch :D

Ik heb nu volgens mij alles wat mogelijk was gedaan. Ik wil met NG+ beginnen. Ik zie dat je gevonden spullen meeneemt, maar vraag het hier toch voor de zekerheid. Ik heb enorm veel throwables, consumables, golden fruit, etc. etc. Ook heb ik nog geen enkele keer de gevonden ergokristallen ingeleverd. Ik had het idee dat ik hier ooit nog iets mee moest, maar niet dus. Als ik het tóch niet kan meenemen, dan verkoop ik alles en doe ik een paar level ups.

[edit]
Yep, je neemt ze allemaal mee!

[ Voor 3% gewijzigd door fw10 op 18-10-2023 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Na ruim 30 uur aangekomen bij nameless puppet. Waar alle voorbijgaande bosses wel in 1 a 2x neergingen is dit wel een wat taaiere. Kom nog niet veel verder dan 2e fase 50%.

Echt een vette game dit! Zondermeer in mn top 3 van dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
fw10 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 01:11:
Inmiddels ook uitgespeeld. Vond het een geweldig spel. Heb lang niet zoveel plezier gehad in een game. Desalniettemin vond ik het verhaal maar zo zo. Ik vond het allemaal lastig te volgen en je hebt niet altijd het idee wat al dan wel of niet "goede" keuzes zijn. En zelfs als je alles volgens het boekje doet, krijg je soms alsnog niet wat je zou verwachten. Zo heb ik alles volgens de turoials voor het golden lie weapon gedaan, ik zie hem volledig, krijg alle bevestigingen die er zouden moeten zijn, maar ik kan hem niet pakken. Muziek draaien, piano spelen, gestures maken, of met een kat spelen, dat soort is voor mijn gevoel gewoon onzinnige vage vulling die afbreuk doet aan het echte spel.

Maar goed, ik ben ook een beetje salty. Ik heb elke uithoek, elke sidequest, elk wapen, kortom alles gedaan en dan toch krijg je geen 100% complete.
Het verhaal en van die vage dingen doen als muziek spelen, gestures maken is wel enorm Souls like. Iig Fromsoftware like. Daar zit ook altijd van die vage shit in en het verhaal is volledig onnavolgbaar.

Er zijn drie eindes. Op de console zul je de game dan 3x uit moeten spelen voor echt 100% completion. Daarnaast kun je in één playthrough niet alle wapens/amuletten krijgen, omdat je van een boss ergo maar één van de twee kunt kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 23-10-2023 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-09 12:35
Na het uitspelen (good ending) vrijwel meteen aan NG+ begonnen. Deze keer eens met een Technique ipv Motivity build.

Maar waar NG+ bij pakweg Elden Ring bijna een speedrun was heb ik hier toch wat meer last. Bazen lijken dubbel zo hard toe te slaan als in NG en mijn damage output is ook maar triestig. Puppet King was in NG vrij easy maar ben er nu toch alweer meer dan een uur op aan het sukkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
iqcgubon schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:54:
Na het uitspelen (good ending) vrijwel meteen aan NG+ begonnen. Deze keer eens met een Technique ipv Motivity build.

Maar waar NG+ bij pakweg Elden Ring bijna een speedrun was heb ik hier toch wat meer last. Bazen lijken dubbel zo hard toe te slaan als in NG en mijn damage output is ook maar triestig. Puppet King was in NG vrij easy maar ben er nu toch alweer meer dan een uur op aan het sukkelen.
Ik had hetzelfde gedaan maar ben halverwege NG+ terug gegaan naar motivity. Ik ben beter met grote wapens dan kleine omdat ik te vaak aan te lange combo's begin met kleine wapens en afgestraft word. Met een enorm wapen wacht ik rustig op mijn beurt om 1 keer te meppen.

