Huh de claw 8 is al een tijdje beschikbaar in NL..Finraziel schreef op maandag 8 september 2025 @ 21:12:
Ik was van plan om voor de Go 2 te gaan... redenen, oled en groot scherm. De 7" van de Xbox Ally X vind ik te klein. Maar €1300 vind ik echt absurd.
Had bijna de Claw 8 AI+ besteld omdat die het met driver updates alleen maar beter lijkt te gaan doen en zich kan meten met de Z2e. Lijkt een erg goede handheld te zijn, maar ik heb al een steam deck en blijf voorlopig gewoon daarbij. Vooral omdat ik toch voornamelijk thuis game en ik ben recent met Apollo (Sunshine fork) en Moonlight vanaf mijn PC naar de steam deck gaan streamen en dat werkt zo goed dat ik eigenlijk het nut niet meer zie voor mij om een dure nieuwe handheld te kopen die vervolgens nog steeds niet écht zo'n enorme sprong in performance gaat bieden.
Maar in het algemeen zou ik zeggen... De Go 2 als je geld te veel hebt, een groot oled scherm wil en niet bang bent voor het gewicht van het ding. De Xbox Ally X als je graag als eerste de nieuwe game omgeving van Microsoft wil testen en geen problemen hebt met een wat kleiner scherm. De Claw 8 AI+ als je graag nu een handheld koopt voor tenminste nog onder de duizend euro, een mooi groot scherm, goede performance en accuduur... en niet bang bent voor misschien af en toe toch nog eens een Intel driver probleempje. En de Claw 8 is nog afwachten wanneer en voor hoeveel die hier beschikbaar gaat zijn.
De Claw A8 staat bij Cooblue voor 999,- euro.
Wat ik me wel afvraag is in hoeverre bijvoorbeeld de AI Z2E van de Xbox Ally X nog wat gaat uitmaken ten opzichte van de normale Z2E in de Legion Go 2 en de Claw A8. Hoewel de Claw 8ai+ een Intel chip heeft, heeft deze NPUs die mogelijk een verschil gaan maken. Daarnaast is de Intel chip geschikt voor XeSS 2, maar zit de Z2E vooralsnog op RDNA 3.5. Eerste is vooral een plus voor de nieuwere games, in het laatste geval heb je er meer aan als je oudere spellen speelt.
Eigenlijk ben ik gewoon zeer benieuwd naar wat tastbaar vergelijkingsmateriaal, maar dat is nog even wachten tot de Xbox Ally X er is.
Wat ik me wel afvraag is in hoeverre bijvoorbeeld de AI Z2E van de Xbox Ally X nog wat gaat uitmaken ten opzichte van de normale Z2E in de Legion Go 2 en de Claw A8. Hoewel de Claw 8ai+ een Intel chip heeft, heeft deze NPUs die mogelijk een verschil gaan maken. Daarnaast is de Intel chip geschikt voor XeSS 2, maar zit de Z2E vooralsnog op RDNA 3.5. Eerste is vooral een plus voor de nieuwere games, in het laatste geval heb je er meer aan als je oudere spellen speelt.
Eigenlijk ben ik gewoon zeer benieuwd naar wat tastbaar vergelijkingsmateriaal, maar dat is nog even wachten tot de Xbox Ally X er is.
De Claw A8 bedoel ik... met AMD Z2e. Ik dacht net even dat die alleen maar 8 heette zonder AI+ er achter. In ieder geval die wat al een tijdje hier te krijgen is dat is dus de 8 AI+, met de Intel chip er in.schumi1986 schreef op maandag 8 september 2025 @ 22:42:
[...]
Huh de claw 8 is al een tijdje beschikbaar in NL..
Goed, blijkbaar wel al een verwachte prijs bij coolblue, maar nog geen datum wanneer hij komt.
Gamertag: FinrazielNL
Bedankt voor de heldere uitleg, was helemaal niet op de hoogte van een AMD variant, interessant om in de gaten te houdenFinraziel schreef op maandag 8 september 2025 @ 23:03:
[...]
