Gevolgd door airtag achter mijn kentekenplaat

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 64.683 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:00

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Afgelopen zaterdag zag ik een melding op mijn telefoon over een airtag terwijl ik met mijn vriendin lekker aan het rondrijden was door het land met de airco aan.

De melding zag er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4bjsmQXV7qcNyzPql0Lnm_FP9E=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/BLSe4OnaxbQMtVh8HYTT7Clo.png?f=fotoalbum_medium

Onder het motto van "het is vast reclame" heb ik het genegeerd en lekker verder gegaan met de dag. Echter kreeg ik vandaag weer zo'n bericht toen ik met mijn dochter op pad was. Ik zag hoe ik was gereden en aangezien ik redelijk op mijn privacy gesteld ben besloten om het te onderzoeken.
Blijkbaar heeft Google in juni een update verstuurd welke "Unknown Trackers" vind en deze ook laat zien. Ze bieden zelfs de mogelijkheid om de tracker een geluid te laten afspelen. Uiteraard geprobeerd, maar op de plaats waar ik was kon er geen verbinding met de tracker tot stand komen.

Echter bij mijn auto kon dat wel en ik hoorde het geluid. Na flink zoeken in de kofferbak kwam ik er achter dat het geluid uit mijn ¨bumper" kwam, in de buurt van mijn kentekenplaat. Zoekend hoe die los te krijgen viel dit ding er opeens onderuit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NI0pPQp8Ms5hr132qJByGXw2Nwg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cx114ScXi43cSFdjQr6OfqRn.jpg?f=fotoalbum_medium

Dat is toch wel een vreemde gewaarwording. Nu weet ik wel dat leaseauto's vaak zijn uitgerust met gps-trackers, dus die heb ik gelijk gebeld. Ze waren vrij snel duidelijk: de tracker is niet van hun, dus ik heb gevraagd of ze een notitie wilden maken van het voorval.

Maar wat nu? Ik heb de batterij er uit gehaald, dus de tracker is inactief. Wil iemand mij volgen of alleen de auto (dat laatste gok ik) en waarom (vermoedelijk diefstal). Is het wijs om hier melding van de te maken bij de politie?

[edit]
De AirTag even uitgelezen met NFC Tools... Maar dat heeft weinig meer info opgeleverd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAO7Sr-dQEJ_pycKl9C70-oK2x0=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/TrLHNbi07yyTIMdM4uEAJs7n.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 8% gewijzigd door Standeman op 11-09-2023 19:54 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:57

Reptile209

- gers -

Heb je een auto (merk/model) dat populair is bij dieven? Of een boze ex/drugsdealer oid? Ik zou sowieso morgen even met het informatienummer van de politie bellen voor advies. Denk niet dat je er ooit achter komt bij welk account hij hoort, maar een mailtje naar Apple dat je dat ding hebt gevonden kan je er ook nog aan wagen.

Ongemakkelijke situatie in elk geval!

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:20
Yups ik zou melding bij politie doen, dit soort volgen van een persoon is niet toegestaan. Mocht er ooit iemand komen met mijn airtag is kapot door jou heb je in ieder geval bewijs dat je autoriteiten op hoogte hebt gesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Reptile209 schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:02:
Heb je een auto (merk/model) dat populair is bij dieven?
Het is een Kia e-Nero. Geen idee of die populair is.
Of een boze ex/drugsdealer oid?
Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Met drugsdealers heb ik nooit te maken gehad en de laatste ex is ook al weer drie jaar geleden.
Ik zou sowieso morgen even met het informatienummer van de politie bellen voor advies. Denk niet dat je er ooit achter komt bij welk account hij hoort, maar een mailtje naar Apple dat je dat ding hebt gevonden kan je er ook nog aan wagen.

Ongemakkelijke situatie in elk geval!
Misschien eerst maar eens 0900-8844 bellen en vanaf daar verder gaan.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:32
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Edit.. niet om iemand op ideeën te brengen.

[ Voor 119% gewijzigd door wauskoek op 11-09-2023 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:57

Reptile209

- gers -

Misschien om het voor jezelf wat in te perken wbt de tijd dat dat ding daar kan zitten: wanneer was voor zaterdag je laatste (langere) rit in je auto? Een airtag in de buurt genereert na 8-24 uur een melding bij je (bron) en na 3 dagen buiten bereik van de eigenaar zou hij ook moeten gaan piepen. Wellicht helpt dat je om te bedenken wanneer dat ding geplaatst kan zijn.
wauskoek schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:17:
Misschien voor inbrekers? Zodat ze zien dat je niet thuis bent.
Lijkt me vrij prijzig en omslachtig voor de gemiddelde inbreker. Tenzij je echt iets in huis hebt dat de moeite is. Maar normaalgesproken kan je er wel op gokken dat iemand die met de auto wegrijdt, zeker een half uur weg blijft. Zeker als het bijv. rond werktijden is. Tijd zat dus om je slag te slaan zonder dat het je 30 piek kost voor een tag die je mogelijk kwijt bent.

