• k0e
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 22-01 17:37

k0e

Kan ik iemand blij maken met een originele Lenovo screenprotector voor de Legion Go?

• Teknizion
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 11:52
Is er iemand die veel FPS mode heeft gebruikt voor het spelen van shooters of bijvoorbeeld MMO's? Reden dat ik het vraag is dat ik twijfel of ik een Steamdeck OLED wil of een Legion GO. Ik heb een normale steam deck en ik mis het soms nog weleens om shooters of mmo's met muis en toetsenbord te spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Teknizion schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:13:
Is er iemand die veel FPS mode heeft gebruikt voor het spelen van shooters of bijvoorbeeld MMO's? Reden dat ik het vraag is dat ik twijfel of ik een Steamdeck OLED wil of een Legion GO. Ik heb een normale steam deck en ik mis het soms nog weleens om shooters of mmo's met muis en toetsenbord te spelen.
Niet zoveel, maar wel gebruikt voor fps dingen. Dat werkt erg goed. Sowieso vind ik het een heerlijk apparaat, zeker na de recente updates!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-05 18:06
k0e schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:27:
Kan ik iemand blij maken met een originele Lenovo screenprotector voor de Legion Go?
Ik heb vandaag een Lenovo Legion Go besteld, dus hou me graag aanbevolen als je de screen protector nog in bezit hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BHD294
  • Niet online
Heb hem nu ook in mijn bezit, zat erg tetwijfelen over de Asus ROG Ally en de Lenovo Legion Go.
O.a het grotere scherm en het neutrale uiterlijk en wat kleine andere zaken trokken mij over de streep.
Het kost idd best wat geld maar dan heb je ook wat.
Wat een beest is het zeg en dat iets grote scherm is mooi meegenomen.
Ga hem ook gebruiken voor media streaming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teknizion
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 11:52
Skating_vince schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:35:
[...]

Inderdaad, hoorde dat ze ook minder zijn dan deze (die helaas net zo duur zijn): https://eu.shop.xreal.com/products/xreal-air-2

Sowieso zou ik dit eerst willen proberen in een winkel voor ik het koop. Ik wil ze gebruiken in de trein en in bed, maar in bed heb ik geen lenzen meer in - dus daar zit sowieso ergens een uitdaging voor me haha.

De combinatie van de Go met zo'n bril lijkt me wel echt gaaf!
Ik heb zelf een AR bril gehad, de Viture One, in combinatie met een Steam Deck en Nintendo Switch. Ik vond dat het apparaat heel erg goed werkte, alleen heb ik het vrij snel weer door verkocht omdat ik de grote van het scherm in de bril vond tegenvallen. Ik kreeg meer het idee dat ik naar een 43 inch scherm aan het kijken was ipv de (vaak) geadverteerde 200 inch.

Maar het is wel erg tof in combinatie met een handheld!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hier ook al enkele weken fan van mijn Legion Go. Ik speel er voornamelijk Lego Star Wars, Horizon Zero Dawn en Hitman 2 op nu, draait allemaal als een tierelier.

De RGB van de linker joystick is alleen overleden, die blijft hangen op aan een kant een rode lichte gloed en verder niks, waarschijnlijk zit het stekkertje gewoon los. Even met Lenovo gechat en krijg een nieuwe controller opgestuurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Valt het jullie ook op dat Tweakers de Legion Go lijkt te negeren? Nu ook in het filmpje over de MSI Claw: 'naast de Steam Deck en ROG Ally heb je nu nog een keuze'. Nee, die was er allang en is ook nog een betere keuze...

@Tomas Hochstenbach enige reden waarom je deze niet benoemt of meeneemt in de vergelijking?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:44
Skating_vince schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 17:49:
Valt het jullie ook op dat Tweakers de Legion Go lijkt te negeren? Nu ook in het filmpje over de MSI Claw: 'naast de Steam Deck en ROG Ally heb je nu nog een keuze'. Nee, die was er allang en is ook nog een betere keuze...

@Tomas Hochstenbach enige reden waarom je deze niet benoemt of meeneemt in de vergelijking?
Dat viel mij ook al op. Op 1 september j.l. heeft Jelle Stuip @PiweD een preview geschreven met de belofte dat Tweakers ergens in oktober met een review zou komen. Maar niets van dit alles. En de Legion Go had uiteraard gewoon bij de berichtgeving over de MSI Claw genoemd moeten worden.

