Buren boos om regenpijp aan achtergevel

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 25.140 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:43

Sharky

Skamn Dippy!

Maasluip schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:53:
[...]

Nee, dat ga ik niet doen.
Maar zij kijken ook tegen die gevel aan die ze misschien niet mooi vinden.
Zij kijken ook tegen die schutting aan die ze misschien niet mooi vinden.
Zij zien ook die regenpijp tegen de muur op het erf van de buren die ze misschien niet mooi vinden.
Niet relevant, aannames en daarom een drogreden.
Ja, dit is pure pesterij.
Niet relevant (misschien wel voor dit topic) en ook een aanname.

This too shall pass

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:49
Maasluip schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:53:
[...]

Nee, dat ga ik niet doen.
Maar zij kijken ook tegen die gevel aan die ze misschien niet mooi vinden.
Zij kijken ook tegen die schutting aan die ze misschien niet mooi vinden.
Zij zien ook die regenpijp tegen de muur op het erf van de buren die ze misschien niet mooi vinden.

Ja, dit is pure pesterij.
Zomaar illigaal een buis over iemand anders erf hangen. Dat is pure pesterij. En vervolgens gaan huilen dat ze het niet accepteren en op hun gevoelens gaan werken.. dat is pure pesterij.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:28
@LordSinclair Zullen we het bij de feiten houden? Dat is een (niet al te fraaie) buis over een klein stukje muur. Daar kun je over discussiëren, maar dat pesterij noemen draagt niet aan deze discussie bij.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
LordSinclair schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:59:
[...]

Zomaar illigaal een buis over iemand anders erf hangen. Dat is pure pesterij. En vervolgens gaan huilen dat ze het niet accepteren en op hun gevoelens gaan werken.. dat is pure pesterij.
Ik denk dat het nog voorbarig is om te roepen dat het illegaal is zonder dat wij een compleet beeld hebben. Vandaar mijn vraag aan TS of er nog meer in zijn koopovereenkomst staat over dit dakterras of andere zaken die geduld moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:22
SkiFan schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:08:
Vervang voor nu deze lelijkheid door een fatsoenlijk net aan groot genoeg horizontaal lopend zinken pijpje en maak aan de buren duidelijk dat je volgend jaar het afschot gaat laten corrigeren en het pijpje dan weer verdwijnt. Het is ook in hun belang om lekkage te voorkomen.

En biedt je excuses aan. Scheelt al stukken. Nu heb je je gewoon als een hork opgesteld. Zou ik ook niet blij mee zijn. Door het stof jij!
Je gaat toch geen zinken pijp op maat laten maken voor 1 jaar?

Ik zou dit als tijdelijke oplossing houden.
En dan inderdaad het dak als het weer weken mooi weer is en de dakdekker tijd heeft, laten aanpassen zodat het afschot goed loopt.

Dit duidelijk communiceren met de buren.
Communicatie is het belangrijkste om de relatie goed te krijgen.

@iApp
Probeer een gesprek met je buren aan te gaan.
En geef aan dat je open staat voor een oplossing.
Leg je probleem met het dak nogmaals uit, en vraag hun wat zij een acceptabele oplossing vinden.

Misschien vinden ze een rechte pijp omlaag, die ondergronds naar jouw perceel gaat minder storend.

Op termijn is de beste oplossing om het afschot te herstellen.
Maar daarvoor zal de dakbedekking en isolatie eraf moeten, en dan met afschot isolatie corrigeren.
Dat brengt kosten met zich mee, en je kan best aangeven dat je daarvoor moet sparen.
Zeker als het dak net nieuw is, is het een kostenpost waar je geen rekening mee hebt gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:22
Wolly schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:04:
[...]

Ik denk dat het nog voorbarig is om te roepen dat het illegaal is zonder dat wij een compleet beeld hebben. Vandaar mijn vraag aan TS of er nog meer in zijn koopovereenkomst staat over dit dakterras of andere zaken die geduld moeten worden.
Ik geloof ook niet dat het per definitie illegaal is.

Als die regenpijp waar het op aangesloten is van de buren zou zijn, JA dan voer je water af naar de buren.
Maar nu voert hij het juist af naar eigen perceel.

Probleem is dat het lelijk is.

Het water in de tuin van de buren lozen mag zeer zeker niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:39

paQ

Eerlijk gezegd zou ik dat als buur ook al niet accepteren.
Het is schijnbaar 24 jaar lang nooit een probleem geweest dat daar wat water op het dak bleef staan. Als je dat terras 24 jaar lang belast met tegeldragers en je gebruik, sja dan moet je op den duur eea vervangen. Dat is bij elk huis zo.
Mijn punt is dat met een nieuwe dakbedekking de lekkage was verholpen, en de buren daar nooit van hadden hoeven merken / zien.
Het moment van vervangen was ook direct het moment geweest om een langdurige oplossing te maken -welke niet de huidige is- als je je stoort aan staand water op het dak.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:35

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
FRANQ schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:06:
[...]

Ik geloof ook niet dat het per definitie illegaal is.

Als die regenpijp waar het op aangesloten is van de buren zou zijn, JA dan voer je water af naar de buren.
Maar nu voert hij het juist af naar eigen perceel.

Probleem is dat het lelijk is.

Het water in de tuin van de buren lozen mag zeer zeker niet.
Het probleem is dat het over iemand anders zijn grond wordt gebouwd. zonder toestemming (in de vorm van erfdienstbaarheid of gewoon toestemming mag dat niet. dat het vervolgens op een asociale manier gedaan is en daarnaast ook nog lelijk is zorgt er natuurlijk voor dat als die toestemming er niet is hij ook nooit gaat komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:29
Hatsjoe schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:20:
Helaas staat de wet niet aan jouw kant: Artikel 54 Burgerlijk Wetboek Boek 5

Wel zou je je mogelijk kunnen beroepen op lid 1:

[...]

Dat dik gedrukte lijkt mij wel van toepassing op deze casus. Het lijkt mij dat TS zwaarder benadeeld wordt door verwijdering van de regenpijp (want: lekkage) dan de buren nu benadeeld worden (behalve visueel zorgt dit niet voor beperkingen voor hen).

Mocht je er onderling niet uitkomen (wat op dit punt vrij duidelijk is), heb je eigenlijk maar 2 keuzes:

1. De regenpijp weghalen en het op een andere manier oplossen.
2. Het laten voorleggen aan de rechter welke dan een uitspraak doet. Het kan dan zijn dat je wel wat mag aftikken voor erfdienstbaarheid of een stukje van hun perceel.

Buiten optie 1 en 2 zie ik geen reële alternatieven op dit punt. De onderlinge relatie is al naar de klote.
Dat is wel lekker makkelijk om dat achteraf te stellen. Een betere een daadwerkelijke oplossing is al eerder aangegeven: zorgen dat het water goed wegloopt naar de plaats waar het oorspronkelijk was bedoeld. Wellicht moet je dakbedekking iets omhoog, maar dat kan prima.

De huidige oplossing voelt voor mij meer als 'vergeving vragen is makkelijker dan toestemming'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

precies, en dat dan juridisch willen afdwingen...
zonde van je geld en het frustreert de boel alleen maar verder

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zenomyscus schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:24:
[...]

De huidige oplossing voelt voor mij meer als 'vergeving vragen is makkelijker dan toestemming'.
En dan krijg je nu dus het spreekwoord "Wie z'n billen brandt, moet op de blaren zitten"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pussolini
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:41
Als je al een brief opstelt, zou ik hem in ieder geval niet beginnen met een alinea die je doet klinken als een manipulatieve jaren '50 moeder.