[ Voor 31% gewijzigd door Reptile209 op 11-09-2023 20:21 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +19 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2023 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Camera plaatsen op de auto indien mogelijk en wachten totdat iemand een nieuwe tag komt plaatsen?
Oude zou ik dan met batterij eruit weer terugplaatsen bij de kentekenhouder. Dan zijn ze ff bezig met prutsen en staat het wellicht op camera.

Los daarvan lijkt mij het wel een erg vervelend gevoel geven dat je gevolgd wordt en niet weer door wie.
Sterkte!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:59
Apple gaat je nooit de eigenaar van die tag geven. Bespaar je de moeite. Zou wat zijn: ik vind een sleutelbos en hou die even een paar uur bij mijn telefoon, bel apple en heb het adres waar die sleutels bij horen.

Qua verdachte: motief, gelegenheid, middelen, wie had alle drie?

Gelegenheid: moet iemand zijn die fysiek toegang heeft gehad tot je auto. Je zou het serienummer van de airtag nog kunnen opzoeken om misschien de datumrange iets te verkleinen.

Middelen: moet iemand zijn met Apple devices, je kunt niets met Airtags zonder.

Motief: ik zou inbrekers juist uitsluiten, de meeste inbrekers zijn gelegenheidsdieven en een auto lijkt me een riskant middel om te checken of iemand thuis is.

Mijn eerste gok zou een bekende zijn. Huisgenoot lijkt me de grootste kans. En anders misschien een kennis of familie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Ik weet niet hoe zo'n ding precies vast zit maar kan iemand hem niet gewoon verloren zijn op een drukke parkeerplaats of zo, en dat hij gewoon per ongeluk in jouw auto gevallen is en vastgehaakt, vastgeplakt...?

Of je vriendin wil je volgen omdat ze denkt dat je een affaire hebt of zo... O-)

[ Voor 17% gewijzigd door Fiber op 11-09-2023 20:28 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:24

g0tanks

Moderator CSA
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:22:
Is het een occasion?

Kan best zijn dat de vorige eigenaar hem vergeten is en je telefoon pas sinds kort Unknown Trackers detecteert.

Zou de minst negatieve uitleg zijn?
Volgens mij gaan AirTags biepen als ze langer dan drie dagen verwijderd zijn van de eigenaar, dus de eigenaar kan 'm niet heel lang vergeten zijn in dat geval.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 19:08
HenkEisDS schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:23:
Apple gaat je nooit de eigenaar van die tag geven. Bespaar je de moeite. Zou wat zijn: ik vind een sleutelbos
https://www.apple.com/new...ag-and-unwanted-tracking/

"Every AirTag has a unique serial number, and paired AirTags are associated with an Apple ID. Apple can provide the paired account details in response to a subpoena or valid request from law enforcement. We have successfully partnered with them on cases where information we provided has been used to trace an AirTag back to the perpetrator, who was then apprehended and charged.
Law enforcement has shared their appreciation for the assistance we’ve provided in helping them find the source of unwanted tracking. We’ve identified additional improvements we can make in the information we share and the educational resources we provide, and we will be taking action, including making updates to our law enforcement documentation."

zeker wel dus, het moet alleen even via officiële instanties

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2023 11:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Nieuwe auto? Of een 2dehands auto

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Reptile209 schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:18:
Misschien om het voor jezelf wat in te perken wbt de tijd dat dat ding daar kan zitten: wanneer was voor zaterdag je laatste (langere) rit in je auto? Een airtag in de buurt genereert na 8-24 uur een melding bij je (bron) en na 3 dagen buiten bereik van de eigenaar zou hij ook moeten gaan piepen. Wellicht helpt dat je om te bedenken wanneer dat ding geplaatst kan zijn.
Ik ga een aantal dagen naar mijn werk met de auto en dat is 140km heen en weer. Maar ik merkte dat ik bij de eerste poging dat ik de airtag wilde laten piepen in de auto, dat deze die niet kon vinden. Pas de tweede keer naast de auto werkte en hoorde ik het.
Ik denk niet dat de airtag veel langer onder mijn kentekenplaat zat. Dat is wel een beetje onderbuik-gevoel moet ik eerlijk zeggen.
Het is een "2dehands zakelijke leaseauto" via een leasebedrijf. Hij kwam uit een pool van beschikbare elektrische autos.