Ik heb de Go al maanden in mijn bezit en doe er echt alles mee, uiteraard gamen maar ook is het mijn portable PC. Ik heb er wel een 2TB SSD ingebouwd i.p.v. de standaard 512GB, de extra opslag is zeer prettig.

De developer is erg open over de softwareontwikkeling en geeft iedere vrijdag een status-update(op Reddit). Ik ben benieuwd of Tweakers de Go nog gaat reviewen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHD294
  • Niet online
Iemand nog handige tips, tricks of linkjes.
Bvd, lees me helemaal ......lol en kijk veel youtube filmpjes.
Zit nu tekijken naar een geheugenkaartje, screenprotector en een dock en een losse 65 watt powerbank.
Gebruiken jullie een dock of meestal gewoon in handheld modus?
Twijfel nog voor een losse controller en toetsenbord/muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-05 17:17
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 18:30:
[...]

Dat viel mij ook al op. Op 1 september j.l. heeft Jelle Stuip @PiweD een preview geschreven met de belofte dat Tweakers ergens in oktober met een review zou komen. Maar niets van dit alles. En de Legion Go had uiteraard gewoon bij de berichtgeving over de MSI Claw genoemd moeten worden.

Ik heb de Go al maanden in mijn bezit en doe er echt alles mee, uiteraard gamen maar ook is het mijn portable PC. Ik heb er wel een 2TB SSD ingebouwd i.p.v. de standaard 512GB, de extra opslag is zeer prettig.

De developer is erg open over de softwareontwikkeling en geeft iedere vrijdag een status-update(op Reddit). Ik ben benieuwd of Tweakers de Go nog gaat reviewen
Kan je er ook op muziek(Ableton live) maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Havelock schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 00:30:
[...]

Op de Legion Go subreddit zie ik heel wat DJ's en producers voorbij komen die hem gebruiken in hun setup. Kijk daar eens zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Havelock schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 00:30:
[...]

Ableton Live Suite 11/12 draait perfect op de Legion Go, ik gebruik het bijna dagelijk i.c.m. mijn Push 3. Ook de plug-ins werken prima. Het is ook gewoon een Windows 11 PC he........;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-05 07:46
Hi Allen,

Lang verhaal kort;
Ik was aan het kijken voor een PS portal om te streamen vanaf de PS5 en kwam toen een steamdeck tegen.
Nu las ik in een review ergens dat de steamdeck linux based is, en bijv. call of duty niet ondersteund door hun anti cheat software. Hierop uitgekomen op een Legion Go of Asus Rog Ally.
Nu gaat mijn voorkeur tussen de Asus en Legion toch naar een Legion omdat dit een Windows machine is.
Echter ben ik benieuwd naar ervaringen zoals bijv. call of duty werkend te krijgen (easy?) en o.a. bijvoorbeeld om Forza Horizon met een stuur te spelen. Werkt een Legion go gewoon zoals een normale Windows 11 PC of is blijft het toch flink tweaken voordat het een beetje redelijk draait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Vlaanderen1 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:22:
Hi Allen,

Lang verhaal kort;
Ik was aan het kijken voor een PS portal om te streamen vanaf de PS5 en kwam toen een steamdeck tegen.
Nu las ik in een review ergens dat de steamdeck linux based is, en bijv. call of duty niet ondersteund door hun anti cheat software. Hierop uitgekomen op een Legion Go of Asus Rog Ally.
Nu gaat mijn voorkeur tussen de Asus en Legion toch naar een Legion omdat dit een Windows machine is.
Echter ben ik benieuwd naar ervaringen zoals bijv. call of duty werkend te krijgen (easy?) en o.a. bijvoorbeeld om Forza Horizon met een stuur te spelen. Werkt een Legion go gewoon zoals een normale Windows 11 PC of is blijft het toch flink tweaken voordat het een beetje redelijk draait?
Windows 11 draait op de Legion Go precies hetzelfde als op een PC. Ik speel zelf Forza Horizon regelmatig en deze draait zeer goed op de Go. Ik gebruik geen stuur maar dat is uiteraard wel mogelijk, of rechtstreeks op de Go aangesloten of via een docking station.

