Zojuist toch kunnen bestellen via Lenovo website zelf. Gelijk me Rog Ally maar te koop gezet.
Ben benieuwd wanneer je hem binnen krijgtMvandenberg91 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 12:16:
Zojuist toch kunnen bestellen via Lenovo website zelf. Gelijk me Rog Ally maar te koop gezet.
Wat een gaaf ding! Heb hem nu sinds vrijdag en het blijft Windows, dus veel installeren en instellingen goed zetten. Inmiddels ook wat op gespeeld, dus maar even wat ervaring delen.
Zware games lopen niet perfect, maar ik heb nog niet veel tijd in alle instellingen gestopt. Het mooiste is eigenlijk streamen vanaf de pc of ps5. Bij die laatste mis je nu de mogelijkheid om toetsen aan je controller te koppelen, waardoor je de PS button mist... Hopelijk voegt Lenovo (of iemand anders) dat nog toe.
De batterij gaat ook redelijk snel leeg als je iets op het apparaat zelf speelt. In de balanced mode had ik na zo'n 2 uur nog 25% over. Dat wordt een powerbank aanschaffen.
Het scherm is echt fantastisch! Genieten op de bank zo!
Zware games lopen niet perfect, maar ik heb nog niet veel tijd in alle instellingen gestopt. Het mooiste is eigenlijk streamen vanaf de pc of ps5. Bij die laatste mis je nu de mogelijkheid om toetsen aan je controller te koppelen, waardoor je de PS button mist... Hopelijk voegt Lenovo (of iemand anders) dat nog toe.
De batterij gaat ook redelijk snel leeg als je iets op het apparaat zelf speelt. In de balanced mode had ik na zo'n 2 uur nog 25% over. Dat wordt een powerbank aanschaffen.
Cool dat je hem al hebtSkating_vince schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 22:01:
Wat een gaaf ding! Heb hem nu sinds vrijdag en het blijft Windows, dus veel installeren en instellingen goed zetten. Inmiddels ook wat op gespeeld, dus maar even wat ervaring delen.
Die 2 uur lijkt me prima. Met de SD haalde ik ook zeker niet meer met games als Forza Horizon en Cyberpunk.
Dat het Windows is, is voor mij juist het grote voordeel. Geen gedoen meer , hoop ik, met deze game doet het niet op Steam OS.
Verder een jaar dik genoten hoor van de SD.
Zo te zien staat er nu ineens dat hij misschien morgen verzonden wordt. Wie weet hebben ze de productie omhoog geschroefd
bij mijn bestelling ook , ha. Kan alsnog wel wat duren. Maar er is hoopMvandenberg91 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:29:
[...]
Zo te zien staat er nu ineens dat hij misschien morgen verzonden wordt. Wie weet hebben ze de productie omhoog geschroefd
De mijne is verzonden 
Ik denk niet dat we hier een apart topic voor nodig hebben.
Haha, tot nu toe niet! Ik ben er nog steeds erg blij mee. Alle setup is nu wel gedaan, dus nu gewoon lekker gamen. Hopelijk blijft Lenovo veel updates uitbrengen!MarcoM schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:22:
De mijne is verzonden
Benieuwd wanneer Lenovo (of Asus) met iets zwaardere modellen uitkomen. Zodra ze dat doen is het over en uit met de kleine Chinese merken denk ik. AOK, GPD en Aya winnen nu nog op batterij capaciteit en RAM, maar zijn ook echt wel aan de prijs op dit moment. Zodra Lenovo of Asus met een model komt met 65wh (of meer) batterij en/of 32GB RAM voor, pak 'm beet, 100-150 euro meer, dan is heel die markt van hun.
Inderdaad. Ik heb een power bank met 65wh output die hem als het goed is zo'n 8 keer kan opladen. Daarmee kan ik als het goed is lang vooruit, maar dat heb ik nog niet getest.NLxAROSA schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:41:
Benieuwd wanneer Lenovo (of Asus) met iets zwaardere modellen uitkomen. Zodra ze dat doen is het over en uit met de kleine Chinese merken denk ik. AOK, GPD en Aya winnen nu nog op batterij capaciteit en RAM, maar zijn ook echt wel aan de prijs op dit moment. Zodra Lenovo of Asus met een model komt met 65wh (of meer) batterij en/of 32GB RAM voor, pak 'm beet, 100-150 euro meer, dan is heel die markt van hun.
Vanochtend in de trein Witcher 3 GOTY gespeeld op 1200p met gemiddelde settings (ziet er prima uit op het prachtige scherm) in de performance modus met bijna full brightness. Begon met 98% accu en na 40 minuten nog 52% over. Voor mij prima (ik kan laden op kantoor) en met Balanced mode gaat hij langer mee en draait het ook nog prima.
Forza Horizon 5 draait met 60 a 70 fps op 1600p en best prima settings. Echt gaaf, ik ben erg onder de indruk!
Ik ben benieuwd of de powerbank het bij zou houden. Misschien probeer ik dat op de terugweg.
Weet niet of het vergelijkbaar is, maar met de 65wh batterij in mijn A1 Pro: 15w = 3 uur op vol vermogen gamen. 30w = 1.5 uur. Bij de A1 Pro ligt de sweetspot wel op 20-25W en ik denk dat dat bij alle 7840U/Z1E wel zo is, zie ook de videos van Phawx bijvoorbeeld over afnemende meeropbrengsten van FPS per Watt.Skating_vince schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:12:
[...]
Ik ben benieuwd of de powerbank het bij zou houden. Misschien probeer ik dat op de terugweg.
Nog iets wat mij opviel met handheld gaming: ben zelf DLSS gewend en op een gewone monitor ziet FSR er gewoon niet uit. Maar op een 8" scherm: prima te doen. XeSS is nog strakker maar minder FPS winst. En TSR (UE5 temporal scaling) is helemaal strak.
Je kan er dus nog behoorlijk wat performance uitknijpen, met settings die je op een desktop/monitor echt niet zou kiezen.
Ben zelf heel tevreden met mijn A1 Pro, maar ik zou direct voor een 'echt' merk gaan dat je gewoon hier in de winkel kan halen zodra die versies hebben met 32GB. Lokale support en software/driver/BIOS updates zijn gewoon beter.
Iemand die weet waar ik er nog een kan
Krijgen nu? De 512gb?
Krijgen nu? De 512gb?
Zojuist weer op voorraad in de Lenovo webwinkelGreen-TechNl schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:02:
Krijgen nu? De 512gb?
@Robi wow dat ging snel, Gelijk besteld! Thanx
nu hopen dat ik hem snel in huis heb.
Duurde hier een week. Kan niet wachten totdat ik hem vanavond in mijn handen hebGreen-TechNl schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:30:
@Robi wow dat ging snel, Gelijk besteld! Thanxnu hopen dat ik hem snel in huis heb.
https://www.amazon.de/-/n...+legion%2Caps%2C79&sr=8-2Green-TechNl schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:02:
Krijgen nu? De 512gb?