[ Voor 10% gewijzigd door Standeman op 12-09-2023 21:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:55:
Lees ook verhalen dat een verloren Airtag alleen biept als hij beweging detecteert. Als je auto beweegt luister je typisch niet naar je autobumper.

Ik zet mijn geld in op Airtag van vorige eigenaar die hem ontkoppelt heeft. Airtag blijf BLE zenden en Android heeft geen idee van gebrek aan AppleID.
En waarom heeft mijn telefoon de airtag heb dan niet in juli / augustus opgepikt maar pas nu?

Overigens lijkt de airtag niet ontkoppelt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSJ9N_V1_BH9MfqIdpXmW8JX0qo=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/7247ubrPAHbhzjjXETQLidmH.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 27% gewijzigd door Standeman op 11-09-2023 21:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2023 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Standeman schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:53:
[...]
[...]

Het is een "2dehands zakelijke leaseauto" via een leasebedrijf. Hij kwam uit een pool van beschikbare elektrische autos.
Er van uitgaande dat jij als persoon niet interessant bent
En de auto zelf ook niet. Denk ik dat hij van de vorige rijder was.

Apple heeft sinds begin dit jaar die piep en controleer optie.
Daarvoor waren ze redelijk onmogelijk te vinden.

Nog niet een uitleg waarom je telefoon je nu pas informeert, maar als ik iemand nu wil volgen dan haal ik de speaker er uit..
Maar sinds de tag waarschuwen en geluid maken bij volgen zou iedereen die hem nu monteert de speaker er uit halen.

Zijn allemaal aannames. Maar los van melding bij 8844 en bij de leasemaatschappij heb je denk ik alles gedaan wat zinvol is

[ Voor 7% gewijzigd door jack zomer op 11-09-2023 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2023 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:16
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2023 @ 21:05:
[...]

Precies, iedereen met kwade bedoelingen weet dat die speaker stuk kan.
Maar iemand met 'goede' bedoelingen stopt geen Airtag achter een kentekenplaat van andermans auto :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:59:
[...]

De feature is pas recent naar je telefoon gepushed misschien? Dat Google het in Android stopt wil niet zeggen dat bijvoorbeeld Samsung het meteen uitrolt. Check je changelog eens?

Of het signaal is zwak achter de bumper en door puur geluk, misschien positie telefoon in auto nu pas opgepikt? Minder realistisch imho maar niet onmogelijk.
De laatste update van mijn telefoon is op 5 augustus geweest en aangezien ik dagelijks met mijn auto op pad ga vermoed ik dat mijn telefoon het eerder had opgepakt. Maar inderdaad, minder realistisch. Dus ik vermoed dat de tracker er sinds afgelopen vrijdag er zat en niet heel veel eerder zoals sommige suggereren.

Ter verduidelijking: De airtag zat niet achter de bumper, maar achter mijn kentekenplaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2023 11:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2023 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:36
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:43:
[...]

Vind ik vergezocht, behalve als het je vrouw is.

[...]
Voordat ik deze post las, was het een scenario die door mijn hoofd ging. Wat als je partner je wil volgen (om één of andere reden van wantrouwen) dan is een airtag een simpele en betaalbare optie. Zolang je geen weet hebt van de 'unknown tracker alert'-functie, that is.

Om uit te sluiten dus. Gebruikt je partner een iPhone/Apple devices?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2023 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
@Verwijderd Tja, dat kan je vinden. Ik vind een vergeten air tag van de vorige gebruiker van de leaseauto, die de tag vergeten is, dan weer vergezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

The Executer

Lekker belangrijk!

Reptile209 schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:18:
Zonder kennis van Airtags: Stel, de eigenaar van de airtag woont dichtbij genoeg dat wanneer de auto b.v. thuis staat, de eigenaar binnen bereik is. Dit zorgt er voor dat hij iig die 3 dagen niet haalt. Daarnaast, voorkomt dit ook de meldingen op een ander device dat er een beacon is? Dan zou hij er dus juist al wel veel langer kunnen zitten...

Sorry @Standeman , wil je niet nog bezorgder maken, het was alleen een scenario wat door mijn hoofd schoot.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Nu online

The Executer

Lekker belangrijk!

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2023 @ 21:29:
[...]

Nee dat voorkomt die melding niet, Android heeft geen idee van de status van de Airtag.
Oke, check. @Reptile209 geeft aan dat je binnen 8 tot 24 uur een melding zou moeten krijgen. Wat als je telkens net buiten bereik bent, en daardoor die melding niet op tijd getoond wordt? Dus stel, je bent regelmatig 4 uurtjes of korter in de buurt geweest, kan iedere keer net te kort zijn geweest om de melding te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 07:59
Standeman schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:58:
[...]