[ Voor 9% gewijzigd door Pierre_nr1 op 16-02-2024 18:03 ]

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-05 07:46
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:00:
[...]

Windows 11 draait op de Legion Go precies hetzelfde als op een PC. Ik speel zelf Forza Horizon regelmatig en deze draait zeer goed op de Go. Ik gebruik geen stuur maar dat is uiteraard wel mogelijk, of rechtstreeks op de Go aangesloten of via een docking station.
Inmiddels best wel om, en als het goed is aankomende middag eigenaar van een Legion Go.
Naast de usual youtube video tips, hebben jullie nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-02 11:17
Vlaanderen1 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:22:
De Asus is toch ook gewoon een Windows Machine? Alleen de Steamdeck is Linux/steamOS...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:47
Ik heb sinds afgelopen week ook een Legion Go.
Wil heb gebruiken als vervanger van de switch en om zo nu en dan PC games te spelen (vond een game laptop/PC niet handig).

Nu vind ik een SSD van 512GB altijd best groot in een laptop (zakelijk), maar het valt mij op dat met een paar games de boel al bijna vol staat.

Nu lees ik (of via youtube) dat je de SSD relatief makkelijk kan upgraden, maar dat je voor het clonen dan weer 2 USB brackets (voor de SSD) er bij nodig hebt.

De andere optie is dan SD kaart.
Wat natuurlijk weer een stuk trager is.

Nu gaat mijn voorkeur uit eigenlijk naar de SD kaart (meest makkelijk op korte termijn), maar heeft iemand hier ervaring mee?

En wat is dna wijsheid, voor een 512GB gaan of voor 1TB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-05 17:17
Ik vroeg me af welke video kaart in zit waar hem mee kan vergelijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Havelock schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 01:49:
Ik vroeg me af welke video kaart in zit waar hem mee kan vergelijken ?
https://www.reddit.com/r/...gion_go_comparable_to_it/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Heb sinds een paar dagen issues met de controllers van de Legion Go zelf.
Als ik een andere BT controller gebruik, dan werkt deze dikke prima

Heb het issue bijv. met Titanfall 2 (maar ook andere games).
In legion Space werken de controllers wel, maar zou snel ik een spel start, dan wil het spel de controller niet herkennen.

Iemand wellicht dit eerder mee gemaakt en een oplossing voor dit issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-04 16:51
@stimpyrulez Kan je de controller niet instellen op desktop en / of gamemode? Normaal gesproken staat deze op automatic.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
j-phone schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:11:
@stimpyrulez Kan je de controller niet instellen op desktop en / of gamemode? Normaal gesproken staat deze op automatic.
Ik weet dat je met de linker 'legion button' en RB paar sec ingedrukt houden kan switchen tussen een mode, maar welke je dan geselecteerd hebt, dat weet ik dan weer niet.

Weet je wellicht waar je dit goed kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-04 16:51
stimpyrulez schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:32:
[...]

Ik weet dat je met de linker 'legion button' en RB paar sec ingedrukt houden kan switchen tussen een mode, maar welke je dan geselecteerd hebt, dat weet ik dan weer niet.

Weet je wellicht waar je dit goed kan zien?
Helaas, ik heb geen Legion maar een Rog Ally maar vond de software er gelijk uitzien. De details kan ik je dus niet geven.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stopmerkbord
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:53
Heeft iemand hier ervaring met de Go in combinatie met een eGPU? Zo ja, welke?

Geeft af op slecht gepland treinverkeer en slapende verkeersleiders

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stopmerkbord
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:53
Afgelopen vrijdag de BoostR E-GPU (nagenoeg hetzelfde ding als de GPD-G1) gekocht via Indigogo voor de early bird prijs van €460. Een mooie prijs voor hetzelfde ding dat elders €800 tot €1K kost. Levering zal ergens eind Juli zijn.

Met deze prijs kom je heel dicht in de buurt van een normale midrange GPU met case en power supply, maar met het voordeel van meer mobiliteit.
Ik verwacht hierdoor MSFS op hogere in-game settings te kunnen draaien. Zolang de sim op een constante 30fps draait is dat prima.

Verder heb ik nu via het programma “”Lossless Scaling” €7 op Steam, Farming Simulator draaien op 60fps en ook hier hoop ik met een externe GPU meer performance geven op vooral grafische elementen.

