CRAP, het is gelukt. Maar de Pro Max komt pas op 2 oktober
de Pro is wel voor de 22ste geregeld.
Vanaf het schoolplein ging het juist soepel. 14.03 deed de app het. PM Wit besteld, wordt 22 sep geleverd
You and I have memories longer than the road ahead
Ik heb ook met mijn creditcard betaald, maar ondanks dat ik al een bevestigingsmail heb ontvangen, zie ik nog geen afschrijving op mijn creditcard. Klopt dit wel?
https://docs.google.com/f...9kgGAyM5jMGnVCTw/viewformTheKerremenke schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:25:
[...]
Heb je nog een link naar dat invul formulier?
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
iPhone Pro 512 GB Blue besteld op KPN met 150 euro provider korting! Meteen betaald en bevestigingsnummer gehad, alleen nog geen email.
We hebben de eerste!!!!!!!!!!!!IP_Inspect schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:25:
Ik heb ook met mijn creditcard betaald, maar ondanks dat ik al een bevestigingsmail heb ontvangen, zie ik nog geen afschrijving op mijn creditcard. Klopt dit wel?
ja dit klopt
Bestelling geplaatst, betaling goedgekeurd.. en terug in de wachtrij. Geen bevestiging of afschrijving.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik ook, Scoupy voor t eerst. Hoop dat t gelukt is, moest m eerst even zoeken op Amazon (wat een rukke zoekfunctie), toen naar bankapp om CC te verifiëren. Even afwachten maarReem0nN schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:17:
Besteld bij Amazon NL incl Scoupy 6% korting.
Besteld via apple zelf! Promax 256gig. 23e ophalen in Amsterdam
Zwarte Pro Max besteld. Zaterdag ophalen in Den Haag. Op vrijdag zijn we waarschijnlijk nog niet terug van vakantie.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Zit er een simlock op de iPhone bij kpn? Want je kan hem een iPhone 15 pro met maandelijks opzegbaar abonnement nemen en dan is t toestel maar 1104 euro.. mijn huidige abonnement loopt nog een jaar door vandaar 😅
Hahahaha, dat heb ik ook. Eigenlijk wil ik geen Max, maar wel de accu en de camera, maar niet het formaat.amphora schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:22:
ja maar.... ik weet nog steeds niet of ik een max wil!!!
Bij Belsimpel besteld, is het normaal om deze melding te krijgen nadat het contract hebt afgesloten? Kan niet meer heugen of ik dit ook bij de 13 Pro had...
Niet op voorraad. Wij verwachten dit product binnenkort weer op voorraad te hebben. De verwachte leverdatum is op dit moment onbekend. Ook onze klantenservice weet deze niet en ziet precies dezelfde informatie als hier in je orderstatus. Zodra er een datum bekend is komt hij hier direct te staan.
Niet op voorraad. Wij verwachten dit product binnenkort weer op voorraad te hebben. De verwachte leverdatum is op dit moment onbekend. Ook onze klantenservice weet deze niet en ziet precies dezelfde informatie als hier in je orderstatus. Zodra er een datum bekend is komt hij hier direct te staan.
[ Voor 3% gewijzigd door Beun op 15-09-2023 14:27 ]
Heb ik nu wat gewonnenToppe schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:26:
[...]
We hebben de eerste!!!!!!!!!!!!
ja dit klopt
Store is hier weer offline

Bij staat er 0 euro bij jou ook>IP_Inspect schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:25:
Duurde even, maar ook hier via de Apple Store kunnen bestellen. Toch maar de Pro Max Black Titanium gekozen. Natural Titanium ook erg mooi, maar ben bang dat ik daar later misschien spijt van ga krijgen. Zwart zit je wat dat betreft altijd safe. Kan niet wachten

Duurde even, maar er toch door gekomen via de site. De app werkte totaal niet. Pro Blauw is het toch geworden, bevestiging gehad via mail, nog geen verwachte leveringsdatum.
Iphone 15 pro max titanium blue 256gb besteld bij apple.
Via ideal betaald dus nog geen idee wanneer het wordt geleverd.
Via ideal betaald dus nog geen idee wanneer het wordt geleverd.