En waarom heeft mijn telefoon de airtag heb dan niet in juli / augustus opgepikt maar pas nu?

Overigens lijkt de airtag niet ontkoppelt:
[Afbeelding]
Oh wow zijn dat de laatste 4 cijfers van het telefoonnummer? Wist niet dat die zichtbaar waren. Dan kun je bepaalde bekenden wel snel uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
@Verwijderd Ik heb het niet over een willekeurig 'iemand' of een 'aanvaller', dat vind ik ook vergezocht. Ik heb het over iemand uit het huishouden (in eerste instantie de partner, maar de door jou genoemde optie een zoon/dochter kan ook). Hier op Tweakers denkt iedereen (lees: de meerderheid) wellicht zover door als jij doet (uitgebreide googlen, microfoontje onschadelijk maken). Dat is echter niet exemplarisch voor de maatschappij. Dat geldt bij lange na niet voor iedereen (sterker nog, ik durf wel te stellen dat het een minderheid is die zo denkt en handelt). Dat zie ik in mijn eigen directe omgeving al (zus, vriendin). Die zouden rustig zonder veel verder na te denken, iets waarvan ze nauwelijks de werking kennen in kunnen zetten. Wantrouwende partners (al dan niet terehct) zijn tot gek gedrag in staat. Vandaar dat ik de vraag stel, om het uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
HenkEisDS schreef op maandag 11 september 2023 @ 21:35:
[...]

Oh wow zijn dat de laatste 4 cijfers van het telefoonnummer? Wist niet dat die zichtbaar waren. Dan kun je bepaalde bekenden wel snel uitsluiten.
Dan vallen bekenden inderdaad heel snel uit te sluiten. En uitgaande van een auto uit de pool van collega's kan dat wellicht ook wat opleveren. Bij mijn vorige werkgever bleven telefoonnummers binnen de organisatie (bij ontvangst van mijn telefoon, stond er nog een vrouwelijke voicemail van een oud-collega ingesteld). Tenzij het een privenummer betreft, maar wellicht de moeite om te checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2023 @ 21:45:
[...]

Ik sluit de huisgenoot niet uit maar zonder indicatie van TS wanneer de feature is uitgerold blijft het gissen.
Je kwam wel met een (gevoelsmatige) rant mijn kant op, terwijl ik simpelweg een vraag stel om iets uit te sluiten. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Oke, vergeven *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:30
Kun je niet leasemaatschappij bellen met vraag of een van vorige eigenaren tel nummer had wat daar op eindigde? Expliciet zeggen dat je geen naam wil, gewoon ja of nee

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Nu online

The Executer

Lekker belangrijk!

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2023 @ 21:36:
[...]

Die Airtag begint binnen een dag te piepen als hij als verloren staat geregistreerd in Find My. Daarvoor moet hij gekoppeld zijn, de vorige eigenaar kan hem prima verwijdert hebben. Mijn aanname is dan dat de Airtag nooit van passerende iPhones de "ga piepen" melding krijgt. Het is dan een simpele domme BLE Beacon.
Niet dat hij verloren is. Ik doelde meer op dat in dit geval Standeman elke keer te kort in de buurt van de tag was om een melding te krijgen op zijn telefoon, als dat 8 tot 24 uur duurt. Dan zou in theorie de tag er dus al langer kunnen zitten.

Ik denk meer richting een scenario van een buurman oid, iemand uit de omgeving, die elke dag even langs kan lopen (b.v. hond uitlaten) en even kan checken of de airtag nog werkt oid. Dan heeft de tag weer zijn keepalive binnen zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:13
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:55:
Lees ook verhalen dat een verloren Airtag alleen biept als hij beweging detecteert. Als je auto beweegt luister je typisch niet naar je autobumper.

Ik zet mijn geld in op Airtag van vorige eigenaar die hem ontkoppelt heeft. Airtag blijf BLE zenden en Android heeft geen idee van gebrek aan AppleID.
Waarom zou de eigenaar van een auto de airtag blootstellen aan de elementen ipv deze gewoon in de auto te leggen?

'Wie in je omgeving hebben een iPhone' zou ik bij beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 22:30
HallonRubus schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:04:
[...]

Waarom zou de eigenaar van een auto de airtag blootstellen aan de elementen ipv deze gewoon in de auto te leggen?