Zodra ik ‘m in huis heb zal ik er een review van maken.

Geeft af op slecht gepland treinverkeer en slapende verkeersleiders

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plopje1975
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 04-08-2024
stimpyrulez schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:33:
Ik heb sinds afgelopen week ook een Legion Go.
Wil heb gebruiken als vervanger van de switch en om zo nu en dan PC games te spelen (vond een game laptop/PC niet handig).

Nu vind ik een SSD van 512GB altijd best groot in een laptop (zakelijk), maar het valt mij op dat met een paar games de boel al bijna vol staat.

Nu lees ik (of via youtube) dat je de SSD relatief makkelijk kan upgraden, maar dat je voor het clonen dan weer 2 USB brackets (voor de SSD) er bij nodig hebt.

De andere optie is dan SD kaart.
Wat natuurlijk weer een stuk trager is.

Nu gaat mijn voorkeur uit eigenlijk naar de SD kaart (meest makkelijk op korte termijn), maar heeft iemand hier ervaring mee?

En wat is dna wijsheid, voor een 512GB gaan of voor 1TB?
Ik heb in mijn Lenovo Legion go de 512GB vervangen met een 2 TB SSD gekocht bij: https://www.amazon.nl/dp/B0CJCB9QN6

en een Clone station gekocht bij: https://www.reichelt.nl/n...3-2-gg-18110-p373143.html

Werkt ook offline en best snel, zonder geklooi met software.
Stelde niks voor en het omzetten in de legion go was ook zo gebeurd.

[ Voor 2% gewijzigd door BM op 03-08-2024 14:07 . Reden: Even referrals weggehaald:) ]

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-05 13:54
Vraag voor de mensen die de LG hebben. Hoe is het geluid van de fan als je hem bv op de bank gebruikt? Batterij was iets minder begreep ik, maar een oplader werkt ook goed vanaf de bank.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

• Pierre_nr1
Kloever schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:57:
Vraag voor de mensen die de LG hebben. Hoe is het geluid van de fan als je hem bv op de bank gebruikt? Batterij was iets minder begreep ik, maar een oplader werkt ook goed vanaf de bank.
Bij gebruik van grafisch intensieve games hoor je fan best wel. Ik gebruik zelf Bluetooth in-ears, ten eerste omdat de kwaliteit van de speakers slecht is en ten tweede hoor ik dan de fan niet meer.

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-05 13:54
Pierre_nr1 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:22:
[...]

Bij gebruik van grafisch intensieve games hoor je fan best wel. Ik gebruik zelf Bluetooth in-ears, ten eerste omdat de kwaliteit van de speakers slecht is en ten tweede hoor ik dan de fan niet meer.
Ah. Ik zal zelf ook mijn headset gebruiken, maar het ging met er meer om dat mijn vrouw er geen last van de fan had als ik naast haar zit te gamen.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

• Pierre_nr1
Kloever schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:49:
[...]

Ah. Ik zal zelf ook mijn headset gebruiken, maar het ging met er meer om dat mijn vrouw er geen last van de fan had als ik naast haar zit te gamen.
Het hangt ervan af hoe dichtbij ze zit :) Maar in het algemeen zal het fangeluid wel meevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:18

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik ben op de markt om mezelf een handheld cadeau te doen. Ik had in eerste instantie alleen de Steam deck Oled en de Asus Ally op het oog; waarvan de Ally eigenlijk afvalt en ik nu naar de SD Oled neig.

Ik had echter nog niet echt rekening gehouden met de Lenovo Legion go, lijkt erop dat deze toch wat minder populair is dan bijv de Asus en vooral de SDOled; en dat terwijl het iets grotere scherm mij juist wel aantrekklijk lijkt :)

Wat is jullie ervaring met de bijgeleverde software op het systeem? Is dit een beetje bugvrij en 'doet het wat het moet doen'? Het gaat mij hierbij in eerste instantie vooral om het kunnen tweaken etc van de device, om de beste prestaties te krijgen per game.

Wat is jullie indruk van de kwaliteit van de device; en dan vooral hardwarematig? Als je de device lange tijd intensief gebruikt, zitten de knoppen en sticks dan nog op hun plek bijvoorbeeld :+

En hoe 'stevig' zijn de afkoppelbare sticks aan de zijkant? In mijn ogen betekent 'afkoppelbaar' ook 'kwetsbaarder'. Is deze vrees terecht, of is het een soort van onverwoestbaar?

