Nee, eigenlijk totaal niet. Ook met een vrijstaand huis heb je buren, meningen, conflicten, gemeentes, allemaal mensen waar je mee zal moeten leren communiceren of laten communiceren.iApp schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:42:
[...]
Je kunt je vast voorstellen dat mijn haat jegens de buren niet afneemt, maar juist toeneemt.
Je hebt die dakdekker toch zelf ingeschakeld? Dan is het voor de buren inderdaad jouw schuldiApp schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:42:
[...]
Het gat zat er niet. En nu wel. De dakbedekker heeft het gedaan. En ik krijg de schuld.Je kunt je vast voorstellen dat mijn haat jegens de buren niet afneemt, maar juist toeneemt.
Volgend huis wordt vrijstaand. Helaas is het zo ver nog niet.
Ik ga er een paar nachten over slapen.
Naar de buren? Jij hebt die dakdekker in de arm genomen.. op hem zou je "haat" moeten richten. Al werkt dat natuurlijk niet zo constructief. Maar dat stadia lijk je al lang gepasseerd te zijn.iApp schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:42:
[...]
Het gat zat er niet. En nu wel. De dakbedekker heeft het gedaan. En ik krijg de schuld.Je kunt je vast voorstellen dat mijn haat jegens de buren niet afneemt, maar juist toeneemt.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Wil je de buren niet een mooie regenton cadeau doen? Gratis hemelwater voor hun tuin! Pijp naar beneden en daar de ton op?
Jij maakt van jouw probleem een probleem van de buren. Dat sommige mensen dit esthetisch niet zo'n probleem vinden is niet relevant: dit is een beunhaas oplossing (het echte probleem blijft) en de buren staan juridisch in zijn recht: je mag niet over de erfgrens.iApp schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:42:
[...]
Ik vind het behoorlijk stijlloos dat jij hebt willen besparen en de visuele concessie daarvan aan de buren presenteert en dan totaal geen empathie hebt voor de buren die hier niks mee te maken hebben, jouw haat wordt zelfs groter omdat de wil van jou wet is blijkbaar. Dat je hier nog een paar nachten over moet slapen zegt genoeg...
Goh, wat ben ik blij met mijn buren. PS: ik woon vrijstaand en dan nog heb je af en toe met je buren (en erfgrens) te maken.
Wie wil er nou regenwater met zoveel azijn er in. Dat is niet goed voor je planten.Gramser schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 17:01:
Wil je de buren niet een mooie regenton cadeau doen? Gratis hemelwater voor hun tuin! Pijp naar beneden en daar de ton op?
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ben blij dat jij mijn buurman niet bent.. jij hebt iig nog een hoop te leren in deze wereld. Verder voeg ik mij bij de rest, er is al genoeg gezegd immers..iApp schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:42:
[...]
als ik eerlijk ben, lijk jij mij een verveld persoon om als buur te hebben.
Volledig ingenomen met je eigen problemen, maar geen ruimte hebt voor het leed dat je je buren aan hebt gedaan.
zonder overleg een schutting verlagen (terwijl het hun privacy immers ook is)
zonder overleg een regenbuis plaatsen.
zonder overleg dus... en dan vreemd opkijken als er mensen zijn met een ander standpunt.
Je hebt zonder overleg een regenbuis geplaats. punt.
het kan wel zijn, dat die dakdekker dat heeft gedaan, maar dat is niet de zorg van de buren, dat is jouw probleem, want jij stuurt hem/haar aan.
jij hebt een knoeiboel veroorzaakt.
Dus in plaats van dit topic starten, om (bevestigende) opmerkingen te verlangen, kun je beter je computer afsluiten. een bos bloemen en een mea culpa naar de buren. En dan gewoon eens over overleggen, wat zij willen, begrip uiten dat dit lelijk is en je dit niet wilde (hopelijk?).
Want hier zou ik ook pissed over worden, terwijl ik niet zo snel pissed te krijgen ben.