'Wie in je omgeving hebben een iPhone' zou ik bij beginnen.
Nou ik als eigenaar zou hem ook buiten de auto verstoppen, dan is de kans groter dat die opgepikt gaat worden door andere iphones

Als stalker zou ik hem daar trouwens ook stoppen :p

[ Voor 5% gewijzigd door laurens0619 op 11-09-2023 22:11 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2023 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Een huisgenoot/bekende (met sleutel) wil toch net zo goed niet dat de tag gevonden wordt? Dan is de afweging toch net zo goed logisch om de tag erbuiten te plaatsen. Zou ik iig wel doen. Ander optie is in de auto verstoppen achter een paneel maar dat is al snel meer moeite met het risico dat het zichtbaar is dat er aan panelen is gezeten.

[ Voor 3% gewijzigd door bazzemans op 11-09-2023 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2023 11:33 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bazzemans
Hoe dan ook. Ik kan altijd wel genieten van een topic als deze. Met elkaar speuren, (onlogische) scenario's uitsluiten en puzzelstukken in elkaar schuiven.

Ben benieuwd of TS iets met de laatste vier cijfers van het telefoonnummer kan :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 23:12
Airtag verwijderen, batterijen terugplaatsen en ergens willekeurig (ver van huis) in de bosjes mikken.
Auto goed in de gaten houden of er een nieuwe geplaatst wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
bazzemans schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:20:
Hoe dan ook. Ik kan altijd wel genieten van een topic als deze. Met elkaar speuren, (onlogische) scenario's uitsluiten en puzzelstukken in elkaar schuiven.

Ben benieuwd of TS iets met de laatste vier cijfers van het telefoonnummer kan :-).
Ik snap je. :)

De laatste vier cijfers geven niets aan om mijn telefoonboek. Ook dat denk ik niet de de vorige eigenaar een airtag heeft achtergelaten.

Het is wel een import auto uit Slowakije. Dus dat schept al genoeg redenen tot conspiracy theories O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
@Standeman Uit Slowakije, potverdorie dat verbreed de horizon van de zoektocht aanzienlijk. Ik gooi het op de boze ex van die Slowaak. Alle gekheid op een stokkie, dat maakt de zoektocht er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:18:
Reset de tag en koppel hem aan een iPhone. Kijk of de firmware versie is van voordat je eigenaar werd van de auto. Mogelijk werkt dit niet als hij update terwijl je koppelt.
Reset kan enkel softwarematig met het gekoppelde Appel ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2023 11:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Stap in een ov bus, plak tag onder stoel.

In het slechtste geval volgt iemand de bus weken lang.
In het beste geval kijkt er niemand mee, en boeid het niemand aan de andere kant van de tag

[ Voor 64% gewijzigd door jack zomer op 11-09-2023 22:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2023 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
jack zomer schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:34:
Stap in een ov bus, plak tag onder stoel.

In het slechtste geval volgt iemand de bus weken lang.
In het beste geval kijkt er niemand mee, en boeid het niemand aan de andere kant van de tag
En in dat slechtste geval was het dus iemands intentie om (de auto van) TS te volgen. Lijkt mij iets dat TS graag wil uitsluiten. Het plaatsen van de tag in een lijnbus is daarvoor volstrekt zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:34:
[...]

https://support.apple.com/en-us/102577

Nope, kan hardwarematig als het uit Find My is verwijdert blijkbaar. Een scenario dat Apple mogelijk acht dus.

Nog een aanknopingspunt voor TS dus. Kun je hem hardwarematig resetten?
They need to remove the AirTag from their Apple ID first.

Softwarematig dus eerst nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
bazzemans schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:40:
[...]

En in dat slechtste geval was het dus iemands intentie om (de auto van) TS te volgen. Lijkt mij iets dat TS graag wil uitsluiten. Het plaatsen van de tag in een lijnbus is daarvoor volstrekt zinloos.
Correct, zie het als bezigheidstherapie.

Het alternatief is de politie bewegen een onderzoek te starten.
Wat vermoedelijk niet gaat gebeuren, weinig bewijs (los van die tag)
Om nog maar te zwijgen om apple te bewegen om info te verstrekken (rechter)?

Iedereen mag zijn of haar tijd verdoen.

Maar ik zeg, laat het los laat het gaan. En laat de rolex in de kluis liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-08 19:12
Iemand met boze bedoelingen zal niet snel een standaard airtag gebruiken.
Zoals TS aan geeft piep deze. Airtags worden omgebouwd om niet te piepen.

Zou me eerder zorgen maken als je een cat tracker onder je auto vind.

Denk dat iemand in uw buurt een geintje uithaalde?
Zoals eerder aangegeven webcam op de auto tijdens parkeren?

Misschien je sleutels in een Koekblik tegen het ontvangen van het signaal wat doorgegeven kan worden met een speciaal apparaatje?