Amazon.de heeft ze ook op voorraad levering maandag.
Weet niet of ik dit hier mag zeggen, maar GT5 via RPCS3 draait top op een Z1E of 7840U.MarcoM schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:26:
[...]
Duurde hier een week. Kan niet wachten totdat ik hem vanavond in mijn handen heb
Net getest en ben voor hetzelfde (40 minuten, performance mode, 1200p, full brightness) 23% van de power bank verloren en 0% van de Go. De power bank houdt de Go dus prima bij en ik vermenigvuldig de speelduur zo'n vier keer hiermeeSkating_vince schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:12:
[...]
Inderdaad. Ik heb een power bank met 65wh output die hem als het goed is zo'n 8 keer kan opladen. Daarmee kan ik als het goed is lang vooruit, maar dat heb ik nog niet getest.
....
[ Voor 5% gewijzigd door Skating_vince op 09-11-2023 17:07 ]
Zojuist ACC gedaan. Toch wel mooier dan op de SDNLxAROSA schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:47:
[...]
Weet niet of ik dit hier mag zeggen, maar GT5 via RPCS3 draait top op een Z1E of 7840U.
Als de Go in sleep mode, en je drukt op de power, wat moet er dan gebeuren. Bij mij gaat het scherm aan, maar hij gaat pas na een tijdje echt aan.
De rumble in de controllers is echt lekker. Zelfs op low.
Ik heb het omgezet naar Hibernate. Dan crashten minder games, gaat hij niet zomaar aan in de hoes en gebruikt hij geen stroom.MarcoM schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:59:
[...]
Als de Go in sleep mode, en je drukt op de power, wat moet er dan gebeuren. Bij mij gaat het scherm aan, maar hij gaat pas na een tijdje echt aan.
Ik krijg het niet aan het werken. Hoe ik LGO ook configureer. Als hij hibernate of sleep is, dan resulteert drukken op de power button in een geluidje en een iets oplichtend scherm. Verder niets.
Hij gaat vandaag terug. Jammer.
De ervaring met mijn oude SD was veel beter. De Oled SD dan maar.
Balen! Je kan nog even op de update die vandaag zou moeten komen wachten?MarcoM schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 06:55:
Ik krijg het niet aan het werken. Hoe ik LGO ook configureer. Als hij hibernate of sleep is, dan resulteert drukken op de power button in een geluidje en een iets oplichtend scherm. Verder niets.
Wellicht doe ik dat, maar ik start te teruggaaf wel later vandaag.Skating_vince schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 07:08:
[...]
Balen! Je kan nog even op de update die vandaag zou moeten komen wachten?
@MarcoM balen! Ik denk dat dit iets typisch windows is, maar dat is vast wel te tweaken. Steam deck was daar idd heel makkelijk in, maar dat os is natuurlijk ook helemaal ervoor gemaakt. Ik ben zelf nog even opzoek naar een degelijke ssd om die van mijn go als ie binnen komt te vervangen. Een 2230 met extender is waarschijnlijk het goedkoopst.
Ik denk ook dat het iets typisch windows is. Maar nu moet ik hem iedere keer volledig booten dan weer spel opnieuw starten.Green-TechNl schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:17:
@MarcoM balen! Ik denk dat dit iets typisch windows is, maar dat is vast wel te tweaken. Steam deck was daar idd heel makkelijk in, maar dat os is natuurlijk ook helemaal ervoor gemaakt. Ik ben zelf nog even opzoek naar een degelijke ssd om die van mijn go als ie binnen komt te vervangen. Een 2230 met extender is waarschijnlijk het goedkoopst.
Ik heb naar alle instellingen gekeken.
Mijn ervaring met Windows handhelds tot nu toe: Modern Stand-By (S0) is bagger.Skating_vince schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:04:
[...]
Ik heb het omgezet naar Hibernate. Dan crashten minder games, gaat hij niet zomaar aan in de hoes en gebruikt hij geen stroom.
Je systeem staat feitelijk nooit uit. Gevaarlijk met een handheld + batterij in een tas doen! Je zal niet de eerste zijn die zijn handheld kookt.
Hibernate is beter. Maar liever nog S3 weer aanzetten in BIOS als dit kan.
Update geinstalleerd. Zelfde gedragSkating_vince schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 07:08:
[...]
Balen! Je kan nog even op de update die vandaag zou moeten komen wachten?
Is het toeval dat Valve de Oled SD heeft aangekondigd
De OLED SD is een prima handheld (en de beste als het gaat om pick-up-and-play ervaring), maar ik denk wel dat je de performance van de LLG gaat missen.MarcoM schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:14:
[...]
Update geinstalleerd. Zelfde gedrag
Is het toeval dat Valve de Oled SD heeft aangekondigd
Ik denk het niet. Ik heb een SD 512 vorige week verkocht. Net op tijd zeg maarNLxAROSA schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:54:
[...]
De OLED SD is een prima handheld (en de beste als het gaat om pick-up-and-play ervaring), maar ik denk wel dat je de performance van de LLG gaat missen.
De SD een jaar gehad. Ok zeker niet alle windows games van de steam store draaien erop. Als je op de SD de fps capped op 30, dan heb je met de meeste games een prima ervaring.
Dat heb ik met de 2 games die ik heb kunnen proberen niet. WRC 23 moet op low. En ACC had ook wat hickups. ACC draait op de SD prima met 16 wagens.
De AC oled it is. 1 TB intern en dan nog eens 1 TB op sd kaartje. Maar vooral het SteamOS op die hardware. Valve heeft het goed voor elkaar.
Bedankt voor de tip. Order bij Lenovo geannuleerd en via hier besteld, bijkomend voordeel is retourbeleid tot 31 januari 2024x360junkie schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:30:
[...]
https://www.amazon.de/-/n...+legion%2Caps%2C79&sr=8-2
Amazon.de heeft ze ook op voorraad levering maandag.
Nu bij Coolblue!
De winkels met de directe link toegevoegd aan het openingsbericht
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Morgenochtend ophalen bij Coolblue. Ik kan niet wachten
Inderdaad, hoorde dat ze ook minder zijn dan deze (die helaas net zo duur zijn): https://eu.shop.xreal.com/products/xreal-air-2kevinman schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:29:
De Legion Glasses zal binnen 2 weken geleverd worden. Maar 500 euro?! Thanks, but no thanks.
[Afbeelding]
Sowieso zou ik dit eerst willen proberen in een winkel voor ik het koop. Ik wil ze gebruiken in de trein en in bed, maar in bed heb ik geen lenzen meer in - dus daar zit sowieso ergens een uitdaging voor me haha.
De combinatie van de Go met zo'n bril lijkt me wel echt gaaf!
Vraagje, is de legion go standaard voorzien van de z1 extreme chipset? Of is de z1 standaard?
z1 Extrememichielvz schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:25:
Vraagje, is de legion go standaard voorzien van de z1 extreme chipset? Of is de z1 standaard?