De Claw A8 bedoel ik... met AMD Z2e. Ik dacht net even dat die alleen maar 8 heette zonder AI+ er achter. In ieder geval die wat al een tijdje hier te krijgen is dat is dus de 8 AI+, met de Intel chip er in.
Goed, blijkbaar wel al een verwachte prijs bij coolblue, maar nog geen datum wanneer hij komt.
Die prijzen van de Go 2..... Echt bizar. Voor de Z2 extreme versie van de Legion € 1300...
Legion Go 2 prijzen
Legion Go 2 prijzen
Vind het ook vrij duur worden voor een hobby. Zat er eigenlijk wel naar uit te kijken. Voor nu nog maar even afwachten tot de reviews en vergelijkingen met andere handhelds binnenkomen (m.n. Xbox Ally X, Claw A8 & Claw 8ai+).
Was nog aan t twijfelen om te wachten op de Go 2 maar gelukkig niet gedaan. Zeer blij met mijn SteamOS Go S.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die de Lenovo Legion Go 2 hebben besteld en vanochtend ook een e-mail hebben ontvangen dat het product vertraagd is.
Pas in november komt ie bij sommigen
Twijfel nu zelf om de Legion GO S SteamOS te halen met Z1E. Heb gisteren een ROG Ally voor 310 euro weten te vinden bij Mediamarkt, maar vind het gebrek aan suspend functie toch vervelender dan ik dacht.
Twijfel nu zelf om de Legion GO S SteamOS te halen met Z1E. Heb gisteren een ROG Ally voor 310 euro weten te vinden bij Mediamarkt, maar vind het gebrek aan suspend functie toch vervelender dan ik dacht.
Ik denk dat ik wel een van de eerste was met mijn bestelling op 8 september. Toen stond er nog 19 september bezorging. 1TB versie met de adapter. Dus waarschijnlijk de unit met de meeste exemplaren.ryanator schreef op maandag 15 september 2025 @ 09:59:
Pas in november komt ie bij sommigen
512gb is -€100 en geen adapter is nog eens -€10 op de prijs.
Als je nu besteld, staat de bezorging voor binnen twee weken. Voor mij 7 november inmiddels. Heb mijn docentenaccount gebruikt voor %10 korting. Dat scheelt nogal wat. Geen idee of dat invloed heeft.
Nu kan je zelfs dubbel rewards verdienen. Ik denk eraan om het opnieuw te bestellen en mijn vorige bestelling te annuleren 😅
Ik heb op dit moment een Rog Ally Z1E en speel zo goed als alleen via Geforce Now Ultimate. Dat gaat heel goed, maar wil graag een Oled en ietsje groter scherm.
Jammer dat de nieuwe Rog Xbox Ally X dat niet heeft. Asus lijkt me net beter met software/update support.
De suspend functie zoals bij Nintendo Switch is wel echt fijn, maar deze handhelds starten best snel dat het eigenlijk in minuten weinig scheelt.
SteamOS kan je volgens mij ook gewoon op de Go 2 installeren en de Xbox UI gaat in januari ook naar de Go 2 komen heb ik gelezen. Maar daar zit natuurlijk geen suspend functie bij.
Toevallig, ik had hem ook zo geconfigureerd. Ook via mijn onderwijsaccountsacinici schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:21:
[...]
Ik denk dat ik wel een van de eerste was met mijn bestelling op 8 september. Toen stond er nog 19 september bezorging. 1TB versie met de adapter. Dus waarschijnlijk de unit met de meeste exemplaren.
512gb is -€100 en geen adapter is nog eens -€10 op de prijs.
Als je nu besteld, staat de bezorging voor binnen twee weken. Voor mij 7 november inmiddels. Heb mijn docentenaccount gebruikt voor %10 korting. Dat scheelt nogal wat. Geen idee of dat invloed heeft.
Nu kan je zelfs dubbel rewards verdienen. Ik denk eraan om het opnieuw te bestellen en mijn vorige bestelling te annuleren 😅
Ik heb op dit moment een Rog Ally Z1E en speel zo goed als alleen via Geforce Now Ultimate. Dat gaat heel goed, maar wil graag een Oled en ietsje groter scherm.
