Bomen en Bos en nog meer Bomen., dat is ongeveer het verhaal rondom (hybride) warmtepompen. In ieder geval voor mij en op dit moment. Ik heb enkele offertes binnen en er zijn zelfs twee installateurs bij mij thuis geweest. Niet dat ze ook maar iets van mijn huis hebben bekeken.
Mijn wensen m.b.t. (hybride) warmtepompen zijn eenvoudig:
- ik denk dat een hybride-oplossing de meest voor de hand liggende is:
- mijn CV-ketel (Atag) is net 8 jaar oud en functioneert nog top,
- een nog niet optimaal geïsoleerd huis met meestal 1 soms 2 bewoners
- huiverig om de full-electric stap te maken, er zal vast en zeker extra veel belasting op elektriciteit komen
- en ik ben niet zo dol op mogelijke legionella in boiler na een twee/drie weekse afwezigheid
- ze moeten het goed en betrouwbaar gedurende lange tijd doen,
- ze moeten efficiënt zijn
- ze moeten te regelen zijn naar mijn wensen (geen supertweaker)
- natuurlijk niet teveel kosten
- en ook in de winter (onder de 0 graden celsius) nog optimaal functioneren
Als je bovenstaande nu leest en dan de modellen Adlar Aurora II of Nibe AMS20-6 of Remeha Elga Ace (4)6Kw in de offertes ziet; welke keus zouden jullie dan maken gebaseerd op welk feit?
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit soort vragen en als ik dit forum lees zie ik veel (kleine) antwoorden op veel vragen die ik al had en soms nog steeds heb. Mijn vraag is simpel, maar ik voel nu al dat de antwoorden nog meer vragen zullen oproepen.
Alvast bedankt voor de antwoorden en opmerkingen die komen.
John
Mijn wensen m.b.t. (hybride) warmtepompen zijn eenvoudig:
- ik denk dat een hybride-oplossing de meest voor de hand liggende is:
- mijn CV-ketel (Atag) is net 8 jaar oud en functioneert nog top,
- een nog niet optimaal geïsoleerd huis met meestal 1 soms 2 bewoners
- huiverig om de full-electric stap te maken, er zal vast en zeker extra veel belasting op elektriciteit komen
- en ik ben niet zo dol op mogelijke legionella in boiler na een twee/drie weekse afwezigheid
- ze moeten het goed en betrouwbaar gedurende lange tijd doen,
- ze moeten efficiënt zijn
- ze moeten te regelen zijn naar mijn wensen (geen supertweaker)
- natuurlijk niet teveel kosten
- en ook in de winter (onder de 0 graden celsius) nog optimaal functioneren
Als je bovenstaande nu leest en dan de modellen Adlar Aurora II of Nibe AMS20-6 of Remeha Elga Ace (4)6Kw in de offertes ziet; welke keus zouden jullie dan maken gebaseerd op welk feit?
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit soort vragen en als ik dit forum lees zie ik veel (kleine) antwoorden op veel vragen die ik al had en soms nog steeds heb. Mijn vraag is simpel, maar ik voel nu al dat de antwoorden nog meer vragen zullen oproepen.
Alvast bedankt voor de antwoorden en opmerkingen die komen.
John