En, blij mee?ryanator schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 22:59:
Morgenochtend ophalen bij Coolblue. Ik kan niet wachten
Heb hem vandaag binnen gekregen. Eerste indruk is erg goed. Ik twijfelde tussen deze en de steamdeck oled. Die laatste is minder krachtig en sneller gedateerd dan de legion. Het grote scherm is ook fenomenaal. En Windows 11 is lekker vertrouwd. Erg blij mee.
Zijn er mensen die hem al geprobeerd hebben met een EGPU? ik wil dat namelijk gaan doen maar lees wat berichten dat wanneer je een Radeon EGPU gebruikt je de drivers steeds opnieuw moet downloaden/installeren .
Ik wilde eigenlijk een RX 7800XT gaan kopen maarja heb ook niet zo'n zin om elke keer de drivers te moeten instellen nadat ik hem los gekoppeld heb.
Andere optie is een een RTX 4070 of een RTX 4070Ti maar is wel een stuk prijziger
Ik wilde eigenlijk een RX 7800XT gaan kopen maarja heb ook niet zo'n zin om elke keer de drivers te moeten instellen nadat ik hem los gekoppeld heb.
Andere optie is een een RTX 4070 of een RTX 4070Ti maar is wel een stuk prijziger
Mooie update vanuit Lenovo met komende verbeteringen. Zitten wat punten bij die hem voor mij nog beter gaan maken (mis erg de PS button in Chiaki. Onscreen ESC werkt bij mij niet....). Tot nu toe positief over de support die ze leveren.
https://gaming.lenovo.com...legion-go-update-11-17-23
https://gaming.lenovo.com...legion-go-update-11-17-23
Ik begrijp dat een egpu van Nvidia t beste gaat werken ivm drivers. Wat ik over egpu's namelijk in t algemeen lees, is dat je amd en Nvidia wil combineren om er zo voor te zorgen dat de drivers snappen welke videokaart ze moeten aansturen. Tbh heb ik het gevoel dat egpu techniek nog een beetje in de kinderschoenen staat.x360junkie schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:45:
Zijn er mensen die hem al geprobeerd hebben met een EGPU? ik wil dat namelijk gaan doen maar lees wat berichten dat wanneer je een Radeon EGPU gebruikt je de drivers steeds opnieuw moet downloaden/installeren .
Mag ik vragen welke Dock je overweegt? Ik wil nl hetzelfde gaan proberen (met een 4070 of ti, of super als die uitkomen). Daarnaast heb je ook een eis voor snel ethernet en snelle usb poorten?
Dit heeft volgens mij niks te maken met de egpu techniek op zich. Het probleem is dat AMD de driver voor de Z1/Z1e (de apu in de legion go en de ally) nogal slecht managet... In plaats van gewoon de nieuwste driver van AMD's website te kunnen gebruiken moet je per se een oudere van Lenovo hebben en als je wel de algemene driver installeert dan werkt de igpu van de Z1e niet goed meer. Maar voor je egpu wil je wel de nieuwste driver want daar zitten over het algemeen optimalisaties voor nieuwe games in.de_jabberwock schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 05:47:
[...]
Ik begrijp dat een egpu van Nvidia t beste gaat werken ivm drivers. Wat ik over egpu's namelijk in t algemeen lees, is dat je amd en Nvidia wil combineren om er zo voor te zorgen dat de drivers snappen welke videokaart ze moeten aansturen. Tbh heb ik het gevoel dat egpu techniek nog een beetje in de kinderschoenen staat.
Mag ik vragen welke Dock je overweegt? Ik wil nl hetzelfde gaan proberen (met een 4070 of ti, of super als die uitkomen). Daarnaast heb je ook een eis voor snel ethernet en snelle usb poorten?
Zou AMD dat probleem oplossen en gewoon fatsoenlijke support voor de Z1e in hun algemene driver stoppen dan zou er geen probleem zijn om een AMD egpu te gebruiken.
Gamertag: FinrazielNL
Ik heb de de sonnet egpu breakaway box bestel.de_jabberwock schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 05:47:
[...]
Ik begrijp dat een egpu van Nvidia t beste gaat werken ivm drivers. Wat ik over egpu's namelijk in t algemeen lees, is dat je amd en Nvidia wil combineren om er zo voor te zorgen dat de drivers snappen welke videokaart ze moeten aansturen. Tbh heb ik het gevoel dat egpu techniek nog een beetje in de kinderschoenen staat.
Deze heeft lan plus extra usb poorten.
Zo te zien was ik op tijd aangezien ik er maar 340 voor betaald heb.

[ Voor 19% gewijzigd door x360junkie op 21-11-2023 10:12 ]
Gekke vraag. Dit ding kost dus > 500€ (voor jou €340). Dan moet je er nog een videokaart instoppen, Dan ben je toch al bijna net zoveel kwijt als een normale PC?x360junkie schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:40:
[...]
Ik heb de de sonnet egpu breakaway box bestel.
Deze heeft lan plus extra usb poorten.
Zo te zien was ik op tijd aangezien ik er maar 340 voor betaald heb.
Ok, een normale PC kan je niet meenemen. Dan sluit je de Go er op aan. Je videokaart wordt beperkt door de CPU van de Go. En als je de Go zowel docked gebruikt als meeneemt, ben je continue alle instellingen in je game aan het aanpassen. Dit lijkt me een heel onhandige use case, of mis ik iets? Goedkoper dan alleen een desktop is het zeker niet.
Natuurlijk prima als je er blij mee bent, maar ik zie oprecht niet wat je hiermee wint
[ Voor 12% gewijzigd door Skating_vince op 21-11-2023 10:24 ]
Snap ik, maarja heb de go toch al en gebruik het voornamelijk ook als dock voor mijn werk laptop en de laptop van mijn vrouw. Als een van ons thuis werkt kabeltje erin en gaan. Plus vind zo'n game pc niets om op he bureau te staan. Dus is toch net een stuk kleiner. En het is ook een beetje omdat kan
Haha, ja dat zeker! Ik vind het ook gaaf dat dit tegenwoordig kan. Fijn dat je er blij mee bent - laat straks even weten of het goed werkt.x360junkie schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:15:
Snap ik, maarja heb de go toch al en gebruik het voornamelijk ook als dock voor mijn werk laptop en de laptop van mijn vrouw. Als een van ons thuis werkt kabeltje erin en gaan. Plus vind zo'n game pc niets om op he bureau te staan. Dus is toch net een stuk kleiner. En the het is ook een beetje omdat kan
Ik wacht nog even tot vrijdag, even kijken of er nog een leuke deal voorbij komt met een 4070 of 4070tiSkating_vince schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:23:
[...]
Haha, ja dat zeker! Ik vind ook gaaf dat dit tegenwoordig kan. Fijn dat je er blij mee bent - laat straks even weten of het goed werkt.
Maar zal het hier posten als eenmaal draait.