Maar ik denk dat je manier van communiceren sowieso 90% van het probleem hier is, dus denk even goed na over hoe jij de komende jaren met je buren om wil gaan, voordat je een technische oplossing voorstelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Jammer voor jou dat ik niet je buurman ben, ik zou zeggen als buurman prima oplossing en dat het er wat minder mooi uitziet helaas ik ga er toch niet uren met de stoel voorzitten om erna te kijken
Waar mensen zich allemaal niet aan ergeren om ervoor te zorgen dat ze hun dag weer gevuld krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:37
Ik denk dat een dunnere isolatie met betere isolatiewaarde je problemen al had op kunnen lossen. Dan was er ook minder moeite om het afschot naar voren te maken. Het is wat vreemd om opeens een doorvoer te maken (ook nog eens stevig uit de hoek) en dan je buren met jouw probleem te belasten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:56
Steenw schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:27:
Jammer voor jou dat ik niet je buurman ben, ik zou zeggen als buurman prima oplossing en dat het er wat minder mooi uitziet helaas ik ga er toch niet uren met de stoel voorzitten om erna te kijken
Waar mensen zich allemaal niet aan ergeren om ervoor te zorgen dat ze hun dag weer gevuld krijgen
Makkelijk gedacht vanuit jouw eigen situatie. Maar het siert de mens soms ook om vanuit een ander perspectief te kijken.
Jij kan niet in andersmans leven kijken.. wellicht heb jij niet de behoefte om in je stoel in de tuin te gaan zitten. Dat is je goed recht. Maar het kan ook zo zijn dat de buren die buis vanuit binnen al zien en als ze dus gewoon een de keukentafel zitten er al tegenaan kijken.

Volgens mij kunnen we hier kort of lang over discusieren. Of we het mooi vinden of ons er niet aan ergegen.. TS heeft gewoon een pijp geplaatst die daar niet had mogen hangen (want erf buren). De buren staan hier in hun goed recht om er een mening over te hebben.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

Steenw schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:27:
Totdat de buren het huis verkopen, en over 3 jaar de TS ineens een topic opent: afvoer hangt al 3 jaar tegen de gevel, nieuwe buren doen ineens moeilijk.

Het ding is dat dit soort zaken nou eenmaal vastgelegd zijn zodat je er geen discussie over hoeft te voeren. En het is prima dat jij als buurman daar geen moeite mee zou hebben gehad, maar dan moet dat wel even kadastraal worden vastgelegd, anders gaat jouw toezegging niet zomaar over op de volgende eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Opties op een rij:
- Praten met de buren over een oplossing;
- Afwachten en kijken wat de buren gaan doen (doorzagen en dichtkitten; naar de rechter; niets doen)
- Zelf naar de rechter stappen;
- Pijp weghalen en accepteren dat de situatie met stilstaand water zo is;
- Pijp weghalen en dak opnieuw bedekken á 5.000€

Praten is de beste optie. Maar ik weet het antwoord al. Onder mijn nagels kookt het van woede. Dus het meest voor de hand liggend (en makkelijk) is afwachten én bij een juridisch geschil aanvechten, verbeteren of weghalen.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
DonJunior schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:32:
[...]

Makkelijk gedacht vanuit jouw eigen situatie. Maar het siert de mens soms ook om vanuit een ander perspectief te kijken.
Jij kan niet in andersmans leven kijken.. wellicht heb jij niet de behoefte om in je stoel in de tuin te gaan zitten. Dat is je goed recht. Maar het kan ook zo zijn dat de buren die buis vanuit binnen al zien en als ze dus gewoon een de keukentafel zitten er al tegenaan kijken.

Volgens mij kunnen we hier kort of lang over discusieren. Of we het mooi vinden of ons er niet aan ergegen.. TS heeft gewoon een pijp geplaatst die daar niet had mogen hangen (want erf buren). De buren staan hier in hun goed recht om er een mening over te hebben.
Wat je zegt kan kloppen dat ze er tegenaan kijken vanaf de keuken tafel maar zal daardoor je leven veranderen lijkt mij toch niet ik geloof niet dat naar een muur kijken of naar een pijp kijken een dramatisch verschil gaat uitmaken of je een leuk leven lijdt of niet
Ik persoonlijk zou me er geen seconde aan ergeren en blij zijn voor de buurman dat zijn probleem is opgelost
Ik denk als je een huis koopt wat gekoppeld is aan een ander huis ervoor kan zorgen dat je wat meer van elkaar moet accepteren
En over in de tuin zitten dat doe ik heel graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
Bosje bloemen, doos chocolade bollen en even aanbellen met een excuus en dat je in overleg met hen een oplossing gaat zoeken hiervoor waar jullie beide tevreden mee zijn.

Pijp binnendoor of een horizontale goot lijken mij aardige alternatieven.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
iApp schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:40:

Praten is de beste optie. Maar ik weet het antwoord al. Onder mijn nagels kookt het van woede.
Dus JIJ bent boos omdat de buren hier (terecht) iets van vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:45
Opties op een rij:
- Afwachten en kijken wat de buren gaan doen (doorzagen en dichtkitten; naar de rechter; niets doen)

Praten is de beste optie. Maar ik weet het antwoord al. Onder mijn nagels kookt het van woede. Dus het meest voor de hand liggend (en makkelijk) is afwachten én bij een juridisch geschil aanvechten, verbeteren of weghalen.
die weet je niet, je gaat ervanuit dat je die weet ook al is de kans 99% je weet het niet zeker.
je hebt ergens impulsief gehandeld met buren waar je al niet goed door 1 deur kan. het is dan ook naief te bedenken dat dit dan geaccepteerd gaat worden.

mijn inziens is praten of het proberen hoe dan ook de eerste optie. als je daar niet uitkomt heb je er denk ik nog 2. voor jezelf leven met stilstaand water of het probleem van je dak oplossen zonder dat je de hulp/recht van buren om je heen nodig heb.,

als jij nu in het begin goed was geweest met je communicatie naar de buren had je eventueel geen dubbele kosten gehad maar iets meerwerk bij het eerste keer oplossen van je dakprobleem., dat het onder je nagels kookt heb je denk ik volledig aan jezelf te danken.

[ Voor 10% gewijzigd door RenaldoN op 05-09-2023 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Opties op een rij:
- (dunnere / vlakkere) pijp achter je buitenblad leggen
- zinken pijp onder latei in je buitenblad
- doorvoer naar beneden maken

(En dat stukje dak kost echt no way 5000 euro)

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 05-09-2023 17:07 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

Bizar… jij verkloot zelf de situatie en nu ben je boos op een ander 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenw
paQ schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:35:
[...]

Totdat de buren het huis verkopen, en over 3 jaar de TS ineens een topic opent: afvoer hangt al 3 jaar tegen de gevel, nieuwe buren doen ineens moeilijk.

Het ding is dat dit soort zaken nou eenmaal vastgelegd zijn zodat je er geen discussie over hoeft te voeren. En het is prima dat jij als buurman daar geen moeite mee zou hebben gehad, maar dan moet dat wel even kadastraal worden vastgelegd, anders gaat jouw toezegging niet zomaar over op de volgende eigenaar.
Zullen mensen die een huis kopen zich echt druk gaan maken over een pijp als dit zo is zullen ze bij de koop toch gewoon afhaken met de opmerking we vinden het huis geweldig maar dat stukje pijp verwoest ons woongenot waarschijnlijk daar ga ik nachten niet van slapen

maar he dat is persoonlijk waar je je wel aan wilt ergeren en waaraan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Steenw schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:47:
[...]

Zullen mensen die een huis kopen zich echt druk gaan maken over een pijp als dit zo is zullen ze bij de koop toch gewoon afhaken met de opmerking we vinden het huis geweldig maar dat stukje pijp verwoest ons woongenot waarschijnlijk daar ga ik nachten niet van slapen

maar he dat is persoonlijk waar je je wel aan wilt ergeren en waaraan niet
geen idee :)
gissen

Maar het is (gelukkig) irrelevant.
Net zoals jij het niet erg zou vinden, want daar heeft TS helemaal niets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:47

Wvr

ik weet niet of het al gezegt is maar voor stellen om de bestaande regenpijp te vervangen voor een zinke regenpijp, dat staat weer wat mooier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LightStar
  • Laatst online: 23-04 09:46
Misschien heb ik het gemist maar waarom is de pijp niet helemaal rechts geplaatst i.p.v. in het midden ? dan had je deels recht na beneden gekund en eventueel het laatste stukje schuin (had je veel gezeur gescheeld)

Tevens vind ik het wel knap dat je na 4 maanden al geen goede relatie meer hebt met de buren...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:35
Ik begin bijna te denken dat dit een troll item aan het worden is. TS weet dat ie fout zit maar wil zich eruit lullen ("praten is het beste") en toont geen enkel besef over de gevolgen van wat ie gedaan heeft. Misschien hadden de buren het geaccepteerd als de relatie beter geweest zou zijn en als er VOORAF gepraat was maar die relatie lijkt door eerdere (in)acties al verziekt.

En die 5.000 om het goed te doen? Tja, had t meteen goed aangepakt dan had je het geld van de foute oplossing bespaard en had t flink minder gekost. Nu is het alleen maar doordrammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
*snip* voegt niks toe

[ Voor 84% gewijzigd door Señor Sjon op 05-09-2023 11:15 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:14
TS heeft het constant over het slechte dak, en dat dat een afvoer nodig heeft. Dat is allemaal leuk. Maar dat is niet het probleem van je buren. Dat is jou probleem. Jou buren worden nu de dupe van jou probleem.

En dan die brief. Bah. Ik zou daar echt van walgen als ik dat krijg. Teleurgesteld en verdrietig?
Weer een heel zielig verhaal over het dak.

Jij bent de .... die ze geblokkeerd heeft op whatsapp, en een regenpijp op een belachelijke manier half in hun tuin hangt. Maar jij bent teleurgesteld? Ga toch weg.

Je kan toch zelf ook zien dat dit er niet uit ziet? Je kan gewoon heel simpel een bochtje naar beneden doen, naar rechts, en dan een rechte pijp naar rechts. (met wat afschot natuurlijk)

Ik begrijp echt niet dat hier iemand bij gestaan heeft, en heeft gedacht dat dit oke is.

Mooiste vind ik nog dat de buren zogenaamd zo moeilijk zijn. Maar, ze vonden de afvoer zelf eigenlijk geen probleem, en wat rommel in hun tuin ook niet.
Wat een moeilijke mensen zeg!

Ze vinden alleen die regenpijp niet om aan te zien. En dat is het ook niet.

@iApp Naar de rechter stappen? :D 8)7 Wat wil je daar doen dan?
Jij bent woedend? 8)7 Waarom uberhaupt?

[ Voor 48% gewijzigd door WEBGAMING op 05-09-2023 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
*snip* offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door Señor Sjon op 05-09-2023 11:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Dit kan met een heel kort briefje afgedaan worden:

'Ik ben een botte hork geweest door zonder overleg die pijp te plaatsen. Ik zie nu in dat ik fout zit. Ik wil graag met jullie in overleg hoe we dit kunnen oplossen. Ik sta open voor jullie suggesties'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pussolini
Opties op een rij:
Onder mijn nagels kookt het van woede.
Waar ben je nou zo boos om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
*snip* offtopic

[ Voor 93% gewijzigd door Señor Sjon op 05-09-2023 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
*snip* offtopic

[ Voor 93% gewijzigd door Señor Sjon op 05-09-2023 11:14 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Señor Sjon
Opties op een rij:

Hoe kan je nou koken van woede? Je bent in principe zelf de aanstichter van de discussie door in den beginne de makkelijkste oplossing voor de dakdekker en jezelf te kiezen. Ik snap al niet dat iemand zo een pijp aansluit, je sluit bijna nooit onder 45 graden aan in staand leidingwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
*snip* offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door Señor Sjon op 05-09-2023 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
LightStar schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:51:
Misschien heb ik het gemist maar waarom is de pijp niet helemaal rechts geplaatst i.p.v. in het midden ? dan had je deels recht na beneden gekund en eventueel het laatste stukje schuin (had je veel gezeur gescheeld)

Tevens vind ik het wel knap dat je na 4 maanden al geen goede relatie meer hebt met de buren...
Rechts is het hoger dan waar de pijp nu geplaatst is, waar de pijp nu zit zal zo'n beetje het laagste punt zijn en dan is dat een lekker makkelijke oplossing workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ninjazx9r98 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:13:
[...]

Rechts is het hoger dan waar de pijp nu geplaatst is, waar de pijp nu zit zal zo'n beetje het laagste punt zijn en dan is dat een lekker makkelijke oplossing workaround.
ja, en het probleem "over de schutting gooien"
Bijna letterlijk.... :')

@iApp serieus, kom uit de modus hoe je dit voor jezelf kunt goedpraten. Kies voor de pragmatische aanpak. Jij hebt een huis gekocht met shitty afschot (zo te zien heb je hetzelfde op het dak van de woning zelf), en hoe k*t dat ook is; je buren hoeven niet mee te werken aan de meest shitty oplossing daarvan.

- Als er onder je bitumen geen isolatie zit (maar beton bijv) dan probeer je zo goed en kwaad als het kan afschot te creëren naar de hoek van je afvoer en neemt voor lief dat er (wat) water blijft staan.
- zit er isolatie, dan afschot in je isolatie aanbrengen en opnieuw bedekken.
- of je past de situatie die nu ontstaan is aan naar een variant die niet buiten je gevel treedt.

[ Voor 48% gewijzigd door paQ op 05-09-2023 11:22 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:52
WEBGAMING schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:04:
TS heeft het constant over het slechte dak, en dat dat een afvoer nodig heeft. Dat is allemaal leuk. Maar dat is niet het probleem van je buren. Dat is jou probleem. Jou buren worden nu de dupe van jou probleem.

En dan die brief. Bah. Ik zou daar echt van walgen als ik dat krijg. Teleurgesteld en verdrietig?
Weer een heel zielig verhaal over het dak.

Jij bent de .... die ze geblokkeerd heeft op whatsapp, en een regenpijp op een belachelijke manier half in hun tuin hangt. Maar jij bent teleurgesteld? Ga toch weg.

Je kan toch zelf ook zien dat dit er niet uit ziet? Je kan gewoon heel simpel een bochtje naar beneden doen, naar rechts, en dan een rechte pijp naar rechts. (met wat afschot natuurlijk)

Ik begrijp echt niet dat hier iemand bij gestaan heeft, en heeft gedacht dat dit oke is.

Mooiste vind ik nog dat de buren zogenaamd zo moeilijk zijn. Maar, ze vonden de afvoer zelf eigenlijk geen probleem, en wat rommel in hun tuin ook niet.
Wat een moeilijke mensen zeg!

Ze vinden alleen die regenpijp niet om aan te zien. En dat is het ook niet.

@iApp Naar de rechter stappen? :D 8)7 Wat wil je daar doen dan?
Jij bent woedend? 8)7 Waarom uberhaupt?
Dit is de kern denk ik. TS heeft weinig sociaal inzicht en kijkt enkel naar eigen problemen als ik het topic zo volg. (Koken van woede? Omdat je zelf voor een beun oplossing kiest?)

De buren hebben niks te maken met jouw problemen. Wél met jouw oplossingen. Als je dit van tevoren had aangegeven (hoe gaat de afvoer eruit zien, vinden jullie dat ok?) in plaats van: "er komt een afvoer, deal with it" had het heel anders kunnen aflopen. (pun intended).

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• happysan
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 06-05 17:39
TS je zit hier in de fout en zat ook in de fout bij het plaatsen van die schutting. De functie van de schutting was duidelijk om privacy aan te brengen voor zowel de buren als voor jezelf. Immers wil niemand een dakterras hebben van de buren, die direct in je eigen tuin kijkt. Een houten schutting van 1.80m vervangen door een open hekwerk van 1.40m is duidelijk in strijd met de functie van die schutting. Met toestemming van beide partijen en een vergunning van de gemeente zou zoiets aangepast kunnen worden, maar het spreekt voor zich dat de buren daar geen toestemming voor geven en ook de gemeente geen vergunning zou geven.
Dat je nu wegkomt met een stukje riet mag je blij mee zijn, ik zou als buur eisen dat je een degelijke houten schutting terugplaatst. Immers kan een volgende bewoner dat riet weghalen (of het valt vanzelf uit elkaar na een tijdje) en dan is het hekwerk verjaard en mag dat blijven.

Nu plaats je een regenpijp op een gruwelijk lelijke manier in de tuin van de buren. Dat het gaat om het 'luchtruim' doet er niet toe. Het is ook niet jouw gevel, het is een gevel die van beiden is en daarbij hebben de buren veel te zeggen over hoe deze eruit dient te zien.

Dat 'dakterras' lijkt ook niet echt goed aangelegd te zijn, een dergelijke bedekking zal gegarandeerd lekkages geven nog los van het gebrek aan correct afschot. Gezien de issues die je meldt uit het verleden lijkt dit inderdaad het geval.

Ik zou voorstellen dat je excuses maakt naar de buren en een partij in armen neemt die dit correct kan oplossen. Daarbij dien je dan te zorgen voor correct afschot, een juiste bedekking die geschikt is voor de functie dakterras, het verwijderen van de foutieve regenpijp en herstel van de gevel. Daarnaast dien je ook gewoon een goede schutting te plaatsen. Doe dit allemaal netjes in overleg met de buren, zodat beide partijen tevreden zijn over de situatie.

Je bent echt ontzettend egoistisch bezig, ook al is het jouw huis, je leeft in een samenleving waarbij je rekening dient te houden met de impact van wat je doet op de buren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 19:28
Jouw brief vertrekt van het "oh, arme ik".
Daar hebben je buren geen boodschap aan.

Zij voelen zich achteruit gesteld door iets wat jij deed in hun ruimte.

Misschien eerst beginnen met dat te erkennen en je eigen emotie achterwege te laten in een brief waarin je hen een gunst vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-05 22:57
Opties op een rij:

Jij plaatst iets over een ander zijn erf en jij kookt van woede dat ze er wat van vinden. |:(

Het is heel simpel. Als de buren die afvoer weg willen hebben, zul je er gehoor aan moeten geven. Het is hun erf. Heb je niets over te zeggen.

Je zult in dit geval gewoon een bedrijf moeten vinden die de afwatering op orde maakt zodat het netjes afloopt naar de bestaande afvoer op je eigen grond. Stuk duurder dan de huidige oplossing, maar daar ga je niet aan ontkomen als je buren er een zaak van gaan maken.

[ Voor 21% gewijzigd door NeonovA op 05-09-2023 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:16
@iApp
Een rechter zal altijd kijken naar wiens belang het zwaarste weegt. In dit geval lijkt mij dat jou belang groter is. Verder worden je buren niet onredelijk benadeeld. Helemaal omdat dit soort HWA constructies redelijk gebruikelijk zijn (maar dan wel mooier uitgevoerd).
Dus ik gok dat je juridisch wel sterk staat. (https://burenproblemen.nl...goot-of-hemelwaterafvoer/ )

En over dat schutting verhaal, je had prima alles mogen weghalen. Het is immers een open balkon met een simpele stalen hek. Genoeg balkons die uitkijken in de tuin van de buren. Dat ze liever willen dat jij een 2 meter hoge schutting neerzet begrijp ik, maar dat hoeft niet.

ps; zou mij vooral beraden wat voor soort relatie je met je buren wilt hebben. Ik lees wel een hoog tokkie gehalte en dat ze gewend zijn om met een grote bek hun zin te krijgen. Dus wil je de rest van tijd alles gaan slikken of moet je hier een streep trekken.

pps; Zit je toevallig in een VVE? Want vaak heb je dan kadastraal helemaal geen grens tussen de buren.

[ Voor 20% gewijzigd door chrisborst op 05-09-2023 11:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:18
Lijkt me knap vervelend voor je, zo'n pand kopen en dan opgezadeld worden met achterstallig onderhoud en ellende die makkelijk voorkomen had kunnen worden als 't fatsoenlijk gebouwd was in de nieuwbouwfase.

Kan me voorstellen dat er een hoop opgekropte frustratie zit.

Heb je al hulp bij het dealen met deze frustratie? Het kan goed zijn een andere uitlaatklep te vinden dan dit conflict met je buren. Sporten of therapie kan helpen.

Het lijkt een simpel "zakelijk" buren conflict, maar er speelt veel meer op de onderstroom, als je je eigen shit aankijkt kun je ook open naar je buren toe en een gesprek hebben over wat er echt speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05 14:44
Cereal schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:32:
Lijkt me knap vervelend voor je, zo'n pand kopen en dan opgezadeld worden met achterstallig onderhoud en ellende die makkelijk voorkomen had kunnen worden als 't fatsoenlijk gebouwd was in de nieuwbouwfase.

Kan me voorstellen dat er een hoop opgekropte frustratie zit.
Dat is achteraf, als er een bouwonderzoek was gedaan dan had je dit vooraf geweten toch? Dus nog steeds een geval van eigen schuld dikke bult lijkt mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

chrisborst schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:31:
@iApp
Een rechter zal altijd kijken naar wiens belang het zwaarste weegt. In dit geval lijkt mij dat jou belang groter is. Verder worden je buren niet onredelijk benadeeld. Helemaal omdat dit soort HWA constructies redelijk gebruikelijk zijn (maar dan wel mooier uitgevoerd).
Dus ik gok dat je juridisch wel sterk staat. (https://burenproblemen.nl...goot-of-hemelwaterafvoer/ )
Daar geloof ik dus echt helemaal niks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:09
@iApp
Dus ik gok dat je juridisch wel sterk staat.
Hij heeft juridisch helemaal geen poot om op te staan. Een rechter zal naar de constructie kijken en aangeven dat daarin het probleem zit. Als de afwatering niet anders zou kunnen, zou je gelijk hebben, maar in dit geval is de constructie belabbert waardoor deze afvoer zo nodig is. Hij moet dus, zoals het hoort, afwateren op zijn eigen grond en niet gedeeltelijk via de buren.
ps; zou mij vooral beraden wat voor soort relatie je met je buren wilt hebben. Ik lees wel een hoog tokkie gehalte en dat ze gewend zijn om met een grote bek hun zin te krijgen. Dus wil je de rest van tijd alles gaan slikken of moet je hier een streep trekken.

pps; Zit je toevallig in een VVE? Want vaak heb je dan kadastraal helemaal geen grens tussen de buren.
Gezien de manier van werken van TS heeft dit weinig met tokkies te maken, maar aan een gebrek van communicatie en samen tot een oplossing komen van TS zelf. Dit juridisch uitvechten zal er dan ook alleen maar voor zorgen dat TS wordt teruggefloten. Ik snap dan ook wel dat het juist de buren zijn die hier een streep willen trekken.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

@iApp
Dus ik gok dat je juridisch wel sterk staat.

Als er sprake zou zijn van een VVE, mag TS helemaal niet zelf oplossingen gaan zoeken aan de buitenkant, want die is dan niet van hemzelf. Dan zou de VVE een oplossing moeten zoeken of goedkeuring moeten geven voor een specifieke oplossing.

Daarnaast is het helemaal niet gezegd dat hij sterk staat in een rechtszaak. Er was een HWA oplossing die hoort te werken, voordat dit prutswerk is aangelegd. Dat het afschot niet goed is en er water blijft staan, wil niet zeggen dat je zo zonder fatsoenlijk overleg met de buren zomaar een 2de HWA mag plaatsen die deels over hun terrein loopt. Ten eerste hoor je de bestaande HWA fatsoenlijk te repareren (afschot goed maken) en als dat echt niet kan, kan zou je moeten overleggen met de buren welke alternatieven er zijn en welke zij geen problemen mee hebben. Dit op papier zetten en dan pas dat alternatief laten aanleggen. Hier is simpelweg de makkelijkste oplossing gekozen zonder enig overleg, zonder enige esthetiek in ogenschouw te nemen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik denk dat het niet zo heel veel nut heeft om @iApp om zijn oren te blijven slaan met gemaakte fouten. Ik denk dat het een goed idee is om hem even de tijd te gunnen om een andere weg te bewandelen. Over elkaar heen buitelen om nog eens een nieuwe fatsoens-por te geven heeft niet zo heel veel zin.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

redwing schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:37:
[...]

Hij heeft juridisch helemaal geen poot om op te staan. Een rechter zal naar de constructie kijken en aangeven dat daarin het probleem zit. Als de afwatering niet anders zou kunnen, zou je gelijk hebben, maar in dit geval is de constructie belabbert waardoor deze afvoer zo nodig is. Hij moet dus, zoals het hoort, afwatering op zijn eigen grond en niet gedeeltelijk via de buren.

[...]
eens
Er zit gewoon een afwatering, op zijn eigen grond, aan de andere kant van het terras.
Dat die pas wat doet bij 3cm water, wordt TS geenszins zwaar door benadeeld, en is al helemaal geen probleem van de buur.
chrisborst schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:39:
[...]