Zwarte Pro Max met success besteld via Apple
Uiteindelijk toch maar de veilige kleur gekozen. Die gekleurde rand om de bezels is me denk ik een doorn in het oog bij andere kleuren.
Ja, ze weten niet hoeveel stuks ze exact gaan krijgen. Zeker met deze flater die Apple dit jaar heeft geslagen zullen de voorraden bij de resellers lagen zijn verwacht ikBeun schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:27:
Bij Belsimpel besteld, is het normaal om deze melding te krijgen nadat het contract hebt afgesloten? Kan niet meer heugen of ik dit ook bij de 13 Pro had...
nou met pijn en moeite na alle puntjes op de i pas levering tussen 2 en 9 oktober.
Door de chaos zelfs even vergeten welke kleur ik nou besteld hebpdavie2311 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:24:
Toch maar voor Zwart gegaan. Wel het mooist en rustig denk ik..

Net in bestelling gezet via Apple zelf; iPhone 15 Pro Max 256, natural titanium. Leverdatum 27 sep
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Hoppa! De Pro Max Blue Titanium, blauw is pwetty 
Nu nog een weekje wachten, dan lekker in de lunch de nieuwe telefoon ophalen!

Nu nog een weekje wachten, dan lekker in de lunch de nieuwe telefoon ophalen!
Als ik de verhalen lees is de Natural Titanium de populairste optie. Mijn Pro Max 256 GB in die kleur komt een weekje later. Ach ja, nu moet ik een week een Android telefoon gebruiken, is ook wel eens leuk.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ik heb helaas nog geen leverdatum, maar goed als ik 73 kan besparen op een 15 Pro Max 256GB Naturel Titanium, dan wacht ik wel gerust even.DCNY schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:26:
[...]
Ik ook, Scoupy voor t eerst. Hoop dat t gelukt is, moest m eerst even zoeken op Amazon (wat een rukke zoekfunctie), toen naar bankapp om CC te verifiëren. Even afwachten maar
Bij mij staat er helemaal niks... Moest alleen via de BUNQ app transactie goedkeuren
Het lijkt gelukt. Een natural Pro. Alleen bij Voda helaas geen indicatie of je bij de eerste zit....
iemand al een bevestigingsmail van okido?
Nou, alles is wel compleet. Morgen komt de screen protector binnen. Dinsdag het hoesje van Apple. En dan vrijdag de nieuwe Pro Max en de Series 9. Tot volgend jaar mensen!
ingen vill veta var du köpt din tröja
Het is me uiteindelijk gelukt via Odido. Wat een rampzalige voorbereiding weer van Apple…
Hij bleef bij mij continu hangen na “Geen inruil” te kiezen.
Hij bleef bij mij continu hangen na “Geen inruil” te kiezen.
Nou wat een gedoetje hier. Alles bleef zwart.
Maar mag uiteindelijk volgende week komen bij Apple The Americana at Brand om dat ding op te halen.
Naturel titanium 256GB
Maar mag uiteindelijk volgende week komen bij Apple The Americana at Brand om dat ding op te halen.
Naturel titanium 256GB
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Pro natural titanium besteld bij Apple Store levering voor 22 sept. Ging allemaal niet soepel. Bevestigingsmail gehad en er is een reservering van 0 euro op mn CC.
[ Voor 5% gewijzigd door badbadpresident op 15-09-2023 14:32 ]
https://www.amazon.nl/gp/...in_image_s00?ie=UTF8&th=1
alle opslag grote van de blauwe max op voorraad en levering 24-25
alle opslag grote van de blauwe max op voorraad en levering 24-25
yep...met betaallink...duurde wel even 10-15 min.JimmyJoness schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:29:
moet zeggen dat die odido site het goed deed tov vorig jaar
De mail, ook om te betalen, kwam inderdaad na een minuut of tien zoals gecommuniceerd. Verder zeer helder bestelproces.JimmyJoness schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:29:
15 pro max titanium
via apple store belgie
9 - 16 oktober
via apple store belgie
9 - 16 oktober
Hier 14:15u een zwarte pro 256gb en een blauwe pro 256gb gekocht, ging prima
Betaald met CC, dat werkt soepel en meteen verzekerd
Apple site zelf overigens
Betaald met CC, dat werkt soepel en meteen verzekerd
Apple site zelf overigens
[ Voor 36% gewijzigd door Spurlie op 15-09-2023 14:32 ]
Gewone 15 besteld bij T-Mobile Odido. Alleen nog in afwachting van het bevestigingsmailtje maar ze zullen het wel druk hebben. Bestellen via de app werkte niet i.v.m. drukte/storing dus via de site ingelogd en besteld.
heb ik ook dan is het gewoon oke toch neem ik aan. dit is echt het meest chaotische jaar ooit voor mij.badbadpresident schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:30:
Pro natural titanium besteld levering voor 22 sept. Ging allemaal niet soepel. Bevestigingsmail gehad en er is een reservering van 0 euro op mn CC.
Hier nog niet (10 min geleden besteld).JimmyJoness schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:29:
Ik heb volgens mij niets besteld ondanks geslaagde betaling - geen geld eraf en geen bevestiting en weer in de wachtrij. Dit is waarom ik vorig jaar de 14 heb overgeslagen, heb hier zo geen zin in.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Dat is wel erg laat. Misschien kan je dan beter wachten op de Iphone 16TheVMaster schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:25:
CRAP, het is gelukt. Maar de Pro Max komt pas op 2 oktoberde Pro is wel voor de 22ste geregeld.
15pm natural, 14:16 besteld bij Apple. Levering 27 sep - 2 okt
hoelaat had Je m besteld?NLF schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:32:
Bevestiging ontvangen van odido en betaald.
iPhone 15 pro max 256gb.
Levering nog niet vermeld.
Hier ook nog geen bevestigingsmail. 15 min geleden besteld.OverSoft schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:31:
[...]
Hier nog niet (10 min geleden besteld).
Wel soepel er doorheen.
Nice! Het duurde hier zolang, kon alleen tussen 2-9 oktober laten bezorgenDonstil schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:30:
Nou wat een gedoetje hier. Alles bleef zwart.
Naturel titanium 256GB

Hopen dat de Mediamarkt netjes levert volgende week vrijdag. Dan kan de Apple bestelling die 25 september komt terug.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
heb 'm ook ff ingevuld voor je.
SanderH_ schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:32:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
15 Pro 128 GB via deApple Store
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/mBHEbAWWoHOyabRnZF8BCVqx.gif?f=user_large)
[ Voor 29% gewijzigd door Toppe op 15-09-2023 14:34 ]
Mijn ervaring is dat de bestellingsbevestiging van apple hetgeen is waaruit blijkt dat je bestelling geslaagd is. Ik heb 3x de CC verificatie doorlopen. Hield er steeds mee op. Uiteindelijk het bevestigingsscherm en de mail gehad.Sinan10 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:31:
[...]
heb ik ook dan is het gewoon oke toch neem ik aan. dit is echt het meest chaotische jaar ooit voor mij.
Ik sta al 25 minuten in de wacht bij Vodafone
Zou gaan zittende Foarsitter schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:34:
Dat ze niet met een soort lootjes systeem kunnen werken ofzo? Scheelt hoop gedoe, of is dat ook te bewerkelijk?
Ik quote even mijzelf maar ik vind dit toch belangrijke informatie. Verschil tussen de 15 normaal 256 gb en 14 pro 256 gb is 204 euro (in het nadeel voor de 14 pro). Ik ga niet en ouder en 204 euro erbij lappen voor een ouder toestel dus het gaat vrijwel zeker de gewone 15 worden. Vind het bedrag met abbo serieus meevallen trouwens.Roflmao schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:04:
14 pro of gewone 15.
Prijsverschil is echt klein (15 is minder dan 40 euro goedkoper dan de 14 pro)... (de 256 gb versies dan he, 128 hoef ik niet).
Nu al twee keer bestelling mislukt door betaling die niet doorkomt en nu is de levertijd al medio oktober. Echt wat een crapzooi.
Ah shit, ja gaat wel weer hard dit jaar.TheVMaster schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:33:
[...]