Alles raakt je veel harder in NG+ maar je levelt als een malle en je raakt vrij overpowered door je p organ levels. Ben nu bij de tweede gank fight (hoewel ik al een paar dagen niet gespeeld heb omdat er veel te veel goed spul uitgekomen is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fw10
Ik ben bijna 3x rond. Hoe zeer ik ook genoten heb, de sleur begint er nu wel een beetje in te komen. En nu ontdekte ik dat ik na één einde vergeten ben iets op te halen. Dus voor 100% zou ik nog een keer moeten. Dat laatste bekijk ik nog wel. Wellicht een speedrun met voor alle bosses (waar mogelijk) een specter en "cheaten" met de aegis "bug".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Zit nu de speedrun te kijken bij AGDQ. Wat is dat toch sick :P Zo bizar hoe mensen sommige skips enzo uitvinden. snap dat niet zo bizar zijn sommige haha.

[ Voor 36% gewijzigd door Ricmaniac op 20-01-2024 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Door GDQ weer een beetje lekker gemaakt. Nieuwe playtrough gestart :P gaat een heeel stuk makkelijker dan de eerste keer dat ik het deed haha.

Ik vind het echt 1 van de mooiere soulslikes die er is momenteel :) de hele vibe van puppets enzo vind ik echt tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Ricmaniac schreef op zondag 21 januari 2024 @ 23:15:
Door GDQ weer een beetje lekker gemaakt. Nieuwe playtrough gestart :P gaat een heeel stuk makkelijker dan de eerste keer dat ik het deed haha.

Ik vind het echt 1 van de mooiere soulslikes die er is momenteel :) de hele vibe van puppets enzo vind ik echt tof.
Absoluut. Wat mij betreft één van de beste soulslike die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

Ik ben sinds deze week ook weer verder gegaan, ben nog niet ver (eerste playthrough trouwens), heb nog maar 2 bazen gehad en nét Geppetto ontmoet. Maar echt fantastische sfeer in dit spel!

Waar ik wel (net als eigenlijk met elke soulsgame) last van heb is het aanpassen van wapens: ja, dat kan. Maar dóen jullie dat ook echt? Vaak ga ik gelijk volle bak voor 1 wapen (in mijn geval dat gewone zwaard met gewone handel) en als die eenmaal +2 of hoger is geupgrade, dan is een switch per definitie een downgrade. Dan wil ik dus eigenlijk wel mijn playstyle aanpassen, maar daar ben ik dan weer te rigide voor ofzo. Hoe doen jullie dit?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
spaceboy schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:50:
Ik ben sinds deze week ook weer verder gegaan, ben nog niet ver (eerste playthrough trouwens), heb nog maar 2 bazen gehad en nét Geppetto ontmoet. Maar echt fantastische sfeer in dit spel!

Waar ik wel (net als eigenlijk met elke soulsgame) last van heb is het aanpassen van wapens: ja, dat kan. Maar dóen jullie dat ook echt? Vaak ga ik gelijk volle bak voor 1 wapen (in mijn geval dat gewone zwaard met gewone handel) en als die eenmaal +2 of hoger is geupgrade, dan is een switch per definitie een downgrade. Dan wil ik dus eigenlijk wel mijn playstyle aanpassen, maar daar ben ik dan weer te rigide voor ofzo. Hoe doen jullie dit?
Ik klooi vaak gewoon wat aan in het begin :P vind ik leuker en dan als ik niet verder kom zal ik wat opzoeken wat goeie combinaties zijn bijv.

Maar meestal wacht ik ook altijd even met het upgraden van dingen enzo omdat ik eerst meer feeling in de game wil hebben en dan niet zeker weet of ik materials o.i.d. verspil bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
spaceboy schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:50:

Als je goed rondsnuffelt heb je aan het einde van je playthroigh genoeg spullen om een blade of vier maximaal te upgraden (2*boss, 2*normaal) en nog een aardig aantal tot level 8. De handles kun je bijna gratis switchen en daar zit het meeste verschil tussen omdat dat je moveset aanpast. Ik heb best vaak geswitcht tussen handles en gebruikte daarbij een blade of drie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:30
Nieuwe update is uit met wat bugfixes en met nieuwe armorset en wapen (Wo Long collaboration).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Vinnocchio schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 06:48:
Nieuwe update is uit met wat bugfixes en met nieuwe armorset en wapen (Wo Long collaboration).
Ah tof. Ik ga vanavond weer even verder. Ben ondertussen in hoofdstuk 8 beland. De sfeer is toch wel bijzonder gaaf.

