Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21-09 13:10
Beun schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:35:
[...]

Ik ben het met @Otto Jans eens. Het is best een schaamteloze actie. Had dan twee weken gewacht en de 15 besteld. Door dit soort acties schaffen ze deze regelingen t.z.t. af. Als je nou op dag van ontvangst de doos open maakt en denkt dat blauw toch niet zo mooi is dan kan ik het begrijpen. Maar om een toestel twee weken vol te gebruiken (zal inmiddels langer worden want de 15 is niet direct leverbaar) en daarna te zeggen: “Hij is te zwaar, ik wil de 15.” dat gaat er bij mij niet in.
Terecht dus als je dit dus leest dat kosteloos retourneren wordt afgeschaft. Sommige mensen verpesten het voor de rest.

Als ik webshop eigenaar was zou ik het gebruikte toestel niet eens accepteren. Aantal power cycles kan je doormeten, dan staat de webwinkel in zijn recht dit te weigeren of kosten in rekening te brengen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Otto Jans
lexuzu schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:38:
[...]

Lees je ook even de spelregels? https://www.belsimpel.nl/...tersales/ruilen-annuleren

“Het product is in originele en ongebruikte staat, voor zover redelijkerwijs mogelijk.”
Dan mag hij hem niet retourneren. Weten we dat ook weer ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:49

Toppe

Oké ✅

Inhumanous schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:06:
Ik twijfel enorm, ik heb sinds 2 weken een 14pro via belsimpel, het gewicht valt me echt vies tegen en heb zelfs als ik in bed voor het slapengaan nog wat Socialmedia check dat ik pijn in mijn hand krijg.
Niet zoveel rukken
Wat ik voornamelijk belangrijk vind is mooie foto’s maken van mijn 8maanden oude dochter.

Bij belsimpel heb je 31 dagen om te retourneren en voor het zelfde bedrag als waar ik nu de 14 pro voor heb kan ik ook een 15 krijgen….. voor de 15 pro zou ik nog ruim €250 bij moeten leggen en dat vind ik echt teveel….. maar nu dus enorm aan het twijfelen om mijn 14pro om te ruilen voor een normale 15, wat zijn de bedenkingen hierover….
Je vergelijkt appels met peren een Pro of non-pro zijn twee hele verschillende dingen.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09 19:41

pdavie2311

Live life to the fullest..

Zolang Belsimpel dit toe laat, staat de koper toch in zijn recht? Binnen 31 dagen mag het retour. Punt. Dan moeten ze een clausule erin zetten dat het toestel niet geactiveerd mag zijn ,dan voorkom je een gebruikt toestel. Maar dat doen ze dus niet, dus kan het gewoon gebruikt en retour gestuurd worden. Om dat nu hier alleen op de koper te gooien.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Otto Jans
pdavie2311 schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:40:
Zolang Belsimpel dit toe laat, staat de koper toch in zijn recht? Binnen 31 dagen mag het retour. Punt. Dan moeten ze een clausule erin zetten dat het toestel niet geactiveerd mag zijn ,dan voorkom je een gebruikt toestel. Maar dat doen ze dus niet, dus kan het gewoon gebruikt en retour gestuurd worden. Om dat nu hier alleen op de koper te gooien.
WKOA is GEEN twee weken je toestel onbeperkt gebruiken. Kom nou toch. Wereld op zijn kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Otto Jans schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:39:
[...]
Dan mag hij hem niet retourneren. Weten we dat ook weer ;)
Zeker kan hij wel retour hoor. Als het toestel als nieuw is krijgt koper volledige bedrag terug. Dat is de garantie van Belsimpel in praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Otto Jans schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:42:
[...]

WKOA is GEEN twee weken je toestel onbeperkt gebruiken. Kom nou toch. Wereld op zijn kop.
Bij Belsimpel wel. Ik zou zeggen, stuur hun een mail dat dat absoluut niet kan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• manusz
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:22
Donstil schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:11:
[...]

Je doelt waarschijnlijk op de kleur correctie die Apple toevoegt als je Raw file op je iphone bekijkt?
Want zodra je de files in Lightroom (o.i.d.) inlaad zijn het gewoon RAW files.
Nee hoor, ProRaw bewerk ik op mijn iMac, dat scherm klopt tenminste :)

Ik doel op het feit dat in ProRaw ook met deepfusion meerdere foto's over elkaar heen gelegd zijn, met bijbehorende correcties waar je niks meer aan kan doen.
Je kan in ProRaw nabewerking gelukkig wel overdreven Local Tone mapping wat dimmen.

