Help!!!! schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:16:
[...]
De iphone geeft meer locked in gevoel maar voor telefoon vind ik dat niet zo'n probleem. Alles werkt heel uniform en dat vind ik prettig op een telefoon. Daarnaast krijg je heel lang updates wat ik ook top vind.
Mijn grootste ergernis is denk ik naast de prijzen nog wel dat je geen mogelijkheid hebt om de icoontjes op je bureaublad volledig vrij te plaatsen. Vrije ruimte komt altijd aan de onderkant van het scherm.
Qua locked in gevoel kan ik me daar iets bij voorstellen, mijn overstap heeft er ook mee te maken dat ik zo goed als niets aanpas op Android. Ik hou van stock Android, dat kon ik toentertijd krijgen met de OP9, maar met ColorOS was ik er al gauw klaar mee.
wian schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:17:
[...]
Maar qua software en privacy een stap vooruit. Je moet wel met de beperkingen van iOS kunnen leven, het zit veel meer dichtgetimmerd en even snel foto’s of bestanden van je telefoon naar je Windows laptop halen is omslachtig.
Nu ik eenmaal gewend ben wil ik niet meer terug. De volgende wordt weer een iPhone ondanks de veel hogere prijs. Die hoge prijs geldt overigens ook bij verkoop. Bij inruil op Sobby.nl krijg je 491 euro geboden voor een onbeschadigde IPhone 13 van 2 jaar oud.
Software en privacy is inderdaad wel een groot punt voor me. ik ben aardig klaar met het feit dat de fabrikant je als gebruiker moet 'zegenen' met een OS update en dat je hier lang op kan/mag wachten. Ik kocht elke 2 jaar wel een nieuw Android toestel, in mijn omgeving merkte ik dat veel mensen met iPhones langer dan 2 jaar deden met hun toestel. Toch ook wel een overweging voor me, langere ondersteuning.
Al met al qua apps lijkt het me toch dan wel een goeie overstap, qua apps zal het wel goed komen, wellicht wel wat geneuzel met Whatsapp overzetten en andere apps, maar dat komt met de tijd wel.