Dat mag, maar heb je ook argumenten?
Bij bijv. de rijdende rechter zijn er echt talloze zaken langsgekomen van zaken die verkeerd gebouwd waren en dat het over een erfgrens heen ging. Bij al die zaken werd er afgewogen of het reëel was om te eisen dat het werd afgebroken. En vaak mocht het blijven staan.
In het geval van TS gok ik dat de balans voor hem gunstig zal uitvallen.
dat dus

Daarbij zijn er legio alternatieven die ik niet voor de 3e keer ga herhalen

[ Voor 29% gewijzigd door paQ op 05-09-2023 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Laatst online: 18:16
paQ schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:36:
[...]

Daar geloof ik dus echt helemaal niks van.
Dat mag, maar heb je ook argumenten?
Bij bijv. de rijdende rechter zijn er echt talloze zaken langsgekomen van zaken die verkeerd gebouwd waren en dat het over een erfgrens heen ging. Bij al die zaken werd er afgewogen of het reëel was om te eisen dat het werd afgebroken. En vaak mocht het blijven staan.
In het geval van TS gok ik dat de balans voor hem gunstig zal uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
FirePuma142 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:38:
Ik denk dat het niet zo heel veel nut heeft om @iApp om zijn oren te blijven slaan met gemaakte fouten. Ik denk dat het een goed idee is om hem even de tijd te gunnen om een andere weg te bewandelen. Over elkaar heen buitelen om nog eens een nieuwe fatsoens-por te geven heeft niet zo heel veel zin.
Klopt, en op zich snap ik zijn frustratie ook best. Het kan alleen geen kwaad dat het tot hem doordringt dat het grootste probleem bij hemzelf ligt. Het huis heeft zijn gebreken, mast dat zijn gebreken die bij hem liggen en wat de buren niet mee moeten/mogen worden opgezadeld. Hij zal dus een oplossing op eigen grond moeten bedenken, of fatsoenlijk met de buren overleggen en gezamenlijk tot een oplossing komen. Hij kan echter niet verwachten dat hij bij de buren zijn oplossing kan doorduwen.

Al met al zal ie dus inderdaad een stapje terug moeten doen en of fatsoenlijk overleggen, of met een oplossing moeten komen op eigen terrein.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Laatst online: 20:53
FirePuma142 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:38:
Deels eens, echter is TS zijn reactie hier iApp in "Buren boos om regenpijp aan achtergevel" wel zo 'tone-deaf' dat ik me ten zeerste afvraag of die 'andere weg bewandelen' TS zonder wat aansporing wel gaat lukken. Nergens lijkt TS namelijk enige verantwoordelijkheid te willen nemen of zelfs maar in te zien dat TS hier toch echt flink de fout is ingegaan. In plaats daarvan 'kookt TS van woede'. En ondanks de vele adviezen voor een goede oplossing van o.a. @paQ en anderen komt TS alleen met 'praten' en afwachten, want het is allemaal zo lastig, in plaats van gewoon actie te ondernemen om zijn zelf veroorzaakte probleem op te lossen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 05-09-2023 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
Even een technische vraag tussendoor.
Stel dat die verticale regenpijp onderin verstopt raakt.
Loopt dan niet het water van het hogere dak via de schuine pijp via het platte dak het huis in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Dennism schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:59:
[...]

Deels eens, echter is TS zijn reactie hier iApp in "Buren boos om regenpijp aan achtergevel" wel zo 'tone-deaf' dat ik me ten zeerste afvraag of die 'andere weg bewandelen' TS zonder wat aansporing wel gaat lukken. Nergens lijkt TS namelijk enige verantwoordelijkheid te willen nemen, en ondanks de vele adviezen voor een goede oplossing van o.a. @paQ en anderen komt TS alleen met 'praten' en afwachten, want het is allemaal zo lastig, in plaats van gewoon actie te ondernemen om zijn zelf veroorzaakte probleem op te lossen.
Eerlijk waar, een gat maken in het dak. Wat een geweldig idee. 8)7 Voor mij, iemand zonder kluservaring en met - inmiddels - weinig spaargeld is elk idee waar risico's aan hangen eng. En dus schiet ik in de vermijding. De afvoer klonk een goed idee, en kostte 'slechts' 550€ voor een goot, nieuwe laag bitumen, halve dag werk en een paar PVC pijpen. Dus dat hebben we vorige week vrijdag afgetikt.

Dat het er niet uitziet, ben ik mee eens. En wat mij betreft rijd ik zaterdag naar de bouwmarkt om een nieuwe pijp te halen. Met wat doe-het-zelf video's heb ik straks twee dagen om uit te vogelen hoe ik die nieuwe pijp op een oude pijp aansluit zonder dat het water lekt. }:O

@SjigEd als de pijp zodanig verstopt raakt, dan loopt het inderdaad het dakterras op richting het kozijn van de woning. Ik krijg er ook de kriebels van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

SjigEd schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:02:
Even een technische vraag tussendoor.
Stel dat die verticale regenpijp onderin verstopt raakt.
Loopt dan niet het water van het hogere dak via de schuine pijp via het platte dak het huis in?
Er is zo te zien ooit EPDM aangebracht waardoor de originele HWA 'te hoog' zit en het water niet eens wegloopt. En op het laagste punt van het dak zit geen HWA (boven de garage).
Ik verwacht dat alleen bij zware regenval water uit die hoofd KWA komt, die overigens gewoon op de bestrating van de tuin uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

iApp schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:04:
[...]

Eerlijk waar, een gat maken in het dak. Wat een geweldig idee. 8)7 Voor mij, iemand zonder kluservaring en met - inmiddels - weinig spaargeld is elk idee waar risico's aan hangen eng. En dus schiet ik in de vermijding. De afvoer klonk een goed idee, en kostte 'slechts' 550€ voor een goot, nieuwe laag bitumen, halve dag werk en een paar PVC pijpen. Dus dat hebben we vorige week vrijdag afgetikt.
oooohhh nee OK, dan is dit een prima oplossing :)

8)7

Jammer dat je precies de meest ingrijpende eruit pikt en de rest volstrekt negeert.
"Het kostte slechts 550 euro..." ja. Dat is te zien ook, en je maakt je aansluitend zorgen om 'wat als die pijp volloopt'.
Zo op de foto's te zien van funda is die pijp wel de laatste waar water in komt vanaf je hoofddak. Want ook daar is het laagste punt op de plek waar je met je dakterras in de knoei zit.

[ Voor 24% gewijzigd door paQ op 05-09-2023 12:22 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:30
Opties op een rij:

Wtf 8)7 . Je moet het toch echt bij jezelf zoeken.
- Jij verwijderd eerst een erfafscheiding die er duidelijk om een reden zat, privacy. Waarschijnlijk zonder overleg.
- Jij plaatst zonder overleg en goedvinden van je buren een waterafvoer over hun terrein.
- Jij hebt gekozen voor de goedkoopste oplossing en hebt van jouw probleem, hun probleem gemaakt.
- Jij blokkeert de buren.

Ik weet niet hoe je de afgelopen weken hebt gecommuniceerd over het geluidoverlast in de tuin van de buren, het sleutelen aan de scooters en de parkeerplaats. Maar gezien je huidige staat van dienst en je voorgestelde briefje zou dat ook wellicht ook niet geheel tactvol geweest kunnen zijn.

Je mag boos zijn, maar dan toch echt op jezelf. You fucked up...major.

Ik begrijp je buren best, de maat is vol. Het is jouw probleem, jij lost het maar op. En als je geluk hebt, denken ze mee. Maar daar heb je credits voor nodig. Geen idee hoeveel credits jij nog hebt.

Ik neem aan dat je er nog een tijdje wil wonen, in dat geval moet je toch echt de relatie met je buren herstellen. Dat begint toch echt met het erkennen dat je fouten hebt gemaakt, vervolgens oplossingen voorleggen en afspraken maken over hoe jij, jouw fouten gaat herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:48

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
iApp schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 08:31:
Rechtsboven op de foto zie je de originele plek van de waterafvoer. Droog. Al het water tot 3cm blijft staan; de rest wordt afgevoerd. Dit komt doordat het beton daar iets hoger loopt. We hebben het deels kunnen oplossen; en met bestrating wordt het nóg beter afgevoerd, maar het lost dit probleem niet op.

