Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jaymone schreef op maandag 18 september 2023 @ 07:51:
[...]

Citeerde met Vroegah @Donstil
Je hebt inderdaad 29,- eigen risico deel.
Ok, ik begrijp je antwoorden niet. Dat 29 euro eigen risico apple care is weet ik, maar wat ik nu niet zeker weet is hoe dat nu zit met die 99 euro voor express replacement.

Eigenlijk is mijn vraag, kan je zonder in de buurt van Amsterdam te wonen ook voor 29 euro je scherm laten vervangen? Of moet je dan express replacement doen. En komt er dan 99 euro bij? Of is het dan 99 euro in plaats van 29 euro? Of kan het gewoon voor 29 euro via de post of bij een andere reseller?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

Donstil schreef op maandag 18 september 2023 @ 07:39:
[...]

Ja hierboven zeg ik net dat ik de actuele prijzen niet weet ;)

[...]
Het is ook uiterst vaag beschreven op verschillende locaties

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05-10 12:04
JvS schreef op maandag 18 september 2023 @ 08:15:
[...]

Ok, ik begrijp je antwoorden niet. Dat 29 euro eigen risico apple care is weet ik, maar wat ik nu niet zeker weet is hoe dat nu zit met die 99 euro voor express replacement.

Eigenlijk is mijn vraag, kan je zonder in de buurt van Amsterdam te wonen ook voor 29 euro je scherm laten vervangen? Of moet je dan express replacement doen. En komt er dan 99 euro bij? Of is het dan 99 euro in plaats van 29 euro? Of kan het gewoon voor 29 euro via de post of bij een andere reseller?
Heb zelf geen ervaring met scherm laten vervangen maar ik kan me voorstellen dat je het ook via een erkend Apple Service Provider in de buurt kunt laten vervangen. Ik lees nergens dat scherm vervangen 99,- kost, wel voor overige schade gevallen (dus geen scherm).
Waarom bel je anders niet even met Apple hoe het precies zit, dan kan je ons hier ook blij mee maken zodat we zeker weten hoe het nou precies zit :)

[ Voor 8% gewijzigd door Jaymone op 18-09-2023 08:22 ]

Het is weer bijna September 2026 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-10 01:27
Dennisdn schreef op maandag 18 september 2023 @ 06:14:
[...]

Behalve dat we hier nerds zijn en wellicht niet helemaal sporen kunnen we wél goed rekenen. Wie een beetje zuinig is op zijn of haar telefoon hoeft maar om-en-nabij 200 euro of minder bij te leggen bij een jaarlijkse upgrade van X naar Y terwijl jij een XS in 5 jaar van 900 naar 0 hebt afgeschreven. Over een tijdspan van 5 jaar hebben we hetzelfde uitgegeven, maar houden we een device van max 1 jaar over om wéér in te ruilen. Onder aan de streep is het dus zelfs veel goedkoper.
Als je echt per jaar in totaal maar 200 euro bijlegt, zeg ik: netjes! Ikzelf heb in 3 jaar tijd een 12 mini van 800 naar (hopelijk) 200 afgeschreven en dat is dan inderdaad hetzelfde. (maar ook ik kan rekenen en "hetzelfde" is niet "veel goedkoper". 200 euro per jaar blijft 200 euro per jaar.).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:29
Lees toevallig net op 9to5 dat reparatie wel een stuk goedkoper is geworden. Ik had AppleCare omdat een voorglas en achterglas samen ongeveer de prijs van een nieuwe waren. Maar nu weer eens rekenen of AppleCare nog steeds gunstig blijft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8rBqxp4uOW9Gmym-CBTj2Nvqcw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vMrhTQth0y2Mximp7DCl79EL.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:00

Toppe

Oké ✅

pdavie2311 schreef op maandag 18 september 2023 @ 08:15:
Hier nog niet..Zowel de Watch als iPhone staan nog op reservering. Maar moeten ook helemaal naar het Noorden des lands he. Duurt altijd wat langer ;-)
Hier ook naar t noorden ;)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:06
Je kan bij elk AASP je scherm laten vervangen voor 29 euro, mits je geen overige schade hebt. Let wel op dat sommige reparatiepunten niet altijd alles op voorraad hebben (ongeacht wat Apple support je aan de telefoon zegt). Heb het vaak genoeg meegemaakt toen ik nog voor Coolblue werkte. Doorgaans sta je binnen een uurtje weer buiten maar soms kan het tegenvallen. Dan is het een dag later gefixed. Je kan je telefoon ook altijd laten ophalen en weer thuis bezorgen.
Dennisdn schreef op maandag 18 september 2023 @ 08:27:
Lees toevallig net op 9to5 dat reparatie wel een stuk goedkoper is geworden. Ik had AppleCare omdat een voorglas en achterglas samen ongeveer de prijs van een nieuwe waren. Maar nu weer eens rekenen of AppleCare nog steeds gunstig blijft.

[Afbeelding]
Dat komt omdat de achterkant op de 12 t/m 14 (muv de gewone 14 en Plus) een “rear system” is waarbij je een compleet nieuwe behuizing met inhoud krijgt behalve de camera en het scherm. Deze worden overgezet van je oude toestel. De 14 en 14 Plus begonnen deze (klassieke, zie iPhone 4) trend weer door het glas aan de achterkant los te halen van het hele frame. Nu is het standaard over de hele 15 lijn als we de Keynote kunnen aannemend

Goede vooruitgang, want de achterkant is wat het vaakst kapot ging en wij het meest repareren. Waarschijnlijk omdat er geen Ceramic Shield (sorry voor de marketing :') ) gebruikt wordt.

[ Voor 56% gewijzigd door sigmundfreund op 18-09-2023 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Jaymone schreef op maandag 18 september 2023 @ 06:13:
Review of geen review, iPhone is besteld en gaat toch niet meer terug :)
Ja precies als de reviews niet goed zijn betwijfel ik of er tweakers zijn die hem terugsturen.

Reviews bekijk je toch altijd voor de aankoop?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Slasher schreef op maandag 18 september 2023 @ 08:46:
[...]

Ja precies als de reviews niet goed zijn betwijfel ik of er tweakers zijn die hem terugsturen.

Reviews bekijk je toch altijd voor de aankoop?
Er zullen vast enkelingen zijn die het dan terugsturen maar de meesten vermoed ik van niet.
Grootste groep kopers zijn niet degene die met launch bestellen maar afwachten, hetzij contractueel hetzij in afwachting van de mogelijke kinderziektes ed. Al zal dat weer met deze line-up nihil zijn aangezien het een doorontwikkeld product is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-10 17:39
Het enige wat mij bijstaat van de vorige release was dat de camera in de 14 kaduuk ging en een raar geluid maakte. Weet even niet meer hoe dat opgelost werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:32
Tweak_ers schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 03:22:
[...]

Klopt en Flitsmeister gewoon op je auto beeldscherm.

.....

Heb ook wel de Flitsmeister One, maar af en toe krijg je toch net te laat de melding binnen van een flitser. Als Flitsmeister open had gestaan zag je het gewoon ver van tevoren aankomen!
Daar is een simpele work around voor: Niet (veel) te hard rijden ;)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:24
rmk_ schreef op maandag 18 september 2023 @ 08:56:
Het enige wat mij bijstaat van de vorige release was dat de camera in de 14 kaduuk ging en een raar geluid maakte. Weet even niet meer hoe dat opgelost werd.
Niet vergeten de lens flare, ben erg benieuwd of die nieuwe ‘anti glare coating’ op de lenzen goed werkt!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:19
Dennisdn schreef op maandag 18 september 2023 @ 06:14:
[...]

Behalve dat we hier nerds zijn en wellicht niet helemaal sporen kunnen we wél goed rekenen. Wie een beetje zuinig is op zijn of haar telefoon hoeft maar om-en-nabij 200 euro of minder bij te leggen bij een jaarlijkse upgrade van X naar Y terwijl jij een XS in 5 jaar van 900 naar 0 hebt afgeschreven. Over een tijdspan van 5 jaar hebben we hetzelfde uitgegeven, maar houden we een device van max 1 jaar over om wéér in te ruilen. Onder aan de streep is het dus zelfs veel goedkoper.
Oké, maar dat was niet het punt van de discussie. Maar goed.

Overigens leuk dat dat je zo rekent; maar aan het je zult toch een toestel moeten kopen om mee te beginnen wat betekend dat je opmerking van we zijn hetzelfde kwijt maar wij hebben nog een 1 jaar oud toestel over niet opgaat.

Daarnaast schrijf ook ik mijn toestel niet helemaal af naar 0 maar naar iets van 100 euro voor een XR en dat is zeker niet slecht.

Je kan me veel zeggen maar het is nog steeds twijfelachtig het echt goedkoper is om elk jaar te upgraden. Maar van mij mag je. Ik kan het maar het hoeft niet. Ook wel relax. Ik hoef niet perse de eerste dag de nieuwste te hebben. Als het dan iets langer duurt ook niet erg.

[ Voor 15% gewijzigd door GerGio op 18-09-2023 09:33 ]

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
GerGio schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:27:
[...]

Overigens leuk dat dat je zo rekent; maar aan het je zult toch een toestel moeten kopen om mee te beginnen wat betekend dat je opmerking van we zijn hetzelfde kwijt maar wij hebben nog een 1 jaar oud toestel over niet opgaat.
Als ze me thuis maar geloven O-) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:24
Beetje kansloze discussies. Op de FP ook, alsof we ons moeten verantwoorden waarom we ieder jaar het nieuwste van het nieuwste willen kopen.

Ik trap er ook in. Als ik kijk naar de hoeveelheid dat ik hem zakelijk gebruik zijn de kosten echt verwaarloosbaar, maar privé vind ik het gewoon leuk om iedere jaar de latest en greatest te hebben.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:59
SgtElPotato schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:47:
Beetje kansloze discussies. Op de FP ook, alsof we ons moeten verantwoorden waarom we ieder jaar het nieuwste van het nieuwste willen kopen.

Ik trap er ook in. Als ik kijk naar de hoeveelheid dat ik hem zakelijk gebruik zijn de kosten echt verwaarloosbaar, maar privé vind ik het gewoon leuk om iedere jaar de latest en greatest te hebben.
Jup herkenbaar. Heb weinig hobby's. Dus dan kan 1x per jaar er wel een nieuwe iphone af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:28

FP discussies zijn zo toxic, daar ga ik niet eens meer aan mee doen. Het gaat alleen maar om moderatie wat alleen de populaire mening naar voren brengt en zoals je zegt je tegen iedereen moet verdedigen. :X

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Discussies. Enigzins leuk, aan de andere kant verantwoorden voor wat ik met mijn eigen geld doe? Beetje vreemd. Ik heb zelf weinig hobby's (Apple is één van de hobby's die ik wel heb) en kan gelukkig met gemak dit soort aanschaffen missen.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 16:30
En dan straks nog afwachten op Swappie inderdaad die hoge inruilprijzen gaat betalen na vrijdag.....

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prullenbak84
We hadden t hier vrijdag ook over en ik blijf erbij: Ik snap het niet, omdat er zeker de laatste jaren zo weinig verschil zit tussen de generaties. Maar als je t kan missen en je wordt er blij van: gewoon lekker doen. Andere mensen hebben weer andere dure hobby's en ik heb ook genoeg dingen waarvan andere mensen denken: Waarom zou je daar geld aan uitgeven?

Tegelijkertijd is t ook niet gek om zo af en toe ff te kijken waar we mee bezig zijn. Noem het een discussie, of een gesprek of gewoon een beetje reflectie. Als je daarna denkt "ja nou ik heb er even over nagedacht en ik wil en kan dit gewoon". Rammelen op die bestelknop maar ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:14

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Ik snap al die discussies over Apple Care niet helemaal. Ben ik nou zo zuinig of anderen zo slordig? Als ik van al mijn Apple-jaren de premie in een potje doe dan kan ik daarmee aardig wat zelf betalen en houd ik nog heel wat over. Maar ik heb zegge en schrijven één keer een kapot beeldscherm gehad. Verder geen schade.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:33
Kunnen de nay-sayers die geen iPhone 15 bestellen om welke reden dan ook gewoon niet beter uit dit topic blijven? Ik zie er geen toegevoegde waarde in als je hier komt vertellen dat je het geldverspilling vindt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-10 11:43
Ik heb de pro gehaald en vind het ook geldverspilling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Precies, maar pas op dat je dat niet op de FP doet, zeker als de milieubrigade het leest. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19:54
*knip*

Laat iedereen lekker in zijn waarde ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Gonadan op 18-09-2023 22:04 . Reden: citaat van verwijderde post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 22:00
D-Ed schreef op zondag 17 september 2023 @ 23:14:
[...]

Begrijpelijk maar ze gaan de nieuwe niet in de winkel leggen voordat ze uitkomen. Eerst de reviews ook nog ;) Nog even wachten en we weten meer.
Ok ik had juist verwacht dat ze in de Appelenwinkel zouden zijn zodat mensen een beetje konden orienteren op kleuren etc. My bad. Ik heb volgens mij 1x tijdens een introductie een nieuw toestel besteld bij Appel en dat was de Iphone 8 dus dat is wel een beste tijd terug. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:19
Het is al eerder gezegd. Maar de mensen die hier nu zitten en die nu een Iphone hebben besteld zijn echt liefhebbers en dat is prima. In essentie zijn we allemaal liefhebbers van techniek anders zitten we niet op deze side.

Ik ga ook een IPhone 15 pro kopen als upgrade van mijn huidige XR. Maar ik wacht eerst even de reviews af en ik kijk of ik er even mee kan spelen in de winkel. Gewoon om zeker te weten dat het de juiste keuze is. Tot die tijd lees ik graag de ervaringen hier. Dat zijn ook een soort reviews en mensen worden er gelukkig niet voor betaald.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Dennisweb schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:26:
Kunnen de nay-sayers die geen iPhone 15 bestellen om welke reden dan ook gewoon niet beter uit dit topic blijven? Ik zie er geen toegevoegde waarde in als je hier komt vertellen dat je het geldverspilling vindt.
Hoop niet dat je op mij doelt. Ik heb tenslotte wel gewoon een iPhone 15 besteld (mocht dat het criterium zijn ;) ). Alleen ter vervanging van een 3 jaar oude iPhone oOo

[ Voor 3% gewijzigd door Prullenbak84 op 18-09-2023 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Dennisweb schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:26:
Wie ben jij omdat te bepalen?

Is dit topic alleen voor de "happy few"? Nee toch zeker?

Volgens mij is dit nog steeds een discussie forum, en als mensen iets zeggen wat je niet wilt horen, scroll gewoon verder.

[ Voor 20% gewijzigd door Slasher op 18-09-2023 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Slasher schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:55:
[...]

Iedereen is vrij, sowieso is er weinig inhoudelijk waarde in deze topics deze dagen.
Denk dat je het meer moet zien als: als we overal gaan schrijven wat we niét gaan kopen worden alle forums wel heel druk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Dennisdn schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:01:
[...]

Iedereen is vrij, sowieso is er weinig inhoudelijk waarde in deze topics deze dagen.
Denk dat je het meer moet zien als: als we overal gaan schrijven wat we niét gaan kopen worden alle forums wel heel druk.
Agreed, maar net zoals ik als niet koper in dit topic niet zit te wachten op post zoals: " ik heb besteld, mijn CC is afgeschreven" etc etc.

Ik wil ervaringen horen niet dat soort dingen dat voegt toch ook niets toe? Het mes snijdt aan 2 kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Slasher schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:04:
[...]

Agreed, maar net zoals ik als niet koper in dit topic niet zit te wachten op post zoals: " ik heb besteld, mijn CC is afgeschreven" etc etc.

Ik wil ervaringen horen niet dat soort dingen dat voegt toch ook niets toe? Het mes snijdt aan 2 kanten.
Ben het met je eens hoor. Maar dan kan dit topic op slot tot 22 september ;)

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prullenbak84
Slasher schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:04:
[...]

Dat kan je nog wegschrijven als een beetje teveel enthousiasme wat ze alleen hier kwijt kunnen. Dus ja, dat is irritant, maar het verpest de sfeer niet.

In deze nieuws-luwe week is t toch best leuk om een beetje kritisch te kijken naar waar we nou eigenlijk helemaal mee bezig zijn, en een gezonde dosis zelfspot? Kan nooit kwaad ;)

Maar alleen hier komen trollen om te roepen dat het zonde van het geld en "kansloos" is, en dan kinderachtige opmerkingen gaan maken als je weerwoord krijgt...nee, dank u.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Even de discussie beëindigen: wie heeft er zin in vrijdag? *O*

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

THE_BASE schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:13:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HwhNnFqT1Gq34EJJ8Qn-FOP6r7U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ahAANeYLI2uwbaubpJNRni76.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Nbg1eGZE_tFyL4F1I9HWdf9cc4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/Ok9zgk1FWOZEwa5mHuK5FaHV.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRiesje
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:58
Niet dat ik 'm in de pre-order heb staan, maar ga zeker wel even langs tech winkel om dat ding even in handen te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:13
IK! ben heel benieuwd wat voor verbeteringen ik allemaal ga zien/merken. heb een XS Max van 5 jaar oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:25
Ja ik, maar weet nog niet zeker net als vele andere of ik hem de 22e ga krijgen. Zal dan gezellig druk zijn hier op het forum. 😃👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Vrijdag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gdumme
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
MRiesje schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:14:
[...]

Niet dat ik 'm in de pre-order heb staan, maar ga zeker wel even langs tech winkel om dat ding even in handen te nemen.
En dan ook meteen even de nieuwe iPhones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Hopelijk komen ze zaterdag pas langs want vrijdag heb ik een groot feest.. Zie mezelf al goed aangeschoten de eerste foto’s maken van het pas getrouwde stel en dat m’n nieuwe pro (zonder case uiteraard) ergens op de grond beland…

Zin in vrijdag? Yes! Maar om andere redenen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:39
Voor de mensen die fotografie als hobby / beroep hebben en veel met hun camera's bezig zijn is dit nog wel een interessante video om te kijken voordat je de iPhone 15 gaat bestellen. Goede overwegen over de 120mm ff eq lens in de Pro Max vs de 77 ff eq lens in de Pro. En ook over de zin / onzin van de 28mm, 35mm, 50mm settings op de telefoon.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Prullenbak84
Ricktachtig schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:31:
Voor de mensen die fotografie als hobby / beroep hebben en veel met hun camera's bezig zijn is dit nog wel een interessante video om te kijken voordat je de iPhone 15 gaat bestellen. Goede overwegen over de 120mm ff eq lens in de Pro Max vs de 77 ff eq lens in de Pro. En ook over de zin / onzin van de 28mm, 35mm, 50mm settings op de telefoon.

[YouTube: iPhone 15 Pro cameras: MISLEADING & DISAPPOINTING]
Een andere optie is, om een paar pagina's terug te scrollen om dit hele filmpje al geanalyseerd en bediscusieerd te zien worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:35
[...]

Volgens mij is dit nog steeds een discussie forum, en als mensen iets zeggen wat je niet wilt horen, scroll gewoon verder.
Eens hoor, ik vind het wel interessant om redenen te lezen om deze over te slaan. Tegelijkertijd vind ik stellen dat het geldverspilling is zonder enige vorm van onderbouwing ook niet de bedoeling. Laat staan de klassieke iPhone vs. Android discussie :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
ephymerous schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:43:
[...]Laat staan de klassieke iPhone vs. Android discussie :)
Jaaaaa laten we die weer eens doen! #zinin!

niet echt doen, aub

[ Voor 7% gewijzigd door Prullenbak84 op 18-09-2023 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MRiesje schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:14:
[...]

En dan vervolgens er een mee naar huis te nemen😜

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ephymerous schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:43:
[...]

Eens hoor, ik vind het wel interessant om redenen te lezen om deze over te slaan. Tegelijkertijd vind ik stellen dat het geldverspilling is zonder enige vorm van onderbouwing ook niet de bedoeling. Laat staan de klassieke iPhone vs. Android discussie :)
@Slasher geeft gelukkig meer inhoud aan zijn berichten*knip*

Stuur even je adres, stuur ik je een bloemetje op als felicitatie

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 18-09-2023 22:06 . Reden: trol verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Maar goed, ik ben benieuwd naar de reviews, en ik wil sowieso nog even een hands-on bij een Apple Store doen om de kleur IRL te bekijken.

Het lijkt me een mooie telefoon, vooral de prijs vind ik gunstig, maar ben ook nog erg tevreden met mijn 13 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Slasher schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:55:
Maar goed, ik ben benieuwd naar de reviews, en ik wil sowieso nog even een hands-on bij een Apple Store doen om de kleur IRL te bekijken.

Het lijkt me een mooie telefoon, vooral de prijs vind ik gunstig, maar ben ook nog erg tevreden met mijn 13 Pro.
Ik ben vooral benieuwd hoe de kleuren er over een jaar nog uit zien. Titanium is een mooi materiaal maar ook niet perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricktachtig
Prullenbak84 schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:32:
[...]

Een andere optie is, om een paar pagina's terug te scrollen om dit hele filmpje al geanalyseerd en bediscusieerd te zien worden ;)
Terecht punt. Dank voor melden. Ik kwam het filmpje tegen en was niet door het topic gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricktachtig schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:31:

[YouTube: iPhone 15 Pro cameras: MISLEADING & DISAPPOINTING]
Ja ik vind dit vrij schokkend wel.. er staat toch duidelijk in de specs dat het een 48MP camera is. Ik heb er toch mijn twijfels bij (bij de video).
Wilde eigenllijk direct de Pro Max bestellen als upgrade voor mijn 13Pro. Puur voor de camera's. Maar dit is toch wel zo matig dat ik daar geen 1500 euro voor neer ga leggen.

Dat ze 48MP croppen is natuurlijk prima. Maar dat het dus een 12MP quad beyer is die ze dan croppen naar 3MP, dat is vrij kansloos imo.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2023 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:10:
Ik zat eigenlijk klaar om de Pro Max te kopen.. maar toen kwam Tony met deze video:
YouTube: iPhone 15 Pro cameras: MISLEADING & DISAPPOINTING

Zou het echt zo zijn dat de foto's maar 3MP zijn op macro en 48mm? Dat is wel redelijk kansloos toch? Ga nu toch twijfelen of ik wel zal upgraden.

Edit:

Sorry Ricktachtig was mij voor.. had ik even niet gezien.
Ik heb vroeger in het begin van digitale fotografie wel 2 Mpix foto's afgedrukt op A4 en die zagen er prima uit. Je hoeft geen tig Mpixel foto te hebben om hem mooi te laten zijn.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winwiz schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:15:
[...]

Ik heb vroeger in het begin van digitale fotografie wel 2 Mpix foto's afgedrukt op A4 en die zagen er prima uit. Je hoeft geen tig Mpixel foto te hebben om hem mooi te laten zijn.
Ja komop.. ik had vroeger een Nokia 3310.. dat was ook prima.. Ik bedoel. Zo kan je alles rechtpraten toch?

Ik heb mijn eerdere reply aangepast overigens.. had niet gezien dat het er al stond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:11
D-Ed schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:29:
[...]

Hopelijk komen ze zaterdag pas langs want vrijdag heb ik een groot feest.. Zie mezelf al goed aangeschoten de eerste foto’s maken van het pas getrouwde stel en dat m’n nieuwe pro (zonder case uiteraard) ergens op de grond beland…

Zin in vrijdag? Yes! Maar om andere redenen :+
Tip; koop een goedkope case. Zit je altijd veilig voor een paar euro. >:)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:10:
[...]

Ja ik vind dit vrij schokkend wel.. er staat toch duidelijk in de specs dat het een 48MP camera is. Ik heb er toch mijn twijfels bij (bij de video).
Wilde eigenllijk direct de Pro Max bestellen als upgrade voor mijn 13Pro. Puur voor de camera's. Maar dit is toch wel zo matig dat ik daar geen 1500 euro voor neer ga leggen.

Dat ze 48MP croppen is natuurlijk prima. Maar dat het dus een 12MP quad beyer is die ze dan croppen naar 3MP, dat is vrij kansloos imo.
We hebben het inderdaad al uitgebreid over dit filmpje gehad. Ik vind nog steeds dat ie theoretisch een punt heeft, maar je kan beter afwachten wat eruit komt qua uiteindelijk resultaat.

Daarbij snap ik niet helemaal hoe ie komt bij 3MP en bij de hele sensor op 12. Volgens mij slaat ie daar met een factor 2 of zelfs 4 de plank mis.

En vanaf een minuut of 10 gaat dat hele fimpje compleet de mist in, en verliest het voor mij echt alle geloofwaardigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
Toppe schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:58:
[...]

Ik ben vooral benieuwd hoe de kleuren er over een jaar nog uit zien. Titanium is een mooi materiaal maar ook niet perfect.
De uitlaat op mijn motor is natuurlijk Titanium en die ziet er nog prachtig uit en die komt uit 2003. Dus ik verwacht niks anders dan dat de 15 in ieder geval een poosje mooi zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

TheKerremenke schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:20:
[...]

Tip; koop een goedkope case. Zit je altijd veilig voor een paar euro. >:)
En die cases zijn nu al te koop. Daarvoor hoef je niet tot vrijdag te wachten.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:17:
[...]

Ja komop.. ik had vroeger een Nokia 3310.. dat was ook prima.. Ik bedoel. Zo kan je alles rechtpraten toch?

Ik heb mijn eerdere reply aangepast overigens.. had niet gezien dat het er al stond.
Het is net hoe je er naar kijkt. Maar als ik bij mijn 13 Pro Max in makro stand kijk heb ik beslist niet de indruk dat dit 3 Mpix of misschien zelf minder zou zijn. Als de 15 Pro Max dit gelijkwaardig of zelfs beter doet mag je niet klagen. Waarschijnlijk worden er (behoorlijk) wat pixels bij geïnterpoleerd maar het resultaat is ok. Als je echt makro wil zul je toch naar een echter camera moeten en daarbij de bij behorende lens, maar ja daar kun je niet op FB'en, mailen en bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusz
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:50
rmk_ schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:22:
[...]

De uitlaat op mijn motor is natuurlijk Titanium en die ziet er nog prachtig uit en die komt uit 2003. Dus ik verwacht niks anders dan dat de 15 in ieder geval een poosje mooi zal blijven.
Misschien, als je hem af en toe even goed warm maakt? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Prullenbak84 schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:22:
[...]
En vanaf een minuut of 10 gaat dat hele fimpje compleet de mist in, en verliest het voor mij echt alle geloofwaardigheid.
Wat mij vooral opvalt is het fanatisme waarin de spreker tekeer gaat tegen de 15. Er zit geen enkele nuancering in zijn verhaal en dan wordt het heel erg snel vervelend om naar te luisteren.
Ik ben niet verder gekomen dan de helf, en zelfs om dát vol te houden kostte me moeite...

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
manusz schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:24:
[...]

Misschien, als je hem af en toe even goed warm maakt? O-)
'Even' wat te lang in de zon laten liggen terwijl je FaceTime aan laat staan en je krijgt allemaal mooie kleuren. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prullenbak84 schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:22:
[...]

We hebben het inderdaad al uitgebreid over dit filmpje gehad. Ik vind nog steeds dat ie theoretisch een punt heeft, maar je kan beter afwachten wat eruit komt qua uiteindelijk resultaat.

Daarbij snap ik niet helemaal hoe ie komt bij 3MP en bij de hele sensor op 12. Volgens mij slaat ie daar met een factor 2 of zelfs 4 de plank mis.

Nou...daar ben ik dus ook inderdaad bang voor, dat het wel degelijk een volledige 48MP sensor is.. en dat zie die dan croppen naar 12MP om een lens te simuleren.. prima.. 12MP is zat, geen enkel probleem mee.
Wat hij zegt is dat het een 12MP quad beyer is en Apple marketing maakt daar dan 48MP van. Ja.. als je die gaat croppen dan wordt het wat treurig. 3MP is wel een beetje weinig.. :D
winwiz schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:24:
[...]