Hoe bevalt de enkele touchpad? Is dit een beetje bruikbaar in bijv. strategygames? De SD heeft er 2, en daar schijnt het uitstekend te werken; ben benieuwd hoe het op de Legion Go is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:38

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Polariteit schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:38:
Ik ben op de markt om mezelf een handheld cadeau te doen. Ik had in eerste instantie alleen de Steam deck Oled en de Asus Ally op het oog; waarvan de Ally eigenlijk afvalt en ik nu naar de SD Oled neig.

Ik had echter nog niet echt rekening gehouden met de Lenovo Legion go, lijkt erop dat deze toch wat minder populair is dan bijv de Asus en vooral de SDOled; en dat terwijl het iets grotere scherm mij juist wel aantrekklijk lijkt :)

Wat is jullie ervaring met de bijgeleverde software op het systeem? Is dit een beetje bugvrij en 'doet het wat het moet doen'? Het gaat mij hierbij in eerste instantie vooral om het kunnen tweaken etc van de device, om de beste prestaties te krijgen per game.

Wat is jullie indruk van de kwaliteit van de device; en dan vooral hardwarematig? Als je de device lange tijd intensief gebruikt, zitten de knoppen en sticks dan nog op hun plek bijvoorbeeld :+

En hoe 'stevig' zijn de afkoppelbare sticks aan de zijkant? In mijn ogen betekent 'afkoppelbaar' ook 'kwetsbaarder'. Is deze vrees terecht, of is het een soort van onverwoestbaar?

Hoe bevalt de enkele touchpad? Is dit een beetje bruikbaar in bijv. strategygames? De SD heeft er 2, en daar schijnt het uitstekend te werken; ben benieuwd hoe het op de Legion Go is :)
Ik weet niet wat je budget is en hoelang je nog kan wachten, maar zelf wacht ik op de Legion Go 2.
Ik was ook in de markt op die Legion Go te halen, maar de Go 2 komt al in 2025.
Z2 Xtreme of heeeeel misschien Strix APU die er in komt¿?
Heb ik op dat moment het snelste wat verkrijgbaar is en kan ik daarmee hopelijk een aantal jaar vooruit.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Polariteit schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:38:
......

Mij bevalt de Legion Go erg goed. Van de software gebruik ik alleen de zijbalk om te wisselen tussen profielen (Powersavin G, performance e.d.) en om shortcuts te gebruiken (show desktop e.d.). De Legion Go software zelf heb ik een enkele keer gebruikt om wat instellingen aan te passen.

Ik gebruik de drivers van Lenovo zelf - niet de nieuwste AMD drivers. Dat gaat voor de meeste games prima. Wel mag Lenovo wat vaker drivers uitbrengen, want dat duurt wel belachelijk lang. Dat schijnt te maken te hebben met het portrait native scherm - hopelijk doen ze dat in de nieuwe beter.

De losse controllers voelen erg stevig. Ze zitten zo goed vast dat ik het eraf halen wat spannend vind, maar ik doe dat al maanden meerdere keren per week en gaat nog steeds goed.

De touchpad is m.i. alleen te gebruiken om in Windows en menus te navigeren. Ik denk niet dat je er fijn strategy games mee kan spelen (online lees ik ook dat dat niet echt bevalt). Dan is de SD een betere keuze.

Het prachtige, grote scherm is echt geweldig. Ik vind het ook handig om soms even de controller los te klikken om hem als muis te gebruiken, omdat Windows toch nog niet perfect is met controller bediening.

Succes met je keuze!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:18

Polariteit

Fietsende fotografeur

crzyhiphopazn schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:42:
[...]

Ik weet niet wat je budget is en hoelang je nog kan wachten, maar zelf wacht ik op de Legion Go 2.
Ik was ook in de markt op die Legion Go te halen, maar de Go 2 komt al in 2025.
Z2 Xtreme of heeeeel misschien Strix APU die er in komt¿?
Heb ik op dat moment het snelste wat verkrijgbaar is en kan ik daarmee hopelijk een aantal jaar vooruit.
Skating_vince schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:41:
[...]