Ik zag die Wo Long update ergens langskomen, maar hoe werkt dat? Waar haal je dat wapen? Krijg je die van die Pulcinella kerel ofzo? Zag er wel bruut uit.

Sowieso, welk wapen heeft jullie voorkeur? Ik ben sinds kort over op die enorme zaag, ziet er niet uit, maar doet wel bruut veel damage. 8)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
spaceboy schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 07:56:
[...]

Ah tof. Ik ga vanavond weer even verder. Ben ondertussen in hoofdstuk 8 beland. De sfeer is toch wel bijzonder gaaf.

Ik zag die Wo Long update ergens langskomen, maar hoe werkt dat? Waar haal je dat wapen? Krijg je die van die Pulcinella kerel ofzo? Zag er wel bruut uit.

Sowieso, welk wapen heeft jullie voorkeur? Ik ben sinds kort over op die enorme zaag, ziet er niet uit, maar doet wel bruut veel damage. 8)
Er komt een melding in het scherm dat deze items zijn toegevoegd aan je inventory. De glaive is, zoals verwacht, niet op te breken in blade en handle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Vinnocchio schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 08:43:
[...]

Er komt een melding in het scherm dat deze items zijn toegevoegd aan je inventory. De glaive is, zoals verwacht, niet op te breken in blade en handle.
Ah, hoe verhoudt hij zich tot die andere niet-op-te-breken wapens? Ik heb er nu geloof ik 2. Eentje is zo'n mega zwaard die ook wel tof is, maar net iets minder snel dan die zaag+handle combo die ik heb. In de filmpjes zag die glaive er wel tof uit in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:43
Kan iemand vertellen hoe toegankelijk de game inmiddels is t.o.v. de launch? Ik begreep uit de diverse reviews en patch-notes dat er wijzigingen zijn doorgevoerd, o.a. aan het dodge-window en health van bosses. De demo vond ik eigenlijk te pittig. Zeker bij de grotere (mini-)bosses. Tegelijk is het wel een game die me erg aanspreekt. Ik heb platinum-trophy's voor Elden Ring en Demon's Souls. Ook Dark Souls 3 en de nieuwe Lords of the Fallen heb ik meerdere malen uitgespeeld. Vaak met een dexterity build, die o.b.v. de mening van sommige reviewers minder toegankelijk lijkt in Lies of P. Strength is echt niets voor mij... Bloodborne en Sekiro heb ik nooit gespeeld, omdat ik liever dodge dan (perfect) parry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
spaceboy schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:19:
[...]

Ah, hoe verhoudt hij zich tot die andere niet-op-te-breken wapens? Ik heb er nu geloof ik 2. Eentje is zo'n mega zwaard die ook wel tof is, maar net iets minder snel dan die zaag+handle combo die ik heb. In de filmpjes zag die glaive er wel tof uit in elk geval.
Ik heb de glaive nog niet genoeg geprobeerd om te zeggen hoe goed ie is tov de andere wapens. De moveset vind ik iig fijn; het was mijn favoriete wapen in Wo Long O+
.
Woodsy schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:53:
Kan iemand vertellen hoe toegankelijk de game inmiddels is t.o.v. de launch? Ik begreep uit de diverse reviews en patch-notes dat er wijzigingen zijn doorgevoerd, o.a. aan het dodge-window en health van bosses. De demo vond ik eigenlijk te pittig. Zeker bij de grotere (mini-)bosses. Tegelijk is het wel een game die me erg aanspreekt. Ik heb platinum-trophy's voor Elden Ring en Demon's Souls. Ook Dark Souls 3 en de nieuwe Lords of the Fallen heb ik meerdere malen uitgespeeld. Vaak met een dexterity build, die o.b.v. de mening van sommige reviewers minder toegankelijk lijkt in Lies of P. Strength is echt niets voor mij... Bloodborne en Sekiro heb ik nooit gespeeld, omdat ik liever dodge dan (perfect) parry.
Dex build is net als strength of advance build allemaal prima. Ik zou je wel adviseren om wat puntjes in advance te doen, de throwables doen echt mega damage. Als jij de andere soulslikes zo goed weet te beheersen, gaat dit je ongetwijfeld ook lukken, zo moeilijk is het nou ook weer niet d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Woodsy schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:53:
Ik ben ook slecht in parry en dodge me ook een ongeluk. Maar het spel is echt wel te goed te vergelijken met Elden Ring en souls vind ik. Ik ben het spel begonnen (en tot over de helft gespeeld) met het standaard zwaard. Dan moet je het helemaal van beweeglijkheid hebben. Ondanks dat het niet helemaal mijn ding is ben ik nu dus overgestapt op vrijwel maximale damage. Dan gaat het (zeker bij bosses) tenminste wat sneller. Ik probeer gewoon zo snel zo hard te slaan dat je de mobs staggert, block gebruik zelden. Daar ben ik gewoon niet goed genoeg voor.