Gisteren een RTX 3070 geleend om te draaien met de Lenovo Go is een eGPU,
Was niet echt overtuigd. veel foutmeldingen en regelmatig een Blue Screen.
Ga er niet teveel tijd en energie in stoppen dus ga de Box terug sturen.
Ga er niet teveel tijd en energie in stoppen dus ga de Box terug sturen.
Zie je bij meer handhelds, de A1 Pro heeft er ook last van. Bepaalde combinaties werken wel, andere combinaties helemaal niet. Bandbreedte issues, TDP beperkt tot 15W (bug gok ik), crashes, of gewoon niet werken.x360junkie schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:29:
Gisteren een RTX 3070 geleend om te draaien met de Lenovo Go is een eGPU,
Sommige mensen werkt AMD/AMD perfect, anderen continu gedoe met drivers/opstarten. AMD/nVidia werkt soms wel, maar dan weer niet alle modellen (3060ti bv).
Een persoon had het stabiel mits hij een 1.9gbps kabel gebruikte (maar mindere performance), maar met een 2.5 gbps kabel continu stabiliteitsproblemen.
Het staat allemaal nog in de kinderschoenen zeg maar.
Klopt inderdaad.NLxAROSA schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:21:
[...]
Zie je bij meer handhelds, de A1 Pro heeft er ook last van. Bepaalde combinaties werken wel, andere combinaties helemaal niet. Bandbreedte issues, TDP beperkt tot 15W (bug gok ik), crashes, of gewoon niet werken.
Sommige mensen werkt AMD/AMD perfect, anderen continu gedoe met drivers/opstarten. AMD/nVidia werkt soms wel, maar dan weer niet alle modellen (3060ti bv).
Een persoon had het stabiel mits hij een 1.9gbps kabel gebruikte (maar mindere performance), maar met een 2.5 gbps kabel continu stabiliteitsproblemen.
Het staat allemaal nog in de kinderschoenen zeg maar.
Er schijnt ook een bug te zitten in de aansturing van de beide USB-C poorten. Veel connect/disconnect issues.
Lenovo is er gelukkig zeer open en eerlijk over, en belooft spoedig met bios/driver updates te komen.
Ik heb er zelf vandaag een 2TB NVMe SSD ingezet, en ben verder zeer tevreden met de Go.
Het wordt een ander verhaal als je zoals in mijn geval een GPU over hebt na een upgrade van de desktop van mijn zoon.Skating_vince schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:01:
[...]
Natuurlijk prima als je er blij mee bent, maar ik zie oprecht niet wat je hiermee wint.
Helaas is dat een 3060ti en laat dat nu net een model zijn dat het niet lekker doet in een egpu case in combinatie met een 7840U of Z1E.
Dat is zo. Hopelijk komen er snel wat oplossingen voor dit soort dingen!NLxAROSA schreef op donderdag 23 november 2023 @ 17:04:
[...]
Het wordt een ander verhaal als je zoals in mijn geval een GPU over hebt na een upgrade van de desktop van mijn zoon.
Helaas is dat een 3060ti en laat dat nu net een model zijn dat het niet lekker doet in een egpu case in combinatie met een 7840U of Z1E.
Ik gebruik de mijne nu een week denk ik, heb er een 2tb nvme ingezet en ben dik tevreden. Tuurlijk zijn er wat zaken zoals een irritante legion space etc. Maar over het algemeen gamed het lekker weg op de bank bijv. Zelfs cyberpunk draait helemaal prima. Ik heb hem ook puur voor de portabiliteit.
Is er iemand die veel FPS mode heeft gebruikt voor het spelen van shooters of bijvoorbeeld MMO's? Reden dat ik het vraag is dat ik twijfel of ik een Steamdeck OLED wil of een Legion GO. Ik heb een normale steam deck en ik mis het soms nog weleens om shooters of mmo's met muis en toetsenbord te spelen.
Niet zoveel, maar wel gebruikt voor fps dingen. Dat werkt erg goed. Sowieso vind ik het een heerlijk apparaat, zeker na de recente updates!Teknizion schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:13:
Is er iemand die veel FPS mode heeft gebruikt voor het spelen van shooters of bijvoorbeeld MMO's? Reden dat ik het vraag is dat ik twijfel of ik een Steamdeck OLED wil of een Legion GO. Ik heb een normale steam deck en ik mis het soms nog weleens om shooters of mmo's met muis en toetsenbord te spelen.
Ik heb vandaag een Lenovo Legion Go besteld, dus hou me graag aanbevolen als je de screen protector nog in bezit hebt?k0e schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:27:
Kan ik iemand blij maken met een originele Lenovo screenprotector voor de Legion Go?
Heb hem nu ook in mijn bezit, zat erg tetwijfelen over de Asus ROG Ally en de Lenovo Legion Go.
O.a het grotere scherm en het neutrale uiterlijk en wat kleine andere zaken trokken mij over de streep.
Het kost idd best wat geld maar dan heb je ook wat.
Wat een beest is het zeg en dat iets grote scherm is mooi meegenomen.
Ga hem ook gebruiken voor media streaming.
O.a het grotere scherm en het neutrale uiterlijk en wat kleine andere zaken trokken mij over de streep.
Het kost idd best wat geld maar dan heb je ook wat.
Wat een beest is het zeg en dat iets grote scherm is mooi meegenomen.
Ga hem ook gebruiken voor media streaming.
Ik heb zelf een AR bril gehad, de Viture One, in combinatie met een Steam Deck en Nintendo Switch. Ik vond dat het apparaat heel erg goed werkte, alleen heb ik het vrij snel weer door verkocht omdat ik de grote van het scherm in de bril vond tegenvallen. Ik kreeg meer het idee dat ik naar een 43 inch scherm aan het kijken was ipv de (vaak) geadverteerde 200 inch.Skating_vince schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:35:
[...]
Inderdaad, hoorde dat ze ook minder zijn dan deze (die helaas net zo duur zijn): https://eu.shop.xreal.com/products/xreal-air-2
Sowieso zou ik dit eerst willen proberen in een winkel voor ik het koop. Ik wil ze gebruiken in de trein en in bed, maar in bed heb ik geen lenzen meer in - dus daar zit sowieso ergens een uitdaging voor me haha.
De combinatie van de Go met zo'n bril lijkt me wel echt gaaf!
Maar het is wel erg tof in combinatie met een handheld!
Hier ook al enkele weken fan van mijn Legion Go. Ik speel er voornamelijk Lego Star Wars, Horizon Zero Dawn en Hitman 2 op nu, draait allemaal als een tierelier.
De RGB van de linker joystick is alleen overleden, die blijft hangen op aan een kant een rode lichte gloed en verder niks, waarschijnlijk zit het stekkertje gewoon los. Even met Lenovo gechat en krijg een nieuwe controller opgestuurd.
De RGB van de linker joystick is alleen overleden, die blijft hangen op aan een kant een rode lichte gloed en verder niks, waarschijnlijk zit het stekkertje gewoon los. Even met Lenovo gechat en krijg een nieuwe controller opgestuurd.