[ Voor 16% gewijzigd door onno oliver op 11-09-2023 22:52 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Volgens deze site is de productiedatum 15 januari dit jaar:
https://applesn.info/#hg9k29tfp0gv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:16
Dat de functie in de software zit en nu zelfs op Android een waarschuwing geeft, bevestigd al dat er misbruik van gemaakt is in het recente verleden. Er zijn zelfs tutorials om de luidspreker te demonteren, zodat de pieptoon niet werkt.

Waarom je een auto zou willen volgen, dat is niet ingewikkeld. Bij een collega monteerden dieven in 1 jaar 3 keer het interieur van zijn nieuwe BMW, midden in de nacht op de oprit. Paar uurtjes later, auto leeg. Waarschijnlijk heeft de Nero ook iets wat de moeite waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JME
  • Laatst online: 22:25

JME

zeg maar Jamie

Verkoper die met een reservesleutel de auto terughaalt en nog een keertje probeert te verhandelen? Je kunt de gekste dingen verzinnen.. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2023 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Bedenk mij nog iets. Ga met de tag naar de Apple winkel.
Leg uit waar je hem vond, en dat je eigenlijk maar 1 ding wilt weten.

In welk land deze gekocht is.. (lijkt me dat ook al valt dit onder de avg dat ze best kunnen zeggen of het het land van herkomst van de auto is of Nederland). (naam van koper of adres zal je in elk geval niet krijgen)

Maar misschien heb je dan wat meer info om bij de politie aan te geven
(Of bestaat er misschien een appelsite waar je aan de hand van het serienummer het verkoop land kan vinden)

Gekocht in Nederland, dan ben jij of je auto een doel.
Gekocht in land van herkomst, redelijkerwijs van de oude rijder van de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:58
bazzemans schreef op maandag 11 september 2023 @ 21:25:
@Verwijderd Tja, dat kan je vinden. Ik vind een vergeten air tag van de vorige gebruiker van de leaseauto, die de tag vergeten is, dan weer vergezocht.
Ik heb recent mijn auto verkocht en was ook de AirTag vergeten. Wel dezelfde nog dag teruggegaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Vast een domme vraag maar als die AirTag echt van de vorige berijder was waarom ligt de AirTag dan niet IN de auto?

Ik heb een AirTag verstopt bij de achterbank. Prima bereik. Droog en veilig.

Achter de kentekenplaat, dat klopt niet.

Maar ik snap het misschien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 06:19:
[...]

Omdat de dief hem dan hoort als die in de auto zit. Hem mogelijk eerder vind. En in de auto heeft de tag minder bereik.
Daarom zei ik ook “berijder”, daar mag je ook eigenaar voor lezen. Overigens heeft een AirTag in een auto prima bereik hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2023 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Wie weet wat voor debiel deze tag geplaatst heeft?
Ik zou ookecht onmiddellijk aangifte doen als ik een vrouw en dochter had.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 21:42
Wat ik zo snel begrijp is dat het een import auto is (correct me if I'm wrong) dus die heeft andere platen gekregen.
Dus van die vorige eigenaar kan het al niet zijn.

Zo'n ding (zelf) daar plaatsen omdat je bang bent bij diefstal van de auto, wat is het eerste wat ze vervangen?
De platen, dus waarom zou een vorige eigenaar daar zo'n ding plaatsen?
Dan is ergens in een bumper logischer. Of onder de motorkap (mits er daarvandaan niet veel storingen zijn).

Edit: ik zou dan eerder denken aan jeugd wat zo'n ding ergens gevonden heeft (of zo) en er achter gestopt heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Ad de Jong op 12-09-2023 07:27 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2023 11:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

lolgast schreef op maandag 11 september 2023 @ 21:07:
[...]

Maar iemand met 'goede' bedoelingen stopt geen Airtag achter een kentekenplaat van andermans auto :9
Als het een pool-auto was, kan het best eens van een wantrouwende beheerder afkomstig kunnen zijn die illegaal wilde controleren wat een bepaalde gebruiker met de auto deed.

Wat hierboven genoemd wordt is ook nog een onschuldige optie: de transporteur heeft de tag geplaatst om het transport te kunnen volgen.

Nog een optie: de vorige rijder was vergeetachtig en wist niet altijd precies meer waar hij zijn auto geparkeerd had aan het begin van het dagje shoppen.... en vervolgens vergeten om zijn airtag van de auto af te halen toen hij hem inleverde.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2023 08:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
MrMonkE schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 07:02:
Wie weet wat voor debiel deze tag geplaatst heeft?
Ik zou ookecht onmiddellijk aangifte doen als ik een vrouw en dochter had.
Ik ken iemand die ook een tracker in zijn auto vond, maar die was juist geplaatst door de vrouw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 06:25:
[...]