Verder even een gratis demo zin voor je:
"Ha [PERSOON], ik zit met een probleem, ik heb [KLACHT] en ik zou dit graag samen met je willen oplossen ivm heb je even tijd dit te bespreken [vanavond/binnenkort/morgen/datum]?"
denk dat je dan minder gedreig met het burgelijk wetboek krijgt en wellicht nog een pilsje met de buurman.
Volledig ingenomen met je eigen problemen, maar geen ruimte hebt voor het leed dat je je buren aan hebt gedaan.
zonder overleg een schutting verlagen (terwijl het hun privacy immers ook is)
zonder overleg een regenbuis plaatsen.
zonder overleg dus... en dan vreemd opkijken als er mensen zijn met een ander standpunt.
Je hebt zonder overleg een regenbuis geplaats. punt.
het kan wel zijn, dat die dakdekker dat heeft gedaan, maar dat is niet de zorg van de buren, dat is jouw probleem, want jij stuurt hem/haar aan.
jij hebt een knoeiboel veroorzaakt.
Dus in plaats van dit topic starten, om (bevestigende) opmerkingen te verlangen, kun je beter je computer afsluiten. een bos bloemen en een mea culpa naar de buren. En dan gewoon eens over overleggen, wat zij willen, begrip uiten dat dit lelijk is en je dit niet wilde (hopelijk?).
Want hier zou ik ook pissed over worden, terwijl ik niet zo snel pissed te krijgen ben.
Verder even een gratis demo zin voor je:
"Ha [PERSOON], ik zit met een probleem, ik heb [KLACHT] en ik zou dit graag samen met je willen oplossen ivm heb je even tijd dit te bespreken [vanavond/binnenkort/morgen/datum]?"
denk dat je dan minder gedreig met het burgelijk wetboek krijgt en wellicht nog een pilsje met de buurman.
Nee, niet ik! De mensen die ik ingehuurd heb!
En die dakbedekker moet dat ook gewoon gevraagd hebben. Die knalt ook niet zomaar even een gat in een gevel, dat gaat natuurlijk gewoon met overleg.
Dus ja, dat is gewoon jou schuld. En al zou het niet overlegd zijn, is het nog steeds jou schuld. Jij hebt ze ingehuurd.
Eigen verantwoordelijkheid is weer 0. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken. Mijn schuld? Nee, dat is hun schuld!
En die dakbedekker moet dat ook gewoon gevraagd hebben. Die knalt ook niet zomaar even een gat in een gevel, dat gaat natuurlijk gewoon met overleg.
Dus ja, dat is gewoon jou schuld. En al zou het niet overlegd zijn, is het nog steeds jou schuld. Jij hebt ze ingehuurd.
Eigen verantwoordelijkheid is weer 0. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken. Mijn schuld? Nee, dat is hun schuld!
[ Voor 19% gewijzigd door WEBGAMING op 05-09-2023 17:13 ]
Bied alsjeblieft als een goede buur, hoe zuur de relatie ook is, je excuses aan. Verwijder de afvoer en herstel de muur. Dit op een zo kort mogelijke termijn!
Daarna ga je op zoek naar een andere oplossing die er wel netjes uit ziet en niet over het perceel te gaan van je buur.
Heb niet gelezen of het pand onder het dakterras ook jouw eigendom is. Mocht dit zo zijn, afvoer binnendoor plaatsen.
Daarna ga je op zoek naar een andere oplossing die er wel netjes uit ziet en niet over het perceel te gaan van je buur.
Heb niet gelezen of het pand onder het dakterras ook jouw eigendom is. Mocht dit zo zijn, afvoer binnendoor plaatsen.