Valt het jullie ook op dat Tweakers de Legion Go lijkt te negeren? Nu ook in het filmpje over de MSI Claw: 'naast de Steam Deck en ROG Ally heb je nu nog een keuze'. Nee, die was er allang en is ook nog een betere keuze...
@Tomas Hochstenbach enige reden waarom je deze niet benoemt of meeneemt in de vergelijking?
@Tomas Hochstenbach enige reden waarom je deze niet benoemt of meeneemt in de vergelijking?
Dat viel mij ook al op. Op 1 september j.l. heeft Jelle Stuip @PiweD een preview geschreven met de belofte dat Tweakers ergens in oktober met een review zou komen. Maar niets van dit alles. En de Legion Go had uiteraard gewoon bij de berichtgeving over de MSI Claw genoemd moeten worden.Skating_vince schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 17:49:
Valt het jullie ook op dat Tweakers de Legion Go lijkt te negeren? Nu ook in het filmpje over de MSI Claw: 'naast de Steam Deck en ROG Ally heb je nu nog een keuze'. Nee, die was er allang en is ook nog een betere keuze...
Ik heb de Go al maanden in mijn bezit en doe er echt alles mee, uiteraard gamen maar ook is het mijn portable PC. Ik heb er wel een 2TB SSD ingebouwd i.p.v. de standaard 512GB, de extra opslag is zeer prettig.
De developer is erg open over de softwareontwikkeling en geeft iedere vrijdag een status-update(op Reddit). Ik ben benieuwd of Tweakers de Go nog gaat reviewen
Iemand nog handige tips, tricks of linkjes.
Bvd, lees me helemaal ......lol en kijk veel youtube filmpjes.
Zit nu tekijken naar een geheugenkaartje, screenprotector en een dock en een losse 65 watt powerbank.
Gebruiken jullie een dock of meestal gewoon in handheld modus?
Twijfel nog voor een losse controller en toetsenbord/muis.
Bvd, lees me helemaal ......lol en kijk veel youtube filmpjes.
Zit nu tekijken naar een geheugenkaartje, screenprotector en een dock en een losse 65 watt powerbank.
Gebruiken jullie een dock of meestal gewoon in handheld modus?
Twijfel nog voor een losse controller en toetsenbord/muis.
Kan je er ook op muziek(Ableton live) maken ?Pierre_nr1 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 18:30:
[...]
Dat viel mij ook al op. Op 1 september j.l. heeft Jelle Stuip @PiweD een preview geschreven met de belofte dat Tweakers ergens in oktober met een review zou komen. Maar niets van dit alles. En de Legion Go had uiteraard gewoon bij de berichtgeving over de MSI Claw genoemd moeten worden.
Ik heb de Go al maanden in mijn bezit en doe er echt alles mee, uiteraard gamen maar ook is het mijn portable PC. Ik heb er wel een 2TB SSD ingebouwd i.p.v. de standaard 512GB, de extra opslag is zeer prettig.
De developer is erg open over de softwareontwikkeling en geeft iedere vrijdag een status-update(op Reddit). Ik ben benieuwd of Tweakers de Go nog gaat reviewen
Op de Legion Go subreddit zie ik heel wat DJ's en producers voorbij komen die hem gebruiken in hun setup. Kijk daar eens zou ik zeggen!Havelock schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 00:30:
[...]
Kan je er ook op muziek(Ableton live) maken ?
Ableton Live Suite 11/12 draait perfect op de Legion Go, ik gebruik het bijna dagelijk i.c.m. mijn Push 3. Ook de plug-ins werken prima. Het is ook gewoon een Windows 11 PC he........;)Havelock schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 00:30:
[...]
Kan je er ook op muziek(Ableton live) maken ?
Hi Allen,
Lang verhaal kort;
Ik was aan het kijken voor een PS portal om te streamen vanaf de PS5 en kwam toen een steamdeck tegen.
Nu las ik in een review ergens dat de steamdeck linux based is, en bijv. call of duty niet ondersteund door hun anti cheat software. Hierop uitgekomen op een Legion Go of Asus Rog Ally.
Nu gaat mijn voorkeur tussen de Asus en Legion toch naar een Legion omdat dit een Windows machine is.
Echter ben ik benieuwd naar ervaringen zoals bijv. call of duty werkend te krijgen (easy?) en o.a. bijvoorbeeld om Forza Horizon met een stuur te spelen. Werkt een Legion go gewoon zoals een normale Windows 11 PC of is blijft het toch flink tweaken voordat het een beetje redelijk draait?
Lang verhaal kort;
Ik was aan het kijken voor een PS portal om te streamen vanaf de PS5 en kwam toen een steamdeck tegen.
Nu las ik in een review ergens dat de steamdeck linux based is, en bijv. call of duty niet ondersteund door hun anti cheat software. Hierop uitgekomen op een Legion Go of Asus Rog Ally.
Nu gaat mijn voorkeur tussen de Asus en Legion toch naar een Legion omdat dit een Windows machine is.
Echter ben ik benieuwd naar ervaringen zoals bijv. call of duty werkend te krijgen (easy?) en o.a. bijvoorbeeld om Forza Horizon met een stuur te spelen. Werkt een Legion go gewoon zoals een normale Windows 11 PC of is blijft het toch flink tweaken voordat het een beetje redelijk draait?
Windows 11 draait op de Legion Go precies hetzelfde als op een PC. Ik speel zelf Forza Horizon regelmatig en deze draait zeer goed op de Go. Ik gebruik geen stuur maar dat is uiteraard wel mogelijk, of rechtstreeks op de Go aangesloten of via een docking station.Vlaanderen1 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:22:
Hi Allen,
Lang verhaal kort;
[ Voor 9% gewijzigd door Pierre_nr1 op 16-02-2024 18:03 ]
Inmiddels best wel om, en als het goed is aankomende middag eigenaar van een Legion Go.Pierre_nr1 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:00:
[...]
Windows 11 draait op de Legion Go precies hetzelfde als op een PC. Ik speel zelf Forza Horizon regelmatig en deze draait zeer goed op de Go. Ik gebruik geen stuur maar dat is uiteraard wel mogelijk, of rechtstreeks op de Go aangesloten of via een docking station.
Naast de usual youtube video tips, hebben jullie nog tips?
De Asus is toch ook gewoon een Windows Machine? Alleen de Steamdeck is Linux/steamOS...Vlaanderen1 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:22:
Ik heb sinds afgelopen week ook een Legion Go.
Wil heb gebruiken als vervanger van de switch en om zo nu en dan PC games te spelen (vond een game laptop/PC niet handig).
Nu vind ik een SSD van 512GB altijd best groot in een laptop (zakelijk), maar het valt mij op dat met een paar games de boel al bijna vol staat.
Nu lees ik (of via youtube) dat je de SSD relatief makkelijk kan upgraden, maar dat je voor het clonen dan weer 2 USB brackets (voor de SSD) er bij nodig hebt.
De andere optie is dan SD kaart.
Wat natuurlijk weer een stuk trager is.
Nu gaat mijn voorkeur uit eigenlijk naar de SD kaart (meest makkelijk op korte termijn), maar heeft iemand hier ervaring mee?
En wat is dna wijsheid, voor een 512GB gaan of voor 1TB?
Wil heb gebruiken als vervanger van de switch en om zo nu en dan PC games te spelen (vond een game laptop/PC niet handig).
Nu vind ik een SSD van 512GB altijd best groot in een laptop (zakelijk), maar het valt mij op dat met een paar games de boel al bijna vol staat.
Nu lees ik (of via youtube) dat je de SSD relatief makkelijk kan upgraden, maar dat je voor het clonen dan weer 2 USB brackets (voor de SSD) er bij nodig hebt.
Nu gaat mijn voorkeur uit eigenlijk naar de SD kaart (meest makkelijk op korte termijn), maar heeft iemand hier ervaring mee?
Ik vroeg me af welke video kaart in zit waar hem mee kan vergelijken ?
https://www.reddit.com/r/...gion_go_comparable_to_it/Havelock schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 01:49:
Ik vroeg me af welke video kaart in zit waar hem mee kan vergelijken ?
Heb sinds een paar dagen issues met de controllers van de Legion Go zelf.
Als ik een andere BT controller gebruik, dan werkt deze dikke prima
Heb het issue bijv. met Titanfall 2 (maar ook andere games).
In legion Space werken de controllers wel, maar zou snel ik een spel start, dan wil het spel de controller niet herkennen.
Iemand wellicht dit eerder mee gemaakt en een oplossing voor dit issue?
Als ik een andere BT controller gebruik, dan werkt deze dikke prima
Heb het issue bijv. met Titanfall 2 (maar ook andere games).
In legion Space werken de controllers wel, maar zou snel ik een spel start, dan wil het spel de controller niet herkennen.
Iemand wellicht dit eerder mee gemaakt en een oplossing voor dit issue?
@stimpyrulez Kan je de controller niet instellen op desktop en / of gamemode? Normaal gesproken staat deze op automatic.
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Ik weet dat je met de linker 'legion button' en RB paar sec ingedrukt houden kan switchen tussen een mode, maar welke je dan geselecteerd hebt, dat weet ik dan weer niet.j-phone schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:11:
@stimpyrulez Kan je de controller niet instellen op desktop en / of gamemode? Normaal gesproken staat deze op automatic.
Weet je wellicht waar je dit goed kan zien?
Helaas, ik heb geen Legion maar een Rog Ally maar vond de software er gelijk uitzien. De details kan ik je dus niet geven.stimpyrulez schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:32:
[...]
Ik weet dat je met de linker 'legion button' en RB paar sec ingedrukt houden kan switchen tussen een mode, maar welke je dan geselecteerd hebt, dat weet ik dan weer niet.
Weet je wellicht waar je dit goed kan zien?
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Heeft iemand hier ervaring met de Go in combinatie met een eGPU? Zo ja, welke?
Geeft af op slecht gepland treinverkeer en slapende verkeersleiders
Afgelopen vrijdag de BoostR E-GPU (nagenoeg hetzelfde ding als de GPD-G1) gekocht via Indigogo voor de early bird prijs van €460. Een mooie prijs voor hetzelfde ding dat elders €800 tot €1K kost. Levering zal ergens eind Juli zijn.
Met deze prijs kom je heel dicht in de buurt van een normale midrange GPU met case en power supply, maar met het voordeel van meer mobiliteit.
Ik verwacht hierdoor MSFS op hogere in-game settings te kunnen draaien. Zolang de sim op een constante 30fps draait is dat prima.
Verder heb ik nu via het programma “”Lossless Scaling” €7 op Steam, Farming Simulator draaien op 60fps en ook hier hoop ik met een externe GPU meer performance geven op vooral grafische elementen.
Zodra ik ‘m in huis heb zal ik er een review van maken.
Met deze prijs kom je heel dicht in de buurt van een normale midrange GPU met case en power supply, maar met het voordeel van meer mobiliteit.
Ik verwacht hierdoor MSFS op hogere in-game settings te kunnen draaien. Zolang de sim op een constante 30fps draait is dat prima.
Verder heb ik nu via het programma “”Lossless Scaling” €7 op Steam, Farming Simulator draaien op 60fps en ook hier hoop ik met een externe GPU meer performance geven op vooral grafische elementen.
Zodra ik ‘m in huis heb zal ik er een review van maken.
Geeft af op slecht gepland treinverkeer en slapende verkeersleiders
Ik heb in mijn Lenovo Legion go de 512GB vervangen met een 2 TB SSD gekocht bij: https://www.amazon.nl/dp/B0CJCB9QN6stimpyrulez schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:33:
Ik heb sinds afgelopen week ook een Legion Go.
en een Clone station gekocht bij: https://www.reichelt.nl/n...3-2-gg-18110-p373143.html
Werkt ook offline en best snel, zonder geklooi met software.
Stelde niks voor en het omzetten in de legion go was ook zo gebeurd.
[ Voor 2% gewijzigd door BM op 03-08-2024 14:07 . Reden: Even referrals weggehaald:) ]
Vraag voor de mensen die de LG hebben. Hoe is het geluid van de fan als je hem bv op de bank gebruikt? Batterij was iets minder begreep ik, maar een oplader werkt ook goed vanaf de bank.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Bij gebruik van grafisch intensieve games hoor je fan best wel. Ik gebruik zelf Bluetooth in-ears, ten eerste omdat de kwaliteit van de speakers slecht is en ten tweede hoor ik dan de fan niet meer.Kloever schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:57:
Vraag voor de mensen die de LG hebben. Hoe is het geluid van de fan als je hem bv op de bank gebruikt? Batterij was iets minder begreep ik, maar een oplader werkt ook goed vanaf de bank.
Ah. Ik zal zelf ook mijn headset gebruiken, maar het ging met er meer om dat mijn vrouw er geen last van de fan had als ik naast haar zit te gamen.Pierre_nr1 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:22:
[...]
Bij gebruik van grafisch intensieve games hoor je fan best wel. Ik gebruik zelf Bluetooth in-ears, ten eerste omdat de kwaliteit van de speakers slecht is en ten tweede hoor ik dan de fan niet meer.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Het hangt ervan af hoe dichtbij ze zitKloever schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:49:
[...]
Ah. Ik zal zelf ook mijn headset gebruiken, maar het ging met er meer om dat mijn vrouw er geen last van de fan had als ik naast haar zit te gamen.
Ik ben op de markt om mezelf een handheld cadeau te doen. Ik had in eerste instantie alleen de Steam deck Oled en de Asus Ally op het oog; waarvan de Ally eigenlijk afvalt en ik nu naar de SD Oled neig.