Het deepfusion gedoe kan je dan weer voorkomen met een third party app, maar ook dan heb je nog steeds geen "echte" raw in de zin dat je zelf moet zorgen voor debayering, dat blijft Apple voor je doen.

Mijn voornaamste reden om toch af en toe ProRaw te gebruiken is dat er meer bits per pixel zijn dan bij JPG en HEIF.

Deze meneer geeft meer uitleg over verschillen tussen raw en ProRaw (waarbij het stukje over Lightroom intussen wel achterhaald is): klik

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

pdavie2311 schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:42:
[...]

Zeker kan hij wel retour hoor. Als het toestel als nieuw is krijgt koper volledige bedrag terug. Dat is de garantie van Belsimpel in praktijk
Even aan de PC hangen en kijken hoevaak hij is opgeladen/gebruikt.

WKOA is bedoeld om een product kortstondig te kunnen gebruiken waarna je de keuze maakt of je het houdt of niet. Wat mij betreft is 48 uur daarvoor al voldoende.

Twee weken een toestel (intensief) gebruiken en dan retour willen sturen is zeker niet de bedoeling en mag gewoon niet.

En twee weken gebruiken is niet nieuw

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 18-09-2023 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dejanssens
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-12-2024
dejanssens schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:24:
Wie geeft me raad...
Iphone 15 voor 970€ of Iphone 14 PRO voor 1099€?
Ik heb gekozen en besteld ondertussen, want de 14 PRO stond hier ineens aan 1049 op BOL.com ;-)
https://www.bol.com/be/nl...RDow.2_18.19.ProductTitle

[ Voor 18% gewijzigd door dejanssens op 18-09-2023 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Toppe schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:45:
[...]

Even aan de PC hangen en kijken hoevaak hij is opgeladen/gebruikt.

WKOA is bedoeld om een product kortstondig te kunnen gebruiken waarna je de keuze maakt of je het houdt of niet. Wat mij betreft is 48 uur daarvoor al voldoende.

Twee weken een toestel (intensief) gebruiken en dan retour willen sturen is zeker niet de bedoeling en mag gewoon niet.

En twee weken gebruiken is niet nieuw
Nogmaals, bij Belsimpel kan dit wel. Ben ik het ermee eens, nee, maar het kan wel..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Otto Jans
pdavie2311 schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:47:
[...]

Nogmaals, bij Belsimpel kan dit wel. Ben ik het ermee eens, nee, maar het kan wel..
Onjuiste info. Zie bovenstaand gepost

“Het product is in originele en ongebruikte staat, voor zover redelijkerwijs mogelijk.”

Voldoet de telefoon niet aan.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:46

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Of het nu wel of niet mag bij belsimpel, ik vind het asociaal

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 21:23
Msi92 schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:44:
[...]

Tyler Stalman
en
iPhonedo

(imo)
MKHBD is wel een groot Apple gebruiker maar is kritisch. Als er iets niet lekker zit laat hij het weten ook.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:33
Wij hebben thuis de duidelijke afspraak dat ik mijn nerdshit en knopjes-en-lampjes-fetisjen mag doen wat ik wil, als ik het er maar niet steeds over hoef te hebben….

En dan kan het dus gebeuren dat er zojuist vanaf de bank wordt geroepen: “Hé Den, deze week komt de iPhone15 uit, wist je dat?”…. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:47
lexuzu schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:12:
[...]

Ik zat net met hetzelfde. Ik weiger om de psychologische grens van 1100 euro te overschrijden voor een telefoon, en om eerlijk te zijn lag die grens voorheen op 1000 euro.
Daarop heb ik de iPhone 14 Pro aangeschaft als vervanger van m’n iPhone 11 (die nog prima meekon maar als vervanger wordt ingezet voor de iPhone 6S van onze dochter die zonder updates zit).
De voornaamste redenen om voor de 14 Pro te gaan boven de standaard iPhone 15 liggen in:
- het scherm (120Hz, onwijs vloeiend).
- de PWM frequentie van het scherm. De iPhone X heb ik na een maand van de hand gedaan i.v.m. de enorme hoofdpijn die ik ervan kreeg.
- de cameras; hij maakt prachtige fotos, ik miste met name de mogelijkheid om in te zoomen.

Ik ben er superblij mee, een enorme stap voorwaarts.
Is de PWM frequentie van de Pro anders dan van de niet-Pro dan? Volgens mij gebruiken ze allebei 480 Hz, wat heel laag is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jahe1990
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 22:33
Redondo1982 schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:24:
[...]

