Adlar Aurora II of Nibe AMS20-6 of Remeha Elga Ace (4)6Kw

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• John6871
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-05 09:46
Bomen en Bos en nog meer Bomen., dat is ongeveer het verhaal rondom (hybride) warmtepompen. In ieder geval voor mij en op dit moment. Ik heb enkele offertes binnen en er zijn zelfs twee installateurs bij mij thuis geweest. Niet dat ze ook maar iets van mijn huis hebben bekeken.
Mijn wensen m.b.t. (hybride) warmtepompen zijn eenvoudig:
- ik denk dat een hybride-oplossing de meest voor de hand liggende is:
- mijn CV-ketel (Atag) is net 8 jaar oud en functioneert nog top,
- een nog niet optimaal geïsoleerd huis met meestal 1 soms 2 bewoners
- huiverig om de full-electric stap te maken, er zal vast en zeker extra veel belasting op elektriciteit komen
- en ik ben niet zo dol op mogelijke legionella in boiler na een twee/drie weekse afwezigheid
- ze moeten het goed en betrouwbaar gedurende lange tijd doen,
- ze moeten efficiënt zijn
- ze moeten te regelen zijn naar mijn wensen (geen supertweaker)
- natuurlijk niet teveel kosten
- en ook in de winter (onder de 0 graden celsius) nog optimaal functioneren

Als je bovenstaande nu leest en dan de modellen Adlar Aurora II of Nibe AMS20-6 of Remeha Elga Ace (4)6Kw in de offertes ziet; welke keus zouden jullie dan maken gebaseerd op welk feit?

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit soort vragen en als ik dit forum lees zie ik veel (kleine) antwoorden op veel vragen die ik al had en soms nog steeds heb. Mijn vraag is simpel, maar ik voel nu al dat de antwoorden nog meer vragen zullen oproepen.

Alvast bedankt voor de antwoorden en opmerkingen die komen.

John

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:30
Je wil liever geen warmtepomp, dan krijg je hier heel weinig respons.
Probeer maar toch eens na te denken over een wp, begin dan hier te lezen: Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic
Er is thans ook een Nederlands merk warmtepomp speciaal voor onze typische Nederlandse wensen: Itho Daalderop Amber

[ Voor 3% gewijzigd door natural colour op 16-09-2023 09:36 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

• John6871
Beste "natural colour", ik heb het "ik-wil-een-warmtepomp"-Topic doorgenomen (erg uitgebreid Topic) en ben serieus geïnteresseerd in een warmtepomp. Ik vraag me af waarom je denkt dat ik géén warmtepomp wil.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:36
De eerste vraag die je je zelf moet stellen: waarom hybride. Ik zie een aantal slechte redenen in de TS.

Je hebt nu een positie ingenomen en vraagt om bevestiging… sorry die hoort op dit moment niemand te geven: je hebt je situatie niet duidelijk gemaakt.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:30
In Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic zijn vragen gesteld die je hier in je eigen topic kan beantwoorden, daarmee kunnen 'wij' al veel meer... en zal je zelf al antwoorden vinden op vele van je eigen vragen.

Bedenk ook dat installateurs zich meestal beperken tot een 2 tal merken warmtepompen, waar ik werk is dat maar 1 merk en uiteraard is dát merk altijd het beste merk wp...
Itho Daalderop is nieuw op de wp markt en veel belovend maar zal bij de installateurs flink reclame moeten maken om daar voet aan de wal te krijgen.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

• John6871
Ronald schrijft : 'De eerste vraag die je je zelf moet stellen: waarom hybride. Ik zie een aantal slechte redenen in de TS". In mijn werkzaamheden ben ik dan geneigd daar meer uitleg aan te geven en waar nodig in te gaan op verbeterpunten. Ik zal het (moeten) accepteren, heb er sowieso weer van geleerd en deze thread verwijderen. In ieder geval bedankt voor de antwoorden en mogelijk ooit een effectievere "discussie".
John

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DuurzaamMilieu
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 11-07-2024
Beste John, ik help je als je geholpen wil worden. Als ANBI organisatie Stichting Duurzaam Milieu helpen we iedereen die geholpen wil worden met de energietransitie. Voor donateurs doen we dat geheel gratis. Mensen die het liefst zelf de beste manier van energietransitie willen uitzoeken is een eenmalige donatie van 15 euro voldoende. Je ontvangt dan het boek "Energietransitie voor de calculerende burger" en de jaarlijkse updates en aanpassingen thuisgestuurd. Ieder huis kan op dit moment volledig van het gas af met een terugverdientijd van 3 tot 5 jaar. Ik heb daar een artikeltje over geschreven dat in augustus wordt gepubliceerd. Als je er met de informatie uit het boek niet uit komt dan kun je een advies op maat laten maken. De laatste jaarafrekening energie en een foto van de meterkast vormt daarbij het uitgangspunt. Daarna ontvang je een uitgebreide vragenlijst om een goede indruk te krijgen van je ambities, je gedrag, de apparatuur die je gebruikt en de situatie ter plekke (mensen die binnen 25 km van mijn huis wonen krijgen de vragenlijst niet toegestuurd maar daar ga ik op bezoek en werk ik de vragenlijst aan de keukentafel door). Als je interesse hebt stuur dan een mailtje naar henkbulder66 at gmail.com
Pagina: 1