Nice! Het duurde hier zolang, kon alleen tussen 2-9 oktober laten bezorgen
Maar volgende week nog even kijken voor pick-up loont hoor, voorraad was afgelopen jaren goed.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Het is gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt. Maar ik vindt dat ze vaste klanten die tot nu toe alle modellen hebben gehad wel voorrang moeten gevenbadbadpresident schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:35:
Dat ze niet met een soort lootjes systeem kunnen werken ofzo? Scheelt hoop gedoe, of is dat ook te bewerkelijk?
Prima geholpen door “ vodafone “
Berichtgeving aangepast.
Berichtgeving aangepast.
[ Voor 90% gewijzigd door Nol_NL op 15-09-2023 16:06 ]
Ik ben 3x door de wachtrij heen gekomen in de app, maar dan linkt ie gewoon naar de site met dezelfde problemen en er weer uit gekicked. Via de site zelf is het net wel gelukt.de Foarsitter schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:34:
[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 15-09-2023 14:37 ]
Ja, ik ga dat nog wel ff checken en dan cancel ik die van mij alsnog.Donstil schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:36:
[...]
Ah shit, ja gaat wel weer hard dit jaar.
Maar volgende week nog even kijken voor pick-up loont hoor, voorraad was afgelopen jaren goed.
Als je niet wil wachten, stuur me een berichtje met jouw e-mailadres en dan stuur ik je een code voor Friends & Family.Nol_NL schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:36:
[...]
[Afbeelding]
Toch wel een reden om misschien eens te switchen naar een andere provider.
raar.. ik kom er wel direct in (site is wel traag)Nol_NL schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:36:
[...]
[Afbeelding]
Waarom vind je dat?Toppe schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:36:
[...]
Het is gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt. Maar ik vindt dat ze vaste klanten die tot nu toe alle modellen hebben gehad wel voorrang moeten geven
Have you tried turning it off and on again?
Bevestigingsmail ontvangen van Odido, staat nog niet bij wanneer ik de telefoon op kan halen in de winkel.
Ik hoop vrijdag, even een lunchwandeling tijdens werk
iPhone 15 Pro Max, 256 GB, naturel titanium Levering 22-9. Direct besteld na toegang tot online store, denk 14:06
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Beide aangepast. Als je je mail hebt ingevuld dan kan je hem via daar aanpassen.DCNY schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:35:
[...]
Je mist “groen” bij de reguliere 15
En betalen op factuur (bij KPN krijg ik later de factuur)
Juist niet. Die wachten maar ff. Mensen die al 3 jaar met dezelfde telefoon zaten, die hebben het hard nodig!Toppe schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:36:
[...]
Het is gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt. Maar ik vindt dat ze vaste klanten die tot nu toe alle modellen hebben gehad wel voorrang moeten geven
Bij Odido kun je wel bestellen, maar krijg je geen betaal en bevestigingsmail…Nol_NL schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:36:
[...]
[Afbeelding]
Ah dat wilde ik net vragen eigenlijk. Heb voor ophalen gekozen maar helaas nog geen mail ontvangen. Die kan ik dus wel verwachten!TinusXIII schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:37:
Bevestigingsmail ontvangen van Odido, staat nog niet bij wanneer ik de telefoon op kan halen in de winkel.
Hier iPhone 15 Pro, 128 GB, zwart titanium. mail gehad met leverdatum met 22 september.
Betaald met CC maar buiten de verificatie geen afschrijving of reservering nog
Betaald met CC maar buiten de verificatie geen afschrijving of reservering nog
Ik vind het ook.
(hint: ik bestel ieder jaar de nieuwste, dus het is in mijn voordeel)
128gb pro black besteld (en ingevuld!)Toppe schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:06:
https://docs.google.com/f...9kgGAyM5jMGnVCTw/viewform
Niemand die wil invullen?
Die jaarlijks upgrader's geven meer bij Apple uitPrullenbak84 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:37:
[...]
Juist niet. Die wachten maar ff. Mensen die al 3 jaar met dezelfde telefoon zaten, die hebben het hard nodig!