Vorig jaar is dat menigeen gelukt volgens mij.

Ook misschien veel leuker ;)
Goed om te weten! Haast heb ik niet met de aanschaf, maar aangezien ik toevallig die dag letterlijk langs een Apple store kom... kan ik de verleiding van het proberen ook niet weerstaan. Zo hou ik het inderdaad ook een beetje leuk/spannend haha!
winwiz schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:27:
[...]

Als je het probeert zoals ik eerder heb uitgelegd eerder in dit topic maak je zeker kans
Net ff je post opgezocht, je noemt 9 á 10u. Is dit afhankelijk van de openingstijd van de specifieke Apple store? Die waar ik langs ga komen opent vrijdag om 8 uur 's ochtends namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dennisdn schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:11:
Wij hebben thuis de duidelijke afspraak dat ik mijn nerdshit en knopjes-en-lampjes-fetisjen mag doen wat ik wil, als ik het er maar niet steeds over hoef te hebben….
Hahaha heel herkenbaar, mijn vrouw upgrade haar iPhone wel elk jaar maar verder kan het haar allemaal gestolen worden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jahe1990 schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:15:
[...]

Goed om te weten! Haast heb ik niet met de aanschaf, maar aangezien ik toevallig die dag letterlijk langs een Apple store kom... kan ik de verleiding van het proberen ook niet weerstaan. Zo hou ik het inderdaad ook een beetje leuk/spannend haha!

[...]

Net ff je post opgezocht, je noemt 9 á 10u. Is dit afhankelijk van de openingstijd van de specifieke Apple store? Die waar ik langs ga komen opent vrijdag om 8 uur 's ochtends namelijk.
Zou wel adviseren om niet in de ochtend te komen, op launch day werken ze met tijdsloten en mag je er soms niet eens in als je zomaar even komt window shoppen zonder afspraak, als in de middag de "ik probeer er toch een te scoren" rij weg is stappen ze daar meestal vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jahe1990
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 22:33
Donstil schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:23:
[...]

Zou wel adviseren om niet in de ochtend te komen, op launch day werken ze met tijdsloten en mag je er soms niet eens in als je zomaar even komt window shoppen zonder afspraak, als in de middag het "ik probeer er toch een te scoren" rij weg is stappen ze daar meestal vanaf.
Goede tip, thanks! Kan ik het dus altijd ff op de terugweg proberen als ik zie dat het 's ochtends niet gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-09 15:50
Toppe schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:49:
[...]

@Slasher geeft gelukkig meer inhoud aan zijn berichten *knip*

Stuur even je adres, stuur ik je een bloemetje op als felicitatie
Klopt, @Slasher zie ik geregeld posten in het voetbaltopic dus dat weet ik :)

Die andere mafklapper die ik niet bij naam ga noemen heb ik gerapporteerd. Verspil ik verder geen tijd aan.

Felicitatie voor? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Gonadan op 18-09-2023 22:14 . Reden: citaat aangepast ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:01
Weet iemand waarom ze de 15 pro wel nog met 128gb uitbrengen en de 15 pro Max bij 256gb begint. Mijn voorkeur is zeker 256gb. Ik snap niet zo goed waarom Apple voor 128gb kiest eigenlijk.😊

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:01
elaho schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:37:
Weet iemand waarom ze de 15 pro wel nog met 128gb uitbrengen en de 15 pro Max bij 256gb begint. Mijn voorkeur is zeker 256gb. Ik snap niet zo goed waarom Apple daarvoor kiest eigenlijk.😊
Tim Cook belde. Ze willen graag meer geld van ons.

Dit noemen ze een business model. :+

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 18-09-2023 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Weet iemand waarom ze de 15 pro wel nog met 128gb uitbrengen en de 15 pro Max bij 256gb begint. Mijn voorkeur is zeker 256gb. Ik snap niet zo goed waarom Apple daarvoor kiest eigenlijk.😊
$999,- staat goed waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
Donstil schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:40:
[...]

$999,- staat goed waarschijnlijk.

Oh je dat zou best eens zo kunnen zijn. 🧐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

ephymerous schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:35:
[...]

Klopt, @Slasher zie ik geregeld posten in het voetbaltopic dus dat weet ik. Die maf klapper heb ik gerapporteerd. Verspil ik verder geen tijd aan.
Waar slaat dit op?

it takes one to know one?

[ Voor 3% gewijzigd door Slasher op 18-09-2023 19:42 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ah, we gaan weer op de man spelen. Mensen, mensen, mensen, het lijkt hier X (voorheen Twitter) wel. Heel droevig. :/ #doeslief

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
Slasher schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:41:
[...]

Waar slaat dit op?

Ik denk dat hij je gelijk geeft en die andere gebruiker heeft gerapporteerd. Moest het ook even twee keer lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Beun schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:47:
[...]

Ik denk dat hij je gelijk geeft en die andere gebruiker heeft gerapporteerd. Moest het ook even twee keer lezen.
Ow ik moest even 2x lezen inderdaad. Excuus @ephymerous

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-09 15:50
Slasher schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:41:
[...]

Waar slaat dit op?

Te snel gepost :> Ik geef juist aan dat ik weet dat jij onderbouwing geeft. In tegenstelling tot diegene die ik heb gerapporteerd.
Slasher schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:51:
[...]

Ow ik moest even 2x lezen inderdaad. Excuus @ephymerous
No worries :)

[ Voor 24% gewijzigd door ephymerous op 18-09-2023 19:53 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

https://www.macrumors.com...ro-tetraprism-lens-rumor/

Kolere, de 15 is er nog niet eens en de geruchten molen van de 16 is al opgestart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 16:05
Toppe schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:53:
https://www.macrumors.com...ro-tetraprism-lens-rumor/

Kolere, de 15 is er nog niet eens en de geruchten molen van de 16 is al opgestart
Dat wordt de 15 annuleren en de 16 alvast bestellen?! :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Weet iemand waarom ze de 15 pro wel nog met 128gb uitbrengen en de 15 pro Max bij 256gb begint. Mijn voorkeur is zeker 256gb. Ik snap niet zo goed waarom Apple voor 128gb kiest eigenlijk.😊
Ik vind het wel prima. Momenteel heb ik 30 GB in gebruik en veel meer wordt dat niet. Mijn 13 Pro had wel 256 GB, vanwege de ProRes-beperking op het 128 GB-model. Achteraf een beetje zinloos want ik maak bijna nooit video's en al helemaal niet in ProRes.

Voor veel mensen zal 128 GB ook genoeg zijn en Apple vindt het vast geen probleem om wat extra opslag via iCloud te verkopen aan iemand die ruimtegebrek heeft.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:13
Zijn jullie ook allemaal lekker aan het updaten? :)
iOS 17, iPadOS 17 en watchOS 10.

Oh ja en tvOS 17!

[ Voor 10% gewijzigd door Haas op 18-09-2023 20:35 ]

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:45

Chiron

Moderator Discord
Canaria schreef op maandag 18 september 2023 @ 20:17:
[...]

Ik vind het wel prima. Momenteel heb ik 30 GB in gebruik en veel meer wordt dat niet. Mijn 13 Pro had wel 256 GB, vanwege de ProRes-beperking op het 128 GB-model. Achteraf een beetje zinloos want ik maak bijna nooit video's en al helemaal niet in ProRes.

Voor veel mensen zal 128 GB ook genoeg zijn en Apple vindt het vast geen probleem om wat extra opslag via iCloud te verkopen aan iemand die ruimtegebrek heeft.
En de 15 Pro 128GB kan alsnog ook Prores opnemen, mits je er externe opslag aan hangt.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
Haas schreef op maandag 18 september 2023 @ 20:30:
Ben ook begonnen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 17:49
Staat er al een weekje op. :)

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:50
En tvOS…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
En HomePod software 17

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Hier juist niet… zodat de overstap naar de iPhone 15 dadelijk extra nieuw aanvoelt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Uniciteit schreef op maandag 18 september 2023 @ 20:38:
Hier juist niet… zodat de overstap naar de iPhone 15 dadelijk extra nieuw aanvoelt :9
Succes met je backup :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Lager op hoger moet kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Komt goed! Een backup van iOS 16 kan je herstellen op iOS 17. Omgekeerd gaat dat niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 16:05

Oh ja en tvOS 17!
Mijn telefoon is gelimiteerd tot iOS 15. Benieuwd wat er nieuw is in iOS 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:13
rmk_ schreef op maandag 18 september 2023 @ 21:10:
[...]

iOS 17 bevat grote updates voor Telefoon, Berichten en FaceTime, en biedt je nieuwe manieren om jezelf uit te drukken in je communicatie. Stand-by biedt een nieuwe schermvullende ervaring met informatie die is ontworpen om vanaf een afstandje te worden bekeken wanneer je de iPhone tijdens het opladen op zijn kant zet. AirDrop maakt het gemakkelijker om informatie te delen en een verbinding tot stand te brengen met mensen in de buurt, en met NameDrop kun je eenvoudig contactgegevens delen. Verbeteringen aan het toetsenbord maken het invoeren van tekst sneller en eenvoudiger dan ooit tevoren. iOS 17 biedt ook updates voor widgets, Safari, Muziek, AirPlay en nog veel meer.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
Forum volgen hier en het levertijden topic….onderwijl ff Vandaag Inside kijken. 😎👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
rmk_ schreef op maandag 18 september 2023 @ 21:10:
[...]

Als je wat chips en drinken hebt en veel zitvlees kun je hier alle veranderingen zien.

https://www.youtube.com/watch?v=zmgdiyLqfQM

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Froggle
Reviews of the iPhone 15 Pro and regular iPhones 15s go live tomorrow at 6 AM Pacific, for those interested.
https://x.com/markgurman/status/1703863183042359478?s=46

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
THE_BASE schreef op maandag 18 september 2023 @ 22:12:
[...]

Morgenmiddag vanaf 15 uur dus. Een dagje eerder dan verwacht. :)
En woensdag 15 pro Max tijd ;)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:40

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Modbreak:Nou ik ben eens met de bezem door het topic gegaan en heb het één en ander verwijderd. (lees: een hele berg kinderachtig gedoe)
Hierbij wil ik degenen die dit gerapporteerd hebben bedanken en dan met name degenen die níet in het topic op de discussie van vanmiddag gereageerd hebben. Je ziet hoe snel het hele topic ontspoort dus aanwakkeren door zelf te reageren is het slechtste idee als je het gewoon lekker over de iPhone wilt hebben.

Rapporteren en verder negeren is het devies, dan komen wij vanzelf langs met een bezem. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
[...]

Ik verwacht dat de meeste tussen 17:00 en 20:00 zullen verschijnen. Ze willen rond primetime allemaal bovenaan staan in de feed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
Ah mooi zo, ben nu met vakantie dus heb mooi de tijd om lekker reviews te gaan kijken. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Ja die zullen wel ingepland staan inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manusz
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:22
PetaPixel heeft gebabbeld met mensen die betrokken zijn bij het cameraontwerp: klk

[ Voor 3% gewijzigd door manusz op 18-09-2023 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-09 17:29
Ik heb deze besteld maar ben er helaas iets minder enthousiast over. Mooi klein apparaatje en meestal snel verbinding.
Maar na een paar dagen in gebruik toch ook wel regelmatig vastlopers bij het verbinden en een aantal keren gehad dat de verbinding werd verbroken helaas.
Kan natuurlijk ook aan mijn audioinstallatie (Skoda Columbus) of mijn manier van gebruiken liggen.
Bedraad is ook ook niet foutloos maar wel stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelnoot
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-07 17:29
Hmm zwart of naturel titanium, de keuze is lastiger deze keer. Ik ga normaal altijd voor de donkerste kleur maar deze keer zou ik voorkeur geven aan naturel kleur. Hoewel ik de lichte achterkant minder prefereer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:40

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Feedback op moderatie mag per DM, de erop volgende off-topic discussie ook maar verwijderd.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
manusz schreef op maandag 18 september 2023 @ 23:16:
PetaPixel heeft gebabbeld met mensen die betrokken zijn bij het cameraontwerp: klk
Dit is goed om te lezen:

USB-C Means Faster Workflows

The iPhone 15 Pro and Pro Max support USB-3.0 transfer speeds from the new USB-C port that has replaced the aged Lightning port, but only one of the record modes actually lets you record directly to it: ProRes files, and specifically 4K at 60p requires an attached SSD. All other video modes and all photos captured can only be saved to the iPhone first and then transferred later.
Hieruit begrijp ik dat je niet perongeluk je storage vol kan schieten omdat je ProRes bent vergeten uit te zetten voor je kattenfilmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdumme
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Aardappelnoot schreef op maandag 18 september 2023 @ 23:22:
Hmm zwart of naturel titanium, de keuze is lastiger deze keer. Ik ga normaal altijd voor de donkerste kleur maar deze keer zou ik voorkeur geven aan naturel kleur. Hoewel ik de lichte achterkant minder prefereer.
Ga voor zwart!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:32
TR1969 schreef op maandag 18 september 2023 @ 23:21:
[...]

Ik heb deze besteld maar ben er helaas iets minder enthousiast over. Mooi klein apparaatje en meestal snel verbinding.
Maar na een paar dagen in gebruik toch ook wel regelmatig vastlopers bij het verbinden en een aantal keren gehad dat de verbinding werd verbroken helaas.
Kan natuurlijk ook aan mijn audioinstallatie (Skoda Columbus) of mijn manier van gebruiken liggen.
Bedraad is ook ook niet foutloos maar wel stabieler.
Ik gebruik deze al een tijdje, en ben er zeer tevreden over.. ook is deze een stuk goedkoper.