[Afbeelding]

De architect (1999) is failliet en kan geen contact mee worden opgenomen.
Iets wat vaker gebeurde met dergelijke terrasdaken, met het afschot werd totaal geen rekening gehouden. Je ziet de afvoer in de hoek ook extreem verdiept zitten om daar hopelijk nog wat mee te redden. Dat zegt mij dat de dakdekker destijds wel geprobeerd heeft er nog iets van te maken.

De constructiefout is dat er geen afschot isolatie is toegepast. Normaal laat je altijd het water van het pand af lopen. Het moet veel rigoreuzer aangepakt worden als je van het water af wil, of zoals heel vaak gebeurd laat je het zo als er tenminste geen lekkage is.

Jouw water laten afwateren op hun regenpijp, zoals je nu gedaan hebt, mag eigenlijk niet zomaar. Dus ik snap dat je wat probeert, maar het is eigenlijk niet een nette oplossing en daarnaast pak je de constructiefout niet aan.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

tweakduke schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:11:
[...]

Jouw water laten afwateren op hun regenpijp, zoals je nu gedaan hebt, mag eigenlijk niet zomaar. Dus ik snap dat je wat probeert, maar het is eigenlijk niet een nette oplossing en daarnaast pak je de constructiefout niet aan.
dat is zijn eigen HWA

Als ik zo eens kijk naar het peilverschil tussen je woonkamer en je dakterras, heb je volgens mij plenty ruimte een fatsoenlijk afschot te maken. Mits de verdiepingsvloer en dakterras even hoog zullen zijn. (aanname)

[ Voor 23% gewijzigd door paQ op 05-09-2023 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:48

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Excuus, die heb ik inderdaad verkeerd gelezen, hij hangt een stukje boven hun tuin.

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:24
Chedara schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:09:
[...]

Ik weet niet hoe je de afgelopen weken hebt gecommuniceerd over het geluidoverlast in de tuin van de buren, het sleutelen aan de scooters en de parkeerplaats. Maar gezien je huidige staat van dienst en je voorgestelde briefje zou dat ook wellicht ook niet geheel tactvol geweest kunnen zijn.
Ik denk dat TS eens zou moeten nadenken over effectieve communicatie; je moet je manier van communiceren aanpassen aan je wederpartij, anders komt je boodschap niet over.

Als ik die concept-brief lees (qua schrijfstijl en de gekozen bewoordingen) en dan lees dat de buren sleutelen aan scooters etc, dan heb ik wel zo'n vermoeden dat er een forse disbalans is. TS meent misschien dat hij in het verleden heel netjes en tactvol is geweest, maar de buren hebben het misschien als "uit de hoogte", arrogant of iets dergelijks ervaren.

En de buren zijn misschien wat directer terwijl zij dat (in eerste instantie) helemaal niet onvriendelijk bedoeld hebben, terwijl TS het misschien wel zo heeft opgevat.

Vervolgens gaat men in de verdere communicatie handelen naar hoe men de eerdere communicatie heeft ervaren, en dan heb je zomaar ruzie.

[ Voor 5% gewijzigd door Glenfiddich op 05-09-2023 12:32 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
thunder8 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 08:47:
[...]

Waarom is de afvoer niet in de hoek van het dakterras gemaakt? Dan was de afvoer meteen op jouw erf geweest en hadden je buren geen reden tot klagen gehad. Maar nu begint je afvoer een dikke 30 cm van de hoek af en moet je deels op hun erf een afvoer maken.
Ik vermoed omdat daar een draagmuur zit?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Glenfiddich schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:21:
[...]

TS meent misschien dat hij in het verleden heel netjes en tactvol is geweest, maar de buren hebben het misschien als "uit de hoogte", arrogant of iets dergelijks ervaren.
Of je veinst fatsoen :) https://www.dailymotion.com/video/x3219ia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

Ik heb niet letterlijk het hele topic gelezen, maar wel een flink deel. En op basis van die conceptbrief plus het verhaal eromheen zou ik beginnen met naar de buren uit te spreken dat ik gewoon wel eens wat onhandig met communicatie ben, maar het niet verkeerd bedoel en er toch graag samen goed uit wil komen omdat ik hun woongenot ook niet onbedoeld wil verzieken.

TS, je bent zo te zien enigszins een kruk in dit soort dingen. Het proberen te verbloemen gaat toch niet lukken dus spreek het dan gewoon uit en met een beetje geluk ontdooit dat al flink de sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:12
Wat een herrie om een stukje buis.
Plak er een vinyl op met een baksteen motief, desnoods op basis van een foto van diezelfde muur, en geen haan die er naar kraait. Verder met het leven :)
Maar goed allicht is het probleem ook meer de al op scherp gezette relatie dan dat stukje buis.

Feitelijke probleem lijkt me gewoon belabberde afwatering van je dak.
Dat dat (veel) duurder is om te fixen dan een pijpje over de grond van je buren is in principe niet hun probleem.
Geef het weinig kans dat dit mag blijven als dit niet expliciet zo is afgesproken dus ik zou het zeker niet op de spits drijven.

Edit:
Ik denk na wat kijken overigens ook niet dat dit persé de enige betrekkelijk goedkope oplossing was geweest.
Heeft wel een beetje "grote halen snel thuis" gehalte deze oplossing.
Goot had ik mooier gevonden. Of inpandige afvoer, zie je helemaal niks en hoef je ook niets met buren te bespreken.

Speelt dit issue niet bij andere huizen waar ze het ongetwijfeld ook aangepakt hebben?

[ Voor 39% gewijzigd door Polderviking op 05-09-2023 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 16:27
Als ik het dus goed begrijp is het jouw gevel en is de ruimte onder het terras ook van jou? Wat is dit voor een ruimte en is hier geen afwatering binnenshuis te organiseren? Een afvoerpijp is prima inpandig te maken.

Deze oplossing verdient (naast dat het zonder afspraken gewoon niet mag) ook echt geen schoonheidsprijs. Bovendien heb je je gevel ook gelijk verminkt met dat gat erin. En waarom is er als alternatief niet gekozen voor een oplossing met een pompje tot er uitzicht is op een constructief degelijke oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pussolini
Glenfiddich schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:21:
[...]

Ik denk dat TS eens zou moeten nadenken over effectieve communicatie; je moet je manier van communiceren aanpassen aan je wederpartij, anders komt je boodschap niet over.

Als ik die concept-brief lees (qua schrijfstijl en de gekozen bewoordingen) en dan lees dat de buren sleutelen aan scooters etc, dan heb ik wel zo'n vermoeden dat er een forse disbalans is. TS meent misschien dat hij in het verleden heel netjes en tactvol is geweest, maar de buren hebben het misschien als "uit de hoogte", arrogant of iets dergelijks ervaren.

En de buren zijn misschien wat directer terwijl zij dat (in eerste instantie) helemaal niet onvriendelijk bedoeld hebben, terwijl TS het misschien wel zo heeft opgevat.

Vervolgens gaat men in de verdere communicatie handelen naar hoe men de eerdere communicatie heeft ervaren, en dan heb je zomaar ruzie.
Ik heb juist het flauwe vermoeden dat TS degene is die aan het kortste strootje heeft getrokken en lager uitvalt in die disbalans. Die brief is nou niet echt heel hoogdravend en gezien de rest van zijn acties, zou ik geen aannames doen over de buren op basis van zijn verhaal.

Verder lijkt dit me een verloren zaak zolang TS geen inzicht heeft of krijgt in zijn eigen acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

frennek schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:46:
Als ik het dus goed begrijp is het jouw gevel en is de ruimte onder het terras ook van jou? Wat is dit voor een ruimte en is hier geen afwatering binnenshuis te organiseren? Een afvoerpijp is prima inpandig te maken.
TS:
Eerlijk waar, een gat maken in het dak. Wat een geweldig idee. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 16:27
De huidige ontstane bouwknoop vind ik een nog veel vreemdere situatie. Afvoer strak onder de loodslab doorgevoerd en vervolgens over het lood ingebrand. Eigenlijk was er niet eens fatsoenlijke ruimte voor deze oplossing. Een afvoer in het midden van je dak kan je prima waterdicht inwerken.

En zit er echt direct beton onder de bitumen laag of zit er eerst nog een laag isolatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Laatst online: 17:24
Pussolini schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:47:
[...]

