Huh de claw 8 is al een tijdje beschikbaar in NL..Finraziel schreef op maandag 8 september 2025 @ 21:12:
Ik was van plan om voor de Go 2 te gaan... redenen, oled en groot scherm. De 7" van de Xbox Ally X vind ik te klein. Maar €1300 vind ik echt absurd.
Had bijna de Claw 8 AI+ besteld omdat die het met driver updates alleen maar beter lijkt te gaan doen en zich kan meten met de Z2e. Lijkt een erg goede handheld te zijn, maar ik heb al een steam deck en blijf voorlopig gewoon daarbij. Vooral omdat ik toch voornamelijk thuis game en ik ben recent met Apollo (Sunshine fork) en Moonlight vanaf mijn PC naar de steam deck gaan streamen en dat werkt zo goed dat ik eigenlijk het nut niet meer zie voor mij om een dure nieuwe handheld te kopen die vervolgens nog steeds niet écht zo'n enorme sprong in performance gaat bieden.
Maar in het algemeen zou ik zeggen... De Go 2 als je geld te veel hebt, een groot oled scherm wil en niet bang bent voor het gewicht van het ding. De Xbox Ally X als je graag als eerste de nieuwe game omgeving van Microsoft wil testen en geen problemen hebt met een wat kleiner scherm. De Claw 8 AI+ als je graag nu een handheld koopt voor tenminste nog onder de duizend euro, een mooi groot scherm, goede performance en accuduur... en niet bang bent voor misschien af en toe toch nog eens een Intel driver probleempje. En de Claw 8 is nog afwachten wanneer en voor hoeveel die hier beschikbaar gaat zijn.
De Claw A8 staat bij Cooblue voor 999,- euro.
Wat ik me wel afvraag is in hoeverre bijvoorbeeld de AI Z2E van de Xbox Ally X nog wat gaat uitmaken ten opzichte van de normale Z2E in de Legion Go 2 en de Claw A8. Hoewel de Claw 8ai+ een Intel chip heeft, heeft deze NPUs die mogelijk een verschil gaan maken. Daarnaast is de Intel chip geschikt voor XeSS 2, maar zit de Z2E vooralsnog op RDNA 3.5. Eerste is vooral een plus voor de nieuwere games, in het laatste geval heb je er meer aan als je oudere spellen speelt.
Eigenlijk ben ik gewoon zeer benieuwd naar wat tastbaar vergelijkingsmateriaal, maar dat is nog even wachten tot de Xbox Ally X er is.
Wat ik me wel afvraag is in hoeverre bijvoorbeeld de AI Z2E van de Xbox Ally X nog wat gaat uitmaken ten opzichte van de normale Z2E in de Legion Go 2 en de Claw A8. Hoewel de Claw 8ai+ een Intel chip heeft, heeft deze NPUs die mogelijk een verschil gaan maken. Daarnaast is de Intel chip geschikt voor XeSS 2, maar zit de Z2E vooralsnog op RDNA 3.5. Eerste is vooral een plus voor de nieuwere games, in het laatste geval heb je er meer aan als je oudere spellen speelt.
Eigenlijk ben ik gewoon zeer benieuwd naar wat tastbaar vergelijkingsmateriaal, maar dat is nog even wachten tot de Xbox Ally X er is.
De Claw A8 bedoel ik... met AMD Z2e. Ik dacht net even dat die alleen maar 8 heette zonder AI+ er achter. In ieder geval die wat al een tijdje hier te krijgen is dat is dus de 8 AI+, met de Intel chip er in.schumi1986 schreef op maandag 8 september 2025 @ 22:42:
[...]
Huh de claw 8 is al een tijdje beschikbaar in NL..
Goed, blijkbaar wel al een verwachte prijs bij coolblue, maar nog geen datum wanneer hij komt.
Gamertag: FinrazielNL
Bedankt voor de heldere uitleg, was helemaal niet op de hoogte van een AMD variant, interessant om in de gaten te houdenFinraziel schreef op maandag 8 september 2025 @ 23:03:
[...]
De Claw A8 bedoel ik... met AMD Z2e. Ik dacht net even dat die alleen maar 8 heette zonder AI+ er achter. In ieder geval die wat al een tijdje hier te krijgen is dat is dus de 8 AI+, met de Intel chip er in.
Goed, blijkbaar wel al een verwachte prijs bij coolblue, maar nog geen datum wanneer hij komt.
Die prijzen van de Go 2..... Echt bizar. Voor de Z2 extreme versie van de Legion € 1300...
Legion Go 2 prijzen
Legion Go 2 prijzen
Vind het ook vrij duur worden voor een hobby. Zat er eigenlijk wel naar uit te kijken. Voor nu nog maar even afwachten tot de reviews en vergelijkingen met andere handhelds binnenkomen (m.n. Xbox Ally X, Claw A8 & Claw 8ai+).
Was nog aan t twijfelen om te wachten op de Go 2 maar gelukkig niet gedaan. Zeer blij met mijn SteamOS Go S.