Het is net hoe je er naar kijkt. Maar als ik bij mijn 13 Pro Max in makro stand kijk heb ik beslist niet de indruk dat dit 3 Mpix of misschien zelf minder zou zijn. Als de 15 Pro Max dit gelijkwaardig of zelfs beter doet mag je niet klagen. Waarschijnlijk worden er (behoorlijk) wat pixels bij geïnterpoleerd maar het resultaat is ok. Als je echt makro wil zul je toch naar een echter camera moeten en daarbij de bij behorende lens, maar ja daar kun je niet op FB'en, mailen en bellen
Nou die camera heb ik al dus dat scheelt.. vandaar dat ik als fotograaf dus ook wat kritischer ben op de camera's en ook wel bereid ben om flink pegels neer te tellen voor de laatste tech op dat gebied.
En ja MP is niet alles, dat weet ik maar al te goed. Maar het is ook niet niks. Het maakt wel degelijk uit.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2023 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:27:
[...]
Nou...daar ben ik dus ook inderdaad bang voor, [...]
Angst is een slechte raadgever.
Beter is het te wachten tot de toestellen werkelijk aan de tand gevoeld worden. Al dat gespeculeer hier plus de reacties daarop vind ik soms wat ver gaan.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:27:
[...]

Nou...daar ben ik dus ook inderdaad bang voor, dat het wel degelijk een volledige 48MP sensor is.. en dat zie die dan croppen naar 12MP om een lens te simuleren.. prima.. 12MP is zat, geen enkel probleem mee.
Wat hij zegt is dat het een 12MP quad beyer is en Apple marketing maakt daar dan 48MP van. Ja.. als je die gaat croppen dan wordt het wat treurig. 3MP is wel een beetje weinig.. :D
Ik weet het niet. Volgens mij combineert de iPhone inderdaad meerdere foto's en processing-trucjes tot één 48 of 24MP foto. Maar dan doet ie dat dus op macro tot een 6 of 12MP foto. En geen 3MP. Die man zit eerst te zeggen dat ie 3MP te weinig vindt, maar daarne dat ie die 24 of 48 te groot vindt, en dat Apple dat waarschijnlijk doet om iCloud storage te verkopen. Ja, vriend, wat wil je nou? In het Engels zeggen ze dan: you can't have your cake and eat it too.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hippe Lip schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:31:
[...]

Angst is een slechte raadgever.
Beter is het te wachten tot de toestellen werkelijk aan de tand gevoeld worden. Al dat gespeculeer hier plus de reacties daarop vind ik soms wat ver gaan.
Nou ik lig niet te rillen in mijn bed hoor :P haha

De vraag achter de vraag is eigenlijk; is het nou een 48MP sensor of een 12MP. Maar goed, niemand weet het nog zo te zien.

We shall see :)
Prullenbak84 schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:32:
[...]

Ik weet het niet. Volgens mij combineert de iPhone inderdaad meerdere foto's en processing-trucjes tot één 48 of 24MP foto. Maar dan doet ie dat dus op macro tot een 6 of 12MP foto. En geen 3MP. Die man zit eerst te zeggen dat ie 3MP te weinig vindt, maar daarne dat ie die 24 of 48 te groot vindt, en dat Apple dat waarschijnlijk doet om iCloud storage te verkopen. Ja, vriend, wat wil je nou? In het Engels zeggen ze dan: you can't have your cake and eat it too.
Nou die snap ik wel. Want die 24MP foto is alleen maar een opgeblazen file zonder meerwaarde in resolutie. Dus ja, dat neemt storage in beslag waar je niks voor terug krijgt.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2023 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
Mocht je twijfelen over de cameras is het inderdaad beter nog even te wachten met kopen en de reviews af te wachten. Maar wanneer je tevreden was over de 24mm, 28mm, 35mm, 50mm op de iPhone 14 Pro dan zul je dat ook wel zijn met deze iPhone 15 Pro. Het is exact dezelfde lens qua hardware. Alleen moest je bij de 14 Pro zelf met de vingers in en uitzoomen ipv dat je het in kon stellen als vaste brandpunt afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricktachtig schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:34:
Mocht je twijfelen over de cameras is het inderdaad beter nog even te wachten met kopen en de reviews af te wachten. Maar wanneer je tevreden was over de 24mm, 28mm, 35mm, 50mm op de iPhone 14 Pro dan zul je dat ook wel zijn met deze iPhone 15 Pro. Het is exact dezelfde lens qua hardware. Alleen moest je bij de 14 Pro zelf met de vingers in en uitzoomen ipv dat je het in kon stellen als vaste brandpunt afstanden.
Als dat zo is, dat het exact dezelfde hardware is, dan heeft Tony dus gelijk. Dat zou jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:33:

[...]

Nou die snap ik wel. Want die 24MP foto is alleen maar een opgeblazen file zonder meerwaarde in resolutie. Dus ja, dat neemt storage in beslag waar je niks voor terug krijgt.
Maar dat is dus niet waar.

(of in ieder geval, niet wat Apple zegt, en dus een aanname van zijn kant)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 14:48

Maverick2001

Never look back

Hippe Lip schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:25:
[...]

Wat mij vooral opvalt is het fanatisme waarin de spreker tekeer gaat tegen de 15. Er zit geen enkele nuancering in zijn verhaal en dan wordt het heel erg snel vervelend om naar te luisteren.
Ik ben niet verder gekomen dan de helf, en zelfs om dát vol te houden kostte me moeite...
Misschien heeft ie wel een punt maar ik ben ook geen professionele fotograaf en ben gewoon heel benieuwd wat de camera van de 15 wel kan. Heb nu nog een 12Pro en het kan alleen maar beter worden in mijn ogen. Ga er vanuit dat echt professionals ook professionele cameras blijven gebruiken en niet alleen op hun iPhone vertrouwen.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prullenbak84 schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:37:
[...]

Maar dat is dus niet waar.

(of in ieder geval, niet wat Apple zegt, en dus een aanname van zijn kant)
Waarom is het niet waar? Ik bedoel, het is een 12MP sensor nemen we even aan. Dus die andere 12MP zijn verzonnen pixels. Die komen van de helft van de quad pixels die toch al niets toevoegen blijkt uit testen. Tony kijkt gewoon naar het eindresultaat en trekt zijn conclusies. Dat is de enige juiste manier ook. Hoe ze het doen boeit allemaal niet, als de foto's maar beter zijn, eens?
Maar quad pixel foto's zijn niet beter weten we ondertussen. Dus dan ben je klaar.
Je files zijn 2x zo groot zonder meerwaarde.. en het is de default. Twijfelachtig op zijn minst.

Neemt niet weg dat het alsnog voorbarig kan zijn omdat hij de telefoon niet getest heeft nog en aannames doet op basis van de 14.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2023 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:42:
[...]

Waarom is het niet waar? Ik bedoel, het is een 12MP sensor nemen we even aan.
"nemen we even aan". Daarom dus.
Dus die andere 12MP zijn verzonnen pixels.
Ja, maar daarmee zijn het dus niet dezelfde pixels. En dus niet enkel een "opgeblazen file zonder meerwaarde in resolutie"
Die komen van de helft van de quad pixels die toch al niets toevoegen blijkt uit testen. T
Welke testen? De enige testen die er nu zijn, zijn van Apple zelf, en overige testen wilde ik dus juist maar even afwachten
Tony kijkt gewoon naar het eindresultaat en trekt zijn conclusies. Dat is de enige juiste manier ook. Hoe ze het doen boeit allemaal niet, als de foto's maar beter zijn, eens?
Tony heeft ook nog helemaal niks om naar te kijken. Verder eens, maar Tony spreekt dus voor zijn beurt :) Ik denk dat t m de nodige clicks/views oplevert, dus petje af voor Tony wat dat betreft. Lekker bezig.
Maar quad pixel foto's zijn niet beter weten we ondertussen. Dus dan ben je klaar.
Dat weet ik helemaal nog niet. Want ik weet niet wat de iPhone 15 pro uit zijn nieuwe processor haalt.
En niet "beter" dan wat precies?
Neemt niet weg dat het alsnog voorbarig kan zijn omdat hij de telefoon niet getest heeft nog en aannames doet op basis van de 14.
Exact :)

[ Voor 6% gewijzigd door Prullenbak84 op 18-09-2023 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:42:
[...]

Waarom is het niet waar? Ik bedoel, het is een 12MP sensor nemen we even aan. Dus die andere 12MP zijn verzonnen pixels. Die komen van de helft van de quad pixels die toch al niets toevoegen blijkt uit testen. Tony kijkt gewoon naar het eindresultaat en trekt zijn conclusies. Dat is de enige juiste manier ook. Hoe ze het doen boeit allemaal niet, als de foto's maar beter zijn, eens?
Je files zijn 2x zo groot zonder meerwaarde.. en het is de default. Twijfelachtig op zijn minst.

Welke sensor hebben we het nou over?

Want de wide sensor is 48 MP (Specs zijn bekend, dat is geen marketing maar hardware) en daar maakt de software een 12 MP foto van op de 14 Pro als je niet in RAW schiet of met een alternative app. Die sensor zit ook in de 15 Pro/Max.

De andere twee objectiefjes zitten voor een 12 MP sensor die dus ook een 12 MP foto genereert.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 18-09-2023 12:50 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricktachtig
Interessant artikel ook over de mogelijk toegepaste technieken achter de iPhone camera’s: https://www.dpreview.com/...pro-imaging-tech-examined

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Prullenbak84 schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:45:
[...]

"nemen we even aan". Daarom dus.
Maar daar begon mijn vraag dan ook mee ;) Is het 48 of 12.. het lijkt erop dat het 12 is. Maar, ok, niet 100% zeker.
Welke testen? De enige testen die er nu zijn, zijn van Apple zelf, en overige testen wilde ik dus juist maar even afwachten

[...]
Ja dan wil ik je uitnodigen daar even zelf wat moeite voor te doen. Alle telefoons gebruiken deze technologie. Niet alleen Apple. Bij elke telefoon, dus zowel Apple als Android based, zien we dat het (dus quad-beyer sensors) niets toevoegd en vooral marketing geouwehoer is. Dus dat kunnen we wel voor waar aannemen nu.
Ricktachtig schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:49:
Interessant artikel ook over de mogelijk toegepaste technieken achter de iPhone camera’s: https://www.dpreview.com/...pro-imaging-tech-examined
Dank. Dit bevestigt eiegenlijk het verhaal dus. Spijtig.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2023 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
Ik denk dat er toch een verschil in zit tussen 4 kleine pixel die gecombineerd worden tot 1 grote of 1 grote die even groot is als de 4 kleine gecombineerd. Het resulteert gewoonlijk in een lagere ruiswaarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winwiz schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:07:
Ik denk dat er toch een verschil in zit tussen 4 kleine pixel die gecombineerd worden tot 1 grote of 1 grote die even groot is als de 4 kleine gecombineerd. Het resulteert gewoonlijk in een lagere ruiswaarde
Ja, maar de 4 kleine pixels vangen geen kleur informatie. Daarbij als je op YT zoekt naar testen hiermee, dan zie je dat het geen merkbaar verschil maakt. Dus leuk op papier, maar praktisch nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahe1990
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 22:33
Heeft het tegenwoordig nog zin om op 22 september een Apple store binnen te wandelen en een iPhone 15 (Pro) proberen aan te schaffen zonder pre-order? Of is dat vrijwel kansloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Uiteindelijk zijn er natuurkundige grenzen aan het scheidend vermogen van een lens dus eigenlijk ook de grenzen van de maximale resolutie bij een bepaalde lensgrote. Persoonlijk zie ik het nut niet zo van 48 MP voor een foto van een telefoon. Bedenk wel dat je het verschil niet ziet bij FF of APS-C zolang er dezelfde kwaliteit lens wordt gebruikt. Ja bij hele grote uitvergrotingen kan je het zien, maar hoe vaak maak je behang van een foto met je telefoon gemaakt?
Ben wel benieuwd naar de real life resultaten, maar ik denk dat de verschillen meer bij het filmen naar voren komen. Voorlopig doet mijn XR het nog prima voor mij, heb net een Leica gekocht ieder zo zijn ding.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6K27taVbW_ngohLkd9F-HicF_Es=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IGcU7moR0fDuFbwreKRcFrus.png?f=user_large
Zegt genoeg. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:24
Jahe1990 schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:22:
Heeft het tegenwoordig nog zin om op 22 september een Apple store binnen te wandelen en een iPhone 15 (Pro) proberen aan te schaffen zonder pre-order? Of is dat vrijwel kansloos?
Vorig jaar is dat menigeen gelukt volgens mij.