GODDAMN! Check ik m'n Mediamarkt order net. Is dat een Zwart Titanium i.p.v. Natural Titanium.
Heb ik dus weer niets aan.
Dan wordt het gewoon wachten op maandag de 25e.
Heb ik dus weer niets aan.
Dan wordt het gewoon wachten op maandag de 25e.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Oke, maar waarom vind je dat?DS7 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:38:
[...]
Ik vind het ook.
(hint: ik bestel ieder jaar de nieuwste, dus het is in mijn voordeel)
Duurt even! Bij mij is het gelukt. Alleen nog geen bevestiging gehad van lever datum.OverSoft schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:37:
[...]
Bij Odido kun je wel bestellen, maar krijg je geen betaal en bevestigingsmail…
Duurde 25min ongeveer tot ik de betaling kon doen per mail.
Man, zenuwen tot 14:01..
Ik werd om 13:59 nog even in een meeting getrokken, terwijl ik zat te F5'en..
Maargoed, ik heb de iPhone 15 Pro 256 Black Titanium kunnen bestellen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/bBorK8uLKSXGUsNhoF5ax1QA.png?f=user_large)
[ Voor 21% gewijzigd door Froggle op 15-09-2023 14:39 ]
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Dat staat er letterlijk een regel onder
App is hier gewoon nog steeds offline
Status via apple momenteel: wordt verwerkt. Heb geen toegang meer tot het mailadres waar de updates naartoe gaan, dus geen idee of ik een bevestiging heb ontvangen. Wordt verwerkt lijkt me wel positief, toch?
Betaling ook in de winkel, je kan niet nu al betalen.Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:37:
[...]
Ah dat wilde ik net vragen eigenlijk. Heb voor ophalen gekozen maar helaas nog geen mail ontvangen. Die kan ik dus wel verwachten!
Natural Titanium is ook helemaal niet te bestellen op Mediamarkt.nl zie ik nu.
Bevestiging binnen! Ook nog eens een tientje goedkoper uit bij de Spaanse Apple Store
Toch weer 2 Cerveza’s
Toch weer 2 Cerveza’s
Ja hoor je krijgt hemUntouchablezz20 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:39:
Status via apple momenteel: wordt verwerkt. Heb geen toegang meer tot het mailadres waar de updates naartoe gaan, dus geen idee of ik een bevestiging heb ontvangen. Wordt verwerkt lijkt me wel positief, toch?
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ik vraag me af of het hier wel goed gaat: bestelling geplaatst alleen ING doet even moeilijk ivm daglimiet.
2x iemand van de ING aan de lijn gehad of het bedrag naar Apple wel klopt.
Ja schat, ik wil een iPhone en AirPods pro bestellen....
Dus nu wel de bestelling bij Apple geplaatst, maar nog niet betaald.
Hoe gaat dit verder, krijg ik nog een (betaal)mailtje van Apple?
2x iemand van de ING aan de lijn gehad of het bedrag naar Apple wel klopt.
Ja schat, ik wil een iPhone en AirPods pro bestellen....
Dus nu wel de bestelling bij Apple geplaatst, maar nog niet betaald.
Hoe gaat dit verder, krijg ik nog een (betaal)mailtje van Apple?
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Via de browser uiteindelijk gelukt bij Vodafone PM 256 Natural T. Wat een chaos bij de app en site zeg.
Succes allemaal!
Ik heb gevonden waar ik hem ga bestellen als ik terug ben van vakantie, hopelijk is dan de drukte voorbij met alles en... Nog geen aansluitkosten en alles. Prima!
Ik heb gevonden waar ik hem ga bestellen als ik terug ben van vakantie, hopelijk is dan de drukte voorbij met alles en... Nog geen aansluitkosten en alles. Prima!
Een natural besteld, maar in de ontvangen overeenkomst van Voda staat een zwarte...
Ach, het was mij om het even... als ene niet lukte was ik toch voor zwart gegaan....
Ach, het was mij om het even... als ene niet lukte was ik toch voor zwart gegaan....
Let op:
Kijk eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 15 (Plus, Pro & Max)] Accessoires, hoesjes & wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Kijk eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 15 (Plus, Pro & Max)] Accessoires, hoesjes & wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.