Maar zelfs met mijn matige skills heb ik nog geen 1 bos gehad waar ik vaker dan 5x dood ben gegaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Woodsy
Dank @spaceboy en @Vinnocchio. Het was echt een fantastische game en inderdaad prima te doen. Zonde dat ik deze parel zo lang heb laten liggen door de reviews en berichtgeving over de moeilijkheid van de game.

Waar ik echt begon te worstelen was NG++. De health van sommige vijanden is dan echt te hoog, terwijl je zelf binnen 1-2 hits dood bent. Uiteindelijk de platinum ook gehaald, maar niet van harte. Je moet door op NG+ voor sommige trophy’s. Eerste play through was 20 uur, tweede 12-13 uur en de laatste echt een boss-run in 8-9 uur. Ben er nu wel even klaar mee… wel kijk ik uit naar de DLC.

Voor de twijfelaars: gewoon doen! Nieuwe wapen uit Wo Long helpt ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6LHBPYveYG33G4H-T-usU2fswNs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Nds78UHXPHkchsuHgPLTupo8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnocchio
Woodsy schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:58:
Dank @spaceboy en @Vinnocchio. Het was echt een fantastische game en inderdaad prima te doen. Zonde dat ik deze parel zo lang heb laten liggen door de reviews en berichtgeving over de moeilijkheid van de game.

Waar ik echt begon te worstelen was NG++. De health van sommige vijanden is dan echt te hoog, terwijl je zelf binnen 1-2 hits dood bent. Uiteindelijk de platinum ook gehaald, maar niet van harte. Je moet door op NG+ voor sommige trophy’s. Eerste play through was 20 uur, tweede 12-13 uur en de laatste echt een boss-run in 8-9 uur. Ben er nu wel even klaar mee… wel kijk ik uit naar de DLC.

Voor de twijfelaars: gewoon doen! Nieuwe wapen uit Wo Long helpt ook.

[Afbeelding]
Nog platinum ook! Petje af! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:02
Van het weekend dan eindelijk begonnen aan deze game, ook meteen mijn eerste soulslike game of hoe jullie het ook noemen.

Maar jeetje wat een lastige game, niet dat ik opgeef. Maar echt verder kom ik ook niet. 1 keer doodgaan en je moet terug naar het begin.

Soms lastig te vinden vinden wat je moet doen en waar je heen moet. Er is geen map ofzo?

Nu terecht gekomen bij die eerste baas, parade master. Damn wat een hell 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
G.Scholtens schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:36:
Van het weekend dan eindelijk begonnen aan deze game, ook meteen mijn eerste soulslike game of hoe jullie het ook noemen.

Maar jeetje wat een lastige game, niet dat ik opgeef. Maar echt verder kom ik ook niet. 1 keer doodgaan en je moet terug naar het begin.

Soms lastig te vinden vinden wat je moet doen en waar je heen moet. Er is geen map ofzo?

Yeah het is een bepaalde manier van spelen aanleren. Soulslike games speel je heel anders dan je normale spelletjes :P de combat is erg wennen en soms heel demotiverend in het begin. Maar als je het eenmaal onder de knie hebt is het heel satisfying wanneer je dan een boss killt.