Ook misschien veel leuker ;)

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Jahe1990 schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:22:
Als je het probeert zoals ik eerder heb uitgelegd eerder in dit topic maak je zeker kans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gdumme
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Zit je je oude foto’s er weer bij te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
[...]

Als je niets zinnigs bij te dragen hebt aan een forum, kun je ook gewoon doorscrollen ipv onzinnige bijdrages te blijven leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Gdumme schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:32:
[...]

Zit je je oude foto’s er weer bij te zoeken?
Wat je wil
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_B6JC_AmQdhBP71097PJ4Rc-hpA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ci0qG4l9GwBDHQYYPXGIWEDR.jpg?f=fotoalbum_large
Kijk even naar de pick up date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:56
Toppe schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:35:
[...]

Wat je wil
[Afbeelding]
Nieuw hoesje of screenprotector? Hoort dit niet in het accessoires-topic? Daar laten meer mensen hun nieuwe hoesjes zien. Wel eerst even uitpakken graag.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Of-Aaargh schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:38:
[...]

Nieuw hoesje of screenprotector? Hoort dit niet in het accessoires-topic? Daar laten meer mensen hun nieuwe hoesjes zien. Wel eerst even uitpakken graag.
Wat jullie willen. Als je even in het accessoire topic had gelezen dan zie je dat ik de hoesjes allang binnen heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Geld laat je rollen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
[...]

Wat je wil
[Afbeelding]
Je mag hem over twee dagen pas uitpakken. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-10 16:52
[...]

Wat je wil
[Afbeelding]
Waarom doe je die niet open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:56
Toppe schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:39:
[...]

Wat jullie willen. Als je even in het accessoire topic had gelezen dan zie je dat ik de hoesjes allang binnen heb :D
Maar wat is het dan? Totaalgewicht van het pakket is 200 gram, dus moet het iets zijn dat een stuk lichter is dan een smartphone.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Peatsmoke schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:40:
[...]

Je mag hem over twee dagen pas uitpakken. :Y)
Je hebt er geen snars aan tot de release, zodra een toestel uit de 15 batch geactiveerd wordt vóór vrijdag dan gaan er ergens wat alarm bellen af. En aangezien ze alle gegevens van me hebben :')

spoiler:
Ooit, in een ver verleden, werd een laptop verkocht met Win7 vóór de release. Er is uiteindelijk 10K betaald om de gebruiker z’n mond te laten houden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frogmen schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:23:
Uiteindelijk zijn er natuurkundige grenzen aan het scheidend vermogen van een lens dus eigenlijk ook de grenzen van de maximale resolutie bij een bepaalde lensgrote. Persoonlijk zie ik het nut niet zo van 48 MP voor een foto van een telefoon. Bedenk wel dat je het verschil niet ziet bij FF of APS-C zolang er dezelfde kwaliteit lens wordt gebruikt. Ja bij hele grote uitvergrotingen kan je het zien, maar hoe vaak maak je behang van een foto met je telefoon gemaakt?
Ben wel benieuwd naar de real life resultaten, maar ik denk dat de verschillen meer bij het filmen naar voren komen. Voorlopig doet mijn XR het nog prima voor mij, heb net een Leica gekocht ieder zo zijn ding.
Dat verschil zie je wel. In jouw casus zal de lens minder scherp zijn op de APS-C sensor, bij gelijk blijvend aantal MP. Of anders gezegd, een APS-C sensor stelt hogere eisen aan een lens dan een FF sensor. Dit komt omdat de pixels kleiner zijn op een APS-C sensor en je dus sneller imperfections ziet van de lens. Vooral in de hoeken zie je het.
Het maakt idd wel uit hoe je de foto's bekijkt ja. Op een smartphone schermpje ga je dat niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-10 16:52
Ja, en nu de foto die wel belangrijk is? O+

[ Voor 3% gewijzigd door PrettigGestoord op 18-09-2023 13:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Het is een kabeltje. USB-C - USB-C, 3M met 100W maximaal. En dat voor nog geen drie tientjes. Prima investering als je het mij vraagt.

https://store.apple.com/nl/xc/product/HPS92ZM/A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Toppe schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:42:
[...]

Je hebt er geen snars aan tot de release, zodra een toestel uit de 15 batch geactiveerd wordt vóór vrijdag dan gaan er ergens wat alarm bellen af. En aangezien ze alle gegevens van me hebben :')

spoiler:
Ooit, in een ver verleden, werd een laptop verkocht met Win7 vóór de release. Er is uiteindelijk 10K betaald om de gebruiker z’n mond te laten houden…
Valt wel mee hoor, ik heb ook weleens vóór release iPhones geactiveerd. Nooit wat van gehoord. Zolang je er verder niets van deelt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Toppe schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:42:
[...]

spoiler:
Waarom deel je dit hier dan? Om interessant te doen? Je hebt geen embargo getekend en je hebt hem gewoon gekocht toch? Dat hun hem nu eerder afleveren.. als je het niet wilt laten zien snap ik je post niet echt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Imperium schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:47:
[...]

Waarom deel je dit hier dan? Om interessant te doen? Je hebt geen embargo getekend en je hebt hem gewoon gekocht toch? Dat hun hem nu eerder afleveren.. als je het niet wilt laten zien snap ik je post niet echt.
#Azijn

Pagina: 1 ... 21 ... 77 Laatste