Ik heb juist het flauwe vermoeden dat TS degene is die aan het kortste strootje heeft getrokken en lager uitvalt in die disbalans. Die brief is nou niet echt heel hoogdravend en gezien de rest van zijn acties, zou ik geen aannames doen over de buren op basis van zijn verhaal.

Verder lijkt dit me een verloren zaak zolang TS geen inzicht heeft of krijgt in zijn eigen acties.
Ik bedoelde dat niet in termen van hoger of lager, maar verschillend. Ik maakte dat een beetje op uit het gebruik van termen als complexe dynamiek, en refereren aan Doha's Iconic Towers (die referentie zegt mij ook helemaal niks, al heb ik wel een idee wat er bedoeld werd te zeggen).

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

frennek schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:52:
De huidige ontstane bouwknoop vind ik een nog veel vreemdere situatie. Afvoer strak onder de loodslab doorgevoerd en vervolgens over het lood ingebrand. Eigenlijk was er niet eens fatsoenlijke ruimte voor deze oplossing. Een afvoer in het midden van je dak kan je prima waterdicht inwerken.

En zit er echt direct beton onder de bitumen laag of zit er eerst nog een laag isolatie?
We krijgen helaas meer reacties op waarom dit zou moeten kunnen zo, dan op de technische omstandigheden. (in het bouwen en klussen forum)
Gezien de opstap tussen woonkamer en dakterras, gok ik dat daar een cm of 6 isolatie onder het bitumen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Glenfiddich schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:55:
[...]

Ik bedoelde dat niet in termen van hoger of lager, maar verschillend. Ik maakte dat een beetje op uit het gebruik van termen als complexe dynamiek, en refereren aan Doha's Iconic Towers (die referentie zegt mij ook helemaal niks, al heb ik wel een idee wat er bedoeld werd te zeggen).
Maar aan de andere kant
Onder mijn nagels kookt het van woede.
zeggen.

Volgens mij proberen ze vooral slim te klinken.

[ Voor 12% gewijzigd door WEBGAMING op 05-09-2023 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Ik snap niet wat zo topic doet op een computer forum.

Maar wat een beunhaas oplossing. Als iemand dit bij jou tuin doet dan wordt je toch ook niet blij van zo lelijk oplossing.

En ik zal als ik om jou was zeker in overleg gaan met je buren.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:12

de Peer

under peer review

Anoniem: 91634 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:07:
dit is geen computerforum. Je zit in "Wonen en mobiliteit ==> Bouwen en klussen". Dat gaat uiteraard niet over computers.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:37
Dracoz schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 08:25:
[...]

Dit inderdaad, wat verwachten ze anders wat je gaat doen?
Of je buren kiezen ervoor om water op hun erf te krijgen of ze moeten tegen een buis aankijken die totaal niet in de weg zit.
Wat een instelling. Had ik ook niet anders verwacht van iemand met een icon van Vegeta. :D

Ik zou als ik de buren was gewoon de buis verwijderen en het gat dichtpurren. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Meest lelijke optie, die niet voorgelegd is aan de buren, gekozen omdat het 550 koste.

En nergens in je prachtige brief staat “mijn excuses”, “sorry”, “ik heb echt niet nagedacht over jullie mening”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Dracoz schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 08:25:
[...]

Dit inderdaad, wat verwachten ze anders wat je gaat doen?
Of je buren kiezen ervoor om water op hun erf te krijgen of ze moeten tegen een buis aankijken die totaal niet in de weg zit.
Wat beide gewoon niet mag. En de verwachting is simpel, hij met zijn eigen probleem op zijn eigen terrein oplossen wat ook prima mogelijk is.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Vaak bij Tweakers topics wordt aangeraden om met een krat bier naar de overduidelijke tokkie buren te gaan. Ik heb niks met die "oplossingen". Maar in dit geval zou dat wel een idee zijn voor TS (of een doos bonbons): Om zijn excuses aan te bieden, dat door alle druk en tegenvallers met achterstallig onderhoud hij nogal veel stress heeft gehad, maar dat hij uiteraard dit wel had moeten overleggen. Laat ze je probleem zien, bespreek de oplossingen met hun, en als ze zeggen dat je maar €5k uitgeeft, tja dan heb je iig kans dat als je dat netjes doet, de volgende keer bij iets de buren wel denken: "Toen heeft hij het ook uiteindelijk netjes opgelost".

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Je woont er 4 maanden en nu al ruzie met de buren? Doe je goed :)

Ik zou een kratje pils kopen, aanbellen, aangeven dat je het vervelend vindt dat jullie zo je burenrelatie begonnen zijn en het graag even rustig wil bespreken. Daarbij kun je aangeven dat je zo snel mogelijk voor ene oplossing zorgt, maar dat deze tijdelijke oplossing de lekkage aan jouw kant verhelpt, en dat je het heel tof zou vinden als ze het een paar weken/maanden even zo kunnen laten tot jij voor een definitieve oplossing kunt zorgen.

Nette, definitieve oplossingen zijn er genoeg, en dit is toch wel écht een perfecte kans om de relatie met je buren terug te draaien. Je hoeft niet beste vrienden te worden, maar dit gaat echt helemaal nergens over. Je kunt niet een beunhaas inhuren die zo'n oplossing bedenkt en dan verbaasd zijn dat de buren het niet chill vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Laatst online: 20:53
iApp schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:04:
[...]

Dat het er niet uitziet, ben ik mee eens. En wat mij betreft rijd ik zaterdag naar de bouwmarkt om een nieuwe pijp te halen. Met wat doe-het-zelf video's heb ik straks twee dagen om uit te vogelen hoe ik die nieuwe pijp op een oude pijp aansluit zonder dat het water lekt. }:O
Wat mij eigenlijk nog meer verbaasd is dat meerdere mensen in dit topic laten zien dat dit geknutsel wettelijk gezien simpelweg niet mag, maar dat de reactie vrij louw blijft. Ik zou mogelijk daarom ook nog eens reclameren bij de loodgieter die je dit geadviseerd heeft, die zou dan toch immers ook moeten weten dat dit wettelijk gezien geen toegestane oplossing is en had jou mogelijk beter moeten adviseren.

Daarnaast is een inpandige HWA helemaal niet zo vreemd. Dat je initieel risico mijdend was snap ik best, zou ik ook geweest zijn. Ik ben ook geen klusser. Maar als men dan laat zien dat de gemaakte situatie simpelweg wettelijk gezien niet in orde is, en dus iets verder gaat als 'moeten we even oplossen met de buren', zou mijn oplossing denk ik niet zijn om naar de bouwmarkt te rijden om de niet toegestane situatie iets mooier te maken, maar om te kijken wat de loodgieter kan doen om het echt in orde te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-05 23:06
het is tegenwoordig echt helemaal hip om alleen aan jezelf te denken. Ik vind dat ik gelijk heb en in mijn recht sta en de rest moet het er maar mee doen. Ik snap echt niet waarom je niet even bij de buren aanbelt, de situatie laat zien en dan samen even kijkt hoe dit opgelost kan worden. Geef aan dat je de kosten draagt en graag kijkt hoe dit goed geregeld kan worden. Ook als dit meerdere keren wordt aangedragen alleen blijven denken aan je eigen uitgangspunt en tunnelvisie. De optie van @Oon (en nog een paar anderen) zou ik zeker nog eens doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-05 16:18
Dus om een constructiefout van het dakterras op te lossen gaan we nog wat extra fouten begaan 8)7

In plaats van wat te knutselen had de dakwerker beter met een goede oplossing gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:49
Misschien heb ik het gemist, maar heb jij nou een gat in hun gevel geboord voor jouw afvoer??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
Anoniem: 91634 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:07:

Maar wat een beunhaas oplossing. Als iemand dit bij jou tuin doet dan wordt je toch ook niet blij van zo lelijk oplossing.

En ik zal als ik om jou was zeker in overleg gaan met je buren.
Dat komt nog in deel 2.
Dan moet een netwerkkabel langs de regenpijp naar boven. 😄

Maar ontoppic, er zijn diverse oplossingen aangedragen. Veel dingen gezegd.
Mogelijkheden genoeg om het richting de buren even anders aan te pakken en het probleem op te lossen .
Ja het zal wat kosten maar liever een goede buur.

Wat er technisch mogelijk is in deze situatie dat is ook wat uitzoekwerk.

Misschien zijn de buren al tevreden als er een soort van houtwerk tegen gemaakt wordt (van onder tot boven?) Waar het achter valt, of iets van een Wingerd of Hedera er tegenaan wie zal het zeggen.
Of het is inmiddels al zo hoog opgelopen dat de enige optie is dat het eraf moet en er een alternatief gezocht moet worden.
Indien mogelijk zou ik haast zeggen een afvoer door het dak binnendoor.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Oon schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:38:

Ik zou een kratje pils kopen, aanbellen, aangeven dat je het vervelend vindt dat jullie zo je burenrelatie begonnen zijn en het graag even rustig wil bespreken. Daarbij kun je aangeven dat je zo snel mogelijk voor ene oplossing zorgt, maar dat deze tijdelijke oplossing de lekkage aan jouw kant verhelpt, en dat je het heel tof zou vinden als ze het een paar weken/maanden even zo kunnen laten tot jij voor een definitieve oplossing kunt zorgen.

Nette, definitieve oplossingen zijn er genoeg, en dit is toch wel écht een perfecte kans om de relatie met je buren terug te draaien. Je hoeft niet beste vrienden te worden, maar dit gaat echt helemaal nergens over. Je kunt niet een beunhaas inhuren die zo'n oplossing bedenkt en dan verbaasd zijn dat de buren het niet chill vinden.
Ik heb niets tegen tijdelijke oplossingen. Maar dan inderdaad wel graag een einddatum. "Nothing as permanent as a temporary solution." Een tijdelijke oplossing betekent eigenlijk niet meer dan "voorlopig niet meer mijn probleem, we zien wel weer....".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

ID-College schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:06:
Misschien heb ik het gemist, maar heb jij nou een gat in hun gevel geboord voor jouw afvoer??
Ja en nee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:35
185 reacties later vraag ik me af wie hier eigenlijk de tokkie is? Er wordt nogal naar de "moeilijke" buurman gewezen, maar is dat wel terecht? TS geeft niet echt blijk van een "sorry" gevoel en enige wil om een echte oplossing te vinden die recht doet aan de buurman. Ja praten, maar zoals ze hier zeggen: "praatjes vullen geen gaatjes".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
DjoeC schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:24:
185 reacties later vraag ik me af wie hier eigenlijk de tokkie is? Er wordt nogal naar de "moeilijke" buurman gewezen, maar is dat wel terecht? TS geeft niet echt blijk van een "sorry" gevoel en enige wil om een echte oplossing te vinden die recht doet aan de buurman. Ja praten, maar zoals ze hier zeggen: "praatjes vullen geen gaatjes".
Volgens mij lees jij iets heel anders dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Glenfiddich schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:55:
[...]

ik gok balanceren op een slackline tussen de twee torens: https://www.constructionw...owers-breaks-world-record

Maar wel erg vergezocht om in een brief neer te zetten 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WEBGAMING
Als je Google nodig hebt om een referentie te begrijpen, is je referentie mislukt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:43
Oon schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:38:
Beetje offtopic, maar soms is dat heel makkelijk :)
Een vriend van mij zijn familie komt uit Marokko (hij is zelf hier geboren, en heeft helemaal niks met het thuisland van zijn ouders). Hij heeft alleen het uiterlijk "tegen".

Aan een kant zijn de buren ongelofelijke racisten.
Die konden niet geloven dat zo'n "buitenlander" zo'n huis kon kopen en moet dus wel zijn geld op illegale manieren hebben verkregen. De politie is tot meerdere keren toe langs geweest, maar helpt gewoon niks.

Dus hoeft echt niet aan TS te liggen dat er ruzie is :) sommige mensen zijn zo kortzichtig dat je gewoon niks hoeft te doen om ruzie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:49
Hoezo ja en nee? Zat dat gat er al dan voordat jij begon? Als dat niet zo was zou ik helemaal niet blij zijn. Vraag mij überhaupt wel af of dit mag.. bij mij zou je geen beste beurt maken als nieuwe buurman iig als je daar nu een gat hebt geboord (zonder enig overleg) om jouw eigen probleem op te lossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
ID-College schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:38:
[...]

Hoezo ja en nee? Zat dat gat er al dan voordat jij begon? Als dat niet zo was zou ik helemaal niet blij zijn. Vraag mij überhaupt wel af of dit mag.. bij mij zou je geen beste beurt maken als nieuwe buurman iig als je daar nu een gat hebt geboord (zonder enig overleg) om jouw eigen probleem op te lossen..
Het gat zat er niet. En nu wel. De dakbedekker heeft het gedaan. En ik krijg de schuld. ;) Je kunt je vast voorstellen dat mijn haat jegens de buren niet afneemt, maar juist toeneemt.

Volgend huis wordt vrijstaand. Helaas is het zo ver nog niet.

Ik ga er een paar nachten over slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

iApp schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:42:
[...]

Het gat zat er niet. En nu wel. De dakbedekker heeft het gedaan. En ik krijg de schuld. ;) Je kunt je vast voorstellen dat mijn haat jegens de buren niet afneemt, maar juist toeneemt.
Het voelt misschien oneerlijk, tegelijkertijd is het niet gek dat de buren jou verantwoordelijk houden voor onderhoud aan jouw eigendom. Misschien is het goed om je frustratie op de ontstane situatie te richten, en niet op de buren zelf. Als je die ontstane situatie weet op te lossen naar ieders tevredenheid, dan is er ook meteen weer ruimte voor een betere omgang met de buren.

Haat en woede zijn makkelijk, en voelen soms nog goed ook op het moment zelf, maar ze bieden zelden een oplossing.
Puik plan :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Jij bent de opdrachtgever van de dakdekker, daar hebben de buren helemaal niks mee te maken. Dus nee, ik kan me niet voorstellen dat je dat op je buren kan projecteren.

Neem een stapje terug en gebruik hun perspectief, want je naait jezelf verschrikkelijk op om dingen die je eigenlijk zelf telkens veroorzaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 21:50

voz

De echte kenner

[...]

Je krijgt de schuld omdat het jouw schuld is! Dit kan gewoon zo niet. Of de dakdekker, je moeder of de koning het heeft gedaan, boeit echt niets. Het is in jouw opdracht gedaan. Vorder de dakdekker dit te fixen of zo. Door jouw toedoen zitten de buren met een foeilelijk stuk muur. Jij moet dat oplossen. Hoe je dat doet, is aan jou. En wil je eens uitleggen waarom je haat naar de buren toeneemt? Dit is puur en alleen maar jouw probleem en jouw verantwoordelijkheid.

Je hebt genoeg tips gehad om dit netjes op te lossen, maar dat lijk je niet te willen horen. Verwacht je dan verder nog iets van dit topic?

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

[...]

De dakdekker van de buren? of de dakdekker die jij hebt ingehuurd?
Kan me compleet niet voorstellen dat de haat jegens je buren toeneemt eerlijk gezegd.

Snap nog steeds het topic niet zo goed eigenlijk.
Het gaat alleen maar over hoe zeer je je buren haat, hoe jij het gevoel hebt dat jou onrecht wordt aangedaan en hoe je met allerlei afschot problemen te kampen hebt.
Wellicht had je voor aankoop wat rode vlaggen verder moeten onderzoeken, en ze nu niet aandragen onder de noemer 'ik zit met achterstallig onderhoud'.

Op elk serieus aangedragen voorstel tot oplossing reageer je niet en blijven vragen onbeantwoord, behalve dan een 8)7 om een HWA doorvoer door je dak te maken.
hetgeen nu eigenlijk ook al niet meer een goeie oplossing is omdat er een 'geul' is gemaakt een andere richting op

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 05-09-2023 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

voz schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:49:
[...]

Je hebt genoeg tips gehad om dit netjes op te lossen, maar dat lijk je niet te willen horen. Verwacht je dan verder nog iets van dit topic?
Hij heeft gewoon wat tijd nodig. Gun dat hem dan ook. Dit topic is wel een beetje het dorpsplein dat rotte tomaten naar degene op het schavot staat te smijten. Zelden constructief, maar wel lekker boos doen. Eigenlijk vergelijkbaar met wat de TS verweten wordt, met een bord voor je kop blind voor alles wat hier al gezegd is zelf ook nog even je tomaatje gooien. Tot zover het vriendelijker Tweakers.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.