Bekijk Luxe Carplay Dongle - Carplay Dongle geschikt voor Apple Carplay - Carlinkit - Draadloze ontvanger voor Apple Carplay - Voor Iphone op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:26
Dennisdn schreef op donderdag 14 september 2023 @ 06:23:
[...]

Ik heb mijn 14Pro 256 gister voor 1000 euro verkocht aan Swappie.
Ik ben benieuwd of het ook echt zo gaat zijn want het komt over als: te mooi om waar te zijn.
Met goed zoeken kun je een nieuwe voor 1100 vinden. Dus voor meer als 1100 kunnen ze hem niet verkopen lijkt mij. Waarom zou iemand voor dat geld van Swappie een refurbisch kopen als ie ergens anders een nieuwe kunt krijgen? Dan moet de postbode nog betaald worden en de eigen operatie van Swappie.

Ik snap daar echt niets van....
Heb je al een aanbod van ze ontvangen? Ben heel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
firecaps30 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 07:03:
[...]

Heb je al een aanbod van ze ontvangen? Ben heel benieuwd.
Wel een aanbod ontvangen, maar ik verstuur hem pas als ik de 15 heb.
Dus of ze het ook écht gaan geven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gin1216
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 21-09 16:21
Even een vraag voor de gebruikers zonder een case, hoe ziet de iPhone er naar een jaartje uit? Is hij dan nog goed verkoopbaar? Of zitten er toch wel wat krasjes op de achterkant en camera? Want deze is zonder case ook kwetsbaarder natuurlijk. Ik wil nu eigenlijk ook zonder hoes omdat ik het zonde vind van de telefoon om hem weg te stoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Froggle
Gin1216 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 08:37:
Even een vraag voor de gebruikers zonder een case, hoe ziet de iPhone er naar een jaartje uit? Is hij dan nog goed verkoopbaar? Of zitten er toch wel wat krasjes op de achterkant en camera? Want deze is zonder case ook kwetsbaarder natuurlijk. Ik wil nu eigenlijk ook zonder hoes omdat ik het zonde vind van de telefoon om hem weg te stoppen.
Hoe die er over een jaar uit ziet ligt aan jezelf natuurlijk..

Als jij voorzichtig kan doen met je spullen, dus niet overal neer knikkert, dan zal je 'm redelijk netjes houden, ook zonder case. Daarnaast geeft ook een case niet de garantie op dat ie netjes blijft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik gebruik mijn iPhone al jaren zonder case en iPhones zien er altijd nog 90% uit. Let er wel een beetje op waar ik hem neerleg en altijd met scherm omhoog maar verder gebruik ik hem gewoon.

Zal een paar tientjes schelen bij de verkoop maar ik heb hem voor mijzelf, niet voor de volgende :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrettigGestoord
  • Laatst online: 24-09 18:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:54
waar zijn de reviews ?
🤪🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:06
Tegen een uur of 15 denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:09
Donstil schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:12:
Zal een paar tientjes schelen bij de verkoop maar ik heb hem voor mijzelf, niet voor de volgende :)
Letterlijk inderdaad, als je bij Swappie/sobby switcht tussen "uitstekend", "heel goed" en "goed" scheelt het 20-60 euro 8)7

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Laatst online: 21:36

ViezeVis

Sample Text

matthijst schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:40:
[...]

Letterlijk inderdaad, als je bij Swappie/sobby switcht tussen "uitstekend", "heel goed" en "goed" scheelt het 20-60 euro 8)7
Ik heb mijne (iPhone 12) in ieder geval lekker hoog ingeschaald bij Swappy. Ze gaan 'm toch nog zelf beoordelen. :+ Voorlopig heb ik wel al een koper op Marktplaats en hem daarvoor gereserveerd.

Ik betrap mijzelf erop dat ik wel echt dagelijks een aantal keren kijk of de status 'controleren' van KPN al is veranderd, maar helaas.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:55
Wat @Donstil zegt hierboven. Ik werd ook gek van de stof en een bulkie toestel met case. Daarnaast is het toestel zo veel mooier. Het is even wennen en voelt in het begin wat fragiel maar daar wen je snel aan. Ook foto's maken is geen probleem meer. Daar had ik eerst nog wat moeite met vasthouden.

Ik vind een krasje nu ook minder erg. Hoort ergens ook bij het gebruik. Al doet de eerste natuurlijk altijd nog even zeer. Ik heb wel een screenprotector van Spigen. Dan kan ik altijd nog een nieuw glaasje erop doen als ik mij stoor aan teveel krasjes op het scherm. Dat dan weer wel :)

[ Voor 16% gewijzigd door hk12nl op 19-09-2023 10:09 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrettigGestoord
  • Laatst online: 24-09 18:12
Donstil schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:23:
[...]

Haha ja die video hebben we inmiddels twee keer volledig besproken 8)7
Oeps, zag deze precies nergens staan op de laatste pagina's.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:39
Tonyyyy!

Een dag geen tony in dit topic, is een dag niet op een nieuwe iPhone gewacht, zeg ik altijd maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
Ik heb nog nooit in het dagelijks leven een case om mijn iphone gehad. Ik heb ooit 1 keer een kleine barst gehad, volgens mij in mijn iPhone 8, en daar had een hoesje waarschijnlijk niet geholpen. Krassen heb ik nooit, of in ieder geval geen grote/zichtbare. Alleen als ik ga kamperen of iets dergelijks, waar zand en troep te rijkelijk aanwezig is en ik m gewoon in mijn campingstoel wil kunnen laten slingeren, heb ik sinds de 5S een zo dun mogelijke book case gedaan. Maar zelfs met een 12 mini vind ik het hele ding daar gewoon te lomp en dik van worden. Dus hoe ik dat met de 15 ga doen, nog geen idee. Waarschijnlijk toch wel iets van een hoesje in die situaties. Wellicht moet ik eens in het accesoires-topic vragen of men weet wat de allerdunste optie is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 13:32
Dennisdn schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 07:20:
[...]

Wel een aanbod ontvangen, maar ik verstuur hem pas als ik de 15 heb.
Dus of ze het ook écht gaan geven....
Mijn ervaring bij Rebuy met een watch was ook dat na ontvangst er in eens iets aan mankeerde.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
bing69 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:24:
[...]

Mijn ervaring bij Rebuy met een watch was ook dat na ontvangst er in eens iets aan mankeerde.
Daartegenover heb ik al heel veel devices aan Rebuy verkocht en nooit discussies gehad….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Ik heb mijn XR des tijds flink aan de achterkant beschadigd. Telefoon werkt prima, maar je bent er wel verplicht om een hoes te gebruiken als je geen glassplinters wilt.Ook zitten er een paar kleine krasjes op het scherm. Sinds dien besloten om voor beschermhoesjes en screen protectors te gaan.

Voor mijn 13 pro heb ik eerst een siliconen transparante gehad, maar het nadeel vind ik dat die op den duur verkleuren. Ik heb vervolgens een lederen gekochten bij de Apple store. Die bevalt me tot nu toe wel. Hij past mooi en ziet er ook prima uit. En qua dikte maakt het me niet veel uit, want zonder die hoes heb ik nog steeds een camera eiland dat ver uitsteekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vic83
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:18
Momenteel heb ik een 12 Pro en denk erover te upgraden naar de 15 Pro. Waar ik alleen bang voor ben is -ondanks de prachtige specs van de 15 Pro- dat ik de wow-factor zal missen als ik 'm eenmaal beet heb. Wat is jullie idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 17:56

Maverick2001

Never look back

Vic83 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:36:
Momenteel heb ik een 12 Pro en denk erover te upgraden naar de 15 Pro. Waar ik alleen bang voor ben is -ondanks de prachtige specs van de 15 Pro- dat ik de wow-factor zal missen als ik 'm eenmaal beet heb. Wat is jullie idee?
Toen ik van de 6 naar de 10 ging was een enorm WOW gevoel.. daarna de 12pro gekocht en toen was de vernieuwing natuurlijk een stuk minder. Nu heb ik een 15Pro Max besteld omdat ik toch graag een keer de grotere iPhone wil proberen. Ben heel benieuwd en zin om m te ontvangen maar het blijft dezelfde form-factor en dus zal het niet super speciaal zijn. Het voordeel is dat je je 12Pro nu nog goed kan verkopen en waarschijnlijk zit je batterij ook nog boven de 80% waardoor dat voor potentiële kopers ook nog interessant is.

Misschien komt er ooit nog een foldable iPhone of iets dergelijks, dan zal de wow-factor zeker terug komen.

Pura Vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
De wow-factor zal er niet zijn. In de basis is het gewoon een iPhone. En niet heel spannend verschillend van de de 12 Pro.De dingen die anders zijn is persoonlijk hoe jij eraan tilt/ ervaart!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-09 18:14
4acesNL schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:43:
De wow-factor zal er niet zijn. In de basis is het gewoon een iPhone. En niet heel spannend verschillend van de de 12 Pro.De dingen die anders zijn is persoonlijk hoe jij eraan tilt/ ervaart!
Helemaal mee eens. Ook IOS17 draagt er niet aan bij waardoor het hele concept geen wow-factor kent. Daar hoef je het dus niet voor te doen.

Edit: mogelijk dat het scherm, 120Hz wel een rol kan spelen in iets aan wow-factor

[ Voor 8% gewijzigd door Jaymone op 19-09-2023 10:50 ]

Het is weer bijna September 2026 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Vic83 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:36:
spoiler: nare tekst, vrijdag pas lezen!!
Na een half uur weet je al niet meer dat je een nieuwe iPhone hebt :D Tenminste dat had ik vorige jaar van de 12 naar de 14pro..

edit: dit bericht mag vrijdag pas @Prullenbak84 :+

[ Voor 9% gewijzigd door hk12nl op 19-09-2023 10:55 ]

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prullenbak84
hk12nl schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:48:
[...]

Na een half uur weet je al niet meer dat je een nieuwe iPhone hebt :D Tenminste dat had ik vorige jaar van de 12 naar de 14pro..
Hey, dit soort berichten mogen vrijdag pas :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Prullenbak84 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:50:
[...]

Hey, dit soort berichten mogen vrijdag pas :P
Shit, gelijk even aangepast 😂

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-09 13:38
Oh jee, begin nu toch te twijfelen om een 15 Pro te halen of een 15. De upgrade vanaf de Xr is enorm natuurlijk... Maarja, een mens wilt altijd meer. Iemand tips wat de doorslag kan geven?|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Waarom zou je de pro willen wat user case betreft? Als je dat kunt beantwoorden weet je wat je wilt/ nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-09 18:14
Locolau schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:53:
Oh jee, begin nu toch te twijfelen om een 15 Pro te halen of een 15. De upgrade vanaf de Xr is enorm natuurlijk... Maarja, een mens wilt altijd meer. Iemand tips wat de doorslag kan geven?|
Geld.

Het is weer bijna September 2026 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:03
120hz scherm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verschillen zijn ook weer niet bijzonder groot tussen de 15 en 15 Pro. Als je nu al de feeling niet hebt dat je echt graag een 15 Pro wil, dan zou ik voor de reguliere 15 gaan. Nog steeds een hele mooie upgrade vanaf de Xr :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pringles
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 24-09 18:38
Ik heb ook de iphone 15 pro gekocht en ik kom van de XR, door verschillende redenen zoals dat die wel erg langzaam begint te worden, batterij redelijk snel leeg, camera is ondertussen wel oud ;), en er zit een barst in mijn scherm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:00
Vraag me af of jullie je huidige iPhone deze week upgraden naar iOS 17 voordat je aanstaande vrijdag je nieuwe iPhone 15 (Pro Max) ontvangt? Ik was dit eigenlijk niet van plan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik11
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-09 13:10
Aidacra schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:08:
Vraag me af of jullie je huidige iPhone deze week upgraden naar iOS 17 voordat je aanstaande vrijdag je nieuwe iPhone 15 (Pro Max) ontvangt? Ik was dit eigenlijk niet van plan.
Ik heb dit wel gedaan (iphone 13)

Nog minder om vrijdag naar uit te kijken als de 15 pro komt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prullenbak84
Aidacra schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:08:
Draaide al een ruim een maand de public beta's dus had weinig keus deze week :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:40
Eigenlijk is het best wel simpel. Wat mis je bij de XR wat de Pro voor je oplost. Als je dat niet kunt bedenken dan kun je beter de 15 kopen.

Ik zou graag een knop willen voor foto's, een degelijke USB type C aansluiting en foto's schieten in Pro Raw. Dat is voor mij de reden om van een XR over te stappen naar een 15 Pro.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Laatst online: 21:36

ViezeVis

Sample Text

Jaymone schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:47:
[...]

Helemaal mee eens. Ook IOS17 draagt er niet aan bij waardoor het hele concept geen wow-factor kent. Daar hoef je het dus niet voor te doen.

Edit: mogelijk dat het scherm, 120Hz wel een rol kan spelen in iets aan wow-factor
Ik upgrade van de IP12 naar IP 15 Pro Max. 120Hz en groter scherm is beiden een wow-factor denk ik :-)

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Pagina: 1 ... 23 ... 77 Laatste