Volgens mij unlock je iets verder wel een map uit me hoofd.. kan ook zijn dat ik nu met een andere game in de war ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Heb de moet gelukkig ook nog niet opgegeven, maar ligt dus niet zozeer aan mij dat het heel anders spelen / moeilijker is dan andere games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman

Lies of P was niet mijn eerste soulslike, maar die vond ik wel lekker overzichtelijk. De levels zijn prima te doorgronden en inderdaad de game is pittig. Als je verder in de game bent, vind je parade master waarschijnlijk echt een eitje. Je moet er even achter komen wat het patroon is en waar hun zwakte ligt.
spoiler:
parade master is een robot, dus zwak tegen stroom. Zo hebben alle types vijanden hun zwakte
.

Parade master is vrij eenvoudig te parry'en. Helpt altijd goed om te staggeren en veel damage te doen.

Lies of P vond ik één van de beste soulslikes die ik gespeeld heb en ik denk wel de beste game van 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Ik weet niet eens wat parry'en en staggeren is. Qua wapens heb ik alleen een groot zwaard en wat handzamer zwaardje. Ik heb al op de helft gehad qua damage, maar kom gewoon nog niet verder. Tijd zal het leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
G.Scholtens schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:02:
Ik weet niet eens wat parry'en en staggeren is. Qua wapens heb ik alleen een groot zwaard en wat handzamer zwaardje. Ik heb al op de helft gehad qua damage, maar kom gewoon nog niet verder. Tijd zal het leren
Dat is als het goed is wel uitgelegd. Parry is het perfect timen van het blokken van een aanval. Als je dat een aantal keer doet zal de tegenstander uitgeput op de grond blijven liggen (stagger). Dan verschijnen er op een plek 3 rode strepen. Als je dan op een bepaalde aanval knop drukt (ik weet niet meer welke) doe je een speciale aanval die veel damage doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Ik heb hem inderdaad al eens zover gekregen dat hij helemaal rood werd, maar meestal viel hij dan bovenop me en kon ik alsnog niks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
G.Scholtens schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:10:
Ik heb hem inderdaad al eens zover gekregen dat hij helemaal rood werd, maar meestal viel hij dan bovenop me en kon ik alsnog niks
Helemaal rood is een niet blokbare aanval (of die je perfect moet parry'en om geen damage te pakken) ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 09-07-2024 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Inmiddels weer wat verder gelukkig, nu bij Elysion Boulevard Entrance. Maar dit is gewoon niet leuk spelen, met pijn en moeite kom je op gegevens moment bij zo'n tussentijdse eindbaas. Ga je dood, kan je weer naar de vorige stargazer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
G.Scholtens schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:47:
Inmiddels weer wat verder gelukkig, nu bij Elysion Boulevard Entrance. Maar dit is gewoon niet leuk spelen, met pijn en moeite kom je op gegevens moment bij zo'n tussentijdse eindbaas. Ga je dood, kan je weer naar de vorige stargazer
Zo werkt dit concept. Wat ik me kan heugen heeft Lies of P altijd een stargazer dicht bij een baas. Ofwel het is geen baas, of je mist een stargazer.

Wat ik ook nog wel vergevingsgezind vond is dat je je verloren souls (ff de naam kwijt) voor de boss room weer op kan pikken als je bij een boss dood gaat. Bij de meeste soulslikes liggen ze in de bossroom op de plek waar je dood bent gegaan. Kans dat je ze dan daadwerkelijk kwijtraakt is veel kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Al even op YT gekeken en er zit inderdaad een stargazer in de buurt. Je moet alleen even de baas voorbij rennen en dan kom je hem tegen. Binnenkort even testen.

Er zijn inderdaad van die dingen vlakbij een baas, naam ook even kwijt. maar geen idee hoe die dingen werken. Heb ze wel een per ongeluk actief gezet, maar dan ga je zelf ook dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
G.Scholtens schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 08:41:
Al even op YT gekeken en er zit inderdaad een stargazer in de buurt. Je moet alleen even de baas voorbij rennen en dan kom je hem tegen. Binnenkort even testen.

Er zijn inderdaad van die dingen vlakbij een baas, naam ook even kwijt. maar geen idee hoe die dingen werken. Heb ze wel een per ongeluk actief gezet, maar dan ga je zelf ook dood
Je hebt in ieder geval doorzettings vermogen :D daar hou ik van haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Dat je ook wel nodig bij deze soort games, tussentijds wel andere game aan het spelen want was er wel klaar mee. Maar naar het zien van het filmpje komt er weer hoop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
G.Scholtens schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:18:
Dat je ook wel nodig bij deze soort games, tussentijds wel andere game aan het spelen want was er wel klaar mee. Maar naar het zien van het filmpje komt er weer hoop
Bij bazen staat er ook een soort van fonteintje. Daar kun je iets ingooien, zodat een summon je komt helpen. Maakt de bosses draaglijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Weer wat geleerd dus, eens kijken of ik zo'n fontijn kan vinden.
Tot op heden wel leuk, maar zeer moeilijke game. Weet niet of ik dit volhoud op dit tempo, nu dikke week bezig in nog maar in het begin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
naast The Surge 1 en 2 toch wel mijn favoriete soulslike buiten From soft games dan. (en zelfs boven Sekiro imo).

Een van de meest leuke "100% achievements" die ik heb gehaald

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:21

Ik ga denk ik ook binnenkort beginnen met Lies of P. Dit wordt dan ook mijn eerste soulslike game. Mag ik vragen hoelang je er over hebt gedaan qua playtime? Verder was ik ook wel benieuwd of je aan het einde van de rit meer hebt genoten van de game of dat frustratie tijdens het spelen de overhand had? Ik vind het geen probleem om een paar keer dood te gaan als ik daadwerkelijk progressie boek, maar ik heb zelf niet echt de behoefte om 1 a 2 uur bij een boss vast te zitten.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:21
Heb een begin gemaakt met Lies of P als eerste soulsborne game. Ik heb er twee hele avonden in gestopt en heb the survivor verslagen. Volgens mij doe ik het nog vrij goed als ik lees dat mensen al 50x zijn stukgelopen op de mad hatter. Desondanks ben ik volgens een walkthrough maar op 1,5h/12h aan gameplay.

De bosses zijn lekker uitdagend maar niet al te lastig. Hetgeen waar ik het meest mee struggle is het feit dat ik vrij rap doodga indien ik tegen meerdere enemies vecht, al helemaal als er zo’n pseudo mini-boss bij zit. Ik kan dan toch echt 5/6x op hetzelfde punt doodgaan en dat is best frustrerend als de stargazer op een afstandje is.

[ Voor 15% gewijzigd door RazorMaron op 27-12-2024 09:04 ]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter

DLC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
Vet! moet nog even blackmyth Wukong uitspelen maar denk dat ik dan voordat deze DLC uit komt wel weer even een nieuwe playtrough doe van Lies of P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:32

Phydomir

Dennis

Die DLC trailer ziet er wel vet uit.

Ik ben sinds een week of twee opnieuw begonnen. Toen de game uitkwam begonnen en tot de Eldest of the Black Rabbit Brotherhood gekomen en de handdoek in de ring gegooid. Destijds alleen King's Flame, Fuoco zonder spectre kunnen doen. Toen kwam deze game op hetzelfde lijstje als Bloodborne en Demon's Souls. Games waarvan ik de sfeer heel erg goed vind, maar de moeilijkheid me gaat frustreren en ik niet meer voor m'n plezier speel. Nu kwam laatst die demo van The First Bezerker uit en daarbij had ik voor het eerst het idee dat het echt klikte, dus Lies of P weer een kans gegeven.

Deze keer gaat het me een stuk beter af (game is misschien ook iets makkelijker dan op release?). Waar ik vaak tegenaan loop bij souls games is dat ik zo snel dood ga dat ik ook niet de tijd krijg om beter te worden. Dat gevoel heb ik nu helemaal niet en heb als laatste Champion Victor verslagen.Duurde even om door te hebben maar als het dan lukt.

Ik heb voorzichtige hoop dat de frustratie het dit keer niet gaat winnen van het plezier. Want net zoals zo vele van dit soort games, is de sfeer en de setting echt top notch.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Twee weken later en ik heb niet alleen de game uitgespeeld, maar direct er achter aan een NG+ run volledig uitgespeeld. In mijn eerste run het "slechte" einde en daardoor ook de echte laatste baas niet gehad. Direct er achteraan een NG+ gedaan en zojuist de Nameless Puppet verslagen. Wat een fantastische game. Laat die DLC maar komen!

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
https://store.steampowere...48330/Lies_of_P_Overture/

DLC is zojuist released :)

Gekke shadowdrop zo ineens :P
announced tijdens Summer Gamefest

https://www.twitch.tv/thegameawards

[ Voor 37% gewijzigd door Ricmaniac op 07-06-2025 00:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

DLC gestart met m'n NG+ (finished) char. Level 200 ofzo maar damn, trash mobs slaan hard zeg. Echt een stuk pittiger dan de base game. Net de eerste (mini)boss (eerste mob met een grote healthbar) gehad waarbij ik vooral ruzie had met de camera. Iets wat ik in de base game niet echt ben tegen gekomen. Lees er wel meer klachten over, maar de baas zelf was uiteindelijk best goed te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woodsy
Ik ben gister ook begonnen aan een nieuwe run om de DLC te spelen. Het is weer even wennen… gelukkig is er nu een optie om de moeilijkheidsgraad aan te passen. De puristen zullen ervan walgen maar ik vind het prima. Mer mijn vorige run zat ik op NG++ en na 1-2 hits was ik dood. Nu ben ik weer bij het begin begonnen. Op 1 niveau lager om wat sneller op het punt te komen dat ik de DLC kan starten.

Sinds de patch mis ik wel het wapen uit Wo Long. Helaas. Dat was vorig jaar mijn duidelijke favoriet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Woodsy schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:41:
Ik ben gister ook begonnen aan een nieuwe run om de DLC te spelen. Het is weer even wennen… gelukkig is er nu een optie om de moeilijkheidsgraad aan te passen. De puristen zullen ervan walgen maar ik vind het prima. Mer mijn vorige run zat ik op NG++ en na 1-2 hits was ik dood. Nu ben ik weer bij het begin begonnen. Op 1 niveau lager om wat sneller op het punt te komen dat ik de DLC kan starten.

Sinds de patch mis ik wel het wapen uit Wo Long. Helaas. Dat was vorig jaar mijn duidelijke favoriet.
Laat de puristen maar zeiken. Zolang je maar geniet toch?

Ben zelf nu aan de DLC begonnen, heerlijk.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:52
Was deze nou op de pc pass? (Xbox ultimate)
Als ik google zegt die van wel maar in de lijst zie ik hem even niet. Voordat ik de pass ga halen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:05
gupfishy schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 12:49:
Was deze nou op de pc pass? (Xbox ultimate)
Als ik google zegt die van wel maar in de lijst zie ik hem even niet. Voordat ik de pass ga halen
Deze zat in Gamepass, maar zit er nu niet meer in. Of die in de toekomst alsnog naar Gamepass komt is voor zover ik weet onbekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodsy

Inmiddels ben ik naar mijn idee vrij ver gevorderd. De eerste zone moest ik mezelf doorheen worstelen. Een interessante settings en mooi uitgewerkt. Maar simplistisch level design en een eerste boss die echt gepatched moet worden zorgde voor wat frustratie. Over dat laatste kan ik kort zijn… simpelweg veel te agressief. De camera gaat daar ook niet goed mee om. Ik moest de moeilijkheidsgraad na ellenlang proberen omlaag zetten. Vergeten die na het gevecht terug te zetten en de volgende boss in 1x met al mijn healing ongebruikt neer.
De latere levels vind ik design-technisch ook beter en interessanter. Veel geheimen, verschillende paden en short-cuts die even dat wow gevoel geven. Inmiddels voelt de DLC echt top!

spoiler:
Het ging mij om de krokodil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sturtiebe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 14:02
Hoe is deze game op easy?

Hoe is het verhaal de moeite?

Altijd al eens dit soort game willen spelen en deze lijkt me wel ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topicstarter
sturtiebe schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:24:

Hoe de game op makkelijk speelt durf ik niet te zeggen want dat is er pas net bijgekomen sinds de DLC en dat heb ik nog niet gespeeld. Meestal hebben deze games maar 1 moeilijkheidsgraad.

Als je nog nooit een soulslike hebt gespeeld zoals deze game dan kan je verwachten dat het in het begin gewoon heel erg pittig is normaal gesproken. Je gaat vaak dood en je moet echt leren hoe je met dit soort games om moet gaan.

Ik had zo veel hack en slash games gespeeld in me leven voor ik aan mijn eerste souslike begon dat je gewoon automatisch veel te vaak wil aanvallen terwijl de truc van deze games juist is dat je geduld hebt en op de juiste momenten aan valt en blockt.

Eenmaal na wat oefenen en je wordt er beter in vind ik dit 1 van de tofste soort games dat er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 06:41
sturtiebe schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:24:

Toevoegend aan wat @Ricmaniac heeft geschreven: dit soort spellen vereisen de nodige doorzettingsvermogen... als je dat niet hebt en dikwijls snel opgeeft: niet aan dit soort spellen beginnen.

Ik ben niet lang geleden voor het eerst gestart met een souls like... en ik vond het te gek! Het gevoel,na een enorm grote uitdaging in de vorm van een boss verslaan, is te gek. :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ook geen idee hoe deze game op easy is. Het was voor mij (pas begin dit jaar) de eerste souls like die ik uit heb gespeeld. Het vraagt veel doorzettingsvermogen, maar wat zo goed aan de game is, is dat het nooit oneerlijk voelt. Als ik het goed heb begrepen zijn de twee lagere moeilijkheidsgraden vooral anders doordat je zelf meer damage doet, en de tegenstanders minder. Hierdoor is er veel meer marge voor fouten, dat zal de game aanzienlijk makkelijker moeten maken.

Qua verhaal vind ik het heel erg goed gedaan. Had hiervoor wel wat soulslikes gespeeld (Bloodborne, Demon's Souls) maar daarin is het verhaal veel meer op de achtergrond en moet je zelf nog wel wat extra moeite doen om überhaupt door te hebben waar het over gaat. Verhaal in Lies of P is meer op de voorgrond en goed te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sturtiebe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 14:02
Speelt wel leuk. Enkel frustrerend dat je random van daken valt of er van geduwd word.

Wel weinig cutscenes dacht meer verhaal in?

Zit wel nog maar begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

sturtiebe schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:18:
Speelt wel leuk. Enkel frustrerend dat je random van daken valt of er van geduwd word.

Wel weinig cutscenes dacht meer verhaal in?

Zit wel nog maar begin
Cutscenes zitten er niet heel veel in. Maar later kom je wat andere karakters tegen waarmee je kunt praten en op die manier (in combinatie met items die je vind) wordt het verhaal verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio

Ah, was een bug. Is er nu uitgepatched, moet nu in je inventory te vinden zijn nadat je opnieuw hebt opgestart

[ Voor 16% gewijzigd door Vinnocchio op 20-06-2025 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clannad
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 19:36
Vraag over quest in begin van spel.

Mogelijke spoilers.

Ik heb met Toma gesproken voor boss fight. Maar geen faded whistle gevonden in de arena.
Dus kan de quest niet oplosssen.
Wat heb ik fout gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Als je de Scrapped Watchman hebt verslagen dan moet die op een bankje in de boss arena liggen.

https://www.ign.com/wikis...of-p/Toma's_Faded_Whistle

Heb zelf vorige week de DLC uitgespeeld. Het haalt het niet helemaal bij de base game maar alsnog meer dan de moeite waard. Ben heel benieuwd waar deze studio als volgende game mee gaat komen.

[ Voor 38% gewijzigd door Phydomir op 09-07-2025 08:16 ]

Pagina: 1 2 Laatste