Als eigenaar van mijn auto heb ik hem bij mij in ieder geval ook buiten de auto bevestigd om de gegeven overwegingen.

Even wachten tot TS met meer antwoorden komt. Tot dan blijft het (vermakelijk) speculeren.
Wat een rare overweging. Een airtag heeft nauwelijks bereik. Je moet er echt dicht bij in de buurt zijn. En een airtag gebruikt bovendien ultra-wideband wat veel minder last heeft van obstakels.

Als er dan iemand met je auto vandoor gaat zitten ze IN je auto. Net als de airtag. Dat komt de nauwkeurigheid juist ten goede, al ben je formeel weer afhankelijk van de locatie van de ontvangende telefoon.

Maargoed mijn auto heeft een app met de locatie dus ik weet toch wel waar dat ding is.

Overigens: mocht ik ooit een vreemde airtag aan mijn eigen auto vinden dan hang ik hem rustig onder een andere auto bij de Albert Heijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:30:
[...]

Overigens: mocht ik ooit een vreemde airtag aan mijn eigen auto vinden dan hang ik hem rustig onder een andere auto bij de Albert Heijn.
Zodat vervolgens de andere persoon zo'n topic kan starten als TS? Lekker sociaal van je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:40

Ypho

Allround Nerd

Gek idee, maar kan het zijn dat je werkgever deze (stiekem) heeft geinstalleerd? Aangezien het een lease auto is, zal hij op naam van de zaak staan. Dat zou mogelijk verklaren waarom je een melding niet eerder hebt gezien (mocht deze er zijn), als de plaatser bijvoorbeeld met vakantie is.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Brazos schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:27:
[...]

Ik ken iemand die ook een tracker in zijn auto vond, maar die was juist geplaatst door de vrouw.
ja.. die kans is in zijn algemeenheid hoog.
Maar zou die hem niet intern ergens plaatsen?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 10:13
bazzemans schreef op maandag 11 september 2023 @ 21:25:
Als je in de auto kan zijn er toch ook betere plekken voor dat ding, je plakt m echt alleen buiten als je niet in de auto kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Masvic schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:48:
[...]

Als je in de auto kan zijn er toch ook betere plekken voor dat ding, je plakt m echt alleen buiten als je niet in de auto kan
Door @Verwijderd is hier al meermaals aangegeven waarom ook een eigenaar van de auto kan beslissen om de tag buiten de auto te plaatsen. Die redenatie kan je ook doorvoeren naar een bekende.

Laat onverlet dat de airtag gekoppeld is aan een telefoonnummer waarvan de laatste 4 cijfers bekend zijn en bij TS niet in de contactenlijst voorkomen. Kortom, dat maakt de kans dat het een bekende is aanzienlijk kleiner en een minder aannemelijke hypothese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
MrMonkE schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:43:
[...]

Als je de kans wil verkleinen dat de partner de tag vindt dan waarschijnlijk niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:08
sOid schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:38:
[...]

Zodat vervolgens de andere persoon zo'n topic kan starten als TS? Lekker sociaal van je.
Ook handig als je mag komen uit leggen als op beelden blijkt dat je een airtag aan iemand anders zijn auto hangt. Slecht advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 21:20

Bezulba

Formerly known as Eendje

jack zomer schreef op maandag 11 september 2023 @ 23:38:
Bedenk mij nog iets. Ga met de tag naar de Apple winkel.
Leg uit waar je hem vond, en dat je eigenlijk maar 1 ding wilt weten.

In welk land deze gekocht is.. (lijkt me dat ook al valt dit onder de avg dat ze best kunnen zeggen of het het land van herkomst van de auto is of Nederland). (naam van koper of adres zal je in elk geval niet krijgen)

Maar misschien heb je dan wat meer info om bij de politie aan te geven
(Of bestaat er misschien een appelsite waar je aan de hand van het serienummer het verkoop land kan vinden)

Gekocht in Nederland, dan ben jij of je auto een doel.
Gekocht in land van herkomst, redelijkerwijs van de oude rijder van de auto.
Mijn airtags komen uit Duitsland, dus die theorie is ook niet waterdicht.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOid schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:38:
[...]

True, dat is niet heel sociaal. So be it. Ik ben niet heel geinteresseerd in wie mij poogt te tracken. Maar als het gebeurt, is dit een mooie afleiding, en gebruik ik de tussentijd liever om zelf maatregelen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
bazzemans schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:50:
Laat onverlet dat de airtag gekoppeld is aan een telefoonnummer waarvan de laatste 4 cijfers bekend zijn en bij TS niet in de contactenlijst voorkomen. Kortom, dat maakt de kans dat het een bekende is aanzienlijk kleiner en een minder aannemelijke hypothese.
Wellicht dat wagenparkbeheer van de werkgever van TS of de leasemaatschappij via de laatste 4 nummers kunnen achterhalen wie de airtag gekoppeld heeft, of in ieder geval kunnen uitsluiten dat het een vorige berijder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:45
Over het kunnen tracken van de auto door de vorige eigenaar: het is een redelijk nieuwe Niro, dan kan je dat toch sowieso al doen in de app van Kia? Geen AirTag voor nodig…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Standeman schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:30:
[...]

Ik snap je. :)

De laatste vier cijfers geven niets aan om mijn telefoonboek. Ook dat denk ik miet de de vorige eigenaar een airtag heeft achtergelaten.

Het is wel een import auto uit Slowakije. Dus dat schept al genoeg redenen tot conspiracy theories O-)
Ik kan me voorstellen dat iemand die zakelijk gebruikte auto's uit o.a. Slowakije importeert, zo'n airtag van een paar tientjes wel heel handig vindt voor zijn transportjes. Dat kan met de auto te maken hebben, of met hetgeen er in de auto vanuit Slowakije als "bijvangst" mee naar NL is vervoerd. :) Shit, toch een conspiracy. :) "Het spul zit in de auto met de airtag." Dat zal dan geen drugs zijn geweest, maar waarschijnlijk wapens, munitie of Cobra's.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Het detail wat ik het meest interessant vind is de plek van de airtag en dat TS 140km aflegt van/naar kantoor. Wat er dan in mij opkomt is dat iemand zonder al te veel kennis van surveillance wilt weten wanneer TS aan zijn reis begint, zij het naar werk of terug naar huis. Mogelijke scenario's die dan bij mij opkomen:

- Vrouw heeft stiekem een tweede toestel voor buitenechtelijke relaties, heeft airtag geplaatst om te kijken wanneer TS naar huis komt.
- Vrouw verdenkt TS van buitenechtelijke relaties (al verwacht ik dan niet dat ze een tweede toestel koopt), misschien heeft ze de airtag dan geleend van een vriendin.
- Jaloerse collega verdenkt zijn vrouw van een buitenechtelijke relatie met TS (n.a.v. bedrijfsuitje misschien) en probeert vast te stellen of zijn vermoedens kloppen.
- Baas/manager is het type wat het liefst een prikklok heeft hangen op kantoor en probeert dossier van TS te bouwen.

Minder voor de hand liggend maar niet onmogelijk:
- Een van de kids heeft een vriendje/vriendinnetje en vinden dit spannend.

Wat ik echt niet voor de hand vind liggen:
- Autodieven, die willen juist bij de auto zijn om het radiosignaal te kopiëren en te spoofen. Ook heeft TS niet een spannende auto.
- Zware criminelen (drugs/mensenhandel), die doen vaak zaken met professionele/niche/duurdere apparatuur. Encrochat telefoons, professioneel afluisterapparatuur, etc.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobbo90
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:32
Heb jezelf ook altijd Bluetooth aanstaan op je telefoon? en je vriendin ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
MrMonkE schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:43:
[...]

Plaatst hem denk ik als de eigenaar van huis is, misschien inclusief sleutels. Anders één van al genoemde redenen (bereik, geluid, vindbaarheid).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Masvic schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:48:
[...]

Of als je wilt dat hij niet gevonden gaat worden. Wie kijkt er nu wel eens achter zijn kentekenplaat?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
nst6ldr schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:25:
(...een hoop mogelijke scenario's...)
Alternatief is dat TS helemaal niet de "object of interest" is, en zijn auto is aangezien voor de auto van iemand anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Bor schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:33:
[...]

Of als je wilt dat hij niet gevonden gaat worden. Wie kijkt er nu wel eens achter zijn kentekenplaat?
Of als je als tiener dat ding op straat vindt en het grappig vindt dat de tag gaat bewegen en je deze stiekem bij een willekeurige auto achter de nummerplaat monteert.

Kan zoiets onschuldigs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
bazzemans schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:50:
[...]

Door @Verwijderd is hier al meermaals aangegeven waarom ook een eigenaar van de auto kan beslissen om de tag buiten de auto te plaatsen. Die redenatie kan je ook doorvoeren naar een bekende.

Daar heb je wel een punt, maar het kan ook een zakelijk nummer zijn van iemand met 2 telefoons (privé en zakelijk) die niet in je contacten staat. Heb ik zelf ook.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.