Ik had echter nog niet echt rekening gehouden met de Lenovo Legion go, lijkt erop dat deze toch wat minder populair is dan bijv de Asus en vooral de SDOled; en dat terwijl het iets grotere scherm mij juist wel aantrekklijk lijkt
Wat is jullie ervaring met de bijgeleverde software op het systeem? Is dit een beetje bugvrij en 'doet het wat het moet doen'? Het gaat mij hierbij in eerste instantie vooral om het kunnen tweaken etc van de device, om de beste prestaties te krijgen per game.
Wat is jullie indruk van de kwaliteit van de device; en dan vooral hardwarematig? Als je de device lange tijd intensief gebruikt, zitten de knoppen en sticks dan nog op hun plek bijvoorbeeld
En hoe 'stevig' zijn de afkoppelbare sticks aan de zijkant? In mijn ogen betekent 'afkoppelbaar' ook 'kwetsbaarder'. Is deze vrees terecht, of is het een soort van onverwoestbaar?
Hoe bevalt de enkele touchpad? Is dit een beetje bruikbaar in bijv. strategygames? De SD heeft er 2, en daar schijnt het uitstekend te werken; ben benieuwd hoe het op de Legion Go is
Ik had echter nog niet echt rekening gehouden met de Lenovo Legion go, lijkt erop dat deze toch wat minder populair is dan bijv de Asus en vooral de SDOled; en dat terwijl het iets grotere scherm mij juist wel aantrekklijk lijkt
Wat is jullie ervaring met de bijgeleverde software op het systeem? Is dit een beetje bugvrij en 'doet het wat het moet doen'? Het gaat mij hierbij in eerste instantie vooral om het kunnen tweaken etc van de device, om de beste prestaties te krijgen per game.
Wat is jullie indruk van de kwaliteit van de device; en dan vooral hardwarematig? Als je de device lange tijd intensief gebruikt, zitten de knoppen en sticks dan nog op hun plek bijvoorbeeld
En hoe 'stevig' zijn de afkoppelbare sticks aan de zijkant? In mijn ogen betekent 'afkoppelbaar' ook 'kwetsbaarder'. Is deze vrees terecht, of is het een soort van onverwoestbaar?
Hoe bevalt de enkele touchpad? Is dit een beetje bruikbaar in bijv. strategygames? De SD heeft er 2, en daar schijnt het uitstekend te werken; ben benieuwd hoe het op de Legion Go is
Ik weet niet wat je budget is en hoelang je nog kan wachten, maar zelf wacht ik op de Legion Go 2.Polariteit schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:38:
Ik ben op de markt om mezelf een handheld cadeau te doen. Ik had in eerste instantie alleen de Steam deck Oled en de Asus Ally op het oog; waarvan de Ally eigenlijk afvalt en ik nu naar de SD Oled neig.
Wat is jullie indruk van de kwaliteit van de device; en dan vooral hardwarematig? Als je de device lange tijd intensief gebruikt, zitten de knoppen en sticks dan nog op hun plek bijvoorbeeld![]()
Ik was ook in de markt op die Legion Go te halen, maar de Go 2 komt al in 2025.
Z2 Xtreme of heeeeel misschien Strix APU die er in komt¿?
Heb ik op dat moment het snelste wat verkrijgbaar is en kan ik daarmee hopelijk een aantal jaar vooruit.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Mij bevalt de Legion Go erg goed. Van de software gebruik ik alleen de zijbalk om te wisselen tussen profielen (Powersavin G, performance e.d.) en om shortcuts te gebruiken (show desktop e.d.). De Legion Go software zelf heb ik een enkele keer gebruikt om wat instellingen aan te passen.Polariteit schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:38:
......
Wat is jullie indruk van de kwaliteit van de device; en dan vooral hardwarematig? Als je de device lange tijd intensief gebruikt, zitten de knoppen en sticks dan nog op hun plek bijvoorbeeld![]()
Ik gebruik de drivers van Lenovo zelf - niet de nieuwste AMD drivers. Dat gaat voor de meeste games prima. Wel mag Lenovo wat vaker drivers uitbrengen, want dat duurt wel belachelijk lang. Dat schijnt te maken te hebben met het portrait native scherm - hopelijk doen ze dat in de nieuwe beter.
De losse controllers voelen erg stevig. Ze zitten zo goed vast dat ik het eraf halen wat spannend vind, maar ik doe dat al maanden meerdere keren per week en gaat nog steeds goed.
De touchpad is m.i. alleen te gebruiken om in Windows en menus te navigeren. Ik denk niet dat je er fijn strategy games mee kan spelen (online lees ik ook dat dat niet echt bevalt). Dan is de SD een betere keuze.
Het prachtige, grote scherm is echt geweldig. Ik vind het ook handig om soms even de controller los te klikken om hem als muis te gebruiken, omdat Windows toch nog niet perfect is met controller bediening.
Succes met je keuze!
crzyhiphopazn schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:42:
[...]
Ik weet niet wat je budget is en hoelang je nog kan wachten, maar zelf wacht ik op de Legion Go 2.
Ik was ook in de markt op die Legion Go te halen, maar de Go 2 komt al in 2025.
Z2 Xtreme of heeeeel misschien Strix APU die er in komt¿?
Heb ik op dat moment het snelste wat verkrijgbaar is en kan ik daarmee hopelijk een aantal jaar vooruit.
Dank voor de reacties beiden! Ik heb inmiddels toch de Steamdeck besteld; die levert voor mijn gevoel toch meer waar voor het geld dan de LenovoSkating_vince schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:41:
[...]
Mij bevalt de Legion Go erg goed. Van de software gebruik ik alleen de zijbalk om te wisselen tussen profielen (Powersavin G, performance e.d.) en om shortcuts te gebruiken (show desktop e.d.). De Legion Go software zelf heb ik een enkele keer gebruikt om wat instellingen aan te passen.
Ik gebruik de drivers van Lenovo zelf - niet de nieuwste AMD drivers. Dat gaat voor de meeste games prima. Wel mag Lenovo wat vaker drivers uitbrengen, want dat duurt wel belachelijk lang. Dat schijnt te maken te hebben met het portrait native scherm - hopelijk doen ze dat in de nieuwe beter.
De losse controllers voelen erg stevig. Ze zitten zo goed vast dat ik het eraf halen wat spannend vind, maar ik doe dat al maanden meerdere keren per week en gaat nog steeds goed.
De touchpad is m.i. alleen te gebruiken om in Windows en menus te navigeren. Ik denk niet dat je er fijn strategy games mee kan spelen (online lees ik ook dat dat niet echt bevalt). Dan is de SD een betere keuze.
Het prachtige, grote scherm is echt geweldig. Ik vind het ook handig om soms even de controller los te klikken om hem als muis te gebruiken, omdat Windows toch nog niet perfect is met controller bediening.
Succes met je keuze!
Ik sluit me helemaal aan bij deze reactie.Skating_vince schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:41:
[...]
