Tazzios schreef op donderdag 7 september 2023 @ 07:55:
[...]
Totaal onbekend omdat je de volgende variabelen hebt:
- Hoeveel ga je hem gebruiken?
- Wat is de binnen, buiten temperatuur de luchtvochtigheid en gevraagde temperatuur op de momenten dat hij aanstaat.
- Eigenschappen van de woning.
enige wat kan is het verschil in % berekenen door scop van de de 2 met elkaar te delen.
We kunnen ervan uitgaan dat ik het verschil in verbruik per uur wil weten.
De temperatuur hypothetisch hetzelfde is voor beide in dat uur. En de woning er niet toe doet. Dat lijkt mij zo? Als je die nu in een slecht geisoleerd of goed geisoleerde hangt.
Wat ik hier bevraag aan techneuten is wat het verbruikverschil zou zijn in een test situatie waar ze allebei dezelfde variabelen hebben.
Gaat het hier om 20 watt per uur verschil in verbruik voor dezelfde situatie te creeeren ten aanzien van elkaar. bv van 21 naar 20 graden of gaat het om 150 watt met het verschil in deze twee scores qua rendement.
Bij verschil van bv. 300 watt per uur is de extra kost snel terugbetaald lijkt me. Ik wil daarom dus graag weten wat het nu zal blijken te zijn.
Een nauwkeurigheid zal er mss niet zijn, denk dat niemand top of his hat dat kan bepalen, tenzij ik het misheb maar ik hoor graag de mening van degene die vrij correct kunnen zijn in gissing adhv zicht op de toestellen. Men kan elkaars antwoorden dan nog corrigeren adhv een bijkomend argument.
Ik denk dat dit voor andere lezers ook nuttig kan zijn om er zicht op te krijgen.
mvg