[ Voor 17% gewijzigd door plaspvd op 05-09-2023 17:23 ]
Zo rot doen mensen nu ook weer niet, sterker nog, TS krijgt een hoop goede oplossingen aangereikt, maar komt dan niet verder als 'ik was het niet, het was de dakdekker' en dan de opmerking dat de mede tweakers vast wel kunnen voorstellen dat zijn haat richting de buren alleen maar toeneemt omdat ze schijnbaar maar niet kunnen bevatten dat TS niet de dader is maar de dakdekker, wederom een tone-deaf antwoord waaruit wederom lijkt te blijken dat er geen enkel besef en verantwoordelijkheidsgevoel is bij TS en daarnaast worden de wel nuttige reacties verder vakkundig vermeden.FirePuma142 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:54:
[...]
Hij heeft gewoon wat tijd nodig. Gun dat hem dan ook. Dit topic is wel een beetje het dorpsplein dat rotte tomaten naar degene op het schavot staat te smijten. Zelden constructief, maar wel lekker boos doen. Eigenlijk vergelijkbaar met wat de TS verweten wordt, met een bord voor je kop blind voor alles wat hier al gezegd is zelf ook nog even je tomaatje gooien. Tot zover het vriendelijker Tweakers.
Terwijl het op basis van de in het topic gegeven informatie nu eigenlijk juist helemaal niet is voor te stellen waarom TS zoveel 'haat' voor buren moet hebben.
Wat een gedoe allemaal. Je dakdekker heeft een gaatje gemaakt in jouw muur en nu zitten de buren naar een niet zo fraai geplaatste regenpijp te kijken.
Dus nogmaals, kijk in je koopcontract wat er nog meer staat over erfdienstbaarheden. Maak je ook niet druk om die schutting, je staat gewoon in je recht om van dat dakterras gebruik te maken en daardoor mag je ook in de tuin kijken.
Dus nogmaals, kijk in je koopcontract wat er nog meer staat over erfdienstbaarheden. Maak je ook niet druk om die schutting, je staat gewoon in je recht om van dat dakterras gebruik te maken en daardoor mag je ook in de tuin kijken.
Vanaf een afstand is het makkelijk rationeel oordelen. Voor je eigen huis, je eigen (gedecimeerde) spaarcenten en je eigen buren is het echt lang zo eenvoudig niet. Gun @iApp wat tijd, dat lijkt met niet teveel gevraagd. Hoeveel mensen ken jij die gevangen door emotie, die emotie aangewakkerd door halstarrig kuddegedrag aan fatsoensporretjes uitdelen in dit topic, dan direct en ineens een heel rationeel besluit kunnen nemen? Ik ken ze niet.Dennism schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 17:24:
[...]
Zo rot doen mensen nu ook weer niet, sterker nog, TS krijgt een hoop goede oplossingen aangereikt, maar komt dan niet verder als 'ik was het niet, het was de dakdekker' en dan de opmerking dat de mede tweakers vast wel kunnen voorstellen dat zijn haat richting de buren alleen maar toeneemt omdat ze schijnbaar maar niet kunnen bevatten dat TS niet de dader is maar de dakdekker, wederom een tone-deaf antwoord waaruit wederom lijkt te blijken dat er geen enkel besef en verantwoordelijkheidsgevoel is bij TS en daarnaast worden de wel nuttige reacties verder vakkundig vermeden.
Terwijl het op basis van de in het topic gegeven informatie nu eigenlijk juist helemaal niet is voor te stellen waarom TS zoveel 'haat' voor buren moet hebben.
Ik heb het idee dat het vanuit de menselijke kant wel vanuit de buren wordt bekeken, maar niet vanuit @iApp . Een fout kunnen inzien kost soms wat tijd. En ik heb het al een paar keer gezegd, maar over elkaar heen buitelen om iemand bij veelvoudige herhaling op een fout te wijzen levert echt helemaal niets op. Misschien voelt het fijn om ook een tomaat gegooid te hebben, maar de empathie is hier weer eens ver te zoeken. Ook bij de TS, maar hij die zonder zonde is enzo....
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Maak een topic report aub.
[ Voor 76% gewijzigd door tweakduke op 05-09-2023 17:35 ]
Dit topic is gesloten.