Mij bevalt de Legion Go erg goed. Van de software gebruik ik alleen de zijbalk om te wisselen tussen profielen (Powersavin G, performance e.d.) en om shortcuts te gebruiken (show desktop e.d.). De Legion Go software zelf heb ik een enkele keer gebruikt om wat instellingen aan te passen.
Succes met je keuze!
Kleine aanvullingen:
- De trackpads op de Steam Deck zitten op een heel natuurlijke positie en zijn daardoor makkelijk te gebruiken. Op de Legion Go niet en is echt alleen geschikt voor gebruik in Windows
- De Legion Go is echt significant zwaarder en minder ergonomisch gevormd dan de Steam Deck, dat merk ik meer dan ik had verwacht
- Het verschil in schermgrootte is echt gigantisch, ik kan eigenlijk niet meer terug naar de 7 inch van mijn Steam Deck
- Windows is een minder soepele ervaring, maar in de praktijk vind ik het toch fijner omdat je gewoon native GamePass / Epic / Steam / random Windows applicaties kunt draaien zonder veel tricks uit te moeten halen
- De Z1 Extreme in de Legion Go is echt merkbaar krachtiger dan de Steam Deck APU en in combinatie met 1280 x 800 met integer scaling geeft het echt een grote boost in performance
Zojuist de Legion Go 1TB besteld. Mooie prijs van 649 euro.
Ik zat lang te staren naar de ASUS ROG Ally X, maar ik vind deze gewoonweg te duur. Ja, een betere batterij. Ja, ergonomisch wellicht beter gevormd. Ja, hij ziet er wat mooier uit (subjectief). Maar qua specs vrijwel gelijk aan de Legion Go. En zoals velen van jullie al vermelden: Het scherm is groter en mooier. Daarnaast ook nog een prijsverschil van 250 euro. Daar heb ik een mooie dock voor besteld en een toetsenbord, zodat ik de handheld ook als "desktop"-variant kan gebruiken.
Krijg 'm morgen binnen. Ben heel benieuwd!
Ik zat lang te staren naar de ASUS ROG Ally X, maar ik vind deze gewoonweg te duur. Ja, een betere batterij. Ja, ergonomisch wellicht beter gevormd. Ja, hij ziet er wat mooier uit (subjectief). Maar qua specs vrijwel gelijk aan de Legion Go. En zoals velen van jullie al vermelden: Het scherm is groter en mooier. Daarnaast ook nog een prijsverschil van 250 euro. Daar heb ik een mooie dock voor besteld en een toetsenbord, zodat ik de handheld ook als "desktop"-variant kan gebruiken.
@Munki hoe bevalt hij?Munki schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:36:
Zojuist de Legion Go 1TB besteld. Mooie prijs van 649 euro.
Ik sta ook op het punt er een te bestellen.
Al twijfel ik nog of het niet een steam deck wordt.
Ik heb al een Lenovo Legion 5 pro laptop, dus ik ga hem alleen gebruiken voor gamen op de bank.
[ Voor 9% gewijzigd door FRANQ op 05-01-2025 16:19 ]
Mocht je het niet weten, in de komende dagen worden waarschijnlijk ook de Legion Go S en 2 aangekondigd. Zelf hoop ik heel erg dat de Go 2 het waar gaat maken. Zou volgens geruchten een oled scherm van ongeveer zelfde formaat krijgen, ik hoop hoge refreshrate (vrr zou leuk zijn maar verwacht ik niet op oled en is wmb ook niet per se nodig), 24/32 GB ram, verbeterde ergonomie (daar waren al geruchten van), 80 Wh accu... En hopelijk blijft dat dan nog onder de 900 euro (ik verwacht 899).
Gamertag: FinrazielNL
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Kijk dat is goed nieuws, jammer dat die geen snellere chip heeft.
[ Voor 8% gewijzigd door Amaze86 op 07-01-2025 22:15 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Zeer tevreden mee. Beest van een apparaat. Heb er een deck bij met een monitor, muis en toetsenbord. Werkt lekker!FRANQ schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:18:
[...]
@Munki hoe bevalt hij?
Ik sta ook op het punt er een te bestellen.
Al twijfel ik nog of het niet een steam deck wordt.
Ik heb al een Lenovo Legion 5 pro laptop, dus ik ga hem alleen gebruiken voor gamen op de bank.
Nog wel een irritant dingetje waar ik niet echt een fix voor kan vinden: Bij het wisselen van tabs in een browser, of bijv. alt tab uit een game en weer terug, freezed het beeld. Ik moet dan een aantal keer alttabben om het beeld weer terug te krijgen (dit is zonder deck of externe monitor gekoppeld). Ik lees een "fix" waarbij je de GPU acceleration moet uitzetten bij de "graphics" Windows 11 settings, maar die optie kan ik nergens terugvinden. Iemand enig idee?
Als je de GPU acceleration wilt uitzetten open dan Edge, open de 'settings>system and performance>'. Daar kan je 'use graphics acceleration when available' uitzetten. (Ik ga er dan wel van uit dat je de Edge browser gebruikt)Munki schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 20:35:
[...]
Zeer tevreden mee. Beest van een apparaat. Heb er een deck bij met een monitor, muis en toetsenbord. Werkt lekker!
Nog wel een irritant dingetje waar ik niet echt een fix voor kan vinden: Bij het wisselen van tabs in een browser, of bijv. alt tab uit een game en weer terug, freezed het beeld. Ik moet dan een aantal keer alttabben om het beeld weer terug te krijgen (dit is zonder deck of externe monitor gekoppeld). Ik lees een "fix" waarbij je de GPU acceleration moet uitzetten bij de "graphics" Windows 11 settings, maar die optie kan ik nergens terugvinden. Iemand enig idee?
[ Voor 3% gewijzigd door Pierre_nr1 op 23-01-2025 21:25 ]
Ik heb hem een dag later gekocht.Munki schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 20:35:
[...]
Zeer tevreden mee. Beest van een apparaat. Heb er een deck bij met een monitor, muis en toetsenbord. Werkt lekker!
Juist omdat ze toch best wat voordeliger waren geworden.
Ben er heel blij mee.
Ook zonder adapter kun je er best een tijd mee spelen.
Tot nu toe veel farcry5 gespeeld .
gta5 en snowrunner draaien ook goed.
nfs unbound had ik meer moeite om lekker speelbaar te krijgen, maar draait nu ook lekker.
Ik ga me wel vermaken
Enige nadeel is dat die 1tb toch rap vol zit.
Ik heb niet dat het beeld freezes, ik swipe de startbalk gewoon omhoog in een spel.
Ik las zonet op IGN dat de Go S versie met SteamOS nu gepreorderd kan worden op Bestbuy: https://www.ign.com/artic...teamos-lenovo-legion-go-s
Heeft iemand al iets gehoord voor europese releases? Misschien dan toch de moeite waard ipv een steamdeck of bazzite runnen op de windows versie van de Lenovo Go (S)
Heeft iemand al iets gehoord voor europese releases? Misschien dan toch de moeite waard ipv een steamdeck of bazzite runnen op de windows versie van de Lenovo Go (S)