Mij bevalt de Legion Go erg goed. Van de software gebruik ik alleen de zijbalk om te wisselen tussen profielen (Powersavin G, performance e.d.) en om shortcuts te gebruiken (show desktop e.d.). De Legion Go software zelf heb ik een enkele keer gebruikt om wat instellingen aan te passen.

Ik gebruik de drivers van Lenovo zelf - niet de nieuwste AMD drivers. Dat gaat voor de meeste games prima. Wel mag Lenovo wat vaker drivers uitbrengen, want dat duurt wel belachelijk lang. Dat schijnt te maken te hebben met het portrait native scherm - hopelijk doen ze dat in de nieuwe beter.

De losse controllers voelen erg stevig. Ze zitten zo goed vast dat ik het eraf halen wat spannend vind, maar ik doe dat al maanden meerdere keren per week en gaat nog steeds goed.

De touchpad is m.i. alleen te gebruiken om in Windows en menus te navigeren. Ik denk niet dat je er fijn strategy games mee kan spelen (online lees ik ook dat dat niet echt bevalt). Dan is de SD een betere keuze.

Het prachtige, grote scherm is echt geweldig. Ik vind het ook handig om soms even de controller los te klikken om hem als muis te gebruiken, omdat Windows toch nog niet perfect is met controller bediening.

Succes met je keuze!
Dank voor de reacties beiden! Ik heb inmiddels toch de Steamdeck besteld; die levert voor mijn gevoel toch meer waar voor het geld dan de Lenovo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackisgek
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-05 08:34
Skating_vince schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:41:
[...]

Succes met je keuze!
Ik sluit me helemaal aan bij deze reactie.

Kleine aanvullingen:
  • De trackpads op de Steam Deck zitten op een heel natuurlijke positie en zijn daardoor makkelijk te gebruiken. Op de Legion Go niet en is echt alleen geschikt voor gebruik in Windows
  • De Legion Go is echt significant zwaarder en minder ergonomisch gevormd dan de Steam Deck, dat merk ik meer dan ik had verwacht
  • Het verschil in schermgrootte is echt gigantisch, ik kan eigenlijk niet meer terug naar de 7 inch van mijn Steam Deck
  • Windows is een minder soepele ervaring, maar in de praktijk vind ik het toch fijner omdat je gewoon native GamePass / Epic / Steam / random Windows applicaties kunt draaien zonder veel tricks uit te moeten halen
  • De Z1 Extreme in de Legion Go is echt merkbaar krachtiger dan de Steam Deck APU en in combinatie met 1280 x 800 met integer scaling geeft het echt een grote boost in performance
Alles bij elkaar wegen de pluspunten van de Legion Go voor mij zwaarder (pun intended) dan de minpunten en denk ik dat mijn Steam Deck na dik twee jaar trouwe dienst de deur uit gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:01
Zojuist de Legion Go 1TB besteld. Mooie prijs van 649 euro.

Ik zat lang te staren naar de ASUS ROG Ally X, maar ik vind deze gewoonweg te duur. Ja, een betere batterij. Ja, ergonomisch wellicht beter gevormd. Ja, hij ziet er wat mooier uit (subjectief). Maar qua specs vrijwel gelijk aan de Legion Go. En zoals velen van jullie al vermelden: Het scherm is groter en mooier. Daarnaast ook nog een prijsverschil van 250 euro. Daar heb ik een mooie dock voor besteld en een toetsenbord, zodat ik de handheld ook als "desktop"-variant kan gebruiken.

Krijg 'm morgen binnen. Ben heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Munki schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:36:
Zojuist de Legion Go 1TB besteld. Mooie prijs van 649 euro.

Ik zat lang te staren naar de ASUS ROG Ally X, maar ik vind deze gewoonweg te duur. Ja, een betere batterij. Ja, ergonomisch wellicht beter gevormd. Ja, hij ziet er wat mooier uit (subjectief). Maar qua specs vrijwel gelijk aan de Legion Go. En zoals velen van jullie al vermelden: Het scherm is groter en mooier. Daarnaast ook nog een prijsverschil van 250 euro. Daar heb ik een mooie dock voor besteld en een toetsenbord, zodat ik de handheld ook als "desktop"-variant kan gebruiken.

Krijg 'm morgen binnen. Ben heel benieuwd!
@Munki hoe bevalt hij?
Ik sta ook op het punt er een te bestellen.

Al twijfel ik nog of het niet een steam deck wordt.

Ik heb al een Lenovo Legion 5 pro laptop, dus ik ga hem alleen gebruiken voor gamen op de bank.

[ Voor 9% gewijzigd door FRANQ op 05-01-2025 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 07:47
Mocht je het niet weten, in de komende dagen worden waarschijnlijk ook de Legion Go S en 2 aangekondigd. Zelf hoop ik heel erg dat de Go 2 het waar gaat maken. Zou volgens geruchten een oled scherm van ongeveer zelfde formaat krijgen, ik hoop hoge refreshrate (vrr zou leuk zijn maar verwacht ik niet op oled en is wmb ook niet per se nodig), 24/32 GB ram, verbeterde ergonomie (daar waren al geruchten van), 80 Wh accu... En hopelijk blijft dat dan nog onder de 900 euro (ik verwacht 899).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:46

The Zep Man

🏴‍☠️

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:11
Kijk dat is goed nieuws, jammer dat die geen snellere chip heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Amaze86 op 07-01-2025 22:15 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:01
FRANQ schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:18:
[...]

@Munki hoe bevalt hij?
Ik sta ook op het punt er een te bestellen.

Al twijfel ik nog of het niet een steam deck wordt.

Ik heb al een Lenovo Legion 5 pro laptop, dus ik ga hem alleen gebruiken voor gamen op de bank.
Zeer tevreden mee. Beest van een apparaat. Heb er een deck bij met een monitor, muis en toetsenbord. Werkt lekker!

Nog wel een irritant dingetje waar ik niet echt een fix voor kan vinden: Bij het wisselen van tabs in een browser, of bijv. alt tab uit een game en weer terug, freezed het beeld. Ik moet dan een aantal keer alttabben om het beeld weer terug te krijgen (dit is zonder deck of externe monitor gekoppeld). Ik lees een "fix" waarbij je de GPU acceleration moet uitzetten bij de "graphics" Windows 11 settings, maar die optie kan ik nergens terugvinden. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Munki schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 20:35:
[...]

Zeer tevreden mee. Beest van een apparaat. Heb er een deck bij met een monitor, muis en toetsenbord. Werkt lekker!

Nog wel een irritant dingetje waar ik niet echt een fix voor kan vinden: Bij het wisselen van tabs in een browser, of bijv. alt tab uit een game en weer terug, freezed het beeld. Ik moet dan een aantal keer alttabben om het beeld weer terug te krijgen (dit is zonder deck of externe monitor gekoppeld). Ik lees een "fix" waarbij je de GPU acceleration moet uitzetten bij de "graphics" Windows 11 settings, maar die optie kan ik nergens terugvinden. Iemand enig idee?
Als je de GPU acceleration wilt uitzetten open dan Edge, open de 'settings>system and performance>'. Daar kan je 'use graphics acceleration when available' uitzetten. (Ik ga er dan wel van uit dat je de Edge browser gebruikt)

[ Voor 3% gewijzigd door Pierre_nr1 op 23-01-2025 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Nu online
Munki schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 20:35:
[...]

Ik heb hem een dag later gekocht.
Juist omdat ze toch best wat voordeliger waren geworden.

Ben er heel blij mee.
Ook zonder adapter kun je er best een tijd mee spelen.

Tot nu toe veel farcry5 gespeeld .
gta5 en snowrunner draaien ook goed.
nfs unbound had ik meer moeite om lekker speelbaar te krijgen, maar draait nu ook lekker.

Ik ga me wel vermaken :)

Enige nadeel is dat die 1tb toch rap vol zit.

Ik heb niet dat het beeld freezes, ik swipe de startbalk gewoon omhoog in een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesu
  • Laatst online: 22-03 20:23
Ik las zonet op IGN dat de Go S versie met SteamOS nu gepreorderd kan worden op Bestbuy: https://www.ign.com/artic...teamos-lenovo-legion-go-s

Heeft iemand al iets gehoord voor europese releases? Misschien dan toch de moeite waard ipv een steamdeck of bazzite runnen op de windows versie van de Lenovo Go (S)
Pagina: 1 2 Laatste