Jammer dat de nieuwe Rog Xbox Ally X dat niet heeft. Asus lijkt me net beter met software/update support.
De suspend functie zoals bij Nintendo Switch is wel echt fijn, maar deze handhelds starten best snel dat het eigenlijk in minuten weinig scheelt.
SteamOS kan je volgens mij ook gewoon op de Go 2 installeren en de Xbox UI gaat in januari ook naar de Go 2 komen heb ik gelezen. Maar daar zit natuurlijk geen suspend functie bij.
Ik zie dat er 2-3 weken staat, al betwijfel ik het vaak bij Lenovo. Vrees dat al zou ik hem bestellen, hij ook november of eind oktober bezorgd zal worden. Vind het formaat opzich prima van de Ally. Al was 8” echt de sweet spot geweest zoals bij de Switch 2 en Claw A8.
Ik had gisteren cyberpunk geinstalleerd via heroic op mijn legion go s (z2 go 16gb) en heb daarna gelijk de grafische settings op low gezet met fsr3 en framegen aan en het spel speelt tussen de 54 en 60fps. Mijn resolutie staat op 1920x1080 in spellen.
Ik vind dit echt netjes maar nu vraag ik me af op hoeveel fps dit spel loopt op de z1e versie. Heeft iemand dit al getest toevallig?
Ik vind dit echt netjes maar nu vraag ik me af op hoeveel fps dit spel loopt op de z1e versie. Heeft iemand dit al getest toevallig?
Ik ga het spel met de volgende Steam sale kopen om het met Geforce Now Ultimate te spelen. Ik heb nu een handheld met Z1E. Binnenkort Z2E.GranCanaria schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:48:
Ik had gisteren cyberpunk geinstalleerd via heroic op mijn legion go s (z2 go 16gb) en heb daarna gelijk de grafische settings op low gezet met fsr3 en framegen aan en het spel speelt tussen de 54 en 60fps. Mijn resolutie staat op 1920x1080 in spellen.
Je kan ook youtube checken naar handhelds met Z1E en Cyberpunk. Genoeg video’s en benchmarks.
Ik heb de 1 TB Z2 extreme eergisteren besteld, en er staat nu als verwachte leverdatum 24 - 28 Oktober in mijn account.ryanator schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:01:
[...]
Ik zie dat er 2-3 weken staat, al betwijfel ik het vaak bij Lenovo. Vrees dat al zou ik hem bestellen, hij ook november of eind oktober bezorgd zal worden.
Ik heb via een Tweaker een Lenovo Legion Go Z2 (Windows-versie) gekocht. Daar heb ik vervolgens SteamOS op gezet met de ISO die op de Steam-website beschikbaar is. Nu vraag ik mij af: is de ISO die je via Lenovo kunt downloaden (door je serienummer in te voeren) identiek aan die van Steam, of gaat het om een aangepaste versie met betere driverondersteuning?
ik kan alleen een windows recovery downloaden namelijk.
ik kan alleen een windows recovery downloaden namelijk.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Voor de Go S werd ik gewoon doorverwezen naar de Steam site en die heb ik vervolgens geïnstalleerd. Ik had wel eerst via windows de firmware geüpdate op advies van YouTube.
Vraagje wellicht hier wel een goed antwoord te vinden is. Ik heb de Legio Go S Windows Edition. Daar heb ik een paar weken terug een SD card van 512G bij gekocht. Kaart doet het goed, installeren van bv Epic of Gog werkt prima. Maar als ik vanuit Steam een spel wil installeren is de SD card nergens te vinden. Ook niet onder Storage. Andere kaart getest, zelfde probleem. Alleen Windows C: is een optie. Verplaatsen wil ook niet. Onder System staat ook niks. Laatste updates.
Iemand een idee?
Fixed....Exit BigScreenMode. Add storage. Done...
Iemand een idee?
Fixed....Exit BigScreenMode. Add storage. Done...
[ Voor 5% gewijzigd door Kloever op 29-